Samma pris online som i butik
Fraktfritt till 20 butiker
Årets butikskedja 2014

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
(data från 2016-04-28)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.48)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Inget att klaga på, snabb leverans om det finns på lager hemma det man söker. Trevligt bemötande och support.
    3 tim sedan
  • Perfekt
    Good guy Webhallen.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Usel
    Köpte ett fitbit HR av dem. När detta trillade sönder inom garantitid,först knappen och sedan hela sidan fick jag skicka in armbandet. Webhallen vägrade dock ersättning utan hävdade att mitt handhavande(jag har haft det på armen) orsakat felet. Felet är tydligen välkänt och väldigt många användare har drabbats av det. När jag skrev om saken på fitbits fb sida dröjde det inte många timmar innan ett nytt fitbit var på väg till mig. Uselt tycker jag
    5 dagar sedan
  • Hej Jessica Bongenhielm

    Vi beklagar att ditt returärende inte levde upp till dina förväntningar, kontakta mig direkt om du vill att jag tar en extra koll på ärendet.

    emil@webhallen.com

  • Perfekt
    Köpte precis en ny dator och är helt nöjd. De hade bra service och en riktigt snabb leverans (2 dagar)
    7 dagar sedan
  • Acceptabel
    Webhallen har valt att lägga resurser på ett spel liknande Steam där man får XP för varje handlad krona, samt nåt slags socialt nätverk, medans deras support tyvärr förblivit primitiv.

    Att printa kvitto strulade till Firefox under betalningen så jag är inte helt säker på att Webhallen kommer att skicka ordern (gick inte att klicka på fortsätt knappen efter att betalningsförmedlaren fått godkännande från min bank), i och med detta kommer jag att kontakta kundtjänst för att höra mig för. Till skillnad från t.ex. dustin så framgår det inte på min profil om betalningen gått igenom. Jag vet inte om webhallen är med på noterna liksom.

    Webhallen har inget formulär för att kontakta support / föra dialog genom deras hemsida. I och med att jag är inloggad och deras hemsida vet ordernummer så känns det skevt att jag ska behöva skriva det i ett e-post. Jag ifrågasätter webhallens prioriteringar.
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra priser, inte alltid billigast men det är det värt då deras support är underbar, jag har aldrig haft ett problem med att byta en vara direkt i butik på garanti eller missnöje, fått hjälp med övrig garanti (t.ex tillverkarens egna garanti), eller byte av vara (ex lägga till för att "byta upp sig"). Skönt med fysiska butiker i Sthlm, både Sveavägen och Solna butikerna har för mig varit dunderbra. Deras hemsida borde uppdateras med mer produkt info och bättre layout men det drar ej ner betyget. (Här kanske dom kan lära sig av komplett.se som förövrigt äger Webhallen (ej reklam) då deras website är mycket bättre i min mening).

    10/10 Varit kund här i många år och kommer vara i många fler!
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra utbud, bra pris, och bra hjälp. Har än så länge aldrig haft några problem med dem. Det enda jag kan komma på att klaga över är att sökfunktionen på deras sida inte är helt optimal, men då kan man ta hjälp av prisjakt istället :-)
    11 dagar sedan
  • Dålig
    Webhallen is the new Nokia? jag skrev en kritisk recension ett tag sen och tog bort eftersom jag trycker att man får vad man betalar för och there is no free lunch. Om W har vissa låga priser måste vi som kunder betala priset på annat sätt. Men nu måste jag börja skriva saker och ting som jag har upplevt under många år när jag har handlat hos Webhallen. Hur Webhallen är och behandlar sina kunder har jag accepterat så är det bara. Jag handlar även hos andra som erbjuder ännu sämre service (t ex varuhuset "B" med 3,8!) men det finns en anledningen att jag måste skriva följande fakta här. Anledningen är att jag inte kan rättfärdiga hur W har så högt betyg (8,5?). Något stämmer inte. ok. Fakta: W lockar med lockvaror och lockpriser och är inte ofta transparent med hur många och hur länge priserna gäller (andra seriösa konkurrenter gör inte så).
    2- Vem som helst kan lägga en order men när du får varan är ingen som vet. Ingen meddelar dig och i värsta fall kan varan och din order plockas bort utan någon förklaring. Slutsats: W som många andra mindre seriösa lovar vad de inte kan leverera. Jag har liggande order på två månader!
    3- Kundtjänsten bemannas inte sällan av (oerfarna och lågbetalda) men glada amatörer som svarar så sent (senare än 2-3 arbetsdagar iaf), kort och svävande som om de fått utbildning i prokrastinering och fördröjningsteknik :/ . Men ett faktum har jag fått bekräftat av personalen: Ledningen (inom kundtjänsten?) har gett instruktioner att kunder som har reklamation eller bytesärenden ska vänta längre tid än de som har förbeställt varor och/eller de som direkthandlar. slutsats: När du handlar har du högst prio och (mindre dåligt) bemötande men sen får du ställa dig längst ner i hackordningen. Fortsättningen följer. W är bra men för genomsnittbetyg runt 4-5 det är min poäng. Caveat emptor :Köparen förvarnas.
    19 dagar sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Hej TG-ombud !
    Det låter som att ni har en väldigt tråkig erfarenhet i något av de köp som ni gjort hos oss.
    Ni får gärna återkomma direkt till mig med ert ordernummer samt KT-nummer så kan jag personligen titta närmare på ert ärende för att se vad som hänt. Ni nåt mig på Emil@webhallen.com

  • Bra
    Har handlat över disk hos Webhallen i många år och tycker att konceptet är överlägset, i de lägen man vet precis vilken produkt man vill ha. Priserna är oftast mycket konkurrenskraftiga och utbudet imponerande.

    Problem:
    * Jag har fått betala ordinarie pris över disk för varor som har röda kampanjpriser och upptäckt det först i efterhand. Dåligt att inte kunna hålla reda på vilka priser som gäller.
    * Vid kampanjer visas tyvärr oftare än sällan oriktiga ordinarie priser. Använd Prisjakts prishistorik för att se det korrekta ordinarie priset.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Usel
    Ett par dagar efter att jag lagt min förhandsbokning av en vara (Mobiltelefon) smyghöjdes priset på min order med 1100kr - utan att jag meddelades om det. Hade jag inte bevakat detta aktivt själv hade jag missat detta helt och pengarna hade dragits från mitt konto.
    Jävligt fult försök. Särskilt med tanke på att jag har handlat troget av Webhallen under väldigt många år .
    Falska lockpriser och allmänt scam-aktigt beteende gör att att detta blev mitt sista engagemang hos Webhallen.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Hej snr!

    Jag beklagar att ditt returärende inte hanterades till belåtenhet. Om du kontaktar mig på fredrik@webhallen.com kan jag undersöka vad som hänt och vart det brustit i kommunikationen.

    Denna fraktkostnad är en direkbetalningsavgift som tas ut för att täcka bankens kostnader, det går självklart bra att betala direkt i butiken för att undvika denna kostnad.

    Mvh Webhallen

  • Mycket bra
    Bra priser
    18 dagar sedan
  • Utmärkt
    Har handlat här sedan 12 år tillbaka. Aldrig något bekymmer. spel och andra produkter kommer hem i lådan på release dagen till ex. Medlem systemet är en fin detalj som gör att fraktkostnaden (för mig) minskat rejält för att nämna ett ting. Rekommenderas
    18 dagar sedan
  • Usel
    Webhallen går det inte längre att lita på. De sista 10 har jag handlat där för mer än 300.000 Kr. Förut fungerade allt bra men nu struntar helt de i sina kunder. Jag köpte ett Jawbone UP3 armband efter som gick sönder 5 månader. När jag vände mig till Webhallen på kungsholmen så blev jag illa bemött och ifrågasatt. Nu är det sluthandlat på Webhallen. Uppköpta av internationella intressenter ointresserade av sina kunder!
    23 dagar sedan
  • Hej Lennart
    Anledningen till att ditt armband nekades garanti är att vi har haft kontakt med leverantören kring detta problem vid några tidigare tillfällen. Om armbandet är helt avbrutet anses det inte vara ett garantifel, utan handhavandefel.
    Banden är konstruerade av gummi vilket är en färskvara och behåller tyvärr inte samma kvalitet dag 1 som ett år senare.

  • Perfekt
    Lätt Sveriges bästa handlare, kommer aldrig köpa någon annanstans så länge Webhallen bibehåller sin standard på service.
    23 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde en dator på måndagen som levererades redan på tisdagen. På onsdagen så noterade jag att priset sänkts med hela 1000:- så jag skickade ett mejl till kundtjänst och frågade om vi kunde lösa det på något sätt. Fick snabbt svar som sa att jag antingen kunde få tillbaks hela mellanskillnaden på mitt kort eller som tillgodo på mitt medlemskonto, bad att få det utbetalt till mitt kort och några dagar senare så ramlade pengarna in. Det kallar jag grym service!
    24 dagar sedan
  • Utmärkt
    Jag har handlat från Webhallen ett antal gånger och har inget dåligt att säga om butiken.
    Jag har för det mesta fått förbokade spel på release-dagen.
    Har inte varit i kontakt med deras support någon gång än.
    26 dagar sedan
  • Utmärkt
    Har bara haft problem vid 1 av ca 20 beställningar. Det var ett skal till min telefon som skulle finnas i lager men när jag kom dit visade det sig att det var fel i systemet. Efter 2 veckors väntan utan resultat beställde jag tyvärr från annat håll.

    Trots detta så får butiken 9/10 av mig, det borde säga en hel del om kvalitén.

    Allt bra jag har att säga: Snabb leverans, tydlig och lättanvänd hemsida, mycket bra service och kunnig personal.

    Tycker också vädligt mycket om "check-out-erbjundanden" eller vad det heter. Det är rabbaterade varor som erbjuds när man går till kassan i webbutiken. Har gjort flera kap där.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Leverans tid har aldrig överskridit 4 dagar även när man beställt flera produkter samtidigt.

    Trevlig personal

    Enda dåliga är att jag tycker de borde visa upp fler produkter så man kan testa olika saker snabbare.

    Beställt ett dussin grejer utan problem.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Mycket bra
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett nedsatt ljudsystem i Nov/15 som visade sig inte finnas på lager tydligen även om den var beställbar. Man skulle få EN rabatterad valfri produkt ur sortimentet som kompensation, kanon! Visade nu intresse för en produkt med ordinarie pris och rabatt får jag 1%. Man ska inte driva med kunder Webbhallen!
    1 mån sedan
  • Usel
    Aldrig vart med om nonchalantare kundservice. : /

    Säger så här, vill ni ha krångel så handla på webhallen vill ni inte ha de så handla NÅNANNANSTANS, ..DOM LÅTER fakturorna gå till inkasso när man gör returer, dom orkar knappt lyfta arslet för att registrera returen! Telefonerna krånglar efter 1 dag...

    Nej aldrig mer webhallen. ????
    1 mån sedan
  • Hej Maalinn.
    Det är tyvärr lite svårt att få en omfattning kring vad som hänt i just er ärende.
    Har du möjlighet att återkomma med ett ordernummer till mig direkt emil@webhallen.com.
    Så tittar jag gärna närmare på ert ärende.

  • Perfekt
    Svinbra! Har beställt från webhallen ganska mycket på senaste tiden och saker jag har beställt har alltid legat i brevlådan dagen efter. Webhallen har även mycket låga priser på mycket grejer.

    10/10 toast
    1 mån sedan
  • Usel
    Uppdatering 20160321
    Har bollat mail fram och tillbaka med nu 3 olika personer på webbhallen men de kommer inte att ersätta med likvärdigt kort för samma pris. Jag har hela tiden skrivit att de skall komma med förslag och då med tanke på att de kan välja kort med bra inköpspris för att de inte skall gå back. De ville dock att jag skall ange artikelnummer så jag föreslog ett likvärdigt kort varpå jag fick svar att de kan sälja det till mig för 1999 kr vilket är 590 kr mer än vad jag ursprungligen skulle betala. Westium tar 1935 kr för samma kort och att de skulle ha bättre inköpspriser än Webbhallen är tveksamt.

    Har beställt resten av prylarna till speldatorn från Inet i butik nu. Hade Webbhallen haft bättre bemötande så hade jag köpt allt där.

    Slutsats: Webbhallen får jobba lite mer på sin kundservice. Hade de löst detta problemet så hade de sålt flera produkter som inte var på kampanj till mig, nu handlar jag hos konkurrenten istället.

    20130317
    Jag beställde ett Palit GTX 960 Super Jetstream från Webbhallen på ett kampanjerbjudande den 6 mars. Det stod att det var beställningsvara men priset var väldigt lågt så jag tänkte att det var värt att vänta på.

    Den 15 mars hade jag fortfarande inte fått någon info om leverans så jag mailade Webbhallens kundtjänst. Idag den 17 mars , 11 dagar efter beställning, fick jag svar att Grafikkortet som jag visat intresse för hade utgått och att jag borde ha fått ett automail ang. detta. Jag har varken fått automail eller vanliga mail.

    Webbhallen skriver "visat intresse för", jag har ju lagt en order på produkten och förväntar mig att få varan.

    Jag svarade Webbhallen att jag inte har köpt någon annanstans då jag givetvis förväntat mig att de skulle kunna leverera. Jag bad dem också att lösa det genom att erbjuda ett likvärdigt Grafikkort för samma pris.

    Svaret jag fick var att de förstod att jag var besviken men att det borde ha gått iväg ett automail. De sa också att de kunde hjälpa mig lägga upp en ny order på någon annan artikel om jag ville det.

    Förstår inte riktigt vad de menade med det, skulle jag få någon typ av rabatt på ett annat kort eller skulle de bara hjälpa mig att lägga en order?

    Svarade igen att de får komma med förslag på ett annat likvärdigt kort för samma pris och att de får lösa det innan det drar ut på tiden.

    Otroligt att man kan bli irriterad över sånt här. Det har väl att göra med att man blir jätteglad när man hittar precis vad man letat efter till ett fantastiskt pris och sen går och tänker på alla roliga timmar Fallout 4 dataspelande man skall ha.

    Det är första gången som jag lämnar ett dåligt betyg på internet men detta kundbemötandet känns bara helt fel. Det hade varit så lätt att undvika genom att Webbhallen hade kontaktat mig med förslag på en alternativ lösning eller iallafall när jag mailde dem om det.

    Det finns dock fortfarande en chans att jag inte blir supermissnöjd om de löser detta i morgon men just nu så ser det inte så ljust ut. Fär väl börja spana på ett nytt kort någon annan stans.
    1 mån sedan
  • Usel
    Förhandsbokade en limiterad utgåva så fort jag såg att dom tog emot bokningar. Dagen efter såg jag att även andra ställen hade börjat ta emot bokningar, men jag hade ju nu säkrat ett exemplar.... Trodde jag.

    Nästan två veckor efter min bokning så fick jag ett mail om att dom inte hade tillräckligt med spel till alla som bokat och att jag inte skulle få någon eftersom min bokning var "sen".

    Nu är det fullbokat överallt och jag kan inte få tag på det. Tack för den tidiga varningen, webhallen, och tack för att ni tar fler bokningar än vad ni har att sälja. Aldrig mera webhallen när det finns seriösare alternativ.
    Värdelöst!
    1 mån sedan
  • Hej Zell86.
    Tyvärr var det en väldigt limiterad utgåva som blev fullbokad väldigt snabbt.
    Vi försökte informera alla drabbade månader innan release så de drabbade inte förlorar chansen att hitta utgåvan på annat håll.

  • Dålig
    Mina in-ear-lurar har gått sönder för andra gången på 18 månader och då jag har 24 månader garanti trodde jag att jag skulle få pengarna tillbaka, men icke. Fick ett avdrag på 20 % i sk. nyttjandeavdrag. Har köpt produkter på Webhallen under året för att jag tycker att det är trevligt med fysisk butik i Malmö och har velat gynna det. Nu kommer jag nog gå över till att köpa på andra ställen. Synd. Och tips: köp aldrig Jays-lurar.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Kundservice på telefon är trevlig och kunnig trots lång kö.

    Sen kommer resten.

    Försökt betala vad jag ska köpa med min bank, har gjort ett flertal försök sen två veckor tillbaks och inte fungerat. Komplett har tjänat en hel del på deras antika system där.
    Hittade en fyndvara och betalde med kort istället, vilket också använder bankid. Fungerade direkt.

    Skickas med Brev-id på varor värda tusentals kronor, man måste ringa dom för att få kolli-id, vilket i sig inte hjälper mycket då man inte kan spåra saker som ska till brevlådan exempelvis. Skicka dyra saker till utlämningsställe istället. Dom skickar även enligt posten med något miljövänligt sätt som gör att paketet kan ta upp till 3 dagar att få, borde kunna välja att strunta i det och få paketet snabbare.

    Deras webbsida är antik och är inte mobilvänlig, vilket dom snart ska uppdatera hörde jag, men det hjälper mig inte nu om ni fixar det om ett halvår.

    Butikspersonal är okunniga och kan ljuga för att de ska låta bättre. Kan du inte, använd Google!

    Var min favorit förr, idag ligger dom långt efter konkurrenterna.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett våffeljärn på fm dag 1 och 26h senare fanns det att hämta på mitt utlämningsställe.
    Första gången som jag handlade från Webhallen och hela beställningen gick mycket smidigt genom alla steg. Klart nöjd
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Super snabb leverans och alltid lika trevligt mottagande på kundservice
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Herrejösses vilken bra kundservice, jag blev så lycklig och glad i hela min kropp! Personalen är så utomordentligt trevlig. Snabb leverans också.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en router på Black Friday, som jag ångrade. Ringde till kundtjänst och personen jag pratade med lovade att skicka ett email med instruktioner, något som aldrig kom, trots upprepade förfrågningar via email. Där någonstans gick det fel, och en lång process började, där man fick svar först efter en vecka ibland på sina email.

    För att inte missa 14 dagars ångerrätten, så skickade jag till sist paketet till en adress som jag hittade på en pdf på deras hemsida. Men paketet kom aldrig fram, man menade att Postnord hade sorterat och skickat fel. (Var i kontakt med Postnord men de menade på att det inte alls var något fel i deras hantering). Så paketet kom i retur till mig efter 14 dagar, och jag fick lösa ut det med 110 kr. Skickade tillbaka paketet igen, nu med en förbetald returavi. Bifogade också all email-korrespondens i pappersform med kvitton för utlägg och hoppades att någon aktivt skulle höra av sig när de hanterade ärendet och skulle återbetala mina pengar. Men det kom varken något svar eller pengar; igen fick man skicka och fråga.

    Pengarna för routern blev återbetalda efter mer än 1,5 månad från första kontakt. För att få mina utlägg ersatta, fick jag återigen skicka in kopior av kvitton (trots att jag bifogat det med returpaketet tidigare), så efter ytterligare tre veckor var allt avklarat.

    Fick några ursäktande email om att kundtjänst var överbelastad, och jag kan ha viss förståelse för det när det var jul och andra helger. Men enkla rutiner ska inte ta nästan 2,5 månader att hantera.

    Har tidigare handlat av Webhallen, och varit nöjd då, snabba leveranser bl.a. Men risken att man behöver returnera något gör att jag nu söker andra nätbutiker.

    Uppdatering 9 mars: Som respons från Wh, på detta inlägg, så ville de att jag återigen skulle skicka in mitt ärendenr., så att de de skulle checka vad som gått fel. Skickade detta igår.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Handlat massor av Webhallen, alltid lika bra resultat. Funkar alltid bra att hämta i butik. Vid postorder har jag nästan alltid grejerna dagen efter. Har också funkat bra att lämna tillbaka varor.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Är ingen spelfantast men kan inte låta bli att älska deras poängsystem med achevements.
    Har beställt från dem i över 10 år. ALDRIG någon strul. Är det något fel på varan skickar de en ny utan problem. Har på blivit mitt förstahandsval att handla saker hos.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Har en fysisk butik i närheten så jag handlar ofta där då priset är lika med nätet.
    Generellt är jag nöjd med personal butiker och webshoppen även om den senare börjar kännas outdated.
    Dock kan jag inte leva med att de inte kan lämna leveranstider 2016!
    Speciellt på datorprodukter som levereras i miljoner över hela världen.
    Webhallen är en mycket stor aktör med en ännu större moderorganisation, mao ännu svagare betyg.
    Därtill hade man vid min beställning INTE ett enda Platina PSU aggregat hemma någonstans. Mitt alternativ var i detta fall Proshop och Liontech som båda försvann i kvalet. Jag ställer stora krav på mina leverantörer, köper i Tyskland USA och England.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Har alltid fungerat mycket bra och leveranserna har kommit när de ska.
    De gånger de faktiskt har blivit problem har supporten varit mycket hjälpsam och åtgärdat felet omgående.

    Webhallen är internetbutiken jag oftast använder då de är snabba och pålitliga.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Knappt godkänd
    Webhallen byter automatiskt betalsätt från "betala med kort" till "betala i butik" utan att varna om ändringen, om man väljer "hämta i butik". Då kommer väl ångerrätten inte gälla. Från och med nu blir det att välja postleverans istället.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Har aldrig haft problem med Webhallen. Skickar alltid snabbt. Köper alltid av dom då jag behöver varan snabbt. 10/10. Världsklass.
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte spel med steamkod där de första siffrorna var oläsbara .
    Supporten kunde inget göra fick jag till svar.
    Uruselt sista gången jag handlar från dem!
    2 mån sedan
  • Hej Surgubbe80
    Vanligtvis räknas inte en sönder skrapad spel koder som garantiärende, men vi kan självfallet be vår returchef kontrollera det inträffade för att se om vi kanske gjort en felaktig bedömning i ditt fall.
    Du får jättegärna maila uppgifter om ärendet till Emil@webhallen.com så för vi det vidare omgående!

  • Acceptabel
    Uppdaterat omdöme 2016-02-12;
    ---
    Efter att webhallen har uppmärksammat en missnöjd kund (mig i det här fallet) så fick jag en dialog med Customer service manager.
    Fick hjälp med att avlösa mitt problem samt mycket gott bemötande.

    Tänk om man istället fick den här servicen redan från första början, kanske hade det blivit en fullpott (10 stjärnor) men istället måste man spy ut på olika forum samt lägga dåligt omdöme innan man får den hjälp man önskade från första början!

    Jag köpte en vara i butik som jag inte fick återlämna, trotts nyskick (oförändrat skick). Efter många om och men samt resoneringar kring distansköp lagen och varför dessa inte tillämpas i butik så fick jag slutligen göra ett återköp!

    Jag kan varmt rekommendera webhallen till er som säkert vet vad ni skall köpa för produkt/vara. Vid minsta osäkerhet så beställ hellre via deras postorder då ni är skyddade av distansköp lagen som berättigar 14 dagars öppetköp, med förutsättning att varan är i säljbart skick (oförändrat).

    Jag är lite osäker på huruvida webhallen ställer sig mot öppetköp om man väljer att boka varan via webben och hämta ut i butik. Bättre att vara på den säkra sidan och beställa direkt till utlämningsställe. Speciellt gäller kritiska produkter såsom bildskärm som kan ha pixelfel, detta tar inte butikerna tillbaka om förseglingen är bruten!
    Givetvis beror det på hur många pixelfel osv, går efter tillverkarnas policy.
    Hur som helst så vill ingen ha pixelfel på en NY skärm, what so ever!

    - Kort och gott..
    Webhallen är inte de enda man kan handla av!

    ---
    * Gamalt omdöme (2016-02-09)

    Tänk om innan ni handlar hos webhallen!

    Att driva serviceärende via dessa skojaren är inget att rekommendera.

    För webhallen så betyder deras kunder ingenting, kanske strax innan du ska köpa något ifrån dem, dvs innan de har fått dina pengar. Efter du har köpt (lämnat ifrån dig dina pengar) så betyder du inget som kund! Speciellt inte om du vill reklamera!

    Har haft mail-konversation med webhallen och får riktigt korta svar. Har frågat hur det kommer sig de inte tillämpar bytesrätt/öppetköp i butik, när de ändå tvingas ha det via distans köplagen. Får då till svars;
    - Det står angivet på kvittot ni får i butik!

    Jag är ändå ganska förvånad över hur webhallen fortfarande finns kvar på kartan. Kanske blir man förblindad av deras låga priser ibland men efter så dåligt bemötande och urusel kundservice, policy som de håller stenhårt på, ingen goodwill så blir det inga fler inköp från webhallen framöver!
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Mycket nöjd, köpt mest i butik. Har inte haft några service eller garanti ärende.
    2 mån sedan
  • Bra
    Beställde en tv över nätet för avhämtning i butik, två timmar senare fick jag ett mejl att
    den är klar för avhämtning.
    Åker på kvällen för att hämta den, står max 30 sek i kö, tjejen hjälpte mig ut med tv:n till bilen och instruerade hur jag skulle lägga den.
    TOPPKLASS.
    Beträffande reklamationer så hoppas jag att det inte blir någon ang problem som man läser om här.
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte ett värmeelement för 529:- som jag dagen efter, i obruten förpackning, lämnade tillbaka då jag gjort ett felköp. Öppet köp gäller enligt svensk lag, men Webhallen vill inte betala mig. De svarar inte i telefon, och mailkonversationen kommer här:

    Hej jag skulle fått en återbetalning på ett öppet köp på 529:- insatt på mitt konto men jag har inte fått pengarna. Har provat att ringa er men var god försök senare är det enda jag hör.
    Mvh

    Hej David.
    Beklagar det sena svaret.
    Jag kan tyvärr inte hitta någon aktiv order kopplad till er mail.
    Ni har inte ett ordernummer som vi kan titta närmare på?

    Ordernummer? Jag har kvitton
    Bifogar. (Skickar med foton av alla kvitton)

    2 veckor senare..

    Varför svarar ni inte tillbaka?? Var är mina pengar??

    1 vecka senare..

    Måste säga att detta är rätt genomskinligt, har försökt ringa er varje dag i 30 dagar. "Just nu är det så många som ringer, var god försök senare" Dessutom verkar ni inte vara ett dugg intresserade att ge mig MINA pengar tillbaka, vilka jag ska erhålla enligt svensk lag om ångerrätt.

    2 veckor senare..

    Varför svarar ni mig inte ens? Plus att jag inte kan komma fram via kundtjänst i över 50 dagar nu?

    Nästa steg för mig är att gå till konsumentverket och anmäla er samt att skriva om detta i en blogg samt hos prisjakt etc

    1 vecka senare.. ETT SVAR!

    Hej!

    Beklagar det sena svaret, problemet är att vi kan inte se återbetalning via kvitton så om det ända du har är ett kvitto skulle jag rekommendera att komma in till den butik du återlämnade detta hos. Om du har kvar ett ordernummer som du får om du beställde via nätet så kan vi titta vidare i vad som kan ha gått snett här.

    Vad ska jag annars ha förutom kvittot jag fick av er medarbetare?

    Hej!
    Eventuellt kontoutdrag eller liknande på köpet, samt vilket datum som återbetalningen ska ha skett.

    Vilket datum som återbetalningen skulle ha skett? Era rutiner för återbetalning kan väl inte jag veta?

    Hej!
    Det jag menade är helt enkelt är vilket datum som återbetalning ska ha gjorts alltså dagen du kom in till butik och returnerade varan som återbetalning skulle ha lagts.

    Varpå jag går in i butiken, och får av personalen i Sickla webhallen ett handslag och ett löfte att kundtjänst förde över pengarna igår, så de bör vara hos dig inom ett par dagar.

    1 vecka går. Frågar hur det går:

    Hej!
    Problemet ligger som jag nämnde innan är att jag här ifrån endast kan se över beställningar som har ett ordernummer kopplat till sig. För att se över ditt ärende där så behöver vi följande information:

    Vilken butik gäller detta?
    Har du en inskanning eller bild på kvittot?
    Vilket datum skulle återbetalning har utförts?

    Om du återkommer med dessa så kan jag dra detta vidare till butik i fråga för undersöka närmare.

    För det första, en vecka mellan varje svar. Svårt att konversera med er/dig. Det går inte att ringa er, men det vet ni ju redan.

    För det andra, jag bifogade ju alla kvitton, och där står ju datum från den dagen jag kom in i butik för retur.

    Mitt svar:
    Var inne i butik, och dem sa att ni HAR återbetalat pengarna efter ett långt telefonsamtal med någon. Men att JAG ska kontakta min bank, i det här fallet forex.
    Det har jag nu gjort, och dem säger att det är bara att skicka över pengarna, jag behöver inte prata med forex bara för att ni ska skicka mig pengarna. Det är bara att skicka!

    Men ni fortsätter vara svårkontaktbara, ställer frågor ni redan vet svaret på, säger att det är forex fel etc etc etc

    En fråga till dig på webhallen:
    När skickade ni mina pengar till mitt konto?
    Datum tack!

    Jag hade ju bifogat bilderna tidigare.
    Bifogar igen. (Bifogar alla kvitton igen)

    Nacka. Sickla köpcenter.

    Fattar fortfarande inte din tredje fråga, förstår inte hur jag ska veta det?
    På kvittot, som jag bifogat två gånger står det, 2015-11-19 15:57. Säljare xxxx x

    Jag var dessutom inne i eran butik, i sickla, och pratade med honom. Hans kollega ringde er på kundtjänst och ni sa att ni ordnat allt, att pengarna samma dag skulle skickas till mig. Detta var ca två veckor sedan.

    Skulle vara så mycket enklare om ni ringde mig, 073xxxxxxxx, då det inte går att ringa er och mailkonversationen är så otroligt meningslös, då ni frågar mig samma frågor om och om igen, och tar en vecka mellan svaren på er.

    2 veckor går: Jag mailar:

    Nu räcker det. Var är mina pengar? Varför säger ni ingenting? Jag har skickat allt ni bett om. Nu anmäler jag er samt lägger upp hela denna konversation på prisjakt och diverse forum överallt på Internet. Otroligt löjligt beteende av er att vägra betala ut 529:-.
    Mvh

    Nu har det gått tre månader och sen tre veckor har de slutat svara mig helt.

    Så mitt råd till er som ska handla här, var j-vligt noga med vad ni köper, öppet köp gäller inte här.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Webhallen är bra butik
    2 mån sedan
  • Usel
    Vid köp av elektonik av olika slag rekomenderar jag Elgiganten istället, detta p.g.a. att Webhallen inte följer konsumentköplagen beträffande reklamationer.
    Jag skulle idag reklamera ett Jawbone aktivitetsarmband inköpt 2015-08-12 för 1590:- vars armbandsstyrning gått sönder, killen på Webhallen säger att Jawbone inte godkänner reklamationer.

    Jag har ju köpt produkten Webhallen, inte av Jawbone, det är ju återförsäljaren som är ansvarig för det han säljer.

    Jag var tidigare kund hos Webhallen..... men inte nu längre.....

    Har aldrig tidigare varit med om att ett företag säljer produkter som inte får/kan reklameras.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Klart godkänt!
    Köpet löpte utan problem från beställning till betalning.
    2 mån sedan
  • Usel
    Usel hantering av returer, tog 4 veckor innan de svarade på en retur. Då påstod de att de hade mailat ett svar mycket tidigare, vilket inte är sant.
    När väl returen var klar och godkänd påstod de att det tar Klarna ett par veckor att ordna med en retur av pengarna.

    Mail från Webhallen 25 jan:
    Tack för ditt mail! Jag har informerat vår returavdelning att du önskar göra ett återköp av tangenbordet. Fakturan kommer makuleras och det innebär att Klarna kommer kontakta dig inom någon vecka för att göra en återbetalning. Om du att det ska ske fortare kan du kontakta dom på följande telefonnummer: 08 - 120 120 10.

    Rinde Klarna 12 feb och undrade varför inte pengarna kom. Då påstod Klarna att Webhallen inte hade fixat sin del än så att de kunde gå vidare med en utbetalning.

    Ringde Webhallen och de hade så klart stängt sin telefontid kl. 16.00.
    Måste jaga dem nästa vecka igen...

    Min son vill köpa en liknande produkt men har nu väntat sen 18 dec då vi skickade in produkten i retur.
    Köpa produkter hos Webhallen går oftast bra men när något krånglar så inser du att du skulle ha köpt produkten någon annanstans.
    2 mån sedan
  • Usel
    Webhallen har en kundservice som bör förbättras. Missvisande lagerstatus. Har dålig uppföljning på ordern. Det tar lång tid innan dom skickar paketet. Dom har tappat en kund som har handlat där i över tio år efter detta!
    2 mån sedan
  • Dålig
    *4e uppdatering
    Till sist fick jag lämnat tillbaka min produkt och fick pengarna tillbaka, plus hälften av priset av en annan produkt som bonus för att allt hade gått så fel. En stjärna plus för att ni till slut löste det. Tack

    *3e uppdatering.
    Går det att vara sämre?
    2 månader försenat nu på fel adress. Jag ber dem per mail att ta tillbaka produkten.
    De frågar om mina bankuppgifter för att ge tillbaka pengarna, jag skickar mina bankuppgifter till dem.
    4 dagar senare får jag ett nytt mail där det står "Vi har uppmärksammat att dina varor skickats fel, kan skicka till korrekt adress och du får produkten för 50% av priset, skicka oss dina bankuppgifter.
    Nu skrev jag ett väldigt otrevligt mail tillbaka som jag inte är stolt över, men ni har nu pushat mig gång på gång. Det rinner över! Skicka bara tillbaka min pengar, ni har all information om ni bara läser de mail ni får av mig, herregud.

    ANVÄND INTE WEBHALLEN, det finns så många andra företag med liknande billiga priser som kan sina grejer!

    *2a Uppdatering*
    Till slut 1 månad och 3 veckor försenat skickar de det sista paketet till fel adress, TROTS att jag ringer dem och uppger ny adress. TOP 1 av de sämsta företag jag har haft att göra med.

    *Uppdatering*
    Tips: Ring deras kundservice och absolut inte email. Jag skickade email och fick först inte svar (läs under), skickade igen och fick ett email som var ytterst svårtolkat, men avslutade i alla fall med information att jag "bör" få varan denna veckan.
    För att få klarhet ringde jag dem och, precis som förra gången (läs nedan), så löste de allt på 5 sekunder, inget strul eller konstiga bortförklaringar. Min produkt skall skickas snarast. Då blev den bara 1.5 månad försenad till slut och den sista julklappen kan delas ut till förmån för husfriden.

    *Original*
    Jag gav dem först full pott, men gjorde det utan fått hela min beställning.
    Under Black Friday köpte jag 3 produkter, låt oss säga A,B och C. Insåg snabbt att jag hade gjort en felbeställning så ändade A, vilken gick bra hos en duktig herre på deras kundtjänst.
    Den ändrade produkten och B kom fram i tid och jag skulle få vänta på produkt C. Bra tänkte jag, jul är ändå långt bort. Men den sista produkten kom inte fram. Så ingen julklapp till min flickvän på jul, surt.
    Jag skrev därför ett ganska sarkastiskt mail till dem och frågade när och hur jag skulle få tag på produkt C. Får tillbaka ett automatiskt svar där det står vi svarar inom 48h under arbetsdagar.
    Det är i skrivande stund den 2016-01-10, inget svar än... och ingen produkt C.
    Förmodligen har jag bara haft otur på något sätt och killen i kundtjänsten jag ringde första gången var bra, så en extra stjärna för det. Men i övrigt... nä aldrig igen.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Inte alltid billigast men har det mesta i lager (för avhämtning i butik samma dag) och personalen kunnig med bra servicekänsla. De var även väldigt proffsiga den gång jag fick reklamera router som gick sönder, fick en ny direkt och de skötte ärendet mot leverantören :-)
    7 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Alltid snabba, alltid bra service! Inets enda utmanade i mina ögon!
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Nackdelar:
    * Dålig web, nära på omöjligt att hitta vad man söker. Utan Prisjakt så hade jag aldrig handlat här.
    * Ca en veckas svarstid de 2-3 gånger jag kontaktat Webhallen via mail.
    * Beställt en produkt som de upptäckte utgått, sådant kan hända så klart. Det tråkiga med detta var att jag fick ett schemalagt mail om det kl 00:01. Istället för att de försöker kontakta mig så ska jag ringa eller maila dem. Tråkigt när det är de som gjort fel. Då mail har fungerat dåligt förut, så valde jag telefon. Tog en halvtimme innan jag ens lyckades få en köplats i deras svarstjänst för att kön var full. Efter det så rådde ytterligare en halvtimmes väntan. Slöseri på min tid.
    * Jag är egen företagare och handlar ibland privat och ibland till företaget. Webhallens web tillåter inte att man ändrar mottagar-namn.

    Fördelar:
    * Bra sortiment.
    * Oftast bra priser.
    * Kul med deras "achievements". Jag är level 10 med ca 130k poäng.
    2 mån sedan