Betalningsalternativ:

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Detaljerad information DataOne har fått betyget (7.81)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Bästa service någonsin, har handlat många gånger hos dataone utan några som helst problem, dock hade jag önskat att de förnyade sin hemsida snart :) Retur och garanti hantering +++++
    20 dagar sedan
  • Dålig
    Även jag drabbades av att DataOne.se makulerade min beställning utan att informera mig om detta.

    De har rätt att makulera. Men riktigt illa att inte informera kund.
    25 dagar sedan
  • Hej Bäste kund, tack för era synpunkter, ber om ursäkt för att ni inte har fått något mejl angående er beställning, tyvärr så kan det hända ibland att mejl inte kommer fram till våra kunder och detta p.g.a serverfel eller liknande. Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Eskadervägen 4 183 54 Täby ( Näsaby Park Centrum ).

  • Acceptabel
    Lade en order på en stationär dator som det skulle finnas flera av på lager. Fick e-post samma dag där det stod att varan utgått och att ingen ersättningsvara fanns. Pengarna sattes tillbaka på mitt konto samma dag.

    Försökte först betala med faktura, vilket var omöjligt för mig efter en kontroll av mitt personnummer, av någon outgrundlig anledning. Har aldrig någonsin fått en betalningsanmärkning eller liknande.

    Lite krångel vid min första order med andra ord, men tycker ändå att de redde ut det med godkänt resultat.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Smidig service, många produkter, bra leverans tid!
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Det är enkelt att beställa, bra sortiment, bra priser och snabb leverans. En glad kund!
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Har fått alltid bra service, inga falska lockpriser som vissa påstår!
    6 mån sedan
  • Dålig
    Jag hade hittat en vara som jag behövde till ett riktigt bra pris så jag skapade ett konto och genomförde ett köp med kortbetalning.
    Bekräftelsen löd: "Tack för din order! Din betalning blev godkänd!"... Sedan hände ingenting.
    Jag loggade in och såg att orderstatus var "Makulerat". Jag skickade då en fråga via e-post om vad som hänt men eftersom jag inte fick något svar under 2 arbetsdagar så ringde jag upp och förklaringen jag fick då var att orden makulerats för att betalningen inte gått igenom.
    Jag kan tillägga att jag betalade med ett vanligt VISA-kort som jag använder ofta och aldrig haft problem med varken före eller efter detta.

    + Bra priser på vissa produkter
    + Bra utbud

    - Ej fungerande kortbetalning
    - Meddelar inte ev. problem såsom makulerade ordrar.
    - Svarar långsamt på e-post
    - Lite ostrukturerad webbsida
    6 mån sedan
  • Hej Bäste kund, tack för era synpunkter, ber om ursäkt för att er betalning inte blev godkänd. Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Eskadervägen 4 183 54 Täby ( Näsaby Park Centrum ).

  • Perfekt
    Bra priser och snabb leverans, kan inte bli så mycket bättre.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bättre än många stora sajter som syns överallt p.g.a att de har stora investmentbolag so m hjälper de med pengar för marknadsföring. Kommer att handla här igen tack vare deras service.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Kanon bra service och bra priser ++++ för att de alltid svarar på mail.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid bra priser och bra service, svarar alltid på mail +++++
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra utbud och det funkade även fint med en beställning där den ena varan fanns i lager och den andra var en förhandsbokning. Tack dataone
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Läste tidigare inlägg angående oserös företag, måste säga att det verkar som att det finns lika många oseriösa kunder som företag :) mitt första och absolut inte sista köp hos dataone. Fick otroligt snabb och proffesionell hjälp när jag skulle köpa skrivare till mitt lilla kontor. Tack dataone keep up the good work :)
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Många köp har det blivit och aldrig några problem.
    Återköp funkade utmärkt trots att jag strulade till det.
    8 mån sedan
  • Usel
    Lagerstatus stämmer inte och/eller priser stämmer inte på sidan.

    Et företag som försöker ligga bra till på prisjakt men som egentligen inte är billig...Undvik
    9 mån sedan
  • Hej Bäste kund! Tack för era synpunkter. Om en produkt på vår hemsida har betydligt lägre pris än hos någon annan i detta fallet med över 3000% så rekommenderar vi er som konsument att ta kontakt med oss innan beställning, eftersom vi samarbetar med över 30 leverantörer så har vi över 700.000 tusen artiklar på vår hemsida och det kan hända att priserna ibland listas fel. Ber om ursäkt för detta. Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Eskadervägen 4 183 54 Täby ( Näsaby Park Centrum ).

  • 2013-07-30 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Köpte halo 4 limited edition för 200kr billigare än alla andra +++++ dessutom fick jag den dagen efter :)))
    1 år sedan
  • Perfekt
    Mycket nöjd som vanligt, tredje gången jag handlar från dataone och allt har fungerat bra++ extra plus för att man alltid får svar via mejl+++
    1 år sedan
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    Noterar Dataones bemötande av kritik endast består i att svepande hävda att det inte stämmer med verkligheten. Snyggt! Min kommentar är en enkel redogörelse av erfarenheter av att beställa en vara hos dem. Enda frågan där det finns minsta tolkningsskillnad är huruvida det erbjudna "bra" priset verkligen var ett bra pris.

    DataOne erbjöd inte ett pris som var samma som det lägsta den dagen de lovade ett lägre pris (vilket var dagspris.se) trots att jag upplyste vad det priset var, så i väntan på att få det lägre priset hade det dagspriset utgått och de valde då ett pris som var några kronor under rabatterat pris på cdon, där man mycket enkelt googlar fram 5% rabatt via rabattkoder.

    Noterar även att de inte svarar på varför de drar pengar från kunders konto innan de själva ens bekräftar ordern och att deras enda bemötande kring kritiik består i svepande hävda att det inte stämmer med verkligheten och att de till och med anklagar sina kunder för att ljuga.
    Nu förväntar jag mig i och för sig inget annat den här gången efter denna uppdatering, men vill markera mot dylik desinformation.

    Sänker inte ens mitt betyg i och med att svaret är i linje med tidigare dåliga erfarenheter, enligt nedan, så det gör varken till eller från.

    ------------------
    Ursprunglig kommentar:

    Beställde en relativt dyr datorkomponent då de var billigast på prisjakt. Fick bekräftelse. Dagen efter meddelade de att det blivit något fel med betalningen, varvid de makulerade ordern. Beställde därefter igen (samma pris) och ringde dessutom för att få bekräftat att betalningen hade gått igenom för att inte ödsla mer tid. Fick bekräftat i telefon att betalningen hade fungerat den här gången och allt var ok.

    Ytterligare två dagar senare får jag ett nytt mail: "Tyvärr så har vi har haft felaktigt listpris på denna produkt från tillverkaren, nu är priset ändrar till det rätta. Ber om ursäkt för detta och hoppas att det inte har ställt till med några problem för er."

    Till saken hör att det nya priset som de "..hoppas inte ställt till med några problem..." var 58% högre än det de hade på hemsidan/prisjakt.

    Formellt har de inte brutit mot sina egna villkor, då de har tagit med att ingen affär är klar förrän man fått orderbekräftelse. (Första mailet man får är bara en beställningsbekräftelse).

    Detta hindrar dem däremot inte från att dra ursprungligt belopp från kundens kreditkort innan de har bekräftat ordern!

    Har heller aldrig varit med om ett företag som svarar så nonchalant och sen inte erbjuder iaf något lägre pris än billigaste konkurrenterna då de haft ett felaktigt pris. Tyder på att man inte tycker att det är särskilt allvarligt, utan sånt som händer..

    De bemötte sällan själva grundfrågan utan svarade mer som ett vänligt förinspelat kasettband med urklipp från deras avtalsvillkor samt raderar konsekvent all historik ur mailen. Undrar varför?

    Köpte till slut produkten på cdon till ett lägre pris än Dataone valde att erbjuda. Ångrar att jag la en vecka på att försöka handla från dataone. Men vill återigen poängtera att de troligen inte gjort något formellt fel - förutom att det inte är OK att dra belopp från kort innan man bekräftat ordern.
    Kontakten med DataOne var dock allt annat än en positiv upplevelse.
    1 år sedan
  • Hej Cortina, som vi nämnde tidigare så förstår inte vi riktigt vad ni har för anledning att ljuga, ni blev erbjuden ett pris på 2390kr inkl.frakt som är ett pris som fortfarande är billigast på prisjakt, anledningen var som vi berättade till er att det tidigare priset var ett felaktigt pris som vår leverantör hade listat, och om ni är så uppmärksam som ni påstår er vara så kunde ni se tydligt att alla återförsäljare höjde sina priser på denna produkt efter en dag. Vad det gäller kortbetalningar och webbshoppar så verkar ni inte vara så insatt med tanke på att alla har samma system vad det gäller kortbetalning även CDON. Det går till på detta viset. 1. Kortbetalningen MÅSTE gå igenom innan en order kan behandlas. 2. Order behandlas och i ert fall så var det felaktigt listpris och då erbjöds ni ett bättre pris eller alternativt pengarna tillbaka. 3. Antingen tar ni vårt erbjudande eller så sätts pengarna tillbaks på ert konto.
    Väljer ni faktura som betalningsalternativ istället så dras det inga pengar försen produkten levererats. Men eftersom ni tyvärr inte blev godkänd som faktura kund från Svea Ekonimi så var ni tvungen att välja kortbetalning som allternativ. Mvh Kundservice på DataOne

  • Knappt godkänd
    Instämmer med föregående talare, man kan inte lita på deras "webblager" status. Beställde en vara de hade 8 av på webblagret och när jag inte hade fått någon leverans en vecka senare så kontaktade jag dom och fick då reda på att varan inte var skickad. Att de inte meddelar sådana avvikelser bidrar med det största minuset och de hade inte heller en aning om när varan skulle kunna skickas för den var slut.

    Kundtjänst kan ta lite tid på sig att svara men är tillmötesgående.
    1 år sedan
  • Hej Bäste kund! Tack för era synpunkter, som vi nämnde till föregående talare så händer det att en produkt tar slut på webblager särskilt om det endast finns ett fåtal på lager. Vi uppdaterar vår lagerstatus en gång per dag men det kan hända att en produkt hinner ta slut lång tidigare än så särskilt om det är en populär produkt. Ber om ursäkt för detta. Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Eskadervägen 4 183 54 Täby ( Näsaby Park Centrum ).

  • Ganska dålig
    Lite inte på att de har grejer i lager för att det står. Försökte köpa ett FC5WS chassi med lagersaldo på 5, men det visar sig finns noll. Blev erbjuden en leveranstid på en månad.

    Nej tack!
    1 år sedan
  • Hej Bäste kund! Tack för era synpunkter, tyvärr så händer det ibland att en produkt tar slut på lager även efter beställning, detta kan ha ett flertal orsaker en av de är som i er fall att det endast finns ett fåtal av den produkten som ni beställt och att vi får in beställningar på många fler under samma dag eller som i ert fall under 4 timmar. Ber om ursäkt för detta. Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Eskadervägen 4 183 54 Täby ( Näsaby Park Centrum ).

  • Perfekt
    Beställning
    Inget att klaga på.
  • Perfekt
    Beställning
    Utmärkt.
  • Perfekt
    Beställning
    Enkel och bra.
  • Perfekt
    Jättenöjd med DataOnes koncept. Kanonfin butik och trevlig personal och suveränt att kunna förbeställa och hämta ut varorna om man vill.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Råkade beställa arbetsminne som var inkompatibelt med min dator, och blev lite orolig över att jag inte skulle kunna få byta varan då den var både öppnad och testad. När jag kontaktade kundtjänst så var de inte bara villiga att betala tillbaka hela priset. Efter det så kan jag inte annat än ge dem fullt betyg. I övrigt hög standard när det gäller utbud, leveranstid mm.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser , Stort utbud av varor till billigt pris , trevlig personal i den fysiska butiken , trevlig kundtjänst. Rekommenderar butiken!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Otroligt bra service både via telefon och mejl, synd att mindre företag aldrig blir stora tack vare alla jättar som äter upp de....

    Köpte en Seagate HD som gick sönder efter 1,5 år kontakta det dataone via mejl och fick svar efter 1tim, skickade in disken och fick den utbytt efter 5 arbetsdagar, det kan inte bli bättre+++++++
  • Usel
    Någon sa det att dom va dålig på att skicka leveranserna som är beställda nått jag åxå vill tillägga att dom är lika kass på att svara på mail. skrev till dom om hur min order ligger till ,men inget svar och det va nu ett bra tag sen ordern lades en bra kedja hade skickat ordern samma dag om den (som det stod fanns i lager) känns som att jag gjorde min sista beställning från dom
    2 år sedan
  • Hej Bäste kund! Tack för era synpunkter. Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Eskadervägen 4 183 54 Täby ( Näsaby Park Centrum ).

  • Mycket bra
    Beställning
    I huvudsak bra. Saknade kategorin adaptrar, men mkt prisvärt köp av ett kontrollerkort.
  • Usel
    Jag beställde ett nätaggregat och ett grafik kort, från DataOne, inte för att dom var billigast, utan för att det fanns på lager. Två! arbetsdagar efter min beställning så mejlar dom och talar om att varan inte fanns (trots att den fortfarande fanns i lager på deras websida) och jag skall välja ett dyrare nät agg och jag skall betala mellanskillnaden...... När jag sedan ringer upp, så menar dom att detta kan dom inte göra någor åt och att sånt här kan hända, dom var allmänt oförstående till att jag tyckte att det var konstigt att dom åtminstone kunde stå för mellan skillnaden.

    Varning för denna shop, det verkar inte vara mycket som fungerar.
    2 år sedan
  • Hej Bäste Kund! Tack för era synpunkter, tycker dock att ni har väldigt märkligt syn på denna bransch trots att ni själv jobbar på ett företag som Microsoft, tyvärr så händer det att en vara tar slut eller att den helt enkelt utgår. Ber om ursäkt om ni tycker att ni inte har fått den service som ni förtjänat. Vi på DataOne gör allt för att våra kunder ska bli nöjda och det är tack vara detta som vi har så många nöjda och trogna kunder. Vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig mer än gärna. Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Eskadervägen 4 183 54 Täby ( Näsaby Park Centrum ).

  • Acceptabel
    Inte överdrivet nöjd, men tanke på att jag fått vänta snart en månad på leverans, tydligen tar det 3-4 veckor för dom att faktiskt skicka iväg paketet efter dom har förberett det. Priset på frakt och produkter är bra, därav högre betyg. Är dock självklart missnöjd med frakten, men godkänd kundservice räddar betyget på en 5a.

    Den usla frakttiden MÅSTE dock fixas, hade det varit bråttom att få produkten skulle jag vara riktigt missnöjd.
    2 år sedan
  • Hej! Bäste kund! Detta står under InfoCenter angående leveranstider.. Om en weborder skickas in till oss innan klockan 15.00 så levereras vanligtvis ordern nästkommande vardag om produkten finns i butiks lager, finns produkten på huvud lager (webblager) så levereras den inom 3-6 arbetsdagar. Observera om en produkt ej finns på lager vid beställningstillfället så kan leveranstiden variera beroende på produkt och tillverkare. Om leveransen av någon anledning blir väsentligt längre än så, kommer kundservice att kontakta kunden. Kollid och annan information rörande din beställning kommer via mail. Det jag misstänker är att ni har beställt en produkt som ej fanns på lager eller att den såldes slut innan er beställning behandlades. Ber om ursäkt för detta, för att undvika detta i framtiden så går det bra att logga in på ert konto efter en beställning för att se status på er order. Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Orrvägen 60 183 51 Täby

  • Perfekt
    Beställning
    fin pakat!
  • Mycket bra
    Bra priser, service och hyfsat sortiment.
    Dock lite långsam men däremot bra kundservice via mail.

    Köpt en del datorgrejer hos DataOne och går något sönder så får man alltid nytt utan tjafs :) En start 8'a!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Jag lämnade in en dator för reparation hos dem och det tog 2 dagar. Det är helt OK med den tiden och kostade inte mycket heller
    passade på och köpte lite fläktar i butiken också. Bra service ......glömde att köpa en Norton Internet Security. Jag loggade
    in på deras sida och beställde på webben för att slippa åka till dem igen. Skivan till NOrton fick jag dagen efter. Det var inget problem
    med den biten heller.
    2 år sedan
  • Usel
    Sista gången jag handlar hos Dataone. De långa leveranstiderna hade jag räknat med efter att ha läst kommentarerna här nedan (en vecka lite drygt från weblagret). Men precis som några andra här nämnt, matas man med helt felaktiga påståenden när man ringer dem och inget de säger verkar stämma.

    Att insinuera att (alla?) negativa kommentarer är påhittade som Dataone försöker sig på tror jag ingen går på.
    Lite mer respekt än så förtjänar väl ändå era kunder?
    2 år sedan
  • Hej Bäste kund! Tack för era synpunkter...
    Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Orrvägen 60 183 51 Täby

  • Knappt godkänd
    Beställde 3st chassifläktar 22 december som ännu ej har kommit idag (30 dec). Förväntat leveransdatum på ordern enligt hemsidan skulle vara 29 dec, tyckte att 1 vecka skulle vara OK eftersom det är jul och allt. Nu har den tiden iallafall passerat och jag har ännu ej fått min beställning. Vet ej om den är skickad ens, hemsidan är lite knasigt uppbyggd och det enda som står är att ordern är "Behandlat" och det kan ju betyda mycket... Kan ej spåra min order på posten.

    Betyget ökas/minskas beroende på när leveransen nu kommer, om den lyckas göra det...
    2 år sedan
  • Hej Bäste Kund!
    Dessvärre så är vi inne i en period där alla våra leveranser har blivit försenade pga den höga belastning som Posten och DHL har för tillfället, ber så hemskt mycket ursäkt för detta och hoppas att vi kan erbjuda er bättre service nästa gång ni handlar.Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Orrvägen 60 183 51 Täby

  • Perfekt
    Allt bra här GOD JUL+++
    Skulle behöva ha lite bättre hemsida...
    2 år sedan
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Anledningen till att jag handlade av Dataone var att de hade butik i Täby, så att man kunde hämta grejerna där. Det finstilta berättade dock att varan endast fanns på deras webblager, vilket jag missade eftersom det knappast var speciellt tydligt. Strunt samma. En leverans från webblager till butik kan ju knappast ta mer än ett par dagar, kan man tycka, eller? FEL! Leveranstiden är mellan en och två veckor!!! Katastrofdåligt! Har fortfarande inte fått varan.
  • Perfekt
    Köpte NAS och 4st hårddiskar från dataone för ca.6 månader sen, fick problem med ena disken och kontakta dataone för att veta hur jag ska göra, istället för att få lämna in disken på garanti och vänta över i vissa fall flera månader på nydisk så fick jag en ny disk direkt efter 3arbetsdagar, det kallar jag service ++++++ tack dataone fortsätt så:))) en mycket glad och nöjd kund
    2 år sedan
  • Usel
    Sköter ej sina reklamationsåtaganden på ett tillfredsställande sätt. Undvikes framöver.
    2 år sedan
  • Hej Bäste kund, Ni får nog vara tydligare än så för att vi ska kunna förstå vad som inte är bra och för att vi ska kunna förbättra oss...Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Orrvägen 60 183 51 Täby

  • Usel
    Första och definitivt sista gången jag handlar på Dataone. Hade beställt ett spel en månad innan släpp för att vara säker på att få det på releasedagen. Bra pris tänkte jag och klickade beställ, vilket visade sig vara ett stort misstag.
    Jag kollade posten på releasedagen, ingenting. Nästa dag, ingenting. Efter 2 dagar tänkte jag ringa och höra varför det tog sådan tid. Ringer numret på deras hemsida och får höra den välbekanta "numret du ringer är inte i bruk....". Efter att jag försökt få tag på dem hela dagen skickar jag istället ett mail. Efter en dag får jag svaret att spelet fortfarande inte kommit in till dem och att deras kundtjänst var under service. De skulle höra av sig när spelet kom in. Märkligt tyckte jag men accepterade svaret och tänkte inte så mycket mer på det.
    Efter det gått en månad utan att jag så mycket som hört någonting ifrån dem blev jag väldigt irriterad. Vi försökte ringa dem och efter att vi försökt i ett par dagar kommer vi till slut fram och kräver pengarna tillbaka. Vi fick ungefär bara ett ja till svar och sen väntade vi på pengarna. Efter att det gått 3 dagar och det fortfarande inte kommit några pengar ringer vi tillbaka och är riktigt irriterade. Den här gången ber dom så mycket om ursäkt och försäkrar att pengarna ska komma in. Vi får även förklaringen att de prioriterar viktigare kunder, är inte alla kunder viktiga menar dom?
    Nu efter mer än en månad har jag fått tillbaka pengarna och jag tänker aldrig mer beställa från dataone.
    2 år sedan
  • Hej Bäste kund, Tack för era synpunkter, dessvärre så känner ingen igen den berättelse som ni skriver om, ni är mer än välkommen att kontakta oss på kundservice så hjälper vi er mer än gärna att reda ut de missförstånd som har uppstått och eventuellt rätta till er berättelse så att den lutar mer åt en verklighetsbaserad berättelse än en påhittat fantasi;). Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Orrvägen 60 183 51 Täby

  • Usel
    Beställde lite dator prylar för ett par veckor sedan. Då jag hade ganska brottom med att få sakerna ringde jag för att höra när jag kunde förvänta mig att få dem.
    Alla sakerna fanns i deras weblager och de kan av någon anledning inte skicka direkt därifrån utan det måste gå via deras butik. Detta leder då till att det kan bli ganska långa väntetider även för lagervaror.

    Iallafall så fick jag beskedet på telefon att det inte skulle vara några problem och att jag skulle få alla varor efter två arbets dagar.
    Jag ringde då dagen efter för att kolla att allt gick som planerat vilket de sa att det gjorde.

    Det hela slutade iallafall med att jag fick vänta ca en vecka på sakerna, vilket bara det är under all kritik.
    När jag poängterade det för dem sa de att enligt hemsidan så står det ju faktiskt att det kan ta 5 arbets dagar för lagervaror.

    Att de menar att jag inte ska tror på det de säger mig över telefon tycker jag är mycket dåligt.
    Man måste väl ändå kunna lite på det en affär säger till en över telefon eller är jag helt ute och cyklar?
    2 år sedan
  • Hej bäste kund! Ledsen för att ni har missförstått det hela om att någon har lovat er leveranstid på 2 arbetsdagar när det står klart och tydligt på vår hemsida att leveranstiden för produkter som INTE finns i vår butikslager är mellan 3-6 arbetsdagar. Vill inte vara elak på något sätt men om ni frågar mig så tycker jag att ni borde läsa företagens leveransvillkor och mycket annat innan ni gör en beställning med tanke på era andra inlägg bl.a om CDON där ni också haft andra företag som "ljugit" om sina leveranstider förutom en???
    Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Orrvägen 60 183 51 Täby

  • Acceptabel
    beställte moderkort måndag kväll 31/10, kunne hämta ut detta på DHL's paketutlämning hos ICA torsdagen veckan efter (7 arbetsdagar). Enligt hemsidan var moderkortet på lager, så på tok för lång leveranstid för 4 mil.. Hade jag vetat om det, hade jag åkt till Täby själv. Annars ok med emballage och priser.
    2 år sedan
  • Hej bäste kund! Detta står på vår hemsida under fliken Infocenter " Om en webborder skickas in till oss innan klockan 15.00 så levereras vanligtvis ordern nästkommande vardag om produkten finns i butiks lager, finns produkten på huvud lager (webblager) så levereras den inom 3-6 arbetsdagar. Ledsen för att ni har blivit drabbad av en mindre försening, vi på DataOne jobbar hårt med att kunna ha kortare leveranstider, men det är inte så lätt att ha både bra priser billigt fraktkostnad och dessutom ha snabbaste leveranstiderna:(..men vi kommer dit så småningom...Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Orrvägen 60 183 51 Täby

  • Usel
    Det som jag köpte från dem slutade fungera efter två veckor, då skickade jag till dem och jag betalade för frakten dit och de bytte ut den mot en ny. Några månader senare uppstod liknande fel. Efter fullständiga tester skickade jag den tillbaka och frakten betalades av mig. Denna gång efter ett par veckor ringde de mig och sa att de inte ser något fel på den. Jag sa att det kan hända att den fungerar ibland men självklart var det inte fallet när jag testade. Men de insisterade att varan är utan fel. Jag sa okej, skicka den så jag kan testa den igen. De sa att det är jag som ska betala frakten för att få den tillbaka. Då räknade jag att totala fraktkostnader tillsammans kostar mig nästan samma pris som varan själv och fortfarande får jag inte en felfri apparat, allt under garanti perioden. Jag är absolut säker att den modellen jag fick har liknande problem som har rapporterats av många andra användare. Till slut gav jag upp helt och hållet och köpte i stället en ny från en annan webbutik där garanti menar garanti och sparade därmed tid och pengar.
    2 år sedan
  • Hej Bäste Kund, Tack för era synpunkter ( lite vilseledande men ändå ).
    Vi på DataOne står för alla kostnader gällande garantihantering, Vi står för frakt kostnad fram och tillbaks till tillverkaren och frakt kostnad fram till er efter inlämning av en produkt under garantiperioden, dessutom står vi för kostnader för eventuella tester som görs hos tillverkarna om det inte är något fel på produkten dvs vilket verkar ha varit i ert fall. Tyvärr så händer det att någon produkt går sönder mer än en gång och det kan också vara samma fel som uppstår. Men det är något som "inte stämmer" med er inlägg det är att om ni har haft samma typ av fel under 2 månader efter inlämning av en produkt så står DataOne för alla kostnader även den fraktkostnad som ni har betalt innan. Det jag skulle rekommendera er är att ta kontakt med vår Kundservice så hjälper vi er mer än gärna. Med mycket varma hälsningar Kundservice på DataOne kundservice@dataone.se Tel. 08-756 07 00 Fax. 08-428 679 73 Adress Orrvägen 60 183 51 Täby

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är mycket nöjd!
    Beställde ett flertal varor på onsdagen fick leverans på fredagen++++, dessutom hade de över 300kr billigare fraktkostnad genfört med ett annan butik som jag egentligen skulle handla ifrån....
    Rekommenderar STARKT+++++
  • Perfekt
    Mycket bra producter datan one.
    2 år sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Dåligt med bilder på varorna, annars var det bra.
  • Mycket bra
    Jag beställde varor och hämtade i Täby. Funkade utmärkt, dock inte speciellt snabba leveranser när de till och med tog 2 dagar för dem att få det till butiken. Man har väl blivit bortskämd av Inet osv men annars en butik att rekommendera!
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde en SSD (Corsir Force 3 60GB) och ett tangent bord (Ione). Vanligtvis handlar jag alltid på Komplett, ibland på Inet, Misco eller NetonNet.

    Jag tänkte att man får nog räkna med någon leveransdag extra. Nu har jag börjat inse att man blivit lite bordskämd av Komplett och Inet som alltid levererar samma dag eller dagen efter.

    Efter två arbetsdagar började jag bli lite otålig :), jag hade sett fram så mycket emot att installera SSD:n. Efter tre arbetsdagar, tänkte jag: Ok det är nog bäst att släppa upphetsningen lite. På den fjärde arbetsdagen blev jag sur och började mejla, då det stod att varorna var lämnade till DHL men trackingnummert fungerade inte. Helgen gick. På femte arbetsdagen hade jag faktiskt räknat med att få grejerna, då jag tänkte att DHL ändå haft hela helgen på sig att hantera paketet. Trackingnummret fungerade ännu inte och jag skrev ett kort mejl och påpekade detta. Nu idag, 6:e arbetsdagen var humöret dåligt men det blev bättre när jag äntligen kunde spåra paketet. Det befann sig i Borås 04.30 och jag bor i Alingsås bara 4 mil i mellan. Det kanske blir ett paket i dag då :) eller i morgon.

    Jag kan förstå att inte alla kan leva upp till dagen efter leverans om man bestället innan 16 men för mig är det mycket viktigt med snabba leveraqnser, då jag är lite otålig som person.

    Jag tar för giviet att alla varor är hela och därför sätter jag ett betyg i dag, baserat på min upplevelse till det att paketet blev sökbart. Jag beställde alltså den 13:e kl 09.00 och i dag är det den 20:e, jag räknar alltså med att få det i dag. I så fall har det tagit exakt en vecka.

    Tyvärr måste jag ge ett mediokert betyg på grund av detta. Kundservicen (svar på mejl) är jag nöjd med och det drar upp betyget lite, men leverastiden är jag alltså inte nöjd med. Det hela är dock acceptabelt då jag misstänkte att Dataone kanske inte själva har varorna på eget lager utan att de finns hos leverantören. Ser man en en symbol "i lager" kan man ta för giviet att det finns i lager där man beställer och inte hos en annan leveratör. Det framgår dock ofta om man tittar noga typ: leverantör 58 på lager, butik 0 på lager men sådant är dock inte alltid man tänker på som kund när man är van vid exempelvis Inet, komplett osv.

    Betyget blir ändå "acceptabel" då jag inte har något annat att klaga på.

    Nu uppgraderar jag mitt omdöme, då jag just mottog en väldigt bra förklaring på mitt mejl från dataone.

    En bra kundservice och en trevlig ton uppskattar jag väldigt mycket som kund. Därför höjer jag till Mycket bra.
    2 år sedan