Sveriges största sortiment?
Snabb leverans.Butiker i Sthlm
GBG, Malmö, Upps, Linkp, Vås

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i listor: datorFourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 15 år sedan
(data från 2014-07-27)
Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.93)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Efter att ha varit en lojal kund och handlat på Webhallen i många år för många tusentals kronor har jag nu bestämt mig för att aldrig igen handla i denna butik någonsin igen, de har absolut INGEN goodwill. Köpte igår (2014-07-26) ett headset i deras butik för ca 600 kr, kom hem, öppnade förpackningen och tog på mig headsetet enbart för att inse 10 sekunder senare att jag inte alls tyckte om det, det satt inte skönt helt enkelt. Dagen efter gick jag till butiken och vill göra ett återköp och köpa en dyrare vara men de absolut vägrade, ingen goodwill whatsoever.

    För Webhallen borde det vara mer värt att ge mig lite goodwill efter alla dessa år och ta tillbaka varan (trots att de gör en liten förlust på att ta in den) då det givetvis leder till positiva synergieffekter i form av att jag tex sprider deras goda rykten till bekanta. Istället väljer de att spara ett par kronor samt en förlust av en trogen kund och dålig pr.

    Tråkigt att det ska vara så men vill de inte ha mig som kund längre so be it..
    1 dag sedan
  • Hej RenderMonkey,

    Via våra butikskvitton informerar vi om att återköp enbart görs på plomberade produkter, men om du känner att du har fått ett felaktigt bemötande i vår butik får du gärna maila mig på fredrik@webhallen.com så för jag ditt ärende vidare till behörig butikschef.

  • Usel
    Lade en beställning på ett moderkort som fanns i lager i Solnabutiken 07/20 (söndag) för utlämning i butik Stockholm. Ringde kundtjänst 07/21 (måndag) för att bekräfta att kortet skulle skickas samma dag. Enl kundtjänst kunde jag förvänta mig det och att kortet skulle vara framme absolut senast onsdag. Informerade om att jag hade möjlighet att åka ut till solna om det var så att det fanns risk för att det skulle vara försenat, men det skulle inte hända enl kundtjänst.

    Väntade på mail om att ordern fanns att hämta ut på tisdagen, ingenting men det är helt okej, onsdagen, ingenting och börjar bli lite irriterad. Beger mig till butiken efter jobbet men får reda på att inget kort kommit dit. Torsdag, inget mail. Ringer igen idag 07/25 och får reda på att kortet skickats först igår och KANSKE är framme i butiken tills idag.

    Känns inte alls okej att vänta 5 dagar på ett kort som skulle skickas knappt en mil. Det är lättare för mig att ta mig till Sthlmbutiken, absolut, men hade jag fått reda på att det skulle vara en sån här väntetid hade jag tagit mig tiden att åka ut till Solna.

    Fick också reda på att det är omöjligt som konsument att kopplas till personal som fysiskt befinner sig i butikerna, det är under all kritik.

    UPPDATERING:
    Kritiken gäller egentligen bara Webhallens kundtjänst och deras hantering av ärenden och respekt mot kunden. Alla gånger jag har varit inne i Stockholmsbutiken har varit väldigt positiva upplevelser och det känns som att de faktiskt försöker lösa saker. Men de hamnar i en jobbig position när kundtjänst lovar saker som de sen lämnar för vinden utan uppföljning
    3 dagar sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Hej Llodrin,

    jag beklagar att det uppstod förseningar i logistiken, vilket gjorde att ditt grafikkort inte gick iväg på utsatt tid. Vi schemalägger vi dagligen interna transporter och i nästan alla fall kommer de fram på utsatt tid. När vår kundtjänstpersonal tittade på grafikkortet var det alltså schemalagt för transport och utgick från den informationen, men vi beklagar åter igen att det i ett senare skede uppstod logistiska förseningar.

  • Usel
    Varning!
    Hade oturen att få en defekt vara från dessa vilka i sin tur inte knappt gjorde någon ansträngning alls för att rätta till sitt fel. Inte nog med att varan var defekt hade den dessutom ingen plombering eller försegling, fick alltså en använd vara. Har inte fått någon som helst erbjudan om ny produkt eller att häva köpet vid kontakt med kundservice utan fick själv ställa krav som de senare inte gick med på, trots att jag har konsumentköplagen på min sida! Har både ringt då killen jag pratade med inte visste något och inte kunde ge något svar och skickat mail men inte fått ordentliga svar utom att kundservice beklagar sig men inte tänker hjälpa till alls.
    3 dagar sedan
  • Hej Diavo92!

    Det låter märkligt att någon form av ersättande produkt skulle ha erbjudits om du av misstag fått en defekt och/eller använd artikel istället för en ny. Du får jättegärna maila mig detaljerna kring detta på fredrik@webhallen.com så undersöker vi det närmare!

  • Usel
    Varning, kära medkonsumenter!

    Webhallen byter inte din espressomaskin om du råkar berätta att du öppnat locket på den yttre oplomberade kartongen. Trots att samtliga inre förpackningar är på plats med obrutna plomberingar och att maskinen har varit ur sin kartong mindre än 15 sekunder.

    Om du däremot inte berättar att du har lyft på locket så får du lämna tillbaka den.

    Nu sitter jag här med fel espressomaskin för 1500kr med samtliga plomberingar kvar och ångrar att jag valde att handla hos Webhallen.

    Om jag hade betalat via webben hade jag kunnat åberopa lagen om returrätt, nu är jag bara fet-rökt och ledsen.

    /Mattias
    3 dagar sedan
  • Hej Mattias,

    Jag beklagar om du känner dig missnöjd med hanteringen av ditt ärende. Vi skulle inte ha anledning att neka ett köp av en vara om alla yttre och inre plomberingar av en produkt är intakta, så det kanske uppstått ett misstag eller missförstånd. Nu har jag inte sett maskinen i fråga och kan därför inte avgöra dess skick, men om du kontaktar mig på fredrik@webhallen.com för jag det vidare till ansvarig butikschef så att denne får sätta sig in i ärendet och återkomma till dig snarast möjligt!

  • Utmärkt
    Otroligt snabb leverans.
    4 dagar sedan
  • Utmärkt
    Har gjort mer än 50 beställningar under ca 8 år (Allt från TV-spel, datortillbehör och datorkomponenter till sällskapsspel, damsugare och diskmaskin). Har aldrig haft några problem eller negativa erfarenheter. Bra priser, tillgänglighet och utbud.
    5 dagar sedan
  • Usel
    Otroligt dålig service. Oerhört jobbiga att göra med ifall man har fått en defekt vara.
    7 dagar sedan
  • Hej!

    Jag beklagar om du känner att du har fått ett negativt bemötande i samband med att en av dina varor varit defekta. Dessvärre framgick det inte vad detta gällde närmare, men du får gärna maila mig direkt på fredrik@webhallen.com så kan vi undersöka detta närmare tillsammans med returavdelningen!

  • Utmärkt
    Bra pris på tv-spel och diverse andra goda saker!
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Grymma!
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Aldrig några problem, 35 ordrar levererade i tid under 4 års tid :D
    14 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    De flesta leveranser har gått bra, men vid ett tillfälle så hade de ej den vara (torktummlare) som jag beställde. De gav mig förslaget att byta eller få pengarna tillbaka. Den vara de ville att jag skulle byta till sa de kostade mer, men jag skulle få den för samma pris som ursprungsvaran. Problemet var att när jag själv kollade upp torktumlaren så drog den nästan dubbelt så mycket el som den jag beställt från början. Enligt normal användning så skulle det kosta mig ca 400 kr per år extra. Detta var väldigt fullt gjort av Webbhallen. Jag valde då pengarna tillbaka, men var tvungen att ringa flera gånger till dem för att de skulle betala ut pengarna. Det tog ca 30 dagar, istället för lovade 2-3 bankdagar.

    OBS! När det går rätt så har de en bra service.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    1
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Jätte nöjd med köpet +++
    21 dagar sedan
  • Usel
    Min 5 åriga son hade sparat ihop egna pengar för att köpa sig lego chima lejonens chi tempel. Beställde legot den 20/6 (midsommarafton) och väntade mig att det tidigast skulle skickas måndag 23/6.

    På onsdag 26/6 ringde jag webhallen och frågade vad som hänt med leveransen. Då fick jag svaret att paketet tydligen fastnat i någon butik och att han skulle skicka det vidare till mig, och att jag kunde vänta mig att få det senast onsdag den 2/7. Ringde på torsdagen och undrade återigen vad som hänt då jag fortfarande inte fått legot. Min grabb frågar varje dag vart hans lego är. Då drog ni samma visa igen att paketet fastnat i någon butik och att.... -Nä, det fick jag höra förra veckan med sa jag! -Jaha, men då måste det varit någon annan som hamnat före dig i kön (Legot är restnoterat så det fanns bara 2 st kvar då jag beställde.) Men vi skickar det så du har det 9/7 på onsdag i nästa vecka.
    Jag frågade om jag inte får någon kompensation för allt strul. -Jo, du kan få fri frakt på nästa beställning.... Hyvens!

    Har ni så dålig koll på vilka beställningar som skall gå till vem och skall kunden behöva ringa och kolla om paketet kommit iväg? Ni borde ju ha ett bättre system som talar om att varan fastnat, blivit dubbelbokad.

    Fruktansvärt dåligt skött.
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    Har beställt både datorer och elverktyg när Webhallen varit billigast. Upphämtning i butik har funkat smärtfritt.
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra priser, snabba leveranser och vettiga betalningsalternativ.
    1 mån sedan
  • Bra
    bra priser dock lite strul ibland
    1 mån sedan
  • Perfekt
    good
    1 mån sedan
  • Usel
    Dåliga. Fel information och långsam leverans. Kundsupporten var ett slag i ansiktet. De vet i princip ingenting. Två av varorna var ej hemma trots motsatt information på webbsidan. Jag avråder å det bestämdaste att befatta er med Webbhallen. Beställde varorna 140603. Idag 140618 har jag fått inalles en vara av tre beställda varor. Gör era beställningar hos Dustin som det går att lita på.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Fått både bra och dvliga erfarenheter. Saker de producerar/sätter ihop själva kan ha varierande kvalitet, ev använda second hand-komponenter till nya produkter. Min data som jag köpte här har jag fått lämna in 3 gånger innan den fungerade bra.

    I andra fall är de alltid trevliga, bemöter mina problemområden och är snabba. Alla arbetare har även en stor kunskap om allt som har med teknik att göra.
    Men jag blir ibland misstänksam om det går "för" snabbt, hur blir kvaliteten och hållbarheten på lösningen, om de hafsar genom allt?

    Ypperligt bra hemsida annars, Konsumenten får full koll på hur lagerbehållningen är och hur länge det dröjer innan leverans sker.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    De har billiga priser, har det mesta som man är ute efter och levererar. Rekommenderas varmt!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Grymma! Rekommenderad varmt!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Inte alltid billigast men har det mesta i lager (för avhämtning i butik samma dag) och personalen kunnig med bra servicekänsla. De var även väldigt proffsiga den gång jag fick reklamera router som gick sönder, fick en ny direkt och de skötte ärendet mot leverantören :-)
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    I Internethandlandet är det viktigt för mig att det jag beställer finns och levereras inom några dagar. Det är också viktigt att jag kan betala utan att att faktureras via Klarna!
    Webhallen visade sig inte möta något av dessa två kriterier.

    Eftersom jag inte under några omständigheter accepterar att betala med faktura från Klarna så valde jag att hämta varorna i butik och där betala dem kontant.
    När jag skulle hämta varorna i butiken i Solna hade de sålt varan över disk till en annan kund.
    Mitt förslag att de som kompensation skulle skicka en ny beställning hem till mig, utan fraktkostnad kunde de inte lösa.
    Föreslår att Webbhallen utbildar sin personal i kundvård!
    1 mån sedan
  • Hej, vi erbjuder betalning med kontokort, bankbetalning, bitcoin, paypal, seqr, postförskott, betalning i butik (kontant eller kort) samt via klarna (avbetalning samt faktura på 14 dagar). (För Företagskunder erbjuder vi ytterligare 2-3 betalsätt)
    Med andra ord finns det en lång rad alternativ att använda förutom Klarna.

    Däremot får vi verkligen be om ursäkt om vi råkat sälja en bokad vara.

  • Dålig
    Fungerar inte betala med kort eller paypal,
    1 mån sedan
  • Hej, vi har inte haft några rapporterade problem med varken Paypal eller kortbetalningar under förra veckan så troligtvis låg problemet inte i vår ände.

  • Knappt godkänd
    Var riktigt snabb och beställde en LG Gpad 8.3 på rea när mailutskick från dem kom.
    Fanns i lager hos vissa butiker då.

    Ordern gick och fick mail samt så drogs mina pengar.

    Efter några dagar fick jag ett till mail då de säger att den inte finns att få tag i av leverantör och cancellerar min order. De skriver också att jag måsta höra av mig om jag vill ha igen mina pengar......!
    Fick ringa dit och vara besviken över deras sätt och be dem sätta tillbaka pengarna på mitt visakort som jag betalade med. Kasst, tar tid o kraft samt kör med lockvara i detta fall.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Flawless service! Hade köpt trådlösa hörlurar på webhallen i Fruängen. Insåg ganska snabbt efter att jag packat upp dem att dem passade inte min huvudform alls och sökningsreglaget för signalen fungerade uruselt. Drygt 14 dagar senare gick jag tillbaka, med ganska låga förhoppningar om att kunna byta då jag brutit förpackningen. MEN dem bytte ut produkten. Är extremt nöjd! Problemet med hörlurar, något som kassören också tillstod, är att dem alltid kommer i förslutna förpackningar och därför är det omöjligt att på förhand veta om dem sitter bra. Stort tack för perfekt service och jag kommer definitivt gynnar er igen.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Webhallen har under de åren som jag har handlat hos dem(mest över nätet, men någon gång även avhämtning i butik) alltid lyckats skicka produkterna inom en mycket rimlig tid så länge de funnits i lager.
    Priser har många gånger varit bland de allra lägst i alla fall vad gäller datorkomponenter.

    På senare tid har de dock gjor mig lite besviken, jag ska förklara varför; Jag beställde ett chassi från dem vilket var något prissänkt och fanns i en av deras butiker. Efter 4 arbetsdagar stod min order fortfarande som (under behandling) vilket gjorde att jag tog kontakt med deras kundtjänst vi e-post.
    Det som gjort mig missnöjd är kontakten jag haft med deras kundtjänst, att chassit inte kom fram förrän på den 9:e arbetsdagen efter det att min beställning var lagd hade sin förklaring. Men det tog mig tre (3!) vändor i min mailkontakt med webhallen innan jag fick denna förklaring. Det verkade nästan som om de inte ville svara på min fråga förrän jag hade gjort dem säkra på att jag inte bara skulle ge upp ärendet efter de två första undanflykterna.

    Det verkar dock som om det kan bero på vem man får prata med, i ett annat ärende till kundtjänst fick jag raka svar på en gång och ett väldigt trevligt bemötande, dock från en annan person.

    Summering: 9 arbetsdagar är för lång tid för en order att levereras när produkten finns i en av deras butiker, men jag hade kunnat leva med det om det faktiskt verkade som om någon på deras kundtjänst brydde sig om att det oroade mig och inte bara undvek mina frågor.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid lika suveräna, beställt flertalet gånger därifrån och alltid haft snabb paketering och inga problem med varor ifrån de.

    Även fyndvarorna som har ett klass-system är prima (bara läsa beskrivning för olika klasserna så kan man bilda sig en uppfattning om det känns värt att köpa produkten som en fyndvara istället för ett oöppnat exmplar till fullpris).

    Och sedan så är det alltid välpaketerat, och mejl-kontakten är alltid grymt bra ifall det är något man måste avbeställa eller om det är någon ändring som man måste göra på ordern.

    Värt att tillägga är att under alla åren som jag har handlat ifrån de så har jag aldrig behövt ha kontakt med de om något garanti-ärende eller dylikt, så jag kan inte uttala mig om deras service så men de är alltid förstahandsvalet när jag ska köpa något.
    2 mån sedan
  • Usel
    - Usel service
    - Följer inte Konsumentköplagen
    +Ligger centralt (Men det är det många som gör)

    Köp aldrig en mobil på Webhallen säger jag bara, för om det visar sig va ett dåligt ex eller nåt händer med den då är du körd!

    Köpte en HTC hos dom förra året, det tog tre veckor innan den dog, gick naturligtvis tillbaks med den direkt och dom skicka iväg den på lagning, dom kunde inte säga hur lång tid det skulle ta men det tog en månad innan den kom tillbaks. Reparationsverkstan verkar inte va den bästa för det här upprepades 3 gånger, och jag kan säga att uppemot en månads väntetid verkar vara standard. Det ska tilläggas att den långa väntetiden inte är verkstans fel, för när den gick sönder sist så konstaterade den nonchalanta expediten att det kunde ta nån vecka innan nån på Webhallen orkat kolla på den för att se om man skulle skicka den vidare..

    Varje gång den reparerades så försvann även Copterskyddet, något som Webhallen vägrade stå för, men som räknas som en "faktiskt kostnad vid reklamation" något som man har rätt till enligt konsumentköpslagen.

    Jag tycker att jag har varit mer än tålmodig när det gäller Webhallen, men efter att ha väntat i över en halvtimme på att ens få göra en fjärde reklamation och häva köpet så möts man av ett lagom drygt "Vi får se, nån ska titta på den". Mm Tack! jag vet vad det betyder, lär ta några veckor..

    Som många andra varit inne på redan så är de flesta (inte alla) i personalen rätt kass vad gäller attityd iaf i butik :/
    2 mån sedan
  • Hej Eriksn,

    jag vill börja med att beklaga de många turerna kring ditt ärende och bemötandet du fick i butiken. När en enhet går in för service kan det bli ett par veckors hanteringstid. Dels har serviceverkstäder ett flertal ärenden som behövs åtgärdas, dels kan det också behövas beställas in reservelar då de inte har möjlighet att lagerföra samtliga komponenter.

    När det kommer till beslut om hävning av köp är det dock korrekt att det inte är ett beslut som kan tas i kassalinjen, det tar vi istället med returavdelningen som har större insyn i våra returprocedurer. Om du är missnöjd med de besked du har fått av vår personal är du dock givetvis välkommen att maila mig på fredrik@webhallen.com så för jag det vidare till vår returchef för närmare undersökning.

  • Utmärkt
    + Bra utbud och priser
    + Bra leveranstid(beställde tisdag förmiddag, hade varorna onsdag)
    + Butiken i Uppsala har fantastiskt trevlig och hjälpsam personal

    - Butiken i Solna har personal som endast verkar besvärade om man ska köpa något eller om man har frågor om något. Ohjälpsamma och lata med dålig attityd.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    9/10 för att jag fick ett öppnat paket PS4.

    MEN. Hörde av mig i fredagskväll och berättade att jag va besviken.
    Fich svar i måndags-morgon och nytt paket skickades igår kl 06, fick det idag (returen av mitt nuvarande skickades idag EFTER att jag fått det nya!) Så jag fick snabbt svar, bra service samt att det nya paketet kom jättefort!

    Dålig service hade förmodligen landat på runt 5/10 men ICKE!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte för över 20 000 hittills hos Webhallen och blev aldrig besviken av deras service. 10 stjärnor till.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Höjer betyget igen då jag tycker att de flesta köp jag gjort på sistone fungerat bra. Fint att småsaker kan skickas som brev till låg kostnad.

    (Mitt flera år gamla omdöme löd: Hyfsat sortiment, men otroligt irriterande när produktbilderna inte överensstämmer med de produkter som man får. Produktbilderna i internetbutiken föreställer ibland bättre och finare versioner än det de verkligen säljer (gällde t.ex. kablar). Jag har blivit rejält besviken vid några tillfällen när jag öppnat paket från Webbhallen.)
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Funkade kanon, allt bra.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra och smidig handlare, särskilt om man råkar bo i en stad där de har en fysisk butik.
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    fick igår hem min bosch elektriska hyvel. att boschs plomberingsetikett hade öppnats innan ja fick varan tycker ja är dåligt. köper man en ny vara ska den vara helt orörd. just därför ja köper bosch för att ingen ska har varit där i och spökat. annars gick leveransen blixtsnabbt
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Uppdatering (Webhallen behåller sina 10 stjärnor från mig):

    Har nu, inom loppet av två månader, haft två produkter som jag behövt reklamera - ett grafikkort och ett tangentbord. Bemötandet från Webhallen hade inte kunnat vara bättre - de har omgående beställt ersättningsprodukter (eftersom de inte haft dem på lager i Gbg) vartefter jag kunnat gå till butiken för att byta ut de trasiga efter 1-2 dagar.

    Jag försöker i möjligaste mån köpa från Webhallen och har aldrig blivit besviken (skall nämnas att det är butiken i Göteborg som jag har erfarenhet av), bemötande och kunnande är topp!
    ______________________
    Klockren butik
    + Bra utbud
    + Riktigt bra priser (ofta billigast på prisjakt)
    + SAMMA PRIS PÅ NÄTET OCH I BUTIKEN (jag ÄLSKAR verkligen detta!)
    + Hjälpsam och trevlig personal som engagerar sig

    Jag har köpt ett par datorer och massor av komponenter/tillbehör och aldrig blivit besviken!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Mycket bra utbud och smidigt med lokal butik vid eventuella problem. Ofta bäst priser.
    3 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Asus vivoPC från Solna butiken i julas, den startar av sig själv efter korrekt avstängning och ibland startar inte upp alls, har fått lämna in för felsökning och åtgärd fem gånger, sista gången begärde jag reklamation då de inte lyckats lösa problemet. Webhallen vägrar och påstår en massa strunt. Jag har själv hittat en ett antal kritiska felloggar på datorn som inte felsökningen gjort, ändå försöker de med att garantin inte omfattar 3:e parts mjukvara. Vilken dator i världen inte använder någon 3:e parts mjukvara?? Jag jobbar själv med IT och datorer, har haft ett antal datorer och äger två andra hemma med exakt samma mjukvara, så jag vet vad jag pratar om. Och felet uppstår även vid en ren installation. Nu är datorn inlämnad igen och jag skickat in en formell skriftlig reklamation, ska anmäla till konsumentverket och ARN. Man kan bara inte behandla sina kunder på det här sättet! I fyra månader har vi inte kunnat använda datorn och inte ens ett byte har de erbjudit! Skamlöst Webhallen! Jag har handlat mycket på Webhallen genom åren, men nu är det slut med det!
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra nätbutik!
    3 mån sedan
  • Usel
    Köpte ett NUC-paket över disk för 2490 kr + en Windows 7-licens.
    Första NUCen hade värmeproblem och kraschade med någon timmes intervall.
    Andra NUCen som jag fick i ersättning för den första klämde de av antennkabeln på när den var inne på service.
    Tredje NUCen jag fick hade extremt dålig WiFi-prestanda (ca 0,08Mbit)
    Nu började jag lessna och bad dem att faktiskt funktionstesta datorn innan de lämnade ut den.

    Efter ett tag fick jag samtal om att "det finns vissa kompatiblitetsproblem med nätverkskortet och NUCen" som jag köpt som paket. Jag blev erbjuden att uppgradera till en annan NUC för 800kr eller att häva köpet på NUCen. Accepterade uppgradering trots att det innebar en stor merkostnad. Efter en dryg vecka hade de fått hem minne som passade till den nya NUCen men ringde och sa att de fortfarande inte fick WiFi att fungera och att de testat olika nätverkskort. Jag blev då åter erbjuden återköp eller att testa med USB-nätverkskort som borde fungera men inte hade samma prestanda som instickskortet. Nu var jag ordentligt less och valde återköp.

    I butik fick jag veta att de gjorde ett stort undantag när de tog tillbaka paketet trots att jag inte hade förpackningarna kvar (det hade då gått ca 1 månad och vem sparar tex plastförpackningen till RAM-minne?)

    Windows 7-licensen kunde de absolut inte göra återköp på. "Den går ändå inte att använda till en annan dator nu och vi gör aldrig återköp på licens oavsett orsak". "Vår förlust på detta är redan större än kostnaden för licensen så du förlorar inte lika mycket på detta som vi."

    Så nu sitter jag här utan dator och med en Licens som jag inte kan använda. Och allt detta beroende på att Webhallen sålde ett datorpaket med hårdvara som inte fungerade tillsammans.

    Trevlig personal, men att jag som slutkund skall förlora lika mycket som Webhallen när de säljer hårdvara som inte fungerar ihop är uselt.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Världsklass kommer ihåg när dom började som en liten futtig boutique på Fridhemsplan och var redan då grymma på det dom gör. Bra service, snabba leveranser det är nästan som att handla på Harrod's du får en känsla av att dom har koll på allt.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Webhallen är riktigt, riktigt bra.

    Har handlat galet mycket hos dem (är Black medlem) och allting har gått väldigt smidigt. Har alltid fått mina varor på utsatt tid osv, men detta är något jag tar för givet.

    När Webhallen skiner är när man råkar ut för en defekt produkt, alltså vid returärenden.

    Då har Webhallens butik i Göteborg hjälpt mig på bästa möjliga sätt. Många gånger kan man få löst sina ärenden på ett par minuter, som längst har de behövt felsöka ett grafikkort i 10 minuter kanske, otroligt skönt att de löst allt detta för mig när jag är på plats.

    Deras rankingsystem för medlemmar är riktigt smart också, man känner verkligen att man belönas för att vara en trogen kund, speciellt med tanke på att jag plötsligt fick en julklapp hemskickad av Webhallen, roligt :)

    Enda punkten som inte är 10/10 är Webhallens butik i Sisjön, de är inte riktigt lika tillmötesgående med returärenden, men det löst jag snabbt genom att åka till Göteborg istället, där samma produkt godkänns byts ut på ett par minuter. Därför jag endast åker till Göteborgsbutiken. Butiken i Sisjön har alltså ett och annat att lära sig från sina Göteborgskollegor, som alltid går ett steg extra för att hjälpa kunden :)
    3 mån sedan
  • Bra
    Jag beställde ett nätagg som visade sig ha ett produktionsfel. Jag returnerade det och ville byta till ett annat märke. Webhallen tog då frakt TRE gånger, trots att returen skulle vara fraktfri. Hävde köpet utan problem.

    ---

    Jag förhandsbokade ett spel som skulle släppas på en fredag. När fredagen kom så kom inte spelet. Jag kollade med en lokal spelförsäljare. Visade sig att de hade det på releasedagen, 10:- billigare! Webhallen skyllde på leverantörsproblem, men det påverkade bara förhandsbokningarna. De sålde det i sin butik! Jag trodde att det var en FÖRDEL att förhandsboka, men det var ett misstag.

    ---

    Dags för en uppdatering och betygssänkning. Igen.

    Igen en förhandsbokning av ett spel. Igen en veckas försening. Igen skyllande på leverantörer. Igen hade lokala spelförsäljare det till försäljning på releasedagen.

    Jag litar inte längre på Webhallen utan använder dem bara till att beställa gamla saker OM de har bra pris. Förhandsbokningar hos Webhallen går inte att lita på.

    ---

    Köpte en dator. Öppnade lådan hemma, trasig skärm. Åkte tillbaka med den, väntade en halv vecka, fick en ny dator, åkte hem, öppnade lådan, trasig skärm igen! Tredje gången gillt fick jag personalen att öppna lådan i butik. Bra service, inget krångel från Webhallen. Acer däremot..
    4 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Bra
    Överlag bra,men i bland lite otrevlig personal.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Underbar butik, litar 100% på dom. dom får 9/10 för det har hänt att det tagit längre tid än väntat men förutom de så rekommenderar jag dom starkt.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat hos Webhallen sedan 2002, och för mig har det aldrig varit några problem.
    Det är endast en gång som leveransen drog ut lite på tiden och tog ca 1 -1,5 vecka, då jag beställde väldigt många spel, ungefär 12st. Men det är godtagbart.
    Annars har det gått smidigt med ca 2-3 dagars leveranstid.
    Har aldrig behövt lämna tillbaks något hos dem så jag kan inte yttra mig om deras service på det planet.

    Allt som allt går det för det mesta fort och smärtfritt.
    Beställde en S4-LTE i Söndags, och fick den på Tisdagen. Dessutom fick jag medlemsrabatt på 300 SEK, vilket var väldigt välkommet!
    Har inget att anmärka på.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb frakt, bra kundtjänst och har oftast bland de bästa priserna.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Dålig
    Så fort dom inte har något i lager så verkar det bli kaos, har fått en delleverans och försöker få reda på om jag kan byta en vara som är restnoterad genom att skicka mail, fortfarande inte fått något svar på detta, har gått ca en vecka nu.... =(

    Uppdatering: Ringa ska man tydligen inte göra om man vill ha tag i webhallen, ingen köinfo, ingen förväntad tid eller plats anges i telefon. Lång tid för svar på mail, anställ fler på kundtjänst?

    Uppdatering 2: Dålig återkoppling på mail (räkna inte med svar på mail inom 24h), webhallens tillgodosystem verkar starkt frånkopplat ordersystemet.... sänker betyg
    2 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Hej scorpio!

    Jag beklagar om du inte erhållit svar på ditt tidigare mail, det är möjligt att det fallit mellan stolarna när vi bett om besked från vår distributör så att vi kunnat ge dig ett korrekt svar gällande leveranstid. Om du mailar mig på fredrik@webhallen.com kan vi givetvis undersöka detta närmare och se vad vi kan göra för att avhjälpa felet!