Sveriges största sortiment?
Snabb leverans.Butiker i Sthlm
GBG, Malmö, Upps, Linkp, Vås

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
(data från 2014-08-22)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.93)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Webhallens hantering av order för hämtning i butik är ett skämt.
    Webhallen Fruängen gör så mycket fel att det skulle bli för dyrt att kompensera alla enligt butikschefen.

    Har flera ggr kommit för att hämta varor som angetts som klara att hämta bara för att efter 20 minuters letande från Webhallens sida få svaret att "den inte verkar finnas". Jag är "white"-kund och har varit kund i minst 5 år men har nu fått nog.

    Som kund vore det bra om Webhallen faktiskt gjorde det man förväntar sig - nämligen att plocka ordern innan de säger att den finns att hämta. Istället gör Webhallen så att de plockar först när jag är där och reserverar inte varorna i lagret annat än elektroniskt.

    Naturligtvis är det enklare för Webhallen att göra som de gör men det är väldigt irriteranda att åka två mil med bil, vänta 20 minuter medan någon pilar runt på lagret för att försöka hitta något som inte finns och sedan få reda på att de inte har varan.

    Har fått nog av Webhallens slappa hantering och säger upp min bekantskap med Weballen så länge som Webhallen tycker det är OK att slösa på min tid och mitt tålamod istället för att förplocka varor som beställts för hämtning i butik eller i alla fall förplocka de med lågt lagersaldo.

    Efter kontakt med butikschefen så avvisar han kompensation för mitt omak baserat på hans slapphet i hanteringen. Han skriver dessutom så här om Fruängen:
    "...Du kan alltid beställa hem varor, då slipper du att åka fram och tillbaka till butiken och sparar eventuell tid. Sen är det inte alltid man har möjligheten/vill vänta på att ett paket ska skickas hem, då kan man kolla på våra andra butiker som har mycket mindre lager, där deras lagerhantering är mycket mindre som gör att det felprocent blir automatiskt mycket mindre..."
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Har mest köpt spel från Webhallen. Har alltid fått mina förbokningar på releasedagen och faktureringen har funkat bra för min del. Sist köpte jag ett hemmabio kl 15 en vardagskväll och hade paketet dagen efter via hemleverans fraktfritt. Så av egen erfarenhet är jag extremt nöjd med Webhallen.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Jag kan inte rekommendera Webhallen för någon. Jag köpte en vara som borde ha varit ny men istället saknade originalförpackning och var slarvigt ompackad med plast och papp (nej, det var inte en fyndvara). Jag reklamerade givetvis och upprepade tre (3) gånger frågan om det här är normalt för Webhallen eller om det är ett tillfälligt misstag. Kundtjänsten undvek varje gång frågan och klagade på att de inte visste vilken order det gäller. Full info om ordern inklusive länk till ordern på Webhallens portal ingick i varje mejl jag skickade! Den enda rimliga slutsatsen är att Webhallen medvetet säljer begagnade produkter som nya och förhalar reklamationernas behandling för att slippa ersätta kunderna. Efter att ha hittat ett flertal liknande erfarenhet på nätet både i Sverige och Finland gav jag upp och valde att istället posta mina erfarenheter på så många sajter som möjligt.
    Jag har beställt från Webhallen två gånger och saldot av det är: begagnad vara såld som ny, slarvigt packat paket, leverans till fel adress, lång fördröjning av leverans fast varan finns i lager, debitering av kreditkort genast fast leveransen fördröjs kraftigt, urusel kundservice som gör att det inte går att reklamera.
    Och nej, jag kommer inte att mejla nån Fredrik om det här. Jag har redan gett Webhallen fler chanser att fixa det än de förtjänar, och det är uppenbart att det inte finns nån vilja att gottgöra kunden.
    (feedbacken gäller web-affären)
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag köpte datordelar för 10000 och byggde ihop med en kompis, vi kom till webhallen cirka 6 ggr och de hjälpte oss bygga ihop den! Utan webhallens personal hade vi varit körda! TACK! Rekommenderas starkt!
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Handlade sportarmband inkl. tillbehör. Leveransen kom på mindre än 24h!
    Sjukt smidigt att betala på hemsidan också! Självklart maxat med stjärnor!
    8 dagar sedan
  • Usel
    Handla inte på faktura vad ni än gör i denna butik. Beställde 2 mobiler som jag i torsdags lämnade tillbaka i butik dessa sålde dom igår men fakturan har inte klarna hört något om att den ska strykas trots att weballen sa att dom stryker denna direkt.

    Mailade då webhallen i måndags och fick till svar denna skulle makuleras direkt men fortfarande med 1 dag till förfallodatum så har dom inte tagit bort den och klarna kan inte ta bort den då det är webhallen som gör detta men dessa vill nu inte längre svara på mail så nu får jag betala 2 mobiler som är tillbakalämnade och sålda igen smart får dom ju betalt 2 gånger.

    Nej håll er ifrån webhallen om ni inte har råd att förlora pengar!
    Finns seriösa butiker som vet hur man tar bort fakturor så att man som kund slipper betala för saker som man lämnat tillbaka men inte webhallen!
    11 dagar sedan
  • Hejsan,

    jag har precis tittat i vårt återbetalnings/krediteringssystem, och det finns just nu inga fakturor som ligger kvar obehandlade. Det är möjligt att något har gått snett i signalen mellan Klarna och oss, men det är svårt för mig att avgöra utan att ha ytterligare information till hands. Du får gärna maila mig på fredrik@webhallen.com så undersöker vi närmare.

    Det skall dock tilläggas att om fakturan, mot förmodan, skulle hinna löpa ut ser vi givetvis till att det inte på något sätt går negativt ut över kund i slutänden - eftersom denne returnerat varor i god tid.

  • Perfekt
    Beställning i helgen och leverans redan på tisdagen.. Kan inte bli mycket bättre än så.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Överlag en bra butik där jag handlar.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    Mitt förtroende för webhallen är restaurerat.
    Det är vid problem och missförstånd som man verkligen kan avgöra kvalitén på en leverantör. Tack för att ni fångade mitt missnöje och korrigerade ert misstag.
    29 dagar sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Ganska dålig
    Förbeställde varor för nästan 9000kr för att hämta ut på Fruängen. Till min stora förvåning hade Webhallen redan sålt en av varorna jag hade beställt (ni har alltså inget system för reservation) och sedan var beställningen inte ens ihop-packad vilket ledde till att det tog mer än en timme för mig att få ut varorna.

    Enda anledningen till att ni inte får bottenbetyg är att den person som arbetade och tog emot beställningen var väldigt service minded. Kommer nog aldrig igen göra några större beställningar av varor hos er igen och kommer aldrig mer rekommendera er som butik. Åtminstone inte fruängen.
    21 dagar sedan
  • Mycket bra
    Snabb frakt och bra service
    22 dagar sedan
  • Usel
    Beställde ett gäng varor till min sons födelsedag på en måndag kl. 10:30. På onsdagen hade varorna fortfarande inte skickats vilket skulle innebära att de inte skulle hinna levereras i tid. Jag mailade kundservice och frågade varför leveransen inte gått iväg - inget svar.

    Avbeställde därefter ordern.
    23 dagar sedan
  • Mycket bra
    Väldigt bra köp! Bra priser men skulle va bra om frakten var lite snabbare, (tog 4 dagar för den att komma fram) men jag har sett värre. Packningen var också lite på minus. Ni la proccesor boxen vid sidan och tog packnings papper och fyllde i resten vilket inte använde packnings pappret till 100% och utsätter boxen för skada mer. Annars väldigt bra!
    25 dagar sedan
  • Usel
    Efter att ha varit en lojal kund och handlat på Webhallen i många år för många tusentals kronor har jag nu bestämt mig för att aldrig igen handla i denna butik någonsin igen, de har absolut INGEN goodwill. Köpte igår (2014-07-26) ett headset i deras butik för ca 600 kr, kom hem, öppnade förpackningen och tog på mig headsetet enbart för att inse 10 sekunder senare att jag inte alls tyckte om det, det satt inte skönt helt enkelt. Dagen efter gick jag till butiken och vill göra ett återköp och köpa en dyrare vara men de absolut vägrade, ingen goodwill whatsoever.

    För Webhallen borde det vara mer värt att ge mig lite goodwill efter alla dessa år och ta tillbaka varan (trots att de gör en liten förlust på att ta in den) då det givetvis leder till positiva synergieffekter i form av att jag tex sprider deras goda rykten till bekanta. Istället väljer de att spara ett par kronor samt en förlust av en trogen kund och dålig pr.

    Tråkigt att det ska vara så men vill de inte ha mig som kund längre so be it..
    27 dagar sedan
  • Hej RenderMonkey,

    Via våra butikskvitton informerar vi om att återköp enbart görs på plomberade produkter, men om du känner att du har fått ett felaktigt bemötande i vår butik får du gärna maila mig på fredrik@webhallen.com så för jag ditt ärende vidare till behörig butikschef.

  • Usel
    Lade en beställning på ett moderkort som fanns i lager i Solnabutiken 07/20 (söndag) för utlämning i butik Stockholm. Ringde kundtjänst 07/21 (måndag) för att bekräfta att kortet skulle skickas samma dag. Enl kundtjänst kunde jag förvänta mig det och att kortet skulle vara framme absolut senast onsdag. Informerade om att jag hade möjlighet att åka ut till solna om det var så att det fanns risk för att det skulle vara försenat, men det skulle inte hända enl kundtjänst.

    Väntade på mail om att ordern fanns att hämta ut på tisdagen, ingenting men det är helt okej, onsdagen, ingenting och börjar bli lite irriterad. Beger mig till butiken efter jobbet men får reda på att inget kort kommit dit. Torsdag, inget mail. Ringer igen idag 07/25 och får reda på att kortet skickats först igår och KANSKE är framme i butiken tills idag.

    Känns inte alls okej att vänta 5 dagar på ett kort som skulle skickas knappt en mil. Det är lättare för mig att ta mig till Sthlmbutiken, absolut, men hade jag fått reda på att det skulle vara en sån här väntetid hade jag tagit mig tiden att åka ut till Solna.

    Fick också reda på att det är omöjligt som konsument att kopplas till personal som fysiskt befinner sig i butikerna, det är under all kritik.

    UPPDATERING:
    Kritiken gäller egentligen bara Webhallens kundtjänst och deras hantering av ärenden och respekt mot kunden. Alla gånger jag har varit inne i Stockholmsbutiken har varit väldigt positiva upplevelser och det känns som att de faktiskt försöker lösa saker. Men de hamnar i en jobbig position när kundtjänst lovar saker som de sen lämnar för vinden utan uppföljning
    29 dagar sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Hej Llodrin,

    jag beklagar att det uppstod förseningar i logistiken, vilket gjorde att ditt grafikkort inte gick iväg på utsatt tid. Vi schemalägger vi dagligen interna transporter och i nästan alla fall kommer de fram på utsatt tid. När vår kundtjänstpersonal tittade på grafikkortet var det alltså schemalagt för transport och utgick från den informationen, men vi beklagar åter igen att det i ett senare skede uppstod logistiska förseningar.

  • Usel
    Varning!
    Hade oturen att få en defekt vara från dessa vilka i sin tur inte knappt gjorde någon ansträngning alls för att rätta till sitt fel. Inte nog med att varan var defekt hade den dessutom ingen plombering eller försegling, fick alltså en använd vara. Har inte fått någon som helst erbjudan om ny produkt eller att häva köpet vid kontakt med kundservice utan fick själv ställa krav som de senare inte gick med på, trots att jag har konsumentköplagen på min sida! Har både ringt då killen jag pratade med inte visste något och inte kunde ge något svar och skickat mail men inte fått ordentliga svar utom att kundservice beklagar sig men inte tänker hjälpa till alls.
    29 dagar sedan
  • Hej Diavo92!

    Det låter märkligt att någon form av ersättande produkt skulle ha erbjudits om du av misstag fått en defekt och/eller använd artikel istället för en ny. Du får jättegärna maila mig detaljerna kring detta på fredrik@webhallen.com så undersöker vi det närmare!

  • Utmärkt
    Otroligt snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Har gjort mer än 50 beställningar under ca 8 år (Allt från TV-spel, datortillbehör och datorkomponenter till sällskapsspel, damsugare och diskmaskin). Har aldrig haft några problem eller negativa erfarenheter. Bra priser, tillgänglighet och utbud.
    1 mån sedan
  • Usel
    Otroligt dålig service. Oerhört jobbiga att göra med ifall man har fått en defekt vara.
    1 mån sedan
  • Hej!

    Jag beklagar om du känner att du har fått ett negativt bemötande i samband med att en av dina varor varit defekta. Dessvärre framgick det inte vad detta gällde närmare, men du får gärna maila mig direkt på fredrik@webhallen.com så kan vi undersöka detta närmare tillsammans med returavdelningen!

  • Utmärkt
    Bra pris på tv-spel och diverse andra goda saker!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Grymma!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Aldrig några problem, 35 ordrar levererade i tid under 4 års tid :D
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    De flesta leveranser har gått bra, men vid ett tillfälle så hade de ej den vara (torktummlare) som jag beställde. De gav mig förslaget att byta eller få pengarna tillbaka. Den vara de ville att jag skulle byta till sa de kostade mer, men jag skulle få den för samma pris som ursprungsvaran. Problemet var att när jag själv kollade upp torktumlaren så drog den nästan dubbelt så mycket el som den jag beställt från början. Enligt normal användning så skulle det kosta mig ca 400 kr per år extra. Detta var väldigt fullt gjort av Webbhallen. Jag valde då pengarna tillbaka, men var tvungen att ringa flera gånger till dem för att de skulle betala ut pengarna. Det tog ca 30 dagar, istället för lovade 2-3 bankdagar.

    OBS! När det går rätt så har de en bra service.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    1
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jätte nöjd med köpet +++
    1 mån sedan
  • Usel
    Min 5 åriga son hade sparat ihop egna pengar för att köpa sig lego chima lejonens chi tempel. Beställde legot den 20/6 (midsommarafton) och väntade mig att det tidigast skulle skickas måndag 23/6.

    På onsdag 26/6 ringde jag webhallen och frågade vad som hänt med leveransen. Då fick jag svaret att paketet tydligen fastnat i någon butik och att han skulle skicka det vidare till mig, och att jag kunde vänta mig att få det senast onsdag den 2/7. Ringde på torsdagen och undrade återigen vad som hänt då jag fortfarande inte fått legot. Min grabb frågar varje dag vart hans lego är. Då drog ni samma visa igen att paketet fastnat i någon butik och att.... -Nä, det fick jag höra förra veckan med sa jag! -Jaha, men då måste det varit någon annan som hamnat före dig i kön (Legot är restnoterat så det fanns bara 2 st kvar då jag beställde.) Men vi skickar det så du har det 9/7 på onsdag i nästa vecka.
    Jag frågade om jag inte får någon kompensation för allt strul. -Jo, du kan få fri frakt på nästa beställning.... Hyvens!

    Har ni så dålig koll på vilka beställningar som skall gå till vem och skall kunden behöva ringa och kolla om paketet kommit iväg? Ni borde ju ha ett bättre system som talar om att varan fastnat, blivit dubbelbokad.

    Fruktansvärt dåligt skött.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt både datorer och elverktyg när Webhallen varit billigast. Upphämtning i butik har funkat smärtfritt.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser, snabba leveranser och vettiga betalningsalternativ.
    1 mån sedan
  • Bra
    bra priser dock lite strul ibland
    2 mån sedan
  • Perfekt
    good
    2 mån sedan
  • Usel
    Dåliga. Fel information och långsam leverans. Kundsupporten var ett slag i ansiktet. De vet i princip ingenting. Två av varorna var ej hemma trots motsatt information på webbsidan. Jag avråder å det bestämdaste att befatta er med Webbhallen. Beställde varorna 140603. Idag 140618 har jag fått inalles en vara av tre beställda varor. Gör era beställningar hos Dustin som det går att lita på.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Fått både bra och dvliga erfarenheter. Saker de producerar/sätter ihop själva kan ha varierande kvalitet, ev använda second hand-komponenter till nya produkter. Min data som jag köpte här har jag fått lämna in 3 gånger innan den fungerade bra.

    I andra fall är de alltid trevliga, bemöter mina problemområden och är snabba. Alla arbetare har även en stor kunskap om allt som har med teknik att göra.
    Men jag blir ibland misstänksam om det går "för" snabbt, hur blir kvaliteten och hållbarheten på lösningen, om de hafsar genom allt?

    Ypperligt bra hemsida annars, Konsumenten får full koll på hur lagerbehållningen är och hur länge det dröjer innan leverans sker.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    De har billiga priser, har det mesta som man är ute efter och levererar. Rekommenderas varmt!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Grymma! Rekommenderad varmt!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Inte alltid billigast men har det mesta i lager (för avhämtning i butik samma dag) och personalen kunnig med bra servicekänsla. De var även väldigt proffsiga den gång jag fick reklamera router som gick sönder, fick en ny direkt och de skötte ärendet mot leverantören :-)
    5 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    I Internethandlandet är det viktigt för mig att det jag beställer finns och levereras inom några dagar. Det är också viktigt att jag kan betala utan att att faktureras via Klarna!
    Webhallen visade sig inte möta något av dessa två kriterier.

    Eftersom jag inte under några omständigheter accepterar att betala med faktura från Klarna så valde jag att hämta varorna i butik och där betala dem kontant.
    När jag skulle hämta varorna i butiken i Solna hade de sålt varan över disk till en annan kund.
    Mitt förslag att de som kompensation skulle skicka en ny beställning hem till mig, utan fraktkostnad kunde de inte lösa.
    Föreslår att Webbhallen utbildar sin personal i kundvård!
    2 mån sedan
  • Hej, vi erbjuder betalning med kontokort, bankbetalning, bitcoin, paypal, seqr, postförskott, betalning i butik (kontant eller kort) samt via klarna (avbetalning samt faktura på 14 dagar). (För Företagskunder erbjuder vi ytterligare 2-3 betalsätt)
    Med andra ord finns det en lång rad alternativ att använda förutom Klarna.

    Däremot får vi verkligen be om ursäkt om vi råkat sälja en bokad vara.

  • Dålig
    Fungerar inte betala med kort eller paypal,
    2 mån sedan
  • Hej, vi har inte haft några rapporterade problem med varken Paypal eller kortbetalningar under förra veckan så troligtvis låg problemet inte i vår ände.

  • Knappt godkänd
    Var riktigt snabb och beställde en LG Gpad 8.3 på rea när mailutskick från dem kom.
    Fanns i lager hos vissa butiker då.

    Ordern gick och fick mail samt så drogs mina pengar.

    Efter några dagar fick jag ett till mail då de säger att den inte finns att få tag i av leverantör och cancellerar min order. De skriver också att jag måsta höra av mig om jag vill ha igen mina pengar......!
    Fick ringa dit och vara besviken över deras sätt och be dem sätta tillbaka pengarna på mitt visakort som jag betalade med. Kasst, tar tid o kraft samt kör med lockvara i detta fall.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Flawless service! Hade köpt trådlösa hörlurar på webhallen i Fruängen. Insåg ganska snabbt efter att jag packat upp dem att dem passade inte min huvudform alls och sökningsreglaget för signalen fungerade uruselt. Drygt 14 dagar senare gick jag tillbaka, med ganska låga förhoppningar om att kunna byta då jag brutit förpackningen. MEN dem bytte ut produkten. Är extremt nöjd! Problemet med hörlurar, något som kassören också tillstod, är att dem alltid kommer i förslutna förpackningar och därför är det omöjligt att på förhand veta om dem sitter bra. Stort tack för perfekt service och jag kommer definitivt gynnar er igen.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Webhallen har under de åren som jag har handlat hos dem(mest över nätet, men någon gång även avhämtning i butik) alltid lyckats skicka produkterna inom en mycket rimlig tid så länge de funnits i lager.
    Priser har många gånger varit bland de allra lägst i alla fall vad gäller datorkomponenter.

    På senare tid har de dock gjor mig lite besviken, jag ska förklara varför; Jag beställde ett chassi från dem vilket var något prissänkt och fanns i en av deras butiker. Efter 4 arbetsdagar stod min order fortfarande som (under behandling) vilket gjorde att jag tog kontakt med deras kundtjänst vi e-post.
    Det som gjort mig missnöjd är kontakten jag haft med deras kundtjänst, att chassit inte kom fram förrän på den 9:e arbetsdagen efter det att min beställning var lagd hade sin förklaring. Men det tog mig tre (3!) vändor i min mailkontakt med webhallen innan jag fick denna förklaring. Det verkade nästan som om de inte ville svara på min fråga förrän jag hade gjort dem säkra på att jag inte bara skulle ge upp ärendet efter de två första undanflykterna.

    Det verkar dock som om det kan bero på vem man får prata med, i ett annat ärende till kundtjänst fick jag raka svar på en gång och ett väldigt trevligt bemötande, dock från en annan person.

    Summering: 9 arbetsdagar är för lång tid för en order att levereras när produkten finns i en av deras butiker, men jag hade kunnat leva med det om det faktiskt verkade som om någon på deras kundtjänst brydde sig om att det oroade mig och inte bara undvek mina frågor.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid lika suveräna, beställt flertalet gånger därifrån och alltid haft snabb paketering och inga problem med varor ifrån de.

    Även fyndvarorna som har ett klass-system är prima (bara läsa beskrivning för olika klasserna så kan man bilda sig en uppfattning om det känns värt att köpa produkten som en fyndvara istället för ett oöppnat exmplar till fullpris).

    Och sedan så är det alltid välpaketerat, och mejl-kontakten är alltid grymt bra ifall det är något man måste avbeställa eller om det är någon ändring som man måste göra på ordern.

    Värt att tillägga är att under alla åren som jag har handlat ifrån de så har jag aldrig behövt ha kontakt med de om något garanti-ärende eller dylikt, så jag kan inte uttala mig om deras service så men de är alltid förstahandsvalet när jag ska köpa något.
    2 mån sedan
  • Usel
    - Usel service
    - Följer inte Konsumentköplagen
    +Ligger centralt (Men det är det många som gör)

    Köp aldrig en mobil på Webhallen säger jag bara, för om det visar sig va ett dåligt ex eller nåt händer med den då är du körd!

    Köpte en HTC hos dom förra året, det tog tre veckor innan den dog, gick naturligtvis tillbaks med den direkt och dom skicka iväg den på lagning, dom kunde inte säga hur lång tid det skulle ta men det tog en månad innan den kom tillbaks. Reparationsverkstan verkar inte va den bästa för det här upprepades 3 gånger, och jag kan säga att uppemot en månads väntetid verkar vara standard. Det ska tilläggas att den långa väntetiden inte är verkstans fel, för när den gick sönder sist så konstaterade den nonchalanta expediten att det kunde ta nån vecka innan nån på Webhallen orkat kolla på den för att se om man skulle skicka den vidare..

    Varje gång den reparerades så försvann även Copterskyddet, något som Webhallen vägrade stå för, men som räknas som en "faktiskt kostnad vid reklamation" något som man har rätt till enligt konsumentköpslagen.

    Jag tycker att jag har varit mer än tålmodig när det gäller Webhallen, men efter att ha väntat i över en halvtimme på att ens få göra en fjärde reklamation och häva köpet så möts man av ett lagom drygt "Vi får se, nån ska titta på den". Mm Tack! jag vet vad det betyder, lär ta några veckor..

    Som många andra varit inne på redan så är de flesta (inte alla) i personalen rätt kass vad gäller attityd iaf i butik :/
    3 mån sedan
  • Hej Eriksn,

    jag vill börja med att beklaga de många turerna kring ditt ärende och bemötandet du fick i butiken. När en enhet går in för service kan det bli ett par veckors hanteringstid. Dels har serviceverkstäder ett flertal ärenden som behövs åtgärdas, dels kan det också behövas beställas in reservelar då de inte har möjlighet att lagerföra samtliga komponenter.

    När det kommer till beslut om hävning av köp är det dock korrekt att det inte är ett beslut som kan tas i kassalinjen, det tar vi istället med returavdelningen som har större insyn i våra returprocedurer. Om du är missnöjd med de besked du har fått av vår personal är du dock givetvis välkommen att maila mig på fredrik@webhallen.com så för jag det vidare till vår returchef för närmare undersökning.

  • Utmärkt
    + Bra utbud och priser
    + Bra leveranstid(beställde tisdag förmiddag, hade varorna onsdag)
    + Butiken i Uppsala har fantastiskt trevlig och hjälpsam personal

    - Butiken i Solna har personal som endast verkar besvärade om man ska köpa något eller om man har frågor om något. Ohjälpsamma och lata med dålig attityd.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    9/10 för att jag fick ett öppnat paket PS4.

    MEN. Hörde av mig i fredagskväll och berättade att jag va besviken.
    Fich svar i måndags-morgon och nytt paket skickades igår kl 06, fick det idag (returen av mitt nuvarande skickades idag EFTER att jag fått det nya!) Så jag fick snabbt svar, bra service samt att det nya paketet kom jättefort!

    Dålig service hade förmodligen landat på runt 5/10 men ICKE!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte för över 20 000 hittills hos Webhallen och blev aldrig besviken av deras service. 10 stjärnor till.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Höjer betyget igen då jag tycker att de flesta köp jag gjort på sistone fungerat bra. Fint att småsaker kan skickas som brev till låg kostnad.

    (Mitt flera år gamla omdöme löd: Hyfsat sortiment, men otroligt irriterande när produktbilderna inte överensstämmer med de produkter som man får. Produktbilderna i internetbutiken föreställer ibland bättre och finare versioner än det de verkligen säljer (gällde t.ex. kablar). Jag har blivit rejält besviken vid några tillfällen när jag öppnat paket från Webbhallen.)
    3 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Funkade kanon, allt bra.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra och smidig handlare, särskilt om man råkar bo i en stad där de har en fysisk butik.
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    fick igår hem min bosch elektriska hyvel. att boschs plomberingsetikett hade öppnats innan ja fick varan tycker ja är dåligt. köper man en ny vara ska den vara helt orörd. just därför ja köper bosch för att ingen ska har varit där i och spökat. annars gick leveransen blixtsnabbt
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Uppdatering (Webhallen behåller sina 10 stjärnor från mig):

    Har nu, inom loppet av två månader, haft två produkter som jag behövt reklamera - ett grafikkort och ett tangentbord. Bemötandet från Webhallen hade inte kunnat vara bättre - de har omgående beställt ersättningsprodukter (eftersom de inte haft dem på lager i Gbg) vartefter jag kunnat gå till butiken för att byta ut de trasiga efter 1-2 dagar.

    Jag försöker i möjligaste mån köpa från Webhallen och har aldrig blivit besviken (skall nämnas att det är butiken i Göteborg som jag har erfarenhet av), bemötande och kunnande är topp!
    ______________________
    Klockren butik
    + Bra utbud
    + Riktigt bra priser (ofta billigast på prisjakt)
    + SAMMA PRIS PÅ NÄTET OCH I BUTIKEN (jag ÄLSKAR verkligen detta!)
    + Hjälpsam och trevlig personal som engagerar sig

    Jag har köpt ett par datorer och massor av komponenter/tillbehör och aldrig blivit besviken!
    4 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )