Fri frakt - Produktgaranti - K
Produktgaranti
Alltid fri frakt

http://www.comviq.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Comviq webbutik har fått betyget (2.36)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Usel kundservice, godtar inte skriftlig uppsägning, skickar ut räkningar trots att man har sagt upp. Ett Nigeria företag med andra ord, så ta varning. Välj ett annat företag
    14 dagar sedan
  • Dålig
    Gav upp ! Svårare o svårare nå kundtjänst! Vill man ha lika billigt med kundtjänst finns ju Fello nu. Dessutom Telias nät.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Sämsta servicen någonsin när jag försöker låsa upp en stöldspärr på min mobil efter att jag fått tillbaka den vid stöld.

    Till slut föreslår dem att jag ska köpa en ny mobil(!)

    VÄRDELÖSA!
    4 mån sedan
  • Usel
    otrevligt bemötande av kundservice och "chef"..

    Ringer Comviq för att få ett nytt sim-kort utskickat till min mor. De vägrar och säger att om de skall göra det kommer min mor få betala 95 kr för att de skall skicka ut det nya kortet. När jag ber om att få tala med någon chef blir jag efter lååång tid kopplad till någon som kallar sig för chef. En Jonas Haag. Han var om möjligt ännu sämre att ha att göra med. Efter 30! min utan hjälp kommer vi nu att byta till en annan leverantör. Tack för inget Comviq!
    4 mån sedan
  • Usel
    Jag började med ett ärende hos comviq via kontaktformuläret, men svar får man i bland skräpposten då mail automatiskt blir markerade som spam. Hur kan man inte ha löst detta?!

    När jag väl upptäckt mailet över 1 vecka senare, av en slump, så går det inte längre läsa?! Tydligen sparar man inte kundservice ärendet någon längre tid, och ärendet kopplas in heller till sitt konto så man kan se det där, även fall man uppger e-post så väl som telefonnummer när man skickar meddelandet?! Snälla, så svårt är det inte?

    Under tiden försöker jag ge mig på en chatt istället, det måste ju vara smidigare? Klickar på kontakt längst ner på sidan och sedan "här" för att komma till chatten, men var leder länken?! (https://www.comviq.se/mitt-konto/Login
    6 mån sedan
  • Usel
    Det här företaget verkar helt ha havererat? Kundservicen fungerar väldigt dåligt eller inte alls, "Mina sidor" fungerar inte som det ska, länkar på deras hemsida är döda, de glömmer att skicka ut fakturor helt eller tar för mycket betalt, fakturor man redan betalt skickar de till inkasso osv osv osv.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    Billigt o bra abonnemang. Men kundservice när något är fel är totalt usel. Svårt att komma fram. Ganska okunniga och ointresserade folk på kundservice. Och dom varken kan eller får fixa något manuellt när tekniken fallerar. Så man sitter där utan någon som helst hjälp eller service, och har dessutom kastat bort rätt mycket tid och energi på ingenting.
    7 mån sedan
  • Usel
    Uselt! Comviq var säkert bra en gång i tiden men den tiden har varit. Har varit i kontakt med Comviq ett par gånger via deras chatt för att få svar på olika frågetecken om mitt abonnemang. Har varje gång fått olika svar och inget som stämmer. Till slut blev jag ombedd att ringa ett nummer till dem där jag fick prata med någon tomte som påstod sig vara chef på Comviq. Otroligt obehagligt och otrevligt bemötande antagligen på grund av att de inte kan svara på mina frågor angående mitt abonnemang. ”Chefen” mumlade något om att de har ändrat sin rutiner så därför har jag fått olika uppgifter från dem. Hur som haver så kan jag som kund omöjligt känna till deras rutiner om de inte själva kan förklara de sakligt för mig som kund. Jag kommer lämna Comviq så fort jag får chansen och aldrig någonsin återkomma eller rekommendera detta oseriösa dotterbolag till någon (tillhör tele2). För mig som enskild kund så lämnar namnet Comviq och deras slogan ”Mobilabonnemang utan bindingstid och uppsägningstid. Surf i 4G-fart ingår alltid” ett illamånende i min kropp.
    Ovanstående text är bara min egen upplevelse som enskild liten privatkund hos comviq.se, Comviq har antagligen en helt annan uppfattning och tycker kanske jag är ”tomten”, vad vet jag men nedanstående omdömen på denna sida vittnar ju om något annat.
    7 mån sedan
  • Usel
    Denna butik kämpar nog för att få en utmärkelse i form av "Värlends sämsta kundsupport". Den är helt obefintlig och vanligtvis får man bara prata med personer som inte bryr sig ett skit om vad man har för frågor eller funderingar.

    Nja, välj annan operatör.
    9 mån sedan
  • Usel
    Gör inte misstaget att välja abonnemang hos Comviq! Det gjorde jag....
    Comviq har har lagt ned sin kundtjänst. Enda möjligheten att få hjälp är att kontakta dom via chat. För att göra det måste man knappa in sitt telefonnummer och sedan SMSar dom en kod till telefonen. Men om nu problemet är att abonnemanget inte fungerar, så kan man ju inte läsa SMSet. Dvs det är omöjligt att få hjälp när mitt köpta abonnemang inte fungerar! Värdelöst!

    Enda möjligheten är att säga upp abonnemanget, vilket jag nu försöker göra, och välja en seriös operatör som har kvar sin kundtjänst.
    9 mån sedan
  • Utmärkt
    Fungerade bra att köpa en mobil från deras webbsida!
    Plus:
    - Betalning via faktura.
    - Snabb leverans (3 dagar).
    - Otroligt bra pris just när jag köpte telefonen, nedsatt 1500!
    - Och den här var inte heller operatörslåst! Fantastiskt bra!

    Minus:
    - Man skulle få ett mail med inloggningsuppgifter för att kunna följa sin beställning, det fick jag inget. Vet inte om det beror på att jag köpte telefonen med kontantkort utan avbetalning.
    - Vet inte hur bra de är vid ev. kundservicekontakt och garantiservice. Verkar vara fler som klagar på det. Hoppas man slipper testa den biten.
    11 mån sedan
  • Dålig
    Varning, prisuppgifter stämmer ej!
    11 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Usel kundtjänst. Otroligt seg chatt och personalen känns okunnig.
    Beställde en telefon igår och det stod i mailet att jag skulle kunna följa ordern på min sida, men icke. Fick sitta i deras chatt i ca 10 minuter innan snubben svarade på det jag skrev, och sen tog det 10 minuter mellan varje svar.
    Ville veta om jag skulle få telefonen innan helgen eftersom jag ska åka bort en längre tid men det kunde han inte se, och han kunde inte ändra adressen heller eftersom det MÅSTE gå till folkbokföringsadressen. Sjukt dåligt tycker jag! Visst om det är för säkerhetens skull men om dom skickar det till ett posten-kontor så måste man ju ändå ha leg med sig vilket fall. Usch.
    11 mån sedan
  • 2015-05-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Sämsta sidan som jag har använt just då på grund av oändliga loopar på deras felsökningssida, propagerar att allt ska fungera direkt vilket ger fel expectations och det finns inte ett ord på hela sidan som säger att det kan dröja innan det går att aktivera sitt konto/abonnemang så man kan kolla orderstatus. har fått simkortet, väntar nu på att man ska kunna aktivera.

    - ingen info om väntetider (koppla konto)
    - propaganda (finns inget värre än "det är bara..." när det inte är så bara)
    1 år sedan
  • Dålig
    Kräver att man anger personnummer för att beställa.
    1 år sedan
  • Usel
    Tack för att ni la ner prisplanen SMART.
    Hiltonx, Hallon är betydligt billigare.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Usel
    Katastrofal kundservice. De ljuger väldigt ofta om att det ska ordnas "inom 24 timmar" och sen händer inget. Räkna med att kontakta de minst 3 gånger med varje problem du har.

    Ett skämt helt enkelt. Självklart vet Tele2 om detta, men det är väll meningen att detta ska vara så.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Förstår mig inte på er som beklagar er över Kundservice. Har du någongång funderat på VARFÖR du som kund har marknadens lägsta priser på mobilabonnemang?!. Det är för att Comviq valt att satsa på att få ner priserna, något säkert du som kund uppskattar och var därför du valde Comviq. Vill du hellre ha kundservice som sitter tillgänglig på telefon 24/7 och svarar på mail efter 1 timme så välj någon annan operatör, som t.ex Telia eller Telenor, men då får du också betala ungefär det dubbla. Valet är fritt. Så sluta klaga.
    Comviq funkar fint och har aldrig haft några problem med dem.
    1 år sedan
  • Usel
    Uselt beställde nytt simkort från dom och skrev in ett datum en 15 dagar efter så jag visste att simkortet skulle komma fram innan mitt nuvarande avaktiverades men nej något blev fel och dom av aktivera mitt simkort tre dagar efter min bestälnning och ingen kunde nå mig och va då i behov av att ha mitt nr eftersom jag invänta viktiga samtal från läkare osv
    Men dagen efter kom deras simkort men DOCK så skicka dom fel simkort model så kunde inte andvända den ändå försökte prata med dom om mina problem men dom sa bara ursäkta för alla problem och att dom ska kompensera mig för deras misstag vilket dom inte har gjort
    Hela historien känns väldigt tråkigt då man är fast kund hos dom
    1 år sedan
  • Usel
    Usel kundservice, skickade en fråga för 10 dagar sen och en påminnelse för 6 dagar sen men fortfarande inget svar....
    1 år sedan
  • Usel
    Jag säger bara Skippa Comviq.

    De har urusel kundservice, går inte att nå dom. Deras hemsida är under all kritik.

    Jag har tre mobila kontant kort som jag kör fastpris på och ett Bredband 4G. Sedan november går det inte längre att se hur många GB man har var på sitt bredband, det går inte att tanka det via mobil appen. Tankar man det via hemsida för 190 kr för 20 GB så blir man debiterad 90 kr och får bara 3 GB. Dessutom går det inte att tanka Bredband 4G via appen. Felanmält i början av december 2014, fick ett SMS förra nu i veckan drygt en månad efter att problemet var löst. Men var det det? Icke...

    Ibland går det inte att tanka på kontant korten Skriver du till kundservice så kan du om du har tur får svar inom 4 veckor. Det roliga är att man måste vara inloggad för att kunna få kundservice. Det blev ju väldigt intressant när man hade problem och inte kunde logga in. Var vänder man sig då? Comviq är ett sjunkande skepp..
    1 år sedan
  • Ganska bra
    Jag måste nog säga att jag är nöjd med Comviq som mobiloperatör, problemet ligger i att de bara har webbaserad kundtjänst och en dåligt fungerande webbsida.
    Chatten har oftast alldeles för lång kö, så det fungerar bättre att skicka ett meddelande via "Mina Sidor", förutsatt att sidan överhuvudtaget fungerar.

    Beträffande webbutiken så beställde jag nyss en Note 4 i samband med att jag förlängde mitt abonnemang. Beställningen lades på fredagen, och tisdagen veckan efter fick jag telefonen.
    För två år sedan beställde jag en Nexus 4, då gick det inte alls lika smidigt.

    För er som brukar spåra brev eller paket för att veta när man kan hämta ut det, glöm det. Man får inget mail med försändelseinfo, kundtjänsten ger inte heller de ut kollinummer. Det är vansinnigt irriterande att behöva vänta en extra dag på att få hem aviseringen per post.

    Det kan vara så att man får vad man betalar för. Comviq har visserligen många brister, men de är också väldigt billiga och har hyfsat låg totalkostnad för mobil och abonnemang.
    1 år sedan
  • Usel
    Enda sättet att få kontakt med Comviq är via web och chat. Hur kan då jag mötas idag tisdag 2015-01-27 av meddelandet "Comviq bygger om sin site, välkommen tillbaka imorgon"?

    Rättelse: de har ett kundtjänstnummer (syskonbolaget Tele2's kundtjänst sa att Comviq inte hade något telefonnummer att ringa till). Compviq: "Din kötid beräknas vara mellan 20 och 30 minuter"...."Det är några samtal före, vi ...."
    1 år sedan
  • Usel
    Jag tror aldrig jag har varit med om en USLARE kundtjänst än den Comviq har..eller ska jag säga INTE har. För det första går det inte att komma fram till dom. Man hänvisas till telefonnummer där ingen svarar, de har en chatt där man aldrig kommer fram och OM man gör det så är de bara otrevliga där med. Mail svarar de inte på. Har du blivit kund där så är det omöjligt att säga upp och avsluta för det finns ingen som man kan komma i kontakt med. Om ordet USEL räckte som betyg men nej......Uslare än uselt

    Sven Lind i Mora
    1 år sedan
  • Usel
    6min mellan varje svar dom ger i chatten. Tog mig en timme på arbetstid att lösa ett problem som skulle normalt ta 1min på telefon.
    1 år sedan
  • Usel
    Surfar in på Prisjakt och ser hur Comviq säger att de har "supersnabba" leveranser.

    Lägger en beställning måndagen den 21/3. Får bekräftelsemail.
    Står inget här om att varan finns eller inte finns i lager.

    På Torsdagen den 24/3 har jag fortfarande inte hört något från Comviq och skickar således iväg ett mail mitt på dagen för att höra hur det går.

    Försökte ringa Fredagen den 25/3 men möts av en lång telefonkö som aldrig verkar ta slut och ger upp efter 15 minuter.

    Lördagen den 26/3 har jag fortfarande inte hört någonting.

    Fick idag tag på dem 28/3, ordern var inte påbörjad, så den avbeställdes. Som tur var, var det "bara" 5 minuters telefonkö.

    Så vill ni ha leveranstider på över en vecka, då är Comviq rätt för er.

    Jag köper min telefon någon annanstans som verkligen har snabba leveranser (leverans inom 1-3 dagar).

    Tillägg (2014-10-27):

    Har nu åter igen beställt en telefon, och det är fruktansvärt strul med dubbla fakturor, kundtjänstmedarbetare som säger A men gör B och alla lovar olika saker.

    Fruktansvärt struligt.

    Lägg därtill på en väntetid till supporten på minst 30 minuter oavsett tidpunkt på dygnet man försöker kontakta dem.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Ganska dålig
    har haft abbonemang med dem, hur billigt som helst, jag hör från andra att de har dålig kundtjänst, inte som jag vet, andra har mycket värre. jag får kompis student för 20kr/månad, där ingår fri samtal till alla som har comviq/tele2 och 69öre till andra, 3000 sms ingår, detta verkar billigt, men använder man lite internet så kan de skicka en stor faktura om man inte hade internet tjänsten, utlandssamtal är hur dyra som helst med denna typ av abbonemang, annars är de helt ok.
    EDIT:
    nu ändrar jag omdömet och säger att tele2 är dåliga
    har abboenamgn under 2 år, och de kom med billigare kontaktpriser, när jag ber dom byta till billigare och bättre alternativ, så säger dom nej du vet du skrev på 2 år
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Usel
    7-9 dagar på orderbekräftelsen reflekteras över till över 4 veckor..
    1 år sedan
  • Usel
    Kanske just nu världens sämsta webshop?

    Förutom då alla problem som funnits sedan urminnes tider är nog comviqs webshop det sämsta jag någonsin har erfarit.

    Idag när jag ringde in är "systemen nere just nu". Tydligen ser dom kollinummer som en säkerhetsrisk och måste skicka brev med dessa, med vanlig post. Systemet med papper och penna för att skicka kolli-nummer... fungerar tydligen inte heller. Det är ganska tråkigt att kontakta kundtjänst, eftersom man alltid blir förbannad, ärendena stängs utan åtgärd och problem ignoreras konstant.

    Varför inte bara stänga ner alltihopa så slipper man få upp förhoppningen på att något ska fungera? Det slutar alltid med att någon stackars student får ta allt krångel i chatten.

    Rekommendation:
    Skippa kundservice helt, du blir bara besviken eller frustrerad. Comviq som kontantkort är helt ok och det strular sällan, om du bara skippar websidan utan tankar i internetbanken eller på något annat vis funkar det.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en Z3 och valde att betala med kort. Pengarna drogs direkt från kontot, efter ca 2 veckor sätts pengarna tillbaks in på kontot. Jag kollar med Comviq kundtjänst varför dom gjort det, får inget direkt svar mer än att jag kommer få en faktura på mobilen istället.
    Får brev om att en kreditkoll har gjorts på mig. Nån vecka senare dras pengarna från kontot igen.

    I övrigt har det väl fungerat, fick mobilen på releasedagen. Deras hemsida har dock blivit extremt seg vilket gör det svårt att komma i kontakt med deras kundtjänst.
    1 år sedan
  • Usel
    Tankade på mitt SIM-kort som jag använder till surf med 200 kr. Då jag använder det väldigt sällan, så hade jag missat att det gått mer än ett år sen jag tankade på det. Så det hade alltså gått ut.
    Går inte att använda, men går att tanka på....
    Kundtjänst var helt oförstående till att detta var konstigt och de var väldigt arroganta och otrevliga. Inga pengar tillbaka, men framförallt helt genomusel kundservice.
    Kommer byta operatör och även byta bort mitt tele2 abonnemang, då det är samma koncern och ett lika värdelöst företag.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde ett abonnemang (fastpris student) tillsammans med en Galaxy S4+ och har överhuvudtaget inget att klaga på. Leverans gick relativt snabbt, och flytten tog några dagar.

    Jag har därefter inte haft något problem med varken kundservice eller själva användandet av abonnemanget.
    1 år sedan
  • Usel
    Testat deras ärlighet. Betalade med vilje månadsräkningen 2 ggr. Döm av min förvåning när ingenting hörs från företaget. Först när jag mailar och påtalar att jag betalat min räkning 2 ggr så säger man att man kan se det och att återbetalning ska ske. Vi får väl se... Återkommer med rapport i ärendet. Besviken över att ha med ett oärligt företag att göra så bestämde jag mig för att säga upp mitt abonnemang. Nu kommer nästa överraskning. Det går inte att säga upp abonnemanget, vare sig via mail eller chat. Man måste vänta på att Comviq ska ringa upp!? Tror ni att de ringer? Så klart inte... Att via hemsidan och utan krav på telefonsamtal beställa ett abonnemang och binda sig för flera år är inga problem. Men att avsluta samma affär är så svårt och komplicerat att det måste göras via ett telefonssamtal (av en part som dessutom inte går att nå via telefon utan som ber att få ringa men inte gör det.) Man hänvisar till säkerhet vilket naturligtvis bara är nys. Självklart ska det fungera att säga upp ett avtal via mail eller "sin sida" (som kräver personlig inloggning) på hemsidan. Överväger en anmälan till KO. Stor varning för Comviq!
    1 år sedan
  • Dålig
    Nej tack! Deras kundservice är verkligen usel...
    2 år sedan
  • Usel
    Jag är förvånad, eller snarare chockad, över hur en kundtjänst på ett stort företag som Comviq fungerar år 2013/2014! De är oerhört nonchalanta i sitt bemötande! Är det robotar eller människor som svar på frågorna? Verkar som om de inte tänker långsiktigt och inte vill behålla sina kunder. Jag har haft med deras kundtjänst att göra ca 5 ggr och sättet de svarar på är oerhört märkligt. De kopierar och klistrar in standardsvar, så avslutar de ärendet utan att de svarar på alla frågor. Så får jag göra om allt.

    Jag beställde exempelvis en telefon som jag skulle hämta ut nu i slutet av december. Fick ett bekräftelsemail om att jag kunde hämta ut den på Pressbyrån. När jag väl kommer dit visar det sig att telefonen ej är där. Jag mailar Comviq om detta, att jag lagt ner tid och pengar för att ta mig dit och har frågor på hur de kan underlätta kommunikationen mellan oss (ex varför jag måste ska skapa nya ärendet hela tiden då mina gamla ständigt avslutas), så får jag ännu ett nonchalant och otrevligt svar. De svar inte på mina frågor och jag får inte ens en ursäkt (!). De skriver att jag får teckna ett nytt abonnemang, och försöka hämta ut en telefon igen. Så avslutar de ärendet igen!

    När jag återigen mailar dem en sista gång, om mitt SIM-kort som jag också hade beställt i samma veva, och påpekar att jag inte är nöjd över deras bemötande; att jag funderar på att recensera detta på nätet så får jag endast svaret att de redan har avslutat ärendet. Därefter avslutar de ärendet igen! Jag är förbryllad över att Comviq inte ens försöker hjälpa en uppenbart missnöjd kund, som dessutom påpekar att denna ska recensera detta. De borde verkligen lära sin personal om hur man bemöter sina kunder! Är det ingen på Comviq som kontrollerar medarbetarnas samtal och kvalitén på dessa?! Uselt av Comviq!
    2 år sedan
  • Usel
    Köpte en Iphone 5s från dom och fick inte den först efter 5 veckor och supporterna var jätte otrevliga. Köp på egen risk.
    2 år sedan
  • Dålig
    Beställde en Galaxy Note 3, på hemsidan stod det leveranstid 2-3 dagar. Det tog hela 3 veckor innan jag fick mobilen. Jag var i kontakt med kundtjänst 3ggr, varje gång fick jag vänta mellan 15-30min. Väl framme sa de bara att jag skulle ha is i magen och att jag får mobilen "snart"...jag bad om ett kollinummer hos Posten men det kunde de inte ge mig per tel och var tvungna att skicka det PER POST! Det är 2014 och man får inte ens reda på när man får hem varan!
    Jag hoppas att jag aldrig behöver kontakta Kundtjänst mer och jag kommer att byta operatör så fort abonnemagstiden löpt ut!
    2 år sedan
  • Usel
    Usel service från Comviq, Köpte en Galaxy Trend som julklapp till farsan och passade på att förlänga mitt abonnemang. Min julklapp kommer bli sen.
    Den har kom till utlämingsstället fredagen den 20:e december och jag fick varken brev avi eller sms avi, kontaktade comviq för att bara få de 4 sista siffrona i kollinummret så att jag kunde hämta ut den, men de vägrade pga "säkerhetsskäl".
    Förstår inte varför då det endast jag som kan hämta ut paketet. Då jag bor en bit från farsan så måste jag skicka den vidare med posten. Men den kommer inte fram till jul då jag tidigast kan hämta ut den på måndag 23:e december och posten jobbar inte på julafton. Paketet har legat hos posten sedan fredag den 20:e december på förmiddan.
    Min julklapp hade hunnit itid och de bara kunde ge mig de 4 sista siffrona på kolli ID.

    UNDVIK COMVIQ.
    2 år sedan
  • Usel
    Skulle köpa två stycken LG - Telefoner via abonnemang. Beställde båda och allt var frid och fröjd. Ringer nån dag senare och undrar hur de går för telefonerna. Jo, dem var på väg sa Comviqs kundtjänst. Några dagar går och ringer igen, och undrar vart dom har gjort av telefonerna. Hon i kundtjänst ringde och kollade. Då visade det sig att dem väntar på leverans från leverantören och dem hade ingen aning om när det skulle ske. Förbannad som man blev frågade man hur dem kunde ha det ståendes I Lager på deras hemsida, när dem inte har den blekaste aning om när de kommer in. Får till svar att sånt brukar hända. Slutade med att vi tog två telefoner som fanns på To Go istället. Comviq är under all kritik som är möjlig med deras kundservice och deras sätt att arbeta. Hoppas dom skärper sig!
    2 år sedan
  • Usel
    Har skickat in min mobil på lagning 2 gånger och den har ändå inte blivit lagat. Måste skicka in den igen. De har krånglat med mig i över 2 månader.
    2 år sedan
  • Knappt godkänd
    Har vart nöjd med comviq och är de fortfarande.
    Men lär säga att jag blev förvånad när jag beställde en ny mobil hos dom.
    Frågade om jag kunde få kollinummer på min beställningen? comviqs svar nej tyvärr vi lämnar endast ut kollinummer via brev. Inte så att paket hinner komma före innan kollinumret via brev har kommit???????? Hur fan tänkte ni där så bara dumt de bara kan bli??????????
    2 år sedan
  • Dålig
    Jag har en Comviq-låst telefon som jag under två månader försökt köpa en upplåsningskod till.
    Första svaret (16:e maj; två veckor efter det att jag först kontaktade dem - vilket var vad de sade att det skulle ta) var att de inte lyckades hitta någon upplåsningskod till min telefon, och uppmanade mig att dubbelkolla IMEI-numret och om telefonen verkligen var låst?
    Sedan jag dubbelkollat IMEI-nummer och skaffat nytt SIM-kort och bekräftat att telefonen var låst, har jag:
    *Mejlat den 4:e juni för att meddela att något måste ha blivit fel, eftersom telefonen är låst, och IMEI-koden de har stämmer,
    *Ringt den18:e juni för att fråga hur det går med att plocka fram koden,
    *Ringt den 2:a juli för att påminna igen,
    och var gång blivit lovad att de på nytt ska plocka fram en kod, och skicka den så jag har den *inom två veckor*, alternativt meddela "så snart som möjligt" om de inte lyckas.

    De har inte skickat något, och nu (9:e juli) har det passerat fem veckor. Vare sig kod eller besked om att de inte lyckats få fram koden har kommit.

    Edit: nyss fick jag däremot ett mejl, där de ber mig om IMEI-koden igen... Så vi får väl se om ytterligare två veckor...

    Så länge jag var en trogen kund däremot, och inte kom med några sådana här begäran, så hade jag aldrig några problem, och jag ska också påpeka att kundtjänsten har varit trevliga och så - men det är uppenbarligen inte de som plockar fram själva koderna: något hamnar mellan stolarna, verkar det som.

    Update 11:e juli: Idag kom koden... Kryss i taket! (Troligen hade det att göra med den person jag pratade med den 2:a juli, eftersom han lovade att 'personligen' ta hand om ärendet, och inte bara 'lägga in en beställning', som han sade.)

    Update 27:e augusti: Idag kom ett nytt brev där de beklagade att de inte kunde hitta någon kod, och hade jag verkligen angivit rätt IMEI-nummer? Whaaa? (Nåja, telefonen är upplåst sedan 6 veckor, så.... Men en Comviq-vecka måste väl då vara nånstans i storleksordningen 4-5 vanliga veckor. Det skulle ju kunna vara en förklaring.)
    2 år sedan
  • Dålig
    Comviq och deras service är under all kritik.

    Om jag visste vad innebär att handla från dem skulle jag definitivt INTE ha gjort det.

    Jag har skickat min 4-5 månader gamla Samsung 4 för reparation pga. skyddet till linsen sprack. ÄRLIGT, jag har varken tappat telefonen eller på något annat sätt brukat våld mot linsen. Ändå vill de ha 1900 kr för reparation. SKAM.

    Om ni ändå har ni köpt någon telefon från dem och det har uppstått något fel, visa den till polisen, posten, och videofilma det hela för att inte få krav från dem. Jag har flera vittnen men inte polisen och posten.

    Man får inte heller någon lånetelefon av de under reparationstiden.

    Så jag avråder stark från att handla från COMVIQ även om detta innebär ett par hundra kronor billigare telefon. NEJ TACK.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Har varit kund hos Comviq sedan 8 år tillbaka, och har aldrig ens tänkt tanken att byta till någon annan. Beställde nyligen en Lumia med fastpris abb, men det blev tyvärr lite komplikationer med simkortet. Tog detta via kundtjänst och inom några dagar hade jag ett nytt simkort i handen, samt även en lämplig kompensation. Är oerhört nöjd, och Comviq är givet i framtiden. Håller absolut inte med övriga kommentarer.
    3 år sedan
  • Usel
    Jag kan enbart instämma i nedanstående kommentarer. Comviq har fruktansvärt dålig service. Jag förstår inte varför de skyltar med att de kan erbjuda service via chat, det är ju helt värdelöst eftersom de aldrig kan se eller åtgärda ngt. De hänvisar VARJE gång till ett telefonnummer man ska ringa till. I princip kan de inte se mer än vad man kan se själv på sitt Mitt konto.

    Köpte en nexus 4 och vid beställningen stod det givetvis 1-3 dagars leverans. Men det visade sig vara 3-4 veckor. När jag påtalade detta för kundtjänsten, att de borde ändra sin lagerstatus så att nya kunder kan se att inget fanns inne säger de bara att informationen nyss har ändrats och att de inte kan göra ngt. Det har nu gått 2 veckor. Ingen telefon.Ingen info från comviq. och fortf står det 1-3 dagars leverans på hemsidan.

    Även vid telefonkontakt är kundtjänsten oengagerad och inte särskilt villig att hjälpa till, vid ett tillfälle lade kommunikatören på i örat på mig. Aldrig mer COMVIQ! ALDRIG!
    3 år sedan
  • Usel
    Jag beställde för ett tag sedan en Nexus 4. På hemsidan stod det "Leveranstid: 1-3 dagar", perfekt tänkte jag då jag behöver mobilen omgående.

    Efter 3 dagar utan någon leveransbekräftelse så loggar jag in på "Mitt konto" och ser att statusen på ordern är "skickad". Men samtidigt står det "Beräknad leverans: 2013-02-26". Det är för mig ofattbart att dem tror att posten tar på sig en månad för att leverera en telefon.

    För att få svar på den frågan så pratade jag med kundtjänst. Killen på kundtjänst meddelade mig att "Den ser inte ut att vara skickad ännu". Utan att den är beräknad att levereras 2013-02-26 men han visste inte säkert.

    Jag fick ett telefonnummer till Comviqs leverantör och skulle SJÄLV kontakta dem för att kolla statusen på leveransen. Det var precis det jag trodde jag gjorde när jag kontaktade deras kundtjänst då det var av dem jag beställde telefonen.

    Då dem varken kunde leva upp till sina löften eller kunde berätta statusen på ordern så ville jag helt enkelt häva köpet. Tro det eller ej men det kunde inte kundtjänsten heller göra! Han uppmanade mig att inte hämta ut paketet, utan att låta det gå i retur.

    Så nu sitter jag här med ca 4200kr reserverade på mitt kort som jag inte kan använda, en telefon på gång (gud vet när) som jag inte vill ha och det enda deras kundtjänst kan hjälpa mig med är att ge mig ett telefonnummer till en annan firma.

    Det kallar jag service!
    3 år sedan
  • Usel
    Precis som många här har jag bara dåliga erfarenheter från Comviqs kundtjänst. Två gånger har jag gjort misstaget att köpa en mobil hos dom, båda gånger har jag haft maximal otur och fått defekta exemplar - sånt brukar sällar vara ett problem om man har handlat hos en seriös återförsäljare, bland dessa kvalar dessvärre inte Comviq in. Deras kundtjänst har ingen koll på konsumentköplagen, de är okunniga och flata. I detta fall med de defekta telefonerna har de kopplat mig till Brightpoint (webbutik) som hänvisar till Delta Service (verkstad). Delta anser att jag ska prata med återförsäljaren - vilket är helt korrekt. Så här håller det på vilket jag har framfört till deras kundtjänst men de VILL inte fatta.

    Bra priser betyder inte att man kan slippa undan sina skyldigheter. Mitt råd: Handla hos någon annan och UNDVIK COMVIQ TILL VARJE PRIS!
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde en nexus 4, utlovad leveranstid på hemsidan 1-3 dagar men stämde inte utan på leveransbekräftelsen stod det sedan 14dagar (vilket jag upptäckte dagen efter, och det vet vet man ju heller inte om det kommer stämma), pratar man med comviq skyller dom på sin leverantör brightpoint och brightpoint skyller på comviq. nu 2 dagar senare står det fortfarande 1-3 dagars leveranstid trots att telefonen inte finns i lager, och jag har bett dom uppdatera sidan, vilket ingen säger sig kunna göra utan dom bara hänvisar till varandra. Lyckades i alla fall makulera ordern. Oseriöst. Undvik.
    3 år sedan
  • Usel
    Varning för Comviq. Deras support är så dålig att det knappt går att bli kund där. När jag fick ett bekräftelse mail kunde man inte validera köpet. Nästan som jag tror att de inte vill ha kunder. Jag valde bort dem trots bra priser på abonnemang.
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Vill säga att Comviq's Abonnemang är helt okej men deras support är nog dålig, inte den sämsta vad jag vet.

    Beställde en Samsung S3 som kom i perfekt sikt. inga problem.
    Samt beställde en extra abonnemang.

    Då de la tills 2st Pappersfakturer. men fick bort dessa vid andra gången av kontant av deras webbchat. Då första gången timeades jag ur chatten.

    Men vill meddela att deras Aktiverings tider är SKIT. fick vänta en hel extra vecka innan mitt kort aktiverades. men vill på peka vi gick från kontantkort till abonnenmang.
    3 år sedan