Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Detaljerad information IT-Shoppen har fått betyget (6.15)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Har beställt flertal gånger här ifrån och har varit jätte nöjd varje gång.
    Ingen problem med leverans och har alltid produkten "i lager" jag beställt.

    Förstår inte att det finns personer här som gnäller för att de inte få köpa en produkt med prisfel mm eller om en produkt inte längre går att köpa.
    Är det så svårt att ringa eller skicka ett mail till dom innan för att kontrollera priset t.ex..

    Jag är jätte nöjd och kommer återkomma.

    Bra jobbat IT-Shoppen

    Mvh Nicklas
    29 dagar sedan
  • Usel
    Beställde högtalare för 362 kr. 30 kronor billigare än vad Electroworld, Siba och NetonNet sålt för. IT-Shoppen tar betalat och drar pengar från mitt kort och jag får bekräftelsemejl.

    Men en kort stund senare får jag ett nytt mejl där de har annullerat ordern pga. "Din beställning har annullerats och kommer INTE att skickas iväg! Tyvärr pris fel på denna produkt."

    Pengarna är dragna och kommer "återbetalas inom 30 dagar till ditt kort". Nu har det gått 11 dagar och jag har ännu inte fått tillbaka pengarna. Vi får väl se... Konstigt att det tar så lång tid, när andra återbetalar tar det bara någon dag.

    Med tanke på alla liknande kommentarer så känns det här oseriöst.

    Nu har jag köpt högtalarna från ett annat bolag istället.
    1 mån sedan
  • Hej

    Beklagar prisfelet. Men vi kunde inte få tag på denna produkt till så pass lågt pris.
    Normalpris för denna produkt ut till kund är ca 900-1100:-
    Dock har det och är visst jubileum hos vissa med erbjudande på 399:-
    Återbetalningen är underbehandling hos Verifone.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen

  • Dålig
    Jag fortsätter väl att upprepa vad andra har skrivit nedan.
    Beställde ett objektiv och allt verkar vara ok. Varan fanns i lager stod det.

    Senare får jag ett mail om att min beställning har annullerats och inte kommer att skickas.
    När jag undrar vad som har hänt får jag mail om att "Produkten är slut hos leverantören"
    Ett standard objektiv som har producerats i flera år. ok.

    Flera dagar senare har de fortfarande produkten i lager men den har gått upp lite i pris nu?

    Jag får fick just det intrycket som jag i efterhand läste om här och rekommenderar inte denna affären. Pengarna har de behållit med och än så länge har de inte kommit tillbaks till mitt konto.

    Edit
    Tydligen ska jag få tillbaks dem om 30 dagar..
    1 mån sedan
  • Hej

    Beklagar problemet med din order.
    Men du kan inte köpa en produkt för någon 1000 lapp som egentligen ska kosta flera tusen.
    Sedan är inga pengar dragna från ditt kort.
    Var vänlig och kolla ditt kontoutdrag.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen

  • Usel
    Lägger ofta ut varor med lågt pris, som inte finns,
    1 mån sedan
  • Hej

    Tyvärr kan produkter bli slutsålda. I ditt fall har troligen någon annan köpt produkten strax innan dig.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen

  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag har ett kameraobjektiv under bevakning som normalt ligger på c:a 12.000:- men IT-shoppen har vid flera tillfällen lagt ut det till ett pris långt under 2.000:-, försöker man beställa till det priset så annullera de bara ordern bryskt, jag förstår ju varför, men de kan väl åtminstone ge en ursäkt för att de har gjort fel, men inte.

    De verkar ha stora problem med sina IT-system eller så gör de det medvetet.

    Prisjakt borde bannlysa denna butik.
    2 mån sedan
  • Hej

    Ja tyvärr är det ett fel i vår prisfil hos en av våra partners.
    Detta är nu återgärdart.

    I annullerings mailet står det en förklaring till varför din order blev annullerad.

    Beklagar besväret åter igen.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen

  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Usel
    Riktigt bluff företag, sämst kundsupport också - nonchalanta, rekommenderas ej!
    2 mån sedan
  • Hej

    Tyvärr kan vi ej hjälpa dig då du inte skriver vad du vill ha hjälp med.

    Återkom gärna till oss via mail

    support@it-shoppen-butik.se

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen

  • Usel
    Otroligt dåliga leveranstider, det finns aldrig något i lager.

    Beställde en luftavfuktare för över en vecka sedan, dålig mailsupport. Fnyser i mailet att man får väl vänta om inte produkten finns i lager.

    Sista gången jag beställer här ifrån.

    OBS: Om ni skall beställa, se till att det finns i lager och att det INTE står skickas från leverantören. Då får du vänta, och vänta.

    // Christian
    3 mån sedan
  • Hej

    Tråkigt att du upplever det så.

    Antar att du fått din leverans och du är nöjd med din produkt.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen

  • Perfekt
    Jag beställde en grej på söndagen, det skickades på måndagen och kom till postutlämningsstället dagen efter! Supersnabb leveranstid och bra utbud, vad mer kan man begära. Lätt att jag kommer handlar från IT-Shoppen fler gånger! :)
    3 mån sedan
  • Usel
    gjorde en beställning tog över 2 månader utan leverans. gjorde en avbeställning och krävde pengarna i retur och det tog 44dagar innan jag hade dom på kontot, och när jag ringde dom gång på gång menade dom på att det fanns inte på lager hos tillverkaren fick även flera gånger telefonen i ögat för dom inte ville diskutera. vilket visa sig vara skit snack. när jag sedan gjorde en nu beställning hos Wiggers tog det 3 dagar till jag hade varan.

    avråder alla från att göra affär med dom. usel hantering och usel kundbemötande.
    4 mån sedan
  • Hej

    Tråkigt att du tycker så.

    Lättast är att kontakta oss via mail på support@it-shoppen-butik.se

    Kundtjänst löser oftast problem så fort de kan.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen

  • Perfekt
    Ja har handlat både som privatperson och igenom firma och jag har aldrig upplevt något krångel när det gäller IT-Shoppen +++++
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Utmärkt +++++ Enda butiken som har Hulk Avengers i lager.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Trevlig personal med snabba svar. Fick min produkt väldigt snabbt och är mycket nöjd med den. Rekommenderas! 10/10
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Leveranstiden var mycket kort, 3dagar från beställning av en Moto 360

    Mycket nöjd kund
    6 mån sedan
  • Usel
    Jag vill VARANA för detta "källarföretag" som har den sämsta supporten jag upplevt som konsument.
    Det framgår även att andra haft stora problem med detta företag om man kollar övriga betyg. Handla absolut INTE från detta företag är min rekommendation.

    Beställde en produkt som skulle finnas i lager. Fick bekräftelse på mail, händer inget alls på 1 vecka. Jag avbeställer då varan via mail och får via mail bekräftat att den är avbeställd.
    Trots detta skickas varan från Utlandet, Frankrike i detta fall.

    Jag ringer och påtalar att denna är avbeställd, trots detta skickas den. Jag tvingas upplysa dem vad distansavtalslagen innebär och trots att varan är avbeställd så får jag stå för returfrakt.
    6 mån sedan
  • Hej

    Tråkigt att du lämnar detta omdöme. Du beställde din produkt den 23/7 kl 22,34
    Vi behandlar den då den 24/7, Vi fick ett mail om avbeställning den 28/7.
    Vi svarade då att produkten redan lämnat oss och kan inte avbeställas.
    Men du kunde använda din ångerrätt och skicka tillbaka din vara till oss.
    Den 5/8 tog du emot produkten. Du fick även en Faktura till din mail med 14 dagars förfallodatum.
    Ingen produkt kom åter till oss och ingen faktura blev betald.
    Vi skickade då ut ett Inkassokrav till din mail adress 18/10 ingen reaktion från din sida och fortfarande ingen produkt i retur. Den 3/1 Skickades åter ett nytt Inkassokrav ut via mail och fortfarande ingen reaktion.
    Vi skickade då ut ett sms om att du skulle kolla din mail.
    Först nu hör du av dig till oss. Under denna tid har du haft produkten i ett halv år och inte hört av dig alls till oss.
    Samtidigt sitter du och lämnar felaktig information här på prisjakt. Tycker det är väldigt dåligt av dig.

    Nu är 2015-01-14 är ju äntligen Fakturan / Inkassokravet betald. Det tackar vi för.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Perfekt
    Grymt snabb leverans och bra priser, kan inte get mycket mer är full pott!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket Nöjd +++++
    2 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Dålig
    Går att beställa och betala varor som inte finns i lager och som inte kan levereras. Inte bra alls...
    6 mån sedan
  • Hej

    Klart du inte kan få en produkt skickad till dig för 191:- när den kostar ca 1400:- hos tex Ellos
    Det är ju ett uppenbart pris fel på den artikeln. JVC HA-MR77X-E - Hörlurar

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Perfekt
    Mycket bra service av kunnig personal.
    Svarar fort på mail
    Gratis frakt ger plus poäng.

    Jag är mycket nöjd med mitt köp hos IT-Shoppen.
    7 mån sedan
  • Usel
    **** OBS ***** OBS **** OBS **** OBS **** OBS **** OBS **** OBS **** OBS ****

    Varning för lång leveranstid trots att varan finns "på lager" - Grundorsaken till den långa leveranstiden att varan distribueras från utlandet utan att detta nämns sajten! (Läs mer nedan...)

    Det är med stor sannolikhet samma lager och distributör som Pixmania använder och med tanke på IT-butiks leverans- och returvilkor är det bättre att köpa varan direkt från Pixmania som ofta är billigare.

    Det är uruselt och falsk marknadsföring att IT-butik uppger att varan finns på lager utan att nämna att detta ligger utomlands!

    **** OBS ***** OBS **** OBS **** OBS **** OBS **** OBS **** OBS **** OBS ****
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Trevlig butik med gratis frakt. ++++++
    Lätt att beställa. Har många betalnings alternativ.
    8 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Dålig köpupplevelse. Krav på att bli kund, krav på att fylla i personnummer, krav på att fylla i portkod. Dålig information om fraktsätt. Funktioner som inte fungerar.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra service och en bra och snabb leverans.
    Beställde en speldator och fick råd vi supporten innan köp.
    Snabbleverans och bra priser.

    Rekommenderas 10/10!
    8 mån sedan
  • Usel
    Varning för IT-shoppen!
    Denna firma är alltigenom fejk. Beställde en LG soundbar, som skulle finnas i lager och skickas samma dag. Har ännu inte efter 4 veckor fått leverans och kommer nu att polisanmäla för bedrägeri. Detta är inte ett seriöst företag, obegriplig svenska och urusel stavning i kontakter, man utlovar leverans men finns någon inte koll på lager och leveranser. Man är också direkt oförskämd i mejlkontakter. Då man googlar närmare förstår man att det är ett extraknäck i köket i ett hus på landet. Tydligen har man import från Asien via olika leverantörer, därför tar det en månad eller mer för leverans. Försöker nu häva köpet men det accepteras inte trots att lagen är entydig. Använd etablerade e-handelsföretag och strunta i geschäft som IT-shoppen!
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra priser, bra betalmöjligheter och hyfsade leveransalternativ.
    Lite för lång leveranstid dock.
    10 mån sedan
  • Usel
    Löfte som inte stämmer om leveranstid, returer, priser, osv och vid mailkommunikation och även vid telefonkontakt får man väldigt otrevligt bemötande från "kundservice". Om dem överhuvudtaget tar sig tid att svara vill säga. Får man något svar alls så är dem snabba på att komma med ursäkter för det är ju aldrig deras fel.
    Jag håller mig till pålitliga shoppingsidor i fortsättningen och betalar gärna lite mer för att allt ska fungera.
    Jag har inte riktigt följt recensioner innan när folk skrivit dåligt om något företag eller så men om man ser här nedan på kritik och svar så förstår jag nu att jag skulle tagit det till mig innan jag gick in i denna "fällan". Hoppas mitt inlägg stoppar någon att beställa från denna "butik" eller iallafall tänker en gång till innan man anlitar dem. Googla andra alternativ kanske och läs betyg från andra om det finns sådana.
    11 mån sedan
  • 2014-07-30 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    fick ett bra pris på en dator och bra betalningsalternativ, men problemet är att jag fick vänta ungefär 4 veckor, varje gång jag ringde så sa dem, ja det kommer snart. på väg,,..
    1 år sedan
  • Hej

    Tyvärr kan det ta tid vid order på produkter som är beställnings varor och ej finns i lager för leverans direkt.
    4 veckor är ingen direkt tid som är lång. Ibland kan vi få ett leveransdatum av leverantören och kan då meddela kunden detta.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Dålig
    Från beställning på webbsidan till mottagandet av varan tog det hela 20 dagar, helt oacceptabelt
    1 år sedan
  • Hej

    När det är en best. vara så är det ingen orimlig leveranstid. Från att produkten kommer in i lager och skickats tar det sedan den leverans tid du valt i kassan. Har du valt fraktfritt kan det då ta upp till 10 dagar.

    Ha en trevlig helg / IT-Shoppen Marie

  • Dålig
    När man ringer och vill få bekräftat om en vara finns i lager så får man svaret att den finns. Beställde då produkten för att bara ca 2 timmar senare få svaret att produkten har utgått, ringer då upp företaget och får svaret att dom ej kan få tag på företaget som ska skicka ut produkten till kunden. Mkt dåligt tycker jag.
    1 år sedan
  • Hej

    Produkten fanns i lager när du ringde in. Att du sedan väntar 2 timmar med att beställa är orsaken till att du inte fick någon vara. Någon annan kund han före dig och beställa och fick då produkten. Eller att någon kund valt snabbleverans som också går före dig. Lagersaldot du får av oss vid telefon kontakt gäller ca 1-2 minuter.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Usel
    Har varit sur på bemötandet redan från dagen efter beställning på detta ställe. Det börjar med att varan finns i lager enligt hemsidan. Kanon! beställer fraktfritt och leverans 2-10 dagar som de inte kan prata nog om och inte upplysa nog om!. Pratar med kundtjänst och får till svar att varan skickas så fort den kommer in i lager igen. Har handlat i många nätbutiker tidigare och har alltid fått varan/varorna innan utsatta 10 dagar, oftast senast 4 dagar efter beställning trots fraktfritt. Om det tagit längre tid har de alltid kommit med en TREVLIG förklaring varför. Har pratat med två på kundtjänst och kan bara instämma med tidigare omdömen........bedrövligt otrevlig kundtjänst som försöker få kunden att skylla sej själv att de valt fraktfritt. I fortsättningen betalar jag gärna extra för att slippa denna butik....länge leve seriösa butiker
    1 år sedan
  • Usel
    Jag la en order på en produkt som fanns i lager. Jag fick ett epost meddelande att de mottagit ordern. Efter ca en vecka utan att ha mottagit varan mailade jag och frågade efter min vara.

    Det här var deras svar:

    "Din beställning har annullerats och kommer INTE att skickas iväg!
    PGA denna orsak nedan.
    PRODUKTEN HAR TYVÄRR UTGÅTT
    Hoppas du vill beställa något annat från oss istället.
    Mvh IT-Shoppen"

    Otrevligt och lögn eftersom varan fanns i lager då jag gjorde beställningen.

    Undvik detta företag om ni vill vara säkra att få den beställda varan. De har bra priser på vissa varor, men dessa priser kan uppenbarligen vara falska.

    IT-Shoppen står bevisligen för:
    - Felaktiga lagersaldon
    - Felaktiga priser
    - Långsam service
    - Otrevlig personal

    Jag sände en fråga till IT-Shoppen för att de skulle kunna förklara sig. Men då svar uteblivit känner jag mig manad att skriva detta så andra kan varnas.

    Undvik denna affär!
    1 år sedan
  • Hej

    Beklagar att du upplever det så.

    Lagersaldo och priser uppdateras ca 1 gång om dagen, och vi fick meddelande från vår leverantör att produkten utgått. Svaret du fick är ett automatiskt svar när en produkt utgått.
    Vet inte varför du tycker det är otrevligt att skicka ut den infon till dig ?
    I webbutiken står även info om vilken tid lagersaldo senast uppdaterades.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Usel
    Säljar varor dom inte har och betalar inte tillbaka alla pengarna.
    Virkligen jätte otrevlig personal. Stor fuskföretag.
    1 år sedan
  • Hej

    Först så är det ju bra om du skriver ner exakt hur det ligger till i ditt fall.

    Detta gäller dig.
    Du är företagare och andra regler gäller dig.
    Du beställde 2st produkter och den ena levererades ut direkt. Så kallad delleverans.
    Den andra produkten var restnoterad och skulle skickas senare.
    Tyvärr fick vi efter ett tag besked om att produkten utgått och meddelade dig det.
    Då vill du ha tillbaka pengarna för hela ordern vilket är fel.
    Vi har gjort en leverans av en produkt och då kan du inte få tillbaka de pengarna samt frakt.
    Ångerrätt har du ingen då du är företagare.
    Vi betalade tillbaka värdet på den vara som utgått.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Usel
    Lagersaldot för denna butik stämmer inte!

    Gjorde en beställning den 15 okt och fick min order behandlad detta datum. Har idag den 6 nov inte sett några varor, samt att de inte svarar på mail när man frågar om sin order.

    Sämsta nätbutiken jag någonsin handlat i.
    1 år sedan
  • Hej

    Finns ingen order den 15/10 som inte är levererad återkom med order id så kan vi kolla vad det är för produkt du beställt.

    Lager saldo stämmer till 100 %
    Vi har ett nytt system och lagersaldo uppdateras en gång om dagen.
    Beroende på vad du beställt för produkt samt vilket fraktsätt du valt så är det olika leveranstider.
    Normalt är 2-7 Vardagar. Vid frakt fritt är normaltiden 10 dagar.
    Mer om detta finns att läsa i webbutiken.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Usel
    Varning för IT Shoppen.

    Deras Lager saldo stämmer inte och leveranstiderna blir mycket längre.
    Det värsta är att de skickar med UPS. men dom kallar det för postpaket och använder till och med postens symbol för att vagga in sina kunder i falsk trygghet.
    För att UPS ska leverera så måste man vara hemma när dom kommer. UPS kan inte svara på vilken tid de kommer, så jag måste ta ledigt från jobbet en hel dag. Jag tyckte inte att det var värt det och jag kände mig lurad. Jag mejlade till IT shoppen och sa att jag ville ha pengarna tillbaks efter som dom inte kunde leverera.
    Till svar fick jag "Du får väll vara hemma."

    Seriöst eller?

    Grejerna jag beställde hade jag tänkt att ge bort till min mormor när jag åkte för att hälsa på henne. Men det var ju bara att glömma.
    Jag stannade hemma från jobbet en dag och fick mina grejer till slut. Som tur var, fick jag rätt grejer och det var helt.
    Kan bara tänka mig vilka problem det hade blivit om något hade varit trasigt.

    Hälsningar Hdjö-
    1 år sedan
  • Hej

    Lager saldo stämmer till 100 %
    Vi har ett nytt system och lagersaldo uppdateras en gång om dagen.
    Beroende på vad du beställt för produkt samt vilket fraktsätt du valt så är det olika leveranstider.
    Normalt är 2-7 Vardagar. Vid frakt fritt är normaltiden 10 dagar.
    Våra leverantörer väljer den transportbolag de tycker är lämpligast.
    Mer om detta finns att läsa i webbutiken.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Usel
    Den 28:augusti beställde jag en vara soms kulle finnas i lager. Efter 2 dagar skickade jag fråga per email - inget svar. Försökte ringa - "Vi är ute och lägger ut fiber på dagarna så vi kan inte svara på några frågor."! Någon dag senare fick jag svar att ordern var mottagen, men varan var slut hos leverantören. Enligt webshopen fanns den fortfarande i lager! Då jag begärde att de skulle annulera ordern och betala tillbaka pengarna fick jag efter några minuter email om att ordern var avsänd "Din beställning hos IT-Shoppen Kristianstad är nu skickad!", men spårningsnummret saknades - jag skulle få det senare. 10 dagar senare fick jag email från UPS - paketet hade skickats från frankrike (!) dagen innan. 4 dagar senare levererade UPS paketet. Avsändare var EOLLIS LAB i Paris (!). Något packmateral fanns inte i lådan, men som tur var var varan hel. Jag hade valt postpaket (postens logga) och väntade mig att hämta på utlämningsställe inte hemleverans med UPS när man inte kan vara hemma och ta emot.

    Slutsats: Inte mycket är sant varesig i webshopen eller vid direktkontakt. Jag kommer då aldrig att handla här någon mer gång den saken är klar.
    1 år sedan
  • Usel
    Akta er för denna butik!
    Deras lagersaldo stämmer inte. Jag väntade i två veckor på en vara som skulle vara i lager utan att något hände eller att de kontaktade mig.
    Ringde efter ett tag och de skulle maila ett svar till mig men det kom aldrig.
    Tillslut mailar jag om att jag vill avbeställa varorna men då hotar de med att jag ska betala straffavgift på 600 kronor. Efter mailväxling fram och tillbaka inser de själva hur orimligt det är.
    1 år sedan
  • Hej
    Lager saldo stämmer till 100 %
    Vi har ett nytt system och lagersaldo uppdateras en gång om dagen.
    Beroende på vad du beställt för produkt samt vilket fraktsätt du valt så är det olika leveranstider.
    Normalt är 2-7 Vardagar. Vid frakt fritt är normaltiden 10 dagar.
    Som du beställt som Företagare gäller helt andra regler än för vanlig konsument.
    Då har vi rätt att ta ut avbeställnings avgift av dig.
    Detta är något nästan alla leverantörer gör vid köp mellan näringsidkare.
    Mer om detta finns att läsa i webbutiken.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Usel
    Oseriös e-handel och dåligt kunbemötande!

    Beställde 4 beyblades till mina söner, ett ok pris/beyblade gjorde att den dyra framten(jämfört med konkurrande e-handel) ändå kändes ok i sammanhanget.

    När jag efter några dagar fick en orderbekräftelse visade det sig att endast en(den dyraste) av 4 beyblades fanns för leverans.

    Utan att kontakta mig för att höra om jag fortfarande vill ha den sista, det kan ju vara så att det blir lite tråkigt att köra igång en Beyblade som ska tävla mot sig själv? Så fick jag besked om att varan skickats med UPS.

    Jag försökte kontakta IT-Shoppen för att se om dom resterande 3 produkterna var restade, först på mail utan resultat. Sedan på telefon, där jag fick prata med en person som inte ens frågade efter mitt ordernr. och således inte kunde ge mig något besked över huvud taget. Jag fick även en dålig känsla av att han helst ville lägga på luren.

    I detta samtalet försökte jag även förklare för den ovillige mannen på andra sidan luren att jag inte var sugen på att betala 125 kr i frakt för en vara som kostar 110 kr, det känns helt enkelt inte rimligt!?

    En vecka efter leverans frågade jag återigen vad som händer med de varor jag inte fått, trots att pengar för hela köpet dragits från kortet. Svaret: Vi vet inget heller!

    Idag ser jag en återbetalning från IT-Shoppen på mitt kontoutdrag, 131 kr tillbaka, utan att jag fått något besked på mail eller liknande att varorna inte kommer att levereras.

    Jag har med andra ord betalt 210 kr för en liten Beyblade istället för 340 kr för 4.

    Under de 4 år jag själv jobbade med e-handel, hanterade vi aldrig en kund på liknande vis. Var det något som inte fanns när vi plockade kontaktades ALLTID kunden för att höra vad dom önskade att vi skulle göra.

    Hade ni på IT-Shoppen kollat av med mig om jag fortfarande ville ha min order trots att 75% av den inte kunde levereras, så hade ni iallafall givit mig ett alternativ och jag hade kanske kommit tillbaka och handlat av er någon mer gång. Nu kommer det aldrig att hända.

    Mitt tips: håll er långt borta från denna e-handlaren!
    1 år sedan
  • Dålig
    Inte alls nöjd över att ha beställt från it-shoppen! Beställde den 30/9. Har varken fått leverans eller kolli nummer än... Borde inte ta så lång tid att få kolli nummer eller leveransen...
    1 år sedan
  • Hej

    Beroende på vad du beställt för produkt samt vilket fraktsätt du valt så är det olika leveranstider.
    Normalt är 2-7 Vardagar. Vid frakt fritt är normaltiden 10 dagar.
    Mer om detta finns att läsa i webbutiken.
    Ser även att du fått kollinummer samt att din produkt har kommit fram :)

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Dålig
    Hej

    Ang PRISER

    Nikon D600
    Varför stämmer inte priset på Prisjakt 2013 09 24 kl 19:01 16274:-
    IT-Shoppens pris 16763:-

    Mvh
    1 år sedan
  • Usel
    På allvar, på riktigt, vad händer?!

    Skulle beställa 4 st Lexar USB 3.0 JumpDrive S23 16GB ...

    ...när jag kom till kundvagnen var den totala vikten 3.6 kg och frakten 125kr.

    Dessa minnen väger 15 gram styck, utan att överdriva skulle alla fyra minnen i ett kuvert med bubbelplast lätt väga långt under 500 gram.

    Posten har spårbar frakt "Skicka Lätt" för 59kr upp till 1 kg och det priset är dessutom till mig som privatkund.
    1 år sedan
  • Hej Fynxer

    Du har helt rätt att posten tar 59:- för skicka lätt. Men detta fraktsätt är inte försäkrat mot något tex. förlust av paket, transportskador. Posten tar 145:- för vanligt paket. Vi tar just nu 99:- eller 125:- om man handlar för under 2500:- där över är det fraktfritt. Vikten du ser i webbutiken har inget med verklig vikt att göra. Produktens pris är satt efter denna fraktkostnad. Vi kan ha fraktfritt även på mindre produkter men är då tvungna att höja produktpriset vilket jag inte tycker är en bra lösning.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Stefan

  • Dålig
    Varning

    Köpte Ram minnen från denna sajt 18/7, fick mail från ITsajten 19/7 som sa att leverantören ej längre levererar dessa minnen längre,
    gick ut på deras sajt, nu hade priset höjts på samma minnen med 500 kr.
    Dom skyller på leverantörerna men dom verkar ju inte ha koll på deras egen hemsida.
    Ta ansvar!

    Kommer aldrig mer köpa något från ITsajten och jag avråder alla andra att handla från dom också!

    Ni får en 2:a för att ni var snabba att meddela.
    2 år sedan
  • Hej

    Att skriva varning är väll lite att ta i tycker du inte ?
    Vi meddelade dig via mail att din artikel hade utgått då vi fått medelande om detta från vår leverantör.
    Produkten fanns då att beställa med ett annat artikelnummer som levereras av en annan leverantör tyvärr lite dyrare.
    Att beställa 4st av PVI316G186C0K med ett pris på 866:- när flera andra webbutiker ligger på ett pris på 1200-1600 kr st borde man förstå att även priset är något fel på.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Ganska dålig
    Jag kollar in dagligen på prisjakt om det är någon butik som fått in fujifilm x100s. Den kameran är restad sen länge tillbaka hos alla svenska butiker.
    Igår så såg jag att kameran fanns i lager hos IT-Shoppen. Jag var väldigt tveksam men lade en beställning.
    Idag får jag ett mail, här klistrar jag in en del av mailet:

    "Din beställning har annullerats och kommer INTE att skickas iväg!
    PGA denna orsak nedan.
    TYVÄRR FICK VI NU ETT MEDDELANDE FRÅN LEVERANTÖREN ATT DENNA PRODUKT UTGÅTT"

    För det första, extremt dåligt att ange att en vara är i lager när man inte har den i lager.
    När varan finns fysiskt hos er, då kan ni ange att den finns i lager.

    För det andra, fuji x100s utgår knappast, den har knappt kommit ut än.

    Ni får ändå 3 stjärnor för att ni annullerade min order och meddelade mig snarast möjligast, men något vidare bra betyg för att ni anger att ni har saker i lager fastän ni fysiskt inte ens har varorna på plats betyder ett lågt betyg i min bok.
    2 år sedan
  • Hej

    När du ringde i till oss så fanns produkten i lager för leverans direkt.
    Sedan gjorde du beställningen dagen efter och inte direkt när du ringde till oss.
    Alltså har någon annan hunnit före dig och köpt den produkten.
    Detta kan väll då inte vara vårat fel ?

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Perfekt
    Det verkar mest vara mongon som klagar på idiotgrejer.
    Skärpning på er prisjakt användare!
    Har handlat hos dem ett par gånger nu och kommer garanterat återkomma!
    Snabb leverans och bra hemsida!
    2 år sedan
  • Usel
    beställde bara för att båda sakerna jag ville ha fanns på samma ställe men sen när det väl skulle levereras fanns bara 1 produkt kvar i sortimentet (fick ordern "godkänd" först när jag ringde och frågade en vecka senare ) och jag fick betala 100 spänn mer än om jag köpt handkontrollen på cdon eller liknande.

    Kommer inte handla här igen.
    2 år sedan
  • Hej

    Tyvärr kan det ibland bli så.
    Vi fick meddelande om att en av dina produkter utgått av vår leverantör / Tillverkare och att en levererats ut först flera dagar efter du gjorde din beställning.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Usel
    Precis som många andra här verkar det som.

    "Din beställning har annullerats och kommer INTE att skickas iväg!

    PGA denna orsak nedan.

    PRODUKTEN HAR UTGÅTT

    Hoppas du vill beställa något annat från oss istället.

    Mvh IT-Shoppen"

    Man kan ju alltså fråga sig varför det står att produkten finns i lager, och med tanke på hur ofta det verkar hända kan man fråga sig varför det finns en webbshop alls.

    Så nä, tänker inte beställa något annat. Vad är det för mening när jag måste vänta på besked om ni har varan eller inte (även om varan enligt sidan finns i lager, det kanske är ett metafysiskt lager de menar, eller vilket lager som helst i världen)?
    2 år sedan
  • Hej

    Vi fick meddelande om att din produkter utgått av vår leverantör / Tillverkare och vi var ju då tvungna att annullera din order.

    Med vänlig hälsning IT-Shoppen / Marie

  • Acceptabel
    Beställer ett av marknadens minsta USB-minnen, en oerhört liten och lätt produkt, via hemsidan. När jag går till "kassan" står det att kundvagnen har en fraktvikt på 1.1 kg. Således en fraktkostnad på 125:-. Ingenstans går det att ändra detta. Det blir givetvis inget köp. Tråkigt. Jag gick in på några olika slumpmässigt utvalda produkter och samtliga har en vikt på 1.1 kg enligt hemsidans uppgifter och får därför säkerligen motsvarande fraktkostnad i "kassan". Misstag eller generellt förfarande?
    2 år sedan
  • Hej Priset på produkten är satt efter denna fraktkostnad 99:- kr vid förskottsbetalning. Posten tar 135kr enligt deras prislista för postpaket. Att skicka det som brev går ej då det ej är försäktat mot förlust och skada.
    Mvh IT-Shoppen / Marie

  • Perfekt
    Handlat i flera år utan minsta problem. Rekommenderas.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Klockrent köp allt gick perfekt, kan inte bli bättre=)
    2 år sedan
  • Dålig
    Det var nog bland de grylligaste hemsidor jag sett! En sökfunktion som inte fungerade. Delen jag hittade, prissatt på prisjakt, gick ej att hitta på hemsidan trots att den fann i lager enligt prisjakts hemsida.
    2 år sedan
  • Hej

    Tråkigt att du inte tyckte om vår webbutik. Du får gärna skicka ett PM på vad som kan förbättras.
    Alla produkter som visas på Prisjakt finns i butiken. Skulle du mot förmodan inte hitta den genom sökfunktionen,
    så skulle vi uppskatta att du skicka ett mail eller ringer till oss så kan vi hjälpa dig hitta den.
    Det är lite onödigt att lämna omdöme här när du inte ens har gett oss en chans att hjälpa dig.

    Mvh Kundtjänst / Stefan