Över 130 butiker i Norden
Delbetalning med Klarna
Fri frakt över 500 kr

http://www.teknikmagasinet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 27 år sedan
(data från 2016-07-25)
Detaljerad information Teknikmagasinet har fått betyget (7.29)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställde en radiostyrd bil via mobilen, då blev jag störd av barnen och när jag skulle fortsätta hittade jag inte ordern. Så jag började om. Sen när jag tittade i mailen såg jag att det låg två orderberkräftelser. Eftersom detta var på söndag eftermiddag mailade jag direkt och avbeställde den ena. Kollade även upp supporten för jag tänkte att det är bäst att ringa med så jag slipper skicka tillbaka den ena. Supporten öppnade kl 10 på måndagen. När jag kollade mailen på måndag morgon hade teknikmagasinet redan mailar tillbaka och cancelerat ordern och den andra bilen var redan på väg. Kan bara varmt rekommendera teknikmagasinet pga den smidiga servicen när det egentligen var jag som hade strulat.
    8 dagar sedan
  • Hej Joww,

    Fantastiskt roligt att höra om hur smidigt det löste sig, och att du uppskattar vår service! Vi gör alltid vårt bästa för att lösa problem som kan uppstå, och hoppas att vi kan hjälpa dig med dina prylar även i framtiden. :)

    Allt gott, och skulle några problem uppstå i framtiden så hör av er, så löser vi biffen!
    Vänligen,
    / Fredrik

  • Ganska dålig
    Köpte en Microsoft Designer Bluetooth Desktop i Skärholmen. När jag kom hem upptäcte jag att varan var öppnad, och batterier saknades. Själva tangentbordet verkade vara lätt använt, och hade smuts på sig, och när man betalar fullt pris väntar man sig bättre än begagnade varor med ofullständiga tillbehör.
    15 dagar sedan
  • Hej TheManko,

    Supertråkigt att höra om detta fall, och vi ber naturligtvis om ursäkt. Att få begagnade produkter när man köper nytt är oacceptabelt och inte förenligt med vårt handelsmannaskap.

    Eftersom det är svårt för mig att se skicket på varan härifrån skulle jag råda dig att ta med produkt, förpackning och kvitto till någon av våra butiker, alternativt kontakta vår kundtjänst på kundservice@teknikmagasinet.com eller via telefon 08-445 10 20, så att vi kan ta en extra titt på fallet och lösa problemet. Uppstår några problem eller krusiduller på vägen kontakta mig direkt på fredrik@teknikmagasinet.com.

    Vänligen,
    Fredrik

  • Usel
    Sämsta butik! Man köper tangentbord och mus och sedan märker man att tangentbordet är repad på nedre vänstra hörnet. Och "W" gråa tangenten låter något konstigt, M65 Pro RGB scroll hjulet låter konstigt när man ska scrolla uppåt. Har skickat mejl till er och även varit hos er på butiken, visade er allt och ni svarade "Vi byter inte ut tangentbordet" Då sa ni att jag använt den i 1 månad???

    Och då kan det uppstå att den blir repad? Vafan e detta för skit? Den vart så när jag fick den.... Musen skulle ni kolla upp med Servicen om... Ni kollade upp en annan mus där hos er den lät inte samma sak och då skulle ni fråga er service om det är inom "garanti" Ni är det sämsta jag varit med om!

    Komplett byter ut till ny produkt om det uppstår något fel direkt...
    28 dagar sedan
  • Hej "JustGamer",

    Jag får verkligen beklaga att du haft problem med tangentbordet och musen du köpt hos oss. Det är inte möjligt för mig att säga något om problem utan att ha sett dem själv. Hade du redan kontakt vår kundtjänst? Hör gärna av dig hur som helst så ska vi ta en extra titt på saken. Kom ihåg att bifoga felbeskrivning, kvittonummer och liknande som kan underlätta.

    Vänligen,
    Nils

  • Ganska bra
    Jag har hört många klagomål angående Teknikmagasinet, både när det gäller priserna och när det gäller garanti, osv. Själv tycker jag att de gör ett bra jobb att leverera bra service och humor till sina konsumenter, men det finns visst något som Teknikmagasinet måste jobba på, och här är några av de:

    För det första: Teknikmagasinet vill tjäna pengar. Nästan alla av deras produkter har mycket högre priser jämfört med andra köpställen, som till exempel Elgiganten. Och med detta blir det många konsumenter som istället går och köper deras produkter i en annan butik. Så fort en produkt säljer bra så höjer de priset bara för att tjäna på sina kunder, vilket bara äcklar mig när jag tänker på det.

    De har också högre pris på vissa produkter i nätbutiken än i fysisk butik, vilket kan vara irriterande. Fattar inte varför det är så.

    För det andra så vill jag säga att jag och många andra som jag vet är mycket fundersam och frustrerad över deras lagerstatus. Har varit flera gånger förut i en närliggande butik och letat efter en produkt som de har påstått att de har i lager. När jag väl gick dit och skulle köpa den så sa de att de inte hade den i lager. Helt sjukt. Det är en stor besvikelse med att inte ens veta vilka produkter man har i lager och vilka man saknar i lager. Så mitt förslag till er konsumenter är att först ringa till den butik som ni ska handla i för att säkerhetsställa eran produkts tillgänglighet.

    Hoppas att Teknikmagasinet inte har glömt vad deras måtto är, att det är kunden som är anledningen till varför de har sina jobb, och att de inte istället väljer att sätta pengar framför sina kunder. Dessa var anledningarna varför Teknikmagasinet får 6/10 av mig som kund.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 29 dagar sedan )
  • Halloj "Tech_Hunter",

    Tack för din konstruktiva feedback. Du har många bra poänger och vi håller helt med i mycket av det du säger. Jag har skickat det vidare till berörda kollegor som får titta närmare och se vad vi kan förbättra.

    Allt gott!

    Vänligen,
    Nils

  • Usel
    Världens sämsta butik? Var och köpte en GoPro i Uppsala City butiken. När jag skulle använda den så visade det sig att batteriet var trasigt och att den inte går att använda. Gick tillbaka till butiken som vägrade ersätta den och istället ville skicka den på reparation som kan ta upp till 4! veckor. PINSAMT dåligt att de vägrar byta en trasig produkt från fabrik så att jag som konsument ska behöva vänta upp till 4 veckor på att få vad jag betalat för. Avråder alla från att handla från denna skitbutik.
    1 mån sedan
  • Hej "bralls",

    Tyvärr är det vissa produkter som inte kan bytas direkt över disk utan måste skickas in på reparation. Det är leverantören som ställer de kraven på oss, men vi försöker självklart minimera hur det påverkar dig som kund. Förhoppningsvis är reparationen klar mycket tidigare än fyra veckor så du kan börja filma med din riktigt grymma kamera.

    Hör gärna av dig till vår kundtjänst om du har fler frågor. Du når dem på kundservice@teknikmagasinet.com eller telefon 08-445 10 20.

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    Mycket bra support från personalen i butik.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Meget fin service helt igennem
  • Utmärkt
    Här finns allt för alla tekniknördar, önskade dock snabbare leverans.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra service
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra service i era butiker.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Den skulle ha varit en tiopoängare om aktivitetsarmbandet varit kompatibel till Iphone 4 som den gör reklam för. Dock ska ingen skugga falla på TeknikMagasinet utan Garmin
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jätte bra och snabb leverans !
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Det var väldigt smidigt att handla hos Teknikmagasinet.
    Snabb leverans.
  • Usel
    Att ta dyrare pris i fysisk butik än på nätet är så 2004. Jag förstår varför, men det är fortfarande frustrerande och något som t.ex. webhallen och andra butiker, som finns på nätet och som även fysiska butker, inte gör. Dåligt.

    Tänkte köpa FitBit Charge HR för 1390:-, men får då reda på att den kostar 1490:- i fysiska butiken. Den är alltså 7% dyrare att handla i butik.
    4 mån sedan
  • Hej "bugiam",

    Tack för din feedback! Den skickats vidare till mina kollegor. Hoppas du var nöjd i övrigt och kontakta oss gärna igen om vi kan hjälpa dig med någonting annat.

    Vänligen,
    Nils

  • Knappt godkänd
    Inte riktigt nöjd.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fick min beställning levererad till postombudet 2016-02-22, så allt fungerade perfekt.
  • Usel
    Köpte hörlurar som gick söder efter 3 månaders normal användning. Garantin gällde tydligen inte.
    5 mån sedan
  • Hej "Zacka75"!

    Tråkigt att du fick problem med dina hörlurar! Utan att ha tittat på hörlurarna själv är det svårt att sia om vad felet beror på, men hör gärna av dig till vår kundtjänst så ska vi titta närmare på saken. Du når oss på tlf 08-445 10 20 (mån-fre 10-18) eller via mail på kundservice@teknikmagasinet.com

    Allt gott!

    Vänligen,
    Nils

  • Usel
    Det går inte att beställa mot postförskott trots att det står på deras hemsida att man ska kunna det.
    Uruselt! ????
    5 mån sedan
  • Hej,

    Vi erbjuder fortfarande postförskott som ett behandlingsalternativ vid orderläggning via telefon.
    Du är välkommen att ringa vår orderavdelning på 08-445 10 20.

    Du får gärna maila mig på erik.nielsen@teknikmagasinet.com och meddela vart du hittade informationen på hemsidan.

    Mvh,
    Erik Nielsen

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställde en ny sladd till min Pebble steel via dem. Kom hem i brevlådan dagen efter. Inga kostigheter. När jag först hade beställt fel sladd och ringde dem för att åtgärda så var det heller inget problem.

    Enkelt och bra
  • Ganska bra
    Dom är har väldigt stort utbud och har mycket roliga prylar. Deras katalog är också väldigt bra.

    Tyvärr är deras priser mycket högre än många av deras konkurrenter. Artiklarna jag köpte kunde jag få 25-30% billigare om jag hade beställt från något annat företag.

    Deras butiker är inte heller så bra. Dom är oftast små och dom har knappt några prylar framme. Så bättre att beställa från nätet isåfall.
    6 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Lätt och Nöjd till 100 procent
  • Perfekt
    Beställning
    Snabb leverans från Teknikmagasinet men posten slarvade.
  • Ganska bra
    hyfsade priser. hyfsad kundservice. när jag lämnat tillbaka något jag ångrat har de inte vart allt för glada vad det gäller att lämna tillbaka något man köpt.
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra service
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Hej
    8 mån sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Deras lager saldo stämmer inte :((
  • Hej,

    Det låter inte alls bra... Vi eftersträvar alltid att hålla våra lagersaldon så uppdaterade det bara går.
    Maila gärna ditt ordernummer till mig på erik.nielsen@teknikmagasinet.com,så ska jag kolla närmare på detta och se vad vi kan göra för att undvika problem med våra lagersaldo i framtiden.

    Mvh,
    Erik Nielsen

  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    Beställning
    Taskig kvalitet på det jag köpte. Problem med reservdelar. Slut i lager, med väntetid som följd av det.
    Kundtjänst kompenserade med några delar men det väger tyvärr inte upp.
  • Hej,

    Det låter som vi verkligen har brustit i våra ambitioner och det beklagar vi. Hör gärna av dig till vår webbansvarige Erik Nielsen (på erik.nielsen@teknikmagasinet.com) med ytterligare information så ska vi göra vad vi kan för att undvika liknande problem i framtiden.

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra köp hos ett bra företag. Rekommenderar
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Gillar Teknikmagasinets sköna stil på saker och ting, bästa valet av affär när det gäller allt ifrån elektronik till superstarka udda snacks!
    10/10
  • Mycket bra
    Beställning
    Lätt och snabbt att hitta och att handla
  • Dålig
    Förpackningen var bruten (inte postemballaget) och varan upplockad och använd. Leveransen var heller inte den snabbaste.
    10 mån sedan
  • Hej kramboa,

    Det låter inte alls bra.
    Skicka ett mail med ordernummer till erik.nielsen@teknikmagasinet.com så kollar jag närmare på det!

    Mvh,
    Erik Nielsen
    Teknikmagasinet

  • Mycket bra
    Kunnig. Visade hur produkten fungerade ur box
    10 mån sedan
  • Utmärkt
    Dom är väldigt duktiga i butikerna dom kan sitt shit så att säga.
    11 mån sedan
  • Ganska dålig
    Tråkigt att man inte kan använda presentkort i internetbutiken. Har suttit ett par veckor och försökt hitta något man vill ha men när man väl hittar något så finns det inte i lager i min butik :( Deras utbud är heller inte helt up to date, hittar t ex ingen Apple Watch som jag gärna skulle köpa men blir väl tvungen att köpa nåt skräp som jag inte kommer använda så mitt presentkort inte brinner inne... (i-landproblem, jag vet :P) De är också oförskämt dyra på vissa produkter. Apple TV är vid skrivandets stund billigast på CDON 619 kr, medan TM tar 899 kr i butik :O
    11 mån sedan
  • Hej "QIT",

    Jag kan bara hålla med om presentkorten. Vår nuvarande lösningen är helt omodern och är i kraftigt behov av att bytas ut. Lyckligtvis är det något vi redan tittar närmare på och jag hoppas vi ska kunna ha en smartare lösning på plats om inte alltför länge!

    Jag framför dina priskommentarer till vår inköpsavdelning. Tack för din feedback!

    Vänligen,
    Nils

  • Ganska dålig
    Beställning
    Tog lång tid pga betalningskrångel och det blev också dyrare på detta vis. Krånglet berodde på att det inte fungerade att betala med kort.
  • Hej,

    Betalningskrångel låter inte alls bra. Hör gärna av dig med mer information om när du la din beställning så får vi undersöka vad som kan ha gått fel. Enklast är att skicka ett mail till oss på webbutiken@teknikmagasinet.com.

    Vänligen,
    Nils

  • Dålig
    Beställning Leverans
    Kommer inte beställa av dom ingen
  • Hej!

    Beklagar att du inte är nöjd med din beställning. Skicka gärna feedback till webbutiken@teknikmagasinet.com så ska vi göra vad vi kan för att bli bättre.

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    mycket bra snabb leverans hann nästan inte trycka enter för packetet låg i postlådan mycket nöjd.
  • Usel
    Handlar inte här av ren princip längre. Blev lurad av deras "hörlursgaranti" och köpte ett par hörlurar där efter att jag länge har haft problem med glappande hörlurar. Det var ju bara att komma och byta in dem när de börjar glappa, sa försäljaren glatt. Så länge det inte är några skador på sladden så är det bara att du får ett nytt par, försäkrade han. Det lät nästan för bra för att vara sant. Första gången jag bytte in en par hörlurar efter att de blivit glappa efter ungefär 3 månader gick det bra, men när jag så skull byta in nästa par tog det stopp. Det var en skada på sladden, menade den tidigare så försäkrande försäljaren. Jag som hade undersökt sladden så noggrant hemma blev förvånad. Det visade sig att "skadan" bestod i ett veck i sladden som hade skett när jag lade tillbaka lurarna i dess orginalförpackning(a-jays hårda plastförpackning). Bytet var därmed inte giltigt. Jag tittade på pojken bakom disken och frågade om han verkligen tyckte att det där vecket(som ju kommer försvinna inom några minuter)rimligtvis ska betraktas som en skada varpå svaret blev "enligt våran bedömning, ja". Det var den hörlursgarantin det.
    12 mån sedan
  • Hej Sinistrate,

    Det låter som det kan ha gått lite väl fort i bedömningen...
    Skicka gärna ett par bilder på lurarna och info om vilken butik det gäller till erik.nielsen@teknikmagasinet.com, så tar jag det vidare. Om det är ett veck som försvinner av sig självt så ska garantin givetvis gälla.

    Mvh,
    Erik Nielsen
    Teknikmagasinet

  • 2015-07-26 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    Tog lite tid med min leverans men annars bra!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Super gick snabbt o lätt
  • Bra
    Roligt utbud men hemsidan är det lite så där med.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra teknik speciellt min nyaste mp3 som kommer så fort som möjligt. Hoppas att den kommer idag
  • Perfekt
    Bra kontakt och snabb leverans.

    Varorna fungerade perfekt!

    Återkommande kund! 10/10
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra inspirationsdrivande sida. Trist att man alltid lämnar sajten några hundralappar fattigare...
  • Usel
    Denna recension är av teknikmagasinet i Tornby Linköping. Jag hoppas för kedjans skull att det inte är lika illa på de andra ställena.

    Jag köpte en gaming mus efter att säljaren övertygat mig om att det var den absolut bästa på marknaden(priset var iallafall det absolut högsta).

    Säljaren var supertrevlig och hjälpsam och när jag betalade sade han, och jag citerar ordagrant: "Har du minsta lilla problem så kom bara tillbaka så fixar vi det eller så får du pengarna tillbaka om du inte är nöjd".
    Det kändes såklart jättebra.

    När jag däremot kom hem och pluggade i musen, installerade drivrutinerna och började använda den började problemen. Kanske var 30-60 sekund frös musen i en halv sekund vilket ledde till att pekaren inte hamnade där den borde. Detta var ganska tydligt och gick att återupprepa i både windows och i spel. Jag provade på olika datorer med och utan uppdaterade drivrutiner med samma resultat. Musen gick helt enkelt inte att använda till spelande.

    Efter två dagar av felsökning gav jag upp och åkte för att byta ut musen. När jag kom dit vara det samma person i kassan som jag köpte den av.

    När jag sa att jag hade problem med musen så byttes hans glada ansikte till ett ilsket på ca en millisekund. Jag fick höra ett långt tal om att denna mus kan det absolut inte vara något fel på innan han ens lyssnat på vad jag hade för problem.

    Jag förklarade exakt vad som var problemet varpå han fräste att de kan inte ta tillbaka musen då jag hade använt den.

    Då jag stod på mig så slet han åt sig kassen jag hade musen i stampade iväg och satte i den en av affärens datorer. Sedan skakade han på musen i 2 sekunder och konstaterade att den rörde på sig och alltså var hel.

    Jag förklarade än en gång vad problemet var, och han upprepade att de inte tänkte ta tillbaka musen.
    Tillslut lyckades jag övertyga honom om att ialalfall skicka musen på service, vilket han motvilligt gick med på efter att först ha hotat mig att det kunde bli väldigt dyrt för mig.

    Som ni säkert förstår påstod även servicen att den var hel, och jag står nu med en svindyr mus som inte går att använda.

    Jag lånade även ut den till en kollega på jobbet utan att säga att det var något fel på den.(tänkte att det kanske är mina datorer trots allt det är fel på) Men han kom och beskrev problemet precis så som jag upplevde det och han kunde inte använda den.

    Jag har aldrig blivit så illa bemött av butikspersonal i något sammanhang. Stå och behöva bli hånad och talad till som om man var dum i huvudet i ca 30 minuter bara för att man inte är nöjd med en produkt tycker jag är läskigt lågt.

    Nej undvik denna affär. Jag själv kommer aldrig mer handla på teknikmagasinet.
    1 år sedan
  • Hej "Skrotarn",

    Jag beklagar att du är missnöjd och att du haft problem med din gamingmus. Vi har försökt identifiera ärendet och om vi har träffat rätt så kunde varken personalen i butik eller på vår serviceavdelning konstatera något fel på produkten. Då kan vi heller inte byta ut den och returnera till leverantör. Om du har fler frågor gällande den hanteringen kan du kontakta vår serviceavdelning på service@teknikmagasinet.com

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    Teknikmagasinet alla vet vad kan man säga
    1 år sedan
  • Acceptabel
    De håller inte leveranstiden som de skriver på hemsidan. På hemsidan står det att lagervara skickas nästföljande vardag. Enligt spårning på posten skickade de elektronisk förhandsinformation på nästföljande vardag (16:50), men varan skickades dagen därpå (16:30).
    1 år sedan
  • Hej "scrat",

    Jag beklagar att vi inte höll leveranstiden, hoppas du var nöjd med ditt köp i övrigt.

    Hör gärna av dig till oss med ditt ordernummer så får vi gräva i varför det gick fel och se vad vi kan göra för att undvika att det händer fler gånger. Skicka ett mail till info.se@teknikmagasinet.com så tar vi en titt!

    Vänligen,
    Nils

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd!
  • Perfekt
    Beställning
    Allting gick smidigt, varan kom så snabbt som det stod,👍😃