Tack för din röst!

Rösta på PSXCARE i kategorin Film, Spel och Bok

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är PSXCARE en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 23 år sedan
(data från 2014-11-23)
Detaljerad information PSXCARE har fått betyget (8.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställde några tillbehör till ett par Nintendo DS/DSi. Dagen efter ringde det på telefonen. Man ville bara dubbelkolla så att jag hade fått orderbekräftelsen och så att jag hade beställt rätt prylar. Då jag inte är särskilt bevandrad inom Nintendovärlden rekommenderades en annan produkt istället. Det kostade en hundring extra, men då skulle det fungera sedan också

    Några dagar efter fick jag ett paket i postlådan. Har absolut inget att klaga på, önskar att många fler företag värdesatte sina kunder på samma sätt och gav samma kundsupport.

    Kommer definitivt att handla här igen.
    3 mån sedan
  • Bra
    Bestämde mig för att skicka ner mitt Playstation 1 och 2.
    Bytte laser på min Playstation 1 och Chippade mitt Playstation 2.
    Allt fungerar perfekt!
    Fick dock betala en saftig peng för att få lasern bytt vilket jag tycker dom borde ha tagit lite mindre för, men som sagt mitt Playstation fungerar klokrent och ångrar inget.
    Bra butik att handla/Chippa/reparera ifrån.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    installerad med 3k3y
    10 mån sedan
  • 2013-11-24 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Beställde en produkt som ej fanns i lager. Ett par dagar senare insåg jag att jag behövde en annan produkt också. Beställde denna och bad dem slå ihop ordrarna. När den första produkten kom in i lager så visade det sig att den andra produkten (som var slut vid köptillfället) hade utgått ur sortimentet. Vart då uppringd för att tala om hur de skulle göra med min order. Hade mina varor dagen efter telefonsamtalet, mycket bra service där!

    Hade de valt att skicka ett mail istället för att ringa mig hade det med stor sannolikhet tagit ytterligare en dag innan mina varor skickades.
    1 år sedan
  • Acceptabel
    PSXCare är en affär som såvida man sköter allting online är superb. Dom besvarar frågor snabbt och konkret och har inte haft några problem med några produkter.
    Offline däremot är en helt annan sak. När man besöker deras butik så är det som ett kliv bakåt i tiden. Plötsligt kliver man in i en butik som är som alla dom där datoraffärerna som fanns runt 1998 där någon nisse fått för sig att driva en datorbutik helt utan tanke på att man faktiskt måste betjäna kunder eller ge dom någon service. Bemötandet varierar mellan fullkomligt enastående till totalt förakt beroende på vem som sitter i kassan. Förutsatt att det sitter någon i kassan och man slipper ropa efter någon som stryker omkring längst in i butiken och försöker undvika en.
    PSXCare lever kvar enbart på grund av att dom inte har någon egentlig konkurrens, den dagen det dyker upp en firma med samma utbud och kompetens men med bättre känsla för service så kommer dom att få stora problem omedelbart.
    Som kund känner jag ingen glädje över att besöka dom men samtidigt har dom alltid löst alla problem jag haft med dom (vilket är ett antal!) snabbt, ganska mycket baserat på deras happy-go-lucky-attityd.
    1 år sedan
  • Hej!

    Tack för att du besöker vår butik och tar dig tid att skriva ett omdöme.

    Om du ser någon som "stryker omkring längst in i butiken och försöker undvika en" så är det mest troligt en praktikant. Vi försöker ordna praktikplats även åt personer som har svårt att vara sociala av olika orsaker och samarbetar ibland med specialskolor. Det har varit flera praktikanter under årens lopp som t.ex. haft aspbergers syndrom och trivts bra så länge det funnit strukturerade arbetsuppgifter som triggat deras intresse.

    I övrigt så vet jag att vi måste hitta en ny ringklockat till butiksdisken då den som brukar stå där har försvunnit.

    Under perioder då det inte strömmar in massor av kunder till butiken så är det ingen som sitter i "kassan" och rullar tummarna utan vi sitter och jobbar med det vi är bra på - modifierar och reparerar tv-spelskonsoller och annan elektronik. Samt svarar på email, telefonsamtal och ser till att beställningar blir skickade.

    Som du själv skriver, vi prioriterar att våra kunders problem blir lösta på så bra sätt vi kan. Inte att inreda butiken enligt senaste mode eller att ha personal med enda uppgift att sitta och vänta på att nästa kund skall komma in.

    Har du blivit dåligt bemött av den som hjälpt till bakom disken skulle det vara värdefullt för mig om du kunde kontakta mig på valfritt sätt och ge mig mer information så att jag kan se om det är något jag måste ta tag i.

    Vänligen

    Hansi Blomberg

  • Bra
    Lämnade in ps2 för chippning. Fick tillbaka den i perfekt skick 3 timmar senare. Fungerade skitbra. Trevlig personal. Kanske inte alltid har allt på lager som man behöver men det är inte riktigt deras affärsidé heller.

    Bra information vid köp och har även ett bra supportforum om man är i behov av detta.
    1 år sedan
  • Dålig
    Butiken visar produkter som de sedan inte kan leverera.
    1 år sedan
  • Hej!

    Jag ber om ursäkt för att du blivit drabbad av att någon produkt tagit slut. Det är något som vi alltid kan råka ut för då vi har en hel del mer eller mindre udda produkter som vi importerat från t.ex. Asien och ofta har svårt att få tag på fler när dom väl tagit slut i vårt eget lager. Ibland väljer vi även att sluta sälja produkter där vi upplever problem med kvaliteten och/eller kundnöjdheten.

    Vår lagerstatus på hemsidan måste vi uppdatera manuellt ibland då vi inte har fungerande synkronisering mellan hemsidans lagerstatus och vad som säljs i vår fysiska butik.

    Jag hoppas du åtminstonde fick en snabb återkoppling om att varan du ville beställa inte fanns tillgänglig.

    Mvh Hansi

  • Perfekt
    Riktigt bra service, la en beställning på söndagen. Hade paketet på tisdagen.
    Mailade även en fråga på måndagen och fick svar direkt.
    Så bra det kan bli :)
    1 år sedan
  • Perfekt
    Toppenbutik, det går alltid fort att få sakerna och det är aldrig några problem.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en Xbox 360 Slim 250GB RGH Version

    + Bra Kvalite
    + Tydlig information
    + Snabb Leverans
    + Bra Support genom irc & support forum samt telefon
    - Inga

    Allt funkar som det ska finns inget negativt att säga om psxcare och deras support
    Rekommenderas starkt.

    :D
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde en vara som stod skulle finnas i lager med 1-2 arbetsdagars leverans.

    Den dök dock inte upp efter 4 dagar så jag ringde dom. Fick som svar på att dom inte hade varan inne men dom trodde kanske att den kanske skulle kanske komma samma vecka.

    Det gjorde den inte.

    Ringde veckan därpå men ingen svarade på 20 försök. Skickade mail som jag till slut fick svar på.

    Första och sista gången jag beställer härifrån.

    Mitt omdöme blir tyvärr Uselt då detta är det enda jag har att gå på.
    2 år sedan
  • Hej.

    Jag kan bara beklaga det inträffade. Möjligen går det att skylla på semestertider att det var svårt att få svar per telefon. Hur som helst tråkigt att du fick en dålig upplevelse. Felaktig lagerstatus och långa leveranstider på varor som inte finns på hyllan kan alltid inträffa, men det är vårt ansvar att hålla dig som kund informerad. Normalt sett skickar vi alla beställningar samma dag eller nästa arbetsdag. Med undantag från beställningar som innebär att vi måste låta en tekniker bygga ihop det som beställts först som t.ex. en modifierad spelkonsoll.

    Vänligen
    Hansi Blomberg
    NetCare AB / www.psxcare.com

  • Perfekt
    Köpte ett Xbox 360 Slim 250gb till nedsatt pris.

    Skickade ett mail onsdag 11.30, fick svar 13.00, beställde varan 13.30 fick det slutliga orderbekräftelsemailet 14.30 och hade Xbox'et på posten dagen efter. (Butiken är i sthlm, jag bor i örebro)

    Kort sagt, mycket snabb support, mycket snabb orderhantering och mycket snabbt skickat.

    Xbox'et funkar givetvis som det ska.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Köpte mitt Chippade ps2 här funkar kanon rekommenderas starkt
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en vga kabel till xbox, först var det något fel den gav inte ljud på båda sidor och bilden var suddig. Kontaktade kundtjänst och fick hjälp, samma dag var nya kabeln skickat och fick den dagen efter. Snabb leverans och bra kundtjänst = toppbetyg!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde onsdag eftermiddag runt 16. Hade grejerna dagen efter, perfekt! De är väldigt kunniga och har bra support över telefon och på deras forum. Det enda jag saknar är fler betalningsmetoder så man slipper postförskotts avgiften.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Vet vad dom håller på med , veteraner inom spelkonsoler och annat.

    Bra support, forum och trevlig personal. Fick mest hjälp av Hansi på psxcare.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde minneskort mm. till Nintendo DSi och fick dem dagen efter. Snabbare leverans har jag aldrig varit med om. Mycket nöjd!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Bra service och trevlig personal
    3 år sedan
  • Perfekt
    Min flashade 360 är beställd därifrån och den fungerar än idag och då är den inköpt i Januari 2008.

    Mailade innan beställningen om man kunde få en med 65nm och en Benq läsare och det kunde man.

    Ett stort plus för Swizzys support på forumet som alltid finns där och svarar på frågor snabbt och hjälper kunder även på helger.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 3 år sedan )
  • Perfekt
    Fick dvd-läsaren till min Xbox 360 flashad på nyårsafton. Tog mindre än fem minuter.
    3 år sedan
  • Perfekt
    mycket kunskap och råd på plats
    jag har köpt en Xbox 360, och Wii.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Softmoddade sonens Wii som jag köpte begagnat. Köpte även en usb-hårddisk. Lämnade och hämtade i butik. Kanske något dyrt men å andra sidan så fungerar allt som det är tänkt, otroligt nöjd och jag har en mycket glad 6-åring.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Har handlat där några gånger och även skickat 4st Xbox 360 dvd för flashning. Har fungerat mycket bra med frakt och tid av jobb.

    Mycket bra stöd och info på forumet.

    Saknar faktura betalning. Tror dom hade sålt lite mer då. Blir en 9 Pga det.
    3 år sedan
  • Bra
    Bra butik att ha att göra med, dock lite dyra
    3 år sedan
  • Perfekt
    Mycket snabba leveranstider, härlig kundservice!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Lämnade in min 360 för flashning och det gick på 15 min och 350kr.
    Dvd läsaren går snabbt och ja kan spela brända spel. Nackdelen är att butiken ligger på söder och det tog mig 1,5 timmar att åka dit men arbetet utfördes snabbt och smidigt.
    4 år sedan
  • Perfekt
    suverän butik med kanonpersonal o snabb o bra service´.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Otroligt snabb chippning av mitt Wii. Allt var klart under min lunch. Åkte bokstavligen fram och tillbaka till jobbet, sen var det klart. Toppenbutik med trevlig personal som gav tips om vilka skivor som jag skulle använda mig utav.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde på tisdag eftermiddag, fick produkterna på onsdag. Allt fungerade bra. Man kan knappast få snabbare service!

    Butiken hade fått en 10 om de hade haft fler betalningsmöjligheter. Saknar kortbetalning.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Kunnig personal och fantastisk service. Om din produkt säljs här är det värt en eventuell extra peng. Bra öppettider och online forum.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Helt fantastisk butik! Bra priser, suverän personal. Exemplariskt hantering av support/garanti ärenden. De gör verkligen det där lilla extra för att göra en nöjd. Kommer aldrig handla någon annanstans.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Himla bra butik. Behöver inte ens betala frakten om man ska lämna in något för Reparation
    6 år sedan
  • Perfekt
    Kanonservice, kanonbutik, snabb hantering.
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Fick det jag beställde och allt fungerar. Inget att klaga på.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Mycket trevlig personal! Väldigt hjälpsamma och vet vad de pratar om!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Alltid bra service
    6 år sedan
  • Perfekt
    Sjukt bra service. Beställde runt lunch och hade varorna dagen efter. Mailade och fick svar från Hansi inom 30minuter med exakt rätt information.

    Helt klart bästa butiken inom denna genre. Vet sedan tidigare att deras modifieringar har sjukt hög kvalitet. Har en xbox från dom som aldrig strulat.
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde chippat Wii som julklapp, fick snabbt besked om att leverens skulle ske inom 5 - 10 dagar, eftersom jag ville ha paketet innan jul ringde jag och frågade - lätt att komma i kontkat med telfonledes - Säljaren kunde inte säkert garantera att jag skulle hinna få paketet inna jul och föreslog därför att jag skulle köpa i annan butik och ev skicka in för chippning efter jul istället.
    Mycket bra av PSX att inte lova mer än man vet att m an kan hålla - till skillnad från vissa andra nätbutiker som lovar att leverera inom viss tid utan göra särskilt mycket för att hålla utlovade leverenstider.
    6 år sedan
  • Perfekt
    snabb service på plats när det gäller problem
    7 år sedan
  • Mycket bra
    trevliga och lätta att ha med att göra, dock lite seg på att skicka
    7 år sedan
  • Perfekt
    Beställde chip från PSXCARE vilket gick förvånansvärt fort! Tog 2dagar från beställning så var försändelsen på posten. Betyg 10/10 på leveransen.
    7 år sedan
  • Usel
    Gjorde en beställning och fick bekräftelse att min order fanns att hämta. Åker dit (bor inte runt knuten direkt) och då får man höra att tyvärr så har de "supit bort" (deras ord) mina varor och antagligen sålt grejjerna till någon annan. Otroligt dåligt och nonchalant!
    8 år sedan
  • Mycket bra
    Snabbt
    9 år sedan
  • Mycket bra
    Inget negativt att säga om dom än.
    9 år sedan
  • Acceptabel
    Tog lång tid, dom fick beställa från japan.
    9 år sedan
  • Bra
    Moddade snabbt och utan fel, något oengagerad personal ibland men överlag bra bemötande.
    9 år sedan
  • Perfekt
    Köpte bara chippet + handkontroll på psxcare. Boxen köptes på Elgiganten.
    9 år sedan
  • Utmärkt
    Snabbt och bra!
    10 år sedan
  • Utmärkt
    Duktiga killar där inne.
    10 år sedan
  • Utmärkt
    Det gick snabbt, hade polaren med mig som kände killarna i butiken.
    10 år sedan