Personlig kundtjänst
Störst i Norden
Fri frakt, snabb leverans

http://www.whiteaway.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2015-05-24)
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (7.60)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Mkt bra leveranstid och bästa priserna.
    5 tim sedan
  • Perfekt
    Bra och snabb leverans.
    6 tim sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, inga problem.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Mitt råd är att handla någon annanstanns än hos Whiteaway. Servicen när saker går sönder är noll. Whiteaway gör ingen som helst egen bedöming av fel på vitvaror utan vidarebefodrar allt till tillverkaren och du själv som kund får göra hela jobbet och slåss mot två väderkvarnar istället för en. Detta beteende har fått mycket kritik av t.ex. plus. Själv har jag hamnat i ett läge där jag hävdar konsumentköplagen men WhiteAway hänvisar till tillverkarens service och de i sin tur säger att "det får du ta upp med säljaren". Det enda sättet är att tvinga WhiteAway genom att gå till ARN vilket kan ta tid vilket är jobbigt när man har en nyfödd. Konsumentköplagen är ingen rekommendation WhiteAway, utan en LAG!
    Detta hade aldrig hänt på t.ex. ElGiganten där man är mån om sina kunder och tar ansvar för det man säljer.
    Den lilla besparingen man kan göra genom att handla hos WhiteAway är inte värt det i längden. Whiteaway snålar in på sin service för att kunna locka med billigare pris.
    9 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för din recension. Det är alltid producenten som står för garantin. Vi vill gärna hjälpa kunderna med reklamationer, men föreslår att du som kund också själv kan ta kontakt till tillverkaren, då vi haft erfarenhet med att processen går snabbare då. Producenterna får då möjlighet för att ställa de relevanta frågor och rådgöra kunden direkt, för att undgå onödiga utlägg, för t ex service på en produkt, som kanske bara ska rensas och andra fel som inte är produktionsfel, som inte går på garantien. Vi står alltid till rådighet till att föra reklamationen genom processen och när vi uppmuntrar våra kunder till att själva kontakta tillverkaren är det för att säkra en grundlig servicering. Whiteaway.se tar alltid ansvar för de misstag och komplikationer som kan uppstå vid ett köp via internet.

    Vi beklagar att du fått problem med din vara du köpt i vår butik. Du är välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se, då vi inte har dina kontaktuppgifter, så vill vi gärna kolla på en annan lösning med din reklamation.

    Med vänliga hälsningar,
    Linette - WhiteAway.se

  • Perfekt
    Snabb leverans utan problem.
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Billig och snabb leverans. Kan inte bli bättre!
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    snabbt billigt bra vara snabb leverans inget är fel
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket snabb leverans och bra priser. Kommer att handla här igen.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en ugn ifrån Samsung på kampanj, ELON och andra butiker tog 5995:- medans whiteaway tog 3499:-. Helt galet! Slog till direkt och ugnen kom efter 2 dagar.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans 5dagar, prisgaranti som gjorde samsung side-by-side billigast på nätet. Bra support!
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra pris (lägsta i Sverige) på en tvättmaskin (syntes dock inte på Prisjakt, bara när jag var på deras sida). Levererades tre dagar snabbare än utlovat. Behövde lite support pga felleverans (inte deras fel, utan Samsung i detta fallet) och den var ok, varken dålig eller lysande.
    1 mån sedan
  • Bra
    Väldigt nöjd med köpet av en Siemens EH651FE17E induktionshäll till ett bra pris, kan tyvärr inte ge full poäng då WhiteAway använder troligtvis den sämsta transportören Bring. Funkar säkert i Stockholm men inte i mellersta/norra delarna av Sverge. Fick ringa och tjata för att få varan levererad fastän den funnits för utkörning i 3dagar och de hade tänkt vänta lite ytterligare om jag inte stött på.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för din recension. Vi uppskattar din åsikt. Vi är glada att höra över att du är nöjd med ditt köp av en häll, men det är naturligtvis tråkigt att höra att du inte är nöjd med leveransen. Vi kommer att följa upp på din recension och hoppas i framtiden kunna ge dig bättre leveransupplevelse i området du bor i.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har några frågor på - info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    Linette - WhiteAway.se

  • Usel
    Håller med signaturen "oll" nedanför, det känns inte speciellt uppskattat att få mail dagarna efter beställning där produkter ur min beställda produktkatergori erbjuds 10% billigare.
    Extra bittert känns det eftersom varan kom fram trasig.

    Bemötandet var tyvärr inte det bästa, jag fick ett mail med kontaktuppgifter till en lokal reparatör och "hoppas det löser sig". Jag svarade att jag ville häva köpet och skicka tilllbaka varan men fick ett kort svar att "de kan inte ta tillbaka trasiga varor".
    Jag skrev tillbaka än en gång och frågade om inte ångerrätten gällde, jag har fortfarande inte fått något svar på det.

    Den person som tog tag i problemet var tjejen som mottog mitt väldigt negativa omdöme via frågeformuläret som skickades i samband med köpet.

    Jag vill varna andra: om er vara kommer fram trasig skall den lämnas in hos er närmsta lokala reparatör och endast om reparatören bedömer att varan är helt obrukbar får ni en ny vara från tillverkaren. Annars kommer ni alltså få betala full pris för en vara som blir reparerad på en gång.
    2 mån sedan
  • Hej Allis,

    Tack för din kommentar. Vi har stor förståelse för att man som kund känner sig missnöjd, när man ser att varan man köpt sänkts i pris, kort tid efter att beställning gjorts. Vi har alltid prisgaranti på våra produkter, vilket i detta fallet betyder att om man inom god tid, max 7 dagar, har möjlighet för att få en prisreducering på ordern.

    Våra kunder har alltid 14 dagars ångerrätt på köpet. Jag beklagar att vi givit er felaktig information och hänvisat till reklamationsrätten, som betyder att producenten har 3 försök på sig att laga varan, innan de erbjuder att byta ut den till en ny produkt.

    Enligt vår mail-konversation, kan vi se att ni ville ångra köpet, men att vi översett detta. Vi kommer att kontakta dig inom kort för att avtala bäst möjliga lösning.

    Med vänliga hälsningar,
    Linette - WhiteAway.se

  • Mycket bra
    Bra pris och snabb leverans.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Köpet förlöpte relativt smidigt, dock med en fördröjd dragning (dvs. inget spår av en dragning på kontot) av köpebeloppet på över en vecka, vilket var lite underligt och spännande. Uppskattade dock inte att få ett reklammejl hemskickat en vecka efter beställningen där man gör stor sak av att varan jag köpt var nedsatt med 6% -- det där får ni nog jobba på om man ska ha lust att köpa hos er igen (t.ex. avstå från att skicka mejl till kunder som just köpt produkten, eller upplys kunden under slutförande av köpprocessen om att det alldeles strax är nedsatt pris och ni därför varit lite snälla och sänkt priset redan nu; det är så man får folk att fortsätta köpa produkter för tusentals kronor -- nu handlar jag hellre hos någon annan där jag är säkrare på att jag kan känna mig nöjd med köpet).
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för din kommentar. Vi sätter stort pris på att få kundens åsikter om köpupplevelsen hos oss. Vi förstår att det inte är lätt att förstå , när pengar blir dragit vid betalning med betalningskort. Vi arbetar med att få tydligare kommunikation omkring detta. Orsaken är att för det att vi inte drar några pengar förrens vi är säkra att varan är sänt i väg från oss. Det betyder att imellantiden så blir pengarna reserverade och så kan tvivel uppstå var pengarna blivit av. Vi är ledsna att höra att du fått ett nyhetsbrev från oss där du kan se varan du precis köpt har ett annat pris. I ett sådant här tillfälle vill vi gärna erbjuda dig att du också får den samma rabatten.Du kan skriva till oss på info@whiteaway.se och hänvisa till detta svar så vill vi se till att du får mellanskillnaden tillbaka på ditt konto.

    Vi hoppas att vi har besvist dig om att du även i framtiden skall handla av oss.

    Med vänliga hälsningar,
    Linette - WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Snabb leverans, bra pris (de matchade pris på frys med glatt humör).
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Supernöjd, bra pris och snabb leverans :)
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bra pris, snabb leverans!
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra priser, snabb leverans, bra betalningsmöjligheter och ett vettigt pris på leverans med installation.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat flera gånger och är supernöjd! Bra varor till bra priser, snabb leverans och väldigt trevlig kundservice! Bor på landet och får alltid leverans som utlovat och till dörren. Perfekt!
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra pris och snabb leverans, lite tjorv när godset skulle levereras men inget som whiteaway kan beskyllas för. Fem dagar från att jag la beställningen till att jag kunde använda diskmaskinen, ska tilläggas att jag bor nästan högst upp i landet så jag är mycket nöjd.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Väldigt nöjd. Ligger oftast väldigt bra eller bäst i pris.
    Bra support/kundservice även.
    Det som inte ger full pott är frakten, men den är gratis och det är bring som har hand om den så...
    Att ett paket ska ligga från tisdag till fredag på terminalen i min lilla stad innan jag ens får ett samtal om utkörning är konstigt. Men det är inget whiteaway kan stå för.
    Köpt både en spishäll och en robotdammsugare här. Båda till bäst pris. Kommer att handla här igen.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra pris på vara och snabb leverans till serviceombud. (Att serviceombudet i det här fallet ligger 6 km bort är inte WhiteAways fel.)
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Supernöjd. Bra service när jag ringde och frågade om dom kunde skicka tvättmaskinen och torktumlaren innan monteringssatsen kom eftersom vi stod utan tvättmaskin. Det gjorde dom dessutom med ett riktigt trevligt och snabbt bemötande. Här kommer jag handla igen!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en torktumlare på kampanj. Leverans skedde inom utlovad tid med frakt till dörren även långt ute på landet.

    En skada i form av en repad panel upptäcktes, och detta hanterades enl. mitt förslag med att en ny sidopanel skickades för mig att byta själv. Den nya panelen kom på 2 dagar efter att denna överenskommelse slutits.

    Mycket positiv till hela affären.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Håller inte leveranstiden 2-5 dagar. Beställde en söndag, och varan blev levererad tidigt på måndag. Onsdagmorgon fanns varan bara 9 mil från oss. Sen har ingenting hänt alls! Fick idag veta att varan kanske kommer i morgon, tisdag. 7 arbetsdagar efter beställning. Nästan 5 dagar efter den anlänt till en station endast 9 mil från oss!
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Det här var riktigt tråkigt att höra. Vi beklagar verkligen att den leveranstid vi förväntar inte har efterlevts och det är självklart något vi kommer ta upp med vår transportör. Har du några frågor eller något vi kan hjälpa dig med är du alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se eller på telefon 0770-171017. Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Linette - WhiteAway.se

  • Perfekt
    Bra pris, lätt att beställa samt bra hjälp med installation och retur av kyl/frys
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra priser vilket var avgörande för valet av återförsäljare.
    När leverans skulle ske var otydligt men fick snabbt bra svar via mail.
    Leveransen i säg fungerade mycket bra via Bring som hjälpte mig med att få in varorna i huset.
    Kortbetalningen fugerade inte som väntat. Först reserverades beloppet i några dagar för att åter bli tillgängliga på kortet och jag fick ingen information om när de slutligen skulle dras trots kontakt via mail. Jag vill inte gå runt med 11 000 på kortet i onödan! Tillslut drogs pengarna 1 dag efter leverans.
    Sammanfattat: Tack för en bra affär!
    4 mån sedan
  • Hej,

    och tack för ditt omdöme. Vi uppskattar din respons. Vi är glada att höra att du fått dina varor och i det stora hela är nöjd med upplevelsen i samband med ditt köp hos oss. Vi beklagar dock att inte kortbetalningen fungerat som du förväntat dig. Vi följer gällande regler för kortbetalning på nätet vilket bl a innebär att vi inte drar beloppet på ditt kort förrän ett par dagar efter att vi skickat din beställning till dig. Tyvärr syns detta som att beloppet först reserveras, sedan sätts tillbaks på ditt konto för att sedan slutligen dras på kontot. Vi kommer att titta på vad vi kan göra för att förtydliga upplysningarna angående detta. Vi hoppas du är nöjd med dina nya vitvaror.

    Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se.

    Med vänliga hälsningar,
    Linette - WhiteAway.se

  • Perfekt
    Första köpet hos whiteaway. Tror aldrig jag hört om dom tidigare, men lockades av lågt pris och valde dom.
    Blev fantastiskt nöjd!
    Snabb leverans och mycket bra kommunikation. Fick till och med personligt mejlsvar på en av julens röda dagar.
    Kommer givetvis fortsätta handla här och rekommenderar Whiteaway till alla.
    TACK från en supernöjd kund!

    /Magnus, solna
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra köp-upplevelse, snabb bekräftelse från butik och leverans. Däremot lever inte Bring upp till mina förväntningar som transportör. Sitter och väntar på leveransdag, de kommer inte. Jag förlorar arbetsinkomst för att vakta leveransen. Ny leveransdag, har svårt att komma i kontakt med chauffören via Brings transporledning, törs inte lita på dem. De har strulat förr.
    4 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt uttalande. Vi uppskattar verkligen din respons. Vi är ledsna att inte leveransen via transportfirman har levt upp till dina förväntningar. Det beklagar vi verkligen. Vi är ju medvetna om hur vigtig en precis leverans är, speciellt när även arbetstider ska tas med i beräkningarna. Vi är redo att följa upp på leveransen, ifall du vill att vi gör det, och se på om det är något vi kan hjälpa till med där. Vi hoppas att din vara kommit fram nu och att du trots allt är nöjd med den. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se eller telefonnummer 0770-171017.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Mycket bra
    Köper kaffekokare till bra pris. Snabb leverans. Dessvärre kommer den endast i originalförpackning, dvs ej stötinpackad. Dock inga skador på mer än kartong. Bråttom inför jul?
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Allt fungerade bra och utan problem. Priset var förmånligt. Kommer gärna tillbaka!
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Rekommenderas starkt, kommer att beställa mer från er.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Hej.
    Lätt att beställa. Bra telefonkontakt vid förfrågan om särskild vara. Leverans på uttalad tid. Inget som gått snett. Dessutom är vi mycket nöjda med varorna vi köpte.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb hemleverans på uttalad tid.
    Chauffören inspekterade torktumlarpaketet vid dörren, och noterade en mindre reva i plasten och ett 5 cm lång skrap i lacken på torktumlarens sida (som ej skulle synas efter installation) och erbjöd sig att ta tillbaka tvättmaskinen och leverera en ny. Vi trodde dock inte att maskinen var skadad, men vi noterade i leveransnoten att maskinen var skrapad för eventuell garantireparation. Inget fel har detekterats i efterhand, så allting gott.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Er kjempefornøyd med vinkjøleren. Den passet perfekt og har en stilren utseende.
    Fikk fylt den opp med mange forskjellige gode viner, både vite og røde. Prøver meg nå på å tilpasse den rette temperaturen og er stolt av å vise den for mine venner.
    Vil absolutt anbefale den for den som er på leiing etter noe lignende.
    Leveransen og produktet er helt perfekt!
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Inget trassel, helt nöjd.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Helt nöjd. Bra kontakt med Thomas. Rekommenderade ett bättre alternativ än det jag själv funderat ut. Trevligt att det finns människor med namn bakom kundtjänst.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Är mycket nöjd. Handlade en frys, leveranstiden var längre än vad som utlovats på hemsidan, därav avdrag av en stjärna. Men nu över till det mest positiva!
    När frysen installerades visade det sig att en liten löjlig plastdetalj, som frysen ska stå på, fattades. Kontaktade kundtjänst som svarade direkt och de (tack Elin!) fixade så att den kom hem i brevlådan någon vecka senare. Man vet inte hur bra en näthandlare är innan man har haft kontakt med kundtjänst, och i detta fallet kan jag bara rekommendera WhiteAway! Har handlat tidigare och kommer säkerligen att handla igen!
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Fungerade fint. Vi fick vår tvättmaskin till bra pris och den gamla fraktades bort utan krångel. Det var visserligen begränsade val för tid av leverans och den kom dessutom en timme efter utsatt tid, men det kan man egentligen inte klandra WhiteAway för utan Bring som sköter själva leveransen.
    5 mån sedan
  • Usel
    Jag har handlat från Whiteaway två gånger och kan konstatera att det verkar gå rätt smärtfritt (bra priser, snabb leverans) om allting klaffar, det gjorde det dock inte vid min senaste beställning; jag hade beställt och betalat en kaffemaskin och när jag skulle hämta ut den fick jag ut två kartonger. Jag tyckte att det var märkligt att maskinen tog sådan plats men det är ju omöjligt för mig att veta hur emballaget ska se ut, när jag kom hem förstod jag att jag fått två likadana kaffemaskiner levererade till mig. När Whiteaway upptäckte felet ville de att jag skulle skriva ut en retursedel alternativt beställa en upphämtning av kaffemaskinen, alltså: släpa kaffemaskinen som jag aldrig beställt till Posten 10 minuter bort eller befinna mig hemma under flera timmar (dagtid då jag förväntas vara på mitt jobb) för att lämna ut den till Bring. Om jag inte gjorde det här hotade Whiteaway med att fakturera kaffemaskinen (som jag aldrig beställt) eller tvinga mig att betala upphämtningsavgiften. Jag tyckte att det var rimligt att jag skulle få någon form av kompensation då de förväntade sig att jag skulle ta hand om situationen (det vill säga lägga tid och energi på att lösa problemet) trots att jag inte gjort något fel, Whiteaway tyckte dock inte det då de har försökt att nå mig, ett resonemang jag har svårt att följa logiken i. Det ska tilläggas att personalen i kundtjänst hade en väldigt otrevlig ton i både mail och i telefon. Det hela slutade med att jag beställde upphämtning av maskinen när jag var sjukskriven på en vardag. Jag kommer aldrig mer att handla från Whiteaway eller rekommendera någon annan att göra det heller för den delen, jag vill kunna lita på att köpprocessen fungerar hela vägen. Den här typen av kundservice (om man nu ska kalla den det) är enligt mig pinsamt dålig, jag betvivlar att någon på kundserviceavdelningen har läst ett enda högskolepoäng Service Recovery.
    5 mån sedan
  • Hej Johanna,

    Tack för din recension. Vi är väldigt glada över att höra att du har haft en bra köpupplevelse hos oss. Vi beklagar att det inte gått som du hade tänkt denna gång och att du inte önskar att handla hos oss igen. Jag förstår att det är vi som har gjort ett fel och att du inte kan veta hur emballaget skulle se ut, vilket gjorde att du tog emot båda maskinerna. Kan vi på något sätt, som "plåster på såret" göra det bra igen, så vill vi jättegärna veta det. Du kan skriva till oss på info@whiteaway.se och hänvisa dig till Karen. Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Usel
    Köpte en Bosch "SMU53M72SK" hos Whiteaway. Jag beställde diskmaskinen den 28/11 -14.

    Modellen var restad och skulle komma in i lager den 12/12. Jag såg då att de hade några i demo/retur som var i lager. Prisskillnaden var knappt 200kr så övervägde att köpa en demoversion för att få en diskmaskin tidigare vilket jag bestämde mig för och beställde en demoversion. Bra tänkte jag och såg att de hade 2-5dagars leverans.

    Sen börjar det... Jag går in och kolla på "Min sida" på Whiteaway och ser att den ska vara klar för att skicka, låter ju super tänker jag men sen får jag ett mail några dagar senare att den varan jag beställt tyvärr inte går att leverera.

    Jag frågar ifall de kan skicka någon annan maskin istället då? Jag får till svar att det kan det göra. Okej tänkte jag, då löser det sig... Jag får sedan ett mail efter några dagar att det visst har hittat den vara jag beställde och ifall jag vill ha den fortfarande.

    Jag får varan levererad och installerad den 15dec.

    Sammanfattat:
    Jag beställer varan den 28nov
    Får ett mail att den inte kan leverera den den 3dec
    Får ett mail att det har "hittat" min vara den 5dec
    Får varan levererad och installerad den 15dec.

    Så kontentan blev:
    Jag kunde lika gärna ha beställd en icke DEMO-vara då jag i nästan hade fått den levererad samtidigt ändå. Det ska INTE ta 17 dagar att få sin produkt levererad när det står 2-5dagars (+ 3-5dagar för installation) leverans.

    Utöver detta så ser jag nu i efterhand att Whiteaway har "fört" tillbaka pengarna jag betalat för maskinen till mitt konto för att sedan några dagar senare dra dem igen. Mitt beställningsdatum på deras sida blev även den "10-12-2014" samma datum som den nya batchen skulle komma in och ser även idag 15/12 att de även sänkte priset med 499kr (jag beställde med 15% rabatt under blackfriday) den 12/12, något ironiskt...

    Jag vet inte om jag hade otur, men detta gick inte som jag hade tänkt iallafall.
    5 mån sedan
  • Hej,

    Tack för din recension. Det är väldigt tråkigt att höra att det tagit så lång tid för oss att leverera din vara. Så ska det självklart inte vara och det låter som att det hänt något fel i vårt system. Beklagar verkligen. Jag kan tyvärr inte svara på vad som gått fel, när jag inte har ditt ordernummer. Vi vill jättegärna hjälpa med en prisgaranti på din maskin, om det nu är billigare än då du köpte den. Det är bara att skriva till på info@whiteaway.se, uppge ditt ordernummer och hänvisa till Karen. Vi hoppas att att vi får lov att hjälpa dig. Om inget alls, så vill vi jättegärna erbjuda dig en kompensation för lång levereringstid. Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Usel
    Sämst.
    2-5 dagars lovas på hemsidan.
    Tog 7 dagar.
    5 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du är missnöjd med vår leveranstid. Vi är också ledsna att leveranstiden var längre än förväntat. Vi vill gärna följa upp på varför din leverans drog ut på tiden. Därför skulle vi uppskatta om du kan skicka in ett mail till oss på info@whiteaway.se och upplysa ditt ordernummer. Vi önskar ju såklart att hålla den leveranstid som står på vår hemsida.

    Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Utmärkt
    Utmärkt. Till och med extrapris på hemsidan på wn elvisp som redan var billigast.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Köper gärna hos White away!
    Har haft en mycket fin kontakt med White away, kundtjänsten, vars underbara förståelse, tålamod och hjälpsamhet gjort mitt ärende
    så smidigt att genomföra, trots många samtal och frågor från mig. Alltid svar snabbt, alltid god hjälp och kontakt.
    Man håller vad man lovar, vilket gör att man gärna återkommer med ytterligare inköp!

    White away kan vara stolt över sin fina personal, de fina varorna, det fina bemötandet, vilket sammantaget gör köp hos er så positivt!

    Nöjda kunden

    Eva Holm
    6 mån sedan
  • Acceptabel
    Leveransen tåg 7 dagar!

    OCH 13 kg vara levererades till dörren istället för servicepunkt som lovat på WhiteAway checkout - det betyder att någon behövde sitta hemma och vänta för leverans.

    Som med flera andra, dem bara "beklagar" leverans servicen och gör ingenting.
    6 mån sedan
  • Hej!

    Vi kan förstå din problematik. Och vi vill att kunden ska kunna vara säker på att den information de fått på hemsidan också efterlevs. 13 kg som din vara vägde ligger precis på gränsen. Så det kan vara så att det tagits beslut att 13 kg är i överkant för att kunden ska behöva bära hem varan. Sen kan det såklart vara så att vissa av våra kunder föredrar att bära hem den på egen hand för att slippa vara hemma och vänta på varan. Då ska vi såklart hjälpa till med det så gott vi kan!

    Vi skulle verkligen vilja följa upp på detta och se vad vi kunde ha gjort bättre och om det finns någonting vi kan förbättra i våra rutiner för att detta inte ska upprepas. Vi skulle uppskatta om du ville hjälpa oss med detta. Som tack för hjälpen vill vi gärna erbjuda dig ett presentkort på 350 kronor.

    Vi skulle sätta stort pris på om du ville skriva ett mail till oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer samt hänvisa till namnet Elin.

    Vi ser fram emot att höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Bra produkter, låga priser, snabb leverans. Full poäng!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Var av någon anledning lätt skeptisk till företaget innan beställning gjordes, kanske pga en ful logga eller "misstänkt" låga priser, enligt devisen "om något är för bra för att vara sant, så är det inte sant." Men jag beställde en torktumlare ändå, då samma modell var flera tusen kronor billigare hos WhiteAway än på andra ställen. Den levererades snabbare än utlovat och allt var frid och fröjd. Betalade för frakt till tomtgräns men fick den inburen över tröskeln, hjälpte iofs till själv också. Mycket nöjd.
    6 mån sedan
  • Acceptabel
    Köpte tvättmaskin och tumlare och det mesta funkade bra förutom frakten. Skrev info om leverans till min sambos salong mellan kl. 10:00 och 20:00 ändå skickar Bring SMS om att den är skall levereras kl 8:00 - 12:00 vilket innebär att personal får åka dit två timmar innan hon normalt öppnar, det är inte så roligt när de sedan kommer efter kl 13:00. Tråkigt att leveransen skall dra ner helhetsbetyget, annars hade det blivit 9 stjärnor.
    6 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du inte är nöjd med leveransen av dina varor. Det stämmer att vår transportör levererar innanför fastlagda tidsintervaller. De har tyvärr inte möjlighet för att tillmötesgå en bestämd tidspunkt även om det är innanför tidsintervallen. Chauffören ska gärna ringa en halv timme innan leverans för att säga att han är på väg. Dock är det beklagligt att transportören inte har levererat inom tidsintervallen. Vi följer löpande upp på vårt transportavtal och kommer självklart vidareförmedla ditt omdöme. Om du har några frågor eller om vi kan hjälpa dig med någonting är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@whiteaway.se.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Köpte en Bosch tvättmaskin. Lägsta pris på produkten och hemkörd till dörren på 3 dagar. Inget att klaga på. Hoppas det blir samma erfarenhet vid nästa köp...
    6 mån sedan
  • 2014-05-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • 2011-05-12 - Notis: WhiteAway AB (556838-6980) tog över verksamheten från WHITEAWAY A/S (502068-5813).