Personlig kundtjänst
Stora i Norden
Fri frakt, snabb leverans

http://www.whiteaway.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 6 år sedan
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (5.47)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Jag tycker de flesta stora webhandlare sköter reklamationer och service väldigt bra i dag. Jag börjar nog bli lite bortskämd för att stöta på en kundtjänst av det gamla osmidiga bilhandlarstuket blev en chock, det kändes som att köra rätt in i en bergvägg. Jag trodde inte det förekom längre annat än hos små källarfirmor.

    Jag köpte en LG tvättmaskin (se min recension av LG F1695RDH http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1818241) från dem som visade sig vara en katastrof, den har ett antal fel och lever i princip inte upp till något av det som lovas i marknadsföringen.

    Jag felanmälde maskinen ganska så omedelbart och till en början kändes det som att de skulle kunna åtgärda den. Men efter två månader och ett misslyckat reparationsförsök gav jag upp och kontaktade Whiteaway för att få häva köpet.

    Whiteaways svar var att de vägrar ta tillbaks maskinen och istället skulle lägga upp ett serviceärende på den, precis som att det inte redan funnits i två månader. Nu har det snart gått ytterligare två veckor utan att de hört av sig och jag står här men en maskin som jag inte kan använda.

    De rekommenderade mig att gå vidare till ARN om jag inte var nöjd, självklart fullt medvetna om att det tar minst ett halvår och är helt onödigt eftersom vi pratar om uppenbara fel som är väl dokumenterade. Jag kan bara tolka det som en taktik för att försöka bli av med en besvärlig kund. Givetvis ska göra det ändå men under tiden blir jag tvungen att använda mina gamla maskiner som är slitna och kan lägga av vilken dag som helst. Dessutom måste jag hitta en plats att förvara en maskin som jag inte kan använda.

    Till saken hör att jag också köpte en matchande torktumlare. Den får enligt manualen endast staplas på en LG tvättmaskin och även om det kanske skulle fungera törs jag givetvis inte ta några risker med de erfarenheter jag har av Whiteaway och LG. Eftersom jag gett upp hoppet om att LG ska kunna åtgärda tvätten kan jag givetvis inte ha kvar den heller. Men Whiteaway vägrar att ta tillbaks den med argumentet att ångerrätten gått ut. Att det beror ju på att de inte åtgärdat tvättmaskinen inom rimlig tid spelar uppenbarligen ingen roll för dem.

    Ja, så är det att vara kund hos Whiteaway. De får många goda omdömen för snabba leveranser och den kan jag inte klaga på men går något fel så är det kört.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra pris (billigast på prisjakt, 25% billigare än övriga), snabb leverans, bra avisering (leverans till ombud) helt klart nöjd...
    3 mån sedan
  • Usel
    Lockpriser. Ett pris på prisjakt, men ett annat när man går till hemsidan..
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Upplever inga konstigheter alls. Håller den svenska standarden på både priser och leveranstider. Köpte en ny diskmaskin. Helt utmärkt. Hej från mig
    3 mån sedan
  • Dålig
    Otroligt oflexibla hemleveranser. Ger ett spann typ 12-16. Vem är hemma då? Kan inte lova ens att komma kl 16 som är inom spannet. Kondfokus existerar inte. Kunden är till för firman, inte tvärt om som det borde vara. Annullerade produkt som fanns vid terminal, men inte kunde köras ut när jag kunde vara hemma. Tragiskt
    Inga fler order här så länge de inte ändra policy...
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har tidigare haft en mycket otrevlig upplevelse med Gränsbygdens Köpcentrum, och var därför ganska skeptisk när jag såg att liknande kommentarer fanns om WhiteAway.

    Men jag kunde konstatera att den vara jag ville ha fanns på lager enligt hemsidan (en bit in i beställningsprocessen), och utlovad leveranstid skulle vara 2-5 dagar. För både Gränsbygden och WhiteAway var priset inklusive frakt 5.385. Lustigt sammanträffande... Men efter totalhaveriet med Gränsbygden så var valet lätt.

    På hemsidan fanns det ett "tillbud": just idag skulle man få ytterligare 8 % rabatt hos Whiteaway. Jag påpekade i ett kommentarsfält på beställningen att rabatten inte verkade dras, men beställde ändå. Med adrenalinet flödande beställde jag (söndag kväll). Jag hade också tagit skärmdumpar på "I lager" och rabatten, både före och efter min beställning, för att ha som "ammunition" om WhiteAway skulle konstra.

    Omedelbart kom en orderbekräftelse, som dock inte var något leveransbesked. För större saker (som diskmaskin i mitt fall) skulle leveransen hanteras av Bring.

    Måndag morgon fick jag ett mejl från en person på WhiteAway om att de skulle dra rabatten speciellt, men att de redan reserverat hela summan, så det kunde se ut som om hela summan skulle dras om jag kollade på mitt bankkonto. När beloppet väl skulle dras skulle rätt summa dras.

    Under tisdagen fick jag ett mejl om att de skulle skicka mitt paket under dagen, jag fick också ett mejl med spårningsnummer.

    Strax senare fick jag ett mejl från Bring om att de skulle transportera en vara till mig.

    På tisdag natt kom min diskmaskin till Brings central i Jönköping, på onsdag morgon hade den nått Mölndal.

    Senare på onsdagen fick jag ett sms från Bring om att de tänkte leverera mellan 7-14 på torsdagen, om det var OK skulle jag svara med "OK", eller ringa/gå in på hemsidan. Jag ringde, och kunde då boka om till 17-21 på torsdagen.

    Kl 18.05 på torsdagen levererades diskmaskinen på trottoaren utanför mitt hus, i ett "välskött" paket.

    Jag drar av en stjärna för att det inte blev rätt med rabatten direkt, men lägger tillbaka den för att de så fullständigt utan knussel korrigerade detta.

    Sedan drar jag av en stjärna för att de inte levererade ut redan på måndagen.

    Men summa summarum: i princip helt klanderfritt, bra information, snabb leverans, med rabatten lägre pris än Gränsbygden (inklusive frakt). 9 av 10 stjärnor.
    3 mån sedan
  • Usel
    Oproffsigt värre. VARNING
    På onsdagen konstateras vid leverans en transportskada (som även vid utkörning var registrerad som skada, ändå kör Bring ut varan)
    Varan tas med av Bring och vid kontakt med Whiteaway lovar man skicka en ny fläkt direkt eftersom de finns på lager och att en ny orderbekräftelse kommer inom nån timme.
    På torsdageftermiddag har jag fortfarande inte fått någon ny orderbekräftelse och jag ringer upp igen. Hoppsan bara en liten miss, det kommer en senast imorgon bitti lovar Whiteaway.
    På fredagen vid 15.50 har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse (eller annan information alls) och jag ringer upp igen, hamnar i telefonkö i ca 10 min och exakt kl 16 när telefontiden tar slut för dagen hos Whiteaway kopplas jag ner utan att få kontakt.
    Enligt telefonsvararen kan man maila om man vill ha kontakt så jag gör det. 20 timmar senare får jag ett svar om att jag skall fylla i en skadeanmälan trots att alla är eniga om att det är en transportskada.
    Jag ringer åter upp och efter nästan en timme i telefonkö (under tiden försöker jag använda chatten på hemsidan som tystnar varje gång jag frågar något de inte vet) får jag tag i någon på kundtjänst som yrar att Whiteaway inväntar foto från Bring (anledningen till detta vet han ingenting om). Jag tappar tålamodet och bestämmer mig för att inhandla fläkten hos någon annan.
    Mannen på kundtjänst yrar åter om att jag måste vänta till måndag för att kunna makulera ordern och efter en bra stunds argumenterande kan han tänka sig maila en bekräftelse direkt att ordern är makulerad.
    På måndagen kommer ytterligare ett mail om att ordern är makulerad. Två dagar senare börjar Bring skicka SMS om tidpunkt för leverans eftersom jag inte svarar ber kundtjänst på Whiteaway mig att ta kontakt med Bring för att avtala leverans (på en vara jag inte vill ha)
    Ytterligare mail skickas och till slut verkar Whiteaway ha förstått att jag inte skall ha fläkten.
    Jag har aldrig varit med om så dålig kommunikation och otydliga besked och långa telefonköer och jag vill starkt avråda alla från att handla hos Whiteaway. Företag med så usel kundtjänst och dåliga interna system skall man akta sig för.
    Några dagar senare drar WhiteAway hela beloppet från mitt kort trots att man inte levererat varorna och jag har fått otaliga bekräftlser på min avbokning. Jag upptäcker det efter ca 10 dagar och får åter sitta i telefonkö.
    "Vi har nog gjort ett misstag" får jag som svar och blir ombedd att ringa dagen efter igen om inte pengarna har satts tillbaka. Jag måste även skicka in ett utdrag från mitt konto eftersom man tydligen på WhiteAway inte kan se att man har dragit pengar!?!?
    Självklart har inte pengarna kommit in och nya köer i telefonen med nya besked där en annan person på kundtjänst säger att det nog kan ta upp till en vecka för mig att få tillbaka mina 11.500 kronor.
    Kompensation är det inte tal om alls.
    Ingenstans på vägen har någon gjort eller sagt något för att behålla mig som kund. "Tråkigt att köpet inte levt upp till dina förväntningar, ha en bra dag" är det som dykt upp.
    Det säger allt.
    STOR VARNING för detta helt oseriösa företag utan intresse för sina kunder och vilja att göra rätt för sig.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en kaffebryggare som hemsidan tydligt visade inte fanns i lager. WhiteAway levererade ändå ett par dagar tidigare än uppskattat leveransdatum.

    Vidare samarbetar de med SAS EuroBonus så du kan få upp till 22 extra flygpoäng per 100kr du handlar för. En väldigt värdefull rabatt (för mig), som faktiskt gjorde att jag köpte bryggaren hos WhiteAway istället för konkurrenten (som hade den i lager).
    4 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    5 mån sedan
  • Usel
    ett stort skämt.
    De säljer begagnade/skylt-ex som nya och för fullt pris.
    När jag påpekade detta för dem, så svarade de
    "Vi säljer inte begagnade varor utan varor som vi fått nya från producenten, om det är en produkt som varit öppen (men aldrig använd) kan vi sälja dessa som demo-modeller, men detta står då klart och tydligt på hemsidan."

    I mitt fall har jag fått en begagnad/demo-modell, men den såldes till mig som ny.
    När jag sedan mailade dem att i mitt fall har jag betalat för en ny maskin, men fått en begagnad, så slutade de svara på mina mail.

    De anser sig väl vara ofelbara och deras kundvård suger.
    Undvik butiken. Betala hellre någon hundring extra istället för att tvingas sitta med svarte petter och känna sig helt j-a lurad.... Aldrig mer WhiteAway.
    5 mån sedan
  • Hej JJ-finn.

    Tack för ditt omdömme här på prisjakt.

    Jag beklagar verkligen att du mailat men inte fått ett svar. Maila ditt ordernummer till info@whiteaway.se
    så vill jag titta på ditt ärende.

    Du ska absolut inte få en demo-produkt när du väljer att köpa en ny.

    Trevlig sommar!

    Mvh Whiteaway.se

  • Usel
    VARNING SKICKADE ANVÄND TVÄTTMASKIN MED SMUTS OCH VATTEN INUTI, LUKTADE RUTTET!
    7 mån sedan
  • Hej Flickis123.

    Tack för ditt omdömme.

    Jag vill jätte gärna få ditt ordernummer på mail till: info@whiteaway.se.
    Så kan jag kolla på din beställning. Du ska självklart inte få en använd tvättmaskin när du beställer hos oss. Många är testade hos producenten men det ska inte vara smuts och lukta dåligt!

    Vi hörs. Hoppas du får en fin dag.

    Mvh Malin - whiteaway.se

  • Perfekt
    Omdömet än så länge avser kundbemötande och service

    Bad om offert på Siemens kyl & frys , matchade de andra offerterna jag fått direkt + mycket trevligt bemötande.

    Beställning var mycket smidig, hoppas leverans och allt funkar som det brukar ( Bra alltså )
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Makulerade order hos Tretti efter att leveransdatum flyttades fram flera gånger. Beställde istället från WhiteAway och tvättmaskinen levererades efter tre dagar, dessutom billigare än den ursprungliga ordern hos konkurrenten.
    8 mån sedan
  • Ganska dålig
    Ej nöjd med bemötandet gällande en reklamation av en frys som låter förskräckligt men har ändå kostat en rejäl slant! Man hänvisar till genomsnittligt db och allt vad det heter för att komma undan.
    8 mån sedan
  • Hej Projmannen.

    Tack för ditt omdömme.

    Tråkigt att du inte känner att du blivit bemött som du önskar. Jag vill gärna se på din beställning vilken konversationn du haft med oss. Du får väldigt gärna skicka ditt ordernummer till info@whiteaway.se

    Mvh Malin - whiteaway.se

  • Usel
    Vill verkligen VARNA alla för att betala med kort hos WhiteAway. Jag beställde en tvätt maskin i början på Mars, som jag 8 dagar efter beställning när den redan skulle varit levererad fick veta vad restnoterad. Bad då om pengarna tillbaka.

    Tyvärr använder företaget världens kanske omodernaste betaltjänst och dom begär att man ska inkomma med faxnumret till sin bank för att dom ska göra en kreditering. 20 dagar senare och jag har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar.

    Kommer anmäla dom till ARN!
    8 mån sedan
  • Hej Johnlarzon77.

    Tack för ditt omdömme.

    Det är väldigt tråkigt att läsa ditt omdömme. Det är inte rätt att det ska ta 20 dagar eller mer innan du har pengarna tillbaka på ditt kort! För att kunna se mer omkring din beställning vill jag gärna att du skickar ditt ordernummer till mig på mail: info@whiteaway.se.

    Vi hörs, hoppas du får en fin eftermiddag.

    Mvh Malin - whiteaway.se

  • Perfekt
    Beställde häll och inbyggnadsugn och allt fungerade felfritt från klick till leverans.. Fick dom tom inkörda i garaget trots att jag bara beställt till tomtgräns ????
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde vitvaror till hela köket för strax över 30,000:- hos WhiteAway. Inte bara var dem billigast på prisjakt just då, de hade även en kampanj på Siemens som jag tog del av samt att jag fick en offert som gav mig ca 10 % extra rabatt på allt.

    Jag behövde försena leveransen en månad då tillträde till nya lägenheten var först då. En vecka innan tillträde blir jag kontaktad av Bring som vill komma överrens om en dag för leverans. Väldigt bra framförhållning för att säkerställa att varorna levereras när jag vill. Jag väljer fritt den dagen det passar mig och nu återstår enbart leveransen av varorna.

    Extremt bra kundservice samt bemötande från WhiteAway vid all kontakt jag hittills haft.
    Denna recension uppdateras när varorna mottagits och kontrollerats för transportskador.

    Hittills är jag VÄLDIGT nöjd med mitt val av butik, 10 av 10.

    Edit1: Leveransen kom i tid och personalen från Bring gjorde sitt jobb. Väldigt trevlig köpupplevelse.
    Ändrar betyg utifall upplevelsen ändras pga eventuellt reklamationer eller dylikt, annars borde dem få 11 av 10 stjärnor! KÖP!
    10 mån sedan
  • Hej Siempre.

    Tack för ditt fina omdömme.

    VI är glada för att du är nöjd med ditt köp hos oss och tack för den fina edit.

    Hoppas du får en fin dag!

    Mvh Malin - whiteaway.se

  • 2015-12-11 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Jag var lite skeptisk till att handla dyra vitvaror i en butik som bara finns på webben. Kan bara konstatera att allt har fungerat perfekt så här långt: snabb leverans, bra pris, smidig betalning och väl utförd leverans av Bring.

    Möjligtvis kunde man önska leveranstider som inte gör att man behöver ta ledigt, 15-19 var senaste tiden medan andra butiker åtminstone har 16-19 eller liknande. Har heller ingen erfarenhet av kundservicen med själva köpet är jag helt nöjd än så länge.
    1 år sedan
  • Hej Viller2

    Tack för ditt fina omdömme.

    Roligt att du är nöjd med köpet hos oss. Tack för att du också skriver det vi kan bättra oss på för att nå dina 10 stjärnor.

    Hoppas du får en fin dag!

    Mvh Malin - whiteaway.se

  • Perfekt
    Bra priser och snabba leveranser.

    Jag har köpt tvättmaskin, diskmaskin och strykjärn och kommer antagligen köpa nästa vitvara ifrån dom också.

    Jag kan verkligen rekommendera WhiteAway.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bra support via telefon innan köpet för att välja en vara som passade våra behov. Enkel och informativ hemsida, snabb leverans. Kommer definitivt att handla igen.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Har köpt både torktumlare och diskmaskin hos WhiteAway. De har haft bäst pris. Oerhört snabb leverans och dessutom en mycket smidig sådan. Stort plus för att det finns många produktionsrecensioner på deras sida. Rekommenderas!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bra pris med offert efter trevlig kontakt. Höll uppgjord leveransdag och -tid med information i god tid innan och direkt från speditören innan utkörning. Allt fungerade på bästa sätt. Rekommenderas!
    1 år sedan
  • Hej Björn23,

    Tack för ditt omdöme.

    Vi är glada att höra du är nöjd med hela förloppet. Jag ordnar så att våra rådgivare som har hjälpt dig med offerten får besked om din positiva upplevelse.

    Du är alltid välkommen att kontakta oss i framtiden om det skulle vara något.

    Med vänliga hälsningar,
    Jonathan - WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Bra priser, leverans inom utlovad tid och bra funktion för att begära offert (speciellt användbart då man beställer flera saker samtidigt) - kan egentligen inte begära så mycket mer.

    Lite otydlig information på hemsidan om produkterna (vilket inte är unikt för denna leverantör) - men med lite surfande hos leverantörerna löser det sig.
    1 år sedan
  • Hej f95mlana,

    Tack för att du har tagit dig tiden att skriva ett omdöme. Vi är glada att höra du har haft en bra upplevelse och att du är nöjd med möjligheten att få en offert.
    Vi är medvetna om att vi har en del produkter på hemsidan som saknar specifikationer och detaljerad information. Det är något vi arbetar med löpande på att förbättra och skulle du i framtiden ha några frågor om produkter som saknar information är du välkommen att kontakta oss på 0770-171017 eller info@whiteaway.se.

    Med vänliga hälsningar,
    Jonathan - WhiteAway.se

  • Mycket bra
    Jag är nöjd med kontakten med Whiteaway. Tydlig information vid beställningen med löpande återkoppling om försändelsens status. Snabb leverans.

    Det enda som jag upplevde som mindre bra är att det inte var särskilt mycket information om produkten i fråga på deras hemsida, utan jag fick söka en del på nätet för att hitta produktinformation från annat håll. Det är något som jag som kund tänker att Whiteaway kan förbättra. Tydlig information om vad varan har för specifikationer och egenskaper ger en tryggare köpupplevelse.

    Men bortsett från detta är jag helt nöjd med alla aspekter!
    1 år sedan
  • Hej petrali,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme.

    Vi är förstående att mer information ger en tryggare upplevelse och ett bättre heltheltsintryck. Vi arbetar dagligen med att uppdatera våra produktionformationer så att vi kan ge en bättre upplevelse och vara helt uppdaterade. Om du i framtiden vill beställa från oss och det saknas information så är du mer än välkommen att kontakta oss på 0770-171017 eller info@whiteaway.se så hjälper vi dig med dina funderingar.

    Med vänliga hälsningar,
    Jonathan - WhiteAway.se

  • Perfekt
    Bra pris på varan (Frys,Samsung RZ27H6200WW),gratis frakt och snabba.
    Full pott från mig! Rekommenderas!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabbt och enkelt. Inga problem med varan (Torktumlare) och den levererades inom 3-4 dagar. Det fungerade även bra med utkörningsfirman.
    1 år sedan
  • Usel
    Varning!

    Handla ALDRIG hos WhiteAway.

    Dom lovar och lovar.

    Och ingenting händer.

    Beställte en diskmaskin och det stod att den var i lager.

    Jag fick en orderbekräftelse och det stod i "Status" att den var på lager och skulle skickas inom kort.

    Sedn "försvann" orden "På lager" efter en dag trots att det stod på min orderbekräftelse.

    Jag forsöker att komunicera med dom på chatten där dom är evigheter om att svara och får att veta av henne jag chattade med attr hon hade fått gå till ett annat kontor för att vidarefråga den fråga jag hade ställt till henne. Har dom inte telefoner på den arbetsplatsen?

    Efter att ha pressat dom för ett svar får jag plötsligen veta att det nu är "restorder" = alltså EFTER att det hade stått på min orderbekräftelse att den var på lager.

    En massa bortförklaringar och likgildigheter över för kundernas problem.

    Även om dom är billiga är det inte värd att spara dom få 100-lapperna.

    , och på mejlen har dom aldrig svaret.
    1 år sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Jag beklagar att du har haft en sådan tråkig upplevelse hos oss och jag kan förstå dina frustrationer. Jag har pratat med min kollega som har haft hand om ärendet och mejlet som vi inte svarade på hade kommit efter arbetstid om fredagen och sedan svarats på som första prioritet om lördagen då vi förstod att det var ett brådskande ärende.

    Vi är alltid villiga till att försöka hitta ett lämpligt alternativ vid tillfällen där varor utgår så fort som möjligt men i det här tillfället har vi inte vara tillräckligt snabba för att tillgodose ditt behov.

    Du är givetvis alltid välkommen att kontakta oss för en lösning på 0770-171017 eller info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    Jonathan - WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Har inget att klaga på allt gick som förväntat.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bästa priset för min produkt och korrekt leverans, inga problem!
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Leveransen gick som avtalat 3 arbetsdagar, så inga problem där.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Bra pris och ganska snabb leverans.

    Produkten uppfyller alla våra önskemål.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bästa priset och mycket snabb leverans. Bra jobbat. Rekommenderar gärna.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Snabbt och smidigt ! Trots att jag beställde fel vara (mitt fel) kunde jag byta den utan problem och utan extra kostnader förstås.Trevlig och hjälpsam kundtjänst !
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Enkelt att köpa, men jobbigt med leveransen. När det gäller leveranser så får man vara beredd att boka upp en förmiddag eller en eftermiddag för att kunna ta emot leveransen.
    1 år sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi har full förståelse för att det kan bli jobbigt med leveransen då det oftast kräver att man ska ta ledigt en förmiddag eller eftermiddag. I framtiden hoppas vi att kunna få fler kvällsleveranser så att vi kan göra det enklare för våra kunder. Vi hoppas ändå att är nöjd med din beställning och skulle det vara några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se eller 0770 171017.

    Med vänliga hälsningar,
    Jonathan - WhiteAway.se

  • Mycket bra
    De hade inte den första maskinen jag köpte och betalde trots att de enligt webben skulle ha den hemma. WhiteAway löste detta genom att erbjuda ett förmånligt pris på en bättre maskin. WhiteAway ansträngde sig för att lösa problemet och gjorde det på ett bra sätt. Rekommenderas för smidighet men man bör kanske dubbelkolla med ett telefonsamtal att den vara som man vill ha verkligen finns i lager.
    1 år sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är glada att höra det löste sig med en annan maskin och att du är nöjd med servicen. Vi hoppas att du blir nöjd med maskinen och att du i framtiden väljer att beställa från oss igen.

    Jonathan - WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Bra pris, snabb leverans. Rekommenderas
    1 år sedan
  • Perfekt
    Har handlat här två gånger än så länge och det har fungerat mycket bra. Mitt första köp så gick produkten sönder efter några månader, självklart gick det på garantin. Allt hanterades mycket bra av deras kundtjänst.
    1 år sedan
  • Perfekt
    I have purchased many items from WhiteAway. This time, it was a premium Siemens dishwasher and a top-end Whirlpool induction cooktop. I end up buying from WhiteAway often because I am able to order more exclusive and higher-end products than I find in the other major retail and online stores in Sweden. They have also answered questions, scheduled deliveries to my satisfaction, and provided very good sales support. I have no reason to not continue to look first to WhiteAway. In fact, I will soon order some other high-end convection and microwave built-in ovens and I hope I can find them at WhiteAway.
    1 år sedan
  • Hi,

    Thank you very much for the positive review. We are very happy to hear that you have had such a good experience purchasing kitchen appliances and white goods from us. We are looking forward to help you the next time you need anything.

    Best regards,
    Jonathan - WhiteAway.se

  • Perfekt
    Köpt en gång tidigare. Fortfarande nöjd med allt.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Köpte ett Electrolux kylskåp till sommarstugan i juni. Fick sms om leverans några dagar senare mellan 7.00-11.00, lastbilen kom 7.15. Trevlig chaufför. Kylskåpet funkar hur bra som helst. Skulle inte tveka att handla av Whiteaway igen.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Köpte inbyggnadsugn Bosch HBG761660S samt induktionshäll Siemens EH651FN17E.
    Fick kontinuerlig information om beställningsläget, leveransläget
    samt hur produkten skulle betalas.
    Bästa pris och prickfri leverans.
    Mycket god respons vid direktkontakt med WhiteAway.
    Kan knappast bli bättre. .
    Fick kontinuerlig information om beställningsläget, leveransläget
    samt hur produkten skulle betalas.
    Bästa pris och prickfri leverans.
    Mycket god respons vid direktkontakt med WhiteAway.
    Kan knappast bli bättre.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en diskmaskin från WhiteAway

    Snabb leverans, hade några önskemål och frågor i efterhand som togs om hand exemplariskt av dom, kan starkt rekommendera WhiteAway.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Har handlat vitvaror till hela köket från whiteway alla leveranser kom i tid. Dessutom bästa priserna på nätet. Rekommenderar!
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Allt har fungerat bra. Beställde på lördag och fick leverans på torsdag, ok då godset skickades från Danmark.
    1 år sedan
  • Perfekt
    När andra leverantörer sviker så finns WhiteAway där.
    Bra priser, snabb leverans och en trevlig kundtjänst.

    Mitt primär val from nu.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Var i akut behov av ny ugn. WhiteAway låg 2000 billigare än närmaste konkurrent. Vid beställning gick det fel, förmodligen då någon annan lyckades beställa samma ugn och den tog slut på lager, ugnen försvann från WhiteAways webbshop. Dagen efter dök den upp igen men med samma pris som hos konkurrenterna.

    Ringde upp och fick veta att de sålt slut på ett parti och nu hade ett nytt, som dock kostade mer att köpa in. Jag blev erbjuden att köpa ugnen med 1500:- rabatt.

    När jag fick ugnen hade emballaget skadats, ringde då kundtjänst som var väldigt tillmötesgående och serviceinriktad. Om ugnen var skadad när jag packade upp den skulle jag få en ny. Som tur var var ugnen oskadd.

    Kundtjänst var väldigt trevlig och tillmötesgående.

    Rekommenderar WhiteAway då de har bra priser, snabb leverans och en bra kundtjänst.
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Priset var bra och leveransen snabb. Dock levererades varan (en stavmixer) i originalförpackning utan extra skydd och dessutom oförseglad. Varan hade flugit omkring i förpackningen med en liten skada som resultat (så liten att jag inte orkade/hann reklamera).
    Det känns väldigt oseriöst att skicka varan på detta sätt. Hur ska jag som kund kunna vara säker på att inget innehåll i förpackningen gått förlorat i transporten när förpackningen är oförseglad? Dessutom är en oförseglad förpackning otroligt svår att transportera hem från servicestället.
    Utöver det är sajten slarvigt översatt, vilket inte heller framstår som seriöst.
    Sammanfattningsvis är WhiteAway en billig men oseriös aktör som jag tänker undvika i framtiden. Skulle inte rekommendera till någon.
    1 år sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi beklagar att det har uppkommit en skada på varan. Du är givetvis välkommen att kontakta oss så kan vi hitta en lämplig kompensation för detta. För att få varorna levererade så snabbt som möjligt skickas dom i originalemballage men vi är igång med att undersöka om vi kan hitta en alternativ lösning tillsammans med våra samarbetspartners.

    Det är givetvis tråkigt att du får intryck av att vi är en oseriös aktör och det är bestämt något vi vill arbeta på för att förbättra.

    Med vänliga hälsningar,
    Jonathan - WhiteAway.se

  • Perfekt
    Köpt både en torktumlare och assistent nu senaste månaden och allt har varit utmärkt. De har skickat beställningen inom 24 timmar och man kan följa leveransen. Mycket bra priser och de svarar när man ringer osv. Kommer handla igen hos dem.
    1 år sedan
  • Dålig
    Verkar ha bra grejer och smidig beställning med tydlig info om lagersaldo så att man vet om varan finns tillgänglig vid ordertillfället. I mitt fall var dock lagersaldot baserad på uppgifter som inte hade uppdaterats. Deras system är inte kapabelt att räkna av de beställningar som görs under dagen från det lagersaldo som visas på sajten. I mitt fall fick jag först en bekräftelse om att leverans skulle ske från deras eget lager inom 3-5 dagar, men det blev direkt ändrat till en leverans från producenten inom 4-10 dagar.

    De har en dock en snäll chat-support som förklarade att deras system inte kan räkna av inkomna beställningar från lagersaldot under dagen. En viss eftersläpning i lagersaldot kan jag förstå, men hela dagen efter min beställning fanns det fortfarande information på sajten om att produkten fortfarande fanns i lager. Orderbekräftelsen efter köpet nämnde inget om att den inte fanns i lager, men dagen efter skickade de ett nytt besked och då var den tyvärr slut på lagret =(

    Uppdatering:
    Fick snabbt svar och väldigt smidig hantering av deras kundservice efter den första förseningen. Leveransen verkar nu kunna ske snabbare än jag först befarade. Fick precis en avisering att de förväntar att produkten kommer in på lager från producenten inom några dagar för leverans inom ordinarie leveranstid (3-5 dagar) och jag fick även specificera en specifik dag som passade bra för mig.

    Uppdatering:
    Det har nu gått 10 dagar sedan jag lade beställningen av en så kallad "lagervara" där hemsidan informerade om att det fortfarande fanns flera ex på lager. Jag fick info om bedömd leveransdag och avbröt semestern för att kunna invänta leveransen, men den uteblev helt. Jag har nu istället fått en ny förseningsbekräftelse från WhiteAway. Deras så kallade leveransbekräftelser från producenten vidarebefordras tydligen helt utan verifikation om att producenten verkligen har produkten tillgänglig för leverans, så dessa "bekräftelser" är bara rena förhoppningar som de sedan tillåter att producenten får dra tillbaka och uppdatera utan vidare problem.

    Återkommer med uppdateringar...
    1 år sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi får verkligen beklaga att det har varit så struligt med din beställning. Det är givetvis inte så här det ska fungera och vi gör vårt bästa för att lösa det.

    Skulle det vara fortsatta problem är du givetvis välkommen att kontakta oss.

    Med vänliga hälsningar,
    Jonathan - WhiteAway.se

  • Perfekt
    Mycket Snabb leverans hem till dörren. hoppas bara diskmaskinen är hel men det får jag se om 6 månader då den ska installeras.
    1 år sedan