Tack för din röst!

Rösta på Webhallen i kategorin Datorer och Mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är Webhallen en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Ett brett sortiment
Snabb leverans.Butiker i Sthlm
GBG, Malmö, Upps, Linkp, Vås

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
(data från 2014-11-22)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.73)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Alltid nöjd!
    7 min sedan
  • Perfekt
    Har nog aldrig gjort mig besviken. På nåt sätt.
    1 dag sedan
  • Ganska dålig
    Inget Dragon Age Inquisition på releasedagen. Väntar och ser om man får imorgon, annars går väl hela helgen också...
    3 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Jag har alltid gillat webhallen p.g.a. sortimentet och dom rel. låga priserna men uppenbarligen har man nu med alla butiksöppningar glömt sitt ursprung.

    För det första så har det blivit sämre och sämre med produktinformation. Visst kan jag förstå att med det stora sortimentet så kan man inte alltid beskriva produkterna i detalj men det är alldeles för ofta som det är helt tomt sånär som på en länk till tillverkaren.

    Och apropå detta så skickade jag ett mail i torsdags (13/11) förmiddag men har i skrivande stund inte fått något svar. Eftersom jag inte fick svar har jag även försökt ringa sedan i fredags (14/11) för att efterfråga en specifikation på en stationär dator. Aktuell modell verkar vara exklusiv för Webhallen och således finns ingen specifikation vare sig på tillverkarens webbsida eller någon annanstans på nätet. Sedan i fredags har jag vid samtliga uppringningsförsök fått plats 5 i kön.

    Webhallen skriver på sin webbsida "Vår kundtjänst har sällan långa köer och hjälper dig med din order, frågor med mera." samt "Vår kundtjänst besvarar mail inom 48 timmar, med undantag för helger och röda dagar då avdelningen ej är bemannad.". I skrivande stund har det precis gått 5 arbetsdagar utan att jag hört ett knyst. Om det är så att man vet att man har mycket att göra är det väldigt enkelt att ändra texten till "För närvarande har vi p.g.a. hög arbetsbelastning lite längre svarstid".

    Man säljer alltså produkter som är helt omöjliga att hitta specifikationer på och är snudd på omöjliga att komma i kontakt med när man vill veta produkternas egenskaper/specifikationer.
    3 dagar sedan
  • Utmärkt
    Fungerar alltid lika bra. Inte alltid billigast men bra service/kunniga och inget strul om något går sönder. Bra med fysiska butiker.
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid gillat Webhallen, kul sortiment, ofta bra priser, snabb leverans och de gånger jag varit i en av deras butiker har det alltid varit en trevlig upplevelse. Väldigt serviceminded!
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Levererar på alla plan.
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Jättebra service vid fridhemsplan. Supersmidigt ärende när den inkluderade kylpastan var trasig. Gratis dubbelespresso på det och det är en solkar tia
    7 dagar sedan
  • Usel
    Handlade tidigare från en annan leverantör men blev trött på deras service och bytte till webhallen i hop om att de skulle bli bättre. Detta blir långt men handlar om bl.a 3 olika saker som varigt största problemen.

    1. När man väl ska beställa nåt från er så finns de nästan aldrig i postlagret utan bara hos leverantören vilket gör att de ta längre tid å få de man vill ha. Ville bara ha de sagt tycker de är kast.
    __________________________________
    2. Beställde för ett tag sen delar från er till en dator jag skulle uppdatera, där jag fick pusla ihop så att så mycket som möjligt fanns i lagret. Å lyckades med de utom med modekortet som fanns hos leverantören. Efter ca 1 veckas väntan hade sakerna ännu inte skickats, så jag ringde å fråga vad som händer men fick bara svaret att de är påväg från underleverantören och att man inte vet varför de dröjer.
    Efter 2 veckor ringer jag igen och undrar vad ni syslar med då sakerna ännu ej var skickade. Å fick precis samma svar som gången innan. Kort efter de samtalet ringde jag igen avbokade modekortet och bad dem skicka resten och att jag beställde modekort från någon annan leverantör som ville leverera saker istället.
    _________________________________
    3. För ett litet tag sen gick en del i min fron på Chassit sönder (de bara trillade av utan att man gjort något på fel sätt) Skickade felanmälan om de då jag bara ägt chassit i ca 4-5 månader, var jag fick svar å blev ombed att skicka bilder. Vilket jag så klart gjorde då. Efter 1 vecka hade jag ej fått något svar och ringde för att fråga hur de går, och då kunde personen jag prata med inte hitta några noteringar om det. Så jag fick maila om alltihopa till personen jag pratade med igen.
    Efter de hade kollats på fick jag åter igen svar från den jag mailade först som då tagit över "caset" igen. Å fick informationen att jag skulle plocka ut alla kompunänter och skicka in chassit och att en postavy var skickad till min brevlåda.
    Detta tycker jag är lite skumt att man ska behöva göra, då de är Fronten som är sönder som går att plocka av. Men man insisterade på att hela chassit skulle skickas men man ger mig ingen garanti på alla saker och modning jag behöver plocka ut. Samt ingen kompensation för alla fästen (fästen som ej går att återanvända) till modningen som jag inte kommer få tillbaka då man kommer skicka ut ett helt nytt chassi istället om de bedöms som att de ej går att laga.

    Slutade med att jag tacka för mig och sa hejdå till webhallen efter dessa incidenter, då jag inte ser mycket service i att behöva ringa å fixa å tjata om allting för att de ska hända något och sedan inte ens blir kompenserad på något sätt för att någon annan klantar till de.
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte en TV och samma dag jag fick hem den kom ett mail med medlemspriser och TV'n jag hade köpt var 3000:- billigare under helgen som följde! Kontaktade kundtjänst och dom drog av mellanskillnaden direkt från min faktura! Ett extra plus för otroligt snabba leveranser,max två dagar efter lagd beställning är varorna hemma!
    11 dagar sedan
  • Utmärkt
    Tja,

    Jag vill ge Webhallen ett betyg på 9/10.

    9 ges pga:

    Bra service
    Bra priser
    Bra utbud
    Bra förmåner för medlemmar

    -1 ges pga:

    Bristande kunskap i vissa butiker(kan såklart variera mellan säljare).

    Med andra ord: En mycket bra butik som ger en ett bra utbud till vettiga priser. Rekommenderas!
    15 dagar sedan
  • Bra
    Lättanvänd hemsida, som dock skulle kunna bli bättre. T.ex genom fler alternativ att sortera en kategori. Efter märke, hastighet, storlek eller vad det nu kan vara (se inet). Bra betalningsmöjligheter (bitcoin!). Trevliga säljare. Förutom när jag fått en vara som vart DOA eller fel från dag 1, så måste man nästan övertala att det är fel på sin vara när man är i butik och pratar med någon om garantiärenden. Bra priser överlag.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde en vara att hämta i butik för att vara säker på att den inte skulle ha sålts när jag kom dit eftersom det bara fanns en kvar i lager. Fick fyra timmar senare meddelande om att jag kunde hämta ut den. Allt fungerade smärtfritt.
    24 dagar sedan
  • Dålig
    Webbhallen ligger bra till med ok priser, sedan tar det stopp, är det fel på varorna då måste du bevisa detta, min externa Usb 3 hårddisk fungerar inte med Usb 3 bara med Usb 2 den mikro kort stänger av sig, på tre olika win 7 datorer, det är inte första gången som jag har fått gå hem med trasiga saker pga att jag orkar inte med detta, på NetoNett och dom andra stora handlarna är det aldrig några problem, dom provar den inne i butiken dom upptäcker inget men på mina maskiner fungerar den inte, den var 3 dagar gammal det är jag som skall ha den inte dom och då är det för mig den skall fungera.
    24 dagar sedan
  • Hej Bert!

    Det låter onekligen som att något har gått snett i returhanteringen, det här tar vi och löser åt dig omgående. Har du möjlighet att skicka detaljerna kring ärendet till fredrik@webhallen.com, exempelvis vilken hårddisk och butik det gällde, så att vi kan koppla in butikschefen och få detta åtgärdat?

  • Usel
    VAD FAN ÄR DETTA FÖR SKAM! Dom besvarar inte längre på mina mail. Det är värdelös när man har ett mail som inte besvara på kunder mail! Det är dags att skärpa sig. Min omdöme blir usel pga att dom svarar inte längre på min mail.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 25 dagar sedan )
  • Hejsan!

    Vi besvarar dagligen hundratals mail, men jag beklagar om du inte fått svar på din förfrågan, det kanske är så att vi inväntar svar från en annan avdelning om en fråga du ställt (exempelvis returavdelningen eller inköpsavdelningen). Du får gärna maila en kopia av ditt mail till fredrik@webhallen.com så undersöker vi detta närmare!

  • Usel
    Jag beställde ett Pre-Order FIFA 15 som bland annat skulle innehålla en kod för 15st Ultimate Team Gold-packs. Beställningen gjordes innan spelet släpptes och jag fick bekräftelse på att jag hade bokat pre-order inkl. dessa 15 gold packs och annat.

    När jag sedan hämtade spelet i butik fick jag ett vanligt FIFA 15 spel utan koder för 15 gold packs och andra pre-order items. Motiveringen var att koden skulle komma per e-mail. Han verkade ha dålig koll på hela erbjudandet.

    Direkt när jag kom hem mailade jag Webhallens kundtjänst om att jag inte hade fått de pre-order items som hade utlovats i produktbeskrivningen och i mitt orderbekräftelsee-mail. Jag har ännu inte fått svar från kundtjänst i detta ärende.

    Jag tycker detta ärende var dåligt behandlat både i butik och hos kundtjänst. Det är alltså tydligt att Webhallen inte tar hand om sina kunder när det blir fel.
    1 mån sedan
  • Hej sparvhok!

    Jag beklagar att du fick fel produkt när du beställde ditt FIFA 15! Det stämmer dock att till just den utgåvan av spelet så mailades det ut koder som man skulle registrera en kort tid efter köp, för att få tillgång till sina FUT-paket. Vi tittar väldigt gärna närmare på ditt ärende för att se var det har gått snett, så vi skulle uppskatta om du mailade ditt ordernummer till fredrik@webhallen.com

  • Utmärkt
    beställde ett micorSD kort kl 16:43 20/10 fick det idag 22/10

    mycket snabbt och bra :)
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Generellt sett bra priser och lagersaldon. Smidigt att beställa på nätet. Bra att kunna hämta i butik. Är du registrerad spars allt i deras system vilket är skönt om du tappar bort kvittot. En del personer i butik är lite väl kaxiga, speciellt mot tjejer som ska handla teknikprylar (t.ex. tjejen skulle köpa ett usb minne och blev ganska dåligt bemött där de utgick från att hon inte kunde någonting).

    Fall 1. Jag hade en trasig hårddisk som jag köpt på Webhallen 14 månader tidigare. Dessvärre hade jag tappat bort kvittot. Men med en gammal mailkonversation utskriven och deras kundtjänsts letande bland gamla ordrar hittade de min order och jag fick en ny hårddisk i utbyte.
    Kunde inte varit mycket smidigare. Stort tack!
    Fall 2: Beställde en Lego sak att hämta i en butik. Den fanns inte där men i andra butiker (tror även den fanns på huvudlagret). Ändå tog det ganska exakt en månad innan varan fanns att hämta. Liiiite för lång tid och sonens födelsedag missades med 3 veckor. Får bli en julklapp...
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Bra
    Alltid gått snabbt när man beställer där, trevlig personal i butikerna! Köpte senast in ett till AMD 6870 till en Crossfire setup!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Bra
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra sortiment, bra öppettider, okey priser.
    Filtreringen på hemsidan gör att jag inte kan ge en 10:a
    1 mån sedan
  • Usel
    har varit kund hos dem en ganska lång tid och har varit nöjd med leveranser och annat, senare tid har jag dock bett dem om råd och det visar sig inte ha mycket aning om någonting egentligen, blir nu tvungen att köpa om vissa komponenter för att få den dator jag ville ha... När jag påpekar detta får jag svaret, "det var ju tråkigt" och sedan inget mer, och då har jag handlat för runt 200k därifrån.

    Webbhallen kommer jag nog försöka undvika till största möjliga mån framöver, trist när personalen inte kan och chansar lite med andras pengar...
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Bra och snabb service, även bra garanti och reklamations ärenden.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Otroligt lång leveranstid trots att allt påstods finnas i lager och det tar förvånansvärt lång tid för dem att svara på mail. Riktigt kass.
    Det positiva jag kan hitta är väl sortimentets bredd.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställer en hel del, ofta bra pris, men kundservicen på mejl iaf. är riktigt kass.
    Svarstiderna är långsammare än snigelpost.
    Inte så kul när det går fel.....
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Alltid nöjd!
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Webhallen - vad hände med er kundtjänst?
    1 mån sedan
  • Hej TUCA!

    Beklagar om det har dröjt med svar i ett mail du har skickat in! För någon vecka sedan blev det mycket hög belastning i samband de samtida släppen av iPhone 6 och spelet FIFA 15. Vi har dock jobbat hårt för att komma ikapp och vara på banan igen.

    Ha en fortsatt trevlig vecka!

  • Ganska dålig
    Kundtjänst:
    Länge varit en trogen kund hos Webhallen men den senaste tiden har jag starkt börjat tveka.

    Verkar inte vara den enda som inte är så nöjd med kundtjänsten den senaste tiden, enligt vad jag ser på prisjakt. Har inte råkat ut för så svåra problem som vissa andra betyggivare beskriver. Det jag upplevt är att kundtjänst över åren blivit lite sämre och sämre hela.

    Förut fick jag alltid snabb respons på mail och de ärenden jag hade. Nu dröjer det oftast minst 3 - 4 dagar innan jag får svar på mail. Blir det en lång konversation per mail där man bollar frågor fram och tillbaka är det frustrerande efter några mail.

    Priser:
    I och med att jag länge tyckt väl om Webhallen tack vare gott utbud av produkter, snabba leveranser och gott bemötande var jag villig att betala lite mer i pris för produkter som jag beställde från Webhallen.

    När speciellt kundtjänst och leveranser blivit sämre känner jag inte mig längre villig att betala så mycket som 100 kr extra per PS4 spel jag beställer. 50 kr skillnad kanske forrtfarande var acceptabelt när jag visste att allt fungerade perfekt.

    Medlemsnivåer:
    Webhallen har ett medlemssystem (Level) som ger en poäng baserat på ens inköp. Detta bidrar bland annat till reducerade fraktkostnader, rabatter på utvalda produkter, prioriterade packning av produkter, VIP köer till beställningar etc.

    Känner att jag varit medlem relativt länge, spenderat en hel del pengar och köper saker aktivt men har endast nått till nivå 2 av 5.

    Problemet är att systemet inte är transparent i form av att jag inte egentligen vet vad som krävs för att uppnå nästa nivå. De listar vissa faktorer i sin information men inget om antal poäng jag behöver för att ta mig till nästa nivå eller hur faktorerna är viktade. Inte heller specifikt vad varje "Level" ger mig för fördelar.

    Känner inte att jag egentligen får någon nytta av att betala de extra 100kr per spel jag köper.

    Slutsats:
    Köper härmed all elektronik från andra butiker, om inte Webhallen kanske faktiskt råkar matcha i pris på en viss produkt - då kan jag fundera på det och hoppas att jag inte behöver vara i kontakt med kundtjänsten.

    Hoppas:
    Att Webhallen ändå vänder denna tråkiga trend och kanske anställer ett par extra kundtjänstmedarbetare samtidigt som priserna även om de inte behöver matcha det billigaste alternativet i varje fall minskar gapet en aning.
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte ett spel och fick en repig skiva som inte funkade. Fick bara svar att det inte var ett garantiärende och att de inte tänkte hjälpa mig.
    1 mån sedan
  • Hejsan!

    Vanligtvis räknas inte repade skivor som garantiärenden, men vi kan självfallet be vår returchef kontrollera det inträffade för att se om vi kanske gjort en felaktig bedömning i ditt fall. Du får jättegärna maila uppgifter om ärendet till fredrik@webhallen.com så för vi det vidare omgående!

  • Usel
    Absolut sämsta hanteringen av ett garantiärende någonsin!

    2014-07-05: Skickar mail om att min GoPro-kamera inte fungerar som den ska. Vill ha en ny på garanti.

    2014-07-08: Får svar om att jag ska skicka in den, tillsammans med kvitto och alla tillbehör - det vill säga HELA paketet.

    2014-07-21: Kameran kommer in till Webhallen.

    2014-07-31: Jag mailar och frågar hur det går i ärendet.

    2014-08-01: Får svar att kameran har kommit och vidareskickad till serviceverkstad.

    2014-08-13: Mailar igen och frågar hur det går.

    2014-08-14: Får svar om att de bör kunna få den utbytt till nästa vecka.

    2014-08-21: Få en kamera på posten (BARA kameran), samt papper och kvitto som tillhör en annan kunds GoPro Kamera. Ringer Webhallen och frågar vad som hänt. Blir lovad att de ska skicka ut en returfraktsedel så jag kan skicka tillbaka kameran igen och få tillbaka min nya kamera med alla tillbehören jag skickat in.

    2014-08-27: Ringer ytterligare en gång för ingen retursedel eller information. Inget av tidigare samtal har loggats, så jag får förklara ytterligare en gång. Får höra att det visst var min kamera. Mina tillbehör skulle skickas ut från dem idag.

    2014-09-02: Ringer IGEN. Tidigare samtal har inte loggats den här gången heller! Fortfarande ingen retursedel, information eller tillbehör. Blir lovad igen att få mina tillbehör.

    2014-09-05: Ringer IGEN! Kräver att de loggar samtalet, samt får en kopia på detta. Servicetjejen säger att de ska prioritera detta och skicka ut mina tillbehör. Lovar att få kontakt samma dag via e-post eller telefon.

    2014-09-08: Skickar e-post till servicetjejen. Jag har inte hört något.

    2014-09-09: Får en ursäkt. Tjejen meddelar att jag ska få en retursedel för att skicka tillbaka kameran och jag ska få en återbetalning. (Jaha - men vad har hänt med mina grejor då?)

    2014-09-16: Har inte fått en retursedel. Mailar och frågar vart den är.

    2014-09-17: Får en ny retursedel via e-post. Skriver ut den och går till postens serviceställe. Då visar det sig att den INTE är en retursedel utan en fraktsedel för att skickas till MIG! Mailar Webhallen IGEN! Kräver en korrekt returfraktsedel samt kompensation för allt detta strul!

    2014-09-18: Får en korrekt returfraktsedel. De antecknar även att jag önskar ytterligare kompensation. Vadå "ytterligare"?? Skickar in produkten.

    2014-09-19: Webhallen får mitt paket.

    2014-09-26: Idag fick jag mina pengar. Frågar hur det blir med kompensation.

    2014-09-29: "Efter att ha pratat med vår returavdelning så låter de hälsa att vi tyvärr inte kommer att erbjuda någon kompensation för detta."

    Hur i hela helvete kan ett ärende skötas på detta vis? Känner mig så otroligt dåligt behandlad av Webhallen. Kommer aldrig någonsin mer att handla av dem.
    1 mån sedan
  • Hej Zane86!

    Jag beklagar att hanteringen av din retur inte skötts korrekt, det tar vi givetvis till oss av! Om du skickar ditt ärendenummer till fredrik@webhallen.com ber vi omgående vår returchef att titta på ärendet och ser hur vi kan lösa detta åt dig på ett tillfredsställande sätt.

  • Usel
    Har senaste 3 månaderna köpt olika datorprylar hos Webhallen. Smidigt att boka på nätet och hämta i butik. Så långt allt väl. Tyvärr finns det en annan sida av butiken. Köp gärna men lämna aldrig tillbaka något. Tuffa öppet köp krav och det går väl att acceptera...

    Tyvärr är det samma visa eller värre när du råkat ut för en defekt vara. Vid datorbygge där jag inhandlade nätaggregat, chassi, moderkort, ssd-disk för ca 10000 kr uppstod problem med mitt nätaggregat Supernova G2 750(tjöt när datorn var avstängd). Läste på Sweclockers och var inte ensam om problemet. Monterade loss det och åkte tillbaka. Väl i butik - misstro, tystnad och en expedit som försvann och var borta i 10 minuter utan att säga något. Expediten återkom dock med beskedet att de testat aggregatet och att det tjöt även för dem. Jag fick ett nytt som det var noga med att bryta plomberingen på. Tänk vad denna hemska kund annars kunde hitta på?

    Tillbaka hem och ny installation med samma resultat - en tjutande dator. Plocka loss igen och åter till Webhallen. Väl där beskriver jag problemet med aggregatet igen. Samma tystnad och misstro samt personal som bara försvinner in i butiken. Denna gång var beskedet - det är inget fel på aggregatet. Jag fick inte heller lämna tillbaka det för att köpa ett dyrare av annat märke. Är detta 2014 eller 1970? Service? Butiken kunde tänka sig att köpa tillbaka aggregatet för 700 kr(jag hade köpt det för 999kr) eftersom jag använt det... Det var vad de kunde tänka sig efter att de sålt ett defekt aggregat till mig. Tack Webhallen ni är verkligen suveräna! Jag hade inget annat val utan accepterade tillslut fräckheten. Därefter köpte jag ett annat aggregat som nu är installerat och datorn låter och fungerar som den ska! Den tjuter inte längre i avstängt läge.

    Webhallen ni har behandlat mig som kund illa. Ni bryr er säkert inte men ni har verkligen ett förskräckligt sätt mot era kunder! MIn erfarenhet är från butiken i Fruängen.
    1 mån sedan
  • Hej Magnus,

    jag beklagar om vi har hanterat ditt ärende felaktigt! Om du för vidare information om ditt köp till fredrik@webhallen.com ser vi självfallet till att vår returchef tittar närmare på ärendet och ser om det har uppstått en miss i våra rutiner!

  • Usel
    Ok, jag har alltid tyckt bra om Webhallen, smidigt att man kan köpa prylar på nätet och hämta i butik osv. Aldrig några problem i butik osv.

    MEN beställde 2 st FIFA15 för en vecka sedan (release igår), fick inte hem spelet igår utan avi:n kom 11.00 idag. Hämtar spelen (?) som när jag kommer hem visar sig vara enbart ett?!
    I följesedeln står att det ska vara 2 spel men ligger alltså bara 1 spel i kuvertet.

    Detta är så otroligt oproffsigt att jag lutar åt att aldrig mer välja webhallen.
    1 mån sedan
  • Hej tjernström!

    Jag beklagar att du har haft dubbel otur med din leverans - dels anländer den sent pga. Postens hantering, dels. blev det en paketeringsmiss från vår sida. Om du kontaktar oss på fredrik@webhallen.com löser vi detta omgående åt dig!

  • Dålig
    Beställde en xbox one day one edition utan kinect förra lördagen. Den skickades från webbhallen på onsdagen! Och idag har jag fortfarande inte fått nått!
    1 mån sedan
  • Usel
    Om varan finns på hylla är dom snabba att skcika och håller vettigt pris. Men kundtjänst och udda varor verkar inte vara Webhallens starka sida.
    Efter att ha försökt få leveransbesked på en beställningsvara i över en månads tid utan resultat avbokade jag delar av min order. Har nu väntat 3+ veckor till på återbetalning av de avbeställda produkterna utan resultat.

    Kundtjänsten är under all kritik, "lovar" att komma återkomma via telefon/mail med besked men tiden går och inget händer innan du som kund konatktar dom igen. Och då upprepas samma visa igen och igen och igen och igen...

    Köp aldrig något annat än varor som finns på lager från Webhallen och sen är det bara att hålla tummarna att inget blir fel på din order/vara för så fort du behöver kontakta kundtjänst om något är det en saga utan slut. Katastrofalt hanternande av sina kunder.
    2 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Usel
    Kundservicen är det sämsta jag någonsin varit med om. Dom vill inte lösa problemet.

    Har haft kontakt med deras kundtjänst i över 1 månad nu då dom debiterade mig med fel belopp, och problemet är fortfarande inte löst då jag fortfarande inte har återbetala mig pengarna, trots att dom lovat detta.

    Dom vill dessutom inte ge kompensation som plåster på såret. Mycket oseriös kundservice som inte månar det minsta om kundens bästa.

    Dom har ofta bra priser på saker. Men förvänta er inte något om ni skulle behöva kontakta kundservice, för dom har ingen Service.

    Vil även poängtera för andra konsumeter att Webhallen har mycket sämre köpevillkor än andra företag. Dom erbjuder bara 2 veckors öppet köp, om man inte har öppnat förpackningen(konkurrenter brukar ha 2-4veckors öppet köp samt att man får testa produkten i den utsträckning det krävs).

    Sista gången.
    2 mån sedan
  • Hej!

    Något måste onekligen ha gått snett om det uppstått en feldebitering som inte är åtgärdad efter en månad, vi måste titta över detta med ekonomiavdelningen för att få klarhet i vad som hänt och lösa detta åt dig. Har du möjlighet att maila ditt order/ärendenummer till fredrik@webhallen.com, så att vi kan ordna detta omgående?

  • Dålig
    Köpen är aldrig ett problem och inte heller leveranserna. Supporten däremot, är en annan sak.

    Efter en hel månads tid slösad på detta så har jag inte fått min defekta produkt utbytt. Jag köpte ett nätagg som varit defekt ända sedan produktion till min dator. Jag kontaktade därför supporten angående detta. I två veckors tid av felsökande där delar byttes ut och testades i en annan dator och Googlande och ett flertal långa mail som tog timmar att skriva så bestämde sig supporten att ta in den för felsökning. Denna person läser inte heller mailen utan flummar igenom raderna och svarar med en del inkorrekt grammatik och endast ett svar varje dag eller var andra. Denna ignorerar också många delar av det jag skickar. Jag trodde först att de inte fick mailet så jag skickade det igen mitt på dagen och fick svar inom ett par timmar så vill ni ha svar från supporten, spamma dem med mail för de verkar konstant läsa de nyaste. Supporten håller dig inte heller uppdaterad utan det är du som får fråga. Denna har nu beställt ett nytt likadant eftersom de inte finns i lager någonstans (inte heller i resten av alla butiker i Sverige vilket är lite halvmysko) och jag har förklarat för supporten att det är extremt knappt om tid eftersom studier, högskoleprov samt jobbrelaterat är beroende av en dator. Jag frågade därför om jag möjligtvis kunde få byta till en produkt som faktiskt fanns i lager och betala mellanskillnaden (detta har jag gjort i en veckas tid) men denna person ignorerar detta VARENDA gång jag frågar. Jag har varit utan dator i två veckor nu och jag sitter runt 8-13 timmar varje dag, detta börjar slita något rejält på mitt tålamod och detta kommer från en person som sällan klagar. Jag är fruktansvärt trött på kontakten och "hjälpen" med/från denna person.

    Dessutom läste jag att dessa nätagg tillverkas av "Andyson" och de är kända för låg-kvalitét och är inte rekommenderad någonstans jag kollat. Såg även att det är risk för brandfara vid hög belastning då de brunnit för vissa så jag vet inte om jag ens vågar sätta in det i datorn med tanke på att sitter delar som kräver mycket av nätagget och som kostade strax över 8 000 kr. Källa på det här (se Templarius Power):

    http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page1425.htm

    Jag kommer definitivt tänka tre gånger innan jag beställer härifrån igen. Jag är mycket missnöjd med denna support och har förlorat flera veckor av ovärderlig tid inom en viktig tidsram.
    2 mån sedan
  • Hej SeiKun!

    Jag beklagar att du ärendet inte har löst sig ännu, jag skall självfallet be vår returansvarige att titta närmare på detta för att se var det har gått snett. Vänligen maila direkt till fredrik@webhallen.com så för vi omgående ärendet vidare för närmare undersökning!

  • Mycket bra
    Mycket snabb leverans. Utmärkta betalningsalternativ. Något rörig hemsida. Om Webhallen dessutom i likhet med många konkurrenter inför fraktfria leveranser blir det full pott!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Handlat på Webhallen massa gånger aldrig några problem. 10/10
    2 mån sedan
  • Perfekt
    har handlat från webhallen i många år, har alltid funkat bra1
    2 mån sedan
  • Dålig
    RMA:n är värdelös , lämna in ett par högtalare och fick tillbaka fortfarande paj efter en vecka utan att komma fram till något fel
    2 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej Eric,

    jag beklagar om detta inte löste sig efter inlämnande! Du får jättegärna maila ditt ärendenummer till fredrik@webhallen.com så ber vi vår returchef titta närmare på ärendet och se om något har gått snett i hanteringen!

  • Perfekt
    Väldigt bra hemsida oavsett vad du vill köpa, de har det förmodligen. Har köpt spel många gånger hos dem.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Bra
    Finns varan i lager är det inga problem. Finns dock inte det är det ingen höjdare då man har extremt lite information om när varan kan tänkas vara i lager, när den kan skickas osv.
    2 mån sedan
  • Usel
    Aldrig stött på oseriösare företag. Något har hänt med Webhallen sen komplett köpt dom?

    Jag köpte en Wii-u för 2 veckor sen. Den var i lager men den är fortfarande inte skickad.

    Jag ringde support och de sa att den skulle skickas i slutet av förra veckan, det gjorde den inte. Jag kontaktade dem igen, inget svar hos support.

    Ringde Webhallen kundtjänst, han sa paketet skulle skickas ikväll (vilket de inte gjort heller) Paktet var "borta" i deras lager men hade "hittats". Dessutom svarade en annan support på mailen nu på kvällen och sa att den skulle möjligtvis skickas sent nästa vecka? Haha, hur kan man behandla sina kunder med dessa lögner och svek. 0 kompensation

    AVSTÅ att handla på webhallen, personligen har jag spridit detta till alla mina vänner och de blev mycket upprörda då Webhallen var grymma för 10 år sen.
    2 mån sedan
  • Hej sunka!

    Jag beklagar om din försändelse inte har skickats än, det skall vi givetvis undersöka och se om vi kan finna orsaken. Du får jättegärna maila mig ditt ordernummer på fredrik@webhallen.com så tar vi oss en närmare titt!

  • Perfekt
    Fantastiskt bra sida som alltid levererar. Bra leveranstid, produkter i bra skick och trevlig kundtjänst.

    Köpte en ganska dyr router som inte fungerade, och när jag reklamerade den gick det väldigt smidigt. Routern i fråga fanns inte kvar, vilket de löste genom att uppgradera till en nyare modell. Allt var klart på runt tio minuter.

    Webhallen rekommenderas starkt!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Förstahandsvalet vid många köp, alla köp har fungerat nästan felfritt!
    + Avboka varor som skall hämtas i butik utan kostnad.
    + Ganska bra pris.
    + Lätt att byta produkter.
    - Ofta långa köer i butikerna.
    - Enda väl fungerande sättet att handla är genom deras hemsida. Väl i butiken är det svårt att hitta varorna man söker eller få hjälp pga. de alltid står bakom disken och många står i kö.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Riktigt bra butik! Lämnade in min dator då mitt nya moderkort hade fabrikationsfel, tog 5 dagar innan den var klar och dessutom hade dom sett att chassit krånglade och bytte då ut det! Riktigt bra service!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Lade en beställning på två produkter för elva dagar sedan. Sedan dess står de som "Under behandling" och jag har inte hört ett ord om varför.

    Nu när jag gick in och tittade på själva produktsidorna står det på den ena "OBS! Produkten har utgått!". När blev det så, och varför har ingen hört av sig till mig?
    2 mån sedan
  • Hej danielsan,

    utan att ha tittat närmare på din order skulle jag uppskatta att en eller båda av artiklarna inte fanns inne i just centrallagret när du lade din beställning, vilket gjort att ordern inte kunde skickas omgående. I de allra flesta fall när man finner att en artikel man har beställt har utgått så har vi exemplar för att täcka de sista innestående ordrarna, men att den tas bort från websidan för att undvika överbokning. Om du mailar oss ditt ordernummer på fredrik@webhallen.com så undersöker vi saken omgående!

  • Usel
    Webhallen har ingen "nöjd kundgaranti" vilket medför att inte kunden kan returnera varor via öppet köp om han/hon brutit förpackningen. Det verkar vara en av de få butikskedjorna som inte har detta i system och därför är man som kund fast med en vara om man ville titta närmare på den innan man bestämmer sig. Rekommenderar starkat att man använder andra butikers prismatchning för att få samma produkt till samma pris (om nu webhallen är billigare).
    2 mån sedan
  • Hej GzX!

    Anledningen till att vi inte tar tillbaka varor i butiken vars plombering har brutits är att man som kund skall kunna känna sig trygg med att ingen annan har använt produkten innan man införskaffat den, till skillnad från många andra återförsäljare som istället väljer att återplombera varor. Vi hoppas att du har förståelse för vårt resonemang och önskar dig en fortsatt trevlig vecka!

  • Dålig
    Köpte en Samsung S5 G900 för 5700:- som visade sig vara trasig på flera sätt. Dels saknar ett band över skärmen "känsel", dels oscillerar GPS:en mellan helt korrekt position och en slumpmässig felposition några km bort.

    Jag ringde Webhallen dagen efter leverans, och efter lite förhandling lovade de att utbyte skulle finns tillgängligt inom max två dagar.

    För att korta lite i historien, kom jag till butiken 7 dagar efter reklammation då jag inte hade möjlighet i mellanperioden. "Reklammationschefen" i Sveavägsbutiken vägrade nu att byta ut telefonen med hänvisning att det var emot "regler".

    Jag försökte förklara att lagen står över "regler" men reklammationschefen var inte imponerad.

    Konsumentköplagen definierar begreppet "Fel på vara" (§ 16-21) och eftersom en smartphone med trasig pekskärm utan tvekan uppfyller kriterierna kan kunden invokera § 22:

    "22 § Är varan felaktig enligt 16-21 §§, får köparen enligt 23, 24 och 26-29 §§ kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller häva köpet. Dessutom får han kräva skadestånd enligt 30-32 §§."

    Jag krävde omleverans. Webhallen gick med på det. Reklammationschefen bestämde när jag, kunden, kom till butiken att omleverans inte skulle ske.

    Nu har jag tagit det legala vägen, och har skrivit ihop en stämningsansökan. Mitt råd: Ge dig inte mot ohederliga butiker, lagen är fullt läsbar och du kommer vinna i domstol!
    2 mån sedan
  • Hejsan!

    Jag beklagar att du inte kände att vi kunde lösa ärendet tillfredsställande i butiken i samband med inlämnande av din Samsung-telefon. Det stämmer att enligt Konsumentköpslagen har man rätt att be om att få ärendet avhjälpt, exempelvis genom utbyte, men återförsäljaren har då rätt att neka detta om kostnaden skulle bli oskälig. I det här fallet skulle ett utbyte av telefonen till en helt ny bli oskälig, och därför nekades det mycket riktigt i butiken. Vi kan dock fortfarande ta emot din telefon för service, om du önskar.