Samma pris online och i butik
Fraktfritt till 18 butiker
Årets butikskedja 2014

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
(data från 2016-02-07)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.51)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    *4e uppdatering
    Till sist fick jag lämnat tillbaka min produkt och fick pengarna tillbaka, plus hälften av priset av en annan produkt som bonus för att allt hade gått så fel. En stjärna plus för att ni till slut löste det. Tack

    *3e uppdatering.
    Går det att vara sämre?
    2 månader försenat nu på fel adress. Jag ber dem per mail att ta tillbaka produkten.
    De frågar om mina bankuppgifter för att ge tillbaka pengarna, jag skickar mina bankuppgifter till dem.
    4 dagar senare får jag ett nytt mail där det står "Vi har uppmärksammat att dina varor skickats fel, kan skicka till korrekt adress och du får produkten för 50% av priset, skicka oss dina bankuppgifter.
    Nu skrev jag ett väldigt otrevligt mail tillbaka som jag inte är stolt över, men ni har nu pushat mig gång på gång. Det rinner över! Skicka bara tillbaka min pengar, ni har all information om ni bara läser de mail ni får av mig, herregud.

    ANVÄND INTE WEBHALLEN, det finns så många andra företag med liknande billiga priser som kan sina grejer!

    *2a Uppdatering*
    Till slut 1 månad och 3 veckor försenat skickar de det sista paketet till fel adress, TROTS att jag ringer dem och uppger ny adress. TOP 1 av de sämsta företag jag har haft att göra med.

    *Uppdatering*
    Tips: Ring deras kundservice och absolut inte email. Jag skickade email och fick först inte svar (läs under), skickade igen och fick ett email som var ytterst svårtolkat, men avslutade i alla fall med information att jag "bör" få varan denna veckan.
    För att få klarhet ringde jag dem och, precis som förra gången (läs nedan), så löste de allt på 5 sekunder, inget strul eller konstiga bortförklaringar. Min produkt skall skickas snarast. Då blev den bara 1.5 månad försenad till slut och den sista julklappen kan delas ut till förmån för husfriden.

    *Original*
    Jag gav dem först full pott, men gjorde det utan fått hela min beställning.
    Under Black Friday köpte jag 3 produkter, låt oss säga A,B och C. Insåg snabbt att jag hade gjort en felbeställning så ändade A, vilken gick bra hos en duktig herre på deras kundtjänst.
    Den ändrade produkten och B kom fram i tid och jag skulle få vänta på produkt C. Bra tänkte jag, jul är ändå långt bort. Men den sista produkten kom inte fram. Så ingen julklapp till min flickvän på jul, surt.
    Jag skrev därför ett ganska sarkastiskt mail till dem och frågade när och hur jag skulle få tag på produkt C. Får tillbaka ett automatiskt svar där det står vi svarar inom 48h under arbetsdagar.
    Det är i skrivande stund den 2016-01-10, inget svar än... och ingen produkt C.
    Förmodligen har jag bara haft otur på något sätt och killen i kundtjänsten jag ringde första gången var bra, så en extra stjärna för det. Men i övrigt... nä aldrig igen.
    28 dagar sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Perfekt
    Inte alltid billigast men har det mesta i lager (för avhämtning i butik samma dag) och personalen kunnig med bra servicekänsla. De var även väldigt proffsiga den gång jag fick reklamera router som gick sönder, fick en ny direkt och de skötte ärendet mot leverantören :-)
    6 år sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Perfekt
    Alltid snabba, alltid bra service! Inets enda utmanade i mina ögon!
    5 dagar sedan
  • Ganska bra
    Nackdelar:
    * Dålig web, nära på omöjligt att hitta vad man söker. Utan Prisjakt så hade jag aldrig handlat här.
    * Ca en veckas svarstid de 2-3 gånger jag kontaktat Webhallen via mail.
    * Beställt en produkt som de upptäckte utgått, sådant kan hända så klart. Det tråkiga med detta var att jag fick ett schemalagt mail om det kl 00:01. Istället för att de försöker kontakta mig så ska jag ringa eller maila dem. Tråkigt när det är de som gjort fel. Då mail har fungerat dåligt förut, så valde jag telefon. Tog en halvtimme innan jag ens lyckades få en köplats i deras svarstjänst för att kön var full. Efter det så rådde ytterligare en halvtimmes väntan. Slöseri på min tid.
    * Jag är egen företagare och handlar ibland privat och ibland till företaget. Webhallens web tillåter inte att man ändrar mottagar-namn.

    Fördelar:
    * Bra sortiment.
    * Oftast bra priser.
    * Kul med deras "achievements". Jag är level 10 med ca 130k poäng.
    5 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde en liten beställning på 330 kr från Webhallen, men ångrade mig tre dagar senare. Köpet hem gick smidigt och lätt och fick godkänt att ångerrätten gällde från kundsupport efter 4 vardagar (trots att de sa att de svarar inom 48 timmar).

    Fick i uppgift att skicka tillbaka paketet till deras varuinlämningsadress, vilket jag gjorde. Det kostade mig 155 kr i porto, något som andra ledande butiker hade stått för på egen bekostnad.

    20 dagar senare fick jag ett brev från posten att mitt paket aldrig hämtats av Webhallen och att jag därmed måste betala 110 kr i returavgift för att få tillbaka mitt paket. Detta trots att jag skickat paketet till den adress Webhallen gav mig på det sätt Webhallen instruerat.

    Jag har nu två val, antingen att betala dessa 265 kr till posten + 330 kr till Webhallen + 60 kr till Klarna i förseningsavgift och behålla produkterna jag inte ville ha, eller betala posten deras 265 kr + 265 kr EXTRA för att skicka paketet till Webhallen på nytt, den här gången med leverans till dörren, med ingen som helst garanti att de löser ut paketet den här gången heller.

    Oerhört förargad över hur Webhallen löst detta problem. Om det kostar dem 29 kr att skicka paketet till mig, ska det inte kosta mig 500 kr att skicka tillbaka det.
    6 dagar sedan
  • Hej Albinantti.
    Tråkigt att höra att det har blivit så mycket omkostnader i samband med er retur.
    Det låter som att posten har sorterat ert packet fel.
    Detta är givetvis inte ert fel. Återkom direkt till mig på emil@webhallen.com med ordernummer så kan vi titta närmare på vad det är som gått fel.

  • Acceptabel
    Har väldigt stort sortiment i centrallager men ganska litet ute i butikerna. Dessutom stämmer inte lagerstatus i deras sökfunktion på hemsidan. Man måste in på produktsidan för att se om grejen man vill köpa finns i butiken närmast där man bor. Hemsidan är riktigt usel när man försöker hitta saker, få en överblick över vad som finns i butik eller om man vill jämföra något. Rörigt och ostrukturerat! Funkar utmärkt att handla i butik om man vet vad man vill ha. Vet man inte så blir det jobbigt eftersom allt är bakom disk.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Perfekt
    Överlägset bästa butiken för elektronik, spel, datorhårdvara, etc. Levererar alltid snabbt, bra koll på lagerstatus och oftast de bästa priserna.

    Har varit kund hos dem i snart 15 år och det har förstås blivit lite strul genom åren, som dock nästan alltid blivit ordnat supersmidigt och det är en stor orsak till att jag återkommer till dem. Har blivit generöst kompenserad för fel från deras sida och att hantera returer är inte det minsta problem, jämfört med hur andra butiker kan vara. Kontakt med deras personal, oavsett avdelning, är alltid angenämt och professionellt.
    8 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en snorbillig / usel surfplatta och den hade ett jack i ett hörn av skärmen som syntes först efter att skyddsplasten plockats bort. Av utseendet att döma kan det vara något som skadat skärmen (plastmaterial) vid monteringen.

    Eftersom plattan var så billig kändes det onödigt att åka in och bråka om reklamation, utan jag skickade ett mail till kundtjänst och frågade om det gick att lösa med någon mindre ersättning (100kr) då varan inte var i toppskick och fick svaret:

    "Det blir tyvärr nödvändigt att ta med varan till butiken för bedömning i det här fallet. Skärmar skadas i regel inte under fabrikationen, utan den typen av defekt beror i regel på handhavandefel och det går i så fall dessvärre inte på garantin."

    Det kostar mig mer i tid och pengar att åka till en butik, så jag behåller junket och skriver av lite ilska här istället. Att ha "handhavandefel" som standardsvar när jag i mitt mail påstod att det här var något som var från början, är samma sak som att påstå att jag ljuger. Jag har köpt varor hos webhallen sedan 2004 för närmare 18000kr.
    (Detta är vad som står på min medlemssida, troligtvis har jag handlat för närmare 50000kr över disk sen butiken låg i en trång källare på en bakgata i Stockholm)

    Aldrig tidigare har jag ljugit för dem, varför skulle jag ljuga om 100 spänn?
    Nej Webhallen, ni får inga mer pengar av mig.
    9 dagar sedan
  • Mycket bra
    Webhallen är butiken som gäller om du själv redan vet vad du ska ha och är beredd på att betala. Väldigt varierande priser från vecka till vecka, men tycker ändå om dem som helhet.

    Edit 2016-01-28: Webhallen har växt mycket sedan jag först recenserade dem. Utvecklingen har heller inte legat still och de har hunnit utveckla både hemsidan och butikerna. Deras kundklubb/medlemsregister har utvecklats till ett webbaserat RPG samt så har de öppnat maid-kafè i deras butik på Fridhemsplan. Helt klart vilken målgruppen är och helt klart att även andra, icke-nördar, hittar dit och handlar! Ni i gänget har verkligen växt väl och jag är glad över att tillhöra skaran ytterst nöjda kunder.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Usel
    Min tv pajade och Samsung krediterade hela beloppet till Webhallen för att tvn inte gick att laga.
    Webhallen väljer att göra ett åldersavdrag så att jag endast får ut 2/3 utav det jag betalade för tvn.
    Tvn går ej att köpa längre och den går inte heller att ersätta då det finns inte någon tvn som kan matcha den.
    Tack webhallen!
    7 år sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Hej PhR34k
    Då er tv var över 2 år gammal och ej kunde repareras gjorde Samsung också gjort åldersavdrag mot oss och att vi har rätt att ta ut ett nyttjandeavdrag.
    Avdraget för dessa ärenden är enligt  Konsumentverkets riktlinje är 20-30% per år.

  • Usel
    värdelöst, beställde en circle pad pro för två veckor sedan, mailade och frågade när den kommer, några dagar senare får jag reda på att den kommer kanske en vecka senare.
    12 dagar sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och bra att man kan boka och hämta upp i butik.
    12 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Efter många år med Webhallen, har jag nu haft en reklamation, genast sjunker servicen till botten. Det står att Butiken skickat den till RMA i över en vecka. Mailade kundtjänst, fick svar efter två dygn, vilket är ovanligt dåligt för Webbutiker. Svarade att den inte var skickad än......vilket svar! Borde dom inte kolla varför den inte är skickad än???? Helt otroligt. Ställt frågan, väntat i två dygn till.....

    Ringa är ju helt meningslöst, det har jag vetat ett bra tag. "Det är många som ringer till oss just nu var god försök igen senare...CLICK"

    Varför finns det inga företag som tar reklamationer seriöst.

    Som en klok person sa till mig det är inte det bästa men kommer i håg utan det sämsta. När något redan gått sönder ska man inte få sämre service än när saker funkar.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Usel
    Usel kedja. Dålig kundservice som vägrar byta varor trots distansköplagen, jättedåliga säljare i butik i Stockholm, felaktiga lagersaldon, dåliga produkter. Begagnade produkter påstås vara nya. Sämsta butiken att gå till/handla ifrån om du vill köpa dataprodukter eller spel.
    18 dagar sedan
  • Hej MrsJM

    Om du har ett specifikt ärende hos Webhallen som du vill att vi kollar på så går det bra att kontakta mig direkt på emil@webhallen.com

  • Mycket bra
    Fick defekt produkt men webhallen löste returen utan några problem och jag fick pengarna tillbaka inkl frakt.
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Webhallen är min go-to affär när det gäller datortillbehör. Smidigt med fysiska butiker där man kan knata in och hämta upp beställningen. Priserna är bra och utbudet är bra. Jag har aldrig haft några problem med webhallen.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 20 dagar sedan )
  • Perfekt
    Väldigt snabba leveranser från er.och inga problem att få saker fixade på garantin.
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Aldrig några problem att handla från webhallen
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Usel
    Köpte en dyr tv. Fick hem en med trasig skärm, webhallen skickade den till service trots doa dag 7. Nu får jag varken den lagad eller en ny. I kontakt med KO och han säger att webhallen är den skyldiga i detta fall. Väntar samtal från webhallen på måndag, deras sista chans. Annars ARN och media.

    Otrolig dålig kundservice också.
    22 dagar sedan
  • Hej feelle

    Största delen av de DOA-ärenden vi tar mot löser vi på stående fot, antingen i kassan eller vid vår centrala returavdelning. Men i vissa svårbedömda fall måste vi ta assistans av en auktoriserad verkstad för att få ett underlag för DOA.

    Kontakta mig på emil@webhallen.com om du vill att jag ska ta en närmare titt på ditt ärende.

  • Usel
    Helt värdelös service som inte ens kan hjälpa mig med mitt gtx 970 som hade coil whine. Lämnade in det tre gånger och fick två styckna nya men när jag tredje gång lämnade in det vilja ha pengarna tillbaka sa dem att det inte var något problem med grafikkortet.
    Den värsta kundservicen jag någonsin stöt på.
    22 dagar sedan
  • Hej Hamgamer

    När det gäller spoltjut på grafikkort, så handlar det alltid om en bedömningsfråga. Det skall vara väl hörbart och på en nivå där det kan anses konstant störande. Ljudnivån på spoltjut kan även variera beroende på olika kombinationer av nätaggregat samt moderkort.

    Vill du skicka ditt grafikkort för en andra åsikt till våran centrala returavdelning så går det bra att kontakta mig omgående, emil@webhallen.com

  • Dålig
    Jag handlar relativt ofta hos webhallen och har inget att klaga över när det gäller personalens bemötande/kunnighet. Kan kännas lite tråkigt att personalen inte har några möjligheter att justera priset på produkter när man ligger helt fel prissatt jämte sina konkurrenter. Alla har antagligen inte samma behov av att behålla sina kunder så de inte går vidare till nästa butik...

    Däremot hur en så pass stor butikskedja kan ha så fruktansvärt dålig kundservice via e-mail och telefon. Svar på e-mail garanteras inom 48h ( stämmer inte ) vilket även det är makalöst dåligt.

    Det absolut sämsta med upplevelsen är när man ska ring till deras kundservice. Hur en ägare till ett säljande företag kan acceptera att samtal bara kopplas bort är ju helt obeskrivligt dåligt. Man ringer in och får svaret att det är många som ringer just nu.. sedan kopplas du bort. Kontakta för "guds" skull er telefon operatör och installera fler inkommande linjer om det är det som är problemet. Sedan att ringa in och höra att man faktiskt kommer fram och att det bara är 5 st före i kön, BINGO! eller? nae, 32 minuter senare är man fortfarande nummer 2 i kön.. Investeringen i mer personal till kundtjänsten måste ju direkt att gå att räkna hem när man får nöjda återkommande kunder. Jag måste däremot trycka på att när man kommer fram så får man alltid ett trevligt bemötande av väldigt hjälpsam personal. Man är helt enkelt dumsnål!
    23 dagar sedan
  • Hej DavidLindberg

    Under November och December månad har vi upplevt en större belastning på vår kundtjänst än vad vi rustat upp för och räknat med. Det har inneburit att vi tyvärr halkat efter med ett antal ärenden och att växeln varit proppfull under primetime. Vi tar lärdom av detta och tar med oss det till nästa julhandel.

  • Usel
    KATASTROFALT DÅLIGT! VARNING!
    Beställde ett par hörlurar från Webbhallen fredag 18/12. Ångrade mitt köp fort och ringde in till kundservice för att makulera ordern inom loppet av två timmar. Kom fram efter kanske 10st försök då jag ständigt möttes av "Det är många som ringer just nu, var vänlig försök igen om en liten stund". När jag väl kom fram så fick jag vänta omkring 20-25min på att bli framkopplad. Då hade paketet redan gått iväg och en kille lovade mig en fri retursedel skickat till min mail omgående som plåster på såren eftersom jag var så snabb med att ringa tillbaka. OK schysst tänkte jag.
    Paketet kom på måndagen. Men ingen retursedel i min mail. Letade igenom alla mappar inkl. skräpposten i min mail men ingenting hade jag fått. Skickade mail till dem och undrade vad det var frågan om. Tog 3 dagar att få svar. och då fick jag ett "Ursäkta för sent svar, såg att en kollega redan hade hjälpt dig. Mvh *******
    HELVETE så oproffsigt! Vadå hjälpt mig?? Det står ju förfan klart och tydligt i mailet att jag ringt er 10ggr och dessutom INTE fått retursedeln. Jag svarade och påtalade att läs vad jag skrivit istället.
    Jag tog sedan upp telefonen för att ringa dem igen och det tog mig på RIKTIGT nu över 30 försök och 3 jävla dagar att komma fram till deras kundtjänst som ånyo lovade att skicka en retursedel. (Samtalsloggar finns som bevis ifall någon ifrågasätter). Efter ca. 30min väntan så kommer jag fram o denna gången höll jag kvar dem i telefonen för att inte bli lurad igen. Och ja - nu kom den mycket riktigt. Jag skickade iväg paketet illa kvickt 23/12 och det bör med andra ord senast ha nått dem runt 28-29/12. Jag väntar sedan på returen av mina pengar. Brukar hos vanliga företag ta MAXIMALT 3-5 arbetsdagar. Hos webhallen då? Nonono...
    När jag fortfarande inte sett röken av mina pengar 8/11 så ringer jag IGEN. Samma problem "För många som ringer, försök senare". Tog väl mig uppskattningsvis 5-6 försök till, och när jag väl kom fram fick jag sitta o kö över 30min. Brukar vara så när man ringer sunkiga webbhallen :)
    Då lovar de mig att jag ska ha tillbaka pengarna inom kort. Mycket riktigt 11/1 ser jag pengarna tillbaka på kortet. Över 3 veckor efter köpet! Och x antal timmar i telefonkö. S-K-A-N-D-A-L.
    Förstärk er kundtjänst när de ringer mycket folk. Ni har förlorat mig och alla mina vänner och bekanta som framtida kunder. Sjukt besviken.
    23 dagar sedan
  • Hej Vresarn

    Givetvis väldigt tråkigt att höra att det gått snett i ditt ärende. Vi har upplevt ett hårdare tryck på kundtjänsten än vad vi räknat med och rustat för denna julhandel. Efter att vi mottagit din retur samt kontonummer för återbetalning ska din återbetalning vara gjord inom 14 dagar, vanligtvis snabbare än så. Där tillkommer även bankens hantering av transaktionen vilket kan medföra någon extra dags väntetid.

  • Perfekt
    Bra priser på många varor och kul med det nya medlemssystemet där man kan få achievements och medlemserbjudanden.
    26 dagar sedan
  • Dålig
    Köpte dessa hörlurar: http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/194873-sony_headset_mdr-nc31em_med_digital_brusreducering-svart&atcl=external:ref

    Tydligen fungerar de bara med vissa enheter, vilket jag inte såg någonstans innan jag köpte. Kollar senare och ser att det står: "Fungerar endast med Sony Xperia Z3 Z2 / Z2 Tablet" men vet inte om det är något de la till senare för inte fan skulle jag köpt hörlurar om jag inte kunde använda dom.

    Ringer till support och det går inte lämna tillbaka då det är in-ear.. förståeligt men ändå riktigt tråkigt. 350 kronor åt helvete.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 27 dagar sedan )
  • Hej Rizzrack

    Tyvärr finns det ingen ångerrätt på öppnade in-ear hörlurar. Vad gäller specifikt den här modellen, så har reservationen kring vilka enheter hörlurarna fungerar med funnits på vår sida sedan april 2014.

  • Dålig
    Första gången jag betygsätter en butik men det verkar som om Webhallen är inne i en nedåtgående trend av deras servicevänlighet?

    Beställde en 1440p skärm online och valde för enkelhetens skull upphämtning via butiken då jag skulle ha vägarna förbi en butik.

    Jag ser på kvittot i butiken att ångerrätt bara gäller obruten förpackning, ifall paket hämtas ut via en butik. Jag behövde eventuellt utnyttja ångerrätten då jag aldrig har set produkten och ville åtminstone packa upp den och se på den men ångerrätten för distansköp gäller inte om man hämtar ut den i butik?

    Jag ville bara plocka upp den och titta på den men nix!

    För att få utnyttja ångerrätten måste paketet vara leverererad via posten sa killen på webhallen. Vad är skillnaden om jag beställer på webben och hämtar ut den i butiken/utlämningsttälle som webhallen äger eller på ett postkontor?

    Om man hade anset att ni hade haft en riktig butik där man kan få klämma på grejjerna så hade jag förstått den distinktionen men icke.

    Det finns dessutom andra elektronikkedjor som erbjuder servicen utlämning via butik eller utlämningsställe utan att göra skillnad på ångerrätten...

    Killen i kassan kunde själv inte svara på varför det är så men fick ta tillbaka produkten över disk..
    28 dagar sedan
  • Hej woki

    Öppet köp i butik gäller 14 dagar i oöppnad förpackning, likt många andra elektronikhandlare. Vid distansköp tillämpar vi den lagstadgade 14 dagar långa ångerrätten, där du får möjlighet att inspektera produkten.
    Mer utförlig information kring detta finner ni alltid på våran hemsida.

  • Perfekt
    Handlat många gånger från Webhallen. Mina inköp har alltid varit smidiga. Snabb och säker leverans. Bra priser o stort utbud. Diggar dom. Bara att rekommendera.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser, sortiment och service.

    Riktigt smidigt att boka varorna via nätet och plocka upp dem i butiken.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en laptop 1326 på en torsdag, kunde plocka upp den 1019 dagen efter. Detta till en småstad i Värmland i full snöstorm. Kan inte ha tagit många sekunder från lagd order till utleverans. Har inte behövt ha något att göra med deras supportcenter men alla gånger jag beställt från dem hittills har det gått undan, speciellt denna gången, därav maxbetyg för närvarande.
    1 mån sedan
  • Usel
    Att vara snabbt att skicka varor som man redan har betalt är ingen "rocket science" och alla kan vara duktig på. Företagens starka sida syns när man har problem med sina grejer och behöver kontakta supporten. Och där visar Webhallen sin svag sida.

    Jag har lämnat min dator på reparation för 3 veckor sen och har inte hör något om den. Har försökt att kontakta supporten fler daggar i rad som har öppet endast 11-16 men kan inte inte komma fram, "det är många som ringer" säger en inspelat röst. Riktig dålig!
    1 mån sedan
  • Hej cimimone

    3 veckor är oftast ingen onormal handläggningstid för ett serviceärende, men kontakta mig direkt så ska vi kunna ordna fram en status på ditt ärende.
    Kontakta mig med ärendenummer på Emil@webhallen.com

  • Usel
    Inväntar kreditering sedan över en månad tillbaka på ett serviceärende som jag nu har kontaktat dem cirka 5 gånger om. Inte fått något svar på mina mail som jag skickade för 2-3 veckor sedan. Vet inte vad jag ska säga. Pinsamt.
    1 mån sedan
  • Hej Ninjaflipp

    Vänligen återkom till mig med ditt ordernummer så ska vi se över din kreditering omedelbart.

    Emil@webhallen.com

  • Usel
    Att lägga ut varor till lockpris är så jävla dåligt. Hrt Stage för 1990 kr var ett väldigt bra erbjudande, men samtliga beställare från minhembio.com blev utan då Webhallen lockar med varor som uppenbarligen inte finns.
    Förutom det omoraliska i detta är det dessutom ett lagbrott.
    Tills Webhallen förklarar orsaken till att dom inte levererar beställda varor och bryter mot lagen blir det bottenbetyg och bojkott.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej Vincent!
    Jag beklagar att du inte hann få ditt exemplar av den bokade produkten. Då detta handlade om en utförsäljning av en produkt som tidigare inte sålt i några stora volymer tog vi beslutet att rea ut det knappa tjugotalet enheter vi hade kvar på lager. Då efterfrågan blev större än förväntat på högtalarna så har tyvärr inte alla som beställt kunnat få sitt exemplar levererat.

  • Bra
    Köpte Sennheiser MM 550-X travel (Fyndvara - Klass 1).

    Klassificeringen:
    http://www.webhallen.com/info/support_och_retur/fyndvaror

    När jag hämta ut och öppnade paketet som jag alltid gör i affären såg förpackningen rätt slitet ut, dock spelar detta ingen roll med en Fyndvara - Klass 1 hos Webhallen.

    När jag kom hem och öppnade upptäckte jag direkt en skada på öronkudden, sömmen hade släppt på insidan. Dessutom saknades det en flygplans-plugg-in-adapter.

    Tog bilen till Webhallen i Sisjön och reklamerade den, fick pengar tillbaka utan problem. (Makulerad faktura) Stort plus.

    Dock ett stort minus för dålig klassificering, gillar inte att lägg ner tid på reklamationer. Men visst, köper man fyndvaror får man kanske räkna med detta. Dock onödigt att ha en sådant system i sådana fall. Nu ligger varan ute under Fyndvara - Klass 3, vilket stämmer med deras kriterier.

    Bra kundhantering i alla fall.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Tiptop. Personligen aldrig varit missnöjd med att boka varor eller direktköp i fysisk butik (gbg). Bra personal!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Mitt första omdöme (medlem på Prisjakt och Webhallen i ca 10 år).

    Beställde en vara igår natt. I morse kl 08:30 kom ett mail om att beställningen fanns att hämta i butiken på S:t Eriksgatan. Kl 18:40 går jag in i butiken som enda kund och får snabbt beskedet att varan inte går att hitta.

    Kanske någon annan kan hjälpa dig att leta?
    "Nej, tyvärr, du kan ju prova med Kista, jag tror att de har öppet till 20".
    Hmm... men när kan ni få in den hit igen?
    "Ingen aning, vi har haft så jättemycket att göra."

    Några tips till Webhallen om ni vill behålla trogna kunder:
    - Utbilda personalen i grundläggande servicekunskap.
    - När ett misstag har skett, be ordentligt om ursäkt och fråga om det finns något ni kan göra för att hjälpa kunden (t ex ringa en annan butik för att säkerställa att varan finns där). Stå inte bara med armarna i kors och vänta på att kunden ska tacka för sig och lämna butiken.
    - Visa att ni uppskattar en trogen kund och ansträng er lite så att en dålig upplevelse vänds till något positivt (det behövs inte mycket, varför inte bjuda på en kopp kaffe eller en liten rabatt på nästa beställning?)
    1 mån sedan
  • Hej faik

    Tack för din feedback, vi tar till oss av den och försöker göra ett bättre jobb nästa gång detta händer.

  • Usel
    OBS! SÄMSTA KUNDSERVICEN NÅGONSIN

    Att webhallen har en avdelning de kallar för kundservice är skrattretande. Att man som elektronikjätte har en kundtjänst som är öppen från kl 11-16 är bara pinsamt och mail svaraR dom på i BÄSTA fall inom 48 timmar.... Det verkar som att tiden helt stått stilla på webhallen då de inte kommit in på 2000-talet än.

    Jag ville returnera en vara och ringde till dem 3-4 gånger om dagen i en vecka och kom inte ens fram till telefonkön! helt otroligt. På fredagen var jag ledig och ringde då 14 gånger under dagen innan jag kom fram och då fick jag sedan sitta i telefonkö i över en timma. Jag skickade även mail som det tog dom en vecka att svara på.

    Cred till killen i andra änden av luren som var mycket trevlig trots en minst sagt onöjd kund!

    Aldrig mer webhallen!
    1 mån sedan
  • Hej jime

    Vi upplever just nu en tillfälligt extrem hög belastning, långt över den ordinarie julbelastning vi alltid räknar med och rustar inför. Beklagligtvis leder det till utökade väntetider på mail och telefon. Vänligen skicka ditt ärende direkt till mig, emil@webhallen.com, så skall jag ta mig en titt på detta!

  • Usel
    Beställde 4st Fibaro Wallplugs som enligt hemsidan skulle komma in i lager nästa dag.
    Efter att jag själv kontaktat webhallen då jag sett att tidigare info in leverans försvunnit fick jag bara svar att det "Att det va konstigt och att alla andra varor minsann fanns i lager".
    Som om det spelade mig någon roll.

    Svarade då och frågade om det fanns något leveransbesked, utan få något svar alls.

    Upprepade sedan försöket igen utan att få något som helst gensvar.

    Efter 2,5v kom det ett mail att grejena kommit... Suck!
    1 mån sedan
  • Hej KristianO

    Våra beräknade leveranstider som ibland finns på produkter som är slut på lager är uppskattningar efter kommunikation mot leverantören. Oftast stämmer dessa bra, men framförallt runt juletid kan det hända att dessa uppskattningar inte kan efterlevas. Jag kan nu se enligt orderhistoriken att du har fått dina produkter och hoppas du är nöjd med dessa!

  • Usel
    Jag skulle inte rekommendera butiken när det kommer till datortillbehör via webben.
    Beställde en router den 27 nov på Black Friday och fick hem produkten den 30 december. Nu vet jag att varan inte fanns i lager, men en bättre kundtjänst t.ex.
    en snabbare support.
    Vill också påpeka att hanteringen med försenad leverans skulle behandlas med ett personligt mail och inte att en Bot skriver till en.
    Nu är varan hemma efter 33 dagar och man fick ingen kompensation. Hädanefter blir det besök hos era trevliga konkurrenter som vet hur man behandlar kunder!
    1 mån sedan
  • Hej Bussmaster

    Routern du beställde tog slut i ett nafs under Black Friday-rean tack vare ett mycket bra pris. Tyvärr innebar det att en del beställare inte kunde få sina routers levererade förrän vi fick in nästkommande leverans från vår leverantör.

  • Mycket bra
    Överlag så är jag en nöjd kund, men jag har haft en retur på en dator som blev utdragen och energikrävande då kundtjänsten inte verkade ha någon koll på vad som händer hos Acer i Tyskland eller hur de skulle gå tillväga. Till slut fick man veta på att produkten krediterats och det tog många samtal med olika personer inom båda företag tills allt blev ordnat.
    Spontant känns det som att man behöver en bättre organisation vid reklamationsärenden.

    Men så länge man har turen att slippa skicka in något för reparation så fungerar det smärtfritt med att beställa och hämta ut varor i butik i Malmö.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Jag lägger väldigt sällan recensioner direkt mot företag då jag för det mesta webbhandlar ifrån de mer seriösa butiker så som Webhallen framstår att vara. Men hanteringen från deras kundservice främst ifrån en Wasif H har varit under all kritik vilket gör att ett undantag i av företagsrecension måste göras.
    För det första så är svaret från Wasif sena, tar ungefär 3-7 arbetsdagar att få svar på ett redan öppnat ärende, är det så Wasif är sjuk eller ledig så måste det ju finnas någon annan person som kan hantera ärendet?
    För det andra så svarar Wasif aldrig på alla mina frågor eller påståenden i mina mail utan återkommer endast med ett "standardsvar" som Webhallen tagit fram, igen enligt mig.
    För det tredje så undrar jag om ni har "standardrutiner" för hantering av RMA för olika produkter. I mitt fall så gäller det ett headset som jag haft i tre månader där er RMA-avdelning påstår att det är mitt fel att jag gjort sönder detta headset när dom inte ens bemödat sig med att packa upp produkten från den tillhörande lådan. Jag förväntar mig att ett headset (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2358530) i denna prisklass skall klara i alla fall ett år innan det blir defekt, men tre månader med försiktig användning är enligt mig ett måndagsexemplar eller fabriksfel.

    Så finns det någon vettig servicetekniker på Webhallen som kan ta och gå igenom varför hanteringen av mitt ärende, #KT9984997, blivit uselt hanterad och göra någonting åt saken?
    1 mån sedan
  • Hej Gonjer.
    Främst vill jag beklaga den långa svars tiden via mail detta beror på en tillfälligt extrem hög belastning, långt över den ordinarie julbelastning.
    När det kommer till ditt RMA ärende nekades returen av våran returavdelning som tidigare nämnt via mail.

    "Den skadade delen på kabeln tyder på att den usatts för yttre åverkan. T.ex. Felaktig användning.
    Denna typ av skador uppstår inte av sig själv och vår bedömning är att hörlurarna skadats p.g.a yttre åverkan. "

    Felet som produkten skickades in för var alltså inte något infattades under garantin.

  • Usel
    Beställde två varor under samma dag den 20:e för leverans innan jul. Det ena prylen kom den 22:a det andra jag beställde har jag inte sett röken av. Mailade deras kundtjänst den 23:e och det har jag fortfarande inte fått svara på. Har ringt kundtjänst men där går det inte att komma fram överhuvudtaget....... Jävla skitfirma
    1 mån sedan
  • Hej!

    Vi upplever just nu en tillfälligt extrem hög belastning, långt över den ordinarie julbelastning vi alltid räknar med och rustar inför. Beklagligtvis leder det till utökade väntetider på mail och telefon. Vi har givetvis kallat in extrapersonal från butikerna, kommer att jobba övertid samt helg för att komma ikapp och hoppas på bättring inom kort. Vänligen skicka ditt ärende direkt till mig, emil@webhallen.com, så skall jag ta mig en titt på detta!

  • Usel
    Olika svar ifrån kundtjänst respektive butik samt ingen goodwill längre.
    Jag köpte sex stycken diskar under 2013 som en efter en rasade. När den senaste rasade så var det två år och en månad sedan inköpsdatumet. Jag ringde då kundtjänst och frågade om man fick byta i varje fall. Glad blev jag av svaret att det inte skulle vara några problem på grund utav reklamationsrätten. Väl i Linköpings butik så fick jag dock svaret nej (!). Det är två år som gäller, punkt. Även fast reklamationsrättslagen säger tre år..? Jag hänger inte med där. Det skulle bli en förlustaffär för dem sade de något om. Meeen.. Jag hade väl rätt att byta..? Nix pix, tydligen inte.
    Det räckte inte att nämna att jag felaktigt trott att garantin bara var ett år och då hade tyvärr under de två åren köpt nya diskar för att ersätta de som rasat. Totalt två diskar för lagring och två OS-diskar hade jag råkat köpa istället för att få dem på garanti. Förlustaffär, jo just det. Jag hade ju redan gett dem mer pengar i form utav fyra diskars inköp än vad den nya disken skulle kostat dem.

    Butiken i Linköping vet dessutom om att Seagates diskar är extremt kraschbenägna, vad gäller mitt ansvar som kund att "bevisa fel" det vill säga.
    En normal disk går inte sönder efter bara två års tid. Kamrater som också köpt dem har bytt ut många utav dem också. Tror vi ligger på närmare 11 av 20 totalt, vilket ger oss lite mer än den statistiskt vanliga failure raten nedan. Men de har bytit i samma butik så butiken är fullt medvetna om det som sagt.
    Seagates batch av 3 TB-diskar har, för de som inte vet, en väldigt hög failure rate på 40% på första året: https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-reliability-stats-for-q2-2015/

    Så om vi utgår ifrån att de inte begått något lagbrott utan faktiskt kan säga nej så lämnar det ju bara bevis på en sak. Deras goodwill.
    Nej, Webhallen är oftast inte billigast på diskar men man har varit kvar som kund i varje fall då deras support och goodwill har vägt upp för det på andra produkter. Det är sådant som för mig skapar mervärde; fokus är inte på vinstmarginaler utan på kunden.
    Fram tills nu, det vill säga.
    Hur kan man räkna med att kunden vill vara kvar om man tar bort den största fördelen man har jämtemot billigare kedjor?
    1 mån sedan
  • Hej Liemannen

    Mekaniska hårddiskar innehåller rörliga delar, vilket undantas från reklamationsrätten. Som du säger kan det dock röra sig om batchfel på vissa modeller, dock måste detta kontrolleras mot tillverkaren innan vi kan godkänna ett utbyte av en hårddisk.
    Kontakta mig om du vill gå vidare så kan vi kanske hitta en lösning tillsammans. Emil@webhallen.com

  • Usel
    Fy fan så jävla värdelöst beställde en router den 28:e för 1990 förskottsbetalning fanns inte i lager fick ingen kontakt med supporten, så jag avbeställde den då jag behöver en super akut, idag den 29:e så fanns dem i lager så beställde dem tidigt i morse och suttit i telefon kö så länge att varan hinner till och med skickas iväg och fortfarande i Kö plats 4.

    De är fan inte meningen de ska ta mellan 10 till 20 minuter per plats kö.
    1 mån sedan
  • Hej Umj.
    Fick höra från en kollega att ni redan kunna lösa detta över telefon.
    Ni får gärna återkomma till mig direkt så kan jag se till att pengarna återfinner sig på ert konto för den ursprungliga beställningen.
    Ni når mig på emil@webhallen.com

  • Ganska dålig
    Styr upp eran information och kundservice!
    1 mån sedan
  • Hej Jacobthebluesman!
    Tack för din feedback, det är dock lite svårt att få en större omfattning kring vad vi behöver förbättra utan en beskrivning. Men ni får gärna återkomma direkt till mig via mail på Emil@webhallen.com

  • Ganska bra
    Hm, väldigt kluven till webhallen för tillfället. Jag har varit kund hos dem i flera år (över tio) och haft kanske 2 returer under den tiden som fungerat som det ska....
    Tills nu; Köpte ett headset till grabben som gick sönder efter någon månad.

    Skickade in det och fick ett nytt inom en rimlig tid på ca 10 dagar. Tre månader senare så går även detta headset sönder. Samma problem, bara ljud ur ena hörluren och inget synligt kabelbrott.

    Skickar in det och förväntar mig ett nytt 10 dagar senare ungefär. Men då blev det tyst och nu börjar strulet från webhallens sida. Drygt en månad senare utan något svar så återkopplar jag till webhallen.

    Jag får då som svar av dem att de m@ilat mig att headset:et har utgått från sortimentet så jag skulle få ett nytt. De hade gett ett förslag på ett headset som jag inte gillade, trots att det var en nyare modell samt något dyrare. Problemet var att jag behöver ett headset med 3,5mm hane. Inte USB.

    Tystnaden från webhallen fortsatte. Efter två veckor så tar jag kontakt med dem igen och frågar vad problemet ligger. De säger att jag kan få samma modell som jag hade tidigare men en annan färg. Vilket jag går med på.

    Två veckor senare så har det ännu inte kommit något headset så jag m@ilar dem igen för att fråga vad det sitter fast i. Webhallen svarar inte. Så efter ytterligare en vecka så ringer jag dem för jag har en annan fråga om black friday.

    Efter några minuter svarar (Tror han hette Henrik), jättetrevlig kille, säger att han inte vet varför de inte skickat headsetet, men att han kan "lägga iväg ordern" så den kommer skickas följande dag, vilket jag uppskattade.

    Tre dagar sedan så kontaktas jag av dem igen av m@il där de säger att headsetet de lovat att skicka inte längre finns och tillverkas inte längre och undrar om jag kan tänka något annat i samma prisklass.

    Jag hittar då samma modell som jag haft tidigare men i något slags "paket" med mus och tangentbord till. Detta är dock ca 70kr dyrare än vad jag köpte min mus för men skriver att de kanske kan bjuda på det eftersom jag fått vänta över 2 månader på hedsetet.

    En vecka senare får jag som svar att den produkt jag valt är för dyr och att de ska återbetala mig istället. Jag tittar på produkten och ser att de höjt priset med 150kr så det nu är 200kr dyrare ca än mitt ursprungliga headset. Så jag svarar att ja med tanke på att de höjt priset så vill jag ha pengarna tillbaka så kan jag köpa ett nytt hos någon av deras konkurrenter istället.

    Jag vet inte om de tog illa upp eller, men jag har nu idag 2 veckor senare och totalt över tre månader efter att jag tagit kontakt med dem från första början ännu inte fått några pengar återbetalade.

    Så, betyget blir någonstans i mitten. För detta ärende behandlades bedrövligt dåligt, medans mina tidigare erfarenheter varit bra.
    1 mån sedan
  • Hej Probert24

    Väldigt tråkigt att höra att behandlingen av din retur dragit ut på tiden så pass mycket som den gjort. Kundtjänsten har den senaste tiden haft ovanligt hög belastning vilket tyvärr leder till dröjsmål på svaren, men när vi svarar försöker vi göra vad vi kan för att lösa alla situationer. I ditt fall verkar kommunikationen ha brustit. Återkom till mig så snart du kan, så kan vi tillsammans lösa problemet!

    Emil@webhallen.com

  • Perfekt
    Bästa butiken , beställ på nätet , varan ligger reserverad till dig i butik , alltid lägst pris !
    1 mån sedan
  • Dålig
    Väldig bra affär och trevliga människor.. Tills något går sönder. Mer än 5 veckor senare efter jag lämnat in mitt grafikkort på reparation så får jag ett mejl att produkten finns att hämta. "GÖTT!" tänker jag "äntligen kan jag lira spel igen!" när jag väl kommer in i affären så säger dom att det inte var något fel på den. Efter mer än en månad. "du lämnade in den mitt i julhandeln" skyller dom på. "Det har varit väldigt stressigt" mm, kanske så att ni missat något? Dom sa inte heller att dom stressat grafikkortet heller, så vad, förväntar dom sig att jag ska spela candycrush med ett 780 ti?? Jag måste faktiskt erkänna att jag var väldigt sur så att dom verkade sura tillbaka gör inget, jag förstår själv hur det kan vara och prata med någon som verkar aggressiv. Men faktum står kvar, mer än 5 veckors väntetid, får inte veta i mejl hur det gick med produkten, får veta i sista sekund att jag bara slösat tid. Jag kommer dessvärre inte handla mer på webhallen pga detta.
    1 mån sedan
  • Hej Mynameislol

    5 veckor låter i lite översta laget, men det stämmer att det är stort tryck på butikerna under julhandeln och all personal har mycket att göra. Om du vill få kortet ytterligare undersökt ber jag dig att ta kontakt med mig, så kan vår centrala reklamationsenhet ta en titt på kortet. Vi skickar i sådant fall ut en gratis returfraktsedel som du skickar in ditt grafikkort med och återkommer när det är undersökt.

    Emil@webhallen.com

  • Utmärkt
    Fördröjd leverans pga Black Friday, men annars mycket bra butik resten av årets dagar.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra utbud och service! Ganska bra priser ofta!
    1 mån sedan
  • Usel
    Värdelös företag, ingen service, bedrägeri på högsta nivå.

    Vill ej lämna tillbaka min mobil!

    Ber att de ska reklamera mobilen hos sony, då skickar de den istället på service. när jag ska hämta den vill de ha 500kr i avgift. för att verkstaden kunde inte hitta fel. Har varit kund sedan 2011. Men aldrig behövt lämna något på garanti. När man behöver hjälp så hänvisar de till producenter som Sony för exempel. Webhallens personal: -"Vi är bara mellanhänder" Skulle jag ha vetat det från en början skulle ha köpt mobilen från blocket 1000kr billigare eller en annan seriös butik. Vill man ha hjälp och service med produkter ska man handla på andra ställe som elgiganten, netonnet eller dustinhome. Aldrig mer webhallen, anmällt till Allmäna reklamationsnämden.
    1 mån sedan
  • Hej ctmpl6

    Telefonen du lämnat in har undersökts av en verkstad certifierad av Sony att hantera service av Sony-telefoner. Telefonen undersöks efter felbeskrivningen du som kund lämnar in, då du bäst känner till när felet uppträder och hur det visar sig. Webhallen tar givetvis ansvar för garantiärenden och ersätter våra kunder i de fall där fel kan bekräftas från tillverkaren, men kan inget fel bekräftas så är det tyvärr kunden som är skyldig att betala undersökningsavgifter.

  • Perfekt
    Impulsköpt julklapp.
    Beställning lördag den 19/12
    Skickad söndag den 20/12
    Hämtad tisdag 22/12

    Skitbra.... som vanligt från webhallen.
    1 mån sedan