Personlig kundtjänst
Störst i Norden
Fri frakt, snabb leverans
Hemsida:

http://www.whiteaway.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 3 år sedan
(data från 2014-04-16)
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (8.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    Lång leveranstid och kundtjänsten( en manlig support) visade ingen som helst service och vägrade dessutom att presentera sig. När leveransen dröjde ville jag veta när den skulle komma och fick då ett mejl att den skulle dröja två! veckor till. Jag fick dock ingen ursäkt eller förklaring. Jag beställde då en ny maskin på Tretti som alltid varit pålitliga. Vad händer då? Då får jag ett sms att maskinen plötsligt ska komma dagen efter! Tack och lov tog Tretti emot min avbeställning...Själva leveransen av DHL fungerade dock bra.

    Jag har fortfarande inte hört något från dem angående detta otroliga strul - dåligt!

    Detta företag är oseriöst och har en usel kundservice. Jag kommer aldrig att handla av dem igen!
    6 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Köpte en ugn och en häll för totalt 13.000kr. Snabb frakt men väldigt trångsynt support. Hällen sänktes med 1000kr efter jag köpt den men eftersom det gått mer än 7 dagar så (hade gått 12 dagar) så gällde inte prisgarantin. Kommer inte välja whiteaway nästa gång om det finns andra alternativ till samma pris (som det ofta gör). Ta bättre hand om era kunder om ni vill att dom ska handla hos er igen.
    7 dagar sedan
  • Ganska bra
    Whiteaway har ett bra bemötande och bra varor. Låga priser.

    Största minuset är att dom anlitar DHL, blev en massa strul och pinsamheter.
    Mitt kylskåp jag beställde dumpades av på en plats utan att jag fick varken meddelande eller telefonsamtal från DHL. Och då meddelade jag uttryckligen att jag vill ha ett samtal minst 2 dagar innan leverans. Inte ens en ursäkt från DHL eller kompensation för pinsamheterna.

    Kylskåpet är bra, fungerar fint. Ett ben till kylskåpet hade fabrikationsfel, det var snedböjt redan från paketeringen, det syntes på frigoliten den stod på.
    Ringde upp och blev ombedd att kontakta garantigruppen, men hade då redan tröttnat på alla telefonsamtal och krångel så det fick vara.
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Helt okej! Enda minuset var en något lång leveranstid (ca 4 dagar), dock förlåts detta ganska lätt av de låga priserna.
    15 dagar sedan
  • Utmärkt
    Allt funkade bra, både med betalning och leverans! Kanon helt enkelt..=D
    19 dagar sedan
  • Utmärkt
    Köpte en spisfläkt, levererades snabbt och utan problem.
    23 dagar sedan
  • Perfekt
    All things perfekt
    26 dagar sedan
  • Mycket bra
    Var lite osäker på att beställa från en för mig okänd leverantör utan postförskott.
    Men tog varan via Faktura för att vara säker.
    Det gick ett par dagar innan ordern loggades men sedan gick allt snabbt och smidigt.
    Så förutom första dröjsmålet så var allt tip topp.
    Känner inte att jag kan ge full pott pga att jag inte behövt ha med deras kundtjänst att göra.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Electrolux induktionsspis. Snabb leverans, enkelt att handla, sparade många tusenlappar på att inte gå till en viss gigantisk kedja.

    De får en stjärnas avdrag för det jäkla otyget att skriva på varenda spis att det inte ingår elkabel och att en elektriker måste installera spisen. Detta är lögn i många fall och min spis var bara att koppla in och köra, självklart sitter det en elkabel monterad och klar, självklart har jag koll på hur eluttaget är kopplat.
    Förstår att det är en generell brasklapp för att hålla sig själv om ryggen men kom igen det är 2014. Korrekt produktinfo tack.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket snabbt och prisvärt i mitt fall!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    BÄST
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Enkelt och bra att beställa och leverans uppföljning och tid helt ua
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Väldigt lång leveranstid (1v från beställning till leverans på en vara som fanns i lager) Trevlig kundservice, dock håller dom inte vad dom lovar (skyller på ny okunnig personal).
    1 mån sedan
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme! Jag beklagar att du fått en lite sen leverans.
    Om du har möjlighet får du gärna maila ditt ordernummer till mig på info@whiteaway.se med attention Hanna, så kollar jag upp vad som hänt, varför det hänt och vad vi kan göra för att se till att det inte händer igen.
    Härligt att höra du tycker vi är trevliga, det är vi glada för. Vi har två nya kundkonsulenter i vår kundtjänst som är under upplärning, beklagar att du tycker vi skyller på detta.
    Hälsningar Hanna på WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Bra pris. Levererades i tid. Elvispen fungerar utmärkt.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Tvättmaskinen kom innan utlovad leveranstid och transportören hjälpte mig in med maskinen i tvättstugan trots att de bara borde ha stjälpt av den vid tomtgränsen... jag är glatt överraskad.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en tvättmaskin till min mamma som kom på fem dagar ända in i lägenheten. Kopplade in AEG tvättmaskinen. den gick igång efter att vi hade helt i vatten i genom tvättmedel facket. Maskinen fyllde på med vatten och började tvätta med skum.
    Maskinen fungerade tills den skulle ta in mer vatten då gick det inte och vi fick felmeddelande E10
    Så nu väntar vi på en servicetekniker som ska titta på maskinen, nu på onsdag. Hoppas han fixar maskinen för nu har min gamla mamma varit tvättmaskin i över tre veckor.

    Har tidigare köpt en Borsch diskmaskin på WhiteAway som har gått dagligen i tre år med den krånglar med att det inte kommer vatten i bland. Stänger av och på och så går den igen.

    Priset har varit det bästa men maskinerna har inte gått som en klockan. Jag kan ha valt fel maskin eller bara haft otur.
    2 mån sedan
  • Det är tråkigt att höra att du har haft otur med den tvättmaskin du beställt hos oss. Jag hoppas också att dem fixar det på onsdag så att din mamma kan få en fungerande tvättmaskin igen. om det skulle vara problem med något annat, vänligen skriv en mail (info@whiteaway.se) till oss med ordernummer så vill vi gärna hjälpa er att lösa problemet. MVH WhiteAway.se

  • Mycket bra
    Första kontakten negativ.

    La en order på en kaffemaskin (Melitta Caffeo Gourmet) som enligt hemsidan fanns i lager, betalade med kort.

    Går in på hemsidan en dag senare för att till min förvåning se att den produkt jag beställt inte finns kvar på hemsidan, helt borta. Det fanns liknande produkter som det stod att de var slut i lager men Melitta Gourmet var helt borta.
    Detta oroar mig så jag ringer in och får reda på att den var slut när jag beställde den och att de inte tänker sälja den mer, men att den ska skickas från någonstans.

    Leveranstiden på 2-5 dagar kommer de inte att kunna hålla.

    Nu får jag se när jag får den och om jag kommer att kompenseras. Smart, att inte ta bort den från hemsidan så att jag betalar. Ångrar mig att jag inte valde faktura.

    UPPDATERING
    Beställde på torsdag kväll och kunde hämta ut den på onsdag. Så de höll löftet på 2-5 dagar, positivt överraskad!
    Den har dessutom prissänkts med ca 150 kr, mejlade dem angående detta och nu ska jag få tillbaka dem.
    Anledningen till att den inte fanns kvar på sidan är att de nu säljer en annan färg.
    Är nöjd nu även det var lite oroligt i början. :-)
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket nöjd hittills! Bra pris. Snabb leverans. Inga konstigheter!
    Hade tillochmed Problem med en produkt. WhiteAway skickade mig en direkt. Snabb effektiv kundtjänst. Rekommenderas!
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Jag är jättenöjd med WhiteAway. Bra utbud, bra priser och snabb leverans.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Inga anmärkningar alls, bra pris, fungerade utmärkt att beställa och få leverans, så det blir full pott i betyg från mig (detta är mitt första köp från WhiteAway).

    Köpte en diskmaskin vars pris faktiskt var 1500 kr lägre än vad som för tillfället visades på Prisjakt. Beställde precis innan jul och ändå fick jag första leveransmöjligheten den 30 december, vilket jag tycker är snabbt med tanke på alla lediga dagar kring jul och att jag bor i Umeå (hann dock inte svara DHL:s SMS i tid, så det blev leverans först 2 januari, men det har förstås inget att göra med WhiteAway).

    WhiteAway vill väldigt gärna sälja en försäkring och skickar ut ett extra mejl om det, men det är ok, med de pressade priserna på varorna är förmodligen försäkringarna en viktig inkomstkälla så jag kan leva med den typen av uppföljning även om jag är ointresserad av försäkringen.

    Har inte hunnit packa upp och installerat själva diskmaskinen ännu, så jag kan inte uttala mig om några eventuella brister på produkten eller om det finns några skador på den som inte syns utifrån. Men jag utgår ifrån att den är i rätt skick.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Allt fungerade perfekt med köpet och leveransen i julklappstider
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabb leverans, fantastiskt pris. Lite strul med att kortbetalningen låg nere när vi skulle beställa, men det löstes efter chat med support.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Allt fungerade perfekt. Levererades på 2,5 arbetsdagar trots jul och nyår. Borde kanske vara 10 stjärnor.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans bäst pris. Inga problem :)
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Leverans och pris bra
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabb frakt, kanonbra kundservice då fraktbolaget skadat varan.
    Det som står i vägen för full pott är att de tar 139 kr för att skicka ett mail med fakturan. (Företagskund)
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en tvättmaskin och fick den efter ett par dagar.
    Funkade perfekt och inga problem för övrigt med köpet.
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Mindre bra rutiner när något går snett. Problemet är att det inte kommit nån fullständig leverans ännu efter mer än två månader från beställningstillfället. Köksmaskinen levererades till en omlastningsterminal utanför stan mer än tre veckor efter beställningstillfället utan anslutningskabel. Då hade det redan varit åtskilliga telefonsamtal och mail till den trevliga kundtjänsten. Överenskommelsen blev att jag skulle få reducerat pris på nästa köp, vilket resulterade i att WhiteAway fick ytterligare en beställning och chans att visa vad de gick för. Detta resulterade i ytterligare en ofullständig leverans med nya telefonsamtal och mail. Första maskinen beställdes 30 september och nu är det 2 december och ingenting händer, mer än uppmuntrande mail från kundtjänsten nån gång i veckan, där de frågar om allting om vad jag fått och inte fått. Värt att nämna är att det var schabbiga kartonger som anlände, på olika utlämningsställen. Min första tanke var att det var begagnade demoexemplar som skickats. Uppdatering 6/12: nu efter två månader och en vecka har jag slutligen fått allt som skulle ingått från början. Blev en tredje adress jag fick hämta denna försändelse på, där jag fick hämta själv. Uppdatering 9/12: De trevliga tjejerna i kundtjänsten såg slutligen till att allt löste sig och de ordnade så jag fick extra kompensation som plåster på såren. Har konstaterat att beställda varor ej längre finns på WAs webbplats, vilket kan tyda på att just dessa varor varit problemfyllda i leveranshänseende. Av dessa anledningar ändrar jag betyget från en stjärna till fem stjärnor.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Allt gick smidigt, har inte haft några problem. Bra priser, okej leveranstid. Har bara goda erfarenheter av kundtjänsten.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Toppenbra service!
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och superbra priser. Kontakt med kundtjänst för att ändra order fungerade utmärkt.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Allt fungerade prickfritt. Lätt att beställa,bra pris och snabb leverans
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Enkelt, snabbt och pålitligt!
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Bra utförlig sida med gott om info om produkterna. Snabb leverans och bra betalningsalternativ.
    Hade inga dåliga upplevelser av mitt köp.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra service, bra priser på vissa produkter. Fick inte fullt betyg för att trots att det stod att varan var på lagret när jag köpte den, några dagar efteråt fick jag en e-mail som upplyste mig om att den var "restnoterad från producenten", vilket gjorde att leveransen tog nästan en vecka mer än vad den annars hade tagit .
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Bäst pris på produkten, snabb leverans, inget negativt
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Fantastisk snabb leverans och hantering!
    Jag lade beställningen en söndagkväll och fick ett SMS på Tisdagen från DHL om att bekräfta leverans på Onsdag morgon!
    Mindre är 4dagar från första klick till att jag hade varan - klockrent!

    Det som drar ner betyget något är informationen om tilläggsförsäkringen - oklart innehåll samt lite väl "danish"... Klar förbättringspotential!

    Reckomenderar företaget verkligen!
    /R
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Bäst pris, snabb leverans och väldigt bra kundtjänst.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser, snabba leveranser, inget att anmärka på.
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Det går snabbt att beställa och skapa en profil.
    Leverans tiden var 4 vardagar, vilket kan bedömas som rimligt.

    Betalningsalternativen är många, vilket ger valmöjligheter
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Bra pris
    Snabb och smidig leverans.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra pris på Torktumlare och leverans på utsatt tid. Nackdelen är väl att dom bara kör ut på dagtid.
    5 mån sedan
  • Bra
    Bra pris på tvättmaskinen och den levererades 6:e arbetsdagen efter vi lagt beställningen. Helt ok.
    5 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Vi fick inte vår diskmaskin inom dom 2-5 dagarna som var lovat, vi åkte och hämtade den själva på utkörningsstället. Tråkigt när sådant inte funkar.
    5 mån sedan
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme! Det är tråkigt att höra du inte är nöjd med leveransen.
    Om du har möjlighet skulle jag vara tacksam om du kan maila mig ditt ordernummer (info@whiteaway.se, att: Hanna), så vill jag gärna kolla på vad som hänt och vidta åtgärder för att det inte händer igen. Jag beklagar verkligen att du inte haft en positiv köpupplevelse hos oss. Hälsningar Hanna på WhiteAway.se

  • Mycket bra
    Bra pris, snabb leverans. Det enda minuset var att just min produkt hade begränsad produktinformation. Annars funkade allt bra
    5 mån sedan
  • Usel
    Bad om en offert den 18 oktober. Inget svar, skrev en påminnelse den 23 oktober! Fortfarande inget svar!
    Börjar tvivla på att det är ett seriöst företag.
    5 mån sedan
  • Hej, Vi beklagar det sena svar från oss. Men hoppas ändå att du var nöjd med erbjudandet vi skickat till dig.
    Har du frågor, vänligen svara på det mail vi skickat till dig så vill vi gärna hjälpa dig.
    Trevlig dag!

  • Perfekt
    Bra hemsida lätt att hitta.
    Leverans från dag till dag som utlovat.
    Mycket bra pris.
    Bra kontakter med kundtjänst vid frågor.
    Bra betalningsalternativ.
    Fraktfritt.
    Värdelös information avseende leveransstatus.
    Stod "plockas och skickas" hela tiden och i flera dagar efter att leverans skett.
    Kundtjänst följde upp efter leverans. Ovanligt!
    Mitt helhetsintryck är mycket gott.
    5 mån sedan
  • Usel
    Usel hantering, sökte efter en rostfri fläkt, fanns på WhiteAway, följde länken till butiken och beställde. Vid leverans visade det sig att fläkten var vit, att fläkten bytte färg via länken till butiken tyckte WhiteAway var mitt fel, när jag påstod motsatsen hänvisade de till Prisjakts sida och skyllde på dem. De tog inget som helst ansvar för att rätta till felet och det har tagit lång tid att få tillbaka pengarna. Denna beställning gjordes i Juli månad och då fick jag informationen att fläktet inte finns längre i det utförande som jag ville ha. Idag i slutet av Oktober finns fortfarande fläkten kvar, men klickar man till butiken så byter den färg. Avslutningsvis kan jag berätta att jag beställde samma fläkt från en annan leverantör och det fungerade alldeles utmärkt.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Leverans sker med DHL som kanske inte är de bästa.

    I övrigt gör WhiteAway sitt jobb med bra priser/leveransinfo.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Lätta att ha att göra med. Kundtjänst via telefon och epost. Svarade inom loppet av 5 minuter via telefon. Snabb leverans, dagen efter beställningen gjordes levererades tvättmaskinen vid min dörr.
    6 mån sedan
  • 2013-04-17 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • 2011-05-12 - Notis: WhiteAway AB (556838-6980) tog över verksamheten från WHITEAWAY A/S (502068-5813).