Tack för din röst!

Rösta på IT-Shoppen i kategorin Datorer och Mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är IT-Shoppen en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Detaljerad information IT-Shoppen har fått betyget (6.84)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    Dålig köpupplevelse. Krav på att bli kund, krav på att fylla i personnummer, krav på att fylla i portkod. Dålig information om fraktsätt. Funktioner som inte fungerar.
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket bra service och en bra och snabb leverans.
    Beställde en speldator och fick råd vi supporten innan köp.
    Snabbleverans och bra priser.

    Rekommenderas 10/10!
    4 dagar sedan
  • Usel
    Varning för IT-shoppen!
    Denna firma är alltigenom fejk. Beställde en LG soundbar, som skulle finnas i lager och skickas samma dag. Har ännu inte efter 4 veckor fått leverans och kommer nu att polisanmäla för bedrägeri. Detta är inte ett seriöst företag, obegriplig svenska och urusel stavning i kontakter, man utlovar leverans men finns någon inte koll på lager och leveranser. Man är också direkt oförskämd i mejlkontakter. Då man googlar närmare förstår man att det är ett extraknäck i köket i ett hus på landet. Tydligen har man import från Asien via olika leverantörer, därför tar det en månad eller mer för leverans. Försöker nu häva köpet men det accepteras inte trots att lagen är entydig. Använd etablerade e-handelsföretag och strunta i geschäft som IT-shoppen!
    16 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra priser, bra betalmöjligheter och hyfsade leveransalternativ.
    Lite för lång leveranstid dock.
    2 mån sedan
  • Usel
    Löfte som inte stämmer om leveranstid, returer, priser, osv och vid mailkommunikation och även vid telefonkontakt får man väldigt otrevligt bemötande från "kundservice". Om dem överhuvudtaget tar sig tid att svara vill säga. Får man något svar alls så är dem snabba på att komma med ursäkter för det är ju aldrig deras fel.
    Jag håller mig till pålitliga shoppingsidor i fortsättningen och betalar gärna lite mer för att allt ska fungera.
    Jag har inte riktigt följt recensioner innan när folk skrivit dåligt om något företag eller så men om man ser här nedan på kritik och svar så förstår jag nu att jag skulle tagit det till mig innan jag gick in i denna "fällan". Hoppas mitt inlägg stoppar någon att beställa från denna "butik" eller iallafall tänker en gång till innan man anlitar dem. Googla andra alternativ kanske och läs betyg från andra om det finns sådana.
    3 mån sedan
  • Usel
    fick ett bra pris på en dator och bra betalningsalternativ, men problemet är att jag fick vänta ungefär 4 veckor, varje gång jag ringde så sa dem, ja det kommer snart. på väg,,..
    4 mån sedan
  • Hej

    Tyvärr kan det ta tid vid order på produkter som är beställnings varor och ej finns i lager för leverans direkt.
    4 veckor är ingen direkt tid som är lång. Ibland kan vi få ett leveransdatum av leverantören och kan då meddela kunden detta.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Dålig
    Från beställning på webbsidan till mottagandet av varan tog det hela 20 dagar, helt oacceptabelt
    5 mån sedan
  • Hej

    När det är en best. vara så är det ingen orimlig leveranstid. Från att produkten kommer in i lager och skickats tar det sedan den leverans tid du valt i kassan. Har du valt fraktfritt kan det då ta upp till 10 dagar.

    Ha en trevlig helg / IT-Shoppen Marie

  • Dålig
    När man ringer och vill få bekräftat om en vara finns i lager så får man svaret att den finns. Beställde då produkten för att bara ca 2 timmar senare få svaret att produkten har utgått, ringer då upp företaget och får svaret att dom ej kan få tag på företaget som ska skicka ut produkten till kunden. Mkt dåligt tycker jag.
    6 mån sedan
  • Hej

    Produkten fanns i lager när du ringde in. Att du sedan väntar 2 timmar med att beställa är orsaken till att du inte fick någon vara. Någon annan kund han före dig och beställa och fick då produkten. Eller att någon kund valt snabbleverans som också går före dig. Lagersaldot du får av oss vid telefon kontakt gäller ca 1-2 minuter.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Usel
    Har varit sur på bemötandet redan från dagen efter beställning på detta ställe. Det börjar med att varan finns i lager enligt hemsidan. Kanon! beställer fraktfritt och leverans 2-10 dagar som de inte kan prata nog om och inte upplysa nog om!. Pratar med kundtjänst och får till svar att varan skickas så fort den kommer in i lager igen. Har handlat i många nätbutiker tidigare och har alltid fått varan/varorna innan utsatta 10 dagar, oftast senast 4 dagar efter beställning trots fraktfritt. Om det tagit längre tid har de alltid kommit med en TREVLIG förklaring varför. Har pratat med två på kundtjänst och kan bara instämma med tidigare omdömen........bedrövligt otrevlig kundtjänst som försöker få kunden att skylla sej själv att de valt fraktfritt. I fortsättningen betalar jag gärna extra för att slippa denna butik....länge leve seriösa butiker
    7 mån sedan
  • Usel
    Jag la en order på en produkt som fanns i lager. Jag fick ett epost meddelande att de mottagit ordern. Efter ca en vecka utan att ha mottagit varan mailade jag och frågade efter min vara.

    Det här var deras svar:

    "Din beställning har annullerats och kommer INTE att skickas iväg!
    PGA denna orsak nedan.
    PRODUKTEN HAR TYVÄRR UTGÅTT
    Hoppas du vill beställa något annat från oss istället.
    Mvh IT-Shoppen"

    Otrevligt och lögn eftersom varan fanns i lager då jag gjorde beställningen.

    Undvik detta företag om ni vill vara säkra att få den beställda varan. De har bra priser på vissa varor, men dessa priser kan uppenbarligen vara falska.

    IT-Shoppen står bevisligen för:
    - Felaktiga lagersaldon
    - Felaktiga priser
    - Långsam service
    - Otrevlig personal

    Jag sände en fråga till IT-Shoppen för att de skulle kunna förklara sig. Men då svar uteblivit känner jag mig manad att skriva detta så andra kan varnas.

    Undvik denna affär!
    9 mån sedan
  • Hej

    Beklagar att du upplever det så.

    Lagersaldo och priser uppdateras ca 1 gång om dagen, och vi fick meddelande från vår leverantör att produkten utgått. Svaret du fick är ett automatiskt svar när en produkt utgått.
    Vet inte varför du tycker det är otrevligt att skicka ut den infon till dig ?
    I webbutiken står även info om vilken tid lagersaldo senast uppdaterades.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Usel
    Säljar varor dom inte har och betalar inte tillbaka alla pengarna.
    Virkligen jätte otrevlig personal. Stor fuskföretag.
    11 mån sedan
  • Hej

    Först så är det ju bra om du skriver ner exakt hur det ligger till i ditt fall.

    Detta gäller dig.
    Du är företagare och andra regler gäller dig.
    Du beställde 2st produkter och den ena levererades ut direkt. Så kallad delleverans.
    Den andra produkten var restnoterad och skulle skickas senare.
    Tyvärr fick vi efter ett tag besked om att produkten utgått och meddelade dig det.
    Då vill du ha tillbaka pengarna för hela ordern vilket är fel.
    Vi har gjort en leverans av en produkt och då kan du inte få tillbaka de pengarna samt frakt.
    Ångerrätt har du ingen då du är företagare.
    Vi betalade tillbaka värdet på den vara som utgått.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • 2013-11-27 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Lagersaldot för denna butik stämmer inte!

    Gjorde en beställning den 15 okt och fick min order behandlad detta datum. Har idag den 6 nov inte sett några varor, samt att de inte svarar på mail när man frågar om sin order.

    Sämsta nätbutiken jag någonsin handlat i.
    1 år sedan
  • Hej

    Finns ingen order den 15/10 som inte är levererad återkom med order id så kan vi kolla vad det är för produkt du beställt.

    Lager saldo stämmer till 100 %
    Vi har ett nytt system och lagersaldo uppdateras en gång om dagen.
    Beroende på vad du beställt för produkt samt vilket fraktsätt du valt så är det olika leveranstider.
    Normalt är 2-7 Vardagar. Vid frakt fritt är normaltiden 10 dagar.
    Mer om detta finns att läsa i webbutiken.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Usel
    Varning för IT Shoppen.

    Deras Lager saldo stämmer inte och leveranstiderna blir mycket längre.
    Det värsta är att de skickar med UPS. men dom kallar det för postpaket och använder till och med postens symbol för att vagga in sina kunder i falsk trygghet.
    För att UPS ska leverera så måste man vara hemma när dom kommer. UPS kan inte svara på vilken tid de kommer, så jag måste ta ledigt från jobbet en hel dag. Jag tyckte inte att det var värt det och jag kände mig lurad. Jag mejlade till IT shoppen och sa att jag ville ha pengarna tillbaks efter som dom inte kunde leverera.
    Till svar fick jag "Du får väll vara hemma."

    Seriöst eller?

    Grejerna jag beställde hade jag tänkt att ge bort till min mormor när jag åkte för att hälsa på henne. Men det var ju bara att glömma.
    Jag stannade hemma från jobbet en dag och fick mina grejer till slut. Som tur var, fick jag rätt grejer och det var helt.
    Kan bara tänka mig vilka problem det hade blivit om något hade varit trasigt.

    Hälsningar Hdjö-
    1 år sedan
  • Hej

    Lager saldo stämmer till 100 %
    Vi har ett nytt system och lagersaldo uppdateras en gång om dagen.
    Beroende på vad du beställt för produkt samt vilket fraktsätt du valt så är det olika leveranstider.
    Normalt är 2-7 Vardagar. Vid frakt fritt är normaltiden 10 dagar.
    Våra leverantörer väljer den transportbolag de tycker är lämpligast.
    Mer om detta finns att läsa i webbutiken.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Usel
    Den 28:augusti beställde jag en vara soms kulle finnas i lager. Efter 2 dagar skickade jag fråga per email - inget svar. Försökte ringa - "Vi är ute och lägger ut fiber på dagarna så vi kan inte svara på några frågor."! Någon dag senare fick jag svar att ordern var mottagen, men varan var slut hos leverantören. Enligt webshopen fanns den fortfarande i lager! Då jag begärde att de skulle annulera ordern och betala tillbaka pengarna fick jag efter några minuter email om att ordern var avsänd "Din beställning hos IT-Shoppen Kristianstad är nu skickad!", men spårningsnummret saknades - jag skulle få det senare. 10 dagar senare fick jag email från UPS - paketet hade skickats från frankrike (!) dagen innan. 4 dagar senare levererade UPS paketet. Avsändare var EOLLIS LAB i Paris (!). Något packmateral fanns inte i lådan, men som tur var var varan hel. Jag hade valt postpaket (postens logga) och väntade mig att hämta på utlämningsställe inte hemleverans med UPS när man inte kan vara hemma och ta emot.

    Slutsats: Inte mycket är sant varesig i webshopen eller vid direktkontakt. Jag kommer då aldrig att handla här någon mer gång den saken är klar.
    1 år sedan
  • Usel
    Akta er för denna butik!
    Deras lagersaldo stämmer inte. Jag väntade i två veckor på en vara som skulle vara i lager utan att något hände eller att de kontaktade mig.
    Ringde efter ett tag och de skulle maila ett svar till mig men det kom aldrig.
    Tillslut mailar jag om att jag vill avbeställa varorna men då hotar de med att jag ska betala straffavgift på 600 kronor. Efter mailväxling fram och tillbaka inser de själva hur orimligt det är.
    1 år sedan
  • Hej
    Lager saldo stämmer till 100 %
    Vi har ett nytt system och lagersaldo uppdateras en gång om dagen.
    Beroende på vad du beställt för produkt samt vilket fraktsätt du valt så är det olika leveranstider.
    Normalt är 2-7 Vardagar. Vid frakt fritt är normaltiden 10 dagar.
    Som du beställt som Företagare gäller helt andra regler än för vanlig konsument.
    Då har vi rätt att ta ut avbeställnings avgift av dig.
    Detta är något nästan alla leverantörer gör vid köp mellan näringsidkare.
    Mer om detta finns att läsa i webbutiken.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Usel
    Oseriös e-handel och dåligt kunbemötande!

    Beställde 4 beyblades till mina söner, ett ok pris/beyblade gjorde att den dyra framten(jämfört med konkurrande e-handel) ändå kändes ok i sammanhanget.

    När jag efter några dagar fick en orderbekräftelse visade det sig att endast en(den dyraste) av 4 beyblades fanns för leverans.

    Utan att kontakta mig för att höra om jag fortfarande vill ha den sista, det kan ju vara så att det blir lite tråkigt att köra igång en Beyblade som ska tävla mot sig själv? Så fick jag besked om att varan skickats med UPS.

    Jag försökte kontakta IT-Shoppen för att se om dom resterande 3 produkterna var restade, först på mail utan resultat. Sedan på telefon, där jag fick prata med en person som inte ens frågade efter mitt ordernr. och således inte kunde ge mig något besked över huvud taget. Jag fick även en dålig känsla av att han helst ville lägga på luren.

    I detta samtalet försökte jag även förklare för den ovillige mannen på andra sidan luren att jag inte var sugen på att betala 125 kr i frakt för en vara som kostar 110 kr, det känns helt enkelt inte rimligt!?

    En vecka efter leverans frågade jag återigen vad som händer med de varor jag inte fått, trots att pengar för hela köpet dragits från kortet. Svaret: Vi vet inget heller!

    Idag ser jag en återbetalning från IT-Shoppen på mitt kontoutdrag, 131 kr tillbaka, utan att jag fått något besked på mail eller liknande att varorna inte kommer att levereras.

    Jag har med andra ord betalt 210 kr för en liten Beyblade istället för 340 kr för 4.

    Under de 4 år jag själv jobbade med e-handel, hanterade vi aldrig en kund på liknande vis. Var det något som inte fanns när vi plockade kontaktades ALLTID kunden för att höra vad dom önskade att vi skulle göra.

    Hade ni på IT-Shoppen kollat av med mig om jag fortfarande ville ha min order trots att 75% av den inte kunde levereras, så hade ni iallafall givit mig ett alternativ och jag hade kanske kommit tillbaka och handlat av er någon mer gång. Nu kommer det aldrig att hända.

    Mitt tips: håll er långt borta från denna e-handlaren!
    1 år sedan
  • Dålig
    Inte alls nöjd över att ha beställt från it-shoppen! Beställde den 30/9. Har varken fått leverans eller kolli nummer än... Borde inte ta så lång tid att få kolli nummer eller leveransen...
    1 år sedan
  • Hej

    Beroende på vad du beställt för produkt samt vilket fraktsätt du valt så är det olika leveranstider.
    Normalt är 2-7 Vardagar. Vid frakt fritt är normaltiden 10 dagar.
    Mer om detta finns att läsa i webbutiken.
    Ser även att du fått kollinummer samt att din produkt har kommit fram :)

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Dålig
    Hej

    Ang PRISER

    Nikon D600
    Varför stämmer inte priset på Prisjakt 2013 09 24 kl 19:01 16274:-
    IT-Shoppens pris 16763:-

    Mvh
    1 år sedan
  • Usel
    På allvar, på riktigt, vad händer?!

    Skulle beställa 4 st Lexar USB 3.0 JumpDrive S23 16GB ...

    ...när jag kom till kundvagnen var den totala vikten 3.6 kg och frakten 125kr.

    Dessa minnen väger 15 gram styck, utan att överdriva skulle alla fyra minnen i ett kuvert med bubbelplast lätt väga långt under 500 gram.

    Posten har spårbar frakt "Skicka Lätt" för 59kr upp till 1 kg och det priset är dessutom till mig som privatkund.
    1 år sedan
  • Hej Fynxer

    Du har helt rätt att posten tar 59:- för skicka lätt. Men detta fraktsätt är inte försäkrat mot något tex. förlust av paket, transportskador. Posten tar 145:- för vanligt paket. Vi tar just nu 99:- eller 125:- om man handlar för under 2500:- där över är det fraktfritt. Vikten du ser i webbutiken har inget med verklig vikt att göra. Produktens pris är satt efter denna fraktkostnad. Vi kan ha fraktfritt även på mindre produkter men är då tvungna att höja produktpriset vilket jag inte tycker är en bra lösning.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Dålig
    Varning

    Köpte Ram minnen från denna sajt 18/7, fick mail från ITsajten 19/7 som sa att leverantören ej längre levererar dessa minnen längre,
    gick ut på deras sajt, nu hade priset höjts på samma minnen med 500 kr.
    Dom skyller på leverantörerna men dom verkar ju inte ha koll på deras egen hemsida.
    Ta ansvar!

    Kommer aldrig mer köpa något från ITsajten och jag avråder alla andra att handla från dom också!

    Ni får en 2:a för att ni var snabba att meddela.
    1 år sedan
  • Hej

    Att skriva varning är väll lite att ta i tycker du inte ?
    Vi meddelade dig via mail att din artikel hade utgått då vi fått medelande om detta från vår leverantör.
    Produkten fanns då att beställa med ett annat artikelnummer som levereras av en annan leverantör tyvärr lite dyrare.
    Att beställa 4st av PVI316G186C0K med ett pris på 866:- när flera andra webbutiker ligger på ett pris på 1200-1600 kr st borde man förstå att även priset är något fel på.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Ganska dålig
    Jag kollar in dagligen på prisjakt om det är någon butik som fått in fujifilm x100s. Den kameran är restad sen länge tillbaka hos alla svenska butiker.
    Igår så såg jag att kameran fanns i lager hos IT-Shoppen. Jag var väldigt tveksam men lade en beställning.
    Idag får jag ett mail, här klistrar jag in en del av mailet:

    "Din beställning har annullerats och kommer INTE att skickas iväg!
    PGA denna orsak nedan.
    TYVÄRR FICK VI NU ETT MEDDELANDE FRÅN LEVERANTÖREN ATT DENNA PRODUKT UTGÅTT"

    För det första, extremt dåligt att ange att en vara är i lager när man inte har den i lager.
    När varan finns fysiskt hos er, då kan ni ange att den finns i lager.

    För det andra, fuji x100s utgår knappast, den har knappt kommit ut än.

    Ni får ändå 3 stjärnor för att ni annullerade min order och meddelade mig snarast möjligast, men något vidare bra betyg för att ni anger att ni har saker i lager fastän ni fysiskt inte ens har varorna på plats betyder ett lågt betyg i min bok.
    1 år sedan
  • Hej

    När du ringde i till oss så fanns produkten i lager för leverans direkt.
    Sedan gjorde du beställningen dagen efter och inte direkt när du ringde till oss.
    Alltså har någon annan hunnit före dig och köpt den produkten.
    Detta kan väll då inte vara vårat fel ?

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Perfekt
    Det verkar mest vara mongon som klagar på idiotgrejer.
    Skärpning på er prisjakt användare!
    Har handlat hos dem ett par gånger nu och kommer garanterat återkomma!
    Snabb leverans och bra hemsida!
    1 år sedan
  • Usel
    beställde bara för att båda sakerna jag ville ha fanns på samma ställe men sen när det väl skulle levereras fanns bara 1 produkt kvar i sortimentet (fick ordern "godkänd" först när jag ringde och frågade en vecka senare ) och jag fick betala 100 spänn mer än om jag köpt handkontrollen på cdon eller liknande.

    Kommer inte handla här igen.
    1 år sedan
  • Hej

    Tyvärr kan det ibland bli så.
    Vi fick meddelande om att en av dina produkter utgått av vår leverantör / Tillverkare och att en levererats ut först flera dagar efter du gjorde din beställning.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Usel
    Precis som många andra här verkar det som.

    "Din beställning har annullerats och kommer INTE att skickas iväg!

    PGA denna orsak nedan.

    PRODUKTEN HAR UTGÅTT

    Hoppas du vill beställa något annat från oss istället.

    Mvh IT-Shoppen"

    Man kan ju alltså fråga sig varför det står att produkten finns i lager, och med tanke på hur ofta det verkar hända kan man fråga sig varför det finns en webbshop alls.

    Så nä, tänker inte beställa något annat. Vad är det för mening när jag måste vänta på besked om ni har varan eller inte (även om varan enligt sidan finns i lager, det kanske är ett metafysiskt lager de menar, eller vilket lager som helst i världen)?
    1 år sedan
  • Hej

    Vi fick meddelande om att din produkter utgått av vår leverantör / Tillverkare och vi var ju då tvungna att annullera din order.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Acceptabel
    Beställer ett av marknadens minsta USB-minnen, en oerhört liten och lätt produkt, via hemsidan. När jag går till "kassan" står det att kundvagnen har en fraktvikt på 1.1 kg. Således en fraktkostnad på 125:-. Ingenstans går det att ändra detta. Det blir givetvis inget köp. Tråkigt. Jag gick in på några olika slumpmässigt utvalda produkter och samtliga har en vikt på 1.1 kg enligt hemsidans uppgifter och får därför säkerligen motsvarande fraktkostnad i "kassan". Misstag eller generellt förfarande?
    1 år sedan
  • Hej Priset på produkten är satt efter denna fraktkostnad 99:- kr vid förskottsbetalning. Posten tar 135kr enligt deras prislista för postpaket. Att skicka det som brev går ej då det ej är försäktat mot förlust och skada.
    Mvh IT-Shoppen / Marie

  • Perfekt
    Handlat i flera år utan minsta problem. Rekommenderas.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Klockrent köp allt gick perfekt, kan inte bli bättre=)
    1 år sedan
  • Dålig
    Det var nog bland de grylligaste hemsidor jag sett! En sökfunktion som inte fungerade. Delen jag hittade, prissatt på prisjakt, gick ej att hitta på hemsidan trots att den fann i lager enligt prisjakts hemsida.
    1 år sedan
  • Hej

    Tråkigt att du inte tyckte om vår webbutik. Du får gärna skicka ett PM på vad som kan förbättras.
    Alla produkter som visas på Prisjakt finns i butiken. Skulle du mot förmodan inte hitta den genom sökfunktionen,
    så skulle vi uppskatta att du skicka ett mail eller ringer till oss så kan vi hjälpa dig hitta den.
    Det är lite onödigt att lämna omdöme här när du inte ens har gett oss en chans att hjälpa dig.

    Mvh Kundtjänst / Stefan

  • Perfekt
    Mycket tydlig info och lätt att hitta och lätt att betala. Det är första gången jag handlar men verkar lovande.
    1 år sedan
  • Usel
    Jag tog kontakt med IT-Shoppens kundtjänst eftersom det stod på deras hemsida (och således Prisjakt) att kamerorna "Pentax Optio WG-3" och "Pentax Optio WG-3 GPS" finns i lager trots att de inte ens är släppta någonstans i världen än. Trots flera försök från min sida att få dem att erkänna att de omöjligt kan ha dem i lager påstår de ändå att de har dem i lager "utanför Sverige".

    En smärre sensation m.a.o. att IT-Shoppen har världs-exklusiv försäljning av Pentax senaste kameror... eller snarare ligger det nog till så att trots vänliga påpekanden om att lagerstatus inta kan stämma så struntar man i att korrigera felaktigheter och hoppas få kunder genom att vara den enda butiken (i hela världen faktiskt) som har artiklarna i lager.

    EDIT: Att IT-Shoppen som "bevis" för att de har dem i lager hänvisar till bestpricephoto som, tro det eller ej, har ÄNNU sämre konsument-omdöme än IT-Shoppens (hur nu det är möjligt) är bara ännu ett exempel på att... ja ni kan säkert räkna ut det själva.

    Synd att de genom sitt agerande dessutom förstör för oss som använder Prisjakts bevakning av artiklarna och som vill veta när de kommer i lager "på riktigt".

    Mvh... /AudioSmurf

    (PS. Om någon som jobbar på Prisjakt vill ta del av min mailkonversation med IT-Shoppen är det bara att kontakta mig.)
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bra pris. överskådlig hemsida. Problemfri beställning och snabb leverans. Kan det bli bättre? Knappast!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Köpte ett msi grafikkort av It-shoppen för drygt 15 månader sedan. Förra veckan gick kortet sönder. Då butiksgarantin gått ut trodde jag det var kört. upptäckte att msi har 3 års fabriksgaranti. Ringde It.shoppen och frågade om dem kunde hjälpa mej med detta.(Inga problem att nå dem per telefon) Trots att det inte längre var deras ansvar att hjälpa till,så fixade dem så jag kunde skicka in kortet för felsökning. På mindre än en vecka så var allt fixat. Kortet konstaterat trasigt och jag fick ett nytt kort. Hade en del mailkontakt med it-shoppen under veckan och fick svar efter drygt en timma varje gång. Jag är väldigt nöjd med mottagandet och den hjälp de gav mej. Jag blev förvånad över hur snabbt det löste sej. Kan inte ge annat än högsta betyg till butiken då det gäller hur dem hanterade detta ärende och den hjälp dem gav mej. Kan rekommendera it-shoppen och handlar gärna av dem igen.
    2 år sedan
  • Usel
    Helt värdelös butik och usel kundservice. Verkar ha en motvilja att besvara ev frågor från kunder, och håller sej undan genom att inte besvara mail samt ha telefonsvarare på kundtjänsten. Enda gången kontakt gick att få var när jag via mail hotade med att vända mej till Allmänna Reklamationsnämnden eftersom butiken krävde betalt för tjänster de aldrig utfört. Mailsvaret från kundtjänst var mer ett personangrepp än ett kundbemötande. En stjärna är alldeles för mycket för denna butik.
    2 år sedan
  • Usel
    No comments, just facts. An order have been placed in the end of June 2012 for a mob. phone (~3000SEK) and a memory card (~300SEK) plus fast delivery within few days (additionally several 100s SEK). The order confirmation arrived within few hours since the payment was processed. Since that moment there was no reply or action from them for 2 months. They did not reply to e-mails and by phone were asking "please send us an e-mail". A while ago I`ve got an e-mail saying "the order has been cancelled" with no comments. Little later the memory card has arrived with NO receipt. I`ve got no money back and no further comments by far. It looks very much like a fraud and I am about to turn it into a formal case... Please help yourself to make a conclusion.
    2 år sedan
  • Usel
    Helt värdelös firma, finns inget positivt att säga. Lockar med låga priser och myglar kring leveranserna, har klausuler kring att ta ut extra handläggningsavgifter vid avbeställning osv.
    Jag rekommenderar INGEN människa att handla här.

    Uppdatering efter butikens svar:
    Jag väntade medan butiken sköt fram leveransdatumet gång på gång som för att vänta ut en avbeställning.

    Vid råd från Konsumentverket så bads jag annulera ordern då butiken inte visade någon intention av att skicka varan (som även tagits bort från både It-Shoppens och deras leverantörs hemsida). När jag mailade butiken om att ANNULERA min order så tog dem det som en avbeställning och betalade tillbaka knappt hälften av det jag betalat dem.

    Min rekommendation att inte handla av IT-shoppen står kvar utan någon förändring.

    Jag vill absolut inte antyda någon konspiration men jag vill samtidigt föra till ljuset att det finns nästan ingen registrerad användare som lämnat positivt omdöme.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Usel
    Totalt oseriösa, har inte varorna dom visar 'i lager' och levererar inte trots en månads väntetid.
    Tar ut en avgift på 350:- vid avbeställning även om dom inte kunde leverera varan.
    Undvik till varje pris.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Detta omdöme är under utredning
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Jag köpte en SAMSUNG 3D-LED-TV Smart TV UE46D6200 hos IT-Shoppen!

    Jag är mycket nöjd med priset och deras bemötande när man har kontaktat dem, har hela tiden fått mycket snabba svar på alla mina frågor som jag hade!

    Negativt var att jag beställde expressleverans vilket inte IT-Shoppen levde upp till! Fick kompesation så jag betalade för "vanlig" leverans men jag hade ju mina anledningar till att jag ville ha expressleverans!

    De verkade inte ha full koll på sina lager och det borde kanske på ett bättre sätt framgå att det inte alltid är svenska utgåvor av produkterna som säljs! De kan ju inte hålla låga priser utan vidare men det är ju något man kan tänka på om det känns viktigt med en svensk utgåva! Kan ju bli lite krångel vid garantiärenden!
    2 år sedan
  • Usel
    Denna nätbutik är skitdålig. Jag köpte produkten Benq monitor xl2410T med zowie bundling vilket innebar att jag skulle få mus och musmatta från zowie med monitorn.

    Monitorn kom efter ett par dagar utan mus och musmatta. It-shoppen skyllde på att det var "först till kvarn" som gällde och att det hade stått på sidan är jag lade min order. Det stod inte då men de lade upp texten samma dag som jag pratade med dem. Sedan informerade de mig om att om jag inte var nöjd med produkten kunde jag ångra den enligt ångerrätten med påföljd att jag måste betala frakten tillbaka till dem själv.

    Dessutom hade de i sin tur beställt monitorn direkt ifrån Inet till ett billigare pris och med gratis frakt, och endast agivit min adress som leverans adress. Detta då följsedeln från inet följde med min monitor. I min faktura till dem hade de utöver det extra påslaget på själva priset för monitorn tagit betalt för frakt.

    Jag informerade då it-shoppen om att jag inte alls skulle behöva betala frakt på min return produkt då de inte levererat rätt produkt till mig. Här utbröt ett hetsk email konversation där it-shoppen försökte övertala mig om att de visst levererat rätt produkt.

    Jag tog kontakt med BenQ som stärkte min åsikt om att det inte var rätt produkt jag hade fått. "Det är en helt annan produkt med en annan prissättning på marknaden och ett helt eget erikel nummer." svarade de mig.

    Till slut efter många email och ett foto på kartongen till skärmen så fick jag till slut en fraktsedel att sätta på kartongen och skicka tillbaka den... till Inet.

    It-shoppen får ett bottenskrap betyg för deras usla kundservice, deras försök att lura mig att tro att jag beställt rätt produkt samt att de de fakto ändrade på sin hemsida för att styrka deras utsaga att "det är först till kvarn" som gällde för mus och musmatta. It-shoppen är en skojare i min bok och till er alla, ni hittar exakt samma produkter till bättre pris och bättre kundservice på komplett, Inet eller någon annan av it-shoppens samarbetspartners.
    3 år sedan
  • Dålig
    Eftersom ingen annan butik hade den nya varan, SanDisk Extreme Pro SDHC 95MB/s 16GB, i lager frågade jag före beställning om det verkligen stämde att de hade varan på lager och jodå, de var korrekt så jag beställde. Efter två dagar får jag besked att ordern annullerats pga av att VISA kreditkort inte accepteras. När jag går in och tittar finns nu varan inte längre i lager. Uppenbart att så aldrig var fallet. Slarvigt att inte kolla bättre när frågan ställs om det verkligen stämmer och nonchalant att inte ange verklig orsak till att ordern annulerats.
    3 år sedan
  • Hej trollbjorn

    Vi ber ödmjukast om ursäkt angående din senaste beställning ifrån oss.
    Den produkten fanns i Centrallagret ute i Europa när du mailade kundtjänst och frågade.
    Att din order annullerades är för att du använt ett Kreditkort och inte Bankkort vid betalningstillfället.
    Denna info finns att läsa när man väljer betalningssätt i kassan.
    Kanske har du ett tips på hur denna info ska nå fram till våra kunder bättre ?

    Med vänliga hälsningar
    Marie, IT-Shoppen.se

  • Usel
    Jag beställde en videokamera i April, den fanns inte i lager och jag räknade med lite väntetid samt behovet var lågt men priset var ok.
    Loggade in nu idag för att kolla statusen, (hade halvt glömt bort denna.) Upptäckte nu att statusen står "Avbeställd av kund" och då jag inte har avbeställt den så ställde jag frågan till kundtjänst och får då svaret att de inte har en aning om varför den är avbeställd eller av vem. Om det varit så att det varit problem med leverans eller liknande så hade det varit trevligt att faktiskt få ett meddelande om detta vid det tillfället.

    Med tanke på tidigare kommentarer om företaget och detta gör att jag inte kommer att handla härifrån någon annan gång.
    3 år sedan
  • Knappt godkänd
    Skulle köpa en bluraybrännare och hittade en jag ville ha. Enligt Prisjakt var IT-shoppen billigast. Gick dit och sökte på namnet. Hittade två produkter varav en hade det pris som angavs på Prisjakt. När läste igenom orderbekräftelsen upptäckte jag (genom artikelnumret) att jag hade köpt en annan produkt, en blurayläsare i samma serie. Brännaren skulle de ha mer betalt för (enligt Prisjakt bland de dyraste).

    Jag ger ändå IT-shoppen fyra stjärnor för att de svarade fort i telefonen, var vänliga och annulerade orden så jag fick tillbaka mina pengar.
    3 år sedan
  • Bra
    De ljuger om lagerstatus. Antingen för att locka till sig beställningar eller på grund av inkompetens.

    "Sony PRS-650" har sedan mitten av Januari haft lagerstatus "1-2 veckor".

    Det verkar som den kommer på riktigt runt 17e Mars, så deras status stämmer snart.

    Uppdatering

    Det verkar som de lyssnar på kritik. Det är väldigt positivt. De ändrat "1-2 veckor" till "Best. vara" vilket är mycket bättre. Baserat på det höjer jag mitt betyg.
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Otydliga produktbeskrivningar på Tex. Canon 600d... vilket förvirrar mig och säkert andra.
    3 år sedan
  • Acceptabel
    Ingen bra butik för kunder som önskar snabb leverans.

    Jag fick vänta två veckor på leverans av en router som de hade i lager. Dubbelkollade även lagerstatus genom att ringa deras kundservice som försäkrade mig att den fanns hemma. Ganska märkligt dock med tanke på att det endast fanns två butiker på Prisjakt som vid det tillfället hade produkten i lager.

    Produkten skeppades iväg från IT-shoppen ungefär vid samma tidpunkt som den började dyka upp som tillgänglig hos andra nätbutiker. Försök att locka kunder till tidig orderläggning?

    Dessutom kom produkten utan transportförpackning! Första gången jag får en vara hemskickad utan transportförpackning. Tror ej att IT-shoppen hade accepterat att jag returnerat en felaktig vara på det sättet. Håller tummarna för att inget har gått sönder!
    3 år sedan
  • Usel
    Värdelös hemsida där ingenting fungerar. Varor ligger dubbelt upplagda med olika pris. Går ej att få svar av kundservice. Oseriös butik.
    3 år sedan
  • Hej Bolfass, Tack för ditt inlägg. Vi vill gärna förklara varför vi har dubbla upplagda varor i butiken. Detta beror på att våra produkter kommer från olika lager med olika inköpspriser och för att ge dig som kund så bra pris som möjligt. Har du mailat kundservice på kontakt@it-shoppen.net så bör du fått svar nästan omgående.
    Med vänliga hälsningar IT-Shoppen.se

  • Perfekt
    Finns inget att klaga på, rekommenderas!
    3 år sedan
  • Dålig
    Very disappointing.

    I purchased a camera from here, and many hours later they tell me they have canceled the order because they don't have it in stock.

    If they didnt have it in stock why the hell was I allowed to buy it? including entering my credit card info!?
    4 år sedan
  • Tyvärr hade den produkten du bestält utgått hos våran leverantör. Därför blev ordern annulerad.
    Betalningar via CertiTrade innebär högsta säkerhet.
    Inga kortuppgifter sparas hos oss. Det är bara din bank och Ceritrade som ser dessa.

  • Usel
    Skojarfirma.

    Svarar inte på mail eller telefon.
    Deras frakter kostar 370:- och 395 för deras snabbfrakt 24-48h. Tog 1 vecka innan de skickade med med snabbfrakt trots varan var i lager.

    5.1 de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), fakturerings & expiditionsavgift 10% av ordervärdet samt hanteringsavgift på 495 kronor. Hanteringsavgiften skiljer sig vid beställning av IT-Shoppens PC-paket
    4 år sedan
  • Usel
    Beställde ett chassi från IT-shoppen som skulle vara i lager enligt deras hemsida. Jag gör samtidigt en beställning från Komplett. När min varor från Komplett levererats till mig skickar jag iväg ett mail till It-shoppen och frågar om Kolli-nummer. Först då får jag reda på att varan ej finns i lager och om jag väljer att avbeställa så kommer det att kosta mig 350:-.
    Detta tror jag är en affärsidé som it-shoppen använder sig av; att ej hålla en uppdaterad lagerstatus på hemsidan och sedan ta ut 350:- av konsumenterna. Fantastiskt!
    När jag väl betalat mig fri från dem och deras skit så får jag ett mail där jag ombeds att skicka tillbaka den vara jag avbeställt då deras leverantör skickat ut den ändå. 350:- i avbeställningsavgift och jag får ändå min vara.
    Håll dig undan från detta företag om du inte vill ha en lång väntetid. Tro inte på deras lagerstatus på hemsidan, den är inte uppdaterad. Sämsta företaget jag någonsin haft att göra med.
    4 år sedan