Samma pris online som i butik
Fraktfritt till över20 butiker
Årets butikskedja 2014

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.67)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Webhallen e bäst! Eller en best på att leverera. Det är inte alla gånger Webhallen är billigast på prisjakt men ibland väljer jag dem ändå eftersom jag har nära till närmaste butik och bara har positiva erfarenheter av dem. Dessutom brukar personalen vara väldigt kunnig, bättre än i de flesta andra butiker.

    Köper nästan alltid online och hämtar i butik, fungerar klockrent varje gång. Finns varan inte i min lokala butik skickar Webhallen från centrallagret eller annan butik inom en eller två dagar. Undviker att köpa varor som inte finns i lager eller bara hos leverantören eftersom det ibland kan dra ut på leveranstiden och Webhallen oftast har små möjligheter att göra något åt det.

    Jag har nog provat de flesta betalningsalternativen de har: kort, faktura, direktbetalning med paypal online och betala i butik. Alla har fungerat som förväntat utan strul.

    Har också köpt fyndvara klass 1 från dem och inte haft några problem. Det märks att produkten varit uppackad men den har alltid fungerat felfritt.

    Jag har inte använt mig speciellt mycket av deras kundtjänst men hustrun har fått en printer fixad av dem och det var väl en ok upplevelse enligt henne.

    Tummen upp och tio stjärnor för Webhallen!
    19 tim sedan
  • Perfekt
    levererar alltid!
    2 dagar sedan
  • Utmärkt
    Webhallen levererar som alltid. Snabb frakt och bra priser, de håller vad de lovar vilket är förjäkla fint att veta nu då allt fler oseriösa affärer dyker upp på marknaden.
    Stamkund som kommer fortsätta handla hos er även i framtiden! :)
    4 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Köpte en SteelSeries Rival 300.

    Snabba rörelser i CSGO = musens aim flickar rakt ner i marken så står man där med siktet i marken och förmodligen dör. Scrollen aktiveras av sig själv i bland vilket gör att jag, som har bindat hopp till scrollen, hoppar helt plötsligt i spelet. Kasst.

    Köpte den på Webhallen och beskrev för dom hur problemet var (några få veckor efter) och länkade en Reddit-tråd där otroligt många andra upplevde exakt samma problem med just Rival. Fick som svar att jag kan skicka in musen till någon test där de kollar på den ifall det är något fel på den. Så jag ska alltså skriva ut fraktsedel (har ingen skrivare hemma), skicka in musen, vänta på någon verkstad (som av egen erfarenhet tar veckor, iaf på Elgiganten), sen KANSKE får kompensation? Musen åkte ner i en byrålåda där den får ligga som reserv.

    Aldrig mer Rival - Aldrig mer Webhallen.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Perfekt
    Extremt snabb leverans! Fick varan inom 24 timmar. Rekommenderas!
    6 dagar sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra webbshop och trevlig personal i butikerna
    6 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra bemötande och bra priser. Det jag kan anmärka på är deras tyvärr omoderna och svårnavigerade nätbutik som gör det särskilt svårt lätt att leta igenom utbudet.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Perfekt
    En skön butik med bra priser, kan ju inte bli bättre.. eller, om dom öppnade en butik i Borlänge så skulle man nog kunna vallfärda dit och köpa en hel del sköna prylar lite oftare.

    Beställde en ny bärbar dator i Söndags och idag (Tisdag) så var det bara att hämta ut den på det närmsta utlämningsstället. Top Notch som vanligt :)
    7 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställde nyligen en Honor 8 och fodral.. 22h efter beställning hade jag den i handen. Bra jobbat!
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Bästa online portalen, snabbt, säkert och bra priser
    13 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Alldeles för långa leveranstider! Butiken borde bara vara fysisk så man kan få sina varor.
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra personal, priser och leveranstid. Kommer åter.
    14 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag fick byta min Microsoft Surface flera gånger i butik strax efter mitt köp på nätet. Både stora och små fel räckte för att få en ny. Jag är nu mycket nöjd med köpet.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser och engagerad support, kan inget annat än att rekkomendera.
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Har beställt en hel del från Webhallen och det har fungerat mkt bra. Brukar beställa hämtning i butiken och det har varit friktionsfritt.

    Bra och kunniga medarbetare i butiken i Sisjön!
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    Har handlat mängder av gånger hos Webhallen. Har även vid något enstaka tillfälle utnyttjat ångerrätten och återlämnat varor direkt i butik utan något strul.
    23 dagar sedan
  • Mycket bra
    Jag har fått bra service vid de få tillfällen varan gått sönder. Senast en ficklampa där elektroniken fallerat. De tog emot den och efter två veckor hade jag en ny skickad av generalagenten.
    24 dagar sedan
  • Usel
    Mycket dålig kundtjänst. Trots att en dator var defekt så vägrade de att ersätta på garanti och någon kunnig person gick ej att få prata med. Kommer aldrig att handlar från igen.
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Trogen kund, inte gjort mig besviken än. Tips - om ni beställer hämta i butik - räkna med ca 2 dagar leverans från postorderlager om det inte finns i lager i butiken
    6 år sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Perfekt
    Köpte ett nätaggregat som visade sig vara deffekt, lämnade in det och samma dag fick jag ett nytt fungerande. Väldigt härlig support även om den kan vara lite seg ibland!
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Verkligen toppen butik med snabba leveranser!
    26 dagar sedan
  • Utmärkt
    Har ingenting negativt att säga om Webhallen. Handlar här i flera år och det är snabba frakter och bra priser.
    28 dagar sedan
  • Mycket bra
    Snabbt och lätt
    29 dagar sedan
  • Usel
    Katastrof logik i service. Jag köper en asus gtx970 (grafikkort) från webhallen hämtar den i butik. Nu helt plötsligt har jag problem med att fläktarna gör konstigt ljud när de är uppe i varv, något som jag filmade och visade för personalen. jag var där en söndag då sa de att jag behöver vänta 2-4 veckor för att de ska testa ifall de är ett fel. Då sa jag att jag inte kunde vänta så länge eftersom allt jobb jag gör är på datorn och jag har alltså inga reservdelar eller en annan dator. Då sa killen till mig att komma tillbaka dagen efter (måndag) och snacka med en av killarna som ska hjälpa mig snabbt, de skulle alltså försöka göra snabbtest för att lösa mitt problem. Dagen efter är jag i webhallen barkarby och sa vad en av hans kollegor hade lovat mig men han avböjde mig ändå. Hur kan jag som köpt en vara precis behöva vänta 2-4 veckor utan en dator för att ni ska lösa ett problem som inte ska finnas där, och om problemet finns ska jag väl inte behöva vänta i 2-4 veckor för att ni ska testa en vara. Det hade tagit max 5 min att testa mitt problem....aldrig i mitt liv att jag köper mera på webhallen. Så fort dessa företag blir stora nog så blir kvaliteten på service bara sämre håll er still småbolagen....
    29 dagar sedan
  • Usel
    Kan ju bara varna om att beställa och hämta i butik Fruängen, otrevligt bemötande och ingen vara.. Kompensation?? Icke sa nicke. Riktigt tråkigt.

    Jag har varit i kontakt med butiksansvarig som erbjuder kompensation vid nästa köp. Oklart hur mycket då rabatten är olika beroende på produkt, och rabatten gäller endast i butik, och "om inget nämns i kassan ska jag påminna kassör"?..

    Tur och retur webhallen = ca 4,5 mil.

    Höjer åtminstone betyget till "dålig" eftersom de visar lite intresse. Kommer däremot fortsättningsvis att lägga på några slantar och köpa från någon annan, over and out!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Efter att ha följt med Webhallen sedan Starten och allt som oftast varit nöjd med dom så har dom nu nått sitt lågvattenhål. Beställde en produkt via deras sida på Tradera och enligt annonsen så skulle produkten finnas i lager, allt bra så länge men sen är allt bara dåligt. Dom kontaktar inte mig å berättar att dom inte alls har produkten hemma, utan detta får jag reda på när jag mailar å frågar om dom har skickat produkten och får som sagt då veta att dom har den hemma inom 5 arbetsdagar och dom ursäktar det. men att ha mail kontakt med Webhallen är som att surfta på ett 28k modem dom behöver alltid minst 24h för att besvara mina mail.

    När några mail har skickats så kan dom inte inte längre garantera leverans på utsatt tid utan nu är det 1-2 veckor innan lev. Innan det svara kom så hade jag redan tröttnat och beställt från annat håll leverans inom 5 dagar. Företaget jag beställde av klarade att packa och skicka mig paketet från Holland med leverans till dörren 2 dagar senare ungefär samma tid som Webhallen behövde för att bekräfta min avbokning av produkten.

    Så nu blir det aldrig mer Webhallen.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Bra priser, bra hemsida som är lättanvänd, bra betalningsmöjligheter och trevlig kundservice.

    Inget att klaga på.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Verkligen toppen butik med snabba leveranser!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Riktig snabba leveranser, och varor i lager som man hittar inte ens från Amazon. En gång var jag tvungen att lämna tillbaka PS3 för garantiservice, dom löste problemet snabbt. En annan gång blev det försening med en förhandsbokad figur, då fick jag kompensation. Sällan nuförtiden man har ett företag som satsar på kundservice.
    1 mån sedan
  • Usel
    Kommer aldrig handla här igen, med undantag om det nu tyvärr är så att de är enda återförsäljaren av någon reservdel etc.

    Har varit en trogen kund under många år nu och har bara sedan jag gick med i deras "kundklubb" lanserades spenderat över 35k, vilket säkert är mindre än hälften av totalen jag dragit in till företaget, men det är inte förrän det blir problem man vet vad det är för några man har att göra med.

    Första exemplet, vilket var när jag började ruttna på det hela, var när jag byggde en dator till min mor. PSU'n jag köpte var en Corsair CX450M. Fläkten var antingen defekt eller lika dålig kvalité som i Corsairs AX860i, värd i skrivande stund 2250kr, där det åtminstone i min modell satt en Yate Loon-fläkt, värde 10-15kr, då den förde en massa oljud.
    Kan fråga sig om en splitter ny, senaste generationens PSU ska låta så bara för det är en "aktiv fläktlösning" som många mycket äldre versioner, som inte varit några problem.
    Till saken hör att jag då även köpt Noctuafläktar hos Webhallen för över 1000kr, vilket är ganska meningslöst med en PSU som får hela chassit att vibrera och föra oväsen.
    Jag lämnade in PSU'n i nya butiken Liljeholmen där först en person började återköpet, tills en kvinna kom springande och föser undan stackaren och börjar ställa frågor som om man vore kriminell. PSU'n skulle kontrolleras i butik, inga problem för mig, om än lite dålig stämning. Jag väljer att gå händelserna i förväg och tar kontakt med kundtjänst och förklarar situationen, som ovan. Efter en dag får jag ett automatiserat meddelande att jag ska hämta PSUn och kundtjänst meddelar förkortat att det inte är något problem på produkten och inget återköp kommer ske. Jag säger jag inte accepterar det. Får då svar att PSUn kommer ligga i _6 månader_, sen kommer den att kasseras MOT AVGIFT. Förklarar att de kan göra vad de vill med den, den kommer inte in i någon av mina datorer. Efter det får jag automatiserade meddelande som säger PSUn kommer ligga i _3 månader_ varefter den kommer SÄLJAS eller kasseras.
    Jag har letat men ej hittat någon av dessa varianter i deras köpvillkor. PSU'n väntar fortfarande.

    Andra exemplet, är just avklarat, verkar det som. Köpt en ny PSU till min egen dator, monterar den som vanligt, datorn startar inte. Det börjar lukta bränt. Konstaterar att det kommer från moderkortet. Lämnar in det hos Webhallen, personen går iväg med det i butiken, kommer tillbaka efter 2 minuter och säger att CPU-pins är böjda och garantin inte täcker det. Detta är väldigt intressant, för detta har det försökt med en gång innan för flera år sedan, vilket ledde till att jag tillslut fick rätt och ett nytt moderkort.
    Moderkortet har haft processor och kylare monterat korrekt, utan av montering, i över _8 månader_ utan problem. Intressant när CPU-pins ska ha blivit böjda. Personalen uttalade sig med "Det finns inte bevis för att det skulle vara något annat". Skulle inte bli förvånad om det är vid kontrollen de blivit böjda.
    Tråkiga är att man bommar sin i7 4790k, även köpt hos webhallen, i brist på z97 mitx-kort. Tack och bock Webhallen!

    Tredje exemplet är när fläkten till ett MSI 970 GTX plötsligt flyger i bitar, inne i mitt chassi, en vecka+ efter montering. Kortet var en fyndvara (se deras hemsida för förklaring) och jag misstänker sålt efter en annan kund returnerat.
    Direkt i butik möts jag av skepsis. En väldigt osäker medlem ur personalen säger att den ska in på kontroll, "för säkra sidan". Vi pratar alltså om ett kort med en fläkt i spillror, vilka jag försökt samla ihop och ta med mig. Vad man kan behöva försäkra sig om i detta fallet är väldigt oklart för mig. Det går över en vecka och efter jag mailat och frågat vad som pågår får jag citat:

    "Hej xxxxx. Vi har nu kontrollerat med våran reklamationsavdelning och ert defekta kort går tyvärr inte på garanti.

    Ha en fortsatt trevlig dag."

    Varav jag svarar:

    "Hej,

    Jag vet inte vem ni kontrollerat med men jag tänker inte acceptera den bedömningen. Dels är det en fyndvara som någon annan kan ha gjort inverkan på, dels har jag redan funderat på att lämna tillbaka det för falsk marknadsföring ang. minnet. Så antingen byter ni det, eller så får jag pengarna tillbaka, annars tar vi det med konsumentverket.
    Annars behöver ni inte sälja defekta produkter.

    För övrigt är det rent förkastligt att ni tar en hel vecka på er att komma på en sån här sak, när det endast skulle undersökas i butik.

    Ha en fortsatt trevlig dag ni också."

    Varav de svarar:

    "Hej, det tog tid då vi skulle få en bedömning på kortet.
    Absolut har du rätt att det är en fyndvara, och vi kommer köpa tillbaka kortet åt dig.

    Kom in med kvitto och servicepappret du fick när du lämnade in kortet, ha även med dig samma kontokort som du betalade med så löser vi ett återköp åt dig."

    Såhär i efterhand, när det nu skrivs att 970-kunder ska ersättas i USA efter specifikationsfusket, säger "Sveriges stora återförsäljare" att de erbjudit sina kunder återköp av sina 970-kort och därför kommer ingen ersättning att ges i Sverige.
    Inget jag erbjöds, tvärt om var det i princip bara EVGA som tillverkare, som valde att ge fulla återköp till sina kunder, INTE återförsäljarna.

    Kan bara säga att jag ångrar att jag överhuvudtaget handlat här och det oroar mig att jag har andra produkter kvar som jag i princip kan räkna bort garantin på, speciellt min mobil. Jag vill inte ha att göra med ett företag som hotar sina kunder med obskyra avgifter, skriver "ni förstår säkert också", etc. i korrespondens eller aldrig kan göra något i goodwill. Rekommenderar att ni handlar någon annanstans om ni förväntar er någon service. Vill ni ha bra priser, köp hos Netonnet, vet inget om deras service men deras tillfälliga prissänkningar slår de andra på fingrarna.

    Hoppas detta hjälpt någon att ta ett bättre beslut.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Kanske inte billigast men dels så gillar jag att hämta i butik samma dag, dels har jag aldrig haft några problem de ytterst få returer jag reklamerat sedan 10 år tillbaka.

    Uppdatering: I år beställde jag en produkt i januari. När beställningen gjordes fanns det åtminstone 3 exemplar i lager. Efter några dagar fick jag ett automatiskt mail som sa att ordern inte kunde genomföras och att om jag fortfarande ville ha varan, inte behövde vidta några åtgärder. Inga problem, det är sådant som händer.

    Det automatiska meddelandet återkom varje månad. Efter 2-3 månader frågade jag varför det tagit så lång tid och sa att jag hellre köper från Webhallen än andra återförsäljare. Svaret var att Webhallen väntade på att leverantören skulle få in varan i lager igen. Jag hade inte bråttom och fortsatte vänta.

    De automatiska meddelandena slutade att komma. Jag loggade in och såg att min beställning var avbeställd för nästan en månad sedan. Jag hade inte blivit meddelad om detta och heller inte fått några pengar tillbaka.

    Jag frågade vad som hade hänt. Det enda de kunde tänka sig var om jag makulerat min order via facebook, vilket jag inte hade.

    Jag kommer förmodligen fortfarande vara kund hos Webhallen, även om jag nog kommer att vända mig till andra återförsäljare om det är en produkt de inte har i lager.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Dålig
    Själva beställningen av en dator plus skärm gick bra, men sedan började problemen. Skärmen levde inte alls upp till förväntningarna och jag vet inte om den var så dålig i sig eller om det var något fel på den, men jag mejlade Webhallen i hopp om att få en förbetald retursedel för att skicka tillbaka den. Det kunde jag totalt glömma att få...

    Det spelade ingen roll hur mycket jag än försökte förklara att jag inte ångrade köpet på grund av ren ånger utan för att jag ville reklamera den! Denna Björn på kundtjänst var envis som en åsna... Han nämnde dock att jag kanske kunde få returkostnaden betald i efterhand ifall de hittade något fel på den, men nu har det snart gått en månad och senaste mejlet fick jag inte ens svar på så det verkar hopplöst. Eftersom det var en skärm på 5 kilo sammanlagt så gick returfrakten på dryga 300 kr när jag fick order att skicka den som företagspaket. Det är pengar som jag kunde gjort något betydligt roligare för. Börjar dessutom ångra att jag även köpte min dator där för 10 papp, för blir det krångel med den lär jag stå utan hjälp hos er. Ganska besviken faktiskt! Det var nog första och sista gången som jag beställde något dyrare hos er tyvärr.
    1 mån sedan
  • Hej Vrickan.
    Det låter som att det har blivit något missförstånd i kommunikationen mellan våran Kundtjänst och dig. Jag tittar gärna närmare på ditt ärende för att komma fram till en lösning. Återkom med ditt ordernummer och KT-nummer till mig direkt på Emil@webhallen.com.

  • Utmärkt
    jag köpte en dator "
    Lenovo Y700-15ISK IPS 15,6" i7-6700HQ / 16GB / 512GB SSD / GTX 960M 4GB / Win 10"
    i 18-juni 2016 från webbhallen triangeln malmö nästan en månad gick och det räcker att bedoma det!
    från fösta dagen fanns ett fel på "grafiken" och Edge browser fånger inte som vånligt "fryser" på spel är snabbt men samma problem med "grafiken" är försvinner hela bilden och man kan inte stänga av datorn även om man tryck på alt+ctrl+ delete. datorn nu på service för att fixa det och jag väntar ser framför att dom ska fixa det och kommer att bedöma datorn igen och kanske får 10/10 men nuvarande min bedömning är "dåligt" på grund av detta problem och jag är inte glad med det.
    OBS! Idag 09 Augusti 2016 fick jag det och fungerar mycket bra eftersom dem uppdaterat drivrutiner till grafikkorten.
    Tack till personalen som jobbar där för riktig en bra service.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Nöjd kund sedan 2005-12-08. Rekommenderas!
    1 mån sedan
  • Usel
    Väldigt skeptiska överenskommelser i butik.

    Jag sedan länge varit en trogen kund hos Webhallen och är överlag väldigt nöjd med kedjan som helhet, men under mina senaste besök börjar jag undra ifall Webhallen verkligen är rätt aktör att återgå till, och det handlar främst om de överenskommelser man gör i butik.

    Vid reklamationsärenden har jag vid några tillfälle kommit in för rådfrågning varav jag blivit bemött med väldigt smidiga lösningar (få varan utbytt osv). När jag sedan har återkommit med varan i tron om att denna överenskommelse ska införlivas blir man ofta behandlad av ny personal som i sin tur inte känner till den smidiga överenskommelsen och börjar på så sätt utvärdera ärendet på nytt. Ofta får jag kämpa för min sak och ifall jag inte hade varit talförd hade det slutat med en betydligt sämre lösning, i form av en reparationsåtergärd eller liknande. Överlag brukar detta lösa sig smidigt, men det har hänt några gånger att man inte håller muntliga överenskommelser. (eller registrerar det i systemet för den delen) Vilket tar mig till sista ärendet, som också är anledningen till varför jag skriver detta omdöme.

    Jag hittade, av ren slump att de hade prisdumpat PS Vita till 944kr (något den skulle vara i tre dagar framöver), jag trodde att det handlade om en utförsäljning så jag slog till direkt med en beställning som skulle hämtas i butik. När jag väl hämtade varan så var det inga problem, däremot hittade inte kassören enheten på lagret utan lagerstatusen verkade vara felaktig. Kassören beställde in en ny till mig (utan att för den delen ifrågasätta prisbilden) och bad mig att komma tillbaka om tre dagar. Vilket jag gjorde, under dagarna som gick handlade jag även på PSN Stores sommarrea. Nästa gång jag kom till Webhallen hade PS Vitan fortfarande inte kommit in än. Samma eftermiddag hade det gått ut mail till alla om att det hade blivit fel i databasen och att varan inte kan säljas enligt det tidigare priset. Jag pratade med kassören som i sin tur pratade med butikschefen och vi kom överens om att jag skulle få PS Vitan för avsatt pris ändå eftersom jag hade investerat pengar i enheten genom PSN Store och faktiskt stått vid kassan tidigare utan ifrågasättande kring priset. Jag sa åt kassören att skriva in överenskommelsen i systemet så att det slapp bli ytterligare problem vid nästa upphämtning (vilket han gjorde). Därefter köpte jag ytterligare 3st indiespel på rea i förtroende av att vår överenskommelse var registrerad. Några dagar senare kommer varan in på lager varpå jag åker dit för att hämta den. Denna gång vill inte den nya kassören inte sälja vitan för orderbekräftelsens pris. Meddelandet som hade skrivits av tidigare kassör var mycket tvetydigt och handlade mest om att han hade beställt in två enheter varav jag enbart skulle ha 1 enhet. Kassören ringer butikschefen som i sin tur nekar köpet.

    Nu står jag med spel köpta i PSN Store, men utan någon PS Vita. Jag ska tillbaka på Måndag och prata med samma kille som jag gjorde i början och hoppas att han känner igen mig. Däremot vill ge en riktig brasklapp åt Webhallen, för detta är inget bra sätt att behandla sina trognaste kunder på. Nog för att det har blivit fel i systemet, men med så tydlig överenskommelse kan man inte tvärt ändra sig. Det skapar ingen bra kundrelation. Jag är överlag en väldigt ödmjuk person som sällan skulle strida mot butiker, men i detta fallet känner jag mig väldigt orättvist behandlad. Speciellt eftersom det finns andra personer som har fått köpa enheten för nedsatta priset (har sett två stycken på Instagram)

    P.g.a. denna anledning ger jag Webhallen ett dåligt betyg. Det finns väldigt mycket att förbättra kring rutinerna av kundkontakten i butik. (reklamationsärenden samt övriga överenskommelser)
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Trevlig personal med bra priser generellt.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Efter ett missförstånd mellan Webhallen och mig orsakat av ett fel i prissättningen från Webhallens sida gick Webhallen med på att sälja produkten till det utlovade priset efter en mail-diskussion med kundtjänst.

    En eloge till Webhallen för att stå för sina misstag och gottgöra mig som kund därefter!

    Kommer att fortsätta handla datorkomponenter, minneskort och externa hårddiskar från Webhallen då priserna ofta är förmånliga och leveranstiderna korta.
    1 mån sedan
  • Bra
    Jag har varit kund hos Webhallen sedan 2005, och handlat för rätt så mycket genom åren. Deras expansion med butiker på en rad olika ställen har tyvärr inneburit att servicenivån har sjunkit.

    Senaste tillfället var i förrigår då jag hämtade ut varor i den relativt nya butiken i Liljeholmstorget. Stressad personal trots att det bara var 3 kunder närvarande, hafsigt bemötande kring frågor om öppet köp (vilket Webhallen har en dålig policy för) och rätt ointresserad av kunders frågor i allmänhet.

    Spridningen är dock stor från butik till butik när det gäller servicenivå och bemötande.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    10 av 10 får Webhallen av mig, Jag har spanat på flera olika dator delar då jag ska bygga nytt.

    Från början var det meningen att jag skulle beställa delarna från olika leverantörer för att få ner priset så mycket jag kunde.

    Hade vägarna förbi Farsta Centrum då tänkte jag att varför inte gå in på deras butik då jag hade lite frågor ang. vissa delar. Det slutade med att jag beställde allt därifrån.

    Jag kände att med den goda servicen som erbjöds i affären så fanns det inte många anledningar att beställa delar från andra platser då många av sakerna var ändå billigast på Webhallen så det jämnade ut sig i priset ändå.

    Jag hade många frågor och fler krav då jag är kräsen av mig. Men han i kassan var tålmodig och hjälpsam, det kändes absolut inte som att han ville sälja på mig onödigt dyra saker snarare tvärt om han ville att jag skulle få bästa möjliga produkt för bästa möjliga pris.

    Han såg även till att det jag beställde skulle komma så fort som möjligt och beställde även in fler moderkort av den variant jag ville ha, även fast dem redan hade dem i butik. Han ville helt enkelt försäkra sig om att det skulle finnas tillgängligt när resten av delarna kom till butik då dem var väldigt populära.

    Jag gillar även att Webhallen prispressar dom produkterna som säljer mycket istället för att höja priset som kanske andra hade gjort alt, inte ändrat alls.

    Kommer aldrig att gå till annan butik igen när det gäller elektronik

    Allt som allt en mycket trevlig upplevelse!
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Jag har handlat datorkomponenter på Webhallen ett flertal gånger och fått blandade upplevelser. Vissa gånger har det gått riktigt bra, senaste gången mindre bra. Jag kommer aldrig sätta min fot på Sveavägens butik, t ex. Den nyfikne får läsa vidare.

    Webhallen funkar väldigt bra i en "happy case", dvs när det är inget fel på varan man köper. Jag har t ex beställt ett moderkort på postorder och fått hem det utan problem. Bra uppföljning av ordern, snabb leverans, inget att klaga på den gången. Men när det kommer till hög-risk prylar, t ex datorskärmar och annat som inte sällan har tillverkningsfel, då kan det tydligen bli lite hur som helst.

    För en dryg vecka sedan reserverade jag en HTC Vive och hämtade den i butik på Sveavägen i Stockholm. Säljaren kom ut med en svart Vive-box, oplomberad. (**Redan då borde jag ha anat oråd!**) Jag bad bara om att få en boxen inslagen i stora plastpåsar och åkte hem. Installerade och började känna på det och allt var frid o fröjd tills jag upptäckte att min nyköpta HTC Vive hade ett pixelfel på ena displayen.

    Kontaktade kundtjänst samma kväll (en fredag) och på tisdag veckan efter fick ett kort men hövligt svar som informerade att det var bara att ta med hela enheten komplett med förpackning till en av butikerna för att få den utbytt, förutsatt att det är pixelfel på den. Morgonen efter lämnade jag in min Vive i butiken (denna gång i Solna) och efter en dag ringde de för att informera om att de kunde verifiera felet och en ny Vive fanns att hämta. Stort glädje! Fint att bli uppringd också. Jag åkte in samma kväll.

    Den nya Viven var nerpackad i en stor fraktkartong, tejpad med packningstejp. Vad märkligt, tyckte jag. Den första Viven som jag fick ut på Sveavägen var varken extra-inpackad eller förseglad, utan det var bara att dra upp "locket" och där låg headsetet i en öppen plastpåse. Tjejen som hjälpte mig verkade också tycka att det var märkligt...

    Åkte hem och packade upp. Märkte genast att den här boxen var annorlunda och bättre förpackad, den var också plomberad, och headsettet hade något slags kartonginlägg med extra info som inte fanns med i första lådan. Startade upp enheten och konstaterade med lättnad att inga döda pixlar fanns vid första anblicken. Märkte även att bildkvaliteten kändes bättre överlag. Mindre suddigt, inget ljusläckage i periferin, etc.

    Det gick upp för mig att första exemplaret var antigen ett demo-ex eller ett andra-hands ex som någon annan lämnat in pga pixelfelet. Wow! Jag vet inte om det var ett misstag eller om någon försökte sig på en fuling, men hur som helst så kommer jag aldrig att gå in på Sveavägens butik igen. Uselt!

    Personalen i Solna-butiken förtjänar däremot all beröm för snabb och bra service. Det var nog första gången de hade en Vive på service och jag tycker de gjorde ett bra jobb.

    Jag tycker att det är ett stort problem för Webhallen som företag att det är så stor skillnad på servicekvalitet mellan butikerna. Helhetsbetyget räddas av att jag i slutändan ändå är nöjd med köpet och bemötandet.
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag köpte ett moderkort och en processor hos Webhallen. Av tekniska problem bytte jag moderkortet via deras kundtjänst. Kundtjänsten gjorde ett misstag och skickade fel moderkort. Så jag fick meddela och byta det också. De skickade ett brev där det stod att en faktura skulle komma i mitten av juni och betalas i slutet av den månaden. Men i början på juni kom en faktura på en alldeles för stor summa och en påminnelseavgift utan att jag fått något tidigare besked om denna betalning. Jag meddelade Webhallen om detta hos deras kundtjänst. När jag ringde sa de att de gjort ett misstag och att de skulle fixa det och sedan höra av sig till mig. Det gjorde de aldrig så jag ringde tillbaka ett antal gånger, varje gång skedde samma sak.

    Efter att jag blivit trött på att problemet aldrig löste sig bestämde jag mig för att maila dem istället. De sa att de skulle fixa problemet, stryka påminnelseavgiften och skicka en ny faktura. Den nya fakturan var igen alldeles för hög. Jag började bli väldigt trött på Webhallen. Efter många mail fram och tillbaka har problemet förhoppningsvis löst sig. Efter mer än tre månader av krångel hoppas jag att jag ska få tillbaka mina 1405 kronor. Jag ska fortfarande betala mer pengar än vad som från början sas via kundtjänst. Men jag blir glad om jag får slippa att handskas med Webhallen. Jag ska aldrig handla hos dem igen.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag tycker flertalet negativa omdömen är missriktade. Om varan är defekt är det ju tillverkaren som skall stå till svars, inte webhallen. Lämna omdömet på varan istället. För min del har alla beställningar via webhallen varit snabba och felfria.

    Även jag har råkat ut för Lenovos Y-serie som "PRIVATCO"s omdöme nedan. Serien verkar dras med stora grafikkortsproblem över flera generationer, men igen det är Lenovos fel. Inte webhallen.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde från nätet, hämtades i butik idag 24/7, Malmö City.
    Allt var redo och två proffsiga och trevliga killar som hjälpte mig!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning måste nog var den bästa jag har vart med om Super enkelt och smidigt
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    För att ha en sådan grym kundklubb och stor närvaro på nätet bland nördarna så faller tyvärr mycket på servicen. Butik/kundtjänst verkar inte ha någon form av köpmannaskap eller flexibilitet när det kommer till att göra en kund nöjd. Det är X som gäller och det finns ingen annan utväg för att lösa detta. Riktigt synd.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    -Fick problem med mitt grafikkort efter ca. 1,5 år. Fick ett nytt tillsvarande utan diskussion.

    Sveavägen kunde testa mitt kort, och kom fram till samma problem. Bra!

    Det är vist inte alla butiker som har möjlighet att köra tester, men jag tycker det var en bra service.

    Har handlat på Sveavägen i åratal. Men detta är min första reklamation.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Webhallens sortiment är gediget och de har ofta riktigt bra priser! Mitt routerköp för snart ett år sedan gjordes till ett REA-pris som var flera hundralappar billigare än konkurrenterna. Detta är dock inget som är unikt för Webhallen och mina erfarenheter säger mig att det är först när man behöver support som butikerna visar sin kvalité.

    När då min router gick sönder förra veckan kontaktade jag webhallen och fick genast tala med en trevlig kille i kundsupporten, utan att jag ens nämnt mitt ordernummer eller annan beställningsdata hade han med hjälp av mitt telefonnummer letat upp min beställning i deras arkiv. Jag fick kort beskriva mitt fel varpå han genast mailade över en retursedel som jag kunde skriva ut och skicka routern samma dag. Några dagar senare får jag ett SMS att jag har ett paket att hämta ut från Webhallen och i detta paket ligger en helt ny router i obruten förpackning!

    Sammanfattningsvis:
    + Trevlig, kunnig och effektiv kundsupport
    + Snabb hantering av returer
    + Snabb retur av ny produkt till mig

    Tack Webhallen för storslagen support!

    PS. Om jag skulle få önska något mer (trots att jag verkligen är nöjd med min service) skulle jag vilja ha ett mail att de mottagit min retur så att jag vet att den kommit fram. DS.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    oj webhallens kundservice och leverans var så bra så jag var tvungen att göra ett konto 10/10
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra butik och väldigt bra hjälp. Har haft kontakt en del med deras support och varje gång jag ställer lite frågor så får jag bra och snabb hjälp. Kan vara allt från eventuella leveranstider för ovanligare produkter till uppsättning för att bygga en server för hemmabruk.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en vara, testade, var inte nöjd, skickade tillbaka (fick stå kostnaden för returen själv), återbetalat på 1 1/2 vecka.
    2 mån sedan