Ett brett sortiment
Snabb leverans.Butiker i Sthlm
GBG, Malmö, Upps, Linkp, Vås

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
(data från 2015-04-24)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.44)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Har flera gånger köpt saker från Webhallen och har inte haft några problem. Mycket smidigt att kunna undvika fraktkostnader och hämta saker i butik, där man också får ett trevligt bemötande.
    1 dag sedan
  • Usel
    Efter typ 50 onlineköp börjar det kanske vara dags att recensera affärerna också.
    Har senaste året köpt minst 10 beställningar från webhallen, och måste tyvärr säga att efter senaste ärendet så har jag bestämt mig för att bojkotta webhallen helt.

    Ska du beställa från en affär och förvänta dig att supporten bryr dig om dig så håll dig borta från webhallen. Har vid flera olika fall beställt produkter som varit slut på lager - dålig idé.

    Senast väntade jag över två månader, över 20 mails konversationer med webhallen (för övrigt så får du ALLTID olika handläggare, så varenda gång måste du förklara hela långa historien IGEN, trots att du "svarar" på deras senaste supportmail) utan någon som helst hjälpsamhet eller omsorg om kunden. Löfte på löfte om när produkter ska komma och ändå bryts de hela tiden. Alla skyller ifrån sig på diverse olika anledningar, men aldrig görs något försök att kompensera kunden.

    Hade det bara varit något eller några unika fall hade jag inte brytt mig, men när jag får EXAKT samma bemötande för femte ordern irad då rann bägaren över.

    Efter att ha bytt till annan populär affär som "huvudleverantör" så insåg jag hur usel service jag fått av webhallen.
    9 dagar sedan
  • Hej H4kk3!

    Jag beklagar verkligen om du haft en order vars leverans dragit ut på tiden. Det är möjligt att vi har fått olika besked på artikeln från leverantören vid de tillfällen vi fått in förfrågningar, men vi undersöker gärna saken närmare om du mailar till fredrik@webhallen.com med ditt order/ärendenummer. Tack på förhand!

  • Perfekt
    Webhallen är helt underbara!!
    11 dagar sedan
  • Bra
    Bra utbud, bra produkter, bra priser, och bra leverans. Det negativa från min sida är att flera av deras budgetprodukter (som är det jag mest köper, snål som jag är) fungerar i princip inte, eller dåligt... Och de har inga omdömen på produkter som man kan utgå från, och deras returtjänst är inte så behjälplig.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket bra service.
    Snabb leverans.
    Jag shoppade med dem några gånger. De har mycket bra priser på erbjudanden.
    På senare glömde jag att ta med några kampanj gratis saker som jag ville komma med min beställning. De enades om att skicka den till mig kostnadsfritt utan problem.
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra utbud och fina priser, vid förhandsbokning av spel så har jag fått hem varan samma dag som det släppts, vilket jag tycker om. Jag har inte mycket att säga om deras fysiska butiker då jag inte handlat där, men att handla online har alltid fungerat bra och jag är en återkommande kund hos Webhallen!
    16 dagar sedan
  • Utmärkt
    Utmärkt butik. Jag har förvisso aldrig köpt något från distans utan alltid över disk men jag har beställt grejer som snabbt inkommit och dom tar ej betalt för att man beställer grejer som dom ej har inne som exempelvis komplett. En annan grej är att deras RMA är så mycket bättre än kompletts, hos Webhallen får man ofta återköp vid inlämning istället för att behöva vänta på att dom tar en titt på prylarna man lämnar in.

    + Stort utbud

    + Billigt!

    + Centralt i stan

    + Bra kösystem och konsoler man kan prova medans man väntar.

    + utmärkt RMA service (garanti).

    - Bör införa bättre stamkundsrabatter och förmåner.
    18 dagar sedan
  • Usel
    Klart kass kundtjänst samt kund vilkor...
    Köpte en led tv 60tum som har pixel fel, ringt Samsung som hänvisar till inköps stället...
    för byte till ny.
    Här börjar strulet med webhallen dom har klart kass garanti.. haft tv i 3eckor stående i org kartong ubruten pga av flytt..packar upp den och testar den utanför kartongen för att se att den funkar.
    Skiten har pixel fel och webhallen duckar för allt, dom hänvisar till att org förpackningen är bruten samt att det gått fler än 7 dagar sen inköp.
    Dom säger att dom skall skicka den till Samsung för rep trots att jag redan pratat med Samsung..
    Har haft ett antal polare som också haft problem med att reklamera defekta varor på webhallen..
    Tyvärr kommer jag aldrig mer handla något annat än möjligtvis dator komponenter på denna affär då dom strular med reklamtioner..
    Hade jag handlat denna på typ El-giganten hade jag haft en ny direkt utan strul.
    Dom gräver sin egen grav så om du har en vara som sturlar efter 7-14dagar se upp...
    21 dagar sedan
  • Hej Håkan!

    Om du mailar oss på fredrik@webhallen.com tittar vi gärna närmare på ditt ärende, för att se om något har gått snett. Det stämmer dock att du har 14 dagars ångerrätt/öppet köp, så du har ej möjlighet att återlämna produkten efter den perioden; jag hoppas du har förståelse för detta.

    Vi följer Samsungs garantiregler så det låter märkligt om de skulle ha gett ett annat besked än att TV:n behöver gå på service, de borde rentav ha erbjudit att skicka ut en tekniker för att se om felet går att avhjälpa på plats.

  • Mycket bra
    För att vara en webbaserad butik (web hall), så är de inte särskilt snabba ibland när det gäller leveranser eller t.ex. kolla e-post och svara på det. Ibland tar det ett par dagar längre än andra butiker jag beställt från. Har beställt t.ex. innan lunch men inte fått saker dagen efter, vilket skulle ge toppbetyg annars.
    23 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställde kl 10 dagen innan och fick paketet dagen efter vid 10.
    170 spänn för frakt?! (iaf jag fick det när jag tog betala på posten.)

    Annars mycket bra.
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte en Asus U500VZ i butiken i Malmö idag, ett av många köp hos Webhallen genom åren. Med exemplaret jag fick upplevde jag att touchpaden var ojämt ditsatt (kvalité Asus?) Man kunde känna av kanten på touchplattan. Ett litet men irriterande problem. Jag packade ihop datorn och begav mig till butiken. "Inga problem, vi har en till i lager". Packar upp på plats för att se om den är likadan som den första. "Nä, den va mycket bättre!". Packar ner i påsen och beger mig av igen! Kunde knappt ha blivit bättre. Jag tackar Alex och hans kollega i butiken i Malmö för fantastisk service och webhallen i övrigt för medlemspriset 14.990:- (ikke medlem 15.990:-). Jag uppskattar butiker som er.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 25 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Bara bra hittills.
    26 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och klockren service
    26 dagar sedan
  • Dålig
    Står att de har varan hemma, när man bokar för att hämta så får man meddelande att den inte finns hemma.
    Kollar man status så har de inga hemma, men sen när man avbokat har de den hemma igen.
    27 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Detta betyg blir baserat på vad jag uppelvt utifrån deras hemsida och fysiska butik i Sickla. Jag har alltså inte beställt från deras sida och kommer inte kommentera det.

    Här skulle jag köpa ett tillbehör till en övervakningskamera. Detta var det billigaste stället där det fanns. Så jag kollade på deras hemsida och åkte sedan och handlade den i sickla.
    Allt gick ju bra men det är några saker jag ogillade.
    Dels är deras hemsida ganska långsam. Dels måste man uppenbarligen söka exakt ord för ord efter det man vill ha. Skulle man skriva det minsta fel hittar den inget. Jag sökte tex på övervakning, vilket den tyckte var fel. Det skulle ju vara bevakning. Detta brukar nästan alla andra sidor kunna hitta ändå.
    Med tanke på 49kr frakt för en så enkel sak tyckte jag det var bättre att köpa den i butik.

    Så jag åkte till sickla för att köpa den där. Första intrycket av butiken var att det såg mer ut som en spelhall än affär, vilket kändes väldigt obekvämt och konstigt.

    Saken jag ville ha fanns i lager liksom hemsidan angav så det var ju bra.

    Som sista sak tyckte jag också att det var lite lustigt att de anställda inte hade några företagskläder, utan snarare som att de nyss vaknat, vilket gjorde mig något osäker.

    Jaja, jag fick i alla fall min vara till ett bra pris, men i fortsättningen undviker jag nog att handla här.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Usel
    Det har bara går utför för Webhallen den senaste tiden och priserna ligger bland de dyraste om man jämför med konkurrenter.
    Droppen blev dock nu när jag lade en beställning på ett spel och trots att det inte stod någonstans så var spelet fullbokat. Kundsupporten försökte inte hjälpa till på något sätt utan bad mig mer eller mindre be till gudarna och hoppas på avbeställning. Tidigare har det i alla andra tidigare fall stått fullbokat eller inte ens funnits kvar på sidan. Men inte i detta fallet. För övrigt får man ingen information alls så hade man hoppats få det på releasedagen får man själv kolla upp så det är skickat. Nej det var bättre när Webhallen riktade sig till annat än företag.
    29 dagar sedan
  • Dålig
    Har tidigare ansett att Webhallen haft bra orderhantering, men när något faller utanför ramarna så verkar det fallera helt. Fick fel produkt utlevererad och trots att jag blivit utlovad att rätt produkt skulle finnas på plats i butik när jag kom in för att byta så var så inte fallet. Har därefter varit i kontakt med supporten 3 ggr per telefon och trots att de utlovat återkomma om leveransdatum så har de inte gjort det.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej JRL!

    Jag ber om ursäkt om det har dröjt med återkoppling gällande ditt ärende, det är möjligt att vi ej har fått besked i tid av distributören. Har du möjlighet att skicka uppgifter kring ditt ärende till fredrik@webhallen.com så undersöker vi saken närmare omgående!

  • Utmärkt
    Har handlat hos dom i flera år, både privat och för jobbet.
    Alltid smidigt och bra service.
    Av ca 170 köp har det strulat två gånger. Ena gångenlöste dom det genom att ge en sjysst rabatt. Andra gången fick jag köpa på annat håll.
    Några gånger har saker gått sönder och jag har gjort några felköp. Varje gång har dom löst det snabbt och smidigt på det sätt som jag velat.
    Detta är mitt första val när jag ska handla elektronik, leksaker till barnen, m.m
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra Websida, lätt att se om produkten finns i lager. Reklammering av produkter har fungerat bra på Webhallen i Linköping, fick ett nätaggregat som gav ut för lite ström vilket fick mitt grafikkort att ge ifrån sig "spoltjut", även att spel frös, och med det hela datorn. De tog in hela datorn, bytte nätaggregat och fixade även lite bättre kabeldragning.
    Kommer inte på något att klaga på, så det minsta jag kan göra för att visa min tacksamhet är väl att ge Webhallen ett bra betyg.
    1 mån sedan
  • Usel
    Handla inte hos Webhallen, dom blåser dig på pengar, Beställde julklappar, fick packetet 2 - 3 dagar, sen gav jag bort packetet till min mor i julklapp när hon öppnade de så saknades hörlurar jag köpte å betalade för så jag kontaktade Webhallens Kund service, Så fan heller att dom svarade, inte första gången dom blåser än, samma när GTA 5 kom ut hade jag förhandsbokat de, efter 1 ½ dag spelade slutade skivan funka, kollade upp de om någon hade haft samma problem, tydligen så var de defekt på skivor som skickades till leverantörer, kontakade webhallen om de då säger dom att det är mitt xbox som har haft söder de, tycker de är konstigt när ingen annan av alla 20 spel jag har kört på de och fortfarande spelar på xboxet,

    Handla ifrån

    www.komplett.se
    www.inet.se
    www.maxfps.se
    1 mån sedan
  • Hej powerboyswe!

    Jag beklagar om ditt ursprungliga mail föll mellan stolarna under julperioden, men det går även bra att ringa oss om man har frågor om ett ärende.

    När det kommer till din skadade spelskiva hade den "svetsspår", perfekt cirkelrunda repor, vilket är ett karaktäristiskt fel för Xbox 360 som kan uppstå om man har en defekt DVD-läsare eller råkar stöta till maskinen under användande. I båda fallen är det inte något som klassas som garantiärenden för spelskivan.

  • Utmärkt
    Jag har handlat och ett antal gånger på Webhallen och det här är vad jag tycker:
    Utbud: Det har ett stort sortiment inom elektronik m.m. Men i mitt fall spel och tillhörigheter. De har de flesta nya spelen som kommer på marknaden. Men inte allt.
    Pris: Deras priser är helt okej om man jämför med likvärdiga företag inom samma gener. Det kommer prissänkningar hela tiden.
    Frakt: Frakten är inte så hög och om du är medlem kan du få avdrag. Frakttiden är perfekt: Om du beställer innan kl 14:00 så skickar dem varan samma dag (om den finns på lagret).
    Bonussystem: Deras bonussystem behöver uppdateras och ändras. Det har gått ganska många år sedan dem introducerade bonussystemet och vad jag vet så har det inte ändrats något sen dess.
    Kundservice: Deras kundservice är perfekt. Har du problem med något, så är det bara att ringa eller skriva till dem. Inget gnäll eller bortförklaringar. De tar verkligen ansvar. Och det här är också varför jag fortsätter att handla av dem.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Väldigt bra hemsida oavsett vad du vill köpa, de har det förmodligen. Har köpt spel många gånger hos dem.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    + PLUS
    + Att köpa en vara på Webhallen går ofta smidigt. Kolla på butikslagersaldo och sen
    + köper man snabbt och enkelt över disken. Varken trevligt eller otrevligt bemötande
    + när man handlar.
    + Det är väl det enda positiva med Webhallen förutom att de har bra priser ibland.

    - MINUS
    - Så fort man får problem med varan så visar det säg att Webhallen är en ulv i
    - fårakläder.
    - Aldrig nånsin har jag blivit så dåligt bemött av som hos Webhallen i Kista!
    - Det gäller alla tre inblandade, både anställda och butiksansvarige!
    - Det är inte bara att jag råkade för en oerfaren anställd med dålig kundservice
    - utan grunden till det hela är Webhallens ruttna policy som genomsyrar företaget
    - och deras anställda som behandlar sina kunder som skit.

    = SUMMA SUMMARUM
    = URURSEL OCH SÄMSTA TÄNKBARA KUNDBEMÖTANDE OCH HANTERING AV
    = REKLAMATIONER!

    = JAG KOMMER ALDRIG NÅGONSIN KÖPA ETT SKIT FRÅN WEBHALLEN!

    = HOPPAS INNERLIGT ATT NI GÅR I KONKURS OCH ERAN ÄGARE(Komplett ASA) DUMPAR ER.
    1 mån sedan
  • Hej dj_park!

    Jag beklagar verkligen om något har gått snett i hanteringen av ditt returärende. Nu framgick det inte i ditt omdöme just vad som inträffade närmare, men om du mailar till oss på fredrik@webhallen.com undersöker vi självfallet saken snarast möjligt och ser vad vi kan göra för att åtgärda detta!

  • Mycket bra
    Köpt mycket på Webhallen i deras fysiska butik. Trevlig och hjälpsam personal. Aldrig haft något problem med något som jag köpt där, så kan inte kommentera hur de hanterar reklmation osv.

    + Trevlig personal
    + Lätt att hitta det man vill ha på deras hemsida
    + Snabbt att köpa grejer
    + Grymma priser

    - Fraktkostnad när man köper för över 3000kr? Dålig stil.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Bra priser och de har fysiska butiker som har det mesta så man slipper vänta på varan.

    Jag gillar dock inte deras öppet-köp policy. Medan andra företag tillåter kunden att öppna paketet och undersöka varan eller t.o.m. använda den i de flesta butiker (Siba, El-giganten, NetOnNet m.fl.) så gäller Webhallens öppet-köp BARA vid obruten förpackning!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Uppdatering:
    Ursprungliga omdömet kvarstår men efter att ha varit i kontakt med webhallen angående garanti och även andra frågor är att deras responstid på mail lämnar övrigt att önska. Aldrig snabbare än ett dygn, ibland flera dagar/inte alls (utan påminnelse). Man kan köpa sig tid genom ha ett system som kör autoreply på att meddelandet mottagits och kanske ärendenummer. Men att bara ha en mailadress där man i bästa fall svarar efter någon dag eller så känns oseriöst. Synd på en annars mycket bra webbutik.
    OBS! När svar väl kommer är de hjälpsamma och trevliga, så det är inte problemet.
    Drar dock ned betyget från 10 till 9.

    Ursprungliga omdömet:

    Snabba leveranser, över lag bra priser som står sig. Bra websida och ett fantastiskt utbud av teknikprylar. Bra med betalningsalternativ. Teknikkunnig personal.

    Extra plus för möjligheten att hämta i butik och att det då inte kostar något. Mycket bra för oss som har hämtbutik i närheten. De har vunnit många "affärer" från för att denna möjlighet finns. Det finns ofta billigare alternativ men då tillkommer porto. Här är det bara att knalla in och köpa till webpris. Kanon! Eller beställa i förväg om man så önskar.

    Jag har inte behövt returnera något än, peppar peppar. Egentligen behöver man väga in servicegrad när man har ett garantiärende i betyget, men tills det händer förtjänar de min 10-poängare.

    Skall jag skriva något negativt får det bli att shoppingupplevelsen är lite som att handla på Lidl. Ganska boring. Man stannar inte och småsnackar med kassören/skan direkt - eller strosar runt i butiken för att det är så mysigt. Det är billigt, man är där för man vet vad man vill ha och personalens uppgift är att ta betalt. Nån charmkurs är det inte att tala om.

    Men ärligt, vad gör det, när man får de svar man behöver och de prylar man vill ha till det priset man vill ge? Så det är inga problem!
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Det följde bara med en engelsk apparatkabel till NASen jag köpte. När jag först påpekade detta och ville få en svensk fick jag inget svar på över en månad. När jag då mailade igen började de konstra det grövsta.
    Först skulle de skicka en adapter och frågade om färgen, sedan skulle jag skicka en bild på den kabel jag fått, sedan ville de att jag skulle skulle skicka tillbaka den engelska för att få en ny. Ok, hade det rört sig om dyra saker hade det kanske varit rimligt, men en kabel som koster dom en tia... Man kan bara gissa hur det skulle kunna gå om det strular med andra större och kostsamma prylar.
    Jag har väl andra apparatkablar hemma. Det är mest en principsak. Får se hur jag gör.
    Bra priser ibland, men är servicen så här beställer inte jag mer.
    1 mån sedan
  • Hej friman!

    Beklagar att ditt ärende inte har behandlats korrekt, när det kommer till strömkablar som är felaktiga brukar det oftast gå att lösa direkt med utskick av en ny. Om vi bade om en bild på kabeln du erhöll kan det vara för att vi ville vara 100% säkra på att den kabel som vi skickar ut till dig hade rätt passform, så att den kan anslutas korrekt. Det låter dock inte som att så var fallet med ditt ärende, men vi tittar gärna närmare på det och ser vad vi kan göra för att du skall känna dig nöjd. Vänligen maila ditt order/ärendenummer till fredrik@webhallen.com när du har möjlighet!

  • Dålig
    Bra priser! Men resten är rätt så underkänt. Dålig och personlig service där butikspersonalen ofta inte vet vad jag snackar om. Kundservice lovar saker jag bokat att de ska komma in nu men när jag varit för att hämta upp varor så säger de typ, tyvärr så var det någon annan som hade bokat som varit före dig i bok kö. Hänt 2 gånger på en och samma produkt.

    Långsamma på att svara på mail och när jag klagat så är det bara tack för synpunkterna. Har handlat sedan webhallen starten och man märker när företag blir för stora så stryker personlig service rätt så hårt.

    Fördelen är som sagt bra pris och de har även stor tillgång på sortiment. Dock har de rätt stora problem med Nintendos Amiibo figurer så det känns som en chansning om man får de figurer man bokat eller inte.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Aldrig haft några problem!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans, bra sortiment, enkel webshop fast kunde innehålla lite mer filter för att sortera listan.

    Får dock inte full pott pga dålig erfarenhet av en på supporten som inte gillade att man skulle skicka tillbaka grafikkortet i samband med GTX 970 skandalen.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra priser och många butiker.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb frakt, bra priser!
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra nystartad butik i Halmstad, bra service och priser =)
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Gillar deras butik här i Göteborg. Oftast det jag skall ha hemma vilket ju är toppen när jag kommer på vad jag behöver i sista sekund :)
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Bemötandet i butiken i Malmö lämnade övrigt att önska. Oengagerad och nonchalant attityd. Handlade produkten hos minhembio istället.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Helt ok sortiment samt priser. Skapligt dåliga leveranstider för att vara sånt stort företag, senaste beställningen påminde mig varför jag slutade beställa varor därifrån.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Helt okej bra priser och okej leveranstider dock kunde kundservicen bli bättre
    2 mån sedan
  • Usel
    Har varit kund hos Webhallen i mer än 10 år.
    Lämnade in en skrivare som efter 2,5 månad gick sönder. Fick lovat att den skulle vara lagad inom en viss tidsram.
    Åkte tillbaka till butiken i Täby C och fick höra att det skulle ta ytterligare 6 veckor.

    Bad om att få en likvärdig produkt (700SEK) men butikschefen ville hellre ödsla tid och energi på att tala om för oss kunder att vi hade fel och de hade rätt.

    Istället för att binda kvar oss som kunder, och erbjuda en produkt, och de får lösa den som är på reparation, betalade han tillbaka pengarna och tappade en stamkund på mer än tio år.
    Jag tar bort mitt konto hos dem.

    Rutten service. Kommer absolut inte lägga pengar och tid där. Går hellre till konkurrenter, som erbjuder riktig kundvård.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Utmärkt
    Trevlig personal, bra sortiment och pris men lite kass system för att spara kvitton/fakturakopior online.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    snabb leverans
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Horribel hemsida och sega leveranser
    Bra sortiment och priser
    Bra service i butik
    2 mån sedan
  • Usel
    Ingen svar från Kundservice(epost). Väntat 3 dagar på ett svar men inte ett pip.
    Jag annullerade två ordrar och nu har det gått över 10 dagar och jag har inte fått mina pengar tillbaks.
    2 mån sedan
  • Hej zvenzzon!

    Jag beklagar om summan för ordrarna inte återbetalats till ditt konto ännu, det skall vi omgående ta upp med ekonomiavdelningen. Har du möjlighet att maila ordernummer till fredrik@webhallen.com så vi kan se vad som har gått snett?

  • Usel
    Köpte en tv, som var sprucken skärm på vid leverans, ringde direkt och en reklamation upprättades, men nu börjar det ha dragit ut lite väl lång tid, över 2.5 vecka sen, ingen lösning än :/
    2 mån sedan
  • Hej Gunbar!

    Det var mycket märkligt, sådana här ärenden löses oftast väldigt snabbt så något måste ha gått snett. Det beklagar jag verkligen!Om du återkommer till fredrik@webhallen.com med order och/eller ärendenummer går vi igenom detta på en gång och löser det åt dig!

  • Utmärkt
    Jag har handlat ett par gånger där nu och de är verkligen kanonsnabba med leveranserna! Senaste köpet var en torktumlare som beställdes i måndagskväll. Kl 12 på onsdagen samma vecka var den hemma hos mig. Tumme upp!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde ett ASUS Z97M-PLUS för uthämtning i Göteborgs-butiken. Butiken hade inte moderkortet på lager så det beställdes från deras centrallager. Tog inte spec lång tid, ca 3 arbetsdagar. Hämtade ut moderkortet igår från butiken och butikspersonalen var trevlig.

    När jag kom hem upptäckte jag små repor på nordbryggans kylfläns och fingeravtryck på flera ställen på moderkortet. Antagligen var detta en retur-/fyndvara som säljts som ett nytt. Ringde upp deras support ang detta. Tog rätt lång tid, ca 20 minuter innan jag kom fram. Killen på supporten erbjöd mig flera alternativ; avdrag på priset så det blev en fyndvara, återköp eller byte till annat moderkort (samma modell). Valde det sista alternativet, dvs de skickar ett nytt till butiken för uthämtning och jag lämnar in det jag har hemma.

    Jag är väldigt nöjd med hur de hanterade ärendet och kommer handla hos Webhallen igen. Nu väntar jag på att hämta ut det nya! Hade telefonkön vart kortare hade jag gett 10/10.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    För en vecka sedan beställde jag bl.a. en 84334 Noctua Chassifläkt 92mm (NF-B9) med 4-pin PWM. Ett drygt halvdygn efter att jag lade ordern, ser jag på Webhallens webbplats att produkten plötsligt har utgått ur sortimentet. När ordern fortfarande efter någon dag ligger under behandling, bedömer jag att det nog är lämpligt att undersöka vad, som försiggår. Vid telefonkontakt med Webhallens kundtjänst får jag besked att produkten finns ute i deras butiker, och kommer tas in därifrån, för att samfraktas med resten av ordern. Det leder visserligen till att beställningen anländer efter en vecka i stället för efter någon dag, men jag accepterar det. När jag i dag hämtar ut försändelsen, visar det sig att det var ett oklokt beslut. Webhallen har skickat en NF-B9 med 3-pin kontakt utan stöd för PWM. Jag har redan två likadana fläktar. Jag beställde en NF-B9 med 4-pin PWM just på grund av att moderkortet kräver det, för att kunna varvtalsreglera fläkten. Dåligt skött!

    Nu återstår att ske, om reklamationen hanteras på ett godtagbart sätt.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Webhallen är bra.
    Kanske lite tonårsdisco känsla i lokalerna. Men prisbilden är bra. Köper nästan allt på webhallen nu.
    Gillar inte jättarna (media markt, elgigianten, siba eller net on net). Säljare som varken vet, kan eller vill hjälpa med en sur konstig "jag vet allt - du som är kund vet inget"-attityd.
    Webhallen - schysst, kunnigt och bra.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    har alltid levererat i tid och utan strul hitills (4 köp)
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra service o priser!
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställer saker som står att det finns i lager, sen får man ett mail om att produkten utgått...
    6 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )