Personlig kundtjänst
Störst i Norden
Fri frakt, snabb leverans

http://www.whiteaway.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2014-09-20)
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (7.53)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Siemens WM16S465DN - "En fantastiskt bra tvättmaskin - vi är så jättenöjda med köpet.

    Och köpet från WhiteAway fungerade perfekt."
    2 dagar sedan
  • Bra
    PayPal är alltid ett plus att ha.

    Beställt totalt tre olika produkter. Tog minst 9 dagar för leverans. Stod på omlastningslager i Göteborg i minst 5 dagar vid varje beställning. Och då var leveransadressen 4 mil utanför Göteborg.

    Bästa pris.

    Kommer att handla härifrån igen, mestadels för att dom är billigast.
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Rekommenderas varmt. Mycket snabb leverans. Beställde dammsugaren på en söndag, Hade den i min hand på tisdagen därefter.
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Tvekade på en teknisk detalj innan köp och ringde då kundtjänst som var öppet till efter 24 en tisdagskväll.
    Adekvata svar gavs av trevligt supportteam och därmed kunde leverans av torktumlare samt tvättmaskin ske efter ca en vecka med Bring samt av dem inhyrd firma TBT från Trollhättan. Dessa dök upp på utsatt tid enl ök per tel med trevlig personal. Maskinerna Bosch WTW86583SN samt Bosch WAY32890SN fungerar utmärkt. WAY32890SN går att manuelldosera med pulver vilket var frågeställningen.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Det verkar som att WhiteAway har ett JÄTTEPROBLEM med sin kundtjänst som inte klarar av reklamationer.

    Här kommer mitt äventyr :

    Köpte en dammsugare av dem för några månader sen. Allt gick bra med leverans mm. Dock så dog dammsugaren (Elektrolux) bara. Jag kontakta dem ang reklamationen och bad dem om instruktioner för hanteringen. Fick tillbaka ett mail ganska snabbt som gav mig info om jag skulle vända mig till Serviceställe i Stockholm för electrolux. Jag börja fundera lite då det var konstigt då det finns service där jag bor. Jag kontakta själv elektrolux och de sa att detta ska Whitaway ta hand om.

    Sagt och gjort så gav jag Whitaway mailet jag fick från eletrolux med kontaktuppgifter och tel nr till dem. Sen blev det tyst som i graven. Ringde en vecka senare och frågade om de hade fått mitt mail om hur de skulle göra. Det hade de fått och de skulle lösa det omgånde var svaret. Sen några dagar senare kom det ett mail som säger så här :

    "Hej!

    Jag vill bara ge dig en uppdatering kring din dammsugare. Jag har mailat till electrolux igen för att få klarhet i hur de vill lösa detta eftersom jag inte fått svar tidigare. Jag beklagar detta och ska jobba hårdare för att lösa detta med Electrolux."

    Sen jag fick detta mailet har det idag gått 1 ½ vecka utan fått info om vad som händer.

    1) Jag fick hjälpa dem rätt i hur man reklamerar mot Electrolux.
    2) Brist på kommunikation om vad som händer med RQ ärenden.

    Detta är med säkerhet sista gången jag handlar här. Har aldrig varit med om sämre hantering av RQ.

    Verkar nu när jag läser lite att det är flera som har problem med just RQ ärende.

    OBS ! 4 veckor + 1 dag har nu gått sen jag börja min resa med min trasiga dammsugare utan att kommit i mål än.

    Vill varna er andra som överväger köp av varor från dem. För som de hanterar RQ ärenden nu är det värt x antal 100 kr för att inte vilja ha med dem att göra. Se det som en försäkring !
    4 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi sätter stort pris i din återkoppling. Vi beklagar så klart för den upplevelse som du har haft med vår kundservice i förhållande till ditt reklamationsärende. Så ska det såklart inte vara och vi är här för att hjälpa våra kunder. Vi måste tyvärr hålla med dig om att proceduren kring Electrolux reklamationer inte har varit helt klar, det är vi ledsna för att du som kund också har märkt. Vi har just nu en dialog med Electrolux kring hur reklamationsärenden ska gå till. Vi ska göra allt vad vi kan för att få ordning på proceduren så att våra kunder inte skall behöva vara med om det som du desvärre precis har varit med om. Vi vill väldigt gärna hjälpa dig vidare med den här saken, om nödvändigt på vår räkning så du inte skall behöva vänta längre på att få din reklamation löst. Vi hoppas att du vill skicka ett mail till oss på info@whiteaway.se och upplysa ditt ordernummer samt hänvisa till Karen.

    Vi ser fram emot att höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Billigast pris. Snabb leverans.
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte en torktumlare av billigare sort. Vart riktigt imponerad. Transporten funkade bra och de kom efter kontorstid så det klickade perfekt. Maskinen var faktiskt inte så tokig med tanke på att det var den billigaste. Den gick ganska tyst också vilket vår gamla märkes-maskin inte gjorde. Kan väl inte annat säga än tack för en bra affär. ;-)
    7 dagar sedan
  • Usel
    Usel hantering av reklamationer. Beställde ett kylskåp som levererades relativt snabbt men bucklat och repat. Initial svarade deras kundtjänst relativt snabbt och föreslog ett symboliskt prisavdrag, men när jag begärt att de istället ska reparera eller byta den skadade varan slutade de kommunicare helt. Det har nu gått två veckor sedan reklamation och jag har fortfarande inte fått något besked om hur de tänker lösa problemet. Under tiden kan jag förståss inte använda varan vilket är minst sagt opraktiskt eftersom våran gamla kyl lämnat in permanent.
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag har i sex års tid försökt hitta någon som vill sälja ett 125 cm högt kylskåp med frysfack. Alla affärer, alla svenska näthandlare, alla generalagenter och alla importörer har hårdnackat vägrat - oavsett pris! Enda lösningen skulle vara att låta danska WhiteAway leverera till Svenska gränsen (Köpenhamn) och sen åka dit själv och hämta skåpet.
    Nu när läget blev akut såg jag till min glädje att WhiteAway hade öppnat svensk nätbutik. Jag beställde, betalade och fick ett utlovat leveransdatum. Allt stämde perfekt! Jag följde paketet timme för timme och när det stått en dag i min stad ringde jag själv upp Bring och gjorde upp en tid för leverans till min dörr. Även det stämde perfekt! Jag är supernöjd!

    Nu kan alla svenska affärer, nätbutiker, generalagenter och importörer som vägrade sälja till mig slänga sig i väggen!

    Dessutom var priset hos WhiteAway suveränt lågt!
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Full pott. Beställde en diskmaskin med installation.

    Billigast pris. Snabb leverans. Installation gick utan problem och killarna från Bring kom direkt på morgonen.
    11 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en tvättmaskin den 13 augusti. Den kom med bruten förpackning.
    Öppnar och ser detta: frigoliten är förstörd, gummit runt lucköppningen är deformerat, mögel på vattenslangen, vita vattenmärken inne på trumman och utöver detta en transportskada - spricka på luckan och en inåtgående bula.
    Tar bilder och skickar till WhiteAway!
    - Vi hämtar den och skickar en ny, säger de.
    Lagersaldot var 4 st maskiner.
    Leveranstid den 25 augusti 4-10 dagar. (alltså inga tvättmaskiner på lager).
    Jag väntar en vecka och sitter med den trasiga maskinen i mitt badrum.
    Ringer idag den 2 september och frågar när de tänker hämta den trasiga maskinen och ge mig en ny.
    - Vi har beställt en ny tvättmaskin till dig men den kommer inte förrän i slutet på september!
    Dom har inte ens tänkt att informera mig om detta om inte jag hade ringt själv?!
    Jag ber dem hämta maskinen och betala tillbaka mina pengar.
    - Ok. Vi hämtar tvättmaskinen och du får pengarna när den kommit till oss.
    En vecka till alltså.......... minst

    Kommer med en komplettering när allt detta är slut.

    Mitt råd: gör inte som mig och lyssna på folk som skriver om att man ska akta sig för detta företag!
    18 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är otroligt ledsna över att höra om din upplevelse av att handla hos oss. Det låter som att den vara du fått varit med om obeskrivligt mycket på sin väg till dig. Igen så beklagar vi det. Det är också tråkigt att höra attd u inte fått information om väntetiden som var på din nya vara. Det är absolut inte vår önskan att du som kund ska vara tvungen att ta kontakt med oss för att få information om att det är väntetid på din nya vara.

    Vi vill riktigt gärna följa upp på din upplevelse och se vad vi kan göra för att ändra din uppfattning av oss även om du har annullerat din beställning hos oss. Vi skulle uppskatta om du har möjlighet att skicka ett email till oss på info@whiteaway.se och upplysa om ditt tidigare ordernummer eller telefonnumret på din beställning och referera till mitt namn, Linette. Så ska vi så snart vi kan se vad vi kan göra för att förbättra oss och undersöka hur vi kan ge dig ett plåster på såret för denna upplevelse.

    Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Full pott om dom bytte ut leveransföretaget.
    Dom klarar inte ens av att lämna till rätt ombud.
    Annars var det snabb leverans och produkten motsvarade förväntningarna.
    21 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Först och främst är vi glada för att du fick en snabb leverens och att din produkt levde upp till förväntningarna :-) Därefter vill jag såklart beklaga att du inte hade en bra upplevelse när det gäller vår transportör. Vi gör alltid vårt bästa för att följa upp på de utmaningar som kan hända i förhållande till leverens, eftersom vi såklart önskar att leverensen ska gå till på ett bra sätt.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Beställde ett kylskåp på en onsdag förmiddag.
    På torsdagen ringde de och berättade att de har leveranser till mitt område mån, tis, fre.
    Jag sa att då tar jag fredag(dvs. dagen efter).
    Dagens efter stod kylskåpet i lägenheten.
    26 dagar sedan
  • Usel
    Leveranstiden på produkter som finns i lager är dubbla mot maxtiden som är angiven på hemsidan... Sedan ska man ta ledigt en heldag för att vänta på leveransen.

    Båda dessa problem beror säkert på Bring men eftersom WhiteAway envisas med att använda dem så blir det bottenbetyg för att deras leveransbeskrivning på hemsidan är totalt felaktig.
    26 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi värdesätter din åsikt då den ger oss en möjlighet att förbättra oss. Vi beklagar om det är så att vår leverenstiden som angetts för våra lagervaror inte stämmer överrens med verkligheten. Vår önskar såklart att vi ska ge en så exakt leverenstid som möjligt på hemsidan. Om det är nödvändigt ändrar vi såklart den angivna leverenstiden på hemsidan. Vi har haft lite problem i starten då vi nyligen bytit transportör, men vi hoppas att vi ska kunna lösa de utmaningar som finns i förbindelse med lång leverenstid. Vi beklagar igen att du har utsatts för en längre leverenstid än normalt.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Mycket bra
    Inget problem med varor, prisnivå eller service. Dock är fraktbolaget (Bring) som används ganska oanvändbara till utkörning. Som vanligt slutar det med att man själv tvingas åka och hämta på terminal. Eftersom Bring inte har någon leveransprecision ("Vi kommer mellan 09:00 - 15:00") så måste man ta en dags semester om man skall använda utkörningen. Det blir rätt dyrt...
    29 dagar sedan
  • Mycket bra
    Köpte en tvättmaskin som fanns i lager och den skickades väldigt snabbt. Synd bara att deras leverantör Bring körde den till ett lager och glömde scanna in den så jag fick själv ringa och be dem leta upp den.

    Inget ont om WhiteAway bortsett från att deras hemsida fortfarande kör lite svensk-danska.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi värderar din åsikt. Vi beklagar att vår transportör inte genomförde din beställning ordentligt och att du därför fick ringa och påminna dem. Så ska det såklart inte vara. Vi gör alltid vårt bästa för att informera vår transportör om dessa fall så att vi ska kunna minska dem i framtiden.

    Vi har gått igenom vår hemsida och helt riktigt så har vi upptäckt ett par ställen där det står på svensk-danska. Det ska vi såklart rätta till då vår hemsida naturligtvis ska vara svensk även om vi har danska relationer.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Allt funkade bra, bra pris och leverans som utlovat!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    I särklass bästa priset på min vara. Snabb leverans. Lite strul med DHL och spårningsnummer, men det kan jag inte klandra WhiteAway för. Mycket nöjd med köpupplevelsen.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en matberedare. Funkade perfekt. Lätt att beställa och betala.Bra pris och snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde tvättmaskin och torktumlare men fick bara torktumlaren. Enligt Whiteaway har de levererat och hänvisar till trackingno. och de påstår att jag fått båda produkterna. Efter 3 tel.samtal hade de fortfarande inte ens återkommit med info om jag överhuvudtaget kommer få maskinen. Ringde då transportören Bring och de garanterade att de inte hade fått något mer som skulle till min adress.
    Utlovad leveranstid var 2-5 dagar och efter att fortfarande inte fått svar efter 9 dagar kunde jag till slut häva köpet. Så nu väntar jag på pengarna som jag skulle få åter om 14 dagar vilket känns uselt när man står utan tvättmaskin. Tyvärr är min absoluta rekommendation att undvika detta företag även om de har billiga produkter.
    StayAway
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är väldigt ledsna över att höra om din upplevelse vad gäller leverenser från oss och även att du inte fått den hjälp du behövt ifrån vår kundtjänst. Det är väldigt beklagligt. Vi har nyligen bytit leverentör och det låter som om det i ditt fall tyvärr skett något missförstånd mellan oss och vår leverentör omkring vilka varor som skickats till dig och inte. Så ska det såklart inte vara och det ska inte på något sätt gå ut över dig som kund. Vi ska självklart hjälpa till att undersöka när vår transportör säger att allt har levererats men kunden inte har mottagit alla varor. Jag hoppa att du har mottagit din tvättmaskin eller fått pengarna tillbaka för den. Om så inte är fallet är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer +Linette som referens så vill vi väldigt gärna hjälpa dig så fort vi bara kan. Vi hoppas att vi har ernjudit dig plåster på såret för denna upplevelse. Om så inte är fallet vill vi såklart gärna få lov att göra det nu.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Enkel sida med recensioner och snabb leverans. Så inget att klaga på här.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Högsta poäng åt WhiteAway! billigt pris, tydlig information, snabb leverans och bra kommunikation. Jag är supernöjd! :)
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    När jag precis hade lagt en beställning på en diskmaskin sänktes priset i en annan affär. Tog en skärmdump på detta och mailade in och vips så så fick jag samma pris som billigaste affären. Billigt, enkelt och snabbt utan massa strul (förutom Bring). Rekommenderas starkt!

    Enda minuset är transportbolaget Bring. Maskinen fanns i lager och skickades snabbt från WhiteAway till närmaste terminal (Mölndal). Den skulle sedan levereras hem till dörren men Bring tyckte att diskmaskinen skulle stå på terminalen en vecka innan dom körde ut den. Som tur var bor jag "bara" sex mil från terminalen så jag kunde åka och hämta ut den själv. WhiteAway själva finns det däremot inget att anmärka på.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig att få den vara du ville ha till ett bättre pris. Samtidigt beklagar vi din upplevelse med vår transportör, som vi nyligen startat samarbete med. Det låter helt klart inte optimalt att din vara stod på en terminal i en vecka utan att det hände någonting. Vi gör vårt allra bästa för att följa upp på dessa händelser så att vi kan erbjuda kunden en god upplevelse när varan levereras också.

    Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se

    Med vänlig hälsning,
    WhiteAway.se

  • Bra
    Bra och smidigt. Dock klantade sig transportfirman (Bring) vilket gjorde att det blev några samtal och lite strul innan jag äntligen fick min micro.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är glada att höra att du tycker köpet hos oss gick snabbt och smidigt. Vi beklagar att det inte gick lika lätt vid leverensen. Det är såklart inte meningen att du som kund ska behöva ringa extra samtal för att få din vara levererad. Det beklagar vi riktigt mycket och vi försöker löpande följa upp på sådana här tillfällen.

    Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se

    Med vänlig hälsning,
    WhiteAway.se

  • Usel
    Ett fullständigt hopplöst företag att handla av. De tar gärna emot din order. När det blir dags att leverera är det dock inte lika kul längre! Varan jag beställde dök aldrig upp trots ideliga påstötningar - som de knappt svarar på.

    Det finns så många duktiga näthandlare idag att det är helt meningslöst att hålla på och stödja sådana här källarföretag. Låt dem försvinna istället så blir hela marknaden bättre!

    Handla ALDRIG av detta företag!
    2 mån sedan
  • Hej Carland.

    Tack för dift omdöme.

    Det är otroligt tråkigt att läsa ditt omdöme. Vi på Whiteaway vill alltid ge den bästa service innan, under och efter köp. Men på ditt omdöme kan jag se att vi tyvärr inte lyckats i ditt fall. Jag beklagar att du inte mottog varan och att vi inte heller gav dig riktiga och klara svar när du kontaktade oss. Fel kan tyvärr hända men då ska vi alltid kunna kontakta dig med en lösning på problemet.
    Detta är något som jag gärna vill gå vidare med. Om du önskar får du väldigt gärna återkomma med ditt beställningsnummer till mig på info@whiteaway.se Att/ Malin så ska jag undersöka hela ditt ärende och komma fram till en lösning tillsammans med dig.

    Än en gång vill jag beklaga att du har haft en sådan dålig upplevelse med oss, ser fram emot ditt mail så vi kan lösa detta tillsammans.

    Mvh
    Malin
    www.whiteaway.se

  • Mycket bra
    Snabbt och smidigt
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och relativt bra information om produkterna. Lite otydligt om leveranssätt (stod att det skulle komma till postombud och aviseras med SMS, men kom med DHL till dörren istället).
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde både tvätmaskin och torktummlare, efter ett par dagar fick jag ett mail om att "min" tvätmaskin blivit skadad och att en ny skylle dröja flera veckor.

    Jag kunde få som dom uttryckte det "En mycket bättre" maskin till samma pris om jag ville.

    Den kostade mer på deras sida mot den jag beställt. Problemet var det att när jag började jämföra de två maskinerna mot varandra vara det inget som visade sig var bättre förutom ett högre pris. Den drog mer ström och centrifugeringen b-klass istället för A-klass som min första var. sedan var det högre decibel på den "bättre" modellen.

    När jag frågade om detta fick jag aldrig något svar. efter en tidsväntan avbeställde jag varorna och då var dom snabba på att ta bort den och jag fick pengarna tillbaka.

    I min mening väldigt oproffsigt och betyget blir inte högre när svenskan hos supporten är begränsad...
    2 mån sedan
  • Hej niiol806.

    Tack för ditt omdöme!

    Jag beklagar att din tvättmaskin blev skadad i transporten, men är glad att vi kunde meddela dig detta innan du fick hem maskinen.

    En bättre maskin ska inte ha sämre specifikationer och som jag förstår hade det alternativ vi erbjöd dig detta. Detta beklagar jag! En bättre maskin behöver inte vara dyrare men ska alltid ha en eller fler specifikationer som är bättre.
    Därför vill jag beklaga vårt fel och att du tycker du fick en oproffsig behandling hos oss.

    Vi har mycket tryck på mailen just nu, men det innebär inte att man ej ska få svar på sina frågor, då det är viktigt för oss att vi kan hjälpa till igenom hela processen: innan, under och efter ditt köp. Därför är jag ledsen över att du kände du måste avbeställa dina varor.

    Jag hoppas vi i framtiden får tillfället att visa att vi kan så mycket bättre än så!

    Mvh
    Whiteaway.se

  • Mycket bra
    Jag är belåten med leverans pris och kundbemötande .Och därför kan jag rekommendera
    WHITE AWAY
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Köpte en torktumlare. Leveransen kom inte inom de utlovade 5 dagarna. Jag fick inget svar på min mailfråga om status. När jag ringde 8 dagar efter beställning så fick jag svaret att de missat min beställning, men att den nu skulle komma inom 5 dagar. Varför de missat eller varför de inte svarade på mitt mail fick jag inte svar på. Den här delen är väl värd 1 av 10.

    Det som gör att jag ändå ger dem godkänt är att de rädda situationen bra. Dels sänkte de prisen med 500:-, dels fick jag ett mail från någon ansvarig i Danmark som bad om ursäkt för förseningen.
    2 mån sedan
  • Hej Steffe_theman.

    Tack för ditt omdöme.

    Jag är ledsen över att du inte fick svar på ditt mail ang. status på din order och att du inte fick informationen omkring din beställning förrän 8 dagar efter. Detta ska inte kunna hända. Vi har i nuläget mycket tryck på mailen, men vi försöker alltid svara tillbaka så fort vi kan då det är otroligt viktigt för oss att vi är tillgängliga både på mail, telefon och chatt.

    Jag är glad för att vi kunde hjälpa dig vidare och kompensera dig för felet och väntetiden. Jag vill samtidigt erkänna att detta är något som inte får hända med en beställning, och vi ska jobba på att detta inte kommer hända igen!

    Mvh.
    Malin
    Whiteaway.se

  • Dålig
    För att hålla det kort... Inga problem när det gäller själva beställningen...men massor med problem i samband med leverans.

    Där av rekommenderas ej!
    2 mån sedan
  • Hej Michaelkk.

    Tack för ditt omdömme!

    Jag är glad för att du inte hade några problem med din beställning hos oss men vill samtidigt också beklaga att du haft problem med din leverans.
    Vi har precis bytt fraktbolag och tyvärr har starten av bytet inte varit helt problemfritt, jag beklagar att detta gått ut över dig och din order!

    Jag vill gärna titta på ditt ärende. Du får gärna skicka ditt beställningsnummer till info@whiteaway.se ATT Malin så kan jag se till att vi kan förhindra detta i framtiden och erbjuda dig en evt. kompensation för dina problem med leveransen.

    Mvh
    Malin
    whiteaway.se

  • Usel
    Rekommenderas ej!

    Detta är mitt näst krångligaste köp hittills på Internet, och jag har handlat MYCKET över Internet!

    På hemsidan angavs inte nischmåttet för mikrovågsugnen, vilket resulterade att jag beställde för liten mikro.

    Jag fick då kontakta kundtjänst, men jag fick kontakta dem över 5 gånger innan jag kunde få besked om jag kunde få returfrakten betald, vilket jag inte fick. Jag skickade flera mail och jag blev lovad att de skulle återkomma, men det var väldigt svag respons. Väldigt oproffsig kundservice!

    När jag sedan hade returnerat mikron, krävdes det ytterligare flera telefonsamtal för att få tillbaka mina pengar. De hittade inte min retur, och jag fick därför vänta ytterligare någon vecka. Till slut fick jag ändå pengar då jag kunde bevisa att någon på WhiteAway hade kvitterat ut min spårbara försändelse.

    Jag kan ha haft ordentlig otur, men jag kommer ALDRIG handla där igen!
    2 mån sedan
  • Hej Maorteno.

    Tack för ditt omdöme.

    Det ska inte vara krångligt att handla hos oss och beklagar att du upplevt detta.

    Det är viktigt för oss att kunna hjälpa våra kunder när ni kontaktar oss och därför är det absolut inte okej att du behövde kontakta oss flera gånger innan du fick hjälp.

    Jag vill gärna ta en titt på din beställning och se var det gått fel, skicka gärna ett mail med ditt ordernummer till mig på info@whiteaway.se ATT Malin.

    Jag hoppas vi i framtiden kan visa dig att vi kan så mycket bättre.

    Mvh.
    Malin
    whiteaway.se

  • Perfekt
    Ny diskmaskin, funkade bra - även med överenskommen tid för leverans som annars kan fela. Nu fick jag ett sms som jag fick svara på om leveranstiden fungerade för mig 2 dagar före leverans.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Ny diskmaskin. Allting fungerade perfekt med beställning, leverans, installation och bortforsling av gammal maskin.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Inga konstigheter, beställde en tvättmaskin för ca 2 år sedan och nyligen en torktumlare.
    I båda fall korrekt vara levererad inom en vecka.
    Leverantör, DHL, ringde upp dagen innan för att bestämma lev.tid och på dagen ringde chauffören 20 min innan, bra!
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Utan bekymmer.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Dåligt kundbemötande, mycket långsam återkoppling, inte så pigga på att byta ut en defekt vara, dyra returer.

    Köpte en Bamix från Whiteaway. Stod på hemsidan att små saker levereras till närmaste postombud. Så var inte fallet: Allt levereras med DHL. Vilket gjorde att jag behövde ändra leveransadress. Något som försenade leveransen med åtskilliga dagar.

    Mixern var defekt när den kom - den hade en glipa mellan motorn och den vattentäta delen - inte så bra när man ska använda den till att mixa soppor direkt i grytan. Så jag vill byta ut den. Dröjde över en vecka innan jag fick något svar. De bad mig att skicka en bild. Skickade bild. Dröjde ytterligare några dagar innan jag fick svar - då de sa att jag inte får byta mixern, då leverantören säger att en glipa inte gör så mycket!? Och då var det en månad sedan jag ursprungligen beställt mixern...

    Jag bad då om att få returnera mixern/göra ett återköp istället. De vill ha 1500 för att skicka tillbaka mixern via dem (!?). Annars fick jag sköta det själv via posten - så jag valde det alternativet. Det är nu minst två veckor sedan jag skickade tillbaka den och jag har fortfarande inte hört något eller fått några pengar tillbaka. Så nu sitter jag här, utan varken mixer eller pengar.
    4 mån sedan
  • Hej Yogini66,
    Tack för ditt omdömme.
    Jag beklagar din dåliga upplevelse med oss och vill gärna ta en titt på ditt ärende och beställning för att hjälpa dig vidare.
    Skicka gärna ett mail med ditt ordernummer till info@whiteaway.se med ATT Ulrika.
    Vi hörs, hoppas du får en fin dag!
    Mvh. Ulrika.
    whiteway.se

  • Acceptabel
    Jag beställde två st produkter. 1 diskmaskin och en spis. Jag förväntade mig att dessa skulle skickas i samma DHL-försändelse. Detta var inte fallet utan de kom med en dags mellanrum varav leveransen dag 2 var en halvtimme efter utsagt leveransspann. Detta gjorde att jag var tvungen att sammanlagt vänta i ca 4 timmar, alltså en halv arbetsdag vilket, om man lägger till förlorad intäkt, gör att WhiteAway inte var billigast i detta specifika fall. Detta får jag ta med i beräkningarna nästa gång. Detta är alltså ett betyg på hela beställningen. Alltså DHL inräknat.
    4 mån sedan
  • Tack för ditt omdömme.
    Jag vill gärna undersöka din leverans närmare. Du får mer än gärna skicka ett mail till info@whiteaway.se ATT Malin.
    Hoppas du får en fin dag!
    Mvh. Whiteaway.se

  • Acceptabel
    Vid köpet stod det angivet på deras hemsida att "småel" skulle levereras med Posten till mitt vanliga paketutlämningsställe (i normala fall en ICA-butik).

    Det visade sig dock att texten inte stämde och att leveransen istället skedde med DHL vilket i mitt fall visade sig vara mer komplicerat än enkelt att kunna ta emot leveransen när dom skulle komma hem till mig mellan 09:00-15:00 på en viss dag...

    Givetvis försökte jag ändra hos DHL så att leveransen kunde ske till min arbetsplats istället men det gick ju såklart inte utan det måste WhiteAway göra istället.

    Kontaktade således WhiteAway som löste problemet på ett smidigt sätt men hade informationen varit korrekt från början på deras hemsida så hade problemet aldrig uppstått.
    4 mån sedan
  • Hej Hakbr.
    Tack för ditt omdömme!
    Jag beklagar din dåliga upplevelse med leveransen av din vara. Jag är glad att du kontaktade oss så vi kunde ändra din leveransadress.
    Med önskan om en trevlig dag!
    Mvh.
    Whiteaway.se

  • Perfekt
    Helt ok. Leverans smärtfritt hit. Och jag visste inte om jag beställt vit eller färg så jag påpeka att den skulle vara vit och fick snabbt svar att det var det jag hade beställt.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag var ute efter en tvättmaskin och torktumlare, av de 4 butiker som fanns låg alla på liknande pris. Men gick in på denna butik och då hade dem rea på de LG maskiner jag ville ha. Jag beställde direkt och sparade 4000:- på att beställa från Whiteaway. Fick hem maskinerna snabbt och DHL lämnade av dem vid vårat garage. Har dock inte prövat ringa butiken eller något sådant utan mitt betyg går enbart på att jag fick vitvarorna billigt och dem kom snabbt.

    Enda som jag tyckte var lite konstigt att dem reserverade pengarna den 18:e samma dag som jag beställde, men drog sedan inte pengarna förens den 29:e
    4 mån sedan
  • Usel
    Bit of a joke - these guys over sell pre-orders so it could be months before you actually get delivery of your item. We ordered in late March for a delivery 23rd of April, that came and went with no communications from this company, then we rang to only to be told a "problem" with the delivery (blamed us, which was simply a lie), the told us new delivery would be Jun 16th - nearly 3 months after ordering - clearly they over-sold their preorders and tried to blame us. Don't deal with these guys if you need someone urgent. Bad service and bad business practice of over-selling pre orders.
    4 mån sedan
  • I´m sorry that you had a bad experience with us and our service. We have of course no intentions of lying to our customers. Will you send me your ordernumber so I can check what has happened with your order? I really want to help you and look into what went wrong.
    Have a nice day.

  • Utmärkt
    Köpte Ankarsrums assistent, stora paketet.
    Snabb leverans ända hem, allt fungerade utmärkt.
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Diskmaskinen var som den skulle. Men Whiteaway ljög när de lovade leverans dagen efter. Även om jag beställde i tid kom maskinen efter 6 dagar. DHL svarade mig att Whiteaway har inte ett överenskommelse med DHL om leverans dagen efter. DHL tyckte att whiteaway borde inte lova det på sin webbsida eftersom det kan ta 4 dagar för dem att leverera, även i Stockholm. Falsk marknadsföring.
    Whiteaway har inte velat kompensera någonting för detta.
    5 mån sedan
  • Hej, glad för att höra du är nöjd med din nya diskmaskin.
    Jag vet inte vad som blivit fel med din order men om du vill vara snäll och skicka ditt ordernummer till info@whiteaway.se med ATT:Hanna i ämnes fältet så vill jag gärna kolla upp detta. När det är inom Stockholmsområdet (postnr. 10005 - 19793) och man beställer innan 11.30 en vardag så ska varan levereras vardagen efter.
    Hoppas du får en härlig dag!

  • Dålig
    Min kyl och frys pajade och jag gjorde missen att lita på snabb leverans från WhiteAway: Beställde en vara som fanns i lager, utlovad leverans 2-3 arbetsdagar. Tre dagar senare får jag ett mail som lyder: "Kære kunde. vi kommer med dine varer den 31-03-14 mellem. - Med venlig hilsen WhiteAway.com". Jag stannar därför hemma hela dagen men får ingen leverans. Ringer kundtjänst och pratar med en kille som heter Didzis, jag förklarar att jag inte vågar lämna hemmet då jag ombetts stanna hemma utan att klockslag lämnats. Jag vill inte riskera att missa leveransen. Didzis lovar att kolla upp med "leveransavdelningen" och återkomma. Efter två timmar utan återkoppling ringer jag upp WhiteAways kundtjänst igen och får återigen prata med Didzis. Han minns mig inte först och han utbrister att "nä idag kommer du inte få något svar", han insinuerar att jag ljuger om mailet jag fått och menar att "vem som helst kan skicka ett mail och skriva under att det kommer från WhiteAway". Efter en halvtimme i telefon som är nära att ge mig hjärnblödning ber jag att få tala med killens chef. "varsågod, fortsätt" säger människan men vägrar koppla mig vidare eller ge mig något nummer. "Det enda numret du får är det som står på vår hemsida, och här svarar jag" säger han. När vi avslutar samtalet är jag rädd för att han makulerar min order.

    Efter en anmälan hos "Trygg e-handel" får jag svar av en kollega till Didzis som ber om ursäkt för hans agerande och ytterligare en vecka fick jag leveransen.

    Jag skulle inte rekommendera någon den här återförsäljaren och jag kommer inte handla här igen. Det vore dock väldigt enkelt för WhiteAway att komma tillrätta med problemet: Se till att göra leveranserna spårbara (åtminstone för kundtjänst), skicka inte ut falsk information och se till att er kundtjänstpersonal har grundläggande utbildning eller i vart fall folkvett.
    5 mån sedan
  • Tack för din kommentar, jag beklagar din dåliga upplevelse med oss. Jag hoppas ändå att du är nöjd med din nya kyl och frys.
    Med önskan om en trevlig dag!

  • Utmärkt
    Mycket nöjd med både produkt och leveranstid. Indraget i sitt eget garage är grymt bra. Hade även ett positivt samtal med supporten innan köpet. Ska man hitta något dåligt så är det att det var långt mellan uppdateringarna från DHL. Ena dagen i Eskilstuna och sedan några dagar senare ett samtal om utkörning. Hade varit bra med någon info där emellan.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Lång leveranstid och kundtjänsten( en manlig support) visade ingen som helst service och vägrade dessutom att presentera sig. När leveransen dröjde ville jag veta när den skulle komma och fick då ett mejl att den skulle dröja två! veckor till. Jag fick dock ingen ursäkt eller förklaring. Jag beställde då en ny maskin på Tretti som alltid varit pålitliga. Vad händer då? Då får jag ett sms att maskinen plötsligt ska komma dagen efter! Tack och lov tog Tretti emot min avbeställning...Själva leveransen av DHL fungerade dock bra.

    Jag har fortfarande inte hört något från dem angående detta otroliga strul - dåligt!

    Detta företag är oseriöst och har en usel kundservice. Jag kommer aldrig att handla av dem igen!
    5 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi värdesätter att du tog kontakt med oss. Vi är otroligt ledsna över din upplevelse med att handla hos oss, det ska såklart inte vara så! Vi vill gärna använda ditt omdöme för att kunna förbättra våra rutiner samt vår kundtjänst. Självklart förstår vi att det är viktigt för dig att bli informerad av vad som händer om en leverens blir försenad och självklart ska du också få tydlig information om varför din order inte kunnat levererats i tid. Vi hoppas att vi kan få en chans att bevisa att vi kan förbättra oss och ge dig en god köpupplevelse.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Ganska dålig
    Köpte en ugn och en häll för totalt 13.000kr. Snabb frakt men väldigt trångsynt support. Hällen sänktes med 1000kr efter jag köpt den men eftersom det gått mer än 7 dagar så (hade gått 12 dagar) så gällde inte prisgarantin. Kommer inte välja whiteaway nästa gång om det finns andra alternativ till samma pris (som det ofta gör). Ta bättre hand om era kunder om ni vill att dom ska handla hos er igen.
    5 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar din upplevelse av att handla hos oss, det ska självklart inte vara så! Det låter inte helt rimligt att vi inte kan ge dig prisgaranti efter 12 dagar, även om hemsidan hänvisar till att du ska kontakta oss inom 8 dagar efter din beställning. Vi ska ta detta exempel med våran kundtjänst eftersom vårt mål är att ta god hand om våra kunder.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Ganska bra
    Whiteaway har ett bra bemötande och bra varor. Låga priser.

    Största minuset är att dom anlitar DHL, blev en massa strul och pinsamheter.
    Mitt kylskåp jag beställde dumpades av på en plats utan att jag fick varken meddelande eller telefonsamtal från DHL. Och då meddelade jag uttryckligen att jag vill ha ett samtal minst 2 dagar innan leverans. Inte ens en ursäkt från DHL eller kompensation för pinsamheterna.

    Kylskåpet är bra, fungerar fint. Ett ben till kylskåpet hade fabrikationsfel, det var snedböjt redan från paketeringen, det syntes på frigoliten den stod på.
    Ringde upp och blev ombedd att kontakta garantigruppen, men hade då redan tröttnat på alla telefonsamtal och krångel så det fick vara.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Helt okej! Enda minuset var en något lång leveranstid (ca 4 dagar), dock förlåts detta ganska lätt av de låga priserna.
    5 mån sedan
  • 2013-09-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • 2011-05-12 - Notis: WhiteAway AB (556838-6980) tog över verksamheten från WHITEAWAY A/S (502068-5813).