Fri frakt - Produktgaranti - K
Produktgaranti
Alltid fri frakt

http://www.comviq.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Comviq webbutik har fått betyget (2.25)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Riktigt otrevliga på supporten!
    8 dagar sedan
  • Usel
    6min mellan varje svar dom ger i chatten. Tog mig en timme på arbetstid att lösa ett problem som skulle normalt ta 1min på telefon.
    17 dagar sedan
  • Usel
    Surfar in på Prisjakt och ser hur Comviq säger att de har "supersnabba" leveranser.

    Lägger en beställning måndagen den 21/3. Får bekräftelsemail.
    Står inget här om att varan finns eller inte finns i lager.

    På Torsdagen den 24/3 har jag fortfarande inte hört något från Comviq och skickar således iväg ett mail mitt på dagen för att höra hur det går.

    Försökte ringa Fredagen den 25/3 men möts av en lång telefonkö som aldrig verkar ta slut och ger upp efter 15 minuter.

    Lördagen den 26/3 har jag fortfarande inte hört någonting.

    Fick idag tag på dem 28/3, ordern var inte påbörjad, så den avbeställdes. Som tur var, var det "bara" 5 minuters telefonkö.

    Så vill ni ha leveranstider på över en vecka, då är Comviq rätt för er.

    Jag köper min telefon någon annanstans som verkligen har snabba leveranser (leverans inom 1-3 dagar).

    Tillägg (2014-10-27):

    Har nu åter igen beställt en telefon, och det är fruktansvärt strul med dubbla fakturor, kundtjänstmedarbetare som säger A men gör B och alla lovar olika saker.

    Fruktansvärt struligt.

    Lägg därtill på en väntetid till supporten på minst 30 minuter oavsett tidpunkt på dygnet man försöker kontakta dem.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Ganska dålig
    har haft abbonemang med dem, hur billigt som helst, jag hör från andra att de har dålig kundtjänst, inte som jag vet, andra har mycket värre. jag får kompis student för 20kr/månad, där ingår fri samtal till alla som har comviq/tele2 och 69öre till andra, 3000 sms ingår, detta verkar billigt, men använder man lite internet så kan de skicka en stor faktura om man inte hade internet tjänsten, utlandssamtal är hur dyra som helst med denna typ av abbonemang, annars är de helt ok.
    EDIT:
    nu ändrar jag omdömet och säger att tele2 är dåliga
    har abboenamgn under 2 år, och de kom med billigare kontaktpriser, när jag ber dom byta till billigare och bättre alternativ, så säger dom nej du vet du skrev på 2 år
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    7-9 dagar på orderbekräftelsen reflekteras över till över 4 veckor..
    2 mån sedan
  • Usel
    Kanske just nu världens sämsta webshop?

    Förutom då alla problem som funnits sedan urminnes tider är nog comviqs webshop det sämsta jag någonsin har erfarit.

    Idag när jag ringde in är "systemen nere just nu". Tydligen ser dom kollinummer som en säkerhetsrisk och måste skicka brev med dessa, med vanlig post. Systemet med papper och penna för att skicka kolli-nummer... fungerar tydligen inte heller. Det är ganska tråkigt att kontakta kundtjänst, eftersom man alltid blir förbannad, ärendena stängs utan åtgärd och problem ignoreras konstant.

    Varför inte bara stänga ner alltihopa så slipper man få upp förhoppningen på att något ska fungera? Det slutar alltid med att någon stackars student får ta allt krångel i chatten.

    Rekommendation:
    Skippa kundservice helt, du blir bara besviken eller frustrerad. Comviq som kontantkort är helt ok och det strular sällan, om du bara skippar websidan utan tankar i internetbanken eller på något annat vis funkar det.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en Z3 och valde att betala med kort. Pengarna drogs direkt från kontot, efter ca 2 veckor sätts pengarna tillbaks in på kontot. Jag kollar med Comviq kundtjänst varför dom gjort det, får inget direkt svar mer än att jag kommer få en faktura på mobilen istället.
    Får brev om att en kreditkoll har gjorts på mig. Nån vecka senare dras pengarna från kontot igen.

    I övrigt har det väl fungerat, fick mobilen på releasedagen. Deras hemsida har dock blivit extremt seg vilket gör det svårt att komma i kontakt med deras kundtjänst.
    2 mån sedan
  • Usel
    Tankade på mitt SIM-kort som jag använder till surf med 200 kr. Då jag använder det väldigt sällan, så hade jag missat att det gått mer än ett år sen jag tankade på det. Så det hade alltså gått ut.
    Går inte att använda, men går att tanka på....
    Kundtjänst var helt oförstående till att detta var konstigt och de var väldigt arroganta och otrevliga. Inga pengar tillbaka, men framförallt helt genomusel kundservice.
    Kommer byta operatör och även byta bort mitt tele2 abonnemang, då det är samma koncern och ett lika värdelöst företag.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett abonnemang (fastpris student) tillsammans med en Galaxy S4+ och har överhuvudtaget inget att klaga på. Leverans gick relativt snabbt, och flytten tog några dagar.

    Jag har därefter inte haft något problem med varken kundservice eller själva användandet av abonnemanget.
    4 mån sedan
  • Usel
    Testat deras ärlighet. Betalade med vilje månadsräkningen 2 ggr. Döm av min förvåning när ingenting hörs från företaget. Först när jag mailar och påtalar att jag betalat min räkning 2 ggr så säger man att man kan se det och att återbetalning ska ske. Vi får väl se... Återkommer med rapport i ärendet. Besviken över att ha med ett oärligt företag att göra så bestämde jag mig för att säga upp mitt abonnemang. Nu kommer nästa överraskning. Det går inte att säga upp abonnemanget, vare sig via mail eller chat. Man måste vänta på att Comviq ska ringa upp!? Tror ni att de ringer? Så klart inte... Att via hemsidan och utan krav på telefonsamtal beställa ett abonnemang och binda sig för flera år är inga problem. Men att avsluta samma affär är så svårt och komplicerat att det måste göras via ett telefonssamtal (av en part som dessutom inte går att nå via telefon utan som ber att få ringa men inte gör det.) Man hänvisar till säkerhet vilket naturligtvis bara är nys. Självklart ska det fungera att säga upp ett avtal via mail eller "sin sida" (som kräver personlig inloggning) på hemsidan. Överväger en anmälan till KO. Stor varning för Comviq!
    5 mån sedan
  • Dålig
    Nej tack! Deras kundservice är verkligen usel...
    7 mån sedan
  • Usel
    Jag är förvånad, eller snarare chockad, över hur en kundtjänst på ett stort företag som Comviq fungerar år 2013/2014! De är oerhört nonchalanta i sitt bemötande! Är det robotar eller människor som svar på frågorna? Verkar som om de inte tänker långsiktigt och inte vill behålla sina kunder. Jag har haft med deras kundtjänst att göra ca 5 ggr och sättet de svarar på är oerhört märkligt. De kopierar och klistrar in standardsvar, så avslutar de ärendet utan att de svarar på alla frågor. Så får jag göra om allt.

    Jag beställde exempelvis en telefon som jag skulle hämta ut nu i slutet av december. Fick ett bekräftelsemail om att jag kunde hämta ut den på Pressbyrån. När jag väl kommer dit visar det sig att telefonen ej är där. Jag mailar Comviq om detta, att jag lagt ner tid och pengar för att ta mig dit och har frågor på hur de kan underlätta kommunikationen mellan oss (ex varför jag måste ska skapa nya ärendet hela tiden då mina gamla ständigt avslutas), så får jag ännu ett nonchalant och otrevligt svar. De svar inte på mina frågor och jag får inte ens en ursäkt (!). De skriver att jag får teckna ett nytt abonnemang, och försöka hämta ut en telefon igen. Så avslutar de ärendet igen!

    När jag återigen mailar dem en sista gång, om mitt SIM-kort som jag också hade beställt i samma veva, och påpekar att jag inte är nöjd över deras bemötande; att jag funderar på att recensera detta på nätet så får jag endast svaret att de redan har avslutat ärendet. Därefter avslutar de ärendet igen! Jag är förbryllad över att Comviq inte ens försöker hjälpa en uppenbart missnöjd kund, som dessutom påpekar att denna ska recensera detta. De borde verkligen lära sin personal om hur man bemöter sina kunder! Är det ingen på Comviq som kontrollerar medarbetarnas samtal och kvalitén på dessa?! Uselt av Comviq!
    10 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Iphone 5s från dom och fick inte den först efter 5 veckor och supporterna var jätte otrevliga. Köp på egen risk.
    10 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en Galaxy Note 3, på hemsidan stod det leveranstid 2-3 dagar. Det tog hela 3 veckor innan jag fick mobilen. Jag var i kontakt med kundtjänst 3ggr, varje gång fick jag vänta mellan 15-30min. Väl framme sa de bara att jag skulle ha is i magen och att jag får mobilen "snart"...jag bad om ett kollinummer hos Posten men det kunde de inte ge mig per tel och var tvungna att skicka det PER POST! Det är 2014 och man får inte ens reda på när man får hem varan!
    Jag hoppas att jag aldrig behöver kontakta Kundtjänst mer och jag kommer att byta operatör så fort abonnemagstiden löpt ut!
    11 mån sedan
  • Usel
    Usel service från Comviq, Köpte en Galaxy Trend som julklapp till farsan och passade på att förlänga mitt abonnemang. Min julklapp kommer bli sen.
    Den har kom till utlämingsstället fredagen den 20:e december och jag fick varken brev avi eller sms avi, kontaktade comviq för att bara få de 4 sista siffrona i kollinummret så att jag kunde hämta ut den, men de vägrade pga "säkerhetsskäl".
    Förstår inte varför då det endast jag som kan hämta ut paketet. Då jag bor en bit från farsan så måste jag skicka den vidare med posten. Men den kommer inte fram till jul då jag tidigast kan hämta ut den på måndag 23:e december och posten jobbar inte på julafton. Paketet har legat hos posten sedan fredag den 20:e december på förmiddan.
    Min julklapp hade hunnit itid och de bara kunde ge mig de 4 sista siffrona på kolli ID.

    UNDVIK COMVIQ.
    12 mån sedan
  • 2013-12-20 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Skulle köpa två stycken LG - Telefoner via abonnemang. Beställde båda och allt var frid och fröjd. Ringer nån dag senare och undrar hur de går för telefonerna. Jo, dem var på väg sa Comviqs kundtjänst. Några dagar går och ringer igen, och undrar vart dom har gjort av telefonerna. Hon i kundtjänst ringde och kollade. Då visade det sig att dem väntar på leverans från leverantören och dem hade ingen aning om när det skulle ske. Förbannad som man blev frågade man hur dem kunde ha det ståendes I Lager på deras hemsida, när dem inte har den blekaste aning om när de kommer in. Får till svar att sånt brukar hända. Slutade med att vi tog två telefoner som fanns på To Go istället. Comviq är under all kritik som är möjlig med deras kundservice och deras sätt att arbeta. Hoppas dom skärper sig!
    1 år sedan
  • Usel
    Har skickat in min mobil på lagning 2 gånger och den har ändå inte blivit lagat. Måste skicka in den igen. De har krånglat med mig i över 2 månader.
    1 år sedan
  • Usel
    Tack för att ni la ner prisplanen SMART.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Har vart nöjd med comviq och är de fortfarande.
    Men lär säga att jag blev förvånad när jag beställde en ny mobil hos dom.
    Frågade om jag kunde få kollinummer på min beställningen? comviqs svar nej tyvärr vi lämnar endast ut kollinummer via brev. Inte så att paket hinner komma före innan kollinumret via brev har kommit???????? Hur fan tänkte ni där så bara dumt de bara kan bli??????????
    1 år sedan
  • Dålig
    Jag har en Comviq-låst telefon som jag under två månader försökt köpa en upplåsningskod till.
    Första svaret (16:e maj; två veckor efter det att jag först kontaktade dem - vilket var vad de sade att det skulle ta) var att de inte lyckades hitta någon upplåsningskod till min telefon, och uppmanade mig att dubbelkolla IMEI-numret och om telefonen verkligen var låst?
    Sedan jag dubbelkollat IMEI-nummer och skaffat nytt SIM-kort och bekräftat att telefonen var låst, har jag:
    *Mejlat den 4:e juni för att meddela att något måste ha blivit fel, eftersom telefonen är låst, och IMEI-koden de har stämmer,
    *Ringt den18:e juni för att fråga hur det går med att plocka fram koden,
    *Ringt den 2:a juli för att påminna igen,
    och var gång blivit lovad att de på nytt ska plocka fram en kod, och skicka den så jag har den *inom två veckor*, alternativt meddela "så snart som möjligt" om de inte lyckas.

    De har inte skickat något, och nu (9:e juli) har det passerat fem veckor. Vare sig kod eller besked om att de inte lyckats få fram koden har kommit.

    Edit: nyss fick jag däremot ett mejl, där de ber mig om IMEI-koden igen... Så vi får väl se om ytterligare två veckor...

    Så länge jag var en trogen kund däremot, och inte kom med några sådana här begäran, så hade jag aldrig några problem, och jag ska också påpeka att kundtjänsten har varit trevliga och så - men det är uppenbarligen inte de som plockar fram själva koderna: något hamnar mellan stolarna, verkar det som.

    Update 11:e juli: Idag kom koden... Kryss i taket! (Troligen hade det att göra med den person jag pratade med den 2:a juli, eftersom han lovade att 'personligen' ta hand om ärendet, och inte bara 'lägga in en beställning', som han sade.)

    Update 27:e augusti: Idag kom ett nytt brev där de beklagade att de inte kunde hitta någon kod, och hade jag verkligen angivit rätt IMEI-nummer? Whaaa? (Nåja, telefonen är upplåst sedan 6 veckor, så.... Men en Comviq-vecka måste väl då vara nånstans i storleksordningen 4-5 vanliga veckor. Det skulle ju kunna vara en förklaring.)
    1 år sedan
  • Dålig
    Comviq och deras service är under all kritik.

    Om jag visste vad innebär att handla från dem skulle jag definitivt INTE ha gjort det.

    Jag har skickat min 4-5 månader gamla Samsung 4 för reparation pga. skyddet till linsen sprack. ÄRLIGT, jag har varken tappat telefonen eller på något annat sätt brukat våld mot linsen. Ändå vill de ha 1900 kr för reparation. SKAM.

    Om ni ändå har ni köpt någon telefon från dem och det har uppstått något fel, visa den till polisen, posten, och videofilma det hela för att inte få krav från dem. Jag har flera vittnen men inte polisen och posten.

    Man får inte heller någon lånetelefon av de under reparationstiden.

    Så jag avråder stark från att handla från COMVIQ även om detta innebär ett par hundra kronor billigare telefon. NEJ TACK.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Har varit kund hos Comviq sedan 8 år tillbaka, och har aldrig ens tänkt tanken att byta till någon annan. Beställde nyligen en Lumia med fastpris abb, men det blev tyvärr lite komplikationer med simkortet. Tog detta via kundtjänst och inom några dagar hade jag ett nytt simkort i handen, samt även en lämplig kompensation. Är oerhört nöjd, och Comviq är givet i framtiden. Håller absolut inte med övriga kommentarer.
    1 år sedan
  • Usel
    Jag kan enbart instämma i nedanstående kommentarer. Comviq har fruktansvärt dålig service. Jag förstår inte varför de skyltar med att de kan erbjuda service via chat, det är ju helt värdelöst eftersom de aldrig kan se eller åtgärda ngt. De hänvisar VARJE gång till ett telefonnummer man ska ringa till. I princip kan de inte se mer än vad man kan se själv på sitt Mitt konto.

    Köpte en nexus 4 och vid beställningen stod det givetvis 1-3 dagars leverans. Men det visade sig vara 3-4 veckor. När jag påtalade detta för kundtjänsten, att de borde ändra sin lagerstatus så att nya kunder kan se att inget fanns inne säger de bara att informationen nyss har ändrats och att de inte kan göra ngt. Det har nu gått 2 veckor. Ingen telefon.Ingen info från comviq. och fortf står det 1-3 dagars leverans på hemsidan.

    Även vid telefonkontakt är kundtjänsten oengagerad och inte särskilt villig att hjälpa till, vid ett tillfälle lade kommunikatören på i örat på mig. Aldrig mer COMVIQ! ALDRIG!
    1 år sedan
  • Usel
    Jag beställde för ett tag sedan en Nexus 4. På hemsidan stod det "Leveranstid: 1-3 dagar", perfekt tänkte jag då jag behöver mobilen omgående.

    Efter 3 dagar utan någon leveransbekräftelse så loggar jag in på "Mitt konto" och ser att statusen på ordern är "skickad". Men samtidigt står det "Beräknad leverans: 2013-02-26". Det är för mig ofattbart att dem tror att posten tar på sig en månad för att leverera en telefon.

    För att få svar på den frågan så pratade jag med kundtjänst. Killen på kundtjänst meddelade mig att "Den ser inte ut att vara skickad ännu". Utan att den är beräknad att levereras 2013-02-26 men han visste inte säkert.

    Jag fick ett telefonnummer till Comviqs leverantör och skulle SJÄLV kontakta dem för att kolla statusen på leveransen. Det var precis det jag trodde jag gjorde när jag kontaktade deras kundtjänst då det var av dem jag beställde telefonen.

    Då dem varken kunde leva upp till sina löften eller kunde berätta statusen på ordern så ville jag helt enkelt häva köpet. Tro det eller ej men det kunde inte kundtjänsten heller göra! Han uppmanade mig att inte hämta ut paketet, utan att låta det gå i retur.

    Så nu sitter jag här med ca 4200kr reserverade på mitt kort som jag inte kan använda, en telefon på gång (gud vet när) som jag inte vill ha och det enda deras kundtjänst kan hjälpa mig med är att ge mig ett telefonnummer till en annan firma.

    Det kallar jag service!
    1 år sedan
  • Usel
    Precis som många här har jag bara dåliga erfarenheter från Comviqs kundtjänst. Två gånger har jag gjort misstaget att köpa en mobil hos dom, båda gånger har jag haft maximal otur och fått defekta exemplar - sånt brukar sällar vara ett problem om man har handlat hos en seriös återförsäljare, bland dessa kvalar dessvärre inte Comviq in. Deras kundtjänst har ingen koll på konsumentköplagen, de är okunniga och flata. I detta fall med de defekta telefonerna har de kopplat mig till Brightpoint (webbutik) som hänvisar till Delta Service (verkstad). Delta anser att jag ska prata med återförsäljaren - vilket är helt korrekt. Så här håller det på vilket jag har framfört till deras kundtjänst men de VILL inte fatta.

    Bra priser betyder inte att man kan slippa undan sina skyldigheter. Mitt råd: Handla hos någon annan och UNDVIK COMVIQ TILL VARJE PRIS!
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en nexus 4, utlovad leveranstid på hemsidan 1-3 dagar men stämde inte utan på leveransbekräftelsen stod det sedan 14dagar (vilket jag upptäckte dagen efter, och det vet vet man ju heller inte om det kommer stämma), pratar man med comviq skyller dom på sin leverantör brightpoint och brightpoint skyller på comviq. nu 2 dagar senare står det fortfarande 1-3 dagars leveranstid trots att telefonen inte finns i lager, och jag har bett dom uppdatera sidan, vilket ingen säger sig kunna göra utan dom bara hänvisar till varandra. Lyckades i alla fall makulera ordern. Oseriöst. Undvik.
    1 år sedan
  • Usel
    Varning för Comviq. Deras support är så dålig att det knappt går att bli kund där. När jag fick ett bekräftelse mail kunde man inte validera köpet. Nästan som jag tror att de inte vill ha kunder. Jag valde bort dem trots bra priser på abonnemang.
    1 år sedan
  • Ganska bra
    Vill säga att Comviq's Abonnemang är helt okej men deras support är nog dålig, inte den sämsta vad jag vet.

    Beställde en Samsung S3 som kom i perfekt sikt. inga problem.
    Samt beställde en extra abonnemang.

    Då de la tills 2st Pappersfakturer. men fick bort dessa vid andra gången av kontant av deras webbchat. Då första gången timeades jag ur chatten.

    Men vill meddela att deras Aktiverings tider är SKIT. fick vänta en hel extra vecka innan mitt kort aktiverades. men vill på peka vi gick från kontantkort till abonnenmang.
    2 år sedan
  • Usel
    Sämre företag finns inte. En organisation där ingen vet någonting. Blir hela tiden rundkopplad mellan Brightpoint, Comviq och Tele2. Köpte kontanttelefon till dottern. Telefonen gick sönder ganska omgående. Fick vänta 6 veckor, blev lovad en ny. Fick ändå den reparerad. Blev återigen lovad en ny, kom ingen. Problem med trackingnummer, utredning skulle tillsättas. Nu var helt plötsligt ingen telefon skickad. Blev återigen lovad ny, skulle gå senast dagen efter. En vecka senare ringer jag igen. Då meddelar Brightpoint att modellen utgått och att jag måste ta kontakt med Tele2. Gör jag inte det så ligger ärendet oförändrat. Tar kontakt med Tele2, blir kopplad till Comviq, de kan inget göra utan detta är Brightpoints problem. Så här håller det på. Finns inget oseriösare företag. Tror inte jag ljuger om jag säger att jag tills dags datum suttit i telefon i detta ärende ca 15 timmar. Ny telefon har jag fortfarande inte fått..detta skämtföretag hoppas jag att alla undviker.
    2 år sedan
  • Usel
    Comviq's webbutik eller förlåt...Brightpoint är en sådan butik som man har eller får mardrömmar av. En sån butik där ingen tar tag i sitt ansvar och alla skyller på varandra.

    "Supersnabba leveranser" - Webbutiker i Hong Kong är bättre och snabbare!

    Edit: Jag är förvirrad, ringer till Comviq webbutik och där blir man hänvisad (och ger skulden på Comviq/Tele2 angående "supersnabba leveranser")... vänta, ringde jag inte dit nyss?

    Deras s.k. webbutik är det mest oseriösa jag någonsin stött på i Sverige.

    Edit 2: Makulerade min beställning då Brightpoints representativ ljög rakt upp i ansiktet på mig om att telefonens leveranstid var 1-3 dagar, men när jag frågade efter varför min hade 1-2 veckor leveranstid så ändrade dom historia... suck

    Edit 3: Beställde ett kostnadsfri SIM-kort den 9 Juni, idag är det den 12 Juli och inget har dykt upp ännu.
    2 år sedan
  • Usel
    Deras kundtjänst, ett jävla skämt!
    2 år sedan
  • Ganska bra
    köpte en blade härifrån, den var trasig vid leverans, skärmen glappade på sidan, skickade in den, dröjde 2 veckor har jag för mig, lite för lång tid, leveranstiden var skaplig.

    priserna är bra för övrigt, kasst att de sätter operatörslås på alla lurar bara, går ju att låsa upp själv, lite googlande så är det löst, slöseri på tid!
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde en galaxy gio med 1 års fri surf vecka 40. Nu v41 har de sagt att det tar 2 veckor till för att den var slut i lager! De skrev inte detta på deras hemsida heller. Dåligt gjort comviq
    3 år sedan
  • Dålig
    Beställde en ZTE Blade i juni och 13 dagar senare har jag fortfarande inte fått mobilen. Personalen i supporten har alla fem uppgivit olika uppgifter om var mobilen är, hur lång tid jag kommer få vänta med mera. Jag har inte mycket förtroende kvar för Comviqs webbutik.
    3 år sedan
  • Acceptabel
    Min pappa beställde en ZTE Blade från dem efter att ha sett texten "Beställ nu, billigare blir det inte" på deras hemsida. Han betalade 1414:- inkl. frakt. Två dagar senare läser jag ett reklamblad från ICA Maxi där de säljer en likadan telefon, också från Comviq och med deras kontantkort (alltså precis samma som den beställda från Comviqs webshop), för 999:-. Jag köper två, en till mig och en till min pappa.

    Jag kontaktar därefter Comviqs kundtjänst via mail och undrar hur jag lättast ångrar köpet, deras hemsida är väldigt svår att hitta info på.

    Efter att inte ha fått svar på flera dagar ringer jag dem eftersom jag är rädd att telefonen ska skickas tillbaka som outhämtad och att pappa därmed ska få en straffavgift. Efter att ha suttit i telefonkö länge får jag prata med en kille som inte har nån koll alls utan ber att få koppla mig till "ångerköpsavdelningen". Han kopplar mig och ett förinspelat meddelande kommer: "Vi har lunchstängt, ring nån annan", typ. Jag hinner inte sitta i ny telefonkö och hoppas på att få hjälp utan tänker att jag ska försöka dagen efter igen.

    Dagen efter får jag ett mail som svar på mitt första mail. "Jag ser att du fått hjälp per telefon så jag stänger ärendet." Meddelandet är skickat från en no reply-adress. Jag försöker då skriva ett nytt mail via deras onlineformulär men där visar det sig att det är ett "internal server error", något som jag haft kvar sedan dess. Jag provar att ringa men efter 20 minuters telefonkö har jag inte tid att sitta längre.

    Jag skickar istället ett mail tillbaka till no reply-adressen men får inget svar. Jag skickar även ett mail till deras web-butik via support.webbutiken@tele2.com men har inte fått nåt svar på fem dagar.

    Dessutom skriver de på sin hemsida att man själv får stå för alla fraktkostnader vid ångrade köp. Att stå för fraktkostnaden in till dem är väl ok, men inte att behöva betala för utskickskostnaden.

    De får två i betyg än så länge för de var åtminstone snabba att skicka beställd vara.

    Edit:
    Jag har fått ärendet löst till slut, på ett för mig enkelt sätt. Jag behöver inte hämta ut telefonen och den går åter till dem utan att det kostar mig något. Höjer betyget till en femma.
    3 år sedan
  • Usel
    Det började med att jag skulle beställa en Samsung Galaxy S2. Eftersom jag var osäker på om varan fanns på lager så ringde jag deras kundtjänst, de gav mig besked att varan fanns på lager.

    Därefter la jag en beställning på mobilen. 1½ arbetsdag hade gått och undrade givetvis om de hade skickat iväg paketet. Ringde upp deras kundtjänst, var på killen säger att telefonen är slut. Snopet!
    Om 2 veckor sa han. Jag funderade ett tag, för att sen ringa upp en gång till dem för att be dem annullera min order. Då jag ville få tag på den snabbare.

    Tjejen som svarar hos deras kundtjänst säger klart och tydligt att leveransen av telefonen kommer att skickas efter helgen, hon lovade mig att jag hade en telefon som låg hos deras leverantör. Då blev man glad. Men ännu tveksammare över om den verkligen finns hos dem.

    Jag väljer då att ringa dem en tredje gång samma dag. Killen som svarar säger kort och gott att telefonen är slut, han verkade veta vad han prata om.

    Nu till nästa märkliga agerande. Jag vill annullera ordern. Normalt sett så skall en kundtjänst klara av detta, men denna kundtjänst gav mig svaret. När telefonen har kommit till ditt utlämningsställe, låt den ligga kvar så inom 20 dagar så skickas den tillbaka till oss. Jag har även en faktura som jag inte betalt.

    Inge bekräftelse på att ordern är annullerad. De ville att jag skulle kontakta deras underleverantör. Herregud, det är ju deras jobb att hjälpa till.

    Ni som funderar på att beställa från denna webbutik, gör inte det!
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Finns inte mycket att klaga på för de priset.
    3 år sedan
  • Acceptabel
    Märklig webshop. Dom skickar endast till bokföringsadressen utan att du får se din adress. Inget leveransbesked. Ingen lagerstatus heller. Som kund vill man gärna ha så mycket info som möjligt om det man beställer så därför sänker detta mitt betyg rejält.

    Mitt paket skickades, antar jag, efter 1 dag. Och hade paketet i min hand efter 3 dagar så inget att klaga på leveranstiden.
    En 5a från mig...
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en iphone 4 på nätet med faktura som betalningssätt. Allting gick snabbt och smidigt. Rekommenderas!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans. Produkten hade dock ett fel, vilket resulterade i ett returärende som också hanterades galant.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Stod inte om varan fanns på lager eller ej då man beställde, det gillade jag inte. Men jag fick telefonen levererad på mindre än 48 timmar från beställning! Det kan man iaf inte klaga på.
    3 år sedan
  • Usel
    Sämsta supporten på länge, hör aldrig av sig.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Jag och min mamma bestälde en Xperia X8 funkade jätte bra!
    4 år sedan
  • Usel
    Comviq kan inte visa sin täckningskarta för mobilt bredband. Jag har försökt i flera dagar. Om jag mailar säger de sig inte kunna besvara abonnomangsfrågor om man frågar om täckning! "Har de samma täckning som Tele2?" Den frågan kan de inte besvara, utan jag måste ringa (och vänta) på kundsupport. Jag vill ha ett kontant kort på Tele2 för att pröva deras täckning, men skickas till Comviq som tidigare saknat(r) täckning över stora delar av Sverige. Det är rent absurt att ett mobilföretag inte kan redovisa sin täckning! De är så absurt att man inte fattar hur detta företag kan drivas vidare. Men "Die dumme sweden" köper gärna skit. Bry er inte om detta företag.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, snabb svar på email,beställt mobil och många kort i många år aldrig hade problem!
    4 år sedan
  • Dålig
    Ickefungerande webbutik.
    Svarar inte på mail. När jag ringer efter några dagar får jag veta att produkten aldrig funnits och kanske kommer om 3 veckor.
    4 år sedan
  • Usel
    Sämsta webbutiken och följer inte köpvillkoren. Köpte en Iphone 4 som visade sig defekt som jag ångrade och sa till de att jag vill häva köpet. De ringer mig efter 2 veckor och tvingar mig att få en ny Iphone 4. Har nu kontakta konsumentverket och ARN som ska ge comviq och tele2 en läxa om hur man handskas med sina kunder, köp ej från Comviq vad än ni gör! Sämsta support mot deras kunder och otrevliga!
    4 år sedan
  • Usel
    Comviqs webbutik har svårt att få det rätt. Beställde en telefon med kontantkort från dem, ville ha kvar mitt gamla nummer som var ett alternativ. När jag fick telefonen levererades den med ett annat nummer och mitt gamla Comviq kontaktkort funkade inte i telefonen. Beställde igen ett kontantkort med mitt nummer men fick med ett annat nummer. Tröttnade på att ha med Comviq att göra, skickade tillbaka telefonen och skaffade en från en kundcentrerad leverantör i stället. Handla från Comviq om ni vill ha strul och ha att göra med inkompetent, otrevlig personal.
    4 år sedan
  • Hej da-huzz

    Jag skulle vilja komma i kontakt med dig gällande detta för att reda ut vad som har hänt och vad som har blivigt fel.

    Har du någon mail adress som jag kan kontakta dig på.

    MVH Daniel Strömberg Webbutiken Comviq