Personlig kundtjänst
Störst i Norden
Fri frakt, snabb leverans

http://www.whiteaway.se

Betalningsalternativ:

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2014-10-29)
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (7.49)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Snabb leverans och allt fungerade bra!
    7 dagar sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Micro.bra kundinformation.Snabb leverans.
    8 dagar sedan
  • Ganska bra
    Förväntade mig att vara i lager inte skall ta 5 dagar men det gör det visst. Den 4:e dagen passerade idag och varan är fortfarande någonstans ute på vägarna. Dock hade WhiteAway det lägsta priset vilket var mycket bra!
    13 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att vi inte har kunnat leva upp till dina förväntningar om leverans av en lagervara. Vi hoppas att din vara är på väg till dig. Och att du snart får leverans. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer. Så att vi får möjlighet att följa upp på vart din vara befinner sig och när du kan förvänta dig leverans. Vi arbetar på att förbättra vår hastighet när det gäller leverans av lagervaror.

    Med vänlig hälsning,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    mycket bra! fick snabt leverans
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Har kort och gott beställt en ny tvättmaskin. Leveransen gick på 5 dagar och var väl förpackad. allt supersmidigt. detta är andra gången jag beställer något från white away. lika smidigt varje gång. Enkel hemsida och mycket bra priser. kanon nöjd helt enkelt
    15 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställde en kylfrys och tillägget att få den inburen på plats och den gamla hämtad.

    Bring ringde och sa att de skulle komma, jag tömde gamla kylen på all mat. En timme senare är de fortfarande inte på plats, men ringer och säger nåt om att de är på väg. Väntar nån kvart till.

    Sen ringer de och säger att de är ute på gatan, så jag får tydligen gå ut och visa var vi bor eftersom de redan varit hos grannen två hus bort och ringt på. Sen rusar de in och rycker ut gamla kylen, tömmer ut allt avdunstningvatten på golvet och verkar inte notera det alls. Säger snabbt att den nya kylfrysen aldrig går genom köksdörren och vill helst inte bära in den genom ytterdörren. Jag säger att det får de minsann göra, vilket går bra.

    De rusar iväg, jag mäter köksdörren och ser att det är samma mått på öppningen där som kylen med emballage. Så det hade nog gått.

    Klagar på leveransen hos WhiteAway och får ett trevligt svar om att det inte låter så bra, men att inget verkar gått sönder. Och att de inte kan klaga hos Bring.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar upplevelsen du hade med vår transportör i samband med din leverans. Det är självklart inte så vi vill att våra kunder ska uppleva leveranser från oss. Vi är också väldigt ledsna att höra att du inte fick den hjälp du behövde från oss. Självklart kan vi framföra din upplevelse vidare. Det är en praxis som vi redan har idag. Vi skulle sätta stort pris på om du ville skriva ett mail till oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer samt hänvisa till namnet Karen. Så vill vi gärna erbjuda en mindre kompensation och ta din upplevelse vidare så att vi kan få en chans att ordna upp det här.

    Vi ser fram emot att höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Dålig
    Vi beställde en portabel AC från WhiteAway och fick leveransen efter ett par dagar - so far, so good. Vi testar AC:n och konstaterar att den låter som ett jetplan - jaja, vi blev ju förvarnade av andra att portabla ACs låter högt, dock är kyleffekten mycket låg så vi börjar fundera på om den är trasig. Innanför fläktgallret ser vi att det sitter frigolit så frågan är om detta ska tas bort innan man nyttjar AC:n och vi stänger av direkt för att inte riskera att exempelvis överhetta ACn. Kontaktar WhiteAway via supportchatten och dom ber att få återkomma dagen efter via mail efter de kontrollerat hur ACn ska fungera. Dröjer en vecka utan återkontakt så jag ringer - samma svar - de behöver kontrollera med leverantören - ber att få återkomma inom en dag eller två. Ingen återkontakt på en vecka - ringer igen - WhiteAway-"supporten" lämnar samma meddelande ytterligare en gång....men ingen återkontakt. Nu är sommaren över och vi har inte kunnat nyttja ACn någonting under rekordsommaren och vi kommer fortfarande inte veta om vi kan nyttja den nästa år...vem vet - kanske kommer de där återkontakterna nån gång.
    23 dagar sedan
  • Hej,

    Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi tycker det är tråkigt att höra om det du upplevt med varan du köpt hos oss. Det är dessutom tråkigt att höra att du inte fått den hjälp du velat ha. Så ska det självklart inte vara. Vi beklagar väldigt mycket och vill gärna gå vidare snarast möjligt med din reklamation. Därför skulle vi uppskatta om du skulle kunna skriva en mail till oss, på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer, så vi kan hjälpa dig vidare snarast möjligt.

    Vi ser fram emot ett svar från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Fungerade mycket bra, smidig leverans och levererat till uppfarten. Tumlaren fungerar enligt önskemål hittils.
    24 dagar sedan
  • Bra
    Köpte en Blomberg 9952 sk side-by-side kyl/frys. Det mesta med vårt köp fungerade bra. Snabb leverans och tydlig information. Vid leverans saknades en påse med skruvar i förpackningen (leverantörens fel såklart, inte WhiteAways) varvid vi kontaktade kundtjänst och fick snabb hjälp - skruvarna kom med paket några dagar senare.

    Ett rätt stort minus dock: för den här typen av större kyl/frys (ca 84cm brett, 70cm djupt, 180cm högt) så erbjuder inte WhiteAway (Bring) inbärningstjänst, bara leverans till tomtgräns. Dvs för stora grejer där man verkligen har behov av inbärning så finns inte den tjänsten - rätt kasst...

    I övrigt är vi nöjda med affären.
    27 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att det saknades skruvar till den vara som du fick levererad. Men vi är glada för att vi snabbt kunde hjälpa dig med att få det du saknade. Vi har full förståelse för problematiken det innebär för våra kunder att vi ej kan erbjuda uppbäring på side-by-side skåp. Vi kommer att ta upp denna fråga på vårt nästa möte med vår transportör. För att se om vi inte kan hitta en lösning så att vi i framtiden kan erbjuda den tjänsten till våra kunder. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Mycket bra! Snabb leverans, men pengarna är inte dragna ännu...
    27 dagar sedan
  • Mycket bra
    Helt Ok. Det negativa var att torktumlaren blev ståendes på Brings lager 6-7 dagar i väntan på leveranstur ut på landsbyggden.
    28 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är ledsna för att din vara blev stående hos vår transportör i 6-7 dagar i väntan på att levereras till dig. Så önskar vi såklart inte att det skall vara. Vi skulle sätta pris på om du ville kontakta oss med ditt ordernummer. Så att vi kan följa upp på vad vår transportör har för dagar som de kör till ditt område för att kunna se vad som hänt. Du kan skriva till oss på info@whiteaway.se och upplysa ditt ordernummer. Vi skulle sätta stort pris på om vi kunde få följa upp på din sak för att se om det finns någonting som vi kan ändra i proceduren framöver.

    Med vänliga hälsningar.
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Fungerade klockrent med snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Siemens WM16S465DN - "En fantastiskt bra tvättmaskin - vi är så jättenöjda med köpet.

    Och köpet från WhiteAway fungerade perfekt."
    1 mån sedan
  • Bra
    PayPal är alltid ett plus att ha.

    Beställt totalt tre olika produkter. Tog minst 9 dagar för leverans. Stod på omlastningslager i Göteborg i minst 5 dagar vid varje beställning. Och då var leveransadressen 4 mil utanför Göteborg.

    Bästa pris.

    Kommer att handla härifrån igen, mestadels för att dom är billigast.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi sätter stort pris på återkoppling från våra kunder. Vi är glada för att du har lust att handla hos oss igen. Men vårt mål är att utöver låga priser också erbjuda dig en god service även när det gäller leverans. Det låter inte tillfredsställande att det skall gå 9 dagar innan du fick din leverens och att din beställning var stillastående på terminalen i Göteborg i minst 5 dagar. Så vill vi inte att det ska vara så det kommer vi att följa upp med på detsamma. I dessa trista fall hjälper vår kundtjänst gärna till med att följa upp på varför leverensen inte kommit tidigare. Vi hoppas att vi till nästa gång kan få bevisa för dig att vi också klarar av en bra och snabb leverens. Om du har några frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar.
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Rekommenderas varmt. Mycket snabb leverans. Beställde dammsugaren på en söndag, Hade den i min hand på tisdagen därefter.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Tvekade på en teknisk detalj innan köp och ringde då kundtjänst som var öppet till efter 24 en tisdagskväll.
    Adekvata svar gavs av trevligt supportteam och därmed kunde leverans av torktumlare samt tvättmaskin ske efter ca en vecka med Bring samt av dem inhyrd firma TBT från Trollhättan. Dessa dök upp på utsatt tid enl ök per tel med trevlig personal. Maskinerna Bosch WTW86583SN samt Bosch WAY32890SN fungerar utmärkt. WAY32890SN går att manuelldosera med pulver vilket var frågeställningen.
    1 mån sedan
  • Usel
    Det verkar som att WhiteAway har ett JÄTTEPROBLEM med sin kundtjänst som inte klarar av reklamationer.

    Här kommer mitt äventyr :

    Köpte en dammsugare av dem för några månader sen. Allt gick bra med leverans mm. Dock så dog dammsugaren (Elektrolux) bara. Jag kontakta dem ang reklamationen och bad dem om instruktioner för hanteringen. Fick tillbaka ett mail ganska snabbt som gav mig info om jag skulle vända mig till Serviceställe i Stockholm för electrolux. Jag börja fundera lite då det var konstigt då det finns service där jag bor. Jag kontakta själv elektrolux och de sa att detta ska Whitaway ta hand om.

    Sagt och gjort så gav jag Whitaway mailet jag fick från eletrolux med kontaktuppgifter och tel nr till dem. Sen blev det tyst som i graven. Ringde en vecka senare och frågade om de hade fått mitt mail om hur de skulle göra. Det hade de fått och de skulle lösa det omgånde var svaret. Sen några dagar senare kom det ett mail som säger så här :

    "Hej!

    Jag vill bara ge dig en uppdatering kring din dammsugare. Jag har mailat till electrolux igen för att få klarhet i hur de vill lösa detta eftersom jag inte fått svar tidigare. Jag beklagar detta och ska jobba hårdare för att lösa detta med Electrolux."

    Sen jag fick detta mailet har det idag gått 1 ½ vecka utan fått info om vad som händer.

    1) Jag fick hjälpa dem rätt i hur man reklamerar mot Electrolux.
    2) Brist på kommunikation om vad som händer med RQ ärenden.

    Detta är med säkerhet sista gången jag handlar här. Har aldrig varit med om sämre hantering av RQ.

    Verkar nu när jag läser lite att det är flera som har problem med just RQ ärende.

    OBS ! 4 veckor + 1 dag har nu gått sen jag börja min resa med min trasiga dammsugare utan att kommit i mål än.

    Vill varna er andra som överväger köp av varor från dem. För som de hanterar RQ ärenden nu är det värt x antal 100 kr för att inte vilja ha med dem att göra. Se det som en försäkring !
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi sätter stort pris i din återkoppling. Vi beklagar så klart för den upplevelse som du har haft med vår kundservice i förhållande till ditt reklamationsärende. Så ska det såklart inte vara och vi är här för att hjälpa våra kunder. Vi måste tyvärr hålla med dig om att proceduren kring Electrolux reklamationer inte har varit helt klar, det är vi ledsna för att du som kund också har märkt. Vi har just nu en dialog med Electrolux kring hur reklamationsärenden ska gå till. Vi ska göra allt vad vi kan för att få ordning på proceduren så att våra kunder inte skall behöva vara med om det som du desvärre precis har varit med om. Vi vill väldigt gärna hjälpa dig vidare med den här saken, om nödvändigt på vår räkning så du inte skall behöva vänta längre på att få din reklamation löst. Vi hoppas att du vill skicka ett mail till oss på info@whiteaway.se och upplysa ditt ordernummer samt hänvisa till Karen.

    Vi ser fram emot att höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Billigast pris. Snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en torktumlare av billigare sort. Vart riktigt imponerad. Transporten funkade bra och de kom efter kontorstid så det klickade perfekt. Maskinen var faktiskt inte så tokig med tanke på att det var den billigaste. Den gick ganska tyst också vilket vår gamla märkes-maskin inte gjorde. Kan väl inte annat säga än tack för en bra affär. ;-)
    1 mån sedan
  • Usel
    Usel hantering av reklamationer. Beställde ett kylskåp som levererades relativt snabbt men bucklat och repat. Initial svarade deras kundtjänst relativt snabbt och föreslog ett symboliskt prisavdrag, men när jag begärt att de istället ska reparera eller byta den skadade varan slutade de kommunicare helt. Det har nu gått två veckor sedan reklamation och jag har fortfarande inte fått något besked om hur de tänker lösa problemet. Under tiden kan jag förståss inte använda varan vilket är minst sagt opraktiskt eftersom våran gamla kyl lämnat in permanent.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är ledsna att höra hur ditt reklamationsärende har hanterats av oss. Det är inte en sådan upplevelse vi vill att våra kunder skall få när de vill ha hjälp från oss. Som du skriver brukar kontakten med oss vara snabb och problemlösande. Men det skulle såklart ha pågått tills vi kommit fram till en hållbar lösning i samråd med dig. Vi vill gärna följa upp på detta så snart som möjligt för att få ordning på det. Du får också gärna skicka ett mail till oss på info@whiteaway.se där du skriver namnet Karen i ämnesfältet. Vi skall såklart hjälpa dig så snart som möjligt. Vi beklagar otroligt mycket för detta.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Jag har i sex års tid försökt hitta någon som vill sälja ett 125 cm högt kylskåp med frysfack. Alla affärer, alla svenska näthandlare, alla generalagenter och alla importörer har hårdnackat vägrat - oavsett pris! Enda lösningen skulle vara att låta danska WhiteAway leverera till Svenska gränsen (Köpenhamn) och sen åka dit själv och hämta skåpet.
    Nu när läget blev akut såg jag till min glädje att WhiteAway hade öppnat svensk nätbutik. Jag beställde, betalade och fick ett utlovat leveransdatum. Allt stämde perfekt! Jag följde paketet timme för timme och när det stått en dag i min stad ringde jag själv upp Bring och gjorde upp en tid för leverans till min dörr. Även det stämde perfekt! Jag är supernöjd!

    Nu kan alla svenska affärer, nätbutiker, generalagenter och importörer som vägrade sälja till mig slänga sig i väggen!

    Dessutom var priset hos WhiteAway suveränt lågt!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Full pott. Beställde en diskmaskin med installation.

    Billigast pris. Snabb leverans. Installation gick utan problem och killarna från Bring kom direkt på morgonen.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde en tvättmaskin den 13 augusti. Den kom med bruten förpackning.
    Öppnar och ser detta: frigoliten är förstörd, gummit runt lucköppningen är deformerat, mögel på vattenslangen, vita vattenmärken inne på trumman och utöver detta en transportskada - spricka på luckan och en inåtgående bula.
    Tar bilder och skickar till WhiteAway!
    - Vi hämtar den och skickar en ny, säger de.
    Lagersaldot var 4 st maskiner.
    Leveranstid den 25 augusti 4-10 dagar. (alltså inga tvättmaskiner på lager).
    Jag väntar en vecka och sitter med den trasiga maskinen i mitt badrum.
    Ringer idag den 2 september och frågar när de tänker hämta den trasiga maskinen och ge mig en ny.
    - Vi har beställt en ny tvättmaskin till dig men den kommer inte förrän i slutet på september!
    Dom har inte ens tänkt att informera mig om detta om inte jag hade ringt själv?!
    Jag ber dem hämta maskinen och betala tillbaka mina pengar.
    - Ok. Vi hämtar tvättmaskinen och du får pengarna när den kommit till oss.
    En vecka till alltså.......... minst

    Kommer med en komplettering när allt detta är slut.

    Mitt råd: gör inte som mig och lyssna på folk som skriver om att man ska akta sig för detta företag!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är otroligt ledsna över att höra om din upplevelse av att handla hos oss. Det låter som att den vara du fått varit med om obeskrivligt mycket på sin väg till dig. Igen så beklagar vi det. Det är också tråkigt att höra attd u inte fått information om väntetiden som var på din nya vara. Det är absolut inte vår önskan att du som kund ska vara tvungen att ta kontakt med oss för att få information om att det är väntetid på din nya vara.

    Vi vill riktigt gärna följa upp på din upplevelse och se vad vi kan göra för att ändra din uppfattning av oss även om du har annullerat din beställning hos oss. Vi skulle uppskatta om du har möjlighet att skicka ett email till oss på info@whiteaway.se och upplysa om ditt tidigare ordernummer eller telefonnumret på din beställning och referera till mitt namn, Linette. Så ska vi så snart vi kan se vad vi kan göra för att förbättra oss och undersöka hur vi kan ge dig ett plåster på såret för denna upplevelse.

    Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Full pott om dom bytte ut leveransföretaget.
    Dom klarar inte ens av att lämna till rätt ombud.
    Annars var det snabb leverans och produkten motsvarade förväntningarna.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Först och främst är vi glada för att du fick en snabb leverens och att din produkt levde upp till förväntningarna :-) Därefter vill jag såklart beklaga att du inte hade en bra upplevelse när det gäller vår transportör. Vi gör alltid vårt bästa för att följa upp på de utmaningar som kan hända i förhållande till leverens, eftersom vi såklart önskar att leverensen ska gå till på ett bra sätt.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Beställde ett kylskåp på en onsdag förmiddag.
    På torsdagen ringde de och berättade att de har leveranser till mitt område mån, tis, fre.
    Jag sa att då tar jag fredag(dvs. dagen efter).
    Dagens efter stod kylskåpet i lägenheten.
    2 mån sedan
  • Usel
    Leveranstiden på produkter som finns i lager är dubbla mot maxtiden som är angiven på hemsidan... Sedan ska man ta ledigt en heldag för att vänta på leveransen.

    Båda dessa problem beror säkert på Bring men eftersom WhiteAway envisas med att använda dem så blir det bottenbetyg för att deras leveransbeskrivning på hemsidan är totalt felaktig.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi värdesätter din åsikt då den ger oss en möjlighet att förbättra oss. Vi beklagar om det är så att vår leverenstiden som angetts för våra lagervaror inte stämmer överrens med verkligheten. Vår önskar såklart att vi ska ge en så exakt leverenstid som möjligt på hemsidan. Om det är nödvändigt ändrar vi såklart den angivna leverenstiden på hemsidan. Vi har haft lite problem i starten då vi nyligen bytit transportör, men vi hoppas att vi ska kunna lösa de utmaningar som finns i förbindelse med lång leverenstid. Vi beklagar igen att du har utsatts för en längre leverenstid än normalt.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Mycket bra
    Inget problem med varor, prisnivå eller service. Dock är fraktbolaget (Bring) som används ganska oanvändbara till utkörning. Som vanligt slutar det med att man själv tvingas åka och hämta på terminal. Eftersom Bring inte har någon leveransprecision ("Vi kommer mellan 09:00 - 15:00") så måste man ta en dags semester om man skall använda utkörningen. Det blir rätt dyrt...
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Köpte en tvättmaskin som fanns i lager och den skickades väldigt snabbt. Synd bara att deras leverantör Bring körde den till ett lager och glömde scanna in den så jag fick själv ringa och be dem leta upp den.

    Inget ont om WhiteAway bortsett från att deras hemsida fortfarande kör lite svensk-danska.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi värderar din åsikt. Vi beklagar att vår transportör inte genomförde din beställning ordentligt och att du därför fick ringa och påminna dem. Så ska det såklart inte vara. Vi gör alltid vårt bästa för att informera vår transportör om dessa fall så att vi ska kunna minska dem i framtiden.

    Vi har gått igenom vår hemsida och helt riktigt så har vi upptäckt ett par ställen där det står på svensk-danska. Det ska vi såklart rätta till då vår hemsida naturligtvis ska vara svensk även om vi har danska relationer.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Allt funkade bra, bra pris och leverans som utlovat!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    I särklass bästa priset på min vara. Snabb leverans. Lite strul med DHL och spårningsnummer, men det kan jag inte klandra WhiteAway för. Mycket nöjd med köpupplevelsen.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en matberedare. Funkade perfekt. Lätt att beställa och betala.Bra pris och snabb leverans.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde tvättmaskin och torktumlare men fick bara torktumlaren. Enligt Whiteaway har de levererat och hänvisar till trackingno. och de påstår att jag fått båda produkterna. Efter 3 tel.samtal hade de fortfarande inte ens återkommit med info om jag överhuvudtaget kommer få maskinen. Ringde då transportören Bring och de garanterade att de inte hade fått något mer som skulle till min adress.
    Utlovad leveranstid var 2-5 dagar och efter att fortfarande inte fått svar efter 9 dagar kunde jag till slut häva köpet. Så nu väntar jag på pengarna som jag skulle få åter om 14 dagar vilket känns uselt när man står utan tvättmaskin. Tyvärr är min absoluta rekommendation att undvika detta företag även om de har billiga produkter.
    StayAway
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är väldigt ledsna över att höra om din upplevelse vad gäller leverenser från oss och även att du inte fått den hjälp du behövt ifrån vår kundtjänst. Det är väldigt beklagligt. Vi har nyligen bytit leverentör och det låter som om det i ditt fall tyvärr skett något missförstånd mellan oss och vår leverentör omkring vilka varor som skickats till dig och inte. Så ska det såklart inte vara och det ska inte på något sätt gå ut över dig som kund. Vi ska självklart hjälpa till att undersöka när vår transportör säger att allt har levererats men kunden inte har mottagit alla varor. Jag hoppa att du har mottagit din tvättmaskin eller fått pengarna tillbaka för den. Om så inte är fallet är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer +Linette som referens så vill vi väldigt gärna hjälpa dig så fort vi bara kan. Vi hoppas att vi har ernjudit dig plåster på såret för denna upplevelse. Om så inte är fallet vill vi såklart gärna få lov att göra det nu.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Enkel sida med recensioner och snabb leverans. Så inget att klaga på här.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Högsta poäng åt WhiteAway! billigt pris, tydlig information, snabb leverans och bra kommunikation. Jag är supernöjd! :)
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    När jag precis hade lagt en beställning på en diskmaskin sänktes priset i en annan affär. Tog en skärmdump på detta och mailade in och vips så så fick jag samma pris som billigaste affären. Billigt, enkelt och snabbt utan massa strul (förutom Bring). Rekommenderas starkt!

    Enda minuset är transportbolaget Bring. Maskinen fanns i lager och skickades snabbt från WhiteAway till närmaste terminal (Mölndal). Den skulle sedan levereras hem till dörren men Bring tyckte att diskmaskinen skulle stå på terminalen en vecka innan dom körde ut den. Som tur var bor jag "bara" sex mil från terminalen så jag kunde åka och hämta ut den själv. WhiteAway själva finns det däremot inget att anmärka på.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig att få den vara du ville ha till ett bättre pris. Samtidigt beklagar vi din upplevelse med vår transportör, som vi nyligen startat samarbete med. Det låter helt klart inte optimalt att din vara stod på en terminal i en vecka utan att det hände någonting. Vi gör vårt allra bästa för att följa upp på dessa händelser så att vi kan erbjuda kunden en god upplevelse när varan levereras också.

    Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se

    Med vänlig hälsning,
    WhiteAway.se

  • Bra
    Bra och smidigt. Dock klantade sig transportfirman (Bring) vilket gjorde att det blev några samtal och lite strul innan jag äntligen fick min micro.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är glada att höra att du tycker köpet hos oss gick snabbt och smidigt. Vi beklagar att det inte gick lika lätt vid leverensen. Det är såklart inte meningen att du som kund ska behöva ringa extra samtal för att få din vara levererad. Det beklagar vi riktigt mycket och vi försöker löpande följa upp på sådana här tillfällen.

    Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se

    Med vänlig hälsning,
    WhiteAway.se

  • Usel
    Ett fullständigt hopplöst företag att handla av. De tar gärna emot din order. När det blir dags att leverera är det dock inte lika kul längre! Varan jag beställde dök aldrig upp trots ideliga påstötningar - som de knappt svarar på.

    Det finns så många duktiga näthandlare idag att det är helt meningslöst att hålla på och stödja sådana här källarföretag. Låt dem försvinna istället så blir hela marknaden bättre!

    Handla ALDRIG av detta företag!
    3 mån sedan
  • Hej Carland.

    Tack för dift omdöme.

    Det är otroligt tråkigt att läsa ditt omdöme. Vi på Whiteaway vill alltid ge den bästa service innan, under och efter köp. Men på ditt omdöme kan jag se att vi tyvärr inte lyckats i ditt fall. Jag beklagar att du inte mottog varan och att vi inte heller gav dig riktiga och klara svar när du kontaktade oss. Fel kan tyvärr hända men då ska vi alltid kunna kontakta dig med en lösning på problemet.
    Detta är något som jag gärna vill gå vidare med. Om du önskar får du väldigt gärna återkomma med ditt beställningsnummer till mig på info@whiteaway.se Att/ Malin så ska jag undersöka hela ditt ärende och komma fram till en lösning tillsammans med dig.

    Än en gång vill jag beklaga att du har haft en sådan dålig upplevelse med oss, ser fram emot ditt mail så vi kan lösa detta tillsammans.

    Mvh
    Malin
    www.whiteaway.se

  • Mycket bra
    Snabbt och smidigt
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och relativt bra information om produkterna. Lite otydligt om leveranssätt (stod att det skulle komma till postombud och aviseras med SMS, men kom med DHL till dörren istället).
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde både tvätmaskin och torktummlare, efter ett par dagar fick jag ett mail om att "min" tvätmaskin blivit skadad och att en ny skylle dröja flera veckor.

    Jag kunde få som dom uttryckte det "En mycket bättre" maskin till samma pris om jag ville.

    Den kostade mer på deras sida mot den jag beställt. Problemet var det att när jag började jämföra de två maskinerna mot varandra vara det inget som visade sig var bättre förutom ett högre pris. Den drog mer ström och centrifugeringen b-klass istället för A-klass som min första var. sedan var det högre decibel på den "bättre" modellen.

    När jag frågade om detta fick jag aldrig något svar. efter en tidsväntan avbeställde jag varorna och då var dom snabba på att ta bort den och jag fick pengarna tillbaka.

    I min mening väldigt oproffsigt och betyget blir inte högre när svenskan hos supporten är begränsad...
    4 mån sedan
  • Hej niiol806.

    Tack för ditt omdöme!

    Jag beklagar att din tvättmaskin blev skadad i transporten, men är glad att vi kunde meddela dig detta innan du fick hem maskinen.

    En bättre maskin ska inte ha sämre specifikationer och som jag förstår hade det alternativ vi erbjöd dig detta. Detta beklagar jag! En bättre maskin behöver inte vara dyrare men ska alltid ha en eller fler specifikationer som är bättre.
    Därför vill jag beklaga vårt fel och att du tycker du fick en oproffsig behandling hos oss.

    Vi har mycket tryck på mailen just nu, men det innebär inte att man ej ska få svar på sina frågor, då det är viktigt för oss att vi kan hjälpa till igenom hela processen: innan, under och efter ditt köp. Därför är jag ledsen över att du kände du måste avbeställa dina varor.

    Jag hoppas vi i framtiden får tillfället att visa att vi kan så mycket bättre än så!

    Mvh
    Whiteaway.se

  • Mycket bra
    Jag är belåten med leverans pris och kundbemötande .Och därför kan jag rekommendera
    WHITE AWAY
    4 mån sedan
  • Ganska bra
    Köpte en torktumlare. Leveransen kom inte inom de utlovade 5 dagarna. Jag fick inget svar på min mailfråga om status. När jag ringde 8 dagar efter beställning så fick jag svaret att de missat min beställning, men att den nu skulle komma inom 5 dagar. Varför de missat eller varför de inte svarade på mitt mail fick jag inte svar på. Den här delen är väl värd 1 av 10.

    Det som gör att jag ändå ger dem godkänt är att de rädda situationen bra. Dels sänkte de prisen med 500:-, dels fick jag ett mail från någon ansvarig i Danmark som bad om ursäkt för förseningen.
    4 mån sedan
  • Hej Steffe_theman.

    Tack för ditt omdöme.

    Jag är ledsen över att du inte fick svar på ditt mail ang. status på din order och att du inte fick informationen omkring din beställning förrän 8 dagar efter. Detta ska inte kunna hända. Vi har i nuläget mycket tryck på mailen, men vi försöker alltid svara tillbaka så fort vi kan då det är otroligt viktigt för oss att vi är tillgängliga både på mail, telefon och chatt.

    Jag är glad för att vi kunde hjälpa dig vidare och kompensera dig för felet och väntetiden. Jag vill samtidigt erkänna att detta är något som inte får hända med en beställning, och vi ska jobba på att detta inte kommer hända igen!

    Mvh.
    Malin
    Whiteaway.se

  • Dålig
    För att hålla det kort... Inga problem när det gäller själva beställningen...men massor med problem i samband med leverans.

    Där av rekommenderas ej!
    4 mån sedan
  • Hej Michaelkk.

    Tack för ditt omdömme!

    Jag är glad för att du inte hade några problem med din beställning hos oss men vill samtidigt också beklaga att du haft problem med din leverans.
    Vi har precis bytt fraktbolag och tyvärr har starten av bytet inte varit helt problemfritt, jag beklagar att detta gått ut över dig och din order!

    Jag vill gärna titta på ditt ärende. Du får gärna skicka ditt beställningsnummer till info@whiteaway.se ATT Malin så kan jag se till att vi kan förhindra detta i framtiden och erbjuda dig en evt. kompensation för dina problem med leveransen.

    Mvh
    Malin
    whiteaway.se

  • Usel
    Rekommenderas ej!

    Detta är mitt näst krångligaste köp hittills på Internet, och jag har handlat MYCKET över Internet!

    På hemsidan angavs inte nischmåttet för mikrovågsugnen, vilket resulterade att jag beställde för liten mikro.

    Jag fick då kontakta kundtjänst, men jag fick kontakta dem över 5 gånger innan jag kunde få besked om jag kunde få returfrakten betald, vilket jag inte fick. Jag skickade flera mail och jag blev lovad att de skulle återkomma, men det var väldigt svag respons. Väldigt oproffsig kundservice!

    När jag sedan hade returnerat mikron, krävdes det ytterligare flera telefonsamtal för att få tillbaka mina pengar. De hittade inte min retur, och jag fick därför vänta ytterligare någon vecka. Till slut fick jag ändå pengar då jag kunde bevisa att någon på WhiteAway hade kvitterat ut min spårbara försändelse.

    Jag kan ha haft ordentlig otur, men jag kommer ALDRIG handla där igen!
    4 mån sedan
  • Hej Maorteno.

    Tack för ditt omdöme.

    Det ska inte vara krångligt att handla hos oss och beklagar att du upplevt detta.

    Det är viktigt för oss att kunna hjälpa våra kunder när ni kontaktar oss och därför är det absolut inte okej att du behövde kontakta oss flera gånger innan du fick hjälp.

    Jag vill gärna ta en titt på din beställning och se var det gått fel, skicka gärna ett mail med ditt ordernummer till mig på info@whiteaway.se ATT Malin.

    Jag hoppas vi i framtiden kan visa dig att vi kan så mycket bättre.

    Mvh.
    Malin
    whiteaway.se

  • Perfekt
    Ny diskmaskin, funkade bra - även med överenskommen tid för leverans som annars kan fela. Nu fick jag ett sms som jag fick svara på om leveranstiden fungerade för mig 2 dagar före leverans.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Ny diskmaskin. Allting fungerade perfekt med beställning, leverans, installation och bortforsling av gammal maskin.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Inga konstigheter, beställde en tvättmaskin för ca 2 år sedan och nyligen en torktumlare.
    I båda fall korrekt vara levererad inom en vecka.
    Leverantör, DHL, ringde upp dagen innan för att bestämma lev.tid och på dagen ringde chauffören 20 min innan, bra!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Utan bekymmer.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Dåligt kundbemötande, mycket långsam återkoppling, inte så pigga på att byta ut en defekt vara, dyra returer.

    Köpte en Bamix från Whiteaway. Stod på hemsidan att små saker levereras till närmaste postombud. Så var inte fallet: Allt levereras med DHL. Vilket gjorde att jag behövde ändra leveransadress. Något som försenade leveransen med åtskilliga dagar.

    Mixern var defekt när den kom - den hade en glipa mellan motorn och den vattentäta delen - inte så bra när man ska använda den till att mixa soppor direkt i grytan. Så jag vill byta ut den. Dröjde över en vecka innan jag fick något svar. De bad mig att skicka en bild. Skickade bild. Dröjde ytterligare några dagar innan jag fick svar - då de sa att jag inte får byta mixern, då leverantören säger att en glipa inte gör så mycket!? Och då var det en månad sedan jag ursprungligen beställt mixern...

    Jag bad då om att få returnera mixern/göra ett återköp istället. De vill ha 1500 för att skicka tillbaka mixern via dem (!?). Annars fick jag sköta det själv via posten - så jag valde det alternativet. Det är nu minst två veckor sedan jag skickade tillbaka den och jag har fortfarande inte hört något eller fått några pengar tillbaka. Så nu sitter jag här, utan varken mixer eller pengar.
    5 mån sedan
  • Hej Yogini66,
    Tack för ditt omdömme.
    Jag beklagar din dåliga upplevelse med oss och vill gärna ta en titt på ditt ärende och beställning för att hjälpa dig vidare.
    Skicka gärna ett mail med ditt ordernummer till info@whiteaway.se med ATT Ulrika.
    Vi hörs, hoppas du får en fin dag!
    Mvh. Ulrika.
    whiteway.se

  • Acceptabel
    Jag beställde två st produkter. 1 diskmaskin och en spis. Jag förväntade mig att dessa skulle skickas i samma DHL-försändelse. Detta var inte fallet utan de kom med en dags mellanrum varav leveransen dag 2 var en halvtimme efter utsagt leveransspann. Detta gjorde att jag var tvungen att sammanlagt vänta i ca 4 timmar, alltså en halv arbetsdag vilket, om man lägger till förlorad intäkt, gör att WhiteAway inte var billigast i detta specifika fall. Detta får jag ta med i beräkningarna nästa gång. Detta är alltså ett betyg på hela beställningen. Alltså DHL inräknat.
    5 mån sedan
  • Tack för ditt omdömme.
    Jag vill gärna undersöka din leverans närmare. Du får mer än gärna skicka ett mail till info@whiteaway.se ATT Malin.
    Hoppas du får en fin dag!
    Mvh. Whiteaway.se

  • 2013-10-30 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • 2011-05-12 - Notis: WhiteAway AB (556838-6980) tog över verksamheten från WHITEAWAY A/S (502068-5813).