Samma pris online och i butik
Fraktfritt till 17 butiker
Årets butikskedja 2014

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
(data från 2015-08-27)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.58)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Jag har handlat hos dem ett antal gånger men aldrig haft behov av att kontakta deras support.

    Den är extremt långsam (jag fick till och med lov att påminna dem att svara första gången för att få svar) och man får inga fullständiga svar, vilket innebär att man får skicka frågorna igen.

    Observera att de ibland listar ev. begagnade produkter på Prisjakt (sk. fyndvaror). Det är väldigt lätt hänt att man missar detta och jämför priset för en ev. beg. produkt med en ny. Detta hände mig utan att vara medveten om det och informationen på deras sida om detta är inte särskilt tydlig när man klickar sig dit från Prisjakt, vilket jag gjorde när jag köpte produkten.

    Återstår att se hur de sköter returen.
    2 dagar sedan
  • Hej Jahrizio!

    Jag beklagar att du känner att vår kundtjänst inte har återkopplat i den takt som är önskvärt.

    Jag förstår inte vad du försöker säga med den här meningen "Observera att de ibland listar ev. begagnade produkter på Prisjakt (sk. fyndvaror)" .
    Vi skickar dagligen uppgifter till Prisjakt med exempelvis pris, tillgänglighet, namn mm. som de därefter skall sammanlänka. Det händer dock vid enstaka tillfällen att de länkar fel och då försöker vi påtala det snarast möjligt.

    Återkom med ditt ordernummer och orderbekräftelse, det bör stå just om produkten är en "fyndvara". Skicka gärna detta till emil@webhallen.com så tittar vi närmare på detta.

  • Bra
    Jag har handlat hos dem ett antal gånger, såsom mina vänner. Utav att bedöma de upplevelser vi alla har haft så skulle jag nog säga att Webhallen är medioker som bäst.

    Jag har hittills beställt tre gånger hos dem, sedan har en nära vän beställt hos dem otaliga gånger hela vägen tillbaka sen 2006.

    Vartenda order jag har lagt har alltid resulterat i något form av problem. Första gången var det ett spel som klassades som originalvara med bild och titel i hemsidan som hävdar detta.
    Däremot var spelet i Playstation Essential hellre än original. Essential är skivor och fodral som tillverkats av billigare material, i ekonomisk syfte. De säljs också i lägre priser just på grund av detta.

    Jag fick fraktsedel och fick lov att returnera varan, tillsammans med en Collector's Edition vara som annars var skadad.
    Sedan rättade de till artikeln i hemsidan också.

    Varje beställning jag eller mina vänner har lagt så får vi alltid antingen en saknad vara, eller en skadad vara.

    - Men de har alltid återställt problemen.

    De är duktiga på att lösa problem, men också väldigt duktiga på att skapa dem.
    13 dagar sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Usel
    Handla ej, jag köpte ett spel (mmorpg) av webhallen en gång som även mina polare hade köpt och jag fick ingen CD key till det. Sen när jag ringde dom och försökte få en key så vägrade dom ge mig det och jag skulle inte få pengarna tillbaks heller... Hadlar aldrig mer här.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Ganska dålig
    Otrolig dålig support, kan ta flera dagar tills man får ett svar. Då får man också oftast ett svar som bevisar deras inkompetens.
    Köpte en laptop, det stod 1024gb på webhallens hemsida under överblick, webhallen smarta som de är ändrar det precis efter att jag köpt varan och säger att de inte ser något fel. Borde tagit en printscreen men fan de vet väl själva vad de suttit och ändrat?!
    När man väl svarar tillbaka och skriver att dom själva har ändrat så har de inget svar.

    En annan grej är att jag skriver tydligt på ett mejl att jag vill att de flyttar mina ordrar/achievments från konto Z till konto X. Vad svarar webhallen tillbaka då? Jo en motfråga, "vilket konto vill du behålla?"

    Pinsamt dålig kundsupport.
    5 dagar sedan
  • Hej farhan-87
    Det låter som att det något som inte gått korrekt till.
    Beklagar den sena svars tiden på ert ärende men återkom gärna med ert ordernummer och artikelnummer direkt till mig så tittar jag gärna vidare på detta. Emil@webhallen.com

  • Usel
    Väldigt svårt att få tag på webhallen via mail eller telefon. Otroligt missnöjd med kundtjänst support och efterköps kundvård.
    8 dagar sedan
  • Hej dimmzi.
    Våran Kundtjänst har desvärre var under hård belastning denna vecka.
    Men återkom gärna direkt till mig på Emil@webhallen.com.
    Så tittar jag gärna vidare på ert ärende.

  • Utmärkt
    Leverans tid har aldrig överskridit 4 dagar även när man beställt flera produkter samtidigt.

    Trevlig personal
    Acceptera min reklamations förfråga på en Corsair K65 utan tjafs.

    Enda dåliga är att jag tycker de borde visa upp fler produkter så man kan testa olika saker snabbare.

    Har handlat där länge nu, beställt ett dussin grejer utan problem.
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra butik, trevlig personal. Inga problem vid reklamationer
    9 dagar sedan
  • Dålig
    Mottog en trasig vara från Webhallen och när jag skulle lämna tillbaka den i butik sa de enbart att det skulle vara "handhavande fel". När jag senare kontaktade tillverkaren direkt så bytte de ut skärmen utan några beskymmer.

    Jag försökte även kontakta Webhallen över telefon och mail men de var väldigt otillmötesgående mot mig som kund.

    Jag rekommerderar inte att köpa något från Webhallen om det kan vara trasigt.
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket snabb och säker leverans + kanonbra priser!
    10 dagar sedan
  • Usel
    Beställde sista lagerförda exemplaret av en dator och tyckte efter fyra dagar att det tog lite lång tid att få den levererad efter Webhallen själva skriver att de vanligtvis skickar beställda varor inom 24 timmar (om varan finns i deras postorderlager (vilket dock inte var fallet här)). Efter två samtal där de säger att den skickats från affär till centrallager avbeställer Webhallen efter 1 1/2 vecka ordern för att den inte längre går att beställa från distributör! Efter ytterligare samtal (i regel med bra och hjälpsam kundtjänst) verkar status för min beställda och lagerförda dator vara att den tappats bort på centrallagret. Trots att Webhallen uppger att datorn inte längre går att beställa från distributör (har utgått) fortsätter de att marknadsföra datorn som beställningsvara till lägsta(!) pris enligt sajten Prisjakt - enkelt att hålla lägsta pris då. Sorry, löjeväckande hantering på flera sätt.
    En kollega som beställde samma dator under våren fick den visserligen men efter tre veckor.
    10 dagar sedan
  • Hej Tobeke.
    Det låter som att något gått snett i posthanteringen.
    Det är tyvärr svårt att få en uppfattning om vad det är som har hänt i just ert fall, du får gärna kontakta mig på Emil@webhallen.com så kan jag titta vidare på ert ärende.

  • Mycket bra
    Bra utbud och bra priser. Oftast väldigt kunnig personal i butik.
    15 dagar sedan ( Uppdaterat: 14 dagar sedan )
  • Perfekt
    Extremt snabbt och smidigt
    17 dagar sedan
  • Bra
    Snabba leveranser och hjälpsam personal, dock tog det flera samtal innan jag lyckades få papper för att skicka tillbaka en defekt produkt.
    18 dagar sedan
  • Dålig
    Efter 4dagar retunerar jag en tv som kostar 35000:-..helt i orginal kartong och alla saker är hela .jag titta på den i 7h...Den returen vill webhallen ha 7000:- betalt för..Tvn är lämnad i malmö..Frågan är vad kostar 7000:-???skulle förstå 1500..Nu blir det KO som får tala med webhallen efter som dom inte verkar serlösa..
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Grymt snabb leverans. Fick det jag beställde dagen efter. Bra priser.
    23 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde Project Cars månader innan det släpptes (beställde i september 2014, spelet släpptes maj 2015), medans min polare beställde de i november 2014. Dagen innan release fick min polare spelet å han kunde börja köra, men jag fick vänta ytterligare i en vecka på spelet. Webhallens ursäkt var, jag citerar de mejl jag fick: "Hej Filip,

    dessvärre så blev denna produkt fullbokad och vi kommer inte att kunna täcka alla beställningar som inkommit.

    Det ser dock ut som att er order kommer att kunna skickas inom kort, vi behöver bara få in de sista exemplaren från butikerna till huvudlagret."

    Jag trodde att man prioriterades om man beställde i god förtid, men tydligen inte. Aldrig igen, mycket oproffsigt och dåligt hanterat av.
    23 dagar sedan
  • Perfekt
    Varan kom som utlovat inom några dagar.
    25 dagar sedan
  • Dålig
    Bra priser generellt men förvänta er ingen som helst hjälp med köpta produkter. Ett företag med ett av det i särklass sämsta kundtjänst support och efterköps kundvård jag stött på.
    28 dagar sedan
  • Ganska bra
    Köpte en Asus router juli 2012 som tvärdog i november samma år. Fick en ny då Asus ger 3 års garanti på routrar. Denna pajade dock i juli 2015 och jag var i kontakt med kundtjänst som hänvisade till butik i Malmö för att snabba på ärendet. (jag bor i Helsingborg). I butik försökte man först att den 3 åriga garantin gått ut men jag sa att den ersättningsprodukt jag fått i november 2012 har en 3 årig garanti från det datumet. Då sa personalen inte emot. Jag informerade att jag själv kontaktat Asus som tar detta på garantin och ersätter mig. Jag vill inte ha samma router igen utan vill ha en Apple Airport Extreme för att få något pålitligt. Butiken sa att de inte kan kolla returen med Asus men de skulle de göra och återkomma efter helgen. De återkom inte. Jag ringde på nytt och fick veta att reklamationen var godkänd och jag kan lägga mellanskillnad till Apple routern via en faktura så kan de skicka den istället för en ny Asus. Pga att jag inte svarade på frågan om jag ville ha den postad till min folkbokföringsadrwss så dröjde de 2 hela dagar med att skicka varan! Detta efter att jag ringt och blivit informerad om att man bara kan få faktura vid leverans till sin folkbokföringsadress. Helt sjukt, om det nu är så, varför fick jag ens frågan!? Ett tack till Rasmus T som var behjälplig via mail och ordnade så jag fick min ersättningsprodukt efter ca veckas mailandes... Kommer nog fortsätta handla på andra ställen som har lokal representation i Helsingborg :/
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Webhallen är bra att handla hos, och skulle kunna bli ännu bättre ifall de använde all dödytan i butikerna till att dema produkter som kräver bedömning irl, t ex hörlurar, tangentbord, möss, skärmar.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra visning av vad dem har i lagret och även helt Ok priser. Det jag stör mig på är att man inte får något kollinummer när man väl har beställt något från deras hemsida. Det vore schysst om man fick detta så att man slipper sitta och vara nervös och/eller otålig för att man inte vet med säkerhet om ens beställda prylar dyker upp eller inte. Det man får är en länk där man ser statusen men det är inte helt kristallklart vad statusen är tyvärr...

    Det finns bra alternativ för betalning men hemsidan är och bör väl bytas ut då den känns lite gammal nu...

    Får "endast" 9/10 i betyg då man inte får något godis när man beställer online, något dem bör ändra på tycker jag! ;)
    1 mån sedan
  • Usel
    Har varit kund hos Webhallen i 5-6 år nu och har runt 100 köp till hela familjen. Tidigare har dom varit strålande, men på senare tid har det skett en förändring.

    Med 100 köp så blir det ju tyvärr en del produkter som går sönder och det har aldrig varit några problem att få dom bytta tidigare. Det senaste året har det dock förändrats och det har blivit allt mer bök och stök när något ska reklameras.

    Droppen kom när jag var inne med en trimmer som bestämt sig för att bara funka var annan tredje gång och personalen i butiker helt enkelt vägrade byta den! Dom krävde att jag antingen ordnade ett förhandsgodkännande av tillverkaren eller så skulle trimmern skickas till tillverkaren för undersökning, men då riskerade jag få betala en undersökningsavgift.

    Att reklamationen var utanför garantitiden och att en reklamation då enligt konsumentköplagen endast är en fråga mellan säljare och köpare struntade dom fullständigt i. Men vad dom försöker göra är helt uppenbart.

    -Genom att försöka skylla på att tillverkaren måste "godkänna" en reklamation så försöker dom sätta konsumentköplagen ur spel och flytta ansvaret till tillverkaren. Dvs dom har inte längre något ansvar utan det är tillverkarens ansvar.

    -Och genom att hota med en undersökningsavgift försöker dom stoppa kunden från att reklamera felaktiga varor.

    Konsumentköplagen är där för att skydda oss konsumenter från säljare som säljer undermåliga produkter. Det ska helt enkelt kosta butiken att sälja skit. För säljaren får ju aldrig några pengar tillbaka från tillverkaren för en vara som går sönder efter garantitiden.

    Uppenbarligen har dom här reklamationerna kostat Webhallen för mycket och dom försöker nu pressa ner dessa reklamationer till noll genom att försöka åsidosätta konsumentköplagen. Och då är dom inte seriösa längre.

    Så efter ca 100 köp och "Guldstatus" hos dom blir det definitivt inga mer köp från Webhallen.
    1 mån sedan
  • Hej zorp,

    Jag beklagar att du känner dig felaktigt bemött i samband med en reklamation hos en av våra butiker.
    Vid en reklamation, oavsett om det är inom eller utanför garantitiden, är det dock viktigt felet går att bekräfta för att kunna fatta beslut om eventuell åtgärd.
    Majoriteten av alla elektroniska produkter som reklameras åtgärdas genom reparation via en auktoriserad serviceverkstad, med utbildade tekniker.
    Detta gäller även mindre produkter som ex. hårtrimmers och rakapparater.
    Skulle det visa sig att enheten inte har några faktiska fel, eller rentav vara fysisk skadad, tillkommer det alltid en undersökningsavgift alternativt ett kostnadsförslag för reparation.
    Det är denna avgift vi alltid informerar om i samband med reklamation, vilket vi som säljare är skyldiga att göra enligt Konsumentköplagen. Det är rent informativt och gäller även ärenden som lämnas in under garantitiden.
    Vid reklamationer utanför garantin är denna information extra viktig, eftersom reklamationsrätten endast gäller ursprungliga funktionsfel där det går att påvisa att felet inte uppstått pga. exempelvis misskötsel eller onormalt slitage.
    För att underlätta denna bedömning skickas produkten till en verkstad för undersökning. Utöver att informationen alltid ges muntligt i butik är vi även tydliga med att informera om detta under support och retur-fliken på vår hemsida, samt i den reklamationsblankett som finns tillgänglig under samma flik.
    Det handlar inte om att vi på Webhallen försöker skjuta över ansvaret på tillverkaren eller sänka frekvensen på reklamationer. Det handlar om att vi som säljare är måna om att agera professionellt i linje med de lagar och rekommendationer som Konsumentverket upprättat, samt att vara öppna och ärliga mot våra kunder.
    Jag beklagar om du upplevde det som avskräckande.
    Vill du kan jag se över ärendet och kontrollera mer i detalj hur denna modell hanteras.
    Kontakta mig på emil.jonasson@webhallen.com

  • Dålig
    Jag beställde 5 datordelar från Webhallen och upplevde en multitud av problem i deras hantering. Till att börja med var 2 av de 5 produkterna helt felaktiga, varpå jag kontaktade deras kundtjänst och skickade tillbaka de felaktiga varorna i väntan på nya. Kundtjänsten gav mig ett par hundralappar i rabatt eftersom de hade sjabblat. Efter att ytterligare en vecka hade gått utan att jag erhållit några nya varor så kontaktade jag kundtjänsten igen. Han kunde se att de hade fått tillbaka de felaktiga varorna från mig och kunde inte förstå varför en ny försändelse med de korrekta varorna inte hade skickats ut än. Han såg dock till att en ny försändelse skickades ut och gick med på att ge mig ytterligare en hundralapp i rabatt som kompensation. Dock så uppdaterades aldrig min Klarnafaktura med den senaste rabatten så när det var en vecka kvar till förfallodatumet på fakturan (jag hade redan skjutit upp förfallodatumet med 10 dagar pga strulet) kontaktade jag deras kundtjänst via e-post. Det står att de ska svara inom 24 timmar men inte heller det lyckades de sköta utan det tog två dygn innan de svarade och skrev att de skulla kolla upp det. Efter det hörde jag inget på några dagar och fakturan uppdaterades fortfarande inte, så jag skrev ytterligare ett mail till dem och frågade hur det gick med ärendet. På förfallodagen fick jag slutligen ett mail där de skrev att de skulle lägga på rabatten, men då hade jag redan betalat fakturan så jag fick ta det med Klarna i stället. De satte in pengarna på mitt konto igår så nu är allt löst.

    Totalt tog allt det här drygt en månad från att beställningen var lagd. Om jag inte hade legat på kundtjänsten så mycket som jag gjorde, så hade det antagligen tagit betydligt längre tid än så. Sammanfattningsvis är jag grymt missnöjd med Webhallen, det var slarv på alla nivåer och jag lär inte handla där igen inom de närmsta 10 åren. Det enda positiva var att deras kundtjänst var trevlig och professionell, men även där uppstod det problem med att realisera det de hade sagt att de skulle göra. Jag rekommenderar ingen att handla från Webhallen såvida man inte har ett överflöd av fritid till förfogande för att handskas med deras kundtjänst när deras rutiner brister.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabba leveranser, kunnig personal
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Har handlat flera gånger hos Webhallen och det kommer bli fler.

    BRA KUNDTJÄNST
    Med en kundtjänst som ställer upp och hjälper till vid funderingar och problem som uppstått går det inte annat än att ha ett starkt förtroende för Webhallen.
    Nej de kanske inte har bästa priserna men jag betalar hellre lite extra för att få en bra kunnig support.

    SNABB LEVERANS
    Man kan beställa varor som är obekräftade om de ens kommer tillverka mer (Amiibos) och vips så plingar det till i mobilen och man har ett paket som väntar på posten.

    BRA PAKETERING
    Ingen jädra luftfylld plastkudde, gammal hederlig papp.

    BRA LAYOUT PÅ HEMSIDAN
    Man vet vart man är, vart man ska leta för att hitta det man söker.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Lång tids kund. Webhallen har definitiv INTE bästa pris men de har mitt förtroende.

    Jag kommer sannolik att handla hos Webhallen.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    snabb leverans och allan var otroligt trevlig! ni bör dock ha en bättre lista på hemsidan för att underlätta sökningen....
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Snabb leverans, bra sortiment, enkel webshop fast kunde innehålla lite mer filter för att sortera listan.

    Får dock inte full pott pga dålig erfarenhet kundtjänsten två ärenden, första gången blev det motstridigt att ens få lämna tillbaks ett grafikkort.
    Andra gången så "missa" dom att skicka ut mitt paket som jag fick reda på 1,5 vecka senare efter 3 samtal och 2 mail, inte ens pågrund av det fick man någon sympati eller kompensation. Synd, sålänge det inte strular så är det OK.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej Jidevag.
    Vi uppskattar feedback,
    Det låter onekligen som att något har gått snett i returhanteringen.
    Det är tyvärr svårt att få en uppfattning om vad det är som har hänt i just ert fall, du får gärna kontakta mig på emil.jonasson@webhallen.com så kikar jag på detta.

  • Ganska dålig
    Köpte och betalade en artikel på webben. Gick sen till Sickla för att hämta den. Där tog de en kopia av min IDkort samt min signatur. Jag tyckte att det inte var OK att de lagrade mina uppgifter på detta sätt. De sa att om jag inte ville att mina uppgifter sparades, jag skulle kunna få en refund och betala artikeln med kort istället.
    Det lät bra och jag accepterade.
    9 dagar efter min refund har inte kommit på mitt bankkonto ännu. Har mejlat de för att be om hjälp och inte ens fått svar på mejlet.
    Verkar att Webhallen fungerar bra om allt är OK men om man behöver hjälp eller en tjänst av kundservicen då börjar problemen.
    De kunde ha fått 10 stjärnor för att webbeställningen var smidig och snabb men tyvärr deras kundtjänst är halvdan.
    1 mån sedan
  • Hej Manucar.
    Beklagar dröjsmålet kring er retur, den normala hanteringstiden för dessa ärenden är vanligtvis några arbetsdagar men detta låter som det har dragit ut på tiden.
    Återkom gärna med ert ordernummer till mig direkt på emil.jonasson@webhallen.com så kan jag titta vidare på ert ärende.

  • Perfekt
    En institution på Sveavägen. Bra sajt och vettiga priser. Gillar verkligen att de bjuder kunderna på soffor och möjligheten att spela spelen i butiken. Det enda negativa är den stressiga miljön med de långa köerna.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    2015:
    Beställning lades natten mot fredagen; ett headset, två burkdrycker och fyra läsker i glasflaska.
    På fredagen var paketet skickat.
    På måndagen kunde det hämtas ut.

    Ett stort paket med tydlig text för att det ska hanteras försiktigt, mycket isolering för glasflaskorna och inga problem alls.

    Tack igen, Webhallen. 10/10.

    -----------------
    2013:

    Sanslöst, paketet kom inom 15 timmar efter beställning, och det är när posten angav på sin hemsida att de har problem med leveranserna.
    Tack Webbhallen för att jag endast behövde vara en dag utan headset! :)
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Acceptabel
    Trevlig men inte speciellt kunnig personal.

    När du får problem är det inte lätt att reklamera. Nu har jag haft två reklamationsfall och då jag jobbar med hård och mjukvara är jag duktig på att återskapa problemen på ett konkret sätt så de kan se problemet i affären, men det är långt ifrån alla som har tillräckligt med kunskap att göra detta.

    Sålänge du inte får/förväntas ha problem så kan de fungera men ska du reklamera något så gäller det att du kan påvisa problemet.
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Sharp-TV (LC60LE651E) 2014 som direkt visade sig ha många fel. Jag har ägnat månader åt att försöka fixa problemen innan jag skickade in den för service/retur.

    Efter många (5) veckors väntan (jag har redan ersatt TV:n hemma) skickas TV:n tillbaks med hänvisning till att det inte är något fel på den. Detta i slutet av maj 2015.

    Jag har testat med 4 olika HDMI-portar, 4 olika HDMI-kablar, 5 olika källor för uppspelning (PS3/Bluray, 2 olika Chromecasts samt mina 2 TV-boxar från Bredbandsbolaget). Allt fungerar perfekt med våra två andra TV-apparater. Film-bevis finns på alla felen. Ändå fortsätter Webhallen/Sharp hävda att den är felfri. Allt detta vet de om när jag skickar in TV:n.

    Uppenbara fel:
    x Läppsynk-problem, särskilt märkbart efter ca. 1 timmes drift
    x Artefakter (jag kallar det jpeg-sudd) runt människor som rör sig i bild
    x Grön-flimrande bild från Bredbandsbolagets TV-box
    x USB-porten startar om inkopplad Chromecast

    Kasst! Ledsamt!
    Status oförändrad juni 2015
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej Slamhound.
    Tråkigt att höra att ni har problem med er tv.
    Jag tittade på erat retur ärende och det ser ut som att Sharps certifierade tekniker haft denna tv inne på felsökning utan att kunna återskapa felet.

    Detta tyder på att felet ligger på någon av den kringutrustning som ni har kopplad till tvn.
    Vi tar dock gärna in den på en intern felsökning för att försöka återskapa det fel som ni upplever med tv:n.

    Sen när det kommer till de bild problem som ni beskriver låter det som att det skulle kunna vara någon from av bildinställning som är felaktigt inställd te.x sharpening / enhancing
    Men även detta tittar vi givetvis på om ni väljer att lämna in den.

  • Utmärkt
    Handlat på Webhallen många gånger, aldrig haft några problem.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Ingen prisgaranti
    Ofta otrevlig personal
    Inget öppet köp
    Petiga när det gäller skador och garanti

    Webbhallen är för kaxiga helt enkelt
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte en produkt från dem i Fruängen för 3 dagar sedan. Det handlade om en trådlöst nätverkskort USB.

    Jag sa till personalen att jag inte hade Internet på min stationära dator och även Windows 8.1, kommer det fungera? Ville verkligen dubbel kolla det igen. Det ska inte vara några problem sa snubben till mig. Kommer hem, sätter in den så fungerar inte produkten.

    Går tillbaka 20 min senare, ska lämna tillbaka det. Så vill inte en annan dryg kassör ta emot produkten, står och förklarar i 20-30 min. Sedan kollar han lite mer detaljerat på produktens hemsida, oj där står det tydligen att man behöver en uppkoppling först innan man kan installera produkten med Windows 8.1. mm.

    Efter 30 minuter dryghet, ville han tydligen ta emot produkten nu för att de hade gjort fel. Ville byta ut den mot en annan som kunde fungera utan koppling först, står där i kikar produkter med honom i 15 min, och han är SÅ DRYG, så oengagerad, ser det verkligen i hans ansiktsuttryck och jag mår så illa och knyter näven i fickan.

    Slutar med att jag kommer på en genial ide. Jag behåller produkten och går därifrån.

    Jag har ju wifi uppkoppling på min bärbara, laddade ner filer överförde genom LAN nätverket till stationära installerade 8.1 drivrutiner etc och då fungerade det.

    Men kommer ALDRIG någonsin handla från Webhallen igen. Detta dryga bemötande har mina vänner även fått i Barkarby etc.
    2 mån sedan
  • Hej Barre88
    Vi beklagar att vi ursprungligen gav fel information inför köpet av ditt USB-nätverkskort. Vanligtvis brukar den här typen av produkter fungera direkt med operativsystemet, utan att man behöver komplettera med drivrutiner separat. Eftersom det menades att så inte var fallet behövde personalen kontrollera detta innan den togs tillbaka (i vanliga fall tas enbart plomberade varor tillbaka), men vi beklagar om du upplevde detta som att personalen var oengagerad. Det tar vi till oss och självfallet för vi din feedback vidare till butikschefen. Har du fler frågor eller funderingar får du gärna kontakta mig direkt på emil.jonasson@webhallen.com

  • Perfekt
    Snabbt leverans-Beställde en Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 fick hem Varan efter en dag. Var lite förvånad att den kom så snabbt, bra jobbat!

    Keep up da good work! ;)
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra butik med riktig butik i stan, och bra priser!
    5 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Finns inget inet eller komplett i västerås. Men som tur är finns ju webhallen. Har handlat där ett tag nu och inte haft några problem, samtidigt är det skönt att slippa betala frakt. De var även en av de första butikerna som lät en lämna tillbaka sitt gtx 970 grafikkort efter att det visade sig att det hane mindre minne än annonserat.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Handlat några gånger, alltid fått bra bemötande och bra service.
    2 mån sedan
  • Usel
    Håller med Mike Mike. Höll god kvalitet förr i tiden. Nu verkar de mest ute efter att slösa bort sina kunders tid med dåliga ursäkter och otydlig kommunikation från support. Blev tillsagd att lägga en order, en prisjustering borde då kunna göras i efterhand då jag missat prisökningen med någon timme. Sedan dess har jag fått information om att det både går och inte går att justera. Ett entydigt svar över vad de har för policy verkar inte gå att få från deras sida, högst humörstyrt.
    2 mån sedan
  • Hej rah77!

    Om det gått en så pass kort tid efter att en kampanj löpt ut brukar vi vanligtvis kunna erbjuda samma pris om man hör av sig och förklarar läget. Det finns dock vissa undantag, exempelvis kanske vi bara fick in ett begränsat antal till det lägre priset. Du får gärna maila direkt till emil.jonasson@webhallen.com, så kan vi undersöka detta närmare, och se vad det otydliga beskedet berott på. Tack på förhand!

  • Utmärkt
    Underbar butik. Det enda jag kan sakna är lite bättre lagerhållning, men det är mycket begärt...
    2 mån sedan
  • Usel
    En av de sämre webb butikerna idag. Ett antal gånger har jag gjort beställningar hos dem och enligt deras system är varorna på lager. Man väntar vecka ut och vecka in, men ingenting skickas.
    När man kontaktar kundtjänst har de väldigt sällan någon koll alls på varorna man har beställt och i vissa fall så har varorna till och med försvunnit ifrån lagret.
    Nu senast så beställde jag Tre brädspel. Två av dessa var i lager och det tredje var på väg in och skulle inkomma på lager under veckan.
    Det tredje spelet kom, men då har man sålt slut på en av de andra spelen och vad jag kan se så är spelet dessutom ur produktion.
    VÄLDIGT besviken! OM detta hade varit ett isolerat tillfälle, hade jag inte skrivit här, men detta har nu inträffat med var och varannan order hos dem de senaste två åren! Jag är uppe i ett tiotal ordar som har hanterats på samma sätt.
    Denna webbshop har gått ifrån toppen till botten och de har nu förlorat en kund! Deras lagersystem är värdelöst och kundtjänsten inkompetent!
    2 mån sedan
  • Hej Mike Mike!

    Beklagar att leveransen av dina brädspel har dröjt, om du mailar oss på emil.johansson@webhallen.com tittar vi gärna närmare på ditt ärende. Du nämnde att det ser ut som att ett av spelen som fanns i lager tidigare nu är slut, men det bör inte påverka din order negativt. Det antal du ser på websidan visar hur många tillgängliga (obokade) exemplar vi har i lager, så det kan alltså finnas betydligt fler på hyllorna (reserverade bla. till din order). Vi tittar dock som sagt gärna närmare på detta, för att se om allt har gått som det skall!

  • Dålig
    Tidigare har jag skrivit nedan. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om Webhallen idag. De har verkligen gått ner sig med åren. Från att ha varit en av de bästa webbutikerna i Sverige verkar de nu vara en av de sämre. Jag beställde en Philips rakapparat. Snabb leverans. Men, istället för rakapparaten så fick jag ett headset. What! Ett headset... Inte ens ett Philips. Inte ett rätt. Retur sker som så att de skickar ut retursedel. OK för de som inte har egen skrivare. Onödig tid som försvinner för oss som har det. Bättre att ge oss kunder alternativet att skriva ut adresslappen själva. Och de som inte kan får en skickad till sig. OK, nog snackat om det. Jag drar iväg returen. Två veckor senare, utan att ha fått min rakapparat så ringer jag. Då har de missat att de har fått returen från mig och skicka ut min rakapparat. Men va f*n! Har de så himla dålig koll!? Killen jag pratade med lät lika besviken som mig. Nästa dag hade jag äntligen min rakapparat. Men, tyvärr 3 veckor för sent och mycket krångel senare. Jag kan tyvärr därför inte rekommendera Webhallen något mer...

    Min tidigare recension: Toppenbutik med mycket bra priser. Vad jag gillar extra mycket är att man kan hämta ut sin vara i butik och då slippa frakten. Har Webhallen det i lager och är något dyrare än andra handlare så väljer jag ändå Webhallen!
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej Anders, jag ber verkligen om ursäkt för att det gått troll i din beställning.
    Jag skulle tro att båda problemen härstammar från den lagerflytt vi genomförde nyligen. Inte för att det gör det mer acceptabelt men vad jag försöker inflika är att det inte talar för normaltillståndet hos oss.

    Digitala adresslappar är på gång, tyvärr går det i dagsläget inte att spara dem digitalt i de system vi använder. Men som sagt: det är på gång i alla fall.

    Igen, jag ber verkligen om ursäkt och hoppas att vi får en andra chans.

  • Utmärkt
    Jag har handlat här ca 50ggr. Det är en bra affär!
    Dock är hemsidan inte så bra när det gäller att söka och gallra bland träffarna. Och deras priser är sällan bäst, men ändå helt ok priser då det sällan skiljer mycket.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Inget å klaga på !
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Fungerat bra alla gånger jag handlat.
    3 mån sedan
  • Usel
    Katastrofal kundservice, fick problem med en telefon jag köpte innan jag ens haft den i en vecka, tog fem och en halv vecka att få tillbaka den och problemet var fortfarande inte löst. Samtidigt som enda gången något verkade hända var när jag kontaktade dem. Vidare var kundtjänsten inte den trevligaste jag varken pratat eller mailat med och en del frågeställningar fick jag inget svar på. Enda pluset jag kan ge är att de har snabb leverans. Men det väger tyvärr inte upp resten, skulle inte rekommendera någon att handla av Webhallen.
    3 mån sedan
  • Hej Misaer,
    Jag beklagar de problem som uppstått kring ditt reklamationsärende hos oss. Jag kan se att du varit i kontakt med returavdelningen och att ärendet redan är löst, men du får gärna kontakta mig på emil.jonasson@webhallen.com om det är några ytterligare funderingar.

  • Utmärkt
    Bra service och trevlig personal. Enkelt att hämta i affären.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jag tror det bästa är att gå efter hur bra service/support man får innan betygsättning av en butik. Webhallen har alltid ställt upp när det gällt en reklamation eller om jag har haft frågor. Kan inte ge annat än fullt betyg.
    3 mån sedan