Ett brett sortiment
Snabb leverans.Butiker i Sthlm
GBG, Malmö, Upps, Linkp, Vås

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
(data från 2015-01-26)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.48)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    För en vecka sedan beställde jag bl.a. en 84334 Noctua Chassifläkt 92mm (NF-B9) med 4-pin PWM. Ett drygt halvdygn efter att jag lade ordern, ser jag på Webhallens webbplats att produkten plötsligt har utgått ur sortimentet. När ordern fortfarande efter någon dag ligger under behandling, bedömer jag att det nog är lämpligt att undersöka vad, som försiggår. Vid telefonkontakt med Webhallens kundtjänst får jag besked att produkten finns ute i deras butiker, och kommer tas in därifrån, för att samfraktas med resten av ordern. Det leder visserligen till att beställningen anländer efter en vecka i stället för efter någon dag, men jag accepterar det. När jag i dag hämtar ut försändelsen, visar det sig att det var ett oklokt beslut. Webhallen har skickat en NF-B9 med 3-pin kontakt utan stöd för PWM. Jag har redan två likadana fläktar. Jag beställde en NF-B9 med 4-pin PWM just på grund av att moderkortet kräver det, för att kunna varvtalsreglera fläkten. Dåligt skött!

    Nu återstår att ske, om reklamationen hanteras på ett godtagbart sätt.
    16 timmar sedan
  • Perfekt
    Webhallen är bra.
    Kanske lite tonårsdisco känsla i lokalerna. Men prisbilden är bra. Köper nästan allt på webhallen nu.
    Gillar inte jättarna (media markt, elgigianten, siba eller net on net). Säljare som varken vet, kan eller vill hjälpa med en sur konstig "jag vet allt - du som är kund vet inget"-attityd.
    Webhallen - schysst, kunnigt och bra.
    2 dagar sedan
  • Utmärkt
    har alltid levererat i tid och utan strul hitills (4 köp)
    3 dagar sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Bra service o priser!
    3 dagar sedan
  • Usel
    Beställer saker som står att det finns i lager, sen får man ett mail om att produkten utgått...
    6 år sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Perfekt
    Varor med bra kvalitet och mycket smidigt att hämta ut i Göteborg.
    8 dagar sedan
  • Dålig
    Var beredd på att vänta länge på dina prylar om de inte finns i lager.

    * Långsam telefon kö om du har frågor. Endast en person i taget som jobbar i telefon supporten.
    * De har ingen aning om när de kommer få in prylar (även om det står att det finns flertalet hos leverantören)

    Slutsats: Beställ ENDAST om de har saken du ska beställa i sitt egna lager eller butiker.
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Handlar alltid här. Dock aldrig skickat något utan hämtar ut det i STHLM

    Update: Jag har nu handlat för över 100k och det finns en anledning till detta! Webhallen levererar alltid bra bemötande och har många produkter i lager, finns det inte i lokala butiken men i postorder skickas den till lokala butiken tills nästa dag om man beställer hämtning i butik - kanon för mig som bor i Täby. Det har även hänt att jag köpt från Webhallen via posten också, inga problem där inte och mycket till jobbet. (företagspaket ftw). När det kommer till service är ni faktiskt guld värda, verkligen. Förekommer det ett problem med en produkt beskriver man det och kan inte felet verifieras har ni alltid tagit mitt ord på att felet existerar (vilket det alltid har gjort) och får varan utbytt, pengar tillbaka eller lägger till mellanskillnaden till en annan produkt. Fantastiskt!
    4 år sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Favoritbutiken när det gäller datordelar!

    Aldrig haft några problem med Webhallen och alltid fått det jag beställt.
    Bra butik i Malmö.

    Mvh Jonas
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Kalas att handla av, dessutom mycket smidiga när det gäller returer. Skickade tillbaka ett minne som hade blivit felköp och fick inte bara summan för minnet utan även ursprungsfrakten tillbaka! Mycket snyggt!
    5 år sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Usel
    Skulle uppgradera från mitt 780 så jag beställde -den tredje oktober- ett r9 290 från deras fyndvaror som jag skulle hämta i butik så jag sålde mitt kort.
    Den 18e så får jag ett besked om att den är anullerad och:

    "Om någon artikel i din order har haft ett tillfälligt kampanjpris när
    den avbeställts kommer det givetvis vara aktuellt även när ordern
    återaktiveras."

    Och får ett svar där dom rekomenderar dom ett 280 för 1890kr.

    -Kundkontakt
    -Bemötande
    -Respekt
    -Behandlar än som om man vore en idiot
    -Handlingstid

    +Bra imaginära priser på produkter som också dom verkar vara imaginära
    13 dagar sedan
  • Hej Layon!

    Beklagar att produkten du beställde utgick, men texten du citerar är korrekt på så sätt att om systemet exempelvis felaktigt skulle avbeställa en order som är på kampanjpris gäller självfallet fortfarande det kampanjpriset när vi återaktiverar artikeln. Så var det dock inte i just det här fallet. Det fyndvaru-grafikkort du beställde utgick ur systemet och personalen försökte hitta ett närmast motsvarande vad gällde pris/prestanda. Vi hoppas att du har förståelse för att sett till att fyndvaran som beställts var av Klass 5 (saknar merparten av tillbehör som kartong mm) var det svårt att hitta något motsvarande i sortimentet.

    Ha en fortsatt trevlig vecka!

  • Perfekt
    Har köpt både hårdvara och spel genom WH, både i fysisk- och webbutik. Alltid varit bra och snabbt. Koder skickas nästan alltid inom 30 minuter. Kommit in med trasiga varor som de direkt bara bytt ut åt mig. Har även skickat nya delar på en gång som jag fått någon dag efteråt med retur-lapp för det trasiga.
    13 dagar sedan
  • Mycket bra
    Kanske inte billigast men dels så gillar jag att hämta i butik samma dag, dels har jag aldrig haft några problem de ytterst få returer jag reklamerat sedan 10 år tillbaka.
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Älskar butikerna och har riktigt bra erfarenhet från deras kundservice, både över telefon och över disk. Köper hos Webhallen så ofta de är ett alternativ; de brukar ha bra priser så det är ganska ofta!
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde en Steelseries mus med billigast pris på prisjakt, den låg i brevlådan dagen efter! Beställde även från siba och inet samma dag men deras varor har inte hunnit komma än..
    18 dagar sedan
  • Mycket bra
    Har alltid gillat Webhallen men ett par av mina senaste beställningar har inte kommit än. En av beställningarna gjorde jag i mellandagarna.

    Edit: Fick svar och det var tydligen bara lite kärvt på lagret men det ska vara löst imorgon förhoppningsvis.
    19 dagar sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Bra
    ????
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Här kommer mitt omdöme om butiken:

    Har handlat några gång från webbhallen. Kanske 5 gånger max, Det gemensamma med alla gånger är följande :

    + Snabb leverans
    + Bra embalering
    + Bra hemsida
    + "Kassa funktionen" är bra utformad då det går bra att avsluta affärerna snabbt
    + Bra uppföljning med både SMS + Mail från posten.se

    Butiken har allt som behövs för att lyckas inom E-handel. Anledningen till att jag inte har handlat så många gånger har varit prisbilden. Inte så ofta som de har varit billiga på just de sakerna jag är ute efter. Dock skulle jag direkt handla av denna butik om priset är rätt.

    Jag har inte någon reklamationserfarenhet på detta ställe så det låter jag vara osagt.

    Seriös aktör inom E-handel och detta ger Max utdelning från mig.
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde innan jul 2st Intel uppgraderingskit och lite annat smått, tyvärr saknades ett av Intel kiten, Webhallen löste dock detta galant inom ett par dagar utan en massa krångel. Trots att paketet var lite skadat vid ankomst kunde det ha varit anledning till att det saknas delar och därmed kanske skulle ha anmälts till Postnord som levererade i första hand, jag kunde tyvärr inte kontrollera innehållet vid ankomst då ungarna som inte visste detta var deras julklappar hjälpte mig att ta emot paketen och stod intill (sitter i rullstol efter en olycka 2014).

    Jag skickade in bilder på emballage samt innehåll och packmaterial när jag märke att det saknas ett komplett kit.

    Webhallen räddade julen för både mig och ungarna utan att ens ifrågasätta, mycket stort gjort, jag är dom evigt tacksam!
    Utöver det har jag ALDRIG haft problem vid köp hos Webhallen sedan dom startade verksamheten, har handlat fysiskt vid varje Stockholmsbutik samt postorder.

    Tummen upp, en butik som rekommenderas!
    21 dagar sedan
  • Bra
    Såå, har insett att om du ska beställa något hos webbhallen (uthämtning i butik) så tar det ALLTID minst 5 arbetsdagar innan varan är framme och klar för uthämtning, har hänt mig nu 3 ggr när det funnit i centrallagret. Lite väl långsamt -2 stjärna!

    Extremt dåligt utbud i butik när det gäller hårdvara, eller så enkla saker som micro sd kort, det vore ju en självklarhet... -1 stjärna

    Ett STORT plus till alla som jobbar i Uppsala på webbhallen för alltid trevligt bemötande och support! Kommer antagligen handla här igen!
    2 år sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Perfekt
    Köpte en Intel NUC från Webhallen kring jul, tyvärr visade den sig vara trasig (den bröt strömmen tvärt när den själv kände för det). Jag reklamerade detta aningen udda fel till Webhallen och fick omedelbart en retursedel. Jag skickade tillbaka den så att de fick den dagen före nyårsafton, dagen efter nyårsdagen så väntade en ny på Posten vilket borde innebära att den skickats samma dag som de fick den trasiga. Så här i högtider är det lysande snabb hantering, utan krångel, och jag kan inte nog rekommendera Webhallen. Det är lika viktigt med bra kundservice som med bra pris, och Webhallen uppfyller båda kraven.
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Blev strul med en beställning då den sista produkten i lager tog slut just innan jag lade en order.
    Ringde kundservice och blev väldigt väl bemött, jag hade beställt en processor vilken då var en fyndvara (bruten förpackning) som jag istället fick utbytt mot en helt ny utan någon väntetid alls, dessa kostar dessutom 300 mer men jag behövde inte betala ett öre.

    Tack så mycket Rickard L På kundsupport hos Webhallen!
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde några X-box spel den 22-e december och trodde att jag ska få de efter nytt år,
    men den 23-e december mina spel var att hämta på posten! Mycket bra!
    24 dagar sedan
  • Dålig
    Bra priser, men snabba leveranser som de skryter om, nej, inte alls. Beställde en surfplatta på söndagen som fanns i lager och tänkte "då får jag den på tisdag" som ju är normalt både från Inet och Dustin. På måndagen stod det klart och tydligt att varan var skickad och den hade fått ett kollinummer. Dock om man tittar på postens sida så var det enbart elektronisk förhandsinfo de fått. Alltså inte varan. Idag, tisdag, skickades istället paketet vilket pga helger gör att jag nu får vänta länge innan jag får min platta.
    Så nästa gång betalar jag nog lite mer och faktiskt får mina saker i tid än att jag väljer Webhallen igen.
    27 dagar sedan
  • Acceptabel
    bra priser och bra sortiment men de brukar vara ganska sega på att få iväg prylarna..

    brukar ligga som "Under behandling" lite längre än jag är van vid. beställer man ena dagen, även om det är innan de öppnar på morgonen så skickas det tidigast dagen efter.. de har även skickat fel pryl vilket inte är så farligt men de ville inte skicka ut rätt pryl innan de fått tillbaka det felaktiga.. lite småaktigt kan man tycka då de själva hade gjort fel.
    28 dagar sedan
  • Bra
    beställning gick bra
    snabb leverans enda som drar ner betyget inget som helst leverans bekräftelse
    så det kan de bli bättre på, varför inte använda mypack istället för vanligt brev
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde philips Lumea, fick den snabbt. Apparaten gick sönder efter en månad. Kontakt med kundservice gick smärtfritt. Jag fick en helt ny apparat efter 2 dagar. Brukar köpa från deras fysiska butiker också, de är trevliga.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Dåligt Dåligt och Dåligt.
    Beställde ASUS RT-AC66U, det har gått 28 dagar och jag inte fått min beställning. Ringde 10 talgångar. Derass svar "beklagar" jag måste vänta i 5 veckor för att de skulle kunna reklamera varan. De svarar inte på email. Och ofta långa långa telefon kö. Betala mer och handla hos de stora hemelektronikkedjan.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Trevliga personal i Malmö butiken. Dem gillar heller inte regn. Trevligt med butik som har samma pris som i webstore.

    Sedan en tvist har jag inte handlat här på över ett år.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Har handlat på webhallen i Sisjön,, mycket trevligt personal och jag är mycket nöjd med köpet, , bra priser,, Tack!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Alltid bra priser.
    Aktuellt varustatus i webbutiken.
    Skickar snabbt.
    Bra och trevlig personal i den fysiska butiken (Göteborg,City i alla fall)
    Nu senast handlade jag via min telefon och det gick smidigt och bra vilket en del kan falla på. Behöver inte heller registrera ett konto för att handla vilket jag ser som stort plus.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra service och bra priser!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra service till bra pris.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Prispressarna. Utmärkt att nämna som referens när du handlar hos andra som har prisgaranti. Exemplelvis elgiganten.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Bäst
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Vad ska man säga, enkelt koncept. Handla/lägg undan på näten och hämta upp i butik eller få det hemskickat. Har gjort fler än 20 köp hos dem. Bra processer, aldrig strul, bra bemötande, snabbt och enkelt. Håller med personen nedan, telefonsupporten är icke existerande. Bättre att ta bort nr helt om man inte svarar på under 15min så förvänta er inte kunna nå dem på tel. Läs på vad ni vill ha, kolla lagersaldo och beställ på nätet och snacka med dem i butiken istället om nån sista minuten fråga kvarstår.
    1 mån sedan
  • Usel
    Helt usel telefonsupport. En butik som säljer teknik har fortfarande inte hört talas om en sak som heter telefonköer, utan istället ber kunder att "försöka igen senare, det är många som ringer". Efter ett par försök hänger de på helt enkelt när man gjort ett val i vad man behöver hjälp med. När man väl lyckats komma fram är det långa väntetider som gäller.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    + Bra webbsida med mycket information om produkterna
    + Snabba leveranser
    + Stort sortiment
    + Fysiska butiker

    - Inget mail med Leveransbekräftelse+Kollinr

    Rekommenderar verkligen Webhallen!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid bra service och trevlig personal!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans på min senaste beställning och inget strul.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag handlar ofta och gärna av Webhallen, både privat och till firman. Har även hunnit med en reklamation som var helt problemfri. Leveranserna från postorderlagret är blixtsnabba. Det kan däremot ta lång tid om man beställer strövaror från olika lager. Det är förståeligt, men bra att ha i åtanke om man har bråttom.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Perfekt!, ytterst smidigt att beställa. Bra priser också.
    1 mån sedan
  • Bra
    Inte vad det en gång har varit. Kvalitén i bemötande och engagemang varierar stort mellan butiker. Sickla är nog sämst av de i Stockholm.
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag har handlat för ca 80 000 sedan 2005. Nu har jag gjort min första reklamation. En sony z2 tablet med 100st glödande gröna prickar på när svart bakgrund visas. Jag har även påtalat att problemet är känt. Jag fotade skärmen och bifogade en utskrift i paketet. Efter ca 1 månad fick jag hem den, inget problem funnet. Jag startar den och det första jag ser är 100gröna prickar.

    22 oktober skickade jag in surfplattan och jag har fortfarande ingen surfplatta. Barnen frågar inte efter den längre.

    Jag har mailat flertalet gånger och det finns ingen vilja att reda ut problemet utan det tar den tid det tar. Jag får svar som "jag har vidarebefodrat dina åsikter till vår reklamations avdelning". " Det var konstigt att de missat din felbeskrivning"

    30dagar har de på sig på ett ärende enligt dem själva sen att det andra gången jag lämna i surfplattan tog 7 dagar med företagspaket innan ärendet skapades...?

    Nää vilken fruktansvärt dålig kundvård det har blivit på det här företaget. Det tar tex alltid två dagar att få svar på mail? Det är väll okej men då kanske man ska besvars de frågor man fick och inte skita i hälften. Men de levererar varor snabbt vid order
    1 mån sedan
  • Hejsan!

    Jag beklagar verkligen det inträffade, det låter mycket underligt att servicefirman inte skulle ha upptäckt de här problemen om det var så uppenbart. Har du möjlighet att maila bilder samt ärendenummer till fredrik@webhallen.com så vi kan undersöka detta närmare med returchefen?

  • Utmärkt
    .
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Fantastic
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Mycket bra butik överlag, hittar oftast det jag söker och ofta till bra eller rimliga priser och brukar ofta handla allt hos Webhallen utan att känna att det borde löna sig att jaga runt hos fler olika för lägre priser.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Webhallen är i särklass Sveriges bästa spel- och elektronikbutik!

    De har bra priser, bra leveranser, bra butiker, bra personal, bra kundservice. De är med andra ord väldigt bra. Servicen är den stora faktorn till att jag utser dem till de bästa i landet.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser. Trevlig personal. För det mesta snabba leveranser mellan butikerna förutom på sommaren då kan det ta lite extra tid. Stort utbud. Rekommenderas varmt.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Mycket nöjd. Har väldigt bra sortiment!
    1 mån sedan