Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns utanför Sverige. Butiken har dock hemsida och support på svenska. Dessutom listas priserna i svenska kronor.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Bonprix har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-23 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    Beställde överdrag till köksstolarna. 3 av 4 överdrag var rätt produkt. Det 4:e överdraget var fel. Mänskliga faktorn kan ju spela in, så hade överseende med detta. Men sedan kom fakturan, där de tar betalt för returfrakt och ny frakt ut. Jag fick det visserligen korrigerat när jag ringde upp deras kundservice. Men att de har en rutin att ta betalt för dessa utgifter när de som butik har gjort fel själva från första början anser jag är riktigt dåligt, därav kan jag inte ge något bra betyg!
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Acceptabel - tycker jag iaf. Returen gick smidigt, inga problem med kundtjänsten. Inte så högt kvalitè på vissa produkter jag har köpt hos dem - damkläder, underkläder - men eftersom returen gick smärtfritt då kan man inte klaga så överdrivet mycket. Barnkläderna är jag rätt nöjd - där blir det plus iaf.
    Men jag kommer inte att handla mer därifrån....
    1 år sedan
  • Usel
    Värdelöst klädföretag. Beställ INTE härifrån. Beställde en klänning till nyår som inte kom. Inget meddelande om varför. Fick själv ringa och fråga och fick veta att varan är slut och kommer inte in igen.
    I somras returnerade jag kläder och sparade returavin. Bonprix hade tappat bort en kontainer mellan Sverige och Tyskland. De skickade 4 påminnelseavier om betalning trots att jag ringde och meddelade varje gång när jag skickat tillbaka kläderna. Ingen koll och absolut ingen service på detta företag. Handla av alla än Bonprix! Det tjänar du på!
    1 år sedan
  • Usel
    Varning!
    Gjorde det stora misstaget att beställa från BonPrix, kommer aldrig mer att göra det.
    Kläderna passade inte och jag skickade tillbaka dom, betalade frakten och returavgiften i tid.
    Igår fick jag ett brev om att jag hade en resterande skuld hos BonPrix och att den ska betalas inom 14 dagar, ringde precis och ifrågasatte detta och får då reda på att det måste göras en reklamation för att då har returen inte kommit fram till Tyskland, men tyvärr får jag ringa igen senare idag då reklamationssystemet är nere.
    Mycket dålig service tycker jag.
    2 år sedan
  • Usel
    Varning för dessa.
    Alla produkter vi beställde fanns i lager.
    När jag efter 1 vecka kollade status var plötsligt alla slut och beräknades komma in om 3 veckor.

    Pratade med någon B-chef som sa dom inte kan göra något för lagret ligger inte i Sverige!?
    Så då upphör alla åtagande tydligen.

    Min sambo provade beställa tidigare.
    Efter 2 veckor efterlyste hon varorna och då hade dom också tagit slut och kunde skickas efter ytterligare 3 veckor.
    Detta hade ingen hört av sig om, och dessutom hade dom krävt förskottsbetalning för vi handlade över en viss summa.
    Stod inget om detta i kassan vid beställning.
    Utan kom efter 1 vecka från orderläggning, att dom inte kunde expediera ordern.
    Efter denna vecka satte vi in pengar vilket tog 4dagar för dom att se.
    Då fick vi reda på att alla varor hade blivit slutsålda.
    Sedan tog återbetalningen av våra insatta pengar lång tid.

    Så verkligen stor varning på dessa.
    2 år sedan
  • Usel
    VARNING! Handla inte här! Det här företaget är ett stort skämt. 2 veckors leveranstid, sedan när man returnerar varor så registrerar de inte allt man skickat tillbaka och krediterar dessutom mindre belopp än vad varorna är värda. Har kontaktat kundtjänst 7 gånger och de bara vidarebefordrar ärendet och sedan händer inget. Har väntat i snart 2 månader på att de ska rätta till det. Hur de kan ha fått Trygg E-handel certifikat är mig en gåta. Antagligen så har de mutat Trygg E-handel, den stämpeln litar jag aldrig mer på. Jag tänker skicka in klagomål till Trygg E-handel plus en anmälan till ARN. Hjälper inte det så får jag väl polisanmäla Bonprix för bedrägeri.
    3 år sedan
  • Usel
    Gjorde en order i Februari och fick en stickad tröja där maskorna var trasiga.
    Skickade tillbaka den utan större problem.

    Dock i Maj så hör dom av sig med en räkning på tröjan
    229kr + 19kr i frakt (som man inte skulle betala för att det var felaktigt från dom)
    Och en påminnelseavgift på 50kr

    Ringde kundtjänst och efter mkt om å men så var det lagrets fel.

    Nu i Slutet på Juni så får jag en exakt lika dan räkning.

    Och växeln vet inte vart dom ska vända sig...
    3 år sedan
  • Usel
    Tycker inte om detta företag efter att ha handlat av dom. Jag returnerade en vara som kommit i fel färg. På baksidan av retursedeln står det att eventuell expeditionsavgift (49 kr) faktureras i efterhand. Fick en faktura idag, 2,5 månad senare där de även lagt på ränta på 19,90. Jag vet, en skitsumma, men väldigt irriterande. Ringde upp dem bara för att få veta vad det var för årsränta för tyckte att den bör ha varit väldigt hög. Då berättade kundtjänst att minimumränta låg på 19,90 kr, annars ligger årsräntan på 24,9%. Sedan påstår de att jag redan har fått en faktura som jag inte har betalat, och jag är EXTREMT noga med mina papper så chansen att det har inträffat är inte stor.
    3 år sedan
  • Acceptabel
    Medioker butik och långa leveranstider. Alla varor jag beställde var i lager enligt hemsidan, men det tog ändå 2 veckor innan de levererades. Man får ingen bekräftelse via e-post heller, vare sig vid beställning eller när varorna skickats.
    4 år sedan
  • Bra
    det mesta är bra förutom leveranstiden som tar typ två veckor. ganska segt att vänta, faktiskt.
    4 år sedan