Personlig kundtjänst
Störst i Norden
Fri frakt, snabb leverans

http://www.whiteaway.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2014-12-19)
Detaljerad information WhiteAway har fått betyget (7.21)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Er kjempefornøyd med vinkjøleren. Den passet perfekt og har en stilren utseende.
    Fikk fylt den opp med mange forskjellige gode viner, både vite og røde. Prøver meg nå på å tilpasse den rette temperaturen og er stolt av å vise den for mine venner.
    Vil absolutt anbefale den for den som er på leiing etter noe lignende.
    Leveransen og produktet er helt perfekt!
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Inget trassel, helt nöjd.
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Helt nöjd. Bra kontakt med Thomas. Rekommenderade ett bättre alternativ än det jag själv funderat ut. Trevligt att det finns människor med namn bakom kundtjänst.
    3 dagar sedan
  • Utmärkt
    Är mycket nöjd. Handlade en frys, leveranstiden var längre än vad som utlovats på hemsidan, därav avdrag av en stjärna. Men nu över till det mest positiva!
    När frysen installerades visade det sig att en liten löjlig plastdetalj, som frysen ska stå på, fattades. Kontaktade kundtjänst som svarade direkt och de (tack Elin!) fixade så att den kom hem i brevlådan någon vecka senare. Man vet inte hur bra en näthandlare är innan man har haft kontakt med kundtjänst, och i detta fallet kan jag bara rekommendera WhiteAway! Har handlat tidigare och kommer säkerligen att handla igen!
    3 dagar sedan
  • Mycket bra
    Fungerade fint. Vi fick vår tvättmaskin till bra pris och den gamla fraktades bort utan krångel. Det var visserligen begränsade val för tid av leverans och den kom dessutom en timme efter utsatt tid, men det kan man egentligen inte klandra WhiteAway för utan Bring som sköter själva leveransen.
    5 dagar sedan
  • Usel
    Jag har handlat från Whiteaway två gånger och kan konstatera att det verkar gå rätt smärtfritt (bra priser, snabb leverans) om allting klaffar, det gjorde det dock inte vid min senaste beställning; jag hade beställt och betalat en kaffemaskin och när jag skulle hämta ut den fick jag ut två kartonger. Jag tyckte att det var märkligt att maskinen tog sådan plats men det är ju omöjligt för mig att veta hur emballaget ska se ut, när jag kom hem förstod jag att jag fått två likadana kaffemaskiner levererade till mig. När Whiteaway upptäckte felet ville de att jag skulle skriva ut en retursedel alternativt beställa en upphämtning av kaffemaskinen, alltså: släpa kaffemaskinen som jag aldrig beställt till Posten 10 minuter bort eller befinna mig hemma under flera timmar (dagtid då jag förväntas vara på mitt jobb) för att lämna ut den till Bring. Om jag inte gjorde det här hotade Whiteaway med att fakturera kaffemaskinen (som jag aldrig beställt) eller tvinga mig att betala upphämtningsavgiften. Jag tyckte att det var rimligt att jag skulle få någon form av kompensation då de förväntade sig att jag skulle ta hand om situationen (det vill säga lägga tid och energi på att lösa problemet) trots att jag inte gjort något fel, Whiteaway tyckte dock inte det då de har försökt att nå mig, ett resonemang jag har svårt att följa logiken i. Det ska tilläggas att personalen i kundtjänst hade en väldigt otrevlig ton i både mail och i telefon. Det hela slutade med att jag beställde upphämtning av maskinen när jag var sjukskriven på en vardag. Jag kommer aldrig mer att handla från Whiteaway eller rekommendera någon annan att göra det heller för den delen, jag vill kunna lita på att köpprocessen fungerar hela vägen. Den här typen av kundservice (om man nu ska kalla den det) är enligt mig pinsamt dålig, jag betvivlar att någon på kundserviceavdelningen har läst ett enda högskolepoäng Service Recovery.
    5 dagar sedan
  • Hej Johanna,

    Tack för din recension. Vi är väldigt glada över att höra att du har haft en bra köpupplevelse hos oss. Vi beklagar att det inte gått som du hade tänkt denna gång och att du inte önskar att handla hos oss igen. Jag förstår att det är vi som har gjort ett fel och att du inte kan veta hur emballaget skulle se ut, vilket gjorde att du tog emot båda maskinerna. Kan vi på något sätt, som "plåster på såret" göra det bra igen, så vill vi jättegärna veta det. Du kan skriva till oss på info@whiteaway.se och hänvisa dig till Karen. Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Usel
    Köpte en Bosch "SMU53M72SK" hos Whiteaway. Jag beställde diskmaskinen den 28/11 -14.

    Modellen var restad och skulle komma in i lager den 12/12. Jag såg då att de hade några i demo/retur som var i lager. Prisskillnaden var knappt 200kr så övervägde att köpa en demoversion för att få en diskmaskin tidigare vilket jag bestämde mig för och beställde en demoversion. Bra tänkte jag och såg att de hade 2-5dagars leverans.

    Sen börjar det... Jag går in och kolla på "Min sida" på Whiteaway och ser att den ska vara klar för att skicka, låter ju super tänker jag men sen får jag ett mail några dagar senare att den varan jag beställt tyvärr inte går att leverera.

    Jag frågar ifall de kan skicka någon annan maskin istället då? Jag får till svar att det kan det göra. Okej tänkte jag, då löser det sig... Jag får sedan ett mail efter några dagar att det visst har hittat den vara jag beställde och ifall jag vill ha den fortfarande.

    Jag får varan levererad och installerad den 15dec.

    Sammanfattat:
    Jag beställer varan den 28nov
    Får ett mail att den inte kan leverera den den 3dec
    Får ett mail att det har "hittat" min vara den 5dec
    Får varan levererad och installerad den 15dec.

    Så kontentan blev:
    Jag kunde lika gärna ha beställd en icke DEMO-vara då jag i nästan hade fått den levererad samtidigt ändå. Det ska INTE ta 17 dagar att få sin produkt levererad när det står 2-5dagars (+ 3-5dagar för installation) leverans.

    Utöver detta så ser jag nu i efterhand att Whiteaway har "fört" tillbaka pengarna jag betalat för maskinen till mitt konto för att sedan några dagar senare dra dem igen. Mitt beställningsdatum på deras sida blev även den "10-12-2014" samma datum som den nya batchen skulle komma in och ser även idag 15/12 att de även sänkte priset med 499kr (jag beställde med 15% rabatt under blackfriday) den 12/12, något ironiskt...

    Jag vet inte om jag hade otur, men detta gick inte som jag hade tänkt iallafall.
    5 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för din recension. Det är väldigt tråkigt att höra att det tagit så lång tid för oss att leverera din vara. Så ska det självklart inte vara och det låter som att det hänt något fel i vårt system. Beklagar verkligen. Jag kan tyvärr inte svara på vad som gått fel, när jag inte har ditt ordernummer. Vi vill jättegärna hjälpa med en prisgaranti på din maskin, om det nu är billigare än då du köpte den. Det är bara att skriva till på info@whiteaway.se, uppge ditt ordernummer och hänvisa till Karen. Vi hoppas att att vi får lov att hjälpa dig. Om inget alls, så vill vi jättegärna erbjuda dig en kompensation för lång levereringstid. Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Usel
    Sämst.
    2-5 dagars lovas på hemsidan.
    Tog 7 dagar.
    6 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du är missnöjd med vår leveranstid. Vi är också ledsna att leveranstiden var längre än förväntat. Vi vill gärna följa upp på varför din leverans drog ut på tiden. Därför skulle vi uppskatta om du kan skicka in ett mail till oss på info@whiteaway.se och upplysa ditt ordernummer. Vi önskar ju såklart att hålla den leveranstid som står på vår hemsida.

    Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se - Linette

  • Utmärkt
    Utmärkt. Till och med extrapris på hemsidan på wn elvisp som redan var billigast.
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Köper gärna hos White away!
    Har haft en mycket fin kontakt med White away, kundtjänsten, vars underbara förståelse, tålamod och hjälpsamhet gjort mitt ärende
    så smidigt att genomföra, trots många samtal och frågor från mig. Alltid svar snabbt, alltid god hjälp och kontakt.
    Man håller vad man lovar, vilket gör att man gärna återkommer med ytterligare inköp!

    White away kan vara stolt över sin fina personal, de fina varorna, det fina bemötandet, vilket sammantaget gör köp hos er så positivt!

    Nöjda kunden

    Eva Holm
    24 dagar sedan
  • Acceptabel
    Leveransen tåg 7 dagar!

    OCH 13 kg vara levererades till dörren istället för servicepunkt som lovat på WhiteAway checkout - det betyder att någon behövde sitta hemma och vänta för leverans.

    Som med flera andra, dem bara "beklagar" leverans servicen och gör ingenting.
    29 dagar sedan
  • Hej!

    Vi kan förstå din problematik. Och vi vill att kunden ska kunna vara säker på att den information de fått på hemsidan också efterlevs. 13 kg som din vara vägde ligger precis på gränsen. Så det kan vara så att det tagits beslut att 13 kg är i överkant för att kunden ska behöva bära hem varan. Sen kan det såklart vara så att vissa av våra kunder föredrar att bära hem den på egen hand för att slippa vara hemma och vänta på varan. Då ska vi såklart hjälpa till med det så gott vi kan!

    Vi skulle verkligen vilja följa upp på detta och se vad vi kunde ha gjort bättre och om det finns någonting vi kan förbättra i våra rutiner för att detta inte ska upprepas. Vi skulle uppskatta om du ville hjälpa oss med detta. Som tack för hjälpen vill vi gärna erbjuda dig ett presentkort på 350 kronor.

    Vi skulle sätta stort pris på om du ville skriva ett mail till oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer samt hänvisa till namnet Elin.

    Vi ser fram emot att höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Bra produkter, låga priser, snabb leverans. Full poäng!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Var av någon anledning lätt skeptisk till företaget innan beställning gjordes, kanske pga en ful logga eller "misstänkt" låga priser, enligt devisen "om något är för bra för att vara sant, så är det inte sant." Men jag beställde en torktumlare ändå, då samma modell var flera tusen kronor billigare hos WhiteAway än på andra ställen. Den levererades snabbare än utlovat och allt var frid och fröjd. Betalade för frakt till tomtgräns men fick den inburen över tröskeln, hjälpte iofs till själv också. Mycket nöjd.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Köpte tvättmaskin och tumlare och det mesta funkade bra förutom frakten. Skrev info om leverans till min sambos salong mellan kl. 10:00 och 20:00 ändå skickar Bring SMS om att den är skall levereras kl 8:00 - 12:00 vilket innebär att personal får åka dit två timmar innan hon normalt öppnar, det är inte så roligt när de sedan kommer efter kl 13:00. Tråkigt att leveransen skall dra ner helhetsbetyget, annars hade det blivit 9 stjärnor.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du inte är nöjd med leveransen av dina varor. Det stämmer att vår transportör levererar innanför fastlagda tidsintervaller. De har tyvärr inte möjlighet för att tillmötesgå en bestämd tidspunkt även om det är innanför tidsintervallen. Chauffören ska gärna ringa en halv timme innan leverans för att säga att han är på väg. Dock är det beklagligt att transportören inte har levererat inom tidsintervallen. Vi följer löpande upp på vårt transportavtal och kommer självklart vidareförmedla ditt omdöme. Om du har några frågor eller om vi kan hjälpa dig med någonting är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@whiteaway.se.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Köpte en Bosch tvättmaskin. Lägsta pris på produkten och hemkörd till dörren på 3 dagar. Inget att klaga på. Hoppas det blir samma erfarenhet vid nästa köp...
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en inbyggnadsmicro från dem som det var ett riktigt bra pris på. Det stod att erbjudandet skulle gälla en bit in på kommande året så jag tog det lugnt för att kontrollmäta utrymmet i skåpet hemma. Ett par dagar senare så tog de trots allt dock bort detta erbjudande men efter att ha pratat med deras kundtjänst så löste de samma pris för mig ändå. Bra service på telefon, snabb leverans och en bra vara. Kan inte bli annat än ett toppbetyg och jag handlar gärna här igen.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Leverans fungerade bra. Bring ringde 30 min innan enligt SMS.
    Jag packade upp varan (mikrovågsugn) och såg att den inte passade. Packade ned den tillsammans med ordernumret och anmälde retur (kostnadsfri) på webben. Några dagar senare ringde Bring och jag bestämde hämtning kvällstid dagen efter som också fungerade bra. Fick sedan tillbaka hela köpesumman. Har ingenting att anmärka på. Rekommenderas!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och allt fungerade bra!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Micro.bra kundinformation.Snabb leverans.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Förväntade mig att vara i lager inte skall ta 5 dagar men det gör det visst. Den 4:e dagen passerade idag och varan är fortfarande någonstans ute på vägarna. Dock hade WhiteAway det lägsta priset vilket var mycket bra!
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att vi inte har kunnat leva upp till dina förväntningar om leverans av en lagervara. Vi hoppas att din vara är på väg till dig. Och att du snart får leverans. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer. Så att vi får möjlighet att följa upp på vart din vara befinner sig och när du kan förvänta dig leverans. Vi arbetar på att förbättra vår hastighet när det gäller leverans av lagervaror.

    Med vänlig hälsning,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    mycket bra! fick snabt leverans
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Har kort och gott beställt en ny tvättmaskin. Leveransen gick på 5 dagar och var väl förpackad. allt supersmidigt. detta är andra gången jag beställer något från white away. lika smidigt varje gång. Enkel hemsida och mycket bra priser. kanon nöjd helt enkelt
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde en kylfrys och tillägget att få den inburen på plats och den gamla hämtad.

    Bring ringde och sa att de skulle komma, jag tömde gamla kylen på all mat. En timme senare är de fortfarande inte på plats, men ringer och säger nåt om att de är på väg. Väntar nån kvart till.

    Sen ringer de och säger att de är ute på gatan, så jag får tydligen gå ut och visa var vi bor eftersom de redan varit hos grannen två hus bort och ringt på. Sen rusar de in och rycker ut gamla kylen, tömmer ut allt avdunstningvatten på golvet och verkar inte notera det alls. Säger snabbt att den nya kylfrysen aldrig går genom köksdörren och vill helst inte bära in den genom ytterdörren. Jag säger att det får de minsann göra, vilket går bra.

    De rusar iväg, jag mäter köksdörren och ser att det är samma mått på öppningen där som kylen med emballage. Så det hade nog gått.

    Klagar på leveransen hos WhiteAway och får ett trevligt svar om att det inte låter så bra, men att inget verkar gått sönder. Och att de inte kan klaga hos Bring.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar upplevelsen du hade med vår transportör i samband med din leverans. Det är självklart inte så vi vill att våra kunder ska uppleva leveranser från oss. Vi är också väldigt ledsna att höra att du inte fick den hjälp du behövde från oss. Självklart kan vi framföra din upplevelse vidare. Det är en praxis som vi redan har idag. Vi skulle sätta stort pris på om du ville skriva ett mail till oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer samt hänvisa till namnet Karen. Så vill vi gärna erbjuda en mindre kompensation och ta din upplevelse vidare så att vi kan få en chans att ordna upp det här.

    Vi ser fram emot att höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Dålig
    Vi beställde en portabel AC från WhiteAway och fick leveransen efter ett par dagar - so far, so good. Vi testar AC:n och konstaterar att den låter som ett jetplan - jaja, vi blev ju förvarnade av andra att portabla ACs låter högt, dock är kyleffekten mycket låg så vi börjar fundera på om den är trasig. Innanför fläktgallret ser vi att det sitter frigolit så frågan är om detta ska tas bort innan man nyttjar AC:n och vi stänger av direkt för att inte riskera att exempelvis överhetta ACn. Kontaktar WhiteAway via supportchatten och dom ber att få återkomma dagen efter via mail efter de kontrollerat hur ACn ska fungera. Dröjer en vecka utan återkontakt så jag ringer - samma svar - de behöver kontrollera med leverantören - ber att få återkomma inom en dag eller två. Ingen återkontakt på en vecka - ringer igen - WhiteAway-"supporten" lämnar samma meddelande ytterligare en gång....men ingen återkontakt. Nu är sommaren över och vi har inte kunnat nyttja ACn någonting under rekordsommaren och vi kommer fortfarande inte veta om vi kan nyttja den nästa år...vem vet - kanske kommer de där återkontakterna nån gång.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi tycker det är tråkigt att höra om det du upplevt med varan du köpt hos oss. Det är dessutom tråkigt att höra att du inte fått den hjälp du velat ha. Så ska det självklart inte vara. Vi beklagar väldigt mycket och vill gärna gå vidare snarast möjligt med din reklamation. Därför skulle vi uppskatta om du skulle kunna skriva en mail till oss, på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer, så vi kan hjälpa dig vidare snarast möjligt.

    Vi ser fram emot ett svar från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Fungerade mycket bra, smidig leverans och levererat till uppfarten. Tumlaren fungerar enligt önskemål hittils.
    2 mån sedan
  • Bra
    Köpte en Blomberg 9952 sk side-by-side kyl/frys. Det mesta med vårt köp fungerade bra. Snabb leverans och tydlig information. Vid leverans saknades en påse med skruvar i förpackningen (leverantörens fel såklart, inte WhiteAways) varvid vi kontaktade kundtjänst och fick snabb hjälp - skruvarna kom med paket några dagar senare.

    Ett rätt stort minus dock: för den här typen av större kyl/frys (ca 84cm brett, 70cm djupt, 180cm högt) så erbjuder inte WhiteAway (Bring) inbärningstjänst, bara leverans till tomtgräns. Dvs för stora grejer där man verkligen har behov av inbärning så finns inte den tjänsten - rätt kasst...

    I övrigt är vi nöjda med affären.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att det saknades skruvar till den vara som du fick levererad. Men vi är glada för att vi snabbt kunde hjälpa dig med att få det du saknade. Vi har full förståelse för problematiken det innebär för våra kunder att vi ej kan erbjuda uppbäring på side-by-side skåp. Vi kommer att ta upp denna fråga på vårt nästa möte med vår transportör. För att se om vi inte kan hitta en lösning så att vi i framtiden kan erbjuda den tjänsten till våra kunder. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Mycket bra! Snabb leverans, men pengarna är inte dragna ännu...
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Helt Ok. Det negativa var att torktumlaren blev ståendes på Brings lager 6-7 dagar i väntan på leveranstur ut på landsbyggden.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är ledsna för att din vara blev stående hos vår transportör i 6-7 dagar i väntan på att levereras till dig. Så önskar vi såklart inte att det skall vara. Vi skulle sätta pris på om du ville kontakta oss med ditt ordernummer. Så att vi kan följa upp på vad vår transportör har för dagar som de kör till ditt område för att kunna se vad som hänt. Du kan skriva till oss på info@whiteaway.se och upplysa ditt ordernummer. Vi skulle sätta stort pris på om vi kunde få följa upp på din sak för att se om det finns någonting som vi kan ändra i proceduren framöver.

    Med vänliga hälsningar.
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Fungerade klockrent med snabb leverans.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Siemens WM16S465DN - "En fantastiskt bra tvättmaskin - vi är så jättenöjda med köpet.

    Och köpet från WhiteAway fungerade perfekt."
    3 mån sedan
  • Bra
    PayPal är alltid ett plus att ha.

    Beställt totalt tre olika produkter. Tog minst 9 dagar för leverans. Stod på omlastningslager i Göteborg i minst 5 dagar vid varje beställning. Och då var leveransadressen 4 mil utanför Göteborg.

    Bästa pris.

    Kommer att handla härifrån igen, mestadels för att dom är billigast.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi sätter stort pris på återkoppling från våra kunder. Vi är glada för att du har lust att handla hos oss igen. Men vårt mål är att utöver låga priser också erbjuda dig en god service även när det gäller leverans. Det låter inte tillfredsställande att det skall gå 9 dagar innan du fick din leverens och att din beställning var stillastående på terminalen i Göteborg i minst 5 dagar. Så vill vi inte att det ska vara så det kommer vi att följa upp med på detsamma. I dessa trista fall hjälper vår kundtjänst gärna till med att följa upp på varför leverensen inte kommit tidigare. Vi hoppas att vi till nästa gång kan få bevisa för dig att vi också klarar av en bra och snabb leverens. Om du har några frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar.
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Rekommenderas varmt. Mycket snabb leverans. Beställde dammsugaren på en söndag, Hade den i min hand på tisdagen därefter.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Tvekade på en teknisk detalj innan köp och ringde då kundtjänst som var öppet till efter 24 en tisdagskväll.
    Adekvata svar gavs av trevligt supportteam och därmed kunde leverans av torktumlare samt tvättmaskin ske efter ca en vecka med Bring samt av dem inhyrd firma TBT från Trollhättan. Dessa dök upp på utsatt tid enl ök per tel med trevlig personal. Maskinerna Bosch WTW86583SN samt Bosch WAY32890SN fungerar utmärkt. WAY32890SN går att manuelldosera med pulver vilket var frågeställningen.
    3 mån sedan
  • Usel
    Det verkar som att WhiteAway har ett JÄTTEPROBLEM med sin kundtjänst som inte klarar av reklamationer.

    Här kommer mitt äventyr :

    Köpte en dammsugare av dem för några månader sen. Allt gick bra med leverans mm. Dock så dog dammsugaren (Elektrolux) bara. Jag kontakta dem ang reklamationen och bad dem om instruktioner för hanteringen. Fick tillbaka ett mail ganska snabbt som gav mig info om jag skulle vända mig till Serviceställe i Stockholm för electrolux. Jag börja fundera lite då det var konstigt då det finns service där jag bor. Jag kontakta själv elektrolux och de sa att detta ska Whitaway ta hand om.

    Sagt och gjort så gav jag Whitaway mailet jag fick från eletrolux med kontaktuppgifter och tel nr till dem. Sen blev det tyst som i graven. Ringde en vecka senare och frågade om de hade fått mitt mail om hur de skulle göra. Det hade de fått och de skulle lösa det omgånde var svaret. Sen några dagar senare kom det ett mail som säger så här :

    "Hej!

    Jag vill bara ge dig en uppdatering kring din dammsugare. Jag har mailat till electrolux igen för att få klarhet i hur de vill lösa detta eftersom jag inte fått svar tidigare. Jag beklagar detta och ska jobba hårdare för att lösa detta med Electrolux."

    Sen jag fick detta mailet har det idag gått 1 ½ vecka utan fått info om vad som händer.

    1) Jag fick hjälpa dem rätt i hur man reklamerar mot Electrolux.
    2) Brist på kommunikation om vad som händer med RQ ärenden.

    Detta är med säkerhet sista gången jag handlar här. Har aldrig varit med om sämre hantering av RQ.

    Verkar nu när jag läser lite att det är flera som har problem med just RQ ärende.

    OBS ! 4 veckor + 1 dag har nu gått sen jag börja min resa med min trasiga dammsugare utan att kommit i mål än.

    Vill varna er andra som överväger köp av varor från dem. För som de hanterar RQ ärenden nu är det värt x antal 100 kr för att inte vilja ha med dem att göra. Se det som en försäkring !
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi sätter stort pris i din återkoppling. Vi beklagar så klart för den upplevelse som du har haft med vår kundservice i förhållande till ditt reklamationsärende. Så ska det såklart inte vara och vi är här för att hjälpa våra kunder. Vi måste tyvärr hålla med dig om att proceduren kring Electrolux reklamationer inte har varit helt klar, det är vi ledsna för att du som kund också har märkt. Vi har just nu en dialog med Electrolux kring hur reklamationsärenden ska gå till. Vi ska göra allt vad vi kan för att få ordning på proceduren så att våra kunder inte skall behöva vara med om det som du desvärre precis har varit med om. Vi vill väldigt gärna hjälpa dig vidare med den här saken, om nödvändigt på vår räkning så du inte skall behöva vänta längre på att få din reklamation löst. Vi hoppas att du vill skicka ett mail till oss på info@whiteaway.se och upplysa ditt ordernummer samt hänvisa till Karen.

    Vi ser fram emot att höra från dig!

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Billigast pris. Snabb leverans.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en torktumlare av billigare sort. Vart riktigt imponerad. Transporten funkade bra och de kom efter kontorstid så det klickade perfekt. Maskinen var faktiskt inte så tokig med tanke på att det var den billigaste. Den gick ganska tyst också vilket vår gamla märkes-maskin inte gjorde. Kan väl inte annat säga än tack för en bra affär. ;-)
    3 mån sedan
  • Usel
    Usel hantering av reklamationer. Beställde ett kylskåp som levererades relativt snabbt men bucklat och repat. Initial svarade deras kundtjänst relativt snabbt och föreslog ett symboliskt prisavdrag, men när jag begärt att de istället ska reparera eller byta den skadade varan slutade de kommunicare helt. Det har nu gått två veckor sedan reklamation och jag har fortfarande inte fått något besked om hur de tänker lösa problemet. Under tiden kan jag förståss inte använda varan vilket är minst sagt opraktiskt eftersom våran gamla kyl lämnat in permanent.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är ledsna att höra hur ditt reklamationsärende har hanterats av oss. Det är inte en sådan upplevelse vi vill att våra kunder skall få när de vill ha hjälp från oss. Som du skriver brukar kontakten med oss vara snabb och problemlösande. Men det skulle såklart ha pågått tills vi kommit fram till en hållbar lösning i samråd med dig. Vi vill gärna följa upp på detta så snart som möjligt för att få ordning på det. Du får också gärna skicka ett mail till oss på info@whiteaway.se där du skriver namnet Karen i ämnesfältet. Vi skall såklart hjälpa dig så snart som möjligt. Vi beklagar otroligt mycket för detta.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Jag har i sex års tid försökt hitta någon som vill sälja ett 125 cm högt kylskåp med frysfack. Alla affärer, alla svenska näthandlare, alla generalagenter och alla importörer har hårdnackat vägrat - oavsett pris! Enda lösningen skulle vara att låta danska WhiteAway leverera till Svenska gränsen (Köpenhamn) och sen åka dit själv och hämta skåpet.
    Nu när läget blev akut såg jag till min glädje att WhiteAway hade öppnat svensk nätbutik. Jag beställde, betalade och fick ett utlovat leveransdatum. Allt stämde perfekt! Jag följde paketet timme för timme och när det stått en dag i min stad ringde jag själv upp Bring och gjorde upp en tid för leverans till min dörr. Även det stämde perfekt! Jag är supernöjd!

    Nu kan alla svenska affärer, nätbutiker, generalagenter och importörer som vägrade sälja till mig slänga sig i väggen!

    Dessutom var priset hos WhiteAway suveränt lågt!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Full pott. Beställde en diskmaskin med installation.

    Billigast pris. Snabb leverans. Installation gick utan problem och killarna från Bring kom direkt på morgonen.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde en tvättmaskin den 13 augusti. Den kom med bruten förpackning.
    Öppnar och ser detta: frigoliten är förstörd, gummit runt lucköppningen är deformerat, mögel på vattenslangen, vita vattenmärken inne på trumman och utöver detta en transportskada - spricka på luckan och en inåtgående bula.
    Tar bilder och skickar till WhiteAway!
    - Vi hämtar den och skickar en ny, säger de.
    Lagersaldot var 4 st maskiner.
    Leveranstid den 25 augusti 4-10 dagar. (alltså inga tvättmaskiner på lager).
    Jag väntar en vecka och sitter med den trasiga maskinen i mitt badrum.
    Ringer idag den 2 september och frågar när de tänker hämta den trasiga maskinen och ge mig en ny.
    - Vi har beställt en ny tvättmaskin till dig men den kommer inte förrän i slutet på september!
    Dom har inte ens tänkt att informera mig om detta om inte jag hade ringt själv?!
    Jag ber dem hämta maskinen och betala tillbaka mina pengar.
    - Ok. Vi hämtar tvättmaskinen och du får pengarna när den kommit till oss.
    En vecka till alltså.......... minst

    Kommer med en komplettering när allt detta är slut.

    Mitt råd: gör inte som mig och lyssna på folk som skriver om att man ska akta sig för detta företag!
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är otroligt ledsna över att höra om din upplevelse av att handla hos oss. Det låter som att den vara du fått varit med om obeskrivligt mycket på sin väg till dig. Igen så beklagar vi det. Det är också tråkigt att höra attd u inte fått information om väntetiden som var på din nya vara. Det är absolut inte vår önskan att du som kund ska vara tvungen att ta kontakt med oss för att få information om att det är väntetid på din nya vara.

    Vi vill riktigt gärna följa upp på din upplevelse och se vad vi kan göra för att ändra din uppfattning av oss även om du har annullerat din beställning hos oss. Vi skulle uppskatta om du har möjlighet att skicka ett email till oss på info@whiteaway.se och upplysa om ditt tidigare ordernummer eller telefonnumret på din beställning och referera till mitt namn, Linette. Så ska vi så snart vi kan se vad vi kan göra för att förbättra oss och undersöka hur vi kan ge dig ett plåster på såret för denna upplevelse.

    Vi ser fram emot att höra från dig.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Full pott om dom bytte ut leveransföretaget.
    Dom klarar inte ens av att lämna till rätt ombud.
    Annars var det snabb leverans och produkten motsvarade förväntningarna.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Först och främst är vi glada för att du fick en snabb leverens och att din produkt levde upp till förväntningarna :-) Därefter vill jag såklart beklaga att du inte hade en bra upplevelse när det gäller vår transportör. Vi gör alltid vårt bästa för att följa upp på de utmaningar som kan hända i förhållande till leverens, eftersom vi såklart önskar att leverensen ska gå till på ett bra sätt.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Beställde ett kylskåp på en onsdag förmiddag.
    På torsdagen ringde de och berättade att de har leveranser till mitt område mån, tis, fre.
    Jag sa att då tar jag fredag(dvs. dagen efter).
    Dagens efter stod kylskåpet i lägenheten.
    3 mån sedan
  • Usel
    Leveranstiden på produkter som finns i lager är dubbla mot maxtiden som är angiven på hemsidan... Sedan ska man ta ledigt en heldag för att vänta på leveransen.

    Båda dessa problem beror säkert på Bring men eftersom WhiteAway envisas med att använda dem så blir det bottenbetyg för att deras leveransbeskrivning på hemsidan är totalt felaktig.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi värdesätter din åsikt då den ger oss en möjlighet att förbättra oss. Vi beklagar om det är så att vår leverenstiden som angetts för våra lagervaror inte stämmer överrens med verkligheten. Vår önskar såklart att vi ska ge en så exakt leverenstid som möjligt på hemsidan. Om det är nödvändigt ändrar vi såklart den angivna leverenstiden på hemsidan. Vi har haft lite problem i starten då vi nyligen bytit transportör, men vi hoppas att vi ska kunna lösa de utmaningar som finns i förbindelse med lång leverenstid. Vi beklagar igen att du har utsatts för en längre leverenstid än normalt.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Mycket bra
    Inget problem med varor, prisnivå eller service. Dock är fraktbolaget (Bring) som används ganska oanvändbara till utkörning. Som vanligt slutar det med att man själv tvingas åka och hämta på terminal. Eftersom Bring inte har någon leveransprecision ("Vi kommer mellan 09:00 - 15:00") så måste man ta en dags semester om man skall använda utkörningen. Det blir rätt dyrt...
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Köpte en tvättmaskin som fanns i lager och den skickades väldigt snabbt. Synd bara att deras leverantör Bring körde den till ett lager och glömde scanna in den så jag fick själv ringa och be dem leta upp den.

    Inget ont om WhiteAway bortsett från att deras hemsida fortfarande kör lite svensk-danska.
    4 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi värderar din åsikt. Vi beklagar att vår transportör inte genomförde din beställning ordentligt och att du därför fick ringa och påminna dem. Så ska det såklart inte vara. Vi gör alltid vårt bästa för att informera vår transportör om dessa fall så att vi ska kunna minska dem i framtiden.

    Vi har gått igenom vår hemsida och helt riktigt så har vi upptäckt ett par ställen där det står på svensk-danska. Det ska vi såklart rätta till då vår hemsida naturligtvis ska vara svensk även om vi har danska relationer.

    Om du har några frågor är du alltid välkommen att ta kontakt med oss via info@whiteaway.se

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Utmärkt
    Allt funkade bra, bra pris och leverans som utlovat!
    4 mån sedan
  • Perfekt
    I särklass bästa priset på min vara. Snabb leverans. Lite strul med DHL och spårningsnummer, men det kan jag inte klandra WhiteAway för. Mycket nöjd med köpupplevelsen.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en matberedare. Funkade perfekt. Lätt att beställa och betala.Bra pris och snabb leverans.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde tvättmaskin och torktumlare men fick bara torktumlaren. Enligt Whiteaway har de levererat och hänvisar till trackingno. och de påstår att jag fått båda produkterna. Efter 3 tel.samtal hade de fortfarande inte ens återkommit med info om jag överhuvudtaget kommer få maskinen. Ringde då transportören Bring och de garanterade att de inte hade fått något mer som skulle till min adress.
    Utlovad leveranstid var 2-5 dagar och efter att fortfarande inte fått svar efter 9 dagar kunde jag till slut häva köpet. Så nu väntar jag på pengarna som jag skulle få åter om 14 dagar vilket känns uselt när man står utan tvättmaskin. Tyvärr är min absoluta rekommendation att undvika detta företag även om de har billiga produkter.
    StayAway
    4 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme. Vi är väldigt ledsna över att höra om din upplevelse vad gäller leverenser från oss och även att du inte fått den hjälp du behövt ifrån vår kundtjänst. Det är väldigt beklagligt. Vi har nyligen bytit leverentör och det låter som om det i ditt fall tyvärr skett något missförstånd mellan oss och vår leverentör omkring vilka varor som skickats till dig och inte. Så ska det såklart inte vara och det ska inte på något sätt gå ut över dig som kund. Vi ska självklart hjälpa till att undersöka när vår transportör säger att allt har levererats men kunden inte har mottagit alla varor. Jag hoppa att du har mottagit din tvättmaskin eller fått pengarna tillbaka för den. Om så inte är fallet är du välkommen att kontakta oss på info@whiteaway.se och uppge ditt ordernummer +Linette som referens så vill vi väldigt gärna hjälpa dig så fort vi bara kan. Vi hoppas att vi har ernjudit dig plåster på såret för denna upplevelse. Om så inte är fallet vill vi såklart gärna få lov att göra det nu.

    Med vänliga hälsningar,
    WhiteAway.se

  • Perfekt
    Enkel sida med recensioner och snabb leverans. Så inget att klaga på här.
    4 mån sedan
  • 2013-12-20 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • 2011-05-12 - Notis: WhiteAway AB (556838-6980) tog över verksamheten från WHITEAWAY A/S (502068-5813).