Över 110 butiker i Norden
Delbetalning med Klarna
Meningen med Livet

http://www.teknikmagasinet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 25 år sedan
(data från 2015-03-03)
Detaljerad information Teknikmagasinet har fått betyget (8.28)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Denna recension är av teknikmagasinet i Tornby Linköping. Jag hoppas för kedjans skull att det inte är lika illa på de andra ställena.

    Jag köpte en gaming mus efter att säljaren övertygat mig om att det var den absolut bästa på marknaden(priset var iallafall det absolut högsta).

    Säljaren var supertrevlig och hjälpsam och när jag betalade sade han, och jag citerar ordagrant: "Har du minsta lilla problem så kom bara tillbaka så fixar vi det eller så får du pengarna tillbaka om du inte är nöjd".
    Det kändes såklart jättebra.

    När jag däremot kom hem och pluggade i musen, installerade drivrutinerna och började använda den började problemen. Kanske var 30-60 sekund frös musen i en halv sekund vilket ledde till att pekaren inte hamnade där den borde. Detta var ganska tydligt och gick att återupprepa i både windows och i spel. Jag provade på olika datorer med och utan uppdaterade drivrutiner med samma resultat. Musen gick helt enkelt inte att använda till spelande.

    Efter två dagar av felsökning gav jag upp och åkte för att byta ut musen. När jag kom dit vara det samma person i kassan som jag köpte den av.

    När jag sa att jag hade problem med musen så byttes hans glada ansikte till ett ilsket på ca en millisekund. Jag fick höra ett långt tal om att denna mus kan det absolut inte vara något fel på innan han ens lyssnat på vad jag hade för problem.

    Jag förklarade exakt vad som var problemet varpå han fräste att de kan inte ta tillbaka musen då jag hade använt den.

    Då jag stod på mig så slet han åt sig kassen jag hade musen i stampade iväg och satte i den en av affärens datorer. Sedan skakade han på musen i 2 sekunder och konstaterade att den rörde på sig och alltså var hel.

    Jag förklarade än en gång vad problemet var, och han upprepade att de inte tänkte ta tillbaka musen.
    Tillslut lyckades jag övertyga honom om att ialalfall skicka musen på service, vilket han motvilligt gick med på efter att först ha hotat mig att det kunde bli väldigt dyrt för mig.

    Som ni säkert förstår påstod även servicen att den var hel, och jag står nu med en svindyr mus som inte går att använda.

    Jag lånade även ut den till en kollega på jobbet utan att säga att det var något fel på den.(tänkte att det kanske är mina datorer trots allt det är fel på) Men han kom och beskrev problemet precis så som jag upplevde det och han kunde inte använda den.

    Jag har aldrig blivit så illa bemött av butikspersonal i något sammanhang. Stå och behöva bli hånad och talad till som om man var dum i huvudet i ca 30 minuter bara för att man inte är nöjd med en produkt tycker jag är läskigt lågt.

    Nej undvik denna affär. Jag själv kommer aldrig mer handla på teknikmagasinet.
    10 dagar sedan
  • Hej "Skrotarn",

    Jag beklagar att du är missnöjd och att du haft problem med din gamingmus. Vi har försökt identifiera ärendet och om vi har träffat rätt så kunde varken personalen i butik eller på vår serviceavdelning konstatera något fel på produkten. Då kan vi heller inte byta ut den och returnera till leverantör. Om du har fler frågor gällande den hanteringen kan du kontakta vår serviceavdelning på service@teknikmagasinet.com

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    Teknikmagasinet alla vet vad kan man säga
    20 dagar sedan
  • Acceptabel
    De håller inte leveranstiden som de skriver på hemsidan. På hemsidan står det att lagervara skickas nästföljande vardag. Enligt spårning på posten skickade de elektronisk förhandsinformation på nästföljande vardag (16:50), men varan skickades dagen därpå (16:30).
    22 dagar sedan
  • Hej "scrat",

    Jag beklagar att vi inte höll leveranstiden, hoppas du var nöjd med ditt köp i övrigt.

    Hör gärna av dig till oss med ditt ordernummer så får vi gräva i varför det gick fel och se vad vi kan göra för att undvika att det händer fler gånger. Skicka ett mail till info.se@teknikmagasinet.com så tar vi en titt!

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd!
  • Perfekt
    Beställning
    Allting gick smidigt, varan kom så snabbt som det stod,👍😃
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag anser att detta är den absolut bästa köpet någonsin!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lång leveranstid, 1 vecka.
  • Dålig
    Varans skulle finnas i lager i butiken enligt webben.
    Utan att blinka svarar dom i butiken, finns ej.

    Ingen ändring sker i lagersaldo efteråt , står fortfarande I lager.
    Hur många ska gå in och fråga innan saldot ändras?
    3 mån sedan
  • Hej "t1ger",

    Vi blir lika besvikna som du när saldot inte stämmer, lagerstatus är en av de viktigaste funktionerna vi har och vi jobbar kontinuerligt med att säkerställa att de stämmer överens med verkligheten. Du får väldigt gärna kontakta vår kundtjänst på info.se@teknikmagasinet.com eller 08-445 10 30 (mån-fre 10-18) och berätta vilken produkt och vilken butik det gällde så ska vi gräva djupare.

    Vänligen,
    Nils

  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Osäkerhet vid beställning pga. avsaknad av data.
    För lite textutrymme (70tkn) som komplettering till ordern.
    Avvikelse i färgsättning, i och för sig inte någon väsentlig betydelse i detta fall, mot det som visades vid beställningstillfället.
  • Usel
    Beställning
    Totala upplevelsen är skrämmande ur ett kundperspektiv. Likaså ur ett företagsekonomiskt perspektiv.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att handla och snabb leverans.
  • Dålig
    Deras egna grejer går nästan alltid sönder efter kort tid. Låga priser men bara skräp.
    5 mån sedan
  • Halloj "miksta",

    Vi kan bara beklaga om det du köpt hos oss gått sönder inom kort tid. När det händer får du gärna kontakta oss via butik eller kundtjänst, så ska vi se vad vi kan göra för att hjälpa.

    Vänligen,
    Nils

  • Acceptabel
    sakerna går oftast sönder efter nån vecka annars ok
    5 mån sedan
  • Hej "KladdkakaaN",

    Tråkigt att höra att du har stött på problem med prylarna du köpt hos oss. Du är alltid välkommen förbi någon av våra butiker om det du köpt slutar fungera, så tar vi en titt. Glöm inte kvittot!

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    utmärkt, kan inte bli bättre
  • Bra
    Beställning Leverans
    Ingen Ack LI-PO fanns i packett
  • Usel
    Köpte en läsplatta Sony PRS-T3. Efter bara några veckor går plattan sönder och visar bara en statisk bild på delar av skärmen. Lämnar in till Teknikmagasinet. Efter en dryg vecka får jag beskedet att skadan beror på att jag varit oförsiktig med den. Jag har aldrig tappat den eller på annat sätt gjort något som kan skada den. Det finns inga synliga skador på den utanpå, inte ens en repa. Jag kan dock inte ifrågasätta deras beslut eftersom de kräver 525 kr för att jag ska få se plattan igen. Teknikmagasinet erbjuder sig inte heller att reparera plattan ens mot ersättning eftersom de inte har reservdelar till den.
    6 mån sedan
  • Hej "mattiash",

    Tack för din feedback! Först vill jag beklaga att du haft problem med din läsplatta. Garantin täcker endast tillverkningsfel, och om felet istället beror på t.ex. oaktsamhet eller yttre åverkan faller det alltså utanför garantin.

    Självklart är vi öppna för att ta en andra titt på ärendet, kontakta gärna vår serviceavdelning på service@teknikmagasinet.com med alla detaljer (felbeskrivning, kvittonummer, servicenummer etc.) så återkommer de till dig så fort som möjligt.

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb och bra leverans, väl paketerat.
  • Perfekt
    Goddag så som gjord för camping.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    lätt att beställa och att betala
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Gick utan några som helst problem, allt var lätt att hitta och funktionerna var lätta att förstå.
  • Perfekt
    Min DVB-T slutade fungera efter nästan 2 år och jag skickade in dem till dem och de bytte ut den gratis. Ärendet gick väldigt fort och smidigt, sjukt bra kundservice!
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Skulle köpa ett par hörlurar. Åkte till teknikmagasinet i Skövde. Där jag fick hjälp med att testa olika hörlurar och provlyssna dem.

    Blev ett par Motörheadphönes som jag är super nöjd med :)
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt har funkat mycket bra hittills. Får se när leveransen sker. Väntar med spänning!
  • Utmärkt
    Såååå mkt skojjigt
    11 mån sedan
  • 2014-03-04 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Teknikmagasinet är det bra affär dom har det mesta
  • Bra
    Beställning
    Ok rent allmänt.
  • Acceptabel
    Här har jag handlat otroligt många olika saker. Jag har i princip alltid varit nöjd. Det ända jag måste klaga stort på är hemsidan. När man går in där för att se butikssaldo, ska mani nte lita på det. Flera gånger har jag varit med om att saker som står ska finnas inte finns vilket är irriterande. Det konstiga är att detta varje gång har skett i farsta.
    1 år sedan
  • Halloj,

    Vi beklagar att produkten inte funnits i butiken trots att hemsidan sagt annat. Vi har lagt ner mycket tid för att förbättra just den informationen och vill gärna att du kontaktar vår kundtjänst med vilka produkter det gällde så ska vi ta en ordentligt titt för att se var det har blivit fel.

    Du når oss på info.se@teknikmagasinet.com eller 08-445 10 30.

    Vänligen,
    Nils Nyman

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    DET ÄR EN SORTIMENTFYLLD Butik och ni kan räkna mej som kund fortsättningsvis. Det finns ju hur mycket intressant som helst. Jag sitter vid datorn och dreglar.
    Christer Edlund.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Teknikmagasinet skyller på att inte alla har en skrivare hemma för att skriva ut ett presentkort. Man kan inte ens välja att få kortet utskrivet eller skickat med post. Enda möjligheten är postförsändelse. Helt hopplöst! Skaffa ny teknik Teknikmagasinet!
  • Hej,

    Vi håller med dig fullständigt! Det är onödigt krångligt med presentkorten just nu. De är nämligen knutna till ett fysiskt kassakvitto vilket gör att man inte kan skriva ut presentkortet själv eller ens använda det i nätbutiken. Vi är inte nöjda med hur det fungerar i dagsläget.

    Under året kommer vi därför göra precis som du föreslår - skaffa ny teknik! Vi planerar att lansera en helt ny hemsida som lever upp till dagens krav, snarare än 90-talets, och inför detta hoppas vi även ha arbetat fram ett mindre krångligt presentkortssystem.

    Väl mött,
    Nils Nyman

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Ser lovande ut. Lite jobbigt med scriptproblem men det beror nog på mina skydd.
  • Acceptabel
    Beställning
    Bra sida, men blev dyrare att handla på nätet än i butik = INTE BRA
  • Bra
    Beställning
    Det borde dock upplysas om leveranstiden, speciellt inför jul. Nu var jag tvungen att kolla den genom att ringa till kundtjänsten.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det gick som en dans...tack
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    När man betalar med ekort måste man kopiera de 4 nummerserierna var och en. Hade varit bra att kunna klistra in alla 16 i ett moment. (Ja, jag vet att det går att fixa till ekortet så det "går till kassan", men jag vill inte ha det för automatiskt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara bra
  • Usel
    Beställning
    För dyr frakt!
  • Hejsan,

    Tack för din feedback! Vi utvärderar alltid våra fraktalternativ för att se var vi kan bli bättre. Just nu använder vi oss av enhetsfrakt som ger samma kostnad när du handlar en pryl som när du handlar tio. Handlar du för mer än 500 kr (undantaget mobiltelefoner) erbjuder vi dessutom gratis frakt. Hoppas du bortsett från frakten var nöjd med ditt köp!

    Mvh,
    Nils

  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Här finns det man söker, bra förutom fraktpriserna, dåliga valmöjlighter
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    När jag beställer på nätet så förväntar jag mig inte omedelbar leverans. Det använder jag butiker för.
    Med det i åtanke så funkade det mycket bra. Rätt varor och ingen restnotering är mycket bra i min bok.
    Kurt Hyllemar
  • Mycket bra
    Beställning
    lite dyrt är det..
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Funkar enkelt och bekvämt.
  • Bra
    Beställning
    går att köpa med min iphone4s
  • Bra
    Köpte en Xperia U förra året, var i stort nöjd med köpet. Dock valde jag just Teknikmagasinet för att de hade ett pris i den undre kvartilen och hade fysiska butiker i den stad jag bodde. Men priset i den fysiska butiken var 300 :- högre än priset i internetbutiken (dvs. det priset som syns på prisjakt), detta drar onekligen ner betyget ordentligt.

    Annars en mycket bra affär.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Man kommer tillbaka som kund.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    skitnöjd.
  • Usel
    Fel produkter, skit kundservice!
    Ordered 11 items last month, 2 of them are faulty! Got one replaced after contacting costumer service. The other one, found faulty a few days later, haven't been replaced yet.
    The customer service refuse to reply my email requesting a replacement for a faulty item! What a crappy kundservice. I sent the email twice more than one week ago. No reply yet.
    1 år sedan
  • Hi! I'm very sorry to hear about your troubles and I apologize for the inconvenience. We try to reply within 24 hours to each email sent to our customer service, and we'd very much like to get to the bottom of this to find out what went wrong and how we can assist you.

    Unfortunately we haven't been able to locate your email and I would like for you to contact us again at web@teknikmagasinet.com so we can look into it straight away.

    Best regards,
    Nils Nyman

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra!
  • Mycket bra
    Beställning
    utmärkt
  • Utmärkt
    En blandning av användbara och meningslösa (men ofta roliga) prylar. Bra hemsida och välfungerande order system.
    1 år sedan