Säljer till Sverige

http://www.thomann.de

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns utanför Sverige. Support och information finns ej på svenska.

Detaljerad information Thomann.de har fått betyget (5.86)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Servicen på Thomann har gått rakt åt helvetet de sista 2 åren. Varorna paketeras ytterst slarvigt och kommer fram skadade i 90% av fallen.
    När sedan deras kundtjänst kontaktas blir man bemött med misstänksamhet och skadorna bedöms av dem som kommer sedan att själva bestämma ersättning mm.(reglerna gäller oftast inte).
    Jag har fått häromdagen en gitarr-case som kostade 1600kr, de packade den hur slarvigt som helst, det var flera skador på den, efter en evighet av mailväxlande skall de nu (hoppas jag) ersätta detta med 280kr, alltså 280kr på en case som kostat 1600 och kommer fram med hål i vinylen!...alltså det hade varit bättre att beställa den från själva företaget som gör dessa i USA och betala för tull mm, för att Thomann är inte snabba heller för den delen (jag går inte ens in på att de lurades med att säga att vara fanns på lagret men att så snart min betalning var skickat fick jag ett mail som informerade att det skulle ta ca 4 veckor då slut på lager) då Jag beställde i samband med detta en National cone till en resophonic-gitarr, för flera hundra kr, en mycket ömtålig och känslig del, den slängde dem som sopor i samma låda (inte ens i gitarr-casen, hut DUM får man vara?) utan någon som helst skydd, den kom fram platt som en pannkaka, den som har"paketerat" detta måste varit full eller efterbliven. Håller nu på att förhandla ersättning/byte av den Konan och känner att det är långt ifrån slut med den historien...jag ångrar bittert att jag litade på dem.

    De är inte lika sugna idag som de var för några år sedan att drar in kunder, så de skiter fullständigt i hur du känner dig som kund.
    Jag kommer i framtiden att köpa från mina lokala affärer igen, samt från andra musikaffärer i Sverige.
    De är skurkar som varit bra en gång i tiden men ny lever på sitt namn och sina "låga" priser, för att jag kan bekräfta att de är inte alltid låga, sök bland handlare i Sverige du kommer att bli förvånad och själv förstå att det är inte värt att ge sig i en riskabel affär med dessa typer oavsett summan du handlar för.
    Jag har fått skadade paket 5 gger på raken och har tom åkt själv åkt på och blivit lurad på att betala frakten tillbaka en gång...så öppet köp finns INTE, inte när man själv måste betala något, Jag betalade alltså frakten till mig och frakten tillbaka...de lovar att frakten tillbaka står de för om varan är skadat, det gör dem inte alltid! Detta sker enbart efter deras "egen bedömning". Skall själv se till i framtiden att varna folk på vad som väntar på dem när de handlar därifrån...dvs ingen trygghet, urdålig service, ingen tillit till dig som kund, nonchalans, slarviga utförda förpackningar, och knappast de lägsta priserna i europa nuförtiden.
    Har du lust efter allt detta att ge dig in i en affär med dem tänk då 2 gger, och kolla upp dina lokala handlare eller andra affärer på nätet inom Sverige innan du slår till, det är bättre att i värsta fall betala några kronor till och inte blir utsatt för de riskerna de utsätter en till.
    Jag har försökt efter allt detta att kontakta en ansvarig person på plats ( jag talar inte om pajasarna som svarar på deras låtsas kundtjänst eller hanterar varorna, jag har då ist enbart blivit bemött av svin som bara jiddrar på tyska och vägrar att prata engelska och som sedan bara lägger på luren!
    Som sagt, gå och kolla någon annanstans!
    Jag har handlat med musikinstrument i snart 35 år, har aldrig sett maken till slarv och dålig service, när priserna idag är såpass bra samt går oftast att förhandla lokalt så fattar jag inte att de finns kvar än idag!
    5 dagar sedan
  • Mycket bra
    Låga priser om man jämför med butiker här i Sverige. Trevlig och lättanvänd hemsida. Priserna står i kronor. Telefonnummer till svensktalande kundtjänst. Snabbt utskickad från deras lager i Tyskland. Skickades med DHL fram till Sverige där posten tog över.
    Rekommenderas
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra gränssnitt, överskådlig produktsida, bra profilsida, lätt att följa beställningsflödet och snabb leverans!
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag vill varna er på denna återförsäljare!
    Jag köpte 2 gitarrer av dem men de hade några problem så jag skickade gitarrerna tillbaka efter överenskommelse med dem och massa bilder som jag fick skicka via e-mail för att bevisa felet.
    De skickade 2 retursedlar för varsin gitarr och skickade jag dem via DHL enligt deras anvisningar. En gitarr kom fram men inte den andra och då började min mardröm:
    Efter mycket tjafs fick jag bara hälften av återbetalningen i väntan på en utredning i DHL. Nu skall det bli nästan en och halv månad och det hände ingenting. De bara säger att det är bara att vänta på utan vidare förklaringar.
    Nu gäller för min sida att fixa en polis anmälan och att anmäla dem på ARN.
    Mitt råd till er är: Betala lite mer här i Sverige och få alla garantier och säkerhet som vi får här. Om något blir fel med Thomann när ni returnerar någon vara blir det kört och säg bara hej då till dina sparade pengar och en del av summan som du betalade för varan (i bästa fallet)
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett par hörlurar på en lördag, paketet var framme på tisdag veckan efter (från Tyskland!). Hörlurarna levde dock inte upp till mina förväntningar så jag skickade tillbaka dem och fick pengarna tillbaka insatta på mitt konto igen. Snabbt och smärtfritt.
    8 mån sedan
  • Ganska bra
    Snabba på att skicka iväg försändelser (inom ca 14 timmar)
    Mail svar fr Supporten brukar ta 2 dagar.
    Vill varna för deras Dhl paket som tar över en 1 vecka att leverera.
    Som kommer att stå still i Hamburg i ca 5 dagar även om det står annat.
    Så jag rekomenderar Ups som fraktlösning samt UNDVIK Dhl.
    10 mån sedan
  • 2013-12-17 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Snabb leverans (2 dagar). Fraktfritt över 300 euro. Svensktalande och trevlig kundtjänst som svarar i telefon. Kommer definitivt att handla där igen.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Aldrig haft några problem.
    1 år sedan
  • Bra
    Har haft lite problem med Thomann innan, inte kunnat göra kortbetalning pga de inte accepterat det pga kortbedrägerier. Men det var ett par år sedan och nu när jag beställde senast så gick allt fint!
    8 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Perfekt
    Solklar 10:a!

    Supersnabb leverans och mycket bra priser.
    1 år sedan
  • Dålig
    Det som drar ner betyget så mycket är deras sätt att hantera priserna, katastrofalt dåligt. När man lägger sin beställning får man ett pris i kronor och ett i euro, men det i kronor stämmer inte! Det upptäcker man när dom dragit pengarna på kontot. För mig handlade det om en skillnad på 400kr. Det var alltså 400kr dyrare än vad som stod på skärmen, tänk på det när ni handlar här, det blir dyrare än vad varukorgen anger.

    Jag vet att de extra pengarna är pga av valutaomväxlingen, men då ska dom inte skriva ut kronor i varukorgen, det förvirrar bara. Annars bra priser, snabb leverans och godkänd service, även om de är långsamma på email. Om thomann tar bort de svenska priserna kommer jag höja betyget rejält.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Riktigt nöjd! Detta var första gången jag handlat från Thomann och det lär absolut inte bli sista.

    Beställde ny elgitarr, case, förstärkar-topp & låda samt massa småprylar (plektrum, strängar, kablar, gitarrställ, vägghängare).

    La ordern på en söndag, skickades på måndag & idag (fredag) anlände allting så det är jag helnöjd med (bor i en mindre by utanför Kiruna; t.ex. så tar ett mindre paket som passerar Luleå normalt två dagar extra bara där).

    Billigare än de svenska försäljarna.
    Bra förpackat & inget saknades eller var skadat.
    Lätt att följa leveransen på internet (dock så slutar den uppdatera när det kommit till Sverige så där är det ett litet minus) // Har läst att det går att ringa posten och be dom omvandla det sändnings-nr man fått till ett Svenskt kolli-nr (för den nyfikne).

    Frakten till Sverige hamnar alltid på 15 euro, vilket i mitt fall blev en struntsumma, ska man bara beställa ett par strängar eller plektrum så blir det ju ganska ovärt men vid större köp så är det skönt att det är en fast summa.

    En till fördel är att de har ALLT, i Sverige fanns det bara 1 som sålde den online & då var det dyrare, plus att dom inte hade de andra sakerna jag skulle beställa.

    Rekommenderar Thomann till alla från och med nu!

    Edit: Så, förstärkaren visade sig ha en trasig preamp tub, hittade det själv och skrev till Thomann som nu skickar mig en ny. Supporten är inte så snabb jag hade velat, får vänta en dag mellan mailen.
    Den jag var i kontakt med tog min beskrivning och frågor till gitarr-avdelningen där de höll med om att jag hade rätt och erbjöd att skicka mig en liknande & ny, skönt att slippa skicka tillbaka hela förstärkaren (vet inte hur många andra företag jag varit med om som sätter sig på tvären bara för en sån sak eller för att visa sig veta bäst hit och dit).

    Får hoppas att den levereras snabbt så jag kan få mina grannar att hata mig snart!
    Fortfarande starkt nöjd, synd bara att jag inte kollade upp det tidigare :/
    1 år sedan
  • Perfekt
    Tänka sig att handla billigt från utlandet kan vara så enkelt!

    Lade en beställning på ett par AKG K550 tidigt fredag morgon 15/2.
    Handlar vanligtvis med e-kort och detta skapade ett mindre problem, som med ett snabbt samtal till Mikael(!) löstes! En halvtimma efter det att betalningen gått igenom fick jag ett mail som uppgav att paketet var på väg.

    Vanligt folk tenderar att vara på jobbet kl. 12.03 onsdagar, något som Posten inte verkar känna till då jag tydligen fått påhälsning av brevbärarn för utlämning av hörlurarna. Sen tar det ytterligare en dag innan kartonghelvetet går att hämta ut hos närmsta ombud... Skulle man inte kunna fara och lämna paketet där direkt, när ombudet ligger 50m bort?

    Ska nu i eftermiddag hämta ut paketet, så det var absolut inte sista gången jag gjorde mina inköp hos Thomann.

    Förbaskat bra service och leveranstider från utlandet, med paketföljning dessutom. Nämnde jag att de har fantastiska priser också?
    1 år sedan
  • Perfekt
    Otroligt bra affär!

    Köpt gitarrer och förstärkare här utan problem, även beställt strängar, plektrum, keyboardställ, slutsteg, med mera och det har alltid fungerat problemfritt :)

    rekommenderas starkt!

    (se dock till att få det skickat direkt till ditt postombud och inte hemkörning, här i karlstad så åker de tillbaka till örebro om man inte är hemma under utkörningen och får då vänta en extra dag! kanske är liknande på andra orter!)
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Nyligen köpte gitarr, combo, DVD, winder, gig bag...... hos de.
    Seriöst företag. Svarar på mail snabbt, svarar på telefon direkt utan knapp-val eller kö, allt på svenska och med kontaktperson som meddelas efter beställning. Det känns vekligen trevligt. Bättre service än de fysiska butiker & myndigheter här i Sverige. Om det är tysk attytid eller Thomanns vet ej. Du kan lägga på eller ta bort varor per tele/mail. Jag ville lägga på -per mail- men de hade redan skickat mina grejer men min mail var före deras bekräftelse. Jag fick beställa på nytt utan post kostnad. De hade inte allt hemma men skickade grejerna en vecka tidigare än beräknat. Bra priser. Min beställning på 5700 hade kostat mig ca 7500 här hemma, med mer krångel.
    Tänk på: du måste räkna priser på Euro och inte krona för att Thomann drar pengarna på euro och din bank räknar om med annan kurs(för mig blev ca 150 kr dyrare för hela betällningen), Priserna har gått upp efter min besällning, värför? Vissa varor kan beställas till andra länder men inte till Sverige, värför? Olika priser för olika länder, dyrare till Sverige, värför? (post tillkommer) Priser på vissa grejer börjar närma sig svenska priser eller vv. Hur hanterar de tillkommande krångel? Vet ej.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Perfekt
    All cred till denna butik.
    Bra service, bra uppföljning, bra produkter.
    Allt detta till otroligt bra priser och 3 års garanti!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Bra service o snabb leverans.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Billigt i jämförelse mot sverige.
    Snabb leverans.

    Nöjd än så länge.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabbt, billigt och smidigt.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, vettiga priser.
    2 år sedan
  • Bra
    Har handlat från Thomann ett flertal ggr, har alltid fungerat bra. Det dåliga är att deras emailsupport är väldigt långsam, kan ta 4-5 dagar att få svar på en fråga eller en ändring i sin beställning.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans!
    2 år sedan
  • Perfekt
    snabba med lev.. 2-3 dagar!
    2 år sedan
  • Perfekt
    snabba leveranser
    2 år sedan
  • Usel
    Tog en vecka innan jag fick min mick. Vilket är förståerligt. Micken funkade inte så jag skickade tillbaks den. Jag har nu väntat i sex veckor och ännu inte fått tillbaka den.

    Det står att varan inte kan skickas pga varubrist. Det har gjort det nu i fyra veckor. Jag ringde och frågade vad som stod på och de sade att fick helt enkelt vänta. Jag får ingen kompensation för att ha väntat i SEX veckor på en liten mikrofon.

    Min brorsa köpte en förstärkare där förut och de skickade helt fel förstärkare, så även han fick vänta i över en månad på att få den rätta.

    Thomann är en jättekrånglig butik. Om ni hittar samma produkt någon annanstans så är det helt klart värt att betala några hundringar extra än att krångla med thomann.

    REKOMMENDERAR EJ DENNA BUTIK!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Kanonbutik med snabb leverans
    2 år sedan
  • Perfekt
    Äntligen bestämde jag mig för att köpa en gitarr och börja spela. Från början gick jag till min lokala 4Sound butik men gitarren jag ville ha fanns inte i lager och det skulle ta en vecka / 5 arbetsdagar att få hem den. Observera att jag beställde gitarren den 30/05/2012 och jag har ännu inte hört något ifrån dem. Jävla amatörer! Då hittade jag på den här butiken som också hade gitarren jag vela ha. Så jag gjorde en beställning den 14/06/2012. En dag senare hade paketet både packats, skickats och anlänt hela vägen till Svenska gränsen. Väl inne i Sverige slutade orderstatusen att uppdateras. Det lustiga är att just nu när jag skriver detta omdöme så anlände paketet! Helt otroligt att det kan gå så fort hela vägen från Tyskland. Jag har dock ännu inte hört något ifrån 4Sound men där lär jag då aldrig beställa något igen. Lustigt att en affär som säljer ljudinstrument kan vara så "ljudlös". Denna butik får av mig 10/10 för trevlig service, snabb frakt och billigare produkter!
    2 år sedan
  • Perfekt
    La min andra beställning hos thomann i söndagskväll, idag onsdag så kom posten och lämnade paketet, mycket snabb och bra leverans.

    Sakerna var väldigt bra packade med mycket bubbelplast så inte sakerna i åkte omkring. Thomann är kanske inte billigast på allt, men dom har allt, beställde ljudkort, högtalarkabel och en 3.5mm->XLR adapter. Thomann hade allt medan jag hade fått beställa från olika ställen i sverige.

    Frakten på alltid 15€ är väl ibland bra och ibland dåligt, vill man beställa en liten sak så är det jobbigt om frakten är mer än saken kostar, men beställer man mycket så är det ett bra pris med tanke på hur snabbt det går att få hem sakerna.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Har köpt för säkert omkring 50000 kr totalt hos Thomann uppdelat på flera köp sedan 2006 och kan bara rekommendera dem, jag har använt dem i princip exklusivt sedan dess för inköp av musikutrustning.

    I de få fall det har varit något att anmärka på har de alltid varit både snabba att hantera detta och generösa i sin bedömning.

    Förr inte minst innan internet så brukade jag alltid köpa i fysisk butik, men som gammal stamkund i en av de mest kända butikerna i Stockholm som numera ingår i en stor kedja så blev jag till slut förbannad på deras dryga attityd och slutade handla där. Vad som var den främsta orsaken var att de försökte pracka på mig saker som jag inte ville ha istället för det som jag redan bestämt mig för efter noggrannt efterforskande, förmodligen för att de tjänade mer pengar på dessa produkter. Att handla på nätet passar mig utmärkt då jag ju får det jag ska ha utan onödigt tjafs och dessutom hem till dörren.

    Jag har spelat gitarr i 30 år nu och spelar in skivor och giggar (lever dock inte på det vilket är mycket få förunnat) och uppskattar verkligen Thomanns professionalitet och kan även rekommendera en del av deras egna produkter som kan vara löjligt prisvärda t ex mikrofonen "T.bone MB85 Beta" som i mitt och även en del andras tycke låter mycket bättre än Shure SM58, men kostar mycket mindre än hälften.

    Jag brukar ytterst sällan skriva såna här omdömen, men i detta fall tycker jag det är motiverat, då jag vet att jag sparat tusentals kronor jämfört med om jag skulle köpt från fysiska butiker i Sverige och dessutom fått 3 års garanti på allt utom rena förbrukningsvaror.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Riktigt bra butik med stort sortiment, allmänt låga priser och snabb frakt (som kostar 15€ oavsett hur mycket man köper). Senaste beställningen skedde i onsdags eftermiddag, paketet skickades senare samma dag och kom levererat till dörren på fredag förmiddag! Vet inte om jag hade tur eller om Thomann har blivit ännu snabbare, tidigare har det generellt tagit fyra dagar om paket skickats på morgonen. Priserna i Sverige har blivit billigare det senaste året, så nu tjänar man inte lika mycket som tidigare, men det är fortfarande värt att kolla med Thomann.

    Ett tips är att inte välja förskottbetalning utan kreditkort/PayPal så man slipper vänta ~fyra extra dagar på beställningen.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Perfekt
    Hjälpsamma, snabb leverans, bra priser. Inget att klaga på.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Överraskande snabb leveranstid, beställde söndag kväll och skickades på måndag morgon. Inte bara snabb leverans utan lätt att följa + att paketet ankom till Sverige efter 1 dygn.

    Fick hem paketen idag efter ca 3 och en halv arbetsdag och jag bor i Kiruna.

    Rekommenderar helt enkelt Thomann!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    + Snabb svarstid (vid fel)
    + Snabb frakt!
    + Stort utbud
    + BILLIGA

    - Synd om det Svenska musik butikerna

    Fick mitt paket vätska skadat (beställde effektpedal + "Fretbord conditioner" gick inte så bra på posten tydligen ^^). Men fick lätt kontakt med Thomann's kundservis som lika snabbt (2dagar från Tyskland) knackade på dörren med nya RENA varor.
    2 år sedan
  • Dålig
    Varning för Thomann!
    Fick det här svaret från Thomann.de, som ju är en web-butik lokaliserad i Tyskland:

    På mitt mail som lyder:
    "Jag har personligen aldrig varit med om någon förstärkare i den relativt låga effektklassen som har fläktar. Du måste väl ändå hålla med om att det vore på sin plats att ni anger den informationen på hemsidan?! Det är ju högintressant med en sådan förstärkare för det användningsområde jag tänkt mig, om det inte vore för fläktarna, så det är ju bara en tidsfråga innan nästa potentiella kund gör samma misstag som jag och sedan blir irriterad för att den informationen inte fanns angiven. Jag kan därför tycka att ni för en relativt liten kostnad skulle kunna ge mig - en potentiell framtida kund och personlig reklampelare - en väldigt god uppfattning om ert företag. "

    Fick jag följande svar:
    "Tack för ditt svar. Som jag sa så är det normalt att det sitter fläktar i förstärkare och denna modell har vi inte haft några andra som klagat på att fläktljudet är störande då dom förmodligen använder dom i andra miljöer. Då din fråga är väldigt speciell så hade du innan köpet kunnat höra med våra säljare om detta och på så sätt undvikit att köpa fel produkt. Det är av den anledningen vi inte står för returen. Jag beklagar men vi står inte för returen."

    Så de anser att man år 2011 skall ringa till tyskland för dyra pengar, i stället för att de helt enkelt anger information på sin hemsida?!?!

    Häpnadsväckande dåligt tycker jag!
    Ärendet gäller en t.amp E-400 effektförstärkare som jag köpte av Thomann.
    Stelbent och småsnålt skulle jag vilja säga!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Thomann är exemplariska när det kommer till bra service! Snabba svar på frågor (på svenska också) och alltid bra leveranser till rimliga priser, även till Sverige.

    Har gjort två beställningar, varav en innehöll en akustisk gitarr för närmare 8000 SEK. Detta var inga som helst problem och allting var i bra skick!

    Hade nog aldrig vågat beställa ett instrument över internet om det inte varit för alla varma omdömen man läst, vilket också inkluderat förstklassig service vid de tillfällen skavanker har uppstått.

    Sammanfattningsvis: Thomann tar service på allvar och tar ansvar för din beställning. Det är min erfarenhet i alla fall!
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Toppen priser på mycket. Beställde en elgitarr samt utrustning. Då priserna vart så pass mycket lägre än i de svenska butikerna så kunde jag lägga till fler varor av högre kvalité i min beställning. Jag fick ständigt mail med information om statusen på min order. Då Thomann hade allt hemma i lagret så fick jag mail med kontaktuppgifter på den person som packade min order. Perfekt tycker jag då man snabbt kan nå honom/henne om något skulle fattas. Frakten gick sedan iväg med tyska DHL och jag kunde följa paketet hela vägen via mitt Kundcenter på hemsidan. 2 dagar efter beställningen så vart allt i Sverige, därefter tog det inte mer än någon dag innan varorna dök upp hemma.
    Då Thomann erbjuder alla sina kunder(även svenska) 30dagars nöjd garanti så känns det mindre riskabelt att beställa därifrån. Det är bara att skicka tillbaka varan om man inte skulle vara nöjd med den.
    Har många vänner som sysslar med musik som beställer nästan allt ifrån Thomann så det vart på den vägen jag fick tips om dem. Självklart får man räkna med den längre leverans tiden beroende på hur stort paketet är man beställer. Men det kan det vara värt.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Snabb frakt och fick besked vid varje tillfälle paketet kom till en ny "station". Superb!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Har hanlat här ett par gånger och det går alltid bra. 3 års garanti på alla produkter är nått man ser välldigt sällan och är värt en hel del om man tänker efter.

    Rekomenderas varmt!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Har handlat många gånger från Thomann. Mycket bra butik på alla sätt. Krånglar produkten så är det bara att skicka tillbaka. Visst, lite drygt att böka med jämnfört ifall man köper lokalt, men Thomann har ändå oslagbar service och står för frakten utan tjaffs.

    Bra sortiment, bra priser, helt ok web, billig frakt och utmärkt service gör en framgångsrik butik som man gärna blir stamkund hos. Det är så här webshoppar ska vara!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde mina AKG K271 MKII därifrån.

    Bra pris
    Bra hemsida. Bra info om produkten och mycket bra bilder.
    Relativt billig frakt, fast kostnad på €15.

    Beställde på söndag kväll. På torsdag så skulle dom komma med hemleverans men hade oturen att inte vara hemma då. Fick hämta dom på posten lite senare under dagen helt enkelt.
    Gick att följa paketet under hela tiden, mycket bra. Gick att få mail om varje nu händelse osv.

    Bra paketerat, inget att klaga på.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Har beställt från Thomann många gånger och det har alltid fungerat bra. Bra priser, snabba leveranser (när dom väl bekräftat köpet) och VÄDLIGT billig frakt! Frakten brukar kosta 15 EUR från centrala Tyskland till Norrland, oavsett vad man köper och då ingår oftast hemleverans enda till dörren.

    Har varit i kontakt med deras kundservice några gånger och kvalitén på deras svar varierar beroende vilken avdelning man kontaktar (studio, gitarr osv...).

    Kundservicen för studioavdelningen är underbar. Dom svara snabbt och utförligt. Men på gitarravdelningen kan det uppstå vilka kommunikationssvårigheter ibland, mest troligt p g a bristande engelskakunskaper från deras sida.

    Det som kan vara lite frustrerande är att det kan ta lång tid för dom att registrera att du utfört din förskottsbetalning (ibland upp till en 4 arbetsdagar), iaf om man betalar via banköverföring.

    För några år sedan testade jag mig på att betala med visa-kort för att se om det skulle vara smidigare. Men även det drog ut på tiden, eftersom jag var tvungen att skicka fotografier på mitt körkort och på mitt kreditkort för att bekräfta att jag var jag.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Har precis köpt ett Pioneer pro package 350 och är supernöjd!

    Det är första, men absolut inte sista gången jag köper på Thomann. Av flera anledningar:

    1. Riktigt bra priser
    2. Snabb leveranstid
    3. 150:- i frakt oavsett vart i Sverige du bor
    4. Stort utbud
    5. Snabb och trevlig support
    6. Samt funktioner med att på ett exakt sätt kunna följa ditt paket med minutuppdatering.

    Det ända man kan anmärka på är att de har UPS som leverantör. Under dagen konfronterades jag med tre olika personer från UPS, alla otrevliga.

    Men det gör egentligen inte så mycket när man fick det till ett bra pris och en snabb leverans.

    Jag kommer definitivt att handla av Thomann igen!
    Trots UPS-människorna blir det en 10/10! :)
    4 år sedan
  • Perfekt
    Grymt bra priser! Bra leveranstid och allt är som lovat!

    Kommer köpa därifrån igen!

    Riktigt trevlig internetsida och att handla är en fröjd!

    10/10

    // Max.A
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Beställt flera gånger, aldrig varit några problem direkt. Senast beställde jag en trumstol (en billig), den var kass och de gav mig genast pengarna tillbaka och erbjöd mig en ny. Supporten kan vissa dagar ta nån dag eller två på att svara då de nog måste hantera en stor mängd mejl varje dag. I övrigt är jag imponerad över detta tyska företag som verkar sätta kunden framför profiten, i alla fall får man känslan av detta och det är verkligen något bra.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra service och bra priser
    4 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans hem till dörren!
    Billigt och superbra kundtjänst!
    Ska definitivt handla hos Thomann igen.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Europas största och bästa internetaffär för ljud/ljus/musikinstrument m.m. Leveranser som finns i lager brukar komma fram inom en vecka. Senaste köpet hade en totalvikt på 130kg. Fortfarande endast 150kr i frakt. Helt sjukt när även priset på själva varorna är låga.
    Även garantiarbeten m.m har fungerat smärtfritt.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra kundsevice
    4 år sedan
  • Usel
    Beställde ett dyrt elektroniskt trumsett för 20 000 hos thomann i februari. De skickade paketen i mars. Allt var frid och fröjd tills posten tappade bort ett av paketen. Då brakade helvetet lös.

    Thomann håller med om att har rätt till att få halvan som saknas av mitt trumsett. Men eftersom de påstår att de inte har det på lager, och inte ens vet när de kommer att få det på lager så beslutade jag mig för att begära pengarna tillbaka emot att jag skickar tillbaka paketen jag fått.

    Nu har jag i 3 veckor väntat på att adress-etiketter (som jag ska klistra på paketen) som jag ska få ifrån dem, men det har inte hänt någonting. Jag har mailat dem några gånger om detta, men svaren jag fått är att de skyller på att deras system inte fungerar som det ska. Och att de ska ordna detta så fort som möjligt. Är matt på deras hantering av mig som kund och att de inte gör någonting åt saken.

    Jag får se om jag får mina pengar tillbaka. Men snart blir det nog att hota med jurist från min sida för att få någonting att hända överhuvudtaget.

    Om du funderar på att handla hos Thomann så gå till en lokal musikaffär istället. Där får du i alla fall hjälp om någonting skulle gå fel. Det är helt klart värt en 500 - 1000 kr extra. Om du råkar ut för något krångel med posten (som de visst anlitar för att frakta hur dyra saker som helst) så får du räkna med ett helvete som suger väldigt mycket ork ur dig och som gör dina närmaste månader till en depression.

    UPPDATERING:

    Nu efter ytterligare 18 dagar har jag fått tillbaka mina pengar. Jag har fått hjälp och support (allt via mail). Men det har tagit fruktansvärt LÅNG tid. En sån här process ska inte behöva ta 2 månader.
    4 år sedan
  • Perfekt
    +riktigt bra priser
    +låga fraktkostnader
    +generösa returvillkor
    +god service

    Var på jakt efter musikeffekter. Thomann var helt klart de billigaste jag kunde hitta i europa, upp till 50% billigare än bästa svenska pris.

    Beställde 8 artiklar som sammanlagt vägde drygt 10kg. Endast 15 euro i fraktkostnad, 4 dagar från beställning tills att de var levererade.
    Deras lagerstatus verkar alltså vara korrekt.

    Kände att en av ljuseffekterna inte riktigt var det jag sökte efter. Bestämde mig för att nyttja deras 30-dagars returrätt. Det var lite struligt med UPS så de fick den först efter 60 dagar, inget knussel, utan fick pengarna på kontot kort därefter.

    Man får ju givetvis stå för fraktkostnaden själv när man vill använda ångerrätten, men de kan ordna frakten åt en. Ljuseffekten som jag skulle skicka tillbaka vägde 10kg, det skulle kosta nära 1300 kr att skicka det med posten, men när Thomann ordnade det med UPS kostade det bara 30 euro.

    Som sagt, det var lite problem med UPS så vi hade en fortgående mailkonversation. Oftast fick jag svar efter en eller ett par dagar, vilket jag tycker är helt acceptabelt iom att det var under jul/nyårs-perioden.

    Jag kommer helt klart att beställa från dom igen.
    4 år sedan