Ett brett sortiment
Snabb leverans.Butiker i Sthlm
GBG, Malmö, Upps, Linkp, Vås

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
(data från 2014-12-20)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.65)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Mycket bra
    Bra service och bra priser!
    1 dag sedan
  • Utmärkt
    Bra service till bra pris.
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Prispressarna. Utmärkt att nämna som referens när du handlar hos andra som har prisgaranti. Exemplelvis elgiganten.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Perfekt
    Bäst
    4 år sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Vad ska man säga, enkelt koncept. Handla/lägg undan på näten och hämta upp i butik eller få det hemskickat. Har gjort fler än 20 köp hos dem. Bra processer, aldrig strul, bra bemötande, snabbt och enkelt. Håller med personen nedan, telefonsupporten är icke existerande. Bättre att ta bort nr helt om man inte svarar på under 15min så förvänta er inte kunna nå dem på tel. Läs på vad ni vill ha, kolla lagersaldo och beställ på nätet och snacka med dem i butiken istället om nån sista minuten fråga kvarstår.
    8 dagar sedan
  • Usel
    Helt usel telefonsupport. En butik som säljer teknik har fortfarande inte hört talas om en sak som heter telefonköer, utan istället ber kunder att "försöka igen senare, det är många som ringer". Efter ett par försök hänger de på helt enkelt när man gjort ett val i vad man behöver hjälp med. När man väl lyckats komma fram är det långa väntetider som gäller.
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    + Bra webbsida med mycket information om produkterna
    + Snabba leveranser
    + Stort sortiment
    + Fysiska butiker

    - Inget mail med Leveransbekräftelse+Kollinr

    Rekommenderar verkligen Webhallen!
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid bra service och trevlig personal!
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans på min senaste beställning och inget strul.
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag handlar ofta och gärna av Webhallen, både privat och till firman. Har även hunnit med en reklamation som var helt problemfri. Leveranserna från postorderlagret är blixtsnabba. Det kan däremot ta lång tid om man beställer strövaror från olika lager. Det är förståeligt, men bra att ha i åtanke om man har bråttom.
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Perfekt!, ytterst smidigt att beställa. Bra priser också.
    14 dagar sedan
  • Bra
    Inte vad det en gång har varit. Kvalitén i bemötande och engagemang varierar stort mellan butiker. Sickla är nog sämst av de i Stockholm.
    16 dagar sedan
  • Usel
    Jag har handlat för ca 80 000 sedan 2005. Nu har jag gjort min första reklamation. En sony z2 tablet med 100st glödande gröna prickar på när svart bakgrund visas. Jag har även påtalat att problemet är känt. Jag fotade skärmen och bifogade en utskrift i paketet. Efter ca 1 månad fick jag hem den, inget problem funnet. Jag startar den och det första jag ser är 100gröna prickar.

    22 oktober skickade jag in surfplattan och jag har fortfarande ingen surfplatta. Barnen frågar inte efter den längre.

    Jag har mailat flertalet gånger och det finns ingen vilja att reda ut problemet utan det tar den tid det tar. Jag får svar som "jag har vidarebefodrat dina åsikter till vår reklamations avdelning". " Det var konstigt att de missat din felbeskrivning"

    30dagar har de på sig på ett ärende enligt dem själva sen att det andra gången jag lämna i surfplattan tog 7 dagar med företagspaket innan ärendet skapades...?

    Nää vilken fruktansvärt dålig kundvård det har blivit på det här företaget. Det tar tex alltid två dagar att få svar på mail? Det är väll okej men då kanske man ska besvars de frågor man fick och inte skita i hälften. Men de levererar varor snabbt vid order
    16 dagar sedan
  • Hejsan!

    Jag beklagar verkligen det inträffade, det låter mycket underligt att servicefirman inte skulle ha upptäckt de här problemen om det var så uppenbart. Har du möjlighet att maila bilder samt ärendenummer till fredrik@webhallen.com så vi kan undersöka detta närmare med returchefen?

  • Utmärkt
    .
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Fantastic
    17 dagar sedan
  • Mycket bra
    Mycket bra butik överlag, hittar oftast det jag söker och ofta till bra eller rimliga priser och brukar ofta handla allt hos Webhallen utan att känna att det borde löna sig att jaga runt hos fler olika för lägre priser.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    Webhallen är i särklass Sveriges bästa spel- och elektronikbutik!

    De har bra priser, bra leveranser, bra butiker, bra personal, bra kundservice. De är med andra ord väldigt bra. Servicen är den stora faktorn till att jag utser dem till de bästa i landet.
    20 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra priser. Trevlig personal. För det mesta snabba leveranser mellan butikerna förutom på sommaren då kan det ta lite extra tid. Stort utbud. Rekommenderas varmt.
    20 dagar sedan
  • Utmärkt
    Mycket nöjd. Har väldigt bra sortiment!
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Butiken får väl kännas ganska retro och översvallad av störande reklam, men mycket bra service och helt ok sortiment vilket är det viktiga.
    22 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Använt mig av Webhallen i flera år. Kommer inte göra det i fortsättningen pga av att butiksupplevelsen och personalen i deras butiker (ansiktet utåt) är så pass mycket sämre än att köpa via nätet. Webhallen var för mig, och för de flesta andra antar jag, först och främst en billig (!) nätaffär. Senare kanske inte alltid billigast men i alla fall pålitliga med service och kontakt. När nu företaget expanderar så blir butiker ett möjligt alternativ då en kan promenera ner och vara i den oftast skapliga atmosfär som råder i deras butiker. Men, som van internetkund, bör en vara mycket vaksam på deras skillnader i policy gällande retur/återköp om du gjort "misstaget" att beställa och hämta ut i butik istället för att få fraktat via posten till ditt uthämtningsställe.
    Om du tar leverans gäller distansköplagen, dvs fri ångerrätt 14 dagar efter köp med byte eller öppet köp. Hämtar du i butik finns varken (!) öppet köp eller ångerrätt - om det inte är fel på produkten och den ska bytas. Jag ångrade ett köp där jag lagt ordern via nätet, hämtade och betalade i en av deras butiker. Förutom en, i mina ögon, dryg säljare som bara suckade när jag sa att jag ville returnera men att inget var fel på varan och till slut ordnade med att ge ett tillgodokvitto med 20% avdrag på mitt pris eftersom att de "var tvungna att sälja varan som demo".
    Jag mejlade även till Webhallens kundtjänst och påtalade denna, i min mening, totalt undermåliga kundbemötande. Har de svarat? Nix.
    Det finns andra alternativ. Kanske, kanske, köper via postoder någon gång i framtiden men sätter aldrig min fot i deras butiker igen.
    24 dagar sedan
  • Hej nolite!

    Jag beklagar om du känner att vår köpinformation har varit otydlig, men det är korrekt att i det fall du angav som exempel så har man inte ångerrätt eftersom avtalet sluts på plats. Personalen erbjöd sig istället att ta tillbaka varan som en fyndvara, med 20% avdrag. Det avdraget är inte något Webhallen gör någon förtjänst på, utan för den säljs med ett lägre utpris till nästa kund.

    Vi förde din förfrågan vidare till vår butikschef, men jag beklagar om han inte hann återkomma på utsatt tid!

  • Perfekt
    Bra och snabb frakt, produkter var ej i lagret så det skulle ta två veckor innan dom kom till mig, tog bara en vecka. Kan inget annat än att säga än bra service!
    24 dagar sedan
  • Usel
    Gillar verkligen konceptet med att beställa på nätet, hämta i butik utan kostnad och liknande. Men i praktikten fungerar det väldigt dåligt. De som jobbar kan inte systemen och alltid när man beställer så strular det. Skulle nyss köpa en dator för 13000 på faktura och det slutar med att jag går därifrån utan dator och kan inte betala med fakturor på "några dagar" för att de gjorde råkade skicka flera fakturor på granskning och mitt konto låste sig.
    27 dagar sedan
  • Hej Melker!

    Jag beklagar verkligen att det blev ett fel i kommunikationen mellan vår server och Klarnas, i samband med att vi skulle fakturera dig för datorn, så att du fick gå hem tomhänt. Vår butikschef håller just nu på att titta närmare på ärendet, men det skall ej längre ligga kvar en reservation som blockerar framtida köp.

    Ha en fortsatt trevlig vecka!

  • Utmärkt
    Sjukt smidigt om man vet vad man ska ha för något. Dem har även duktig personal på plats men man kan sakna att klämma och känna, men jag väljer dem framför dem andra jättarna varje dag!
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid nöjd!
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Har nog aldrig gjort mig besviken. På nåt sätt.
    29 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Inget Dragon Age Inquisition på releasedagen. Väntar och ser om man får imorgon, annars går väl hela helgen också...
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag har alltid gillat webhallen p.g.a. sortimentet och dom rel. låga priserna men uppenbarligen har man nu med alla butiksöppningar glömt sitt ursprung.

    För det första så har det blivit sämre och sämre med produktinformation. Visst kan jag förstå att med det stora sortimentet så kan man inte alltid beskriva produkterna i detalj men det är alldeles för ofta som det är helt tomt sånär som på en länk till tillverkaren.

    Och apropå detta så skickade jag ett mail i torsdags (13/11) förmiddag men har i skrivande stund inte fått något svar. Eftersom jag inte fick svar har jag även försökt ringa sedan i fredags (14/11) för att efterfråga en specifikation på en stationär dator. Aktuell modell verkar vara exklusiv för Webhallen och således finns ingen specifikation vare sig på tillverkarens webbsida eller någon annanstans på nätet. Sedan i fredags har jag vid samtliga uppringningsförsök fått plats 5 i kön.

    Webhallen skriver på sin webbsida "Vår kundtjänst har sällan långa köer och hjälper dig med din order, frågor med mera." samt "Vår kundtjänst besvarar mail inom 48 timmar, med undantag för helger och röda dagar då avdelningen ej är bemannad.". I skrivande stund har det precis gått 5 arbetsdagar utan att jag hört ett knyst. Om det är så att man vet att man har mycket att göra är det väldigt enkelt att ändra texten till "För närvarande har vi p.g.a. hög arbetsbelastning lite längre svarstid".

    Man säljer alltså produkter som är helt omöjliga att hitta specifikationer på och är snudd på omöjliga att komma i kontakt med när man vill veta produkternas egenskaper/specifikationer.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Fungerar alltid lika bra. Inte alltid billigast men bra service/kunniga och inget strul om något går sönder. Bra med fysiska butiker.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid gillat Webhallen, kul sortiment, ofta bra priser, snabb leverans och de gånger jag varit i en av deras butiker har det alltid varit en trevlig upplevelse. Väldigt serviceminded!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Levererar på alla plan.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jättebra service vid fridhemsplan. Supersmidigt ärende när den inkluderade kylpastan var trasig. Gratis dubbelespresso på det och det är en solkar tia
    1 mån sedan
  • Usel
    Handlade tidigare från en annan leverantör men blev trött på deras service och bytte till webhallen i hop om att de skulle bli bättre. Detta blir långt men handlar om bl.a 3 olika saker som varigt största problemen.

    1. När man väl ska beställa nåt från er så finns de nästan aldrig i postlagret utan bara hos leverantören vilket gör att de ta längre tid å få de man vill ha. Ville bara ha de sagt tycker de är kast.
    __________________________________
    2. Beställde för ett tag sen delar från er till en dator jag skulle uppdatera, där jag fick pusla ihop så att så mycket som möjligt fanns i lagret. Å lyckades med de utom med modekortet som fanns hos leverantören. Efter ca 1 veckas väntan hade sakerna ännu inte skickats, så jag ringde å fråga vad som händer men fick bara svaret att de är påväg från underleverantören och att man inte vet varför de dröjer.
    Efter 2 veckor ringer jag igen och undrar vad ni syslar med då sakerna ännu ej var skickade. Å fick precis samma svar som gången innan. Kort efter de samtalet ringde jag igen avbokade modekortet och bad dem skicka resten och att jag beställde modekort från någon annan leverantör som ville leverera saker istället.
    _________________________________
    3. För ett litet tag sen gick en del i min fron på Chassit sönder (de bara trillade av utan att man gjort något på fel sätt) Skickade felanmälan om de då jag bara ägt chassit i ca 4-5 månader, var jag fick svar å blev ombed att skicka bilder. Vilket jag så klart gjorde då. Efter 1 vecka hade jag ej fått något svar och ringde för att fråga hur de går, och då kunde personen jag prata med inte hitta några noteringar om det. Så jag fick maila om alltihopa till personen jag pratade med igen.
    Efter de hade kollats på fick jag åter igen svar från den jag mailade först som då tagit över "caset" igen. Å fick informationen att jag skulle plocka ut alla kompunänter och skicka in chassit och att en postavy var skickad till min brevlåda.
    Detta tycker jag är lite skumt att man ska behöva göra, då de är Fronten som är sönder som går att plocka av. Men man insisterade på att hela chassit skulle skickas men man ger mig ingen garanti på alla saker och modning jag behöver plocka ut. Samt ingen kompensation för alla fästen (fästen som ej går att återanvända) till modningen som jag inte kommer få tillbaka då man kommer skicka ut ett helt nytt chassi istället om de bedöms som att de ej går att laga.

    Slutade med att jag tacka för mig och sa hejdå till webhallen efter dessa incidenter, då jag inte ser mycket service i att behöva ringa å fixa å tjata om allting för att de ska hända något och sedan inte ens blir kompenserad på något sätt för att någon annan klantar till de.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en TV och samma dag jag fick hem den kom ett mail med medlemspriser och TV'n jag hade köpt var 3000:- billigare under helgen som följde! Kontaktade kundtjänst och dom drog av mellanskillnaden direkt från min faktura! Ett extra plus för otroligt snabba leveranser,max två dagar efter lagd beställning är varorna hemma!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Tja,

    Jag vill ge Webhallen ett betyg på 9/10.

    9 ges pga:

    Bra service
    Bra priser
    Bra utbud
    Bra förmåner för medlemmar

    -1 ges pga:

    Bristande kunskap i vissa butiker(kan såklart variera mellan säljare).

    Med andra ord: En mycket bra butik som ger en ett bra utbud till vettiga priser. Rekommenderas!
    1 mån sedan
  • Bra
    Lättanvänd hemsida, som dock skulle kunna bli bättre. T.ex genom fler alternativ att sortera en kategori. Efter märke, hastighet, storlek eller vad det nu kan vara (se inet). Bra betalningsmöjligheter (bitcoin!). Trevliga säljare. Förutom när jag fått en vara som vart DOA eller fel från dag 1, så måste man nästan övertala att det är fel på sin vara när man är i butik och pratar med någon om garantiärenden. Bra priser överlag.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en vara att hämta i butik för att vara säker på att den inte skulle ha sålts när jag kom dit eftersom det bara fanns en kvar i lager. Fick fyra timmar senare meddelande om att jag kunde hämta ut den. Allt fungerade smärtfritt.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Webbhallen ligger bra till med ok priser, sedan tar det stopp, är det fel på varorna då måste du bevisa detta, min externa Usb 3 hårddisk fungerar inte med Usb 3 bara med Usb 2 den mikro kort stänger av sig, på tre olika win 7 datorer, det är inte första gången som jag har fått gå hem med trasiga saker pga att jag orkar inte med detta, på NetoNett och dom andra stora handlarna är det aldrig några problem, dom provar den inne i butiken dom upptäcker inget men på mina maskiner fungerar den inte, den var 3 dagar gammal det är jag som skall ha den inte dom och då är det för mig den skall fungera.
    1 mån sedan
  • Hej Bert!

    Det låter onekligen som att något har gått snett i returhanteringen, det här tar vi och löser åt dig omgående. Har du möjlighet att skicka detaljerna kring ärendet till fredrik@webhallen.com, exempelvis vilken hårddisk och butik det gällde, så att vi kan koppla in butikschefen och få detta åtgärdat?

  • Usel
    VAD FAN ÄR DETTA FÖR SKAM! Dom besvarar inte längre på mina mail. Det är värdelös när man har ett mail som inte besvara på kunder mail! Det är dags att skärpa sig. Min omdöme blir usel pga att dom svarar inte längre på min mail.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hejsan!

    Vi besvarar dagligen hundratals mail, men jag beklagar om du inte fått svar på din förfrågan, det kanske är så att vi inväntar svar från en annan avdelning om en fråga du ställt (exempelvis returavdelningen eller inköpsavdelningen). Du får gärna maila en kopia av ditt mail till fredrik@webhallen.com så undersöker vi detta närmare!

  • Usel
    Jag beställde ett Pre-Order FIFA 15 som bland annat skulle innehålla en kod för 15st Ultimate Team Gold-packs. Beställningen gjordes innan spelet släpptes och jag fick bekräftelse på att jag hade bokat pre-order inkl. dessa 15 gold packs och annat.

    När jag sedan hämtade spelet i butik fick jag ett vanligt FIFA 15 spel utan koder för 15 gold packs och andra pre-order items. Motiveringen var att koden skulle komma per e-mail. Han verkade ha dålig koll på hela erbjudandet.

    Direkt när jag kom hem mailade jag Webhallens kundtjänst om att jag inte hade fått de pre-order items som hade utlovats i produktbeskrivningen och i mitt orderbekräftelsee-mail. Jag har ännu inte fått svar från kundtjänst i detta ärende.

    Jag tycker detta ärende var dåligt behandlat både i butik och hos kundtjänst. Det är alltså tydligt att Webhallen inte tar hand om sina kunder när det blir fel.
    1 mån sedan
  • Hej sparvhok!

    Jag beklagar att du fick fel produkt när du beställde ditt FIFA 15! Det stämmer dock att till just den utgåvan av spelet så mailades det ut koder som man skulle registrera en kort tid efter köp, för att få tillgång till sina FUT-paket. Vi tittar väldigt gärna närmare på ditt ärende för att se var det har gått snett, så vi skulle uppskatta om du mailade ditt ordernummer till fredrik@webhallen.com

  • Utmärkt
    beställde ett micorSD kort kl 16:43 20/10 fick det idag 22/10

    mycket snabbt och bra :)
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Generellt sett bra priser och lagersaldon. Smidigt att beställa på nätet. Bra att kunna hämta i butik. Är du registrerad spars allt i deras system vilket är skönt om du tappar bort kvittot. En del personer i butik är lite väl kaxiga, speciellt mot tjejer som ska handla teknikprylar (t.ex. tjejen skulle köpa ett usb minne och blev ganska dåligt bemött där de utgick från att hon inte kunde någonting).

    Fall 1. Jag hade en trasig hårddisk som jag köpt på Webhallen 14 månader tidigare. Dessvärre hade jag tappat bort kvittot. Men med en gammal mailkonversation utskriven och deras kundtjänsts letande bland gamla ordrar hittade de min order och jag fick en ny hårddisk i utbyte.
    Kunde inte varit mycket smidigare. Stort tack!
    Fall 2: Beställde en Lego sak att hämta i en butik. Den fanns inte där men i andra butiker (tror även den fanns på huvudlagret). Ändå tog det ganska exakt en månad innan varan fanns att hämta. Liiiite för lång tid och sonens födelsedag missades med 3 veckor. Får bli en julklapp...
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Bra
    Alltid gått snabbt när man beställer där, trevlig personal i butikerna! Köpte senast in ett till AMD 6870 till en Crossfire setup!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Utmärkt
    Bra
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra sortiment, bra öppettider, okey priser.
    Filtreringen på hemsidan gör att jag inte kan ge en 10:a
    2 mån sedan
  • Usel
    har varit kund hos dem en ganska lång tid och har varit nöjd med leveranser och annat, senare tid har jag dock bett dem om råd och det visar sig inte ha mycket aning om någonting egentligen, blir nu tvungen att köpa om vissa komponenter för att få den dator jag ville ha... När jag påpekar detta får jag svaret, "det var ju tråkigt" och sedan inget mer, och då har jag handlat för runt 200k därifrån.

    Webbhallen kommer jag nog försöka undvika till största möjliga mån framöver, trist när personalen inte kan och chansar lite med andras pengar...
    11 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Bra och snabb service, även bra garanti och reklamations ärenden.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Otroligt lång leveranstid trots att allt påstods finnas i lager och det tar förvånansvärt lång tid för dem att svara på mail. Riktigt kass.
    Det positiva jag kan hitta är väl sortimentets bredd.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställer en hel del, ofta bra pris, men kundservicen på mejl iaf. är riktigt kass.
    Svarstiderna är långsammare än snigelpost.
    Inte så kul när det går fel.....
    2 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Alltid nöjd!
    2 mån sedan