Samma pris online som i butik
Fraktfritt till över20 butiker
Årets butikskedja 2014

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.67)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Har enbart handlat i butiken i Sisjön, så har ingen direkt erfarenhet av att handla online från Webhallen. Trevlig och duktig personal och eloge till butikschefen Fredrik som tog sig tid att skicka ett kvitto till mig som jag ej hittade. 10/10 toast!
    10 tim sedan
  • Usel
    Dom borde ändra sin slogan till "Vi skeppar ditt skräp när vi känner för det, och svara på mail kan du fet-glömma".
    17 tim sedan
  • Usel
    Inget svar hos kundservice och min beställning har inte gått iväg på 3 dagar trots att de ska skicka inom 24 timmar.
    Visst jag förstår att det varit Black Friday nyligen och att det är december, men julruschen kan väl inte direkt komma som någon överraskning för cheferna på Webhallen.
    1 dag sedan
  • Usel
    Har nu väntat i över en vecka på min beställning där status verkar ha stannat på "Behandlas". Enligt deras sida har de mer än 50+ i lager så det verkar inte vara ett problem.

    Verkligen dåligt, kommer aldrig rekommendera deras nätbutik.
    1 dag sedan
  • Usel
    Absolut uselt att behöva vänta mer än en vecka för att få sina varor skickade och det hjälper heller inte att de på orderstatusen på deras sidan står under fliken "Skickade/hämtade"

    Har köpt mycket tidigare från webhallen men frågan är inte om detta var sista gången, betalar hellre lite mer för att slippa vänta i flera veckor
    2 dagar sedan
  • Usel
    Varan finns på lager men efter 6 arbetsdagar har den ännu ej lämnat lagret.riktigt dålig kundtjänst
    2 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Bland de bästa priserna, men man kanske borde ha valt någon av konkurrenterna (samma pris) då varan fortfarande inte ens har lämnat lagret (och den finns i lager). En hel vecka har gått och varan har fortfarande inte lämnat lagret. Avbeställde idag. Ingen bra indikation på hur julhandelsleveranserna kommer att gå om man inte tar in extra personal för att hantera högt tryck efter Black Friday.
    Skall nämnas att jag fick relativt snabbt svar från support när jag efterfrågade status på leverans.
    6 dagar sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Usel
    När man beställt varor som enligt Webhallens egna uppgifter finns på lager (i postorderbutik) ca kl 13 ena dagen och mer än 48 timmar senare så står det fortfarande "Behandlas" d.v.s inte ett skit har hänt sen man gjorde beställningen ,, valde därför att avbeställa allt efter 3 dagar och kommer i fortsättning handla från någon konkurrent som förstått att man som kund förväntar sig snabbare service år 2016.
    5 dagar sedan
  • Usel
    Inget snack om den sämst kundtjänst jag varit med om.....

    Försöker man ringa så får man som svar "just nu är det många vi kan inte ställa dig i kö"... Då är det något som inte stämmer.

    Mail 4 dagar senare och två påminnelser så har jag inte fått svar. Bara ett automat svar att vi tagit emot din fråga....

    MYCKET DÅLIGT WEBHALLEN.. SKÄRPNING!

    Ps. Vid mina tidigare beställningar har det fungerat bra men vad har hänt de senaste året? Då.

    [#KT2278474]
    5 dagar sedan
  • Usel
    Undermåttlig service och bryr sig inte om stamkunder sedan långt tillbaka i tiden. kunder. Jag fick glapp i ett par hörlurar för mycket pengar, ingen yttre påverkan som kunnat undvikas (mikrofon i vägen), vilket innebär att de endast kan läggas ner åt ett håll, där kontakten från datorn går in i hörlurarna. Jag hävdar reklamationsrätt då de behandlats mycket varsamt och jag inte kunnat placera dem åt "rätt håll". Felet kommer därför från fabrik.

    Jag har tidigare varit riktigt nöjd med webhallen och bara handlat där om produkten jag vill ha finns, men köpte TV på Siba nu och betalade extra.

    Om Webhallen anser att detta kan handla om en okunnig person bakom kassan (butik Bredden bredvid InfraCity, killen hade sina vanliga kläder på sig) och bör omprövas med ett annat par ögon - kontakta mig! Hörlurarna finns kvar i samma skick som jag fick dem av er.

    Det är ett ytterligare minus värt att nämna: efter att han testat felet och gått iväg med lurarna 5-10 minuter och ger tillbaka dem och skakar på huvudet "det finns inget vi kan göra". När jag kommer hem och kopplar in dem i datorn märker jag att glappet är 10 gånger värre, helt oanvändbara (tidigare kunde jag bara vira sladden ett varv runt halsen så glappade de inte. En butik som förstör istället för att laga är illa, riktigt illa.

    Uppdaterar inlägget utifall att webhallen tar sitt ansvar och tar sig en andra titt. Om inte ändras det till 1/10 vid nästa månadsslut.

    Edit: sänkt betyg då webhallen misslyckas med att återkoppla till en stamkund. Det ska täckas av reklamationsrätten vilket även QPADs fd. VD kan hålla med om. Tyvärr kan Christer inte hjälpa längre då han sålt alla andelar i QPAD. Och att webhallen förstör lurarna ytterligare och inte kompenserar är bortom all förståelse. Tråkigt. Nu får man vända sig till Inet och NetOnNet istället för kommande köp och rekommendationer till familj,släkt, vänner och bekanta.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Hej aMpari.
    Det är väldigt tråkigt att höra att du upplever att din reklamation inte har skötts korrekt. Det är tyvärr svårt att få en större omfattning av just ditt ärende utan ett ordernummer att titta närmare på.
    Du får gärna kontakta mig på Emil@webhallen.com tillsammans med ett ordernummer så kan jag titta närmare på hanteringen av din reklamation.

  • Ganska dålig
    Generellt bra erfarenheter av dem, men med deras black friday verkar de tagit sig lite vatten över huvudet. Inget har hänt på snart en vecka..????
    6 dagar sedan
  • Hej Weezer!
    Vi hade en stor Black Friday-kampanj under helgen var på denna var mer populär än någonsin i år, detta medförde att vi tog emot en stor mängd beställningar detta med för lite längre hantering.
    Men vi jobbar hårt med att få ut alla beställningar som vi tagit emot. Mvh Emil

  • Usel
    Levererar inte i tid, varan "behandlas" i flera dagar trots att den påstås finnas i lager, lång tid innan svar från support, bland de sämre aktörerna jag beställt från när det gäller leveranstider och hjälp från support.

    Att det kan ta 48h innan svar från support är för dåligt.
    6 dagar sedan
  • Hej Elelarn!
    Vi hade en stor Black Friday-kampanj under helgen var på denna var mer populär än någonsin i år, detta medförde en otroligt mängd kundfrågor och våran Kundservice jobbar extra hårt för att återkomma till så snabbt som möjligt beklagar om du inte upplever att detta håller måttet men vi jobbar hårt för en bättre upplevelse för dig som kund!

  • Perfekt
    super priser, service och leverans
    6 dagar sedan
  • Usel
    Skräpleverans, står att varan behandlas i en vecka. Då betalar jag hellre lite extra och köper på stan.
    6 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde en tv och pratade med Webhallen om hur hempaket fungerade innan. Ändå gjorde Webhallen fel och skickade den till mig som företagspall helt utan avisering. Tur blandat med uppoffring och sticka stressigt och olämpligt från jobbet löste det åt dem. Bad om kompensation för detta. Fick tillbaka fraktavgiften. Jag tycker att det är snålt för stressen, strulandet med samtal och telefonköer både till er och posten och bortfall av arbetstid för att försöka lösa det. Ni höll inte det ni så tydligt lovade! Hoppas ni återkommer i ärendet.

    Skylla på black friday funkar inte! Inte när man gör såna fel. Inte ens för telefonköer. Man ska inte ta större tugga än man kan tugga.

    Webhallen har dock suveränt utbud och bra priser med kontaktmöjligheterna är under all kritik. Alltid långa telefonköer (när det ens går ringa - köerna är ofta fulla, något man får veta efter man lyssnat på ett för långt meddelande) och svarstider på mail är långa.
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Jättebra beställde en vara och fick den redan nästa dag, Stort utbud av saker! Jättebra!
    7 dagar sedan
  • Usel
    Jag har samma problem som jazpoder. Beställde en vara nu i torsdags (kvällen innan black friday). Kontaktade dom igår och undrade varför den ej blivit skickad än och fick beskedet att den skulle skickas samma dag, men det gjorde den inte. Kontaktade dom idag igen och får beskedet att den är "reserverad och under behandling". Än har den inte skickats.... vad händer undrar man??? Bedrövigt att dom säger att den ska skickas och sen händer inget. Jag får känslan av att dom har slut på lagret men inte vill erkänna det. När jag beställde varan var det enligt deras egna lagersaldo 10+ i lager. :(
    8 dagar sedan
  • Usel
    Usel och oärlig kundtjänst! Beställde en vara förra torsdagen och de har inte ens skickat ut den från lagret trots att det nästan gått en vecka. Ringde igår och de lovade att skicka ut den på en gång. Det gjorde de dock inte. Ringde idag och de lovade samma sak men den har inte skickats... Snabbare leverans från Kina än från Webhallen och varför ljuger de när man ringer till kundtjänsten?
    8 dagar sedan
  • Hej Jazpoder.
    Det var väldigt tråkigt att höra att du känner dig illa bemött av våran kundservice.
    Du får gärna återkomma direkt till mig med ditt ärende för närmare undersökning.
    Jag tar gärna emot ett mail av dig på: Emil@webhallen.com

  • Perfekt
    Thank you for amazing services
    9 dagar sedan
  • Mycket bra
    En bra butik. Trevlig personal och bra support vid frågor och funderingar. Riktigt underhållande bonussystem.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Utmärkt
    En affär jag som jag handlar på ofta, har fungerat problemfritt för mig. Även de få gånger som jag har behövt lämna in något på service så har det fungerat smärtfritt.
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Ah, Webhallen. Vid tidigare erfarenheter har jag upplevt förhållandevis långsam respons på kundtjänst och bristfällig intern kommunikation i företaget. Dessa är sidor av Webhallen som jag förmodligen förblir skeptisk mot.

    I det stora hela, däremot, så gör det inte så mycket, för det är verkligen få butiker som verkligen får en att rent utav känna butikens välvilja i kroppen. I detta sammanhang handlade det om mitt Strix GTX 980 Ti som trillade av pinn för ett tag sen. I går, dagen innan Black Friday, var jag inne i butiken på Sveavägen med avsikten att lämna in kortet för ett garantiutbyte. Tänkte att jag lämnar av det och att de väl hör av sig om 2 veckor eller så med ett GTX1070 i utbyte alternativt en mindre summa i kreditering då kortet utgått ur sortimentet. Detta hade jag varit nöjd med -- det är vad jag hade förväntat mig.

    Det var scenariot jag förställde mig i huvudet i alla fall, men så blev det inte riktigt. Istället för att bara ta in kortet så tog killen i kassan istället med sig kortet ner till sin serviceverkstad där han testade kortet tillsammans med sin servicetekniker. Blev först förvånad över att de kollade på kortet direkt, men vet att även Inet brukar göra detta, så tänkte att det kanske var normen nu för tiden.

    ~20 minuter senare kommer han tillbaka till mig och bekräftar att de har kunnat verifiera felet och då börjar vi tala om potentiella utbytesenheter. Jag frågar vad alternativen är varpå han igen går ner och hör med sin servicetekniker. Kort därpå kommer han tillbaka till kassan med ett ASUS GTX 1080 Turbo i handen. Då jag hade väntat mig ett GTX 1070 i utbyte blev jag både överraskad, förvirrad och överväldigad. Varför skulle de byta ut det mot ett GTX 1080? GTX 980 Ti motsvaras av ett GTX 1070 i ren och skär prestanda och det hade varit fullt godkänt av dem att byta ut kortet mot ett sådant. Jag tackar så hemskt mycket och säger att det vore en klart godkänd utbytesenhet.

    Men det slutar inte där. Kräsen (och oförskämd, kanske) som jag är så frågar jag om det skulle finnas en möjlighet att kanske, mot en mellanskillnad givetvis, byta upp kortet till en annan variant med en bättre kylare. Detta då min dator är byggd för att vara knäpptyst och jag är ganska ljudkänslig av mig. Killen svarar något i stil med "hm, ska kolla, vågar inte lova något" och beger sig åter igen ner till sin serviceverkstad.

    5 minuter senare kommer han tillbaka med ett STRIX GTX 1080 i handen. Jag tänker direkt att "trevligt, undrar vad mellanskillnaden blir?" men blir avbruten i tankarna då killen säger "bara för att du frågade så snällt". Tappar genast hakan. Jag fick alltså, utan någon som helst mellanskillnad eller extra kostnad, ett Strix GTX 1080 i utbyte av mitt trasiga Strix GTX 980 Ti. Jag förstår det inte ens. Jag förtjänar inte det här kortet. För i helvete Webhallen, så snälla kan ni inte vara.

    Ett stabilt handslag senare lämnar jag butiken med ett klart leende på läpparna. Efter ett så pass trevligt och överdrivet generöst bemötande kan man inte vara något annat än störtnöjd.

    Ni ska ha ett så stort tack, Webhallen. Här kommer jag förbli en trogen kund i många år framöver.
    11 mån sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Bra utbud, bra priser. Har nästan bara positiva erfarenheter när jag handlat, men ibland har jag upplevt att jag vet mer än personalen. Fick fel information om en varas specifikationer vid ett tillfälle, varpå jag avstod köp. Kontrollerade fakta med tillverkaren och Prisjakt. Det visade sig att Webhallen inte satt på rätt fakta. Jag gick tillbaka ett par dagar senare och köpte min vara.

    Kundservicen när man har en felande produkt kunde vara snäppet bättre.

    Om Webhallen hade en lika bra databas/sökbarhet som Prisjakt, hade Webhallen kunnat höja sin nivå.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra service och bra tillgänglighet tack vare de fysiska butikerna. Webbhallen är den enda butik som har hållit topp-nivå de senaste 6 åren. Alla andra butiker inkl de stora har strulat minst en gång för mig men Webbis har alltid levererat smärtfritt, 8-10 gånger sen jag började handla där. Kan ha att göra med att jag alltid betalar i butik och kringgår Klarna-röran som annars brukar strula till det :)
    5 år sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Perfekt
    Ärliga black Friday priser, Samsung tv n jag köpte billigast i Sverige.
    Allt annat fungerade som man förväntar i en nätbutik., har man bråttom kan man alltid hämta i butik vilket är plus.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Jättebra. Stort utbud, bra priser, oftast bland dom billigare återförsäljarna. Achievementsystemet som gör att man t.ex. får billigare frakt när man handlar mycket är dels bra, dels lurigt gjort. Smart sätt att få kunder att välja en vara som är 50kr dyrare hos dem än hos en konkurrent. Bra support.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Extremt bra butik
    12 dagar sedan
  • Utmärkt
    Uppdatering, var i kontakt med Webhallen idag och TVn har redan skickats så det blev en positiv överraskning! Dock får de en stjärna mindre p.g.a felaktig information i mailet som skickades ut men i övrigt är jag supernöjd!

    Beställde en TV som de har på kampanj, enligt hemsidan skulle det finnas 50+ på lager för postförskott men när jag väl lagt beställningen visade det sig att de var slut på lager hos Webhallen och de har även angivit att de är slut hos leverantör.

    Känner mig väldigt osäker på hur lång tid det kommer ta att få TVn nu efter man lagt ordern. Kommer uppdatera när jag fått mer information men verkar ju inte optimalt.

    PS. Står fortfarande att de har produkten på lager trots mailet från dem säger något annat.

    TVn var Samsung 60" 7-serien.
    13 dagar sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Perfekt
    Mycket bra butik
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket bra butik! Collect att store är suveränt!
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Bara positiva erfarenheter av mina många köp från webhallen
    20 dagar sedan
  • Utmärkt
    TL:DR version - Bra skit, handla här.

    Jag har sedan tidigt 2001 varit en trogen kund till Webhallen och "investerat" i produkter för flera hundra tusen där, mycket pga deras konkurrenskraftiga priser men mestadels för att jag alltid haft en positiv erfarenhet med butikerna samt tillgänglighet.

    Jag har besökt de flesta Webhallenbutikerna i Sverige och det är sällan en kedja har sådan kontinuitet i att hålla mig nöjd som Webhallen lyckats med under alla dessa år och trotts att jag jobbar hos Webhallens förmodligen största konkurrent där jag dessutom får ganska ok rabatt, så föredrar jag att gå till Webhallen.

    Utan tvekan en av de bästa e-commerce/lagerbutikerna i Sverige, kanske till och med den bästa.
    Att det börjat ploppa upp butiker söder om Stockholm är riktigt trevligt.
    Att bara kunna "beställa/reservera" en produkt och åka och hämta den direkt är precis som jag vill ha det, enkelt, smidigt och garanterat att man får det man beställt.

    Visst, jag har haft många problem med diverse produkter jag köpt (vilket inte är webhallens fel), returer har gjorts, RMA, reklamationer och samtliga har avhjälpts snabbt vid besök hos butiken så länge man kommer med en klar och tydlig felbeskrivning.
    Misstag från Webhallens sida har alltid lösts snyggt och smidigt.
    En eloge till dem som jobbar med returärenden i Fruängenbutiken, alltid väldigt smidigt och snyggt skött!

    Några av mina senaste returer:
    1
    Jag försökte mig på 2 st Ultra Wide LG skärmar när det begav sig.
    Den första köpte jag i Kista och körde med i några timmar när jag plötsligt märkte att backlight bleeden blev värre och värre.
    Tog den till Fruängen som snabbt bytte ut den till en ny.
    Kom hem och märkte ganska snabbt att skärm nr två hade ännu värre bleed.
    Lämnade tillbaks den samma dag och fick tillbaks pengarna direkt.

    2
    För ett tag sedan dog strömadaptern till en av mina Asus ROG Swift skärmar.
    Skickade in hela kabeln, men fick bara halva tillbaks (adapterdelen) men inte 3pins/stickpropsdelen.
    Ett mail + och några dagar senare så hade jag fått en ny kabel, snyggt och proffsigt.

    Att man slipper hålla koll på bleknande kvitton som försvinner hela tiden tack vare kontosystemet är perfekt.

    Om jag nu måste klaga på något så är det väl att hemsidan är stenålders och att den har en del features att önska samt problem.

    Features:
    Större bilder samt bättre och fler val av filtrering vid sökningar.

    Problem:
    Backa tillbaks till sökresultatet efter det att man gått in på en produkt genererar error.

    Fixas dessa saker är det utan tvekan full pott!

    Oftast så blir det ju så efter ett tag att butiker gör en besviken och med tanke på hur länge jag varit kund hos Webhallen så har risken eller potentialen varit ganska hög för det.
    I mitt fall så är Webhallen snarare butiken man rekommenderar under ett "Vafan handla inte i den där skitbutiken, gå till Webhallen istället!"-rant när någon klagar på tidigare köp i någon snarlik butik.
    21 dagar sedan
  • Usel
    Beställde Halo reach (1 månad i förväg) med Civ, av någon anledning splittrades inte ordern så halo reach blev förskjutet flera dagar.

    Förra året beställde jag även Napoleon Total War en månad i förväg, min polare beställde tre dagar innan, jag fick den en vecka senare medan han fick det dagen innan det släppts.

    Beställde även Dishonoured 2 collectors boxen en månad innan release och den är snart över en vecka sen.
    Anledningen är att de inte skickat är för att de själva slarvat och inte skickat ut till butikerna i god tid och sen slår "vädret" in. Två dagar sen kan man tycka men en vecka?

    Servicen är dålig om ens existerande på mail. Deras telefonservice är inte tillmötesgående i problemet med tanke på att det är fruktansvärt slarv från deras sida.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Nöjd med deras support.
    23 dagar sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Acceptabel
    Har beställt mycket filmer och en ps3, allt har funkat kanon bra,har dock inte behövt returnera någon vara än,därför så blir det 8/10

    Edit: Ändrar mitt betyg till en 5a, hade förbokat sedan 2 veckor tillbaka Watch dogs 2, tillsammans med 2st alien ägg som inte fanns i deras butik. Fick inte spelet på release dagen eller äggen. Stod på sidan att dom inte ens hade börjat behandla min order, så hade troligen fått vänta 3 dagar ytterligare. Var försiktig då ni förbeställer. Jag avbeställde min order på allt, och la en ny beställning på Watch dogs 2. Då gick det bra tydligen, men då blev jag utan alien äggen och förbokade versionen av Watch dogs 2.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Perfekt
    Webhallen har alltid levererat bra och om förmodan dom har strulat till det så har det räckt ed ett samtal och dom har löst problemen handlar min elektronik nästan alltid där
    22 dagar sedan
  • Dålig
    Jag vet att jag är sent ute men tycker ändå detta ska uppmärksammas. I september så valde jag att beställa ett tangentbord från er hemsida och valde att hämta och betala i butik.

    När jag kom till butiken så frågade jag om jag fick lov att öppna paketet hemma och testa tangentbordet, mest för att se om jag gillade det, och om inte så ville jag lämna tillbaka det. Det fick jag inte vilket jag förstår, men jag frågade också om säljaren kunde öppna paketet och visa mig tangentbordet i butiken och även då sa han nej. Jag fick alltså inte ens se på produkten jag skulle köpa, och inte ens säljaren kunde öppna och visa mig i butiken.

    Jag valde ändå att köpa produkten, vilket jag egentligen inte borde men det är lätt att vara efterklok. Jag blev inte nöjd med tangentbordet men kunde inte göra något eftersom att jag redan hade öppnat paketet.

    Givetvis borde jag har hört av mig direkt efter köpet, men som sagt, det är lätt att vara efterklok.
    23 dagar sedan
  • Ganska dålig
    1 månad tog det att få mitt stendöda nätagg utbytt. Utöver första felanmälan så fick jag ringa två gånger för att korrigera kontaktuppgifterna då jag köpt datorn via en lokal firma. Jag fick avin men firman var tvungen att lösa ut paketet! Vänder mig någon annan stans nästa gång.
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid grymma och trevlig personal!
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Inte den mest personliga butiken, men väldigt duktig personal (i butikerna) och ändå roliga events i butik och på webben. Snabba leveranser, låga fraktkostnader och mycket roligt (och belönande) medlemssystem med rabatter på frakt och produkter.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Fick router efter knappt ett dygn. Tack!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabbt, enkelt och perfekt!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat länge hos Webhallen men första gången jag lämnar ett omdöme. Det har alltid fungerat smärtfritt och passat mig perfekt med olika betalningsmöjligheter samt hämtning i butik.
    Senaste köpet i oktober (butikskampanj) när jag köpte bla ett grafikkort skulle där man skulle få med två spelkoder men fick bara en. Deras kundtjänst ordnade det och de tom råkade skicka dubbletter som jag fick behålla.

    10/10 helt enkelt och trogen kund även framöver.

    Har inget som helst negativt att säga om Webhallen.

    Tack för att ni gör ett bra jobb!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    har allt man söker och frakt fritt i butikerna samt att man alltid blir bra bemött.
    1 mån sedan
  • Usel
    Fick hem mitt paket idag med alla möjliga varor, men hanteringen av minnena är under all kritik. Plastförpackningen dem kom i var inte stängd med en tejp eller dyl utan minnena låg löst i paketet under en HDD.

    Tre minnesplatser fanns i plastförpackningen därav två minnen skulle ha legat. Så man har öppnat förpackningen, tagit ut ett minne och inte stängt plastförpackningen riktigt så som jag fattar det.

    Vore jag inte så snäll så skulle jag kräva nya minnen. Men nu tänker jag testa dem ändå och hoppas dom inte är defekt/skadat krets.

    Ni borde nog se över hur ni paketerar minnena och se till så minnes-plastförpackningen är stängd när den läggs i paketet.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Alltid nöjd med mina inköp från webhallen.
    1 mån sedan
  • Usel
    Det verkar tyvärr som att distanslagen inte gäller hos webhallen.

    Som gammal och trogen kund beställde jag en gamingmonitor (acer xb241h) via postorder från webhallen. Skärmen mottogs på torsdagen 20 oktober 2016.
    Efter att jag testat skärmen under helgen noterar jag att den lider av dålig ljuststyrke-uniformitet, ett stort område i mitten av skärmen är betydligt ljusare än omkringliggande skärmyta.

    Trist men som tur gäller distanslagen tänkte jag, varpå jag mailade webhallen på måndagen den 24 oktober och meddelade att jag ville åberopa distanslagen och häva köpet. Jag frågade även om det gick bra att lämna in den i valfri butik eller om den skulle skickas tillbaka via post.
    Jag fick svar på tisdagen att det gick bra att lämna in den på närmsta butik.

    Eftersom jag inte riktigt hade tid att åka in på onsdag, eller torsdag blev det så att jag åkte in under lunchen på fredagen den 28:e oktober, 7 dagar och 18 timmar efter att försändelsen mottagits från postombudet.
    Inga problem tänkte jag, ångerrätten gäller i 14 dagar. Men så var tyvärr inte fallet.

    När jag lämnar in skärmen på webhallen på hötorget och beskriver varför jag vill häva köpet insisterar personalen att varan är defekt och att den därför måste in på service och att jag av den anledningen inte kan häva köpet enligt distanslagen.
    För att få häva köpet meddelar man att det är någon magisk 5 dagars regel som gäller och att om jag kommit in tisdags så hade det gått bra.
    Detta står det givetvis ingenting om på deras egen sida om ångerrätt.

    Nu skall alltså skärmen istället in till Acer på service i cirka 3 veckor, vilket på inget sätt garanterar att problemen med skärmen blir lösta.
    Vad är poängen med ångerrätt om man inte kan ångra ett köp pga kvalitetsproblem?
    1 mån sedan
  • Hej babyroo,

    vi har varit i kontakt med butiken och det verkar som att det uppstått ett missförstånd mellan dig och oss. Butiken kommer kontakta dig omgående för att lösa situationen.

  • Utmärkt
    Jag har köpt massor av prylar på webhallen genom åren, bärbar gaming dator, hårddiskar, hörlurar, spel, hårdvara till gaming rigg , mm mm.
    Priset har alltid varit närma lägst pris trots att man kan hämta ut det i butik o slippa fjanta med porto för retur av varor mm.

    Haft några returärenden, bland annat gaminglaptopen packade ihop, den blev lagad utan tjäbbel.
    Försökte returnera en SSD disk som var lite nött som nekades det får man väl acceptera.
    Nu sist fick jag inte mailet med cdnyckeln till GoW4 när jag köpte nytt grafikkkort, antagligen pga hotmails spamfilter eller något, men efter två mail kom informationen jag sökte fram i god ton.

    Har inte så mkt negativt att säga om webhallen :)
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde 2 st. fläktar som var slut men fanns hos leverantören (30st). Fick efter 2 veckor ett mejl där Webbhallen informerade att dom ej hade fått hem några fläktar,
    ( i lager 3 dagar senare!)
    samt erbjöd mig att få annullera ordern. Jag gjorde då detta och fick ett mejl där Webbhallen skrev att dom skulle betala tillbaka mina pengar inom 2-4 bankdagar.
    Det har nu gått 40 dagar och jag har fortfarande inte fått tillbaka några pengar. Dom svarar ej heller på påminnelser via email. Har varit nöjd kund hos Webbhallen i över 12år och är mycket förvånad över deras "nya "bemötande!
    1 mån sedan
  • Hej Trajan.
    Det låter verkligen som att något gått fel i hanteringen av din beställningen.
    Det mail vi skickar ut är ett automatiskt mail och går tyvärr inte att besvara. Men du får gärna skicka ditt ordernummer direkt till mig på Emil@webhallen.com så kan jag titta närmare på vad det är som hänt med din återbetalning.

  • Ganska dålig
    Mitt omdöme här försvann så jag försöker igen.

    I september 2016 beställde och betalade vi ett element från Webhallen via deras shop på Tradera. Vad vi trodde var en simpel Köp nu-beställning resulterade i otroligt mycket strul med vändor till och från Webhallen, Tradera och banken. Detta då Webhallen hävdade att de aldrig fått betalt och Tradera hävdade att allt bara var ett litet tekniskt problem hos Webhallen som hade lösts, vilket det inte alls hade gjort. Tradera och Webhallen skyllde på varandra och i mitten satt vi. Noteras bör att vi betalade samma dag vi beställde och pengarna försvann från kontot.

    Efter nästan en månads tjafsande med de olika parterna så har vi nu fått både pengarna tillbaka och varan - av misstag enligt Webhallen - skickad till oss ändå. Så visst blev det bra i slutändan - men väntan och tjafsandet gör att det inte var värt mödan.

    Har tidigare handlat av Webhallen i deras fysiska butiker utan problem men kommer nog tänka mig för innan jag handlar i deras webbshop igen.
    1 mån sedan