Personlig kundtjänst
Störst i Norden
Fri frakt, snabb leverans

http://www.whiteaway.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2014-08-20)
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (7.52)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Mycket bra
    Köpte en tvättmaskin som fanns i lager och den skickades väldigt snabbt. Synd bara att deras leverantör Bring körde den till ett lager och glömde scanna in den så jag fick själv ringa och be dem leta upp den.

    Inget ont om WhiteAway bortsett från att deras hemsida fortfarande kör lite svensk-danska.
    8 timmar sedan
  • Utmärkt
    Allt funkade bra, bra pris och leverans som utlovat!
    10 timmar sedan
  • Perfekt
    I särklass bästa priset på min vara. Snabb leverans. Lite strul med DHL och spårningsnummer, men det kan jag inte klandra WhiteAway för. Mycket nöjd med köpupplevelsen.
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde en matberedare. Funkade perfekt. Lätt att beställa och betala.Bra pris och snabb leverans.
    2 dagar sedan
  • Usel
    Beställde tvättmaskin och torktumlare men fick bara torktumlaren. Enligt Whiteaway har de levererat och hänvisar till trackingno. och de påstår att jag fått båda produkterna. Efter 3 tel.samtal hade de fortfarande inte ens återkommit med info om jag överhuvudtaget kommer få maskinen. Ringde då transportören Bring och de garanterade att de inte hade fått något mer som skulle till min adress.
    Utlovad leveranstid var 2-5 dagar och efter att fortfarande inte fått svar efter 9 dagar kunde jag till slut häva köpet. Så nu väntar jag på pengarna som jag skulle få åter om 14 dagar vilket känns uselt när man står utan tvättmaskin. Tyvärr är min absoluta rekommendation att undvika detta företag även om de har billiga produkter.
    StayAway
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Enkel sida med recensioner och snabb leverans. Så inget att klaga på här.
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Högsta poäng åt WhiteAway! billigt pris, tydlig information, snabb leverans och bra kommunikation. Jag är supernöjd! :)
    22 dagar sedan
  • Utmärkt
    När jag precis hade lagt en beställning på en diskmaskin sänktes priset i en annan affär. Tog en skärmdump på detta och mailade in och vips så så fick jag samma pris som billigaste affären. Billigt, enkelt och snabbt utan massa strul (förutom Bring). Rekommenderas starkt!

    Enda minuset är transportbolaget Bring. Maskinen fanns i lager och skickades snabbt från WhiteAway till närmaste terminal (Mölndal). Den skulle sedan levereras hem till dörren men Bring tyckte att diskmaskinen skulle stå på terminalen en vecka innan dom körde ut den. Som tur var bor jag "bara" sex mil från terminalen så jag kunde åka och hämta ut den själv. WhiteAway själva finns det däremot inget att anmärka på.
    25 dagar sedan
  • Bra
    Bra och smidigt. Dock klantade sig transportfirman (Bring) vilket gjorde att det blev några samtal och lite strul innan jag äntligen fick min micro.
    28 dagar sedan
  • Usel
    Ett fullständigt hopplöst företag att handla av. De tar gärna emot din order. När det blir dags att leverera är det dock inte lika kul längre! Varan jag beställde dök aldrig upp trots ideliga påstötningar - som de knappt svarar på.

    Det finns så många duktiga näthandlare idag att det är helt meningslöst att hålla på och stödja sådana här källarföretag. Låt dem försvinna istället så blir hela marknaden bättre!

    Handla ALDRIG av detta företag!
    1 mån sedan
  • Hej Carland.

    Tack för dift omdöme.

    Det är otroligt tråkigt att läsa ditt omdöme. Vi på Whiteaway vill alltid ge den bästa service innan, under och efter köp. Men på ditt omdöme kan jag se att vi tyvärr inte lyckats i ditt fall. Jag beklagar att du inte mottog varan och att vi inte heller gav dig riktiga och klara svar när du kontaktade oss. Fel kan tyvärr hända men då ska vi alltid kunna kontakta dig med en lösning på problemet.
    Detta är något som jag gärna vill gå vidare med. Om du önskar får du väldigt gärna återkomma med ditt beställningsnummer till mig på info@whiteaway.se Att/ Malin så ska jag undersöka hela ditt ärende och komma fram till en lösning tillsammans med dig.

    Än en gång vill jag beklaga att du har haft en sådan dålig upplevelse med oss, ser fram emot ditt mail så vi kan lösa detta tillsammans.

    Mvh
    Malin
    www.whiteaway.se

  • Mycket bra
    Snabbt och smidigt
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och relativt bra information om produkterna. Lite otydligt om leveranssätt (stod att det skulle komma till postombud och aviseras med SMS, men kom med DHL till dörren istället).
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde både tvätmaskin och torktummlare, efter ett par dagar fick jag ett mail om att "min" tvätmaskin blivit skadad och att en ny skylle dröja flera veckor.

    Jag kunde få som dom uttryckte det "En mycket bättre" maskin till samma pris om jag ville.

    Den kostade mer på deras sida mot den jag beställt. Problemet var det att när jag började jämföra de två maskinerna mot varandra vara det inget som visade sig var bättre förutom ett högre pris. Den drog mer ström och centrifugeringen b-klass istället för A-klass som min första var. sedan var det högre decibel på den "bättre" modellen.

    När jag frågade om detta fick jag aldrig något svar. efter en tidsväntan avbeställde jag varorna och då var dom snabba på att ta bort den och jag fick pengarna tillbaka.

    I min mening väldigt oproffsigt och betyget blir inte högre när svenskan hos supporten är begränsad...
    1 mån sedan
  • Hej niiol806.

    Tack för ditt omdöme!

    Jag beklagar att din tvättmaskin blev skadad i transporten, men är glad att vi kunde meddela dig detta innan du fick hem maskinen.

    En bättre maskin ska inte ha sämre specifikationer och som jag förstår hade det alternativ vi erbjöd dig detta. Detta beklagar jag! En bättre maskin behöver inte vara dyrare men ska alltid ha en eller fler specifikationer som är bättre.
    Därför vill jag beklaga vårt fel och att du tycker du fick en oproffsig behandling hos oss.

    Vi har mycket tryck på mailen just nu, men det innebär inte att man ej ska få svar på sina frågor, då det är viktigt för oss att vi kan hjälpa till igenom hela processen: innan, under och efter ditt köp. Därför är jag ledsen över att du kände du måste avbeställa dina varor.

    Jag hoppas vi i framtiden får tillfället att visa att vi kan så mycket bättre än så!

    Mvh
    Whiteaway.se

  • Mycket bra
    Jag är belåten med leverans pris och kundbemötande .Och därför kan jag rekommendera
    WHITE AWAY
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Köpte en torktumlare. Leveransen kom inte inom de utlovade 5 dagarna. Jag fick inget svar på min mailfråga om status. När jag ringde 8 dagar efter beställning så fick jag svaret att de missat min beställning, men att den nu skulle komma inom 5 dagar. Varför de missat eller varför de inte svarade på mitt mail fick jag inte svar på. Den här delen är väl värd 1 av 10.

    Det som gör att jag ändå ger dem godkänt är att de rädda situationen bra. Dels sänkte de prisen med 500:-, dels fick jag ett mail från någon ansvarig i Danmark som bad om ursäkt för förseningen.
    1 mån sedan
  • Hej Steffe_theman.

    Tack för ditt omdöme.

    Jag är ledsen över att du inte fick svar på ditt mail ang. status på din order och att du inte fick informationen omkring din beställning förrän 8 dagar efter. Detta ska inte kunna hända. Vi har i nuläget mycket tryck på mailen, men vi försöker alltid svara tillbaka så fort vi kan då det är otroligt viktigt för oss att vi är tillgängliga både på mail, telefon och chatt.

    Jag är glad för att vi kunde hjälpa dig vidare och kompensera dig för felet och väntetiden. Jag vill samtidigt erkänna att detta är något som inte får hända med en beställning, och vi ska jobba på att detta inte kommer hända igen!

    Mvh.
    Malin
    Whiteaway.se

  • Dålig
    För att hålla det kort... Inga problem när det gäller själva beställningen...men massor med problem i samband med leverans.

    Där av rekommenderas ej!
    1 mån sedan
  • Hej Michaelkk.

    Tack för ditt omdömme!

    Jag är glad för att du inte hade några problem med din beställning hos oss men vill samtidigt också beklaga att du haft problem med din leverans.
    Vi har precis bytt fraktbolag och tyvärr har starten av bytet inte varit helt problemfritt, jag beklagar att detta gått ut över dig och din order!

    Jag vill gärna titta på ditt ärende. Du får gärna skicka ditt beställningsnummer till info@whiteaway.se ATT Malin så kan jag se till att vi kan förhindra detta i framtiden och erbjuda dig en evt. kompensation för dina problem med leveransen.

    Mvh
    Malin
    whiteaway.se

  • Usel
    Rekommenderas ej!

    Detta är mitt näst krångligaste köp hittills på Internet, och jag har handlat MYCKET över Internet!

    På hemsidan angavs inte nischmåttet för mikrovågsugnen, vilket resulterade att jag beställde för liten mikro.

    Jag fick då kontakta kundtjänst, men jag fick kontakta dem över 5 gånger innan jag kunde få besked om jag kunde få returfrakten betald, vilket jag inte fick. Jag skickade flera mail och jag blev lovad att de skulle återkomma, men det var väldigt svag respons. Väldigt oproffsig kundservice!

    När jag sedan hade returnerat mikron, krävdes det ytterligare flera telefonsamtal för att få tillbaka mina pengar. De hittade inte min retur, och jag fick därför vänta ytterligare någon vecka. Till slut fick jag ändå pengar då jag kunde bevisa att någon på WhiteAway hade kvitterat ut min spårbara försändelse.

    Jag kan ha haft ordentlig otur, men jag kommer ALDRIG handla där igen!
    1 mån sedan
  • Hej Maorteno.

    Tack för ditt omdöme.

    Det ska inte vara krångligt att handla hos oss och beklagar att du upplevt detta.

    Det är viktigt för oss att kunna hjälpa våra kunder när ni kontaktar oss och därför är det absolut inte okej att du behövde kontakta oss flera gånger innan du fick hjälp.

    Jag vill gärna ta en titt på din beställning och se var det gått fel, skicka gärna ett mail med ditt ordernummer till mig på info@whiteaway.se ATT Malin.

    Jag hoppas vi i framtiden kan visa dig att vi kan så mycket bättre.

    Mvh.
    Malin
    whiteaway.se

  • Perfekt
    Ny diskmaskin, funkade bra - även med överenskommen tid för leverans som annars kan fela. Nu fick jag ett sms som jag fick svara på om leveranstiden fungerade för mig 2 dagar före leverans.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Ny diskmaskin. Allting fungerade perfekt med beställning, leverans, installation och bortforsling av gammal maskin.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Inga konstigheter, beställde en tvättmaskin för ca 2 år sedan och nyligen en torktumlare.
    I båda fall korrekt vara levererad inom en vecka.
    Leverantör, DHL, ringde upp dagen innan för att bestämma lev.tid och på dagen ringde chauffören 20 min innan, bra!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Utan bekymmer.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Dåligt kundbemötande, mycket långsam återkoppling, inte så pigga på att byta ut en defekt vara, dyra returer.

    Köpte en Bamix från Whiteaway. Stod på hemsidan att små saker levereras till närmaste postombud. Så var inte fallet: Allt levereras med DHL. Vilket gjorde att jag behövde ändra leveransadress. Något som försenade leveransen med åtskilliga dagar.

    Mixern var defekt när den kom - den hade en glipa mellan motorn och den vattentäta delen - inte så bra när man ska använda den till att mixa soppor direkt i grytan. Så jag vill byta ut den. Dröjde över en vecka innan jag fick något svar. De bad mig att skicka en bild. Skickade bild. Dröjde ytterligare några dagar innan jag fick svar - då de sa att jag inte får byta mixern, då leverantören säger att en glipa inte gör så mycket!? Och då var det en månad sedan jag ursprungligen beställt mixern...

    Jag bad då om att få returnera mixern/göra ett återköp istället. De vill ha 1500 för att skicka tillbaka mixern via dem (!?). Annars fick jag sköta det själv via posten - så jag valde det alternativet. Det är nu minst två veckor sedan jag skickade tillbaka den och jag har fortfarande inte hört något eller fått några pengar tillbaka. Så nu sitter jag här, utan varken mixer eller pengar.
    3 mån sedan
  • Hej Yogini66,
    Tack för ditt omdömme.
    Jag beklagar din dåliga upplevelse med oss och vill gärna ta en titt på ditt ärende och beställning för att hjälpa dig vidare.
    Skicka gärna ett mail med ditt ordernummer till info@whiteaway.se med ATT Ulrika.
    Vi hörs, hoppas du får en fin dag!
    Mvh. Ulrika.
    whiteway.se

  • Acceptabel
    Jag beställde två st produkter. 1 diskmaskin och en spis. Jag förväntade mig att dessa skulle skickas i samma DHL-försändelse. Detta var inte fallet utan de kom med en dags mellanrum varav leveransen dag 2 var en halvtimme efter utsagt leveransspann. Detta gjorde att jag var tvungen att sammanlagt vänta i ca 4 timmar, alltså en halv arbetsdag vilket, om man lägger till förlorad intäkt, gör att WhiteAway inte var billigast i detta specifika fall. Detta får jag ta med i beräkningarna nästa gång. Detta är alltså ett betyg på hela beställningen. Alltså DHL inräknat.
    3 mån sedan
  • Tack för ditt omdömme.
    Jag vill gärna undersöka din leverans närmare. Du får mer än gärna skicka ett mail till info@whiteaway.se ATT Malin.
    Hoppas du får en fin dag!
    Mvh. Whiteaway.se

  • Acceptabel
    Vid köpet stod det angivet på deras hemsida att "småel" skulle levereras med Posten till mitt vanliga paketutlämningsställe (i normala fall en ICA-butik).

    Det visade sig dock att texten inte stämde och att leveransen istället skedde med DHL vilket i mitt fall visade sig vara mer komplicerat än enkelt att kunna ta emot leveransen när dom skulle komma hem till mig mellan 09:00-15:00 på en viss dag...

    Givetvis försökte jag ändra hos DHL så att leveransen kunde ske till min arbetsplats istället men det gick ju såklart inte utan det måste WhiteAway göra istället.

    Kontaktade således WhiteAway som löste problemet på ett smidigt sätt men hade informationen varit korrekt från början på deras hemsida så hade problemet aldrig uppstått.
    3 mån sedan
  • Hej Hakbr.
    Tack för ditt omdömme!
    Jag beklagar din dåliga upplevelse med leveransen av din vara. Jag är glad att du kontaktade oss så vi kunde ändra din leveransadress.
    Med önskan om en trevlig dag!
    Mvh.
    Whiteaway.se

  • Perfekt
    Helt ok. Leverans smärtfritt hit. Och jag visste inte om jag beställt vit eller färg så jag påpeka att den skulle vara vit och fick snabbt svar att det var det jag hade beställt.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag var ute efter en tvättmaskin och torktumlare, av de 4 butiker som fanns låg alla på liknande pris. Men gick in på denna butik och då hade dem rea på de LG maskiner jag ville ha. Jag beställde direkt och sparade 4000:- på att beställa från Whiteaway. Fick hem maskinerna snabbt och DHL lämnade av dem vid vårat garage. Har dock inte prövat ringa butiken eller något sådant utan mitt betyg går enbart på att jag fick vitvarorna billigt och dem kom snabbt.

    Enda som jag tyckte var lite konstigt att dem reserverade pengarna den 18:e samma dag som jag beställde, men drog sedan inte pengarna förens den 29:e
    3 mån sedan
  • Usel
    Bit of a joke - these guys over sell pre-orders so it could be months before you actually get delivery of your item. We ordered in late March for a delivery 23rd of April, that came and went with no communications from this company, then we rang to only to be told a "problem" with the delivery (blamed us, which was simply a lie), the told us new delivery would be Jun 16th - nearly 3 months after ordering - clearly they over-sold their preorders and tried to blame us. Don't deal with these guys if you need someone urgent. Bad service and bad business practice of over-selling pre orders.
    3 mån sedan
  • I´m sorry that you had a bad experience with us and our service. We have of course no intentions of lying to our customers. Will you send me your ordernumber so I can check what has happened with your order? I really want to help you and look into what went wrong.
    Have a nice day.

  • Utmärkt
    Köpte Ankarsrums assistent, stora paketet.
    Snabb leverans ända hem, allt fungerade utmärkt.
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    Diskmaskinen var som den skulle. Men Whiteaway ljög när de lovade leverans dagen efter. Även om jag beställde i tid kom maskinen efter 6 dagar. DHL svarade mig att Whiteaway har inte ett överenskommelse med DHL om leverans dagen efter. DHL tyckte att whiteaway borde inte lova det på sin webbsida eftersom det kan ta 4 dagar för dem att leverera, även i Stockholm. Falsk marknadsföring.
    Whiteaway har inte velat kompensera någonting för detta.
    4 mån sedan
  • Hej, glad för att höra du är nöjd med din nya diskmaskin.
    Jag vet inte vad som blivit fel med din order men om du vill vara snäll och skicka ditt ordernummer till info@whiteaway.se med ATT:Hanna i ämnes fältet så vill jag gärna kolla upp detta. När det är inom Stockholmsområdet (postnr. 10005 - 19793) och man beställer innan 11.30 en vardag så ska varan levereras vardagen efter.
    Hoppas du får en härlig dag!

  • Dålig
    Min kyl och frys pajade och jag gjorde missen att lita på snabb leverans från WhiteAway: Beställde en vara som fanns i lager, utlovad leverans 2-3 arbetsdagar. Tre dagar senare får jag ett mail som lyder: "Kære kunde. vi kommer med dine varer den 31-03-14 mellem. - Med venlig hilsen WhiteAway.com". Jag stannar därför hemma hela dagen men får ingen leverans. Ringer kundtjänst och pratar med en kille som heter Didzis, jag förklarar att jag inte vågar lämna hemmet då jag ombetts stanna hemma utan att klockslag lämnats. Jag vill inte riskera att missa leveransen. Didzis lovar att kolla upp med "leveransavdelningen" och återkomma. Efter två timmar utan återkoppling ringer jag upp WhiteAways kundtjänst igen och får återigen prata med Didzis. Han minns mig inte först och han utbrister att "nä idag kommer du inte få något svar", han insinuerar att jag ljuger om mailet jag fått och menar att "vem som helst kan skicka ett mail och skriva under att det kommer från WhiteAway". Efter en halvtimme i telefon som är nära att ge mig hjärnblödning ber jag att få tala med killens chef. "varsågod, fortsätt" säger människan men vägrar koppla mig vidare eller ge mig något nummer. "Det enda numret du får är det som står på vår hemsida, och här svarar jag" säger han. När vi avslutar samtalet är jag rädd för att han makulerar min order.

    Efter en anmälan hos "Trygg e-handel" får jag svar av en kollega till Didzis som ber om ursäkt för hans agerande och ytterligare en vecka fick jag leveransen.

    Jag skulle inte rekommendera någon den här återförsäljaren och jag kommer inte handla här igen. Det vore dock väldigt enkelt för WhiteAway att komma tillrätta med problemet: Se till att göra leveranserna spårbara (åtminstone för kundtjänst), skicka inte ut falsk information och se till att er kundtjänstpersonal har grundläggande utbildning eller i vart fall folkvett.
    4 mån sedan
  • Tack för din kommentar, jag beklagar din dåliga upplevelse med oss. Jag hoppas ändå att du är nöjd med din nya kyl och frys.
    Med önskan om en trevlig dag!

  • Utmärkt
    Mycket nöjd med både produkt och leveranstid. Indraget i sitt eget garage är grymt bra. Hade även ett positivt samtal med supporten innan köpet. Ska man hitta något dåligt så är det att det var långt mellan uppdateringarna från DHL. Ena dagen i Eskilstuna och sedan några dagar senare ett samtal om utkörning. Hade varit bra med någon info där emellan.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Lång leveranstid och kundtjänsten( en manlig support) visade ingen som helst service och vägrade dessutom att presentera sig. När leveransen dröjde ville jag veta när den skulle komma och fick då ett mejl att den skulle dröja två! veckor till. Jag fick dock ingen ursäkt eller förklaring. Jag beställde då en ny maskin på Tretti som alltid varit pålitliga. Vad händer då? Då får jag ett sms att maskinen plötsligt ska komma dagen efter! Tack och lov tog Tretti emot min avbeställning...Själva leveransen av DHL fungerade dock bra.

    Jag har fortfarande inte hört något från dem angående detta otroliga strul - dåligt!

    Detta företag är oseriöst och har en usel kundservice. Jag kommer aldrig att handla av dem igen!
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Köpte en ugn och en häll för totalt 13.000kr. Snabb frakt men väldigt trångsynt support. Hällen sänktes med 1000kr efter jag köpt den men eftersom det gått mer än 7 dagar så (hade gått 12 dagar) så gällde inte prisgarantin. Kommer inte välja whiteaway nästa gång om det finns andra alternativ till samma pris (som det ofta gör). Ta bättre hand om era kunder om ni vill att dom ska handla hos er igen.
    4 mån sedan
  • Ganska bra
    Whiteaway har ett bra bemötande och bra varor. Låga priser.

    Största minuset är att dom anlitar DHL, blev en massa strul och pinsamheter.
    Mitt kylskåp jag beställde dumpades av på en plats utan att jag fick varken meddelande eller telefonsamtal från DHL. Och då meddelade jag uttryckligen att jag vill ha ett samtal minst 2 dagar innan leverans. Inte ens en ursäkt från DHL eller kompensation för pinsamheterna.

    Kylskåpet är bra, fungerar fint. Ett ben till kylskåpet hade fabrikationsfel, det var snedböjt redan från paketeringen, det syntes på frigoliten den stod på.
    Ringde upp och blev ombedd att kontakta garantigruppen, men hade då redan tröttnat på alla telefonsamtal och krångel så det fick vara.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Helt okej! Enda minuset var en något lång leveranstid (ca 4 dagar), dock förlåts detta ganska lätt av de låga priserna.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Allt funkade bra, både med betalning och leverans! Kanon helt enkelt..=D
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en spisfläkt, levererades snabbt och utan problem.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    All things perfekt
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Var lite osäker på att beställa från en för mig okänd leverantör utan postförskott.
    Men tog varan via Faktura för att vara säker.
    Det gick ett par dagar innan ordern loggades men sedan gick allt snabbt och smidigt.
    Så förutom första dröjsmålet så var allt tip topp.
    Känner inte att jag kan ge full pott pga att jag inte behövt ha med deras kundtjänst att göra.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Electrolux induktionsspis. Snabb leverans, enkelt att handla, sparade många tusenlappar på att inte gå till en viss gigantisk kedja.

    De får en stjärnas avdrag för det jäkla otyget att skriva på varenda spis att det inte ingår elkabel och att en elektriker måste installera spisen. Detta är lögn i många fall och min spis var bara att koppla in och köra, självklart sitter det en elkabel monterad och klar, självklart har jag koll på hur eluttaget är kopplat.
    Förstår att det är en generell brasklapp för att hålla sig själv om ryggen men kom igen det är 2014. Korrekt produktinfo tack.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket snabbt och prisvärt i mitt fall!
    5 mån sedan
  • Perfekt
    BÄST
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Enkelt och bra att beställa och leverans uppföljning och tid helt ua
    5 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Väldigt lång leveranstid (1v från beställning till leverans på en vara som fanns i lager) Trevlig kundservice, dock håller dom inte vad dom lovar (skyller på ny okunnig personal).
    6 mån sedan
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme! Jag beklagar att du fått en lite sen leverans.
    Om du har möjlighet får du gärna maila ditt ordernummer till mig på info@whiteaway.se med attention Hanna, så kollar jag upp vad som hänt, varför det hänt och vad vi kan göra för att se till att det inte händer igen.
    Härligt att höra du tycker vi är trevliga, det är vi glada för. Vi har två nya kundkonsulenter i vår kundtjänst som är under upplärning, beklagar att du tycker vi skyller på detta.
    Hälsningar Hanna på WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Bra pris. Levererades i tid. Elvispen fungerar utmärkt.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Tvättmaskinen kom innan utlovad leveranstid och transportören hjälpte mig in med maskinen i tvättstugan trots att de bara borde ha stjälpt av den vid tomtgränsen... jag är glatt överraskad.
    6 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en tvättmaskin till min mamma som kom på fem dagar ända in i lägenheten. Kopplade in AEG tvättmaskinen. den gick igång efter att vi hade helt i vatten i genom tvättmedel facket. Maskinen fyllde på med vatten och började tvätta med skum.
    Maskinen fungerade tills den skulle ta in mer vatten då gick det inte och vi fick felmeddelande E10
    Så nu väntar vi på en servicetekniker som ska titta på maskinen, nu på onsdag. Hoppas han fixar maskinen för nu har min gamla mamma varit tvättmaskin i över tre veckor.

    Har tidigare köpt en Borsch diskmaskin på WhiteAway som har gått dagligen i tre år med den krånglar med att det inte kommer vatten i bland. Stänger av och på och så går den igen.

    Priset har varit det bästa men maskinerna har inte gått som en klockan. Jag kan ha valt fel maskin eller bara haft otur.
    6 mån sedan
  • Det är tråkigt att höra att du har haft otur med den tvättmaskin du beställt hos oss. Jag hoppas också att dem fixar det på onsdag så att din mamma kan få en fungerande tvättmaskin igen. om det skulle vara problem med något annat, vänligen skriv en mail (info@whiteaway.se) till oss med ordernummer så vill vi gärna hjälpa er att lösa problemet. MVH WhiteAway.se

  • Mycket bra
    Första kontakten negativ.

    La en order på en kaffemaskin (Melitta Caffeo Gourmet) som enligt hemsidan fanns i lager, betalade med kort.

    Går in på hemsidan en dag senare för att till min förvåning se att den produkt jag beställt inte finns kvar på hemsidan, helt borta. Det fanns liknande produkter som det stod att de var slut i lager men Melitta Gourmet var helt borta.
    Detta oroar mig så jag ringer in och får reda på att den var slut när jag beställde den och att de inte tänker sälja den mer, men att den ska skickas från någonstans.

    Leveranstiden på 2-5 dagar kommer de inte att kunna hålla.

    Nu får jag se när jag får den och om jag kommer att kompenseras. Smart, att inte ta bort den från hemsidan så att jag betalar. Ångrar mig att jag inte valde faktura.

    UPPDATERING
    Beställde på torsdag kväll och kunde hämta ut den på onsdag. Så de höll löftet på 2-5 dagar, positivt överraskad!
    Den har dessutom prissänkts med ca 150 kr, mejlade dem angående detta och nu ska jag få tillbaka dem.
    Anledningen till att den inte fanns kvar på sidan är att de nu säljer en annan färg.
    Är nöjd nu även det var lite oroligt i början. :-)
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket nöjd hittills! Bra pris. Snabb leverans. Inga konstigheter!
    Hade tillochmed Problem med en produkt. WhiteAway skickade mig en direkt. Snabb effektiv kundtjänst. Rekommenderas!
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 7 mån sedan )
  • Perfekt
    Jag är jättenöjd med WhiteAway. Bra utbud, bra priser och snabb leverans.
    7 mån sedan
  • 2013-08-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • 2011-05-12 - Notis: WhiteAway AB (556838-6980) tog över verksamheten från WHITEAWAY A/S (502068-5813).