Sveriges största sortiment?
Snabb leverans.Butiker i Sthlm
GBG, Malmö, Upps, Linkp, Vås

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
(data från 2014-09-22)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.87)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Läge för en varning, butiken säljer SSD V300 serien fr Kingstone utan att uppge om det är den gamla modellen (bra) eller den nya modellen (dålig). Kingston har har tidigare utan att informera bytt minnesteknologi i deras storsäljande V300-serie, något som väckt mycket stor indignation hos många etablerade skribenter och hos vanliga kunder. OBS här handlar det inte om att man ersatt en komponent med en nästan likvärdig utan man har bytt till en annan billigare och underlägsen teknik (dvs asynkrona nand ) som man normalt återfinner i sämre lågprisprodukter. När det gäller flera viktiga prestandaparametrar får nu kunderna betala lika mycket som tidigare men får endast 40 % av hastigheten. Man uppger att enl en del syntetiska tester så är skillnaden inte är så stor mellan de båda varianterna samtidigt som man menar att alla testkategorier som faktiskt visar på en stor skillnad är irrelevanta. Mycket lam och ovidkommande argumentation även om man bortser från de rent tekniska aspekterna. Att inte öppet redovisa att man gjort stora förändringar i produkten och förhindra att kunden från ta rationella beslut map förhållandet mellan pris och prestanda, är givetvis helt förkastligt. När man som i Kingstons fall också har en fullkomlig uppsjö av modeller av olika SSD alla med mer eller mindre stora skillnader i teknik och prestanda, kan man ju stilla undra varför man inte valde att också döpa om deras storsäljande serie när man införde stora förändringar... För den tekniskt intresserade rekommenderar jag följande länkar http://anandtech.com/show/7763/an-update-to-kingston-ssdnow-v300-a-switch-to-slower-micron-nand och http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/nya-kingston-v300-du-betalar-fullpris-men-far-40-av-prestandan.html Alltså är det upp till var och en att ta ställning till att våga köpa en produkt från Kingston och denna butik och sedan riskera att få något annat. Risken att det ska återupprepas på även en annan modell bedömer jag som stor då man från Kingstons sida inte ens anser att man gjort något fel.
    6 timmar sedan
  • Usel
    Kundservicen är det sämsta jag någonsin varit med om. Dom vill inte lösa problemet.

    Har haft kontakt med deras kundtjänst i över 1 månad nu då dom debiterade mig med fel belopp, och problemet är fortfarande inte löst då jag fortfarande inte har återbetala mig pengarna, trots att dom lovat detta.

    Dom vill dessutom inte ge kompensation som plåster på såret. Mycket oseriös kundservice som inte månar det minsta om kundens bästa.

    Dom har ofta bra priser på saker. Men förvänta er inte något om ni skulle behöva kontakta kundservice, för dom har ingen Service.

    Vil även poängtera för andra konsumeter att Webhallen har mycket sämre köpevillkor än andra företag. Dom erbjuder bara 2 veckors öppet köp, om man inte har öppnat förpackningen(konkurrenter brukar ha 2-4veckors öppet köp samt att man får testa produkten i den utsträckning det krävs).

    Sista gången.
    11 timmar sedan
  • Hej!

    Något måste onekligen ha gått snett om det uppstått en feldebitering som inte är åtgärdad efter en månad, vi måste titta över detta med ekonomiavdelningen för att få klarhet i vad som hänt och lösa detta åt dig. Har du möjlighet att maila ditt order/ärendenummer till fredrik@webhallen.com, så att vi kan ordna detta omgående?

  • Dålig
    Köpen är aldrig ett problem och inte heller leveranserna. Supporten däremot, är en annan sak.

    Efter en hel månads tid slösad på detta så har jag inte fått min defekta produkt utbytt. Jag köpte ett nätagg som varit defekt ända sedan produktion till min dator. Jag kontaktade därför supporten angående detta. I två veckors tid av felsökande där delar byttes ut och testades i en annan dator och Googlande och ett flertal långa mail som tog timmar att skriva så bestämde sig supporten att ta in den för felsökning. Denna person läser inte heller mailen utan flummar igenom raderna och svarar med en del inkorrekt grammatik och endast ett svar varje dag eller var andra. Denna ignorerar också många delar av det jag skickar. Jag trodde först att de inte fick mailet så jag skickade det igen mitt på dagen och fick svar inom ett par timmar så vill ni ha svar från supporten, spamma dem med mail för de verkar konstant läsa de nyaste. Supporten håller dig inte heller uppdaterad utan det är du som får fråga. Denna har nu beställt ett nytt likadant eftersom de inte finns i lager någonstans (inte heller i resten av alla butiker i Sverige vilket är lite halvmysko) och jag har förklarat för supporten att det är extremt knappt om tid eftersom studier, högskoleprov samt jobbrelaterat är beroende av en dator. Jag frågade därför om jag möjligtvis kunde få byta till en produkt som faktiskt fanns i lager och betala mellanskillnaden (detta har jag gjort i en veckas tid) men denna person ignorerar detta VARENDA gång jag frågar. Jag har varit utan dator i två veckor nu och jag sitter runt 8-13 timmar varje dag, detta börjar slita något rejält på mitt tålamod och detta kommer från en person som sällan klagar. Jag är fruktansvärt trött på kontakten och "hjälpen" med/från denna person.

    Dessutom läste jag att dessa nätagg tillverkas av "Andyson" och de är kända för låg-kvalitét och är inte rekommenderad någonstans jag kollat. Såg även att det är risk för brandfara vid hög belastning då de brunnit för vissa så jag vet inte om jag ens vågar sätta in det i datorn med tanke på att sitter delar som kräver mycket av nätagget och som kostade strax över 8 000 kr. Källa på det här (se Templarius Power):

    http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page1425.htm

    Jag kommer definitivt tänka tre gånger innan jag beställer härifrån igen. Jag är mycket missnöjd med denna support och har förlorat flera veckor av ovärderlig tid inom en viktig tidsram.
    4 dagar sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Hej SeiKun!

    Jag beklagar att du ärendet inte har löst sig ännu, jag skall självfallet be vår returansvarige att titta närmare på detta för att se var det har gått snett. Vänligen maila direkt till fredrik@webhallen.com så för vi omgående ärendet vidare för närmare undersökning!

  • Mycket bra
    Mycket snabb leverans. Utmärkta betalningsalternativ. Något rörig hemsida. Om Webhallen dessutom i likhet med många konkurrenter inför fraktfria leveranser blir det full pott!
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Handlat på Webhallen massa gånger aldrig några problem. 10/10
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    har handlat från webhallen i många år, har alltid funkat bra1
    6 dagar sedan
  • Dålig
    RMA:n är värdelös , lämna in ett par högtalare och fick tillbaka fortfarande paj efter en vecka utan att komma fram till något fel
    2 år sedan ( Uppdaterat: 7 dagar sedan )
  • Hej Eric,

    jag beklagar om detta inte löste sig efter inlämnande! Du får jättegärna maila ditt ärendenummer till fredrik@webhallen.com så ber vi vår returchef titta närmare på ärendet och se om något har gått snett i hanteringen!

  • Perfekt
    Väldigt bra hemsida oavsett vad du vill köpa, de har det förmodligen. Har köpt spel många gånger hos dem.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Bra
    Finns varan i lager är det inga problem. Finns dock inte det är det ingen höjdare då man har extremt lite information om när varan kan tänkas vara i lager, när den kan skickas osv.
    11 dagar sedan
  • Usel
    Aldrig stött på oseriösare företag. Något har hänt med Webhallen sen komplett köpt dom?

    Jag köpte en Wii-u för 2 veckor sen. Den var i lager men den är fortfarande inte skickad.

    Jag ringde support och de sa att den skulle skickas i slutet av förra veckan, det gjorde den inte. Jag kontaktade dem igen, inget svar hos support.

    Ringde Webhallen kundtjänst, han sa paketet skulle skickas ikväll (vilket de inte gjort heller) Paktet var "borta" i deras lager men hade "hittats". Dessutom svarade en annan support på mailen nu på kvällen och sa att den skulle möjligtvis skickas sent nästa vecka? Haha, hur kan man behandla sina kunder med dessa lögner och svek. 0 kompensation

    AVSTÅ att handla på webhallen, personligen har jag spridit detta till alla mina vänner och de blev mycket upprörda då Webhallen var grymma för 10 år sen.
    12 dagar sedan
  • Hej sunka!

    Jag beklagar om din försändelse inte har skickats än, det skall vi givetvis undersöka och se om vi kan finna orsaken. Du får jättegärna maila mig ditt ordernummer på fredrik@webhallen.com så tar vi oss en närmare titt!

  • Bra
    Generellt sett bra priser och lagersaldon. Smidigt att beställa på nätet. Bra att kunna hämta i butik. Är du registrerad spars allt i deras system vilket är skönt om du tappar bort kvittot. En del personer i butik är lite väl kaxiga, speciellt mot tjejer som ska handla teknikprylar (t.ex. tjejen skulle köpa ett usb minne och blev ganska dåligt bemött där de utgick från att hon inte kunde någonting).

    Fall 1. Jag hade en trasig hårddisk som jag köpt på Webhallen 14 månader tidigare. Dessvärre hade jag tappat bort kvittot. Men med en gammal mailkonversation utskriven och deras kundtjänsts letande bland gamla ordrar hittade de min order och jag fick en ny hårddisk i utbyte.
    Kunde inte varit mycket smidigare. Stort tack!
    Fall 2: Beställde en Lego sak att hämta i en butik. Den fanns inte där men i andra butiker (tror även den fanns på huvudlagret). Ändå tog det ganska exakt en månad innan varan fanns att hämta. Liiiite för lång tid och sonens födelsedag missades med 3 veckor. För bli en julklapp...
    2 år sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Perfekt
    Fantastiskt bra sida som alltid levererar. Bra leveranstid, produkter i bra skick och trevlig kundtjänst.

    Köpte en ganska dyr router som inte fungerade, och när jag reklamerade den gick det väldigt smidigt. Routern i fråga fanns inte kvar, vilket de löste genom att uppgradera till en nyare modell. Allt var klart på runt tio minuter.

    Webhallen rekommenderas starkt!
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Förstahandsvalet vid många köp, alla köp har fungerat nästan felfritt!
    + Avboka varor som skall hämtas i butik utan kostnad.
    + Ganska bra pris.
    + Lätt att byta produkter.
    - Ofta långa köer i butikerna.
    - Enda väl fungerande sättet att handla är genom deras hemsida. Väl i butiken är det svårt att hitta varorna man söker eller få hjälp pga. de alltid står bakom disken och många står i kö.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 14 dagar sedan )
  • Perfekt
    Riktigt bra butik! Lämnade in min dator då mitt nya moderkort hade fabrikationsfel, tog 5 dagar innan den var klar och dessutom hade dom sett att chassit krånglade och bytte då ut det! Riktigt bra service!
    14 dagar sedan
  • Dålig
    Lade en beställning på två produkter för elva dagar sedan. Sedan dess står de som "Under behandling" och jag har inte hört ett ord om varför.

    Nu när jag gick in och tittade på själva produktsidorna står det på den ena "OBS! Produkten har utgått!". När blev det så, och varför har ingen hört av sig till mig?
    16 dagar sedan
  • Hej danielsan,

    utan att ha tittat närmare på din order skulle jag uppskatta att en eller båda av artiklarna inte fanns inne i just centrallagret när du lade din beställning, vilket gjort att ordern inte kunde skickas omgående. I de allra flesta fall när man finner att en artikel man har beställt har utgått så har vi exemplar för att täcka de sista innestående ordrarna, men att den tas bort från websidan för att undvika överbokning. Om du mailar oss ditt ordernummer på fredrik@webhallen.com så undersöker vi saken omgående!

  • Usel
    Webhallen har ingen "nöjd kundgaranti" vilket medför att inte kunden kan returnera varor via öppet köp om han/hon brutit förpackningen. Det verkar vara en av de få butikskedjorna som inte har detta i system och därför är man som kund fast med en vara om man ville titta närmare på den innan man bestämmer sig. Rekommenderar starkat att man använder andra butikers prismatchning för att få samma produkt till samma pris (om nu webhallen är billigare).
    17 dagar sedan
  • Hej GzX!

    Anledningen till att vi inte tar tillbaka varor i butiken vars plombering har brutits är att man som kund skall kunna känna sig trygg med att ingen annan har använt produkten innan man införskaffat den, till skillnad från många andra återförsäljare som istället väljer att återplombera varor. Vi hoppas att du har förståelse för vårt resonemang och önskar dig en fortsatt trevlig vecka!

  • Dålig
    Köpte en Samsung S5 G900 för 5700:- som visade sig vara trasig på flera sätt. Dels saknar ett band över skärmen "känsel", dels oscillerar GPS:en mellan helt korrekt position och en slumpmässig felposition några km bort.

    Jag ringde Webhallen dagen efter leverans, och efter lite förhandling lovade de att utbyte skulle finns tillgängligt inom max två dagar.

    För att korta lite i historien, kom jag till butiken 7 dagar efter reklammation då jag inte hade möjlighet i mellanperioden. "Reklammationschefen" i Sveavägsbutiken vägrade nu att byta ut telefonen med hänvisning att det var emot "regler".

    Jag försökte förklara att lagen står över "regler" men reklammationschefen var inte imponerad.

    Konsumentköplagen definierar begreppet "Fel på vara" (§ 16-21) och eftersom en smartphone med trasig pekskärm utan tvekan uppfyller kriterierna kan kunden invokera § 22:

    "22 § Är varan felaktig enligt 16-21 §§, får köparen enligt 23, 24 och 26-29 §§ kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet. Dessutom får han kräva skadestånd enligt 30-32 §§."

    Jag krävde omleverans. Webhallen gick med på det. Reklammationschefen bestämde när jag, kunden, kom till butiken att omleverans inte skulle ske.

    Nu har jag tagit det legala vägen, och har skrivit ihop en stämningsansökan. Mitt råd: Ge dig inte mot ohederliga butiker, lagen är fullt läsbar och du kommer vinna i domstol!
    26 dagar sedan ( Uppdaterat: 25 dagar sedan )
  • Hejsan!

    Jag beklagar att du inte kände att vi kunde lösa ärendet tillfredsställande i butiken i samband med inlämnande av din Samsung-telefon. Det stämmer att enligt Konsumentköpslagen har man rätt att be om att få ärendet avhjälpt, exempelvis genom utbyte, men återförsäljaren har då rätt att neka detta om kostnaden skulle bli oskälig. I det här fallet skulle ett utbyte av telefonen till en helt ny bli oskälig, och därför nekades det mycket riktigt i butiken. Vi kan dock fortfarande ta emot din telefon för service, om du önskar.

  • Perfekt
    Webhallen är min go-to affär när det gäller elektronik/datortillbehör. Smidigt med fysiska butiker där man kan knata in och hämta upp beställningen. Priserna är bra och utbudet är bra. Jag har aldrig haft några problem med webhallen.
    25 dagar sedan
  • Acceptabel
    Bra priser och bra leveranstid(Åtminstone på ett objekt som finns i lager)

    Kan ju inte påstå att kundservice är så service-minded dock..
    Så, sålänge en produkt finns i lager och ingen del av den är defekt vid leverans så funkar det ok.
    Men om något felar.. blää, nej tack..
    27 dagar sedan
  • Utmärkt
    Tycker alltid att det har varit bra leveranser och priser på Webbhallen. Har handlat här både via nätbutiken men också direkt i butik.
    28 dagar sedan
  • Usel
    Webhallens hantering av order för hämtning i butik är ett skämt.
    Webhallen Fruängen gör så mycket fel att det skulle bli för dyrt att kompensera alla enligt butikschefen.

    Har flera ggr kommit för att hämta varor som angetts som klara att hämta bara för att efter 20 minuters letande från Webhallens sida få svaret att "den inte verkar finnas". Jag är "white"-kund och har varit kund i minst 5 år men har nu fått nog.

    Som kund vore det bra om Webhallen faktiskt gjorde det man förväntar sig - nämligen att plocka ordern innan de säger att den finns att hämta. Istället gör Webhallen så att de plockar först när jag är där och reserverar inte varorna i lagret annat än elektroniskt.

    Naturligtvis är det enklare för Webhallen att göra som de gör men det är väldigt irriteranda att åka två mil med bil, vänta 20 minuter medan någon pilar runt på lagret för att försöka hitta något som inte finns och sedan få reda på att de inte har varan.

    Har fått nog av Webhallens slappa hantering och säger upp min bekantskap med Weballen så länge som Webhallen tycker det är OK att slösa på min tid och mitt tålamod istället för att förplocka varor som beställts för hämtning i butik eller i alla fall förplocka de med lågt lagersaldo.

    Efter kontakt med butikschefen så avvisar han kompensation för mitt omak baserat på hans slapphet i hanteringen. Han skriver dessutom så här om Fruängen:
    "...Du kan alltid beställa hem varor, då slipper du att åka fram och tillbaka till butiken och sparar eventuell tid. Sen är det inte alltid man har möjligheten/vill vänta på att ett paket ska skickas hem, då kan man kolla på våra andra butiker som har mycket mindre lager, där deras lagerhantering är mycket mindre som gör att det felprocent blir automatiskt mycket mindre..."
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har mest köpt spel från Webhallen. Har alltid fått mina förbokningar på releasedagen och faktureringen har funkat bra för min del. Sist köpte jag ett hemmabio kl 15 en vardagskväll och hade paketet dagen efter via hemleverans fraktfritt. Så av egen erfarenhet är jag extremt nöjd med Webhallen.
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag kan inte rekommendera Webhallen för någon. Jag köpte en vara som borde ha varit ny men istället saknade originalförpackning och var slarvigt ompackad med plast och papp (nej, det var inte en fyndvara). Jag reklamerade givetvis och upprepade tre (3) gånger frågan om det här är normalt för Webhallen eller om det är ett tillfälligt misstag. Kundtjänsten undvek varje gång frågan och klagade på att de inte visste vilken order det gäller. Full info om ordern inklusive länk till ordern på Webhallens portal ingick i varje mejl jag skickade! Den enda rimliga slutsatsen är att Webhallen medvetet säljer begagnade produkter som nya och förhalar reklamationernas behandling för att slippa ersätta kunderna. Efter att ha hittat ett flertal liknande erfarenhet på nätet både i Sverige och Finland gav jag upp och valde att istället posta mina erfarenheter på så många sajter som möjligt.
    Jag har beställt från Webhallen två gånger och saldot av det är: begagnad vara såld som ny, slarvigt packat paket, leverans till fel adress, lång fördröjning av leverans fast varan finns i lager, debitering av kreditkort genast fast leveransen fördröjs kraftigt, urusel kundservice som gör att det inte går att reklamera.
    Och nej, jag kommer inte att mejla nån Fredrik om det här. Jag har redan gett Webhallen fler chanser att fixa det än de förtjänar, och det är uppenbart att det inte finns nån vilja att gottgöra kunden.
    (feedbacken gäller web-affären)
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag köpte datordelar för 10000 och byggde ihop med en kompis, vi kom till webhallen cirka 6 ggr och de hjälpte oss bygga ihop den! Utan webhallens personal hade vi varit körda! TACK! Rekommenderas starkt!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Handlade sportarmband inkl. tillbehör. Leveransen kom på mindre än 24h!
    Sjukt smidigt att betala på hemsidan också! Självklart maxat med stjärnor!
    1 mån sedan
  • Usel
    Handla inte på faktura vad ni än gör i denna butik. Beställde 2 mobiler som jag i torsdags lämnade tillbaka i butik dessa sålde dom igår men fakturan har inte klarna hört något om att den ska strykas trots att weballen sa att dom stryker denna direkt.

    Mailade då webhallen i måndags och fick till svar denna skulle makuleras direkt men fortfarande med 1 dag till förfallodatum så har dom inte tagit bort den och klarna kan inte ta bort den då det är webhallen som gör detta men dessa vill nu inte längre svara på mail så nu får jag betala 2 mobiler som är tillbakalämnade och sålda igen smart får dom ju betalt 2 gånger.

    Nej håll er ifrån webhallen om ni inte har råd att förlora pengar!
    Finns seriösa butiker som vet hur man tar bort fakturor så att man som kund slipper betala för saker som man lämnat tillbaka men inte webhallen!
    1 mån sedan
  • Hejsan,

    jag har precis tittat i vårt återbetalnings/krediteringssystem, och det finns just nu inga fakturor som ligger kvar obehandlade. Det är möjligt att något har gått snett i signalen mellan Klarna och oss, men det är svårt för mig att avgöra utan att ha ytterligare information till hands. Du får gärna maila mig på fredrik@webhallen.com så undersöker vi närmare.

    Det skall dock tilläggas att om fakturan, mot förmodan, skulle hinna löpa ut ser vi givetvis till att det inte på något sätt går negativt ut över kund i slutänden - eftersom denne returnerat varor i god tid.

  • Perfekt
    Beställning i helgen och leverans redan på tisdagen.. Kan inte bli mycket bättre än så.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Överlag en bra butik där jag handlar.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Mitt förtroende för webhallen är restaurerat.
    Det är vid problem och missförstånd som man verkligen kan avgöra kvalitén på en leverantör. Tack för att ni fångade mitt missnöje och korrigerade ert misstag.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Förbeställde varor för nästan 9000kr för att hämta ut på Fruängen. Till min stora förvåning hade Webhallen redan sålt en av varorna jag hade beställt (ni har alltså inget system för reservation) och sedan var beställningen inte ens ihop-packad vilket ledde till att det tog mer än en timme för mig att få ut varorna.

    Enda anledningen till att ni inte får bottenbetyg är att den person som arbetade och tog emot beställningen var väldigt service minded. Kommer nog aldrig igen göra några större beställningar av varor hos er igen och kommer aldrig mer rekommendera er som butik. Åtminstone inte fruängen.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabb frakt och bra service
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett gäng varor till min sons födelsedag på en måndag kl. 10:30. På onsdagen hade varorna fortfarande inte skickats vilket skulle innebära att de inte skulle hinna levereras i tid. Jag mailade kundservice och frågade varför leveransen inte gått iväg - inget svar.

    Avbeställde därefter ordern.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Väldigt bra köp! Bra priser men skulle va bra om frakten var lite snabbare, (tog 4 dagar för den att komma fram) men jag har sett värre. Packningen var också lite på minus. Ni la proccesor boxen vid sidan och tog packnings papper och fyllde i resten vilket inte använde packnings pappret till 100% och utsätter boxen för skada mer. Annars väldigt bra!
    1 mån sedan
  • Usel
    Efter att ha varit en lojal kund och handlat på Webhallen i många år för många tusentals kronor har jag nu bestämt mig för att aldrig igen handla i denna butik någonsin igen, de har absolut INGEN goodwill. Köpte igår (2014-07-26) ett headset i deras butik för ca 600 kr, kom hem, öppnade förpackningen och tog på mig headsetet enbart för att inse 10 sekunder senare att jag inte alls tyckte om det, det satt inte skönt helt enkelt. Dagen efter gick jag till butiken och vill göra ett återköp och köpa en dyrare vara men de absolut vägrade, ingen goodwill whatsoever.

    För Webhallen borde det vara mer värt att ge mig lite goodwill efter alla dessa år och ta tillbaka varan (trots att de gör en liten förlust på att ta in den) då det givetvis leder till positiva synergieffekter i form av att jag tex sprider deras goda rykten till bekanta. Istället väljer de att spara ett par kronor samt en förlust av en trogen kund och dålig pr.

    Tråkigt att det ska vara så men vill de inte ha mig som kund längre so be it..
    1 mån sedan
  • Hej RenderMonkey,

    Via våra butikskvitton informerar vi om att återköp enbart görs på plomberade produkter, men om du känner att du har fått ett felaktigt bemötande i vår butik får du gärna maila mig på fredrik@webhallen.com så för jag ditt ärende vidare till behörig butikschef.

  • Usel
    Lade en beställning på ett moderkort som fanns i lager i Solnabutiken 07/20 (söndag) för utlämning i butik Stockholm. Ringde kundtjänst 07/21 (måndag) för att bekräfta att kortet skulle skickas samma dag. Enl kundtjänst kunde jag förvänta mig det och att kortet skulle vara framme absolut senast onsdag. Informerade om att jag hade möjlighet att åka ut till solna om det var så att det fanns risk för att det skulle vara försenat, men det skulle inte hända enl kundtjänst.

    Väntade på mail om att ordern fanns att hämta ut på tisdagen, ingenting men det är helt okej, onsdagen, ingenting och börjar bli lite irriterad. Beger mig till butiken efter jobbet men får reda på att inget kort kommit dit. Torsdag, inget mail. Ringer igen idag 07/25 och får reda på att kortet skickats först igår och KANSKE är framme i butiken tills idag.

    Känns inte alls okej att vänta 5 dagar på ett kort som skulle skickas knappt en mil. Det är lättare för mig att ta mig till Sthlmbutiken, absolut, men hade jag fått reda på att det skulle vara en sån här väntetid hade jag tagit mig tiden att åka ut till Solna.

    Fick också reda på att det är omöjligt som konsument att kopplas till personal som fysiskt befinner sig i butikerna, det är under all kritik.

    UPPDATERING:
    Kritiken gäller egentligen bara Webhallens kundtjänst och deras hantering av ärenden och respekt mot kunden. Alla gånger jag har varit inne i Stockholmsbutiken har varit väldigt positiva upplevelser och det känns som att de faktiskt försöker lösa saker. Men de hamnar i en jobbig position när kundtjänst lovar saker som de sen lämnar för vinden utan uppföljning
    1 mån sedan
  • Hej Llodrin,

    jag beklagar att det uppstod förseningar i logistiken, vilket gjorde att ditt grafikkort inte gick iväg på utsatt tid. Vi schemalägger vi dagligen interna transporter och i nästan alla fall kommer de fram på utsatt tid. När vår kundtjänstpersonal tittade på grafikkortet var det alltså schemalagt för transport och utgick från den informationen, men vi beklagar åter igen att det i ett senare skede uppstod logistiska förseningar.

  • Usel
    Varning!
    Hade oturen att få en defekt vara från dessa vilka i sin tur inte knappt gjorde någon ansträngning alls för att rätta till sitt fel. Inte nog med att varan var defekt hade den dessutom ingen plombering eller försegling, fick alltså en använd vara. Har inte fått någon som helst erbjudan om ny produkt eller att häva köpet vid kontakt med kundservice utan fick själv ställa krav som de senare inte gick med på, trots att jag har konsumentköplagen på min sida! Har både ringt då killen jag pratade med inte visste något och inte kunde ge något svar och skickat mail men inte fått ordentliga svar utom att kundservice beklagar sig men inte tänker hjälpa till alls.
    2 mån sedan
  • Hej Diavo92!

    Det låter märkligt att någon form av ersättande produkt skulle ha erbjudits om du av misstag fått en defekt och/eller använd artikel istället för en ny. Du får jättegärna maila mig detaljerna kring detta på fredrik@webhallen.com så undersöker vi det närmare!

  • Utmärkt
    Otroligt snabb leverans.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Har gjort mer än 50 beställningar under ca 8 år (Allt från TV-spel, datortillbehör och datorkomponenter till sällskapsspel, damsugare och diskmaskin). Har aldrig haft några problem eller negativa erfarenheter. Bra priser, tillgänglighet och utbud.
    2 mån sedan
  • Usel
    Otroligt dålig service. Oerhört jobbiga att göra med ifall man har fått en defekt vara.
    2 mån sedan
  • Hej!

    Jag beklagar om du känner att du har fått ett negativt bemötande i samband med att en av dina varor varit defekta. Dessvärre framgick det inte vad detta gällde närmare, men du får gärna maila mig direkt på fredrik@webhallen.com så kan vi undersöka detta närmare tillsammans med returavdelningen!

  • Utmärkt
    Bra pris på tv-spel och diverse andra goda saker!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Grymma!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Aldrig några problem, 35 ordrar levererade i tid under 4 års tid :D
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    De flesta leveranser har gått bra, men vid ett tillfälle så hade de ej den vara (torktummlare) som jag beställde. De gav mig förslaget att byta eller få pengarna tillbaka. Den vara de ville att jag skulle byta till sa de kostade mer, men jag skulle få den för samma pris som ursprungsvaran. Problemet var att när jag själv kollade upp torktumlaren så drog den nästan dubbelt så mycket el som den jag beställt från början. Enligt normal användning så skulle det kosta mig ca 400 kr per år extra. Detta var väldigt fullt gjort av Webbhallen. Jag valde då pengarna tillbaka, men var tvungen att ringa flera gånger till dem för att de skulle betala ut pengarna. Det tog ca 30 dagar, istället för lovade 2-3 bankdagar.

    OBS! När det går rätt så har de en bra service.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    1
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jätte nöjd med köpet +++
    2 mån sedan
  • Usel
    Min 5 åriga son hade sparat ihop egna pengar för att köpa sig lego chima lejonens chi tempel. Beställde legot den 20/6 (midsommarafton) och väntade mig att det tidigast skulle skickas måndag 23/6.

    På onsdag 26/6 ringde jag webhallen och frågade vad som hänt med leveransen. Då fick jag svaret att paketet tydligen fastnat i någon butik och att han skulle skicka det vidare till mig, och att jag kunde vänta mig att få det senast onsdag den 2/7. Ringde på torsdagen och undrade återigen vad som hänt då jag fortfarande inte fått legot. Min grabb frågar varje dag vart hans lego är. Då drog ni samma visa igen att paketet fastnat i någon butik och att.... -Nä, det fick jag höra förra veckan med sa jag! -Jaha, men då måste det varit någon annan som hamnat före dig i kön (Legot är restnoterat så det fanns bara 2 st kvar då jag beställde.) Men vi skickar det så du har det 9/7 på onsdag i nästa vecka.
    Jag frågade om jag inte får någon kompensation för allt strul. -Jo, du kan få fri frakt på nästa beställning.... Hyvens!

    Har ni så dålig koll på vilka beställningar som skall gå till vem och skall kunden behöva ringa och kolla om paketet kommit iväg? Ni borde ju ha ett bättre system som talar om att varan fastnat, blivit dubbelbokad.

    Fruktansvärt dåligt skött.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt både datorer och elverktyg när Webhallen varit billigast. Upphämtning i butik har funkat smärtfritt.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser, snabba leveranser och vettiga betalningsalternativ.
    2 mån sedan
  • Bra
    bra priser dock lite strul ibland
    3 mån sedan
  • Perfekt
    good
    3 mån sedan