Sveriges största sortiment?
Snabb leverans.Butiker i Sthlm
GBG, Malmö, Upps, Linkp, Vås
Hemsida:

http://www.webhallen.com

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 15 år sedan
(data från 2014-04-19)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.95)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Köpte ett NUC-paket över disk för 2490 kr + en Windows 7-licens.
    Första NUCen hade värmeproblem och kraschade med någon timmes intervall.
    Andra NUCen som jag fick i ersättning för den första klämde de av antennkabeln på när den var inne på service.
    Tredje NUCen jag fick hade extremt dålig WiFi-prestanda (ca 0,08Mbit)
    Nu började jag lessna och bad dem att faktiskt funktionstesta datorn innan de lämnade ut den.

    Efter ett tag fick jag samtal om att "det finns vissa kompatiblitetsproblem med nätverkskortet och NUCen" som jag köpt som paket. Jag blev erbjuden att uppgradera till en annan NUC för 800kr eller att häva köpet på NUCen. Accepterade uppgradering trots att det innebar en stor merkostnad. Efter en dryg vecka hade de fått hem minne som passade till den nya NUCen men ringde och sa att de fortfarande inte fick WiFi att fungera och att de testat olika nätverkskort. Jag blev då åter erbjuden återköp eller att testa med USB-nätverkskort som borde fungera men inte hade samma prestanda som instickskortet. Nu var jag ordentligt less och valde återköp.

    I butik fick jag veta att de gjorde ett stort undantag när de tog tillbaka paketet trots att jag inte hade förpackningarna kvar (det hade då gått ca 1 månad och vem sparar tex plastförpackningen till RAM-minne?)

    Windows 7-licensen kunde de absolut inte göra återköp på. "Den går ändå inte att använda till en annan dator nu och vi gör aldrig återköp på licens oavsett orsak". "Vår förlust på detta är redan större än kostnaden för licensen så du förlorar inte lika mycket på detta som vi."

    Så nu sitter jag här utan dator och med en Licens som jag inte kan använda. Och allt detta beroende på att Webhallen sålde ett datorpaket med hårdvara som inte fungerade tillsammans.

    Trevlig personal, men att jag som slutkund skall förlora lika mycket som Webhallen när de säljer hårdvara som inte fungerar ihop är uselt.
    15 dagar sedan ( Uppdaterat: 13 timmar sedan )
  • Utmärkt
    Världsklass kommer ihåg när dom började som en liten futtig boutique på Fridhemsplan och var redan då grymma på det dom gör. Bra service, snabba leveranser det är nästan som att handla på Harrod's du får en känsla av att dom har koll på allt.
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Webhallen är riktigt, riktigt bra.

    Har handlat galet mycket hos dem (är Black medlem) och allting har gått väldigt smidigt. Har alltid fått mina varor på utsatt tid osv, men detta är något jag tar för givet.

    När Webhallen skiner är när man råkar ut för en defekt produkt, alltså vid returärenden.

    Då har Webhallens butik i Göteborg hjälpt mig på bästa möjliga sätt. Många gånger kan man få löst sina ärenden på ett par minuter, som längst har de behövt felsöka ett grafikkort i 10 minuter kanske, otroligt skönt att de löst allt detta för mig när jag är på plats.

    Deras rankingsystem för medlemmar är riktigt smart också, man känner verkligen att man belönas för att vara en trogen kund, speciellt med tanke på att jag plötsligt fick en julklapp hemskickad av Webhallen, roligt :)

    Enda punkten som inte är 10/10 är Webhallens butik i Sisjön, de är inte riktigt lika tillmötesgående med returärenden, men det löst jag snabbt genom att åka till Göteborg istället, där samma produkt godkänns byts ut på ett par minuter. Därför jag endast åker till Göteborgsbutiken. Butiken i Sisjön har alltså ett och annat att lära sig från sina Göteborgskollegor, som alltid går ett steg extra för att hjälpa kunden :)
    1 dag sedan
  • Bra
    Jag beställde ett nätagg som visade sig ha ett produktionsfel. Jag returnerade det och ville byta till ett annat märke. Webhallen tog då frakt TRE gånger, trots att returen skulle vara fraktfri. Hävde köpet utan problem.

    ---

    Jag förhandsbokade ett spel som skulle släppas på en fredag. När fredagen kom så kom inte spelet. Jag kollade med en lokal spelförsäljare. Visade sig att de hade det på releasedagen, 10:- billigare! Webhallen skyllde på leverantörsproblem, men det påverkade bara förhandsbokningarna. De sålde det i sin butik! Jag trodde att det var en FÖRDEL att förhandsboka, men det var ett misstag.

    ---

    Dags för en uppdatering och betygssänkning. Igen.

    Igen en förhandsbokning av ett spel. Igen en veckas försening. Igen skyllande på leverantörer. Igen hade lokala spelförsäljare det till försäljning på releasedagen.

    Jag litar inte längre på Webhallen utan använder dem bara till att beställa gamla saker OM de har bra pris. Förhandsbokningar hos Webhallen går inte att lita på.

    ---

    Köpte en dator. Öppnade lådan hemma, trasig skärm. Åkte tillbaka med den, väntade en halv vecka, fick en ny dator, åkte hem, öppnade lådan, trasig skärm igen! Tredje gången gillt fick jag personalen att öppna lådan i butik. Bra service, inget krångel från Webhallen. Acer däremot..
    4 år sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Bra
    Överlag bra,men i bland lite otrevlig personal.
    15 dagar sedan
  • Utmärkt
    Underbar butik, litar 100% på dom. dom får 9/10 för det har hänt att det tagit längre tid än väntat men förutom de så rekommenderar jag dom starkt.
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat hos Webhallen sedan 2002, och för mig har det aldrig varit några problem.
    Det är endast en gång som leveransen drog ut lite på tiden och tog ca 1 -1,5 vecka, då jag beställde väldigt många spel, ungefär 12st. Men det är godtagbart.
    Annars har det gått smidigt med ca 2-3 dagars leveranstid.
    Har aldrig behövt lämna tillbaks något hos dem så jag kan inte yttra mig om deras service på det planet.

    Allt som allt går det för det mesta fort och smärtfritt.
    Beställde en S4-LTE i Söndags, och fick den på Tisdagen. Dessutom fick jag medlemsrabatt på 300 SEK, vilket var väldigt välkommet!
    Har inget att anmärka på.
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb frakt, bra kundtjänst och har oftast bland de bästa priserna.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Dålig
    Så fort dom inte har något i lager så verkar det bli kaos, har fått en delleverans och försöker få reda på om jag kan byta en vara som är restnoterad genom att skicka mail, fortfarande inte fått något svar på detta, har gått ca en vecka nu.... =(

    Uppdatering: Ringa ska man tydligen inte göra om man vill ha tag i webhallen, ingen köinfo, ingen förväntad tid eller plats anges i telefon. Lång tid för svar på mail, anställ fler på kundtjänst?

    Uppdatering 2: Dålig återkoppling på mail (räkna inte med svar på mail inom 24h), webhallens tillgodosystem verkar starkt frånkopplat ordersystemet.... sänker betyg
    2 år sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Hej scorpio!

    Jag beklagar om du inte erhållit svar på ditt tidigare mail, det är möjligt att det fallit mellan stolarna när vi bett om besked från vår distributör så att vi kunnat ge dig ett korrekt svar gällande leveranstid. Om du mailar mig på fredrik@webhallen.com kan vi givetvis undersöka detta närmare och se vad vi kan göra för att avhjälpa felet!

  • Usel
    Efter att inte ha fått min beställning på nästan 2veckor valde jag att avbeställa min order hos dom. Fick heller aldrig något svar på min 2mail om när ordern planerades att levereras.

    Väldigt missnöjd med avsaknaden av återkoppling i en nybeställning, hur skulle då ens en servicehantering gå till? Hua mig..
    23 dagar sedan
  • Hej zlappe!

    Jag beklagar om du inte erhållit svar på ditt tidigare mail, det är möjligt att det fallit mellan stolarna när vi bett om besked från vår distributör så att vi kunnat ge dig ett korrekt svar gällande leveranstid. Om du mailar mig på fredrik@webhallen.com kan vi givetvis undersöka detta närmare och se vad vi kan göra för att avhjälpa felet!

  • Utmärkt
    Mycket bra.

    Har aldrig blivit besviken på webhallen.

    Bra priser, även på frakten. Bra leveranstider.

    Tar emot paypal betalningar vilket jag uppskattar.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Usel
    Jag köpte en Kindle från webhallen på Sveavägen för några månader sedan. Köpte fodral och skydd till den, men för någon vecka sedan blev skärmen trasig (en liten spricka) utan att jag hade tappat den eller att den på något annat sätt skadats på grund av vårdslöshet. Jag gick till butiken där jag köpte den för att reklamera felet, då den var fortfarande under garantitiden ansåg jag att det är ett fel som borde täckas av garantin. Det tyckte inte killen som jag pratade med. Enligt honom så täckte inte garantin fel som uppkom efter köpet. Jag försökte förklara att jag tyckte att jag hade gjort allt jag kunde för att undvika skadan och att skadan uppkom på grund av ett fel i varan (en känslig skärm) och inte vårdslöshet. Han höll med på den punkten, att skärmen är ganska trasig men han repeterade att webhallen inte skulle hjälpa mig. Sen tog jag upp att jag hade läst på nätet, exempelvis Amazons hemsida, flera fall där en Kindle skärm hade blivit trasigt under garantitiden och den hade lagats/ersatts av en ny av antingen Amazon eller återförsäljaren. Han sa då att jag borde kontakta dem istället då. Han försökte bara bli av med mig så fort som möjligt och var inte intresserad av att hjälpa mig.

    Idag kontaktade jag Amazons kundservice. Inom 15 minuter hade jag med hjälp av deras kundtjänst registrerat Kindlen på amazon.com, vilket jag hade inte hunnit göra, som krävs för att kunna reklamera fel, reklamerat felet och blivit lovad en ersättning som de skickar gratis från USA. Jag förstår att Amazon är ett stort företag och har råd att göra sådant och jag kan även förstå webhallens policy om att inte laga Kindle skärm eftersom de är ganska känsliga. Men det som irriterade mig var bemötandet speciellt jämfört med det bemötande jag upplevde när jag var i kontakt med Amazon. Killen från webhallen brydde sig inte alls om mig, mina problem eller att min Kindle var trasig. Han skulle inte ens ha nämnt att jag borde vända mig till Amazon om jag inte hade tagit upp att jag hade läst om det, han hade en likgiltig och apatisk attityd. Jag bestämde för att skriva detta omdöme efter att ha pratat med kundtjänsten på Amazon som var raka motsatsen, de gjorde allt de kunde för att hjälpa mig.

    Jag förstår, som jag nämnde ovan, att det är stor skillnad mellan webhallen som är bara en liten återförsäljare och Amazon som är ett av världens största företag. Kundbemötandet ska dock inte vara en funktion av storlek eller finansiell kapacitet. Det är inte så svårt att försöka bry sig om kundernas problem och försöka hjälpa dem så gått man kan. Jag var verkligen besviken på webhallen och jag tänker inte handla något därifrån igen.
    25 dagar sedan
  • Utmärkt
    Fantastisk butik.

    Bra kundservice och snabb hantering av beställningar. Betala i butik alternativet är hur bra som helst, eftersom att jag bor inom cykelavstånd och kan därför nästan alltid få ut min beställning samma dag. Helt klart mitt förstahandsval om en produkt inte är mer än 50-100 kr dyrare än hos en postorderbutik med frakten inräknad. En kostnad jag är villig att betala för att få tag på saker fortare.

    Har aldrig behövt lämna tillbaka eller byta ut något så jag vet inte hur bra de hanterar sådant, annars har jag inget att klaga på.
    25 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en skärmskydd från dem. Det tog mer än en vecka tills de skickade ut den från lager och dessutom så kostar frakten lika mycket på små lätta saker som på dem tyngre och större

    UPDATE: (Usel) Köpte en fyndvara mus. 1 vecka senare meddelade dem mig att musen inte fanns kvar och dem avbröt mitt köp.

    Rekommenderas ej !
    1 år sedan ( Uppdaterat: 26 dagar sedan )
  • Usel
    Jag har tappat förtroendet för webbhallen efter inköp av Wii U. Efter två månader så börjar Gamepaden krångla, den visar ingen bild längre. Eftersom jag bor i Kungsbacka där Nintendo service finns så tog jag med grejorna dit och de konstaterade att jag hade fått med en piratladdare till Gamepaden. Jag trodde inte mina ögon - Webbhallen skickade med en piratladdare! Servicekillen konstaterade att Gamepaden var död och att det mycket väl kan ha med laddaren att göra. Men han var väldigt just och gav mig en ny laddare och en ny Gamepad. Detta trots att det står tydligt att de kräver originaltillbehör. Så eloge till Nintendo för utmärkt service och en stor känga till Webbhallen för ett mycket oseriöst handlande.
    26 dagar sedan
  • Bra
    3år sedan fungerade webhallen riktigt bra. Enda som ev kunde dra ner betyget var att man i deras butik på Sveavägen, fick trängas med tv-spelsspelande småglin, som egentligen skulle vart i skolan.

    De fick då en 9a, då allt fungerade bra, och underbara att snacka med via telefon.

    --- Nu --

    Fortfarande en underbar butik, men allt känns långsamt.
    Varor beställda i butik, som finns i butiken eller centrallagret, tar tydligen riktiga omvägar.
    Går av någon anledning dubbelt så snabbt att få varorna via posten.
    (Känns lite onödigt då jag inte bor så långt ifrån en butik.)

    --uppdaterat--

    Hej Fredrik (fredrik@webhallen.com).
    Varorna är uthämtade. Men att det tar nästan 2 veckor innan man får bekräftelse om att varorna går att hämta är alldeles för långt.

    För tjejen som var snäll nog att ge mig ett nytt grafikkort i födelsedagspresent gick det dock snabbare, bara en vecka för att skicka varorna från Fruängen till Sveavägen.
    Jag förstår att biltullarna i Stan gör livet till ett helvete för folk och företag, men En(?) transport i veckan, verkar lite i klenaste laget. =P
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Bra
    Väldigt bra sortiment men på senare tid har jag sett att man blivit mycket dyrare än konkurrenterna, tex på nya Wii U så är man närmare 500kr dyrare än tex Dustin, det tycker inte jag som premium kund är acceptabelt. Däremot får man nästan alltid sina beställningar på release-dagen vilket väger upp mycket. Men senast köpte jag tex Halo 4 för över 100kr billigare hos en konkkurrent och nu skaffar jag antagligen Wii U på

    något annat ställe. Webhallen måste börja sänka sina priser om dom ska behålla mig som kund.
    1 mån sedan
  • Bra
    Bra sortiment ,Bra hemsida ,Bra tillgång, bra priser

    -Dåliga kunskaper inom elektronik av deras personal! Fast det är en Elektronik/data butik..har frågat Mångaaa frågor där personalen inte kunde svara på.
    Dålig kunskap om lager/kommande varor.
    Seg svar via mail kontakt,,, oftast ca 1 vecka innan dem svarar.

    Edit: 2013-12-11
    -Enligt prisjakt så sänkte dem pris från 600 till 299 på en vara (Scandisk Cruser 64GB Usb minne). Köpte då 2 st.
    Några dagar senare får mail om att dem makulerat min order pga. fel prissättning!
    Blev väldigt besviken då dem inte kunde stå för sitt fel och erbjuda den för det priset, eller åtminstone ena varan! Driver själv företag (Butik) sen 11 år tillbaks, och om vi skriver fel pris på en vara så brukar vi alltid stå för det då det inte är kundens fel och vi vill inte förlora våra rykte och tillit hos kunderna.
    Sammanlagt skiljde det 600 kr för bägge varorna, det kommer nu kosta er en stam kund och ska göra mitt bästa för att driva detta vidare. DÅ ni är så fula att inte ens en människa skrev mailet till mig, utan nåt "kopierad" auto utskick!

    Har handlat från dem sen dem var en liten butik i nån hörna inne i stan! Men nu är dem stora och då verkar dem skita i kunderna nu för tiden....Synd att dem ska börja fula sig när dem blir stora..
    PS. Handlat för minst 150.000 under åren både privat och via mitt företag!

    Edit: Handlade en fynd vara via nätet, några dagar senare då inget dök upp så ringde dem. Dem såg då att du har gjort en inventerings fel och denna vart såld.
    Så jag fick en hel ny istället för samma pris. Detta uppskattar jag och ser det som en bra service, så höjer mitt tidigare betyg om dem.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Har handlat för lite över 20000kr totalt på webhallen, razer produkter, spel, skärm, merchandise och har aldrig haft problem. Allt med hemsidan är nästan perfekt. Enkelt att hitta saker. Schyssta supportrar vad jag har upplevt det som iaf. Bra priser, väldigt bra och kul utbud av produkter

    Ända nackdelen jag kan komma med är att produkter som inte är i lager kan vara väldigt missledande, många produkter som jag har sätt som är helt slut går fortfarande att beställa även om det inte kommer komma in fler på lager. Så man sitter där i 2 månader och inte får något, fast det problemet har jag bara haft engång utav 30~~ produkter jag köpt.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Ok priser men när det blir problem är man inte lika hjälpsam, supporten svarar aldrig eller väldigt sent. Rörig hemsida men ok utbud.
    1 mån sedan
  • Usel
    Inkompetens på hög nivå när de klantar bort Dark Souls 2 hos någon distributör i Tyskland. De kan skicka mig spelet i mitten på nästa vecka...då blir det media markt eller el-giganten.
    1 mån sedan
  • Bra
    Är lite kluven när det gäller Webhallen, har länge handlat där och oftast har allt gått bra med snabb leverans och jag varit nöjd. Bästa upplevelsen om man handlar i de fysiska butikerna där de har kunnig personal. Full pott hade det varit om inte vore för:

    Om de inte har varan i lager men leverantören har det. Då kan det ta märkligt lång tid och man får ingen feedback, mer än en vecka är inte ovanligt. Av den anledningen handlar jag enbart delar som finns i lager numera hos Webhallen.

    Om du vill bli väl omhändertagen som kund även efter köpet så kan jag inte rekommendera Webhallen. Man känner sig inte välkommen när man kommer tillbaka med en defekt produkt.
    Själv fick jag för några år sedan betala felsökningsavgift för ett moderkort som var helt dött och sedan gick det inte att få dem testa kortet igen. Jag erbjöd mig komma in vilken tid som helst och se dem bevisa att kortet fungerade och betala mer felsökningsavgift om de hade rätt. Blankt nej iaf. Så jag fick betala för ett moderkort som var trasigt + felsökningsavgift som de inte kan ha utfört och ett dåligt bemötande. Sånt här är självklart helt oacceptabelt men jag tror det rör sig om individuella misstag.
    När jag läser kommentarerna här verkar det som Webhallen fortfarande har problem med att en del kunder felbehandlas vilket tyder på att de saknar rutiner som skyddar kunden att drabbas av Webhallens egna misstag.

    Trots det, med tanke på hur många köp jag gjort hos Webhallen som har gått bra anser jag ändå att det är en bra butik.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Köpte en Asus UX31A-R4048H den 25 januari

    Det visade sig när jag tog hem datorn att det var något fel med touchpadden. Lämnade tillbaka datorn och fick en ny utan tjafs. Kändes bra.

    Problemet var bara att den nya datorn ständigt fick blåskärm. Jag gick tillbaks med den för att jag ville byta igen, men som några har skrivit här så får man inte lämna tillbaka datorn om man köpt den över disk och öppnat förpackningen, även om produkten är till synes är oanvänd.

    Fick rådet att gå hem och köra alla uppdateringar som windows föreslog men självklart hjälpte inte det. Jag lämnade till slut in den på service och jag fick reda på att det skulle kunna ta 2 veckor... Nu har det gått 5! veckor och fortfarande ingen dator. Börja känna mig lite bitter och inte så positiv till webhallen.

    Kommer inte att handla några mer saker på webhallen. 5 veckor är på tok för lång tid för att laga en dator. Hade varit enklare för alla om jag bara fått en nya dator på en gång och dom själva hade skickat in datorn på reparation.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Priserna är bra men det blir problem om man inte är nöjd med varan. Man tar bara tillbaka oöppnade förpackningar eller produkter som är trasiga. I det senare fallet testar man varan och hittar de inget fel kostar det 250 kr
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde diverse grejer natten till torsdagen. Skickades först tisdagen... Inget mail som beskriver varför det dröjt utan de skickade först efter jag mailat och frågat varför de ej skickat. Inte ens då svarade de men tack och lov skickade de äntligen paketet efter 4 dagar.
    Hursomhelst riktigt segt och kasst så därför ger jag inte mer än 5 av 10.

    Skärpning webhallen!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    beställde en 3DS XL måndag förmiddag och dagen efter kom jag på att jag glömde att tillägga en laddare. så jag beställde en DS laddare tisdag förmiddag och jag fick den i brevlådan onsdag morgon.
    Konsolen kom till min stad onsdag men inte till mitt upphämtningsställe förns torsdag vilket var smått irriterande men jag kan anta att det är postens fel.

    helhetsvis så har webhallen aldrig gjort mig fel och jag kommer förmodligen att fortsätta handla hos dom framöver.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Riktigt trevlig butik!

    + Mycket bra att man kan beställa fraktfritt till butik utan köpkrav.
    + Trevlig personal.
    + Bra priser.
    + Mycket bra hemsida.
    + Snabb leveranstid på beställningsvaror.
    + Möjlighet att förboka.

    - Kundsupporten kunde vara lite bättre.
    - Tror det tyvärr förekommer en viss % parallellimporterade produkter (som hos många andra ställen).

    Jag fick vänta ca 7 veckor på en produkt vid ett reklamationsärende. Men fick ett helt nytt startpaket så jag gick plus (en handkontroll och lite kablar typ) - förhoppningsvis en kompensation, kanske inte.

    En 10:a är ni värda (även om en del fortfarande kan bli lite bättre).
    2 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Tyvärr får Webhallen minsta möjliga betyg efter ett köp där varan var felaktig ifrån fabrik.
    Skickas in ifrån Västerås butiken och efter 2.5 vecka så kommer produkten tillbaks med befintligt fel + nytt fel. Att Webhallen vägrar häva köpet här när dom inte har en ny att ge ut är dålig kundvård. Jag förstår att dom har rätten på deras sida, men för en vara med ett värde av 3990,- är detta rent dumdristigt.
    Den skickades in på ny service igen.
    Vid samtal med kundsupport under väntan så förklarar jag mitt ärende och dom ska höra av sig. Men inget samtal efter 1 veckas tid.

    Väntar än på en reparerad produkt....sista köpet ifrån Webhallen.

    EDIT
    Efter en 2 veckors väntan till kom nu produkten tillbaks efter reparation.
    Tyvärr "som väntat" med ursprungsproblemet kvar.
    Denna gång hade jag väl "tur" att webhallen hade fått in produkten i lager så jag fick göra ett byte till en ny produkt.
    Men mitt betyg kvarstår. Detta ärende kunde ha hanterats hundra gånger bättre.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bra leveranstider, konkurrenskraftiga priser, bra bemötande, min favoritleverantör för tillfället.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde en kontroll och några minuter senare ångrade jag mig och ringde och avbeställde, hade betalat via paypal och pengarna skulle vara tillbaka inom 5 arbetsdagar, mer än 5 arbetsdagar hade gått inga pengar. Kontaktade de och de sa att återbetalningen hade inte blivit behandlad än. 1 vecka till hade gått och kontakade de igen och de påstod att mitt konto hos paypal hade blivit frusen ringde då paypal och de sa att mitt konto inte hade några problem alls så jag öppnade en tvist hos paypal o då efter 3 dagar fick jag tillbaka mina pengar. Totalt tog det 2 och en halv vecka till jag fick mina pengar tillbaka. Mailade Webhallen och frågade varför de påstod att mitt konto hade blivit frusen, inget svar från de.
    Usel kundservice är inget att rekommendera för andra kunder.
    PS. Har handlat från de fler gånger utan problem.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat på Webhallen under många år och hittills har de alltid skött försäljning, retur och andra ärenden på bästa möjliga sätt. Har bara en synpunkt - Skaffa fler p-platser utanför er butik i Solna. Tack för en gedigen webbutik!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Helt kanon där köper jag mina tillbehör i fortsättningen
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en LG BP325N blurayspelare onsdagen den 29/1, fick ett samtal från posten/webhallen idag fredagen 31/1 som visade sig att blu-ray:en hade kommit, så vi får den hemlevererad utan frakt. Och supporten är bara bra. Och trevliga va dom också. Inget att klaga på alls. Görbra service.
    2 mån sedan
  • Usel
    Dumt o tråkigt att de inte kunde leverera varan de hade på hemsidan. Vad än värre var att de hade en precis likadan artikel men med ett annat artikel-nr på sidan.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Brukar handla i Sickla butiken i Nacka. Fungerar bra.
    2 mån sedan
  • Usel
    Jätte dåligt kund bemötande i Västerås butiken.
    2 mån sedan
  • Hej Zirak15!

    Jag beklagar om du känner dig missnöjd med bemötandet du fick i vår butik. Du får jättegärna maila vår butikschef på vasteras@webhallen.com och beskriva vad som hände så tittar han självfallet närmare på detta.

    Ha en fortsatt trevlig vecka!

  • Perfekt
    Grymt bra butik!
    2 mån sedan
  • Usel
    Urusel support
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Har varit perfekt varje gång! Men mina 4 månader gamla headset gick sönder utan anledning (Qpad QH-85), skickade in dem till Webbhallen, får se om jag får nya/pengarna tillbaka då det inte är jag som orsakat det trasiga utan de bara slutade funka.

    Detta omdöme behåller sin 10:a om jag får ny vara eller pengarna tillbaka!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Hjälpte mig reklamera min frakt efter posten tappat bort ett kolli och levererat 3 dagar för sent med fel leveranssätt. Bonus även att de tar paypal!
    2 mån sedan
  • Usel
    Hittills har jag alltid pratat gott om Webhallen men nu känner jag mig verkligen upprörd över butikens dåliga kösystem! Här är en kort förklaring varför:

    För bara någon dag sedan och efter en hel del letande, hittade jag ett erbjudande på en PSU där ni hade 2st ex kvar i lager. Jag la in en beställning på ett av nätaggregaten samt tipsar en vän om att ett finns kvar. Han, 15 minuter efter mig, beställer det sista exemplaret.

    I slutet av dagen får jag ett mail om att min beställning har annullerats eftersom produkten hade utgått medan min vän som la in sin order efter mig får ett mail om att hans paket är skickat. Detta känns långt ifrån rättvist, då butiken bör ha bättre koll på sin lagerstatus och på vilken ordning beställningarna kommer in. Hur kommer det sig att en senare order prioriteras före min? Har detta hänt tidigare och i så fall hur ofta händer det?

    Jag är i alla fall fruktansvärd besviken över händelsen och känner mig verkligen lurad och bestulen på erbjudandet. Jag tycker att ni bör se över kösystemet så att detta verkligen inte händer igen. Nu sitter man där, fortfarande utan någon bra PSU och letar utan framgång :(
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Ganska bra
    Gjorde en beställning, webhallen har kanske inte det biligaste priset, men i övrigt håller de va de lovar..
    3 mån sedan
  • Ganska bra
    Jag beställer det mesta genom Webhallen, och plockar upp och betalar i butik. Smidigt och väldigt konkurrenskraftiga priser. Retur och support gör jag också på plats i Stockholm, så jag har aldrig behövt skicka tillbaks något. Servicen är oftast bra, men de har ju väldigt stora volymer vilket troligtvis är det som gör att det de inte direkt överanstränger sig för att göra dig till en glad kund.

    Jag tycker mig märka att supporten har blivit väldigt mycket slöare på senare år. Mailvägs får man svar som tidigast efter 24h, men händer ofta att det tar mycket längre än så. Detta är irriterande och sänker betyget med 2 stjärnor. När man väl får tag i någon brukar de vara vänliga.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    bra butik helt enkelt, Har oftast många saker i lager, trevlig personal som kan!
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra pris (bäst på prisjakt), många betalningsalternativ och mycket snabb leverans!
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Ibland kritiskt till butiken/webbutiken.. och deras agerande runt support. Dålig med online support då ingen svara i telefon osv..

    Men utöver det är Webhallen en otroligt butik. Har handlat både över web och i butik och får oftas det jag behöver/vill ha rätt snabbt och enkelt.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Mycket bra
    Bra och pålitlig butik. Mycket brett sortiment med många roliga kampanjer. Snabb leverans och hyfsade priser.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Vidrig butik med total avsaknad av service och djupgående kunskap. Det må vara billigt men när det är på bekostnad av köpupplevelsen kan det kvitta.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Bästa butiken hittills!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Handlat här sen länge!
    Sjukt smidig butik både fysiskt och på webben. Mycket och bra betalningsalternativ samt att allt går väldigt smidigt och utan konstigheter.
    3 mån sedan