Samma pris online som i butik
Fraktfritt till över20 butiker
Årets butikskedja 2014

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
(data från 2016-06-28)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.55)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    I ordered and paid for some cables and a USB hub for my thesis work. I had waited for 7 days and sent email to their customer service. At the beginning they told me they solved a technical problem and they could deliver them soon but 3 days later they told me that they can't deliver them cuz some of the items are sold out. Now I don't think I could catch up my time table now.
    22 tim sedan
  • Ganska dålig
    bra sortiment men inte bra kundservice efter köp... de tror inte på kunden när kunden klagar, riktigt dåligt
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket snabba leveranser, Snabba leveranser även om det är produkter som är beställningsvaror. Samt så är dom bra skyddade från postens misshandel. Tycker även att dom har ett stort utbud av produkter till bra priser. Trevlig kundtjänst och mycket trevlig personal i Linköpings butiken :)
    5 år sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Smidig hemsida (om än föråldrad) och lätt att beställa. Mycket snabb leverans av pallpaket även om det inte kom till det postutlämningsställe jag valt (men det beror på Postnord och inte Webhallen). Inga problem med produkten än så länge så allt är bra.
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Webhallen tar inte betalt om man hämtar i butik till skillnad från Inet som lägger på pengar på deras varor. Inet har länge varit min favorit när det gäller priser och service men nu har webhallen gått om dom på många punkter samt bättre priser på nästan allt. Därför köper jag nästan allt från webhallen. Har aldrig haft problem med service och reklamationer.

    Fortsätt så webhallen!
    8 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Var nöjd fram tills jag fick ett måndagsexemplar till monitor som dog efter 3 veckor och var helt säker på att jag skulle få skärmen utbytt direkt, men istället skulle den skickas på service vilket skulle ta 4 veckor så här står jag utan monitor. Värdelöst.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Perfekt
    Hade problem med en vara, gick till en av deras butiker, fick hjälp och problemet löstes. Grymt bra service!
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    BRA
    12 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en produkt som inte fungerade (fel på batteriet - tog ingen laddning). Skickade tillbaka och hänvisade till ångerrätten eftersom jag inte ville vänta på hela processen.

    De bekräftade felet men skickade ändå en ny efter ett par veckor. Jag fick okej från kundtjänsten (efter flera dagar) att returnera igen. De mottog den men istället för att nolla fakturan skickade de den till inkasso.

    Så jag har ingen produkt till en kostnad om 1 261 kronor (varav 924 är för själva produkten). Festligt.
    12 dagar sedan
  • Hej Crobob.
    Det låter verkligen som att något blivit fel i hanteringen av din retur.
    Du får gärna återkomma till mig personligen med ditt ordernummer så kan jag titta närmare på detta.
    Emil@webhallen.com

  • Knappt godkänd
    Snabbt och smidigt så länge man ska köpa produkter, dock urusel service vid reklamationer och andra service ärenden.
    28 dagar sedan
  • Usel
    Webhallen har varit bra för mig i flera år.Snabba och problemfria köp och leveranser.En sak är att handla i en webbutik och en annan sak är om något går snett. Om något går snett krävs det en bra fungerande kundservice. Detta verkar INTE Webhallen ha. Ett exempel.Pga dålig bruksanvisning gick en gummipackning sönder till en tillhörande kontainer till FOODSAVER V3840. Bad dem skicka en ny gummipackning i ett brev. Men icke,det gick INTE,de vill att jag skickar hela apparaten i retur med retursedlar,reklamationsformulär och extra arbete med post/packning etc och olägenheter.
    Något har gått i kortslutning hos ledningen! Ta er en funderare innan ni handlar hos Webhallen! Går det bra och det ni köper funkar då är Webhallen utmärkt men om det inte gör det är de urusla med sin stereotypa/rigida Kundservice att lösa dina problem.
    29 dagar sedan
  • Hej agakhan

    Anledningen till att vi begärde din Foodsaver i retur var att vi, precis som du, hade lite svårt att få kontakt med Foodsaver för utskick av en ny gummipackning. Vi kontrollerar din produkt och vid bekräftat garantifel skickar vi en ny Foodsaver till dig.

  • Usel
    Webhallen var en gång i tiden bra och serviceinriktad.
    Nu har dem fått namn och börjar bli som andra skitmärken där ute som bara bryr sig om pengar.

    Köpte en GoPro som hade fel på linsen trots att jag sade till dem att jag måste ha en fort innan semestern. Så sade dem det är ok att återkomma med den efter semestern.
    När jag väl gjorde det så sade dem att du har använd produkten och du kan inte reklamera den, kontakta GoPro.... :S När jag nämnde om garanti så sade dem att vi inte ser någon fel på den, trots att linsen var skit så förklarade dem mig som lögnare.

    När jag köpte en skanner, så slutade den att fungera. Fick ingen återbetalning eller reparation. Webhallen sade, kontakta tillverkarna. Fick kassera den trots att den hade garanti fortfarande. Orkade inte med dem här amatörerna.

    När jag köpte Nike armband så fick jag absolut ingen ersättning trots att det fanns garanti på den så sade dem kontakta återförsäljarna.

    Dem här köpen har jag upplevt under den korta tidsperioden hos dem.

    Jag köper heller från någon annan affär.
    1 mån sedan
  • Hej Sarge!
    Det låter som att något blivit fel i hanteringen av din retur, du får gärna kontakta mig direkt så kan jag titta närmare på ditt ärende.

    Du når mig på emil@webhallen.com

  • Perfekt
    Snabb leverans och bra utbud!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Skickade beställning på lördag eftermiddag och hade grejerna på tisdag lunch. Perfekt.
    Känns som kvalitet rakt igenom de gånger jag beställt. Ordning och reda. Dessutom bra priser och ibland erbjudanden som är fantastiska. Favoritställe!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Gillar webhallen, har det mesta på lager och har fått bra hjälp och bemötande. Håller bra priser och jättesmidigt att hämta och betala i butik. Finns inte varan i den butik du vill hämta den så skickar de varan dit från närmaste butik, detta går jättefort dessutom, jag gjorde beställningen på natten en gång och klockan 13-14 dagen efter fanns den i butiken färdig att hämtas! =) Hade även en surfplatta jag köpte där som krånglade, åkte in och fick en ny utan problem då det inte hade gått två veckor sedan jag köpte den.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Handlat det mesta på webhallen på senaste tiden. Det har bara blivit så. Men har blivit nöjd varje gång!
    Brukar handla i butik men artikeln jag köpte senast fanns inte i min butik så fick beställa men hade den dagen efter!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Webhallen är alltid on point!
    Snabb leverans, trevlig personal och fin kvalitet.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte ett batteripack i den fysiska butiken i Malmö och blev överraskad av personalens kunskapsnivå och butikens "gästvänlighet".

    "Brick-and-mortar" kedjor som Elgiganten har en bit kvar...
    1 mån sedan
  • Usel
    Vi går genom ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter har utgått, och din order (visas ej på omdömet) är tyvärr en av dem.

    När jag gjorde beställningen, 30-april, hade de 50+ på lager.
    Otroligt dålig då detta inte är första gången som lagersaldo misstämmer mot verkligheten.
    1 mån sedan
  • Hej PrimeOptimus,
    Produkten som ni bokade tog tyvärr slut men vi fick in en ny leverans som ersatte varan. Alla produkterna är nu bytta till den nya uppdaterade. Har du en bokning ska ni få produkten. Men du får gärna återkomma till mig direkt med ert ordernummer så kan jag titta närmare om det är något som gått snett i just ditt fall. Du når mig på Emil@webhallen.com

  • Perfekt
    Inget att klaga på, snabb leverans om det finns på lager hemma det man söker. Trevligt bemötande och support.
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte ett fitbit HR av dem. När detta trillade sönder inom garantitid,först knappen och sedan hela sidan fick jag skicka in armbandet. Webhallen vägrade dock ersättning utan hävdade att mitt handhavande(jag har haft det på armen) orsakat felet. Felet är tydligen välkänt och väldigt många användare har drabbats av det. När jag skrev om saken på fitbits fb sida dröjde det inte många timmar innan ett nytt fitbit var på väg till mig. Uselt tycker jag
    2 mån sedan
  • Hej Jessica Bongenhielm

    Vi beklagar att ditt returärende inte levde upp till dina förväntningar, kontakta mig direkt om du vill att jag tar en extra koll på ärendet.

    emil@webhallen.com

  • Perfekt
    Köpte precis en ny dator och är helt nöjd. De hade bra service och en riktigt snabb leverans (2 dagar)
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Webhallen har valt att lägga resurser på ett spel liknande Steam där man får XP för varje handlad krona, samt nåt slags socialt nätverk, medans deras support tyvärr förblivit primitiv.

    Att printa kvitto strulade till Firefox under betalningen så jag är inte helt säker på att Webhallen kommer att skicka ordern (gick inte att klicka på fortsätt knappen efter att betalningsförmedlaren fått godkännande från min bank), i och med detta kommer jag att kontakta kundtjänst för att höra mig för. Till skillnad från t.ex. dustin så framgår det inte på min profil om betalningen gått igenom. Jag vet inte om webhallen är med på noterna liksom.

    Webhallen har inget formulär för att kontakta support / föra dialog genom deras hemsida. I och med att jag är inloggad och deras hemsida vet ordernummer så känns det skevt att jag ska behöva skriva det i ett e-post. Jag ifrågasätter webhallens prioriteringar.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser, inte alltid billigast men det är det värt då deras support är underbar, jag har aldrig haft ett problem med att byta en vara direkt i butik på garanti eller missnöje, fått hjälp med övrig garanti (t.ex tillverkarens egna garanti), eller byte av vara (ex lägga till för att "byta upp sig"). Skönt med fysiska butiker i Sthlm, både Sveavägen och Solna butikerna har för mig varit dunderbra. Deras hemsida borde uppdateras med mer produkt info och bättre layout men det drar ej ner betyget. (Här kanske dom kan lära sig av komplett.se som förövrigt äger Webhallen (ej reklam) då deras website är mycket bättre i min mening).

    10/10 Varit kund här i många år och kommer vara i många fler!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bra utbud, bra pris, och bra hjälp. Har än så länge aldrig haft några problem med dem. Det enda jag kan komma på att klaga över är att sökfunktionen på deras sida inte är helt optimal, men då kan man ta hjälp av prisjakt istället :-)
    2 mån sedan
  • Dålig
    Webhallen is the new Nokia? jag skrev en kritisk recension ett tag sen och tog bort eftersom jag trycker att man får vad man betalar för och there is no free lunch. Om W har vissa låga priser måste vi som kunder betala priset på annat sätt. Men nu måste jag börja skriva saker och ting som jag har upplevt under många år när jag har handlat hos Webhallen. Hur Webhallen är och behandlar sina kunder har jag accepterat så är det bara. Jag handlar även hos andra som erbjuder ännu sämre service (t ex varuhuset "B" med 3,8!) men det finns en anledningen att jag måste skriva följande fakta här. Anledningen är att jag inte kan rättfärdiga hur W har så högt betyg (8,5?). Något stämmer inte. ok. Fakta: W lockar med lockvaror och lockpriser och är inte ofta transparent med hur många och hur länge priserna gäller (andra seriösa konkurrenter gör inte så).
    2- Vem som helst kan lägga en order men när du får varan är ingen som vet. Ingen meddelar dig och i värsta fall kan varan och din order plockas bort utan någon förklaring. Slutsats: W som många andra mindre seriösa lovar vad de inte kan leverera. Jag har liggande order på två månader!
    3- Kundtjänsten bemannas inte sällan av (oerfarna och lågbetalda) men glada amatörer som svarar så sent (senare än 2-3 arbetsdagar iaf), kort och svävande som om de fått utbildning i prokrastinering och fördröjningsteknik :/ . Men ett faktum har jag fått bekräftat av personalen: Ledningen (inom kundtjänsten?) har gett instruktioner att kunder som har reklamation eller bytesärenden ska vänta längre tid än de som har förbeställt varor och/eller de som direkthandlar. slutsats: När du handlar har du högst prio och (mindre dåligt) bemötande men sen får du ställa dig längst ner i hackordningen. Fortsättningen följer. W är bra men för genomsnittbetyg runt 4-5 det är min poäng. Caveat emptor :Köparen förvarnas.
    2 mån sedan
  • Hej TG-ombud !
    Det låter som att ni har en väldigt tråkig erfarenhet i något av de köp som ni gjort hos oss.
    Ni får gärna återkomma direkt till mig med ert ordernummer samt KT-nummer så kan jag personligen titta närmare på ert ärende för att se vad som hänt. Ni nåt mig på Emil@webhallen.com

  • Bra
    Har handlat över disk hos Webhallen i många år och tycker att konceptet är överlägset, i de lägen man vet precis vilken produkt man vill ha. Priserna är oftast mycket konkurrenskraftiga och utbudet imponerande.

    Problem:
    * Jag har fått betala ordinarie pris över disk för varor som har röda kampanjpriser och upptäckt det först i efterhand. Dåligt att inte kunna hålla reda på vilka priser som gäller.
    * Vid kampanjer visas tyvärr oftare än sällan oriktiga ordinarie priser. Använd Prisjakts prishistorik för att se det korrekta ordinarie priset.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Ett par dagar efter att jag lagt min förhandsbokning av en vara (Mobiltelefon) smyghöjdes priset på min order med 1100kr - utan att jag meddelades om det. Hade jag inte bevakat detta aktivt själv hade jag missat detta helt och pengarna hade dragits från mitt konto.
    Jävligt fult försök. Särskilt med tanke på att jag har handlat troget av Webhallen under väldigt många år .
    Falska lockpriser och allmänt scam-aktigt beteende gör att att detta blev mitt sista engagemang hos Webhallen.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej snr!

    Jag beklagar att ditt returärende inte hanterades till belåtenhet. Om du kontaktar mig på fredrik@webhallen.com kan jag undersöka vad som hänt och vart det brustit i kommunikationen.

    Denna fraktkostnad är en direkbetalningsavgift som tas ut för att täcka bankens kostnader, det går självklart bra att betala direkt i butiken för att undvika denna kostnad.

    Mvh Webhallen

  • Mycket bra
    Bra priser
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Har handlat här sedan 12 år tillbaka. Aldrig något bekymmer. spel och andra produkter kommer hem i lådan på release dagen till ex. Medlem systemet är en fin detalj som gör att fraktkostnaden (för mig) minskat rejält för att nämna ett ting. Rekommenderas
    2 mån sedan
  • Usel
    Webhallen går det inte längre att lita på. De sista 10 har jag handlat där för mer än 300.000 Kr. Förut fungerade allt bra men nu struntar helt de i sina kunder. Jag köpte ett Jawbone UP3 armband efter som gick sönder 5 månader. När jag vände mig till Webhallen på kungsholmen så blev jag illa bemött och ifrågasatt. Nu är det sluthandlat på Webhallen. Uppköpta av internationella intressenter ointresserade av sina kunder!
    2 mån sedan
  • Hej Lennart
    Anledningen till att ditt armband nekades garanti är att vi har haft kontakt med leverantören kring detta problem vid några tidigare tillfällen. Om armbandet är helt avbrutet anses det inte vara ett garantifel, utan handhavandefel.
    Banden är konstruerade av gummi vilket är en färskvara och behåller tyvärr inte samma kvalitet dag 1 som ett år senare.

  • Perfekt
    Lätt Sveriges bästa handlare, kommer aldrig köpa någon annanstans så länge Webhallen bibehåller sin standard på service.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en dator på måndagen som levererades redan på tisdagen. På onsdagen så noterade jag att priset sänkts med hela 1000:- så jag skickade ett mejl till kundtjänst och frågade om vi kunde lösa det på något sätt. Fick snabbt svar som sa att jag antingen kunde få tillbaks hela mellanskillnaden på mitt kort eller som tillgodo på mitt medlemskonto, bad att få det utbetalt till mitt kort och några dagar senare så ramlade pengarna in. Det kallar jag grym service!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har handlat från Webhallen ett antal gånger och har inget dåligt att säga om butiken.
    Jag har för det mesta fått förbokade spel på release-dagen.
    Har inte varit i kontakt med deras support någon gång än.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Har bara haft problem vid 1 av ca 20 beställningar. Det var ett skal till min telefon som skulle finnas i lager men när jag kom dit visade det sig att det var fel i systemet. Efter 2 veckors väntan utan resultat beställde jag tyvärr från annat håll.

    Trots detta så får butiken 9/10 av mig, det borde säga en hel del om kvalitén.

    Allt bra jag har att säga: Snabb leverans, tydlig och lättanvänd hemsida, mycket bra service och kunnig personal.

    Tycker också vädligt mycket om "check-out-erbjundanden" eller vad det heter. Det är rabbaterade varor som erbjuds när man går till kassan i webbutiken. Har gjort flera kap där.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Leverans tid har aldrig överskridit 4 dagar även när man beställt flera produkter samtidigt.

    Trevlig personal

    Enda dåliga är att jag tycker de borde visa upp fler produkter så man kan testa olika saker snabbare.

    Beställt ett dussin grejer utan problem.
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Utmärkt
    Mycket bra
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett nedsatt ljudsystem i Nov/15 som visade sig inte finnas på lager tydligen även om den var beställbar. Man skulle få EN rabatterad valfri produkt ur sortimentet som kompensation, kanon! Visade nu intresse för en produkt med ordinarie pris och rabatt får jag 1%. Man ska inte driva med kunder Webbhallen!
    3 mån sedan
  • Usel
    Aldrig vart med om nonchalantare kundservice. : /

    Säger så här, vill ni ha krångel så handla på webhallen vill ni inte ha de så handla NÅNANNANSTANS, ..DOM LÅTER fakturorna gå till inkasso när man gör returer, dom orkar knappt lyfta arslet för att registrera returen! Telefonerna krånglar efter 1 dag...

    Nej aldrig mer webhallen. ????
    3 mån sedan
  • Hej Maalinn.
    Det är tyvärr lite svårt att få en omfattning kring vad som hänt i just er ärende.
    Har du möjlighet att återkomma med ett ordernummer till mig direkt emil@webhallen.com.
    Så tittar jag gärna närmare på ert ärende.

  • Perfekt
    Svinbra! Har beställt från webhallen ganska mycket på senaste tiden och saker jag har beställt har alltid legat i brevlådan dagen efter. Webhallen har även mycket låga priser på mycket grejer.

    10/10 toast
    3 mån sedan
  • Usel
    Uppdatering 20160321
    Har bollat mail fram och tillbaka med nu 3 olika personer på webbhallen men de kommer inte att ersätta med likvärdigt kort för samma pris. Jag har hela tiden skrivit att de skall komma med förslag och då med tanke på att de kan välja kort med bra inköpspris för att de inte skall gå back. De ville dock att jag skall ange artikelnummer så jag föreslog ett likvärdigt kort varpå jag fick svar att de kan sälja det till mig för 1999 kr vilket är 590 kr mer än vad jag ursprungligen skulle betala. Westium tar 1935 kr för samma kort och att de skulle ha bättre inköpspriser än Webbhallen är tveksamt.

    Har beställt resten av prylarna till speldatorn från Inet i butik nu. Hade Webbhallen haft bättre bemötande så hade jag köpt allt där.

    Slutsats: Webbhallen får jobba lite mer på sin kundservice. Hade de löst detta problemet så hade de sålt flera produkter som inte var på kampanj till mig, nu handlar jag hos konkurrenten istället.

    20130317
    Jag beställde ett Palit GTX 960 Super Jetstream från Webbhallen på ett kampanjerbjudande den 6 mars. Det stod att det var beställningsvara men priset var väldigt lågt så jag tänkte att det var värt att vänta på.

    Den 15 mars hade jag fortfarande inte fått någon info om leverans så jag mailade Webbhallens kundtjänst. Idag den 17 mars , 11 dagar efter beställning, fick jag svar att Grafikkortet som jag visat intresse för hade utgått och att jag borde ha fått ett automail ang. detta. Jag har varken fått automail eller vanliga mail.

    Webbhallen skriver "visat intresse för", jag har ju lagt en order på produkten och förväntar mig att få varan.

    Jag svarade Webbhallen att jag inte har köpt någon annanstans då jag givetvis förväntat mig att de skulle kunna leverera. Jag bad dem också att lösa det genom att erbjuda ett likvärdigt Grafikkort för samma pris.

    Svaret jag fick var att de förstod att jag var besviken men att det borde ha gått iväg ett automail. De sa också att de kunde hjälpa mig lägga upp en ny order på någon annan artikel om jag ville det.

    Förstår inte riktigt vad de menade med det, skulle jag få någon typ av rabatt på ett annat kort eller skulle de bara hjälpa mig att lägga en order?

    Svarade igen att de får komma med förslag på ett annat likvärdigt kort för samma pris och att de får lösa det innan det drar ut på tiden.

    Otroligt att man kan bli irriterad över sånt här. Det har väl att göra med att man blir jätteglad när man hittar precis vad man letat efter till ett fantastiskt pris och sen går och tänker på alla roliga timmar Fallout 4 dataspelande man skall ha.

    Det är första gången som jag lämnar ett dåligt betyg på internet men detta kundbemötandet känns bara helt fel. Det hade varit så lätt att undvika genom att Webbhallen hade kontaktat mig med förslag på en alternativ lösning eller iallafall när jag mailde dem om det.

    Det finns dock fortfarande en chans att jag inte blir supermissnöjd om de löser detta i morgon men just nu så ser det inte så ljust ut. Fär väl börja spana på ett nytt kort någon annan stans.
    3 mån sedan
  • Usel
    Förhandsbokade en limiterad utgåva så fort jag såg att dom tog emot bokningar. Dagen efter såg jag att även andra ställen hade börjat ta emot bokningar, men jag hade ju nu säkrat ett exemplar.... Trodde jag.

    Nästan två veckor efter min bokning så fick jag ett mail om att dom inte hade tillräckligt med spel till alla som bokat och att jag inte skulle få någon eftersom min bokning var "sen".

    Nu är det fullbokat överallt och jag kan inte få tag på det. Tack för den tidiga varningen, webhallen, och tack för att ni tar fler bokningar än vad ni har att sälja. Aldrig mera webhallen när det finns seriösare alternativ.
    Värdelöst!
    3 mån sedan
  • Hej Zell86.
    Tyvärr var det en väldigt limiterad utgåva som blev fullbokad väldigt snabbt.
    Vi försökte informera alla drabbade månader innan release så de drabbade inte förlorar chansen att hitta utgåvan på annat håll.

  • Dålig
    Mina in-ear-lurar har gått sönder för andra gången på 18 månader och då jag har 24 månader garanti trodde jag att jag skulle få pengarna tillbaka, men icke. Fick ett avdrag på 20 % i sk. nyttjandeavdrag. Har köpt produkter på Webhallen under året för att jag tycker att det är trevligt med fysisk butik i Malmö och har velat gynna det. Nu kommer jag nog gå över till att köpa på andra ställen. Synd. Och tips: köp aldrig Jays-lurar.
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    Kundservice på telefon är trevlig och kunnig trots lång kö.

    Sen kommer resten.

    Försökt betala vad jag ska köpa med min bank, har gjort ett flertal försök sen två veckor tillbaks och inte fungerat. Komplett har tjänat en hel del på deras antika system där.
    Hittade en fyndvara och betalde med kort istället, vilket också använder bankid. Fungerade direkt.

    Skickas med Brev-id på varor värda tusentals kronor, man måste ringa dom för att få kolli-id, vilket i sig inte hjälper mycket då man inte kan spåra saker som ska till brevlådan exempelvis. Skicka dyra saker till utlämningsställe istället. Dom skickar även enligt posten med något miljövänligt sätt som gör att paketet kan ta upp till 3 dagar att få, borde kunna välja att strunta i det och få paketet snabbare.

    Deras webbsida är antik och är inte mobilvänlig, vilket dom snart ska uppdatera hörde jag, men det hjälper mig inte nu om ni fixar det om ett halvår.

    Butikspersonal är okunniga och kan ljuga för att de ska låta bättre. Kan du inte, använd Google!

    Var min favorit förr, idag ligger dom långt efter konkurrenterna.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett våffeljärn på fm dag 1 och 26h senare fanns det att hämta på mitt utlämningsställe.
    Första gången som jag handlade från Webhallen och hela beställningen gick mycket smidigt genom alla steg. Klart nöjd
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Super snabb leverans och alltid lika trevligt mottagande på kundservice
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Herrejösses vilken bra kundservice, jag blev så lycklig och glad i hela min kropp! Personalen är så utomordentligt trevlig. Snabb leverans också.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en router på Black Friday, som jag ångrade. Ringde till kundtjänst och personen jag pratade med lovade att skicka ett email med instruktioner, något som aldrig kom, trots upprepade förfrågningar via email. Där någonstans gick det fel, och en lång process började, där man fick svar först efter en vecka ibland på sina email.

    För att inte missa 14 dagars ångerrätten, så skickade jag till sist paketet till en adress som jag hittade på en pdf på deras hemsida. Men paketet kom aldrig fram, man menade att Postnord hade sorterat och skickat fel. (Var i kontakt med Postnord men de menade på att det inte alls var något fel i deras hantering). Så paketet kom i retur till mig efter 14 dagar, och jag fick lösa ut det med 110 kr. Skickade tillbaka paketet igen, nu med en förbetald returavi. Bifogade också all email-korrespondens i pappersform med kvitton för utlägg och hoppades att någon aktivt skulle höra av sig när de hanterade ärendet och skulle återbetala mina pengar. Men det kom varken något svar eller pengar; igen fick man skicka och fråga.

    Pengarna för routern blev återbetalda efter mer än 1,5 månad från första kontakt. För att få mina utlägg ersatta, fick jag återigen skicka in kopior av kvitton (trots att jag bifogat det med returpaketet tidigare), så efter ytterligare tre veckor var allt avklarat.

    Fick några ursäktande email om att kundtjänst var överbelastad, och jag kan ha viss förståelse för det när det var jul och andra helger. Men enkla rutiner ska inte ta nästan 2,5 månader att hantera.

    Har tidigare handlat av Webhallen, och varit nöjd då, snabba leveranser bl.a. Men risken att man behöver returnera något gör att jag nu söker andra nätbutiker.

    Uppdatering 9 mars: Som respons från Wh, på detta inlägg, så ville de att jag återigen skulle skicka in mitt ärendenr., så att de de skulle checka vad som gått fel. Skickade detta igår.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Handlat massor av Webhallen, alltid lika bra resultat. Funkar alltid bra att hämta i butik. Vid postorder har jag nästan alltid grejerna dagen efter. Har också funkat bra att lämna tillbaka varor.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Är ingen spelfantast men kan inte låta bli att älska deras poängsystem med achevements.
    Har beställt från dem i över 10 år. ALDRIG någon strul. Är det något fel på varan skickar de en ny utan problem. Har på blivit mitt förstahandsval att handla saker hos.
    4 mån sedan