Personlig kundtjänst
Störst i Norden
Fri frakt, snabb leverans

http://www.whiteaway.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2015-03-03)
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (7.27)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Ganska bra
    Köpet förlöpte relativt smidigt, dock med en fördröjd dragning (dvs. inget spår av en dragning på kontot) av köpebeloppet på över en vecka, vilket var lite underligt och spännande. Uppskattade dock inte att få ett reklammejl hemskickat en vecka efter beställningen där man gör stor sak av att varan jag köpt var nedsatt med 6% -- det där får ni nog jobba på om man ska ha lust att köpa hos er igen (t.ex. avstå från att skicka mejl till kunder som just köpt produkten, eller upplys kunden under slutförande av köpprocessen om att det alldeles strax är nedsatt pris och ni därför varit lite snälla och sänkt priset redan nu; det är så man får folk att fortsätta köpa produkter för tusentals kronor -- nu handlar jag hellre hos någon annan där jag är säkrare på att jag kan känna mig nöjd med köpet).
    4 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för din kommentar. Vi sätter stort pris på att få kundens åsikter om köpupplevelsen hos oss. Vi förstår att det inte är lätt att förstå , när pengar blir dragit vid betalning med betalningskort. Vi arbetar med att få tydligare kommunikation omkring detta. Orsaken är att för det att vi inte drar några pengar förrens vi är säkra att varan är sänt i väg från oss. Det betyder att imellantiden så blir pengarna reserverade och så kan tvivel uppstå var pengarna blivit av. Vi är ledsna att höra att du fått ett nyhetsbrev från oss där du kan se varan du precis köpt har ett annat pris. I ett sådant här tillfälle vill vi gärna erbjuda dig att du också får den samma rabatten.Du kan skriva till oss på info@whiteaway.se och hänvisa till detta svar så vill vi se till att du får mellanskillnaden tillbaka på ditt konto.

    Vi hoppas att vi har besvist dig om att du även i framtiden skall handla av oss.

    Med vänliga hälsningar,
    Linette - WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Snabb leverans, bra pris (de matchade pris på frys med glatt humör).
    4 dagar sedan
  • Utmärkt
    Supernöjd, bra pris och snabb leverans :)
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra pris, snabb leverans!
    8 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra priser, snabb leverans, bra betalningsmöjligheter och ett vettigt pris på leverans med installation.
    14 dagar sedan
  • Perfekt
    Har handlat flera gånger och är supernöjd! Bra varor till bra priser, snabb leverans och väldigt trevlig kundservice! Bor på landet och får alltid leverans som utlovat och till dörren. Perfekt!
    15 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra pris och snabb leverans, lite tjorv när godset skulle levereras men inget som whiteaway kan beskyllas för. Fem dagar från att jag la beställningen till att jag kunde använda diskmaskinen, ska tilläggas att jag bor nästan högst upp i landet så jag är mycket nöjd.
    19 dagar sedan
  • Utmärkt
    Väldigt nöjd. Ligger oftast väldigt bra eller bäst i pris.
    Bra support/kundservice även.
    Det som inte ger full pott är frakten, men den är gratis och det är bring som har hand om den så...
    Att ett paket ska ligga från tisdag till fredag på terminalen i min lilla stad innan jag ens får ett samtal om utkörning är konstigt. Men det är inget whiteaway kan stå för.
    Köpt både en spishäll och en robotdammsugare här. Båda till bäst pris. Kommer att handla här igen.
    20 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra pris på vara och snabb leverans till serviceombud. (Att serviceombudet i det här fallet ligger 6 km bort är inte WhiteAways fel.)
    26 dagar sedan
  • Perfekt
    Supernöjd. Bra service när jag ringde och frågade om dom kunde skicka tvättmaskinen och torktumlaren innan monteringssatsen kom eftersom vi stod utan tvättmaskin. Det gjorde dom dessutom med ett riktigt trevligt och snabbt bemötande. Här kommer jag handla igen!
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte en torktumlare på kampanj. Leverans skedde inom utlovad tid med frakt till dörren även långt ute på landet.

    En skada i form av en repad panel upptäcktes, och detta hanterades enl. mitt förslag med att en ny sidopanel skickades för mig att byta själv. Den nya panelen kom på 2 dagar efter att denna överenskommelse slutits.

    Mycket positiv till hela affären.
    29 dagar sedan
  • Dålig
    Håller inte leveranstiden 2-5 dagar. Beställde en söndag, och varan blev levererad tidigt på måndag. Onsdagmorgon fanns varan bara 9 mil från oss. Sen har ingenting hänt alls! Fick idag veta att varan kanske kommer i morgon, tisdag. 7 arbetsdagar efter beställning. Nästan 5 dagar efter den anlänt till en station endast 9 mil från oss!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Det här var riktigt tråkigt att höra. Vi beklagar verkligen att den leveranstid vi förväntar inte har efterlevts och det är självklart något vi kommer ta upp med vår transportör. Har du några frågor eller något vi kan hjälpa dig med är du alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se eller på telefon 0770-171017. Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Linette - WhiteAway.se

  • Perfekt
    Bra pris, lätt att beställa samt bra hjälp med installation och retur av kyl/frys
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra priser vilket var avgörande för valet av återförsäljare.
    När leverans skulle ske var otydligt men fick snabbt bra svar via mail.
    Leveransen i säg fungerade mycket bra via Bring som hjälpte mig med att få in varorna i huset.
    Kortbetalningen fugerade inte som väntat. Först reserverades beloppet i några dagar för att åter bli tillgängliga på kortet och jag fick ingen information om när de slutligen skulle dras trots kontakt via mail. Jag vill inte gå runt med 11 000 på kortet i onödan! Tillslut drogs pengarna 1 dag efter leverans.
    Sammanfattat: Tack för en bra affär!
    1 mån sedan
  • Hej,

    och tack för ditt omdöme. Vi uppskattar din respons. Vi är glada att höra att du fått dina varor och i det stora hela är nöjd med upplevelsen i samband med ditt köp hos oss. Vi beklagar dock att inte kortbetalningen fungerat som du förväntat dig. Vi följer gällande regler för kortbetalning på nätet vilket bl a innebär att vi inte drar beloppet på ditt kort förrän ett par dagar efter att vi skickat din beställning till dig. Tyvärr syns detta som att beloppet först reserveras, sedan sätts tillbaks på ditt konto för att sedan slutligen dras på kontot. Vi kommer att titta på vad vi kan göra för att förtydliga upplysningarna angående detta. Vi hoppas du är nöjd med dina nya vitvaror.

    Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se.

    Med vänliga hälsningar,
    Linette - WhiteAway.se

  • Perfekt
    Första köpet hos whiteaway. Tror aldrig jag hört om dom tidigare, men lockades av lågt pris och valde dom.
    Blev fantastiskt nöjd!
    Snabb leverans och mycket bra kommunikation. Fick till och med personligt mejlsvar på en av julens röda dagar.
    Kommer givetvis fortsätta handla här och rekommenderar Whiteaway till alla.
    TACK från en supernöjd kund!

    /Magnus, solna
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra köp-upplevelse, snabb bekräftelse från butik och leverans. Däremot lever inte Bring upp till mina förväntningar som transportör. Sitter och väntar på leveransdag, de kommer inte. Jag förlorar arbetsinkomst för att vakta leveransen. Ny leveransdag, har svårt att komma i kontakt med chauffören via Brings transporledning, törs inte lita på dem. De har strulat förr.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt uttalande. Vi uppskattar verkligen din respons. Vi är ledsna att inte leveransen via transportfirman har levt upp till dina förväntningar. Det beklagar vi verkligen. Vi är ju medvetna om hur vigtig en precis leverans är, speciellt när även arbetstider ska tas med i beräkningarna. Vi är redo att följa upp på leveransen, ifall du vill att vi gör det, och se på om det är något vi kan hjälpa till med där. Vi hoppas att din vara kommit fram nu och att du trots allt är nöjd med den. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se eller telefonnummer 0770-171017.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Mycket bra
    Köper kaffekokare till bra pris. Snabb leverans. Dessvärre kommer den endast i originalförpackning, dvs ej stötinpackad. Dock inga skador på mer än kartong. Bråttom inför jul?
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Allt fungerade bra och utan problem. Priset var förmånligt. Kommer gärna tillbaka!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Rekommenderas starkt, kommer att beställa mer från er.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Hej.
    Lätt att beställa. Bra telefonkontakt vid förfrågan om särskild vara. Leverans på uttalad tid. Inget som gått snett. Dessutom är vi mycket nöjda med varorna vi köpte.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb hemleverans på uttalad tid.
    Chauffören inspekterade torktumlarpaketet vid dörren, och noterade en mindre reva i plasten och ett 5 cm lång skrap i lacken på torktumlarens sida (som ej skulle synas efter installation) och erbjöd sig att ta tillbaka tvättmaskinen och leverera en ny. Vi trodde dock inte att maskinen var skadad, men vi noterade i leveransnoten att maskinen var skrapad för eventuell garantireparation. Inget fel har detekterats i efterhand, så allting gott.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Er kjempefornøyd med vinkjøleren. Den passet perfekt og har en stilren utseende.
    Fikk fylt den opp med mange forskjellige gode viner, både vite og røde. Prøver meg nå på å tilpasse den rette temperaturen og er stolt av å vise den for mine venner.
    Vil absolutt anbefale den for den som er på leiing etter noe lignende.
    Leveransen og produktet er helt perfekt!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Inget trassel, helt nöjd.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Helt nöjd. Bra kontakt med Thomas. Rekommenderade ett bättre alternativ än det jag själv funderat ut. Trevligt att det finns människor med namn bakom kundtjänst.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Är mycket nöjd. Handlade en frys, leveranstiden var längre än vad som utlovats på hemsidan, därav avdrag av en stjärna. Men nu över till det mest positiva!
    När frysen installerades visade det sig att en liten löjlig plastdetalj, som frysen ska stå på, fattades. Kontaktade kundtjänst som svarade direkt och de (tack Elin!) fixade så att den kom hem i brevlådan någon vecka senare. Man vet inte hur bra en näthandlare är innan man har haft kontakt med kundtjänst, och i detta fallet kan jag bara rekommendera WhiteAway! Har handlat tidigare och kommer säkerligen att handla igen!
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Fungerade fint. Vi fick vår tvättmaskin till bra pris och den gamla fraktades bort utan krångel. Det var visserligen begränsade val för tid av leverans och den kom dessutom en timme efter utsatt tid, men det kan man egentligen inte klandra WhiteAway för utan Bring som sköter själva leveransen.
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag har handlat från Whiteaway två gånger och kan konstatera att det verkar gå rätt smärtfritt (bra priser, snabb leverans) om allting klaffar, det gjorde det dock inte vid min senaste beställning; jag hade beställt och betalat en kaffemaskin och när jag skulle hämta ut den fick jag ut två kartonger. Jag tyckte att det var märkligt att maskinen tog sådan plats men det är ju omöjligt för mig att veta hur emballaget ska se ut, när jag kom hem förstod jag att jag fått två likadana kaffemaskiner levererade till mig. När Whiteaway upptäckte felet ville de att jag skulle skriva ut en retursedel alternativt beställa en upphämtning av kaffemaskinen, alltså: släpa kaffemaskinen som jag aldrig beställt till Posten 10 minuter bort eller befinna mig hemma under flera timmar (dagtid då jag förväntas vara på mitt jobb) för att lämna ut den till Bring. Om jag inte gjorde det här hotade Whiteaway med att fakturera kaffemaskinen (som jag aldrig beställt) eller tvinga mig att betala upphämtningsavgiften. Jag tyckte att det var rimligt att jag skulle få någon form av kompensation då de förväntade sig att jag skulle ta hand om situationen (det vill säga lägga tid och energi på att lösa problemet) trots att jag inte gjort något fel, Whiteaway tyckte dock inte det då de har försökt att nå mig, ett resonemang jag har svårt att följa logiken i. Det ska tilläggas att personalen i kundtjänst hade en väldigt otrevlig ton i både mail och i telefon. Det hela slutade med att jag beställde upphämtning av maskinen när jag var sjukskriven på en vardag. Jag kommer aldrig mer att handla från Whiteaway eller rekommendera någon annan att göra det heller för den delen, jag vill kunna lita på att köpprocessen fungerar hela vägen. Den här typen av kundservice (om man nu ska kalla den det) är enligt mig pinsamt dålig, jag betvivlar att någon på kundserviceavdelningen har läst ett enda högskolepoäng Service Recovery.
    2 mån sedan
  • Hej Johanna,

    Tack för din recension. Vi är väldigt glada över att höra att du har haft en bra köpupplevelse hos oss. Vi beklagar att det inte gått som du hade tänkt denna gång och att du inte önskar att handla hos oss igen. Jag förstår att det är vi som har gjort ett fel och att du inte kan veta hur emballaget skulle se ut, vilket gjorde att du tog emot båda maskinerna. Kan vi på något sätt, som "plåster på såret" göra det bra igen, så vill vi jättegärna veta det. Du kan skriva till oss på info@whiteaway.se och hänvisa dig till Karen. Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Usel
    Köpte en Bosch "SMU53M72SK" hos Whiteaway. Jag beställde diskmaskinen den 28/11 -14.

    Modellen var restad och skulle komma in i lager den 12/12. Jag såg då att de hade några i demo/retur som var i lager. Prisskillnaden var knappt 200kr så övervägde att köpa en demoversion för att få en diskmaskin tidigare vilket jag bestämde mig för och beställde en demoversion. Bra tänkte jag och såg att de hade 2-5dagars leverans.

    Sen börjar det... Jag går in och kolla på "Min sida" på Whiteaway och ser att den ska vara klar för att skicka, låter ju super tänker jag men sen får jag ett mail några dagar senare att den varan jag beställt tyvärr inte går att leverera.

    Jag frågar ifall de kan skicka någon annan maskin istället då? Jag får till svar att det kan det göra. Okej tänkte jag, då löser det sig... Jag får sedan ett mail efter några dagar att det visst har hittat den vara jag beställde och ifall jag vill ha den fortfarande.

    Jag får varan levererad och installerad den 15dec.

    Sammanfattat:
    Jag beställer varan den 28nov
    Får ett mail att den inte kan leverera den den 3dec
    Får ett mail att det har "hittat" min vara den 5dec
    Får varan levererad och installerad den 15dec.

    Så kontentan blev:
    Jag kunde lika gärna ha beställd en icke DEMO-vara då jag i nästan hade fått den levererad samtidigt ändå. Det ska INTE ta 17 dagar att få sin produkt levererad när det står 2-5dagars (+ 3-5dagar för installation) leverans.

    Utöver detta så ser jag nu i efterhand att Whiteaway har "fört" tillbaka pengarna jag betalat för maskinen till mitt konto för att sedan några dagar senare dra dem igen. Mitt beställningsdatum på deras sida blev även den "10-12-2014" samma datum som den nya batchen skulle komma in och ser även idag 15/12 att de även sänkte priset med 499kr (jag beställde med 15% rabatt under blackfriday) den 12/12, något ironiskt...

    Jag vet inte om jag hade otur, men detta gick inte som jag hade tänkt iallafall.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för din recension. Det är väldigt tråkigt att höra att det tagit så lång tid för oss att leverera din vara. Så ska det självklart inte vara och det låter som att det hänt något fel i vårt system. Beklagar verkligen. Jag kan tyvärr inte svara på vad som gått fel, när jag inte har ditt ordernummer. Vi vill jättegärna hjälpa med en prisgaranti på din maskin, om det nu är billigare än då du köpte den. Det är bara att skriva till på info@whiteaway.se, uppge ditt ordernummer och hänvisa till Karen. Vi hoppas att att vi får lov att hjälpa dig. Om inget alls, så vill vi jättegärna erbjuda dig en kompensation för lång levereringstid. Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Usel
    Sämst.
    2-5 dagars lovas på hemsidan.
    Tog 7 dagar.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du är missnöjd med vår leveranstid. Vi är också ledsna att leveranstiden var längre än förväntat. Vi vill gärna följa upp på varför din leverans drog ut på tiden. Därför skulle vi uppskatta om du kan skicka in ett mail till oss på info@whiteaway.se och upplysa ditt ordernummer. Vi önskar ju såklart att hålla den leveranstid som står på vår hemsida.

    Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Utmärkt
    Utmärkt. Till och med extrapris på hemsidan på wn elvisp som redan var billigast.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Köper gärna hos White away!
    Har haft en mycket fin kontakt med White away, kundtjänsten, vars underbara förståelse, tålamod och hjälpsamhet gjort mitt ärende
    så smidigt att genomföra, trots många samtal och frågor från mig. Alltid svar snabbt, alltid god hjälp och kontakt.
    Man håller vad man lovar, vilket gör att man gärna återkommer med ytterligare inköp!

    White away kan vara stolt över sin fina personal, de fina varorna, det fina bemötandet, vilket sammantaget gör köp hos er så positivt!

    Nöjda kunden

    Eva Holm
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    Leveransen tåg 7 dagar!

    OCH 13 kg vara levererades till dörren istället för servicepunkt som lovat på WhiteAway checkout - det betyder att någon behövde sitta hemma och vänta för leverans.

    Som med flera andra, dem bara "beklagar" leverans servicen och gör ingenting.
    3 mån sedan
  • Hej!

    Vi kan förstå din problematik. Och vi vill att kunden ska kunna vara säker på att den information de fått på hemsidan också efterlevs. 13 kg som din vara vägde ligger precis på gränsen. Så det kan vara så att det tagits beslut att 13 kg är i överkant för att kunden ska behöva bära hem varan. Sen kan det såklart vara så att vissa av våra kunder föredrar att bära hem den på egen hand för att slippa vara hemma och vänta på varan. Då ska vi såklart hjälpa till med det så gott vi kan!

    Vi skulle verkligen vilja följa upp på detta och se vad vi kunde ha gjort bättre och om det finns någonting vi kan förbättra i våra rutiner för att detta inte ska upprepas. Vi skulle uppskatta om du ville hjälpa oss med detta. Som tack för hjälpen vill vi gärna erbjuda dig ett presentkort på 350 kronor.

    Vi skulle sätta stort pris på om du ville skriva ett mail till oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer samt hänvisa till namnet Elin.

    Vi ser fram emot att höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Bra produkter, låga priser, snabb leverans. Full poäng!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Var av någon anledning lätt skeptisk till företaget innan beställning gjordes, kanske pga en ful logga eller "misstänkt" låga priser, enligt devisen "om något är för bra för att vara sant, så är det inte sant." Men jag beställde en torktumlare ändå, då samma modell var flera tusen kronor billigare hos WhiteAway än på andra ställen. Den levererades snabbare än utlovat och allt var frid och fröjd. Betalade för frakt till tomtgräns men fick den inburen över tröskeln, hjälpte iofs till själv också. Mycket nöjd.
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    Köpte tvättmaskin och tumlare och det mesta funkade bra förutom frakten. Skrev info om leverans till min sambos salong mellan kl. 10:00 och 20:00 ändå skickar Bring SMS om att den är skall levereras kl 8:00 - 12:00 vilket innebär att personal får åka dit två timmar innan hon normalt öppnar, det är inte så roligt när de sedan kommer efter kl 13:00. Tråkigt att leveransen skall dra ner helhetsbetyget, annars hade det blivit 9 stjärnor.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du inte är nöjd med leveransen av dina varor. Det stämmer att vår transportör levererar innanför fastlagda tidsintervaller. De har tyvärr inte möjlighet för att tillmötesgå en bestämd tidspunkt även om det är innanför tidsintervallen. Chauffören ska gärna ringa en halv timme innan leverans för att säga att han är på väg. Dock är det beklagligt att transportören inte har levererat inom tidsintervallen. Vi följer löpande upp på vårt transportavtal och kommer självklart vidareförmedla ditt omdöme. Om du har några frågor eller om vi kan hjälpa dig med någonting är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@whiteaway.se.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Köpte en Bosch tvättmaskin. Lägsta pris på produkten och hemkörd till dörren på 3 dagar. Inget att klaga på. Hoppas det blir samma erfarenhet vid nästa köp...
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en inbyggnadsmicro från dem som det var ett riktigt bra pris på. Det stod att erbjudandet skulle gälla en bit in på kommande året så jag tog det lugnt för att kontrollmäta utrymmet i skåpet hemma. Ett par dagar senare så tog de trots allt dock bort detta erbjudande men efter att ha pratat med deras kundtjänst så löste de samma pris för mig ändå. Bra service på telefon, snabb leverans och en bra vara. Kan inte bli annat än ett toppbetyg och jag handlar gärna här igen.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Leverans fungerade bra. Bring ringde 30 min innan enligt SMS.
    Jag packade upp varan (mikrovågsugn) och såg att den inte passade. Packade ned den tillsammans med ordernumret och anmälde retur (kostnadsfri) på webben. Några dagar senare ringde Bring och jag bestämde hämtning kvällstid dagen efter som också fungerade bra. Fick sedan tillbaka hela köpesumman. Har ingenting att anmärka på. Rekommenderas!
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och allt fungerade bra!
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Micro.bra kundinformation.Snabb leverans.
    4 mån sedan
  • Ganska bra
    Förväntade mig att vara i lager inte skall ta 5 dagar men det gör det visst. Den 4:e dagen passerade idag och varan är fortfarande någonstans ute på vägarna. Dock hade WhiteAway det lägsta priset vilket var mycket bra!
    4 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att vi inte har kunnat leva upp till dina förväntningar om leverans av en lagervara. Vi hoppas att din vara är på väg till dig. Och att du snart får leverans. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer. Så att vi får möjlighet att följa upp på vart din vara befinner sig och när du kan förvänta dig leverans. Vi arbetar på att förbättra vår hastighet när det gäller leverans av lagervaror.

    Med vänlig hälsning,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    mycket bra! fick snabt leverans
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Har kort och gott beställt en ny tvättmaskin. Leveransen gick på 5 dagar och var väl förpackad. allt supersmidigt. detta är andra gången jag beställer något från white away. lika smidigt varje gång. Enkel hemsida och mycket bra priser. kanon nöjd helt enkelt
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde en kylfrys och tillägget att få den inburen på plats och den gamla hämtad.

    Bring ringde och sa att de skulle komma, jag tömde gamla kylen på all mat. En timme senare är de fortfarande inte på plats, men ringer och säger nåt om att de är på väg. Väntar nån kvart till.

    Sen ringer de och säger att de är ute på gatan, så jag får tydligen gå ut och visa var vi bor eftersom de redan varit hos grannen två hus bort och ringt på. Sen rusar de in och rycker ut gamla kylen, tömmer ut allt avdunstningvatten på golvet och verkar inte notera det alls. Säger snabbt att den nya kylfrysen aldrig går genom köksdörren och vill helst inte bära in den genom ytterdörren. Jag säger att det får de minsann göra, vilket går bra.

    De rusar iväg, jag mäter köksdörren och ser att det är samma mått på öppningen där som kylen med emballage. Så det hade nog gått.

    Klagar på leveransen hos WhiteAway och får ett trevligt svar om att det inte låter så bra, men att inget verkar gått sönder. Och att de inte kan klaga hos Bring.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar upplevelsen du hade med vår transportör i samband med din leverans. Det är självklart inte så vi vill att våra kunder ska uppleva leveranser från oss. Vi är också väldigt ledsna att höra att du inte fick den hjälp du behövde från oss. Självklart kan vi framföra din upplevelse vidare. Det är en praxis som vi redan har idag. Vi skulle sätta stort pris på om du ville skriva ett mail till oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer samt hänvisa till namnet Karen. Så vill vi gärna erbjuda en mindre kompensation och ta din upplevelse vidare så att vi kan få en chans att ordna upp det här.

    Vi ser fram emot att höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Dålig
    Vi beställde en portabel AC från WhiteAway och fick leveransen efter ett par dagar - so far, so good. Vi testar AC:n och konstaterar att den låter som ett jetplan - jaja, vi blev ju förvarnade av andra att portabla ACs låter högt, dock är kyleffekten mycket låg så vi börjar fundera på om den är trasig. Innanför fläktgallret ser vi att det sitter frigolit så frågan är om detta ska tas bort innan man nyttjar AC:n och vi stänger av direkt för att inte riskera att exempelvis överhetta ACn. Kontaktar WhiteAway via supportchatten och dom ber att få återkomma dagen efter via mail efter de kontrollerat hur ACn ska fungera. Dröjer en vecka utan återkontakt så jag ringer - samma svar - de behöver kontrollera med leverantören - ber att få återkomma inom en dag eller två. Ingen återkontakt på en vecka - ringer igen - WhiteAway-"supporten" lämnar samma meddelande ytterligare en gång....men ingen återkontakt. Nu är sommaren över och vi har inte kunnat nyttja ACn någonting under rekordsommaren och vi kommer fortfarande inte veta om vi kan nyttja den nästa år...vem vet - kanske kommer de där återkontakterna nån gång.
    4 mån sedan
  • Hej,

    Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi tycker det är tråkigt att höra om det du upplevt med varan du köpt hos oss. Det är dessutom tråkigt att höra att du inte fått den hjälp du velat ha. Så ska det självklart inte vara. Vi beklagar väldigt mycket och vill gärna gå vidare snarast möjligt med din reklamation. Därför skulle vi uppskatta om du skulle kunna skriva en mail till oss, på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer, så vi kan hjälpa dig vidare snarast möjligt.

    Vi ser fram emot ett svar från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Fungerade mycket bra, smidig leverans och levererat till uppfarten. Tumlaren fungerar enligt önskemål hittils.
    4 mån sedan
  • Bra
    Köpte en Blomberg 9952 sk side-by-side kyl/frys. Det mesta med vårt köp fungerade bra. Snabb leverans och tydlig information. Vid leverans saknades en påse med skruvar i förpackningen (leverantörens fel såklart, inte WhiteAways) varvid vi kontaktade kundtjänst och fick snabb hjälp - skruvarna kom med paket några dagar senare.

    Ett rätt stort minus dock: för den här typen av större kyl/frys (ca 84cm brett, 70cm djupt, 180cm högt) så erbjuder inte WhiteAway (Bring) inbärningstjänst, bara leverans till tomtgräns. Dvs för stora grejer där man verkligen har behov av inbärning så finns inte den tjänsten - rätt kasst...

    I övrigt är vi nöjda med affären.
    5 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att det saknades skruvar till den vara som du fick levererad. Men vi är glada för att vi snabbt kunde hjälpa dig med att få det du saknade. Vi har full förståelse för problematiken det innebär för våra kunder att vi ej kan erbjuda uppbäring på side-by-side skåp. Vi kommer att ta upp denna fråga på vårt nästa möte med vår transportör. För att se om vi inte kan hitta en lösning så att vi i framtiden kan erbjuda den tjänsten till våra kunder. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Mycket bra! Snabb leverans, men pengarna är inte dragna ännu...
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Helt Ok. Det negativa var att torktumlaren blev ståendes på Brings lager 6-7 dagar i väntan på leveranstur ut på landsbyggden.
    5 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är ledsna för att din vara blev stående hos vår transportör i 6-7 dagar i väntan på att levereras till dig. Så önskar vi såklart inte att det skall vara. Vi skulle sätta pris på om du ville kontakta oss med ditt ordernummer. Så att vi kan följa upp på vad vår transportör har för dagar som de kör till ditt område för att kunna se vad som hänt. Du kan skriva till oss på info@whiteaway.se och upplysa ditt ordernummer. Vi skulle sätta stort pris på om vi kunde få följa upp på din sak för att se om det finns någonting som vi kan ändra i proceduren framöver.

    Med vänliga hälsningar.
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Fungerade klockrent med snabb leverans.
    5 mån sedan
  • 2014-03-04 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • 2011-05-12 - Notis: WhiteAway AB (556838-6980) tog över verksamheten från WHITEAWAY A/S (502068-5813).