Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Konkurs

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information Eshop247 har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    Köpt en mobil av dom för ett tag sen och leveransen tog längre tid än angivet. När jag öppnar upp mobilen och testar hörlurarna jag fick med så funkar dom inte.

    Jag skickar iväg ett mail om att dom inte funkar och att jag bör få ett par nya skickade till mig, dom svarar att dom ska göra det. Går en vecka och jag skickar iväg ett till mail då dom borde ha anlänt men inget svar, ett tredje mail efter några ytterligare dagar, inget svar. Jag ringer upp dom och förklarar vad som har skett och mannen på kundtjänsten säger att ett par nya ska skickas och att det hade blivit något fel.
    Fick dom efter ca 3 veckor.

    Säger inte att dom inte är bra men lägg hellre till några hundra lappar och köp från en fysisk butik så som elgiganten osv. där det blir mkt enklare och du slipper krongel.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde min nya Sony Ericsson T707 härifrån på faktura 2010-02-05 eftermiddag, fick den på måndagen efter :) Ett minus va innehållsbeskrivning på hemsidan ''·Cd Skiva'' som inte va inkluderad. Men rekommenderar starkt denna sida!
    3 år sedan
  • Usel
    Aldrig mer Eshop !

    Dom följer inte Svensk konsumentköplag.
    Dom följer inte tillverkarnas DOA regler

    Om man nämner något om reklamation i ett mail till dom så svarar dom inte på det. Detta blir speciellt jobbigt om ens enhet finns hos dom.

    Har väntat över en månad på mailsvar från dom men det är som att dom inte längre existerar.

    Nej,aldrig mer köp från det företaget. Dom kan ingenting om kundvård eller konsumentlagar,och skulle det vara så att dom kan det så skiter dom helt enkelt i det.
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Köpte en mobil för ca ett år sedan. Denna tappade dock lacken efter tag. Jag reklamerade detta för två månader sedan. Kollade efter ett par/tre veckor och den hade inte kommit tillbaka från service verkstaden.

    Jag har sedan mailat 2 ggr och ingen gång har dem svarat. Efter att ha suttit 30 minuter i telefonkö kom jag fram till en kille som såg att den fortfarande inte kommit tillbaka, han skulle kolla och återkomma per mail eller telefon, detta har dem dock inte gjort. Trots att jag mailat två ggr till. Man ska inte behöva vänta två månader på service. Dem har också bara telefontid mellan 10 och 12.

    Som jag ser att flera andra ochså råkat ut för så har dem urusel service om man får problem.

    Fick efter ett tag i en vettig person på supporten och fick häva köpet.
    3 år sedan
  • Usel
    Superlångsamma på returer/reparationer. När de väl får registrerat telefonen i sitt system och den lyckats nå fram till service så säger de att inget är fel och skickar tillbaka telefonen... Jag skickar tillbaka med vändande post och hävdar att den visst är felaktig. Så har vi hållit på 4 gånger nu, nästa gång den kommer tillbaka så åker den tillbaka igen. De vägrade ge pengarna tillbaka efter 3:e "reparationen", så vi får väl se om det går bättre efter den 4:e...
    Billiga, men svarar sent/inte (48h and counting...) på supportmail när man får problem med sina inköp. Det tar även evigheter för dom att svara i telefon (om de svarar öht.), har just suttit en kvart med luren i örat och gett upp...
    3 år sedan
  • Usel
    Beställt mobiler 2 gånger här. Nu senast beställde jag i lördags. Jag är boendes i GBG och firman ligger i Uddevalla. Idag torsdag har den inte dykt upp än. Kontaktade de imorse och den ska vara på plats för att hämtas ut. Att en avi skickades i förrigår och ska vara i brevlådan idag. Icke. Jag går t om ner till min utlämnare och ber dom kolla om den finns men inget hittar dom där heller. Men fakturan kom igår, dock ingen vara. Det är absurdt verkligen. Fakturan ska vara betald på Tisdagen vilket innebär beronde på vilken dag den dyker upp att jag kanske har 1 eller 2 dagar att betala. Riktigt uselt!

    Likaså första mobilen jag beställde hos dom. Hände inget. Det va först när jag ringde supporten den helt plötsligt skickades iväg efter jag ringde. Jag är verkligen besviken. Hade verkligen behövt min nya mobil till helgen då jag åker på semester.
    3 år sedan
  • Usel
    Innan ni köper via eShop247 läs detta ...

    I juni förra året köpte jag en Samsung S8300 Ultra Touch Platinum Red via webb sidan www.eshop247.se. Jag nappade på PriceRunners "Årets e-handlare 2010" och "Trygg e-handel"

    I slutet av februari 2011 slutade mobilens pekskärm fungera.
    OBS! I övrigt den fungerade utan problem.

    Jag kontaktade återförsäljaren som skickade följesedel för retur.

    Efter flera veckor väntan fick jag e-post med bifogad bild och följande text:

    "Vi har fått information från Samsungs auktoriserade service att din telefon har skadats av yttre åverkan, det innebär att garantin tyvärr är förverkad och inte gäller. Det man meddelar är att

    "Enheten har irreparabla fel på moderkortet (SD-Card-kontakt skadat) som ett resultat av en yttre kraft (olycka, tryck etc.)"
    Vill du ha telefonen tillbaka oreparerad innebär det en kostnad på 495 kr i undersökningsavgift och frakt, vill du att vi ber verkstan att skrota telefonen är det ingen kostnad. "

    Vilket skämt! Detta är lurendrejeri. Om inte är "fukt skada" då är det "yttre åverkan"

    Problem med mobilen var pekskärm och inte SD-kort!

    SD kort har stoppats in i mobilen strax efter köpet och plockats ur innan jag skickade telefon till eShop247.se

    SD och GSM kort ligger i batteri utrymme. Det är helt orimligt att skada kunde uppstå "yttre åverkan" genom att stoppa in och plocka ur SD kort. I så fall Samsung använder komponenter som håller inte måttet för en normal användning av produkten.

    Bevis bilden de skickade visar delar av ett kretskort. Vad är fel? Var ligger "irreparabla fel på moderkortet (SD-Card-kontakt skadat)"?

    Jag har kvar mitt SD kort och på den finns inga repor eller skador.

    Titta på bilder och bedöm själv:

    https://skydrive.live.com/?cid=f40c2d1958c8e7f8&sc=photos&id=F40C2D1958C8E7F8!3898&sff=1

    jag har gjort en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en Motorola Atrix från Eshop247 och allting fungerade suveränt!

    Eshop247 är det enda företaget i Sverige som tillhandahåller Atrix. Valet stod mellan Eshop247 eller att importera men både priset, garantin och säkerheten gjorde att Eshop247 stod som en säker vinnare. Jag beställde mobilen på torsdagskvällen och kunde hämta ut mobilen på måndag eftermiddag. Snabb leverans med andra ord!

    Supporten svarade även inom 24 timmar när jag hade lite frågor. Så jag hoppas supporten fortsätter likadant om nu mobilen skulle ge upp av någon okänd anledning.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde en xperia neo. Bra priser men dom va lite långsamma med leveransen. Jag beställde en onsdag kväll och fick telefonen tisdagen veckan därpå.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde förra onsdagen en SE Neo och kunde kunde hämta den från ombudet redan på torsdagen!
    Jag bestämmde mej för att inte behålla telefonen då jag egentligen är en samsung-fanboy och skicka tillbaka den.
    Men de har as gryma vilkor! som tex 90 dagars retur om du inte bryter kartong eller att man får lov att starta mobilenm pilla i menyer och om man inte är nöjd är det bara till att skicka tillbaka produkten!
    hade de haft SGS2 inne så hade jag defenitivt beställt den av dem!

    fullpott!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Inga problem. Bra hemsida och snabb leverans.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Hämtade min Xperia Neo idag från eshop247, lite klurigt att hitta till deras lagerställe utanför Uddevalla, men telefonen har jag i handen. De saknar tydlig skylt vid vägen, men med tålamod och tid, lyckades vi chansa på rätt parkeringsområde. Jag la in beställningen i slutet av förra veckan, så inte har Telia ensamrätt på Neo!
    Med tanke på att alla andra (inkl Telia) skjuter fram sitt leveransdatum, så kan jag varmt rekommendera eshop.
    Jag har erfarit bättre kundservice per mail hos andra företag, men trevlig och hjälpsam kontakt per telefon.
    Tyvärr är mobilen inte fulladdad än, så jag kan inte ge betyg för själva produkten än. ;)
    3 år sedan
  • Acceptabel
    e-shop247 påsgår sig ha SonyEricsson Neo i lager för omgående leverans. Telia påstår sig samtidigt vara den ena i Sverige som kan leverera telefonen. Ja, vad tror man?
    Är det någon som köpt Neo från dom och fått en telefon?
    Har den svensk handbok? Är den oöppnad?
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde 3 st mobiltelefoner till kontoret igår kl 06.30. Fick dem idag kl 08.30. Betalar mot faktura, helt klockrent...
    Det enda jag kan klaga på är att de inte hann skicka mig kollinummer på paketet så att jag kunde spåra paketet. Men som sagt var så hann jag ju inte ens sakna det innan det var här.
    Bra service.
    3 år sedan
  • Perfekt
    snabbaste leverans och bra support!
    köpte en xperia mini gold igår hos eshop runt kl 12:00,därför de hade den billigare pris på den,jag själv skrev fel mail adress,ringde till eshop runt kl 11.00 idag för att rätta till den,fick mail bekräftelse med en gång,och fem minuter efter en sms att varan var färdigt för att hämta!magisk!
    3 år sedan
  • 2011-02-08 - Notis: Kartong i Sverige AB (556783-0152) tog över verksamheten från E-Shop Europe AB (556781-5815).

  • Utmärkt
    Gick felfritt
    köpte den svarta Xperia X8 som bara fanns hos eshop
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde en motorola defy åt lillebror. Lite jobbigt att man måste vänta tills produkten finns på lager för att beställa, men i övrigt verkar dom ha schjusta villkor vad gäller garantier och ångerrätten. leverans tog ca 3 dagar och brorsan är nöjd med luren
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Helt ok men visade sig att min Galaxy S var en tysk import, stod inget om det på sidan, detta ledde till problem vid uppdatering och det fanns inget svenskt tangentbord (trots att de på sidan sa att det var det).

    jag har flashat om den till svenskt firmware, men mycket onödigt jobb...
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Fantastiskt snabba på leverans. Köpte en Glaxy 3 och betalade i förskott med kreditkort på måndag kväll under mellandagarna. Onsdag dag så var paketet levererat. Detta trots att deras sida säger 3-5 arbetsdagar för normal leverans. Det fanns dock ingen manual med i paktet men det går ju att ladda hem.
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde en ny samsung galaxy s 16gig från detta stället, fick hem den så var paketet öppnat och många förvaringspåsar fattades samt såg sakerna använda ut, den såg definitivt begagnad ut.

    Kontaktade dem men de skyllde ifrån sig, ena gången var det rutinmässig kontroll de gör på produkterna, andra så påstod de att jag ljög, och sen har de bara ignorerat mig och inte velat tala med mig eller göra rätt för sig.

    Även två arbetskamrater som beställt härifrån och upplevt samma att de säljer begagnade saker.

    UNDVIK DETTA STÄLLET VAD NI GÖR SÅ UNDVIK DEM ! om ni nu inte gillar att betala för nya produkter och få begagnade.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Galet nöjd med min beställning från Eshop247, väldigt snabb leverans och god mail-kontakt (relativt snabba svar)

    det enda minuset är att jag inte fick med en Europeisk laddare till min iPad. Annars supernöjd!
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde min mobil en sen fredags-eftermiddag. Jag kunde hämta ut paketet 14:30 på tisdagen. Kanske kunde det gått lite snabbare... Annars funkade allt utmärkt. Det bästa med e-shop247 är deras urval av färger, vilket gällde flera mobiler jag valde mellan! Det slutade med en lime/svart SE X10 mini.
    4 år sedan
  • Usel
    Beställde en Nokia 5230 i juli i år, som jag fick hyfsat snabbt. Dock fattades en pekpenna i paketet och när jag kontaktade företaget om detta, fick jag till svar att det skulle skickas en omedelbart. Jag har upprepade ggr mailat dem om samma sak och varje gång fått svaret att varan skickas snart, men drygt två månader senare har jag ännu ingen pekpenna fått. Dessutom satt ett minneskort i mobilen vid inköp, vilket fick mig att misstänka att telefonen var begagnad. Jag kontaktade därför Nokia för att höra vad som officiellt skulle ingå i paketet vid köp, och fick då veta att mobilen jag köpt är en gråzonsvara, dvs importerad från Asien, vilket E-shop24 inte informerat om. Man kan förstå varför företaget vill att man lämnar betyg i samband med att man handlar från deras hemsida, snarare än att vänta till man har varan i handen...
    4 år sedan
  • Perfekt
    Produkten visade sig inte vara enligt specifikationer, men eshop skötte mitt ärende exemplariskt. Skitbra.
    4 år sedan
  • Perfekt
    super nöjd & en massa ++++ från min sida:-)

    snabb leverans
    inget krångel
    hel & fin vara till ett mkt bättre pris än på andra ställen!
    bra kundkontakt
    & bra service.

    återkommer absolut fler gånger.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Hur snabbt och smidigt som helst. Beställde en telefon fredag eftermiddag. Måndag är den levererad.
    Bra kundservice vid telefonkontakt.
    Super!
    4 år sedan
  • Mycket bra
    Funkade bra, tog två dagar att få telefonen. Billig var den också.
    4 år sedan
  • Usel
    Handla inte här! beställde en mobil och fick en några dagar senare men när jag öppnar paketet är det fel telefon. Jag skickar tillbaka paketet med ett löfte om att de snabbt ska skicka en ny. Efter ca tre dagar utan att ha hört något från dem ringer jag och får reda på att telefonen har kommit in men att dom inte har skickat någon ny. Killen i supporten säger att han ska kolla varför och säger att han ska höra av sig. Han hör aldrig av sig. Ringer igen efter några dagar och säger att jag vill häva affären. Han säger att han ska skicka pengarna och jag har fortfarande inte fått dom, två veckor senare. Åter igen, handla inte här!
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Jag beställde förra veckan en Samsung Galaxy S som anlände redan samma vecka inom utlovad tid. Redan här var jag nöjd med Eshop247´s service.

    Jag packade upp, laddade och bekantade mig telefonen och ville inviga den med ett telefonsamtal. Samtalet bröts minst fem gånger. Antennen var under all kritik och jag hörde av mig till Eshop247 och bad om att få returnera telefonen på grund av detta.

    Jag fick först ett tips om hur jag kunde uppgradera mjukvaran via Samsungs hemsida för att eventuellt åtgärda antennproblemet. Jag tackade dock nej till detta eftersom jag förväntar mig att Samsung för det priset ska skicka ut en fullt fungerande telefon.

    Efter att ha nekat deras förslag fick jag genast information och instruktioner om hur returen skulle gå till. Jag skickade tillbaka telefonen i fredags (20/8) och fick bekräftat att den kommit fram idag (23/8) och att fakturan nu makulerats.

    Mailkontakten fungerade strålande och kundtjänsten var väldigt hjälpsam.

    Jag rekommenderar varmt denna butik.
    4 år sedan
  • Mycket bra
    + Snabb leverans
    + Bra priser
    + Många leveransalternativ
    + Seriös känsla vid köp

    - Telefonen var inte svensk (har iofs ingen betydelse då telefonen fungerar på samma sätt oavsett var man köper men det bör nämnas). Om man nu säljer gråimport eller vad det nu är borde det inte vara så svårt att skriva det på produktens sida på sajten.
    - Butikens namn låter oseriöst.

    Har inte behövt ha med Eshop247 att göra vid supportärenden eftersom luren funkar fint, men det är ju egentligen i det läget man kan bedöma hur bra butiken egentligen är.

    Jag skulle dock gärna beställa från Eshop247 igen. Jag är nöjd med mitt köp.
    4 år sedan
  • Acceptabel
    Beställde en mobil och fick den dagen efter, snabbt leverans.
    men på grund av den snabba leveransen har de missat lägga ett skydd i eller på förpackningen och dessutom fick jag Engelsk och ett främmande språk i stället för svenska på Användarhandboken för telefonen.

    Snabbt är inte alltid bra.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Var förs i kontakt med supporten ang en fråga, fick snabbt svar via telefon så inga problem att komma fram!

    Mobilen jag beställde kom dagen efter beställningen genomfördes.

    Inga problem, suveränt!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Fungerade bra!, Fick telefonen dagen efter jag beställde den.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Har köpt 2 mobiler där med 2 månaders mellanrum. Fick dem 2 dagar efter. Mycket trevlig och förståelig supportpersonal.
    Ett litet minus var att manualen till en av mobilerna var på franska. Men annars inga problem!
    4 år sedan
  • Perfekt
    !
    4 år sedan
  • Perfekt
    Har inget att klaga på. Fick leveransen snabbt och smidigt efter beställningen.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställde lite prylar till min iphone på måndag kl 11. Kl 1046 nästa dag får man ett sms och då var sakerna framme hos mig. Suveränt.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en telefon på fredag eftermiddag klockan 1400 och fick den leverad på Måndag 1050. Helt suveränt. tillråga på allt till en annan adress/ort än min. Eftersom den var till min dotter som hadde tappat sin där hon studerar. Efter lagd order pratade jag med kundtjänst och förklarade att de skulle skicka den till min dotter. Snabbt och trevligt bemötande av en vacker röst.
    4 år sedan
  • Perfekt
    bra
    4 år sedan
  • Usel
    Nej, nej, nej...

    I likhet med vad dataquid skrivit nedan råkade även jag ut för vissa beställningbekymmer när jag nyligen handlade hos Eshop247.

    På hemsidan hävdar man att "Går varan att lägga i kundvagnen så finns den i lager." Utan att grubbla alltför mycket beslutar jag mig för att hiva iväg en beställning. Dagarna går utan att jag erhåller så mycket som en orderbekräftelse... nada, zip, zero osv. På hemsidan står det nu att varan inte längre finns i lager, varpå beställning är tämligen svårt (omöjligt).

    Vid det här laget har det gått en vecka och jag börjar bli aningen irriterad (underdrift så det smäller om det). Skickar mail numero TVÅ till kundtjänst där jag åter ber dem förklara läget, samt tydliggör att jag snart är beredd att fullkomligt strunta i, och avbryta ordern. NU händer det genast grejer.

    Jag får genast svar från kundtjänst där man bestämt hävdar att man faktiskt försökt nå mig den senaste veckan, både via telefon och mail - det faktum att man inte lyckats nå mig förklaras med att "i bland går det fel." Detta, mina damer och herrar, är inget annat är rent SKITSNACK! Jag erhöll inte ett enda mail eller ett enda samtal under hela veckan. "Seriösa" företag bör inte ägna sig åt halvhjärtade försök till bortförklaringar, så är det bara.

    Pinsamt, skulle jag vilja säga.

    Tre dagar senare fick jag så äntligen min nya mobiltelefon, 7-8 dagar för sent.

    Visst är det bra löjligt när man inte kan erkänna sina misstag utan i stället envisas med att dra sig med lögner.

    Undvik!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Bra hemsida, många alternativ för betalning och frakt, snabb leverans (dagen efter) Toppenbra!
    4 år sedan
  • Usel
    Går varan att lägga i kundvagnen så finns den i lager står det på deras sida, så jag beställde en telefon på söndagskvällen. Dagen efter så såg jag att pengarna hade dragits (inte reserverats) ifrån mitt konto så jag antog att telefonen var skickad. På tisdagskvällen skickade jag ett mail och bad om ett kollinummer, dagen efter fick jag ett svar om att något hade blivit fel och att dom skulle återkomma under eftermiddagen. Inget hände så jag skickade en liten påminnelse på kvällen, dagen efter fick jag svar igen om att det hade varit fel på lagersaldot och dom skulle troligtvis få in telefonen i mitten/slutet på nästa vecka, men det gick bra att avbeställa om jag inte ville vänta så länge. Jag svarade direkt att jag ville avbeställa och ha tillbaka mina pengar och trodde allt var löst. På fredagen strax efter lunch så fick jag ett mail om att ett paket på 0.0Kg hade skickats, och när jag kom hem ifrån jobbet och kollade mitt konto så hade inget pengar kommit tillbaka. Jag tänkte då att dom hade skickat ut någon form av utbetalningskort. På tisdagen på en avi med posten men pga. sjukdom och snökaos så kunde jag inte hämta det innan lördagen.

    I paketet så låg telefonen som jag hade avbeställt. På måndagen ringde jag upp deras kundtjänst, dom hävdade att dom inte hade fått mitt mail om avbeställning trots att jag skickade det på precis samma sätt som de andra mailen. Vi kunde dock reda ut det hela och jag fick en retursedel att fylla i samt en fraktsedel så jag slapp stå för frakten. På tisdagen så skickade jag tillbaka telefonen. En vecka senare har jag fortfarande inte fått tillbaka några pengar så jag skickar ett mail och undrar vad som händer, dagen efter får jag som svar att det tar 3-4 bankdagar innan pengarna kommer in på mitt konto, samt att kortkrediteringar sker på onsdagar, vilket innebär att jag får vänta nästa en vecka till. När Ytterligare en vecka hade gått så hade fortfarande inga pengar kommit in på mitt konto, jag skickade ett nytt mail och undrade vad dom höll på med. Fick snabbt svar om att dom inte kunde se vad som hände på ekonomiavdelningen, men dom hade vidarebefordrat ärendet till chefen. Sen hörde jag inget mer men två dagar senare så fanns pengarna på mitt konto igen, och allt strul som hade pågått under de fyra senaste veckorna var äntligen över.

    Jag kan inte rekommendera någon att handla ifrån eshop247...
    4 år sedan