Operatör Telenor
Typ 4G
Hastighet ner 100 Mbit/s
Hastighet upp 50 Mbit/s
Fast IP Nej
Modem ingår Ja
Trafikkostnad Fastpris (du betalar inget extra för trafiken)
Uppsägningstid 3 månader
Bindningstid 24 månader
Månadskostnad 399 kr / månad
Initiellt erbjudande Nej
Startkostnad Ingen
Förvalsrabatt Nej
Erbjudande 1200 kr i rabatt (50 kr/månad) till köp av surfplattor, datorer eller modem.
Kommentar Uppkopplingshastigheten kan variera pga täckning.
Kan jag skaffa detta abonnemang?

För att använda detta abonnemang krävs att du har täckning av 4G-nätet. Kontrollera detta med operatören.

Beställ 

Abonnemangets betyg (4.50)

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
  • Bra
    Haft mobilt bredband i snart 2 år. Som Xbox Live användare sätter man press på svarvstiden som inte alltid är optimalt när man spelar multiplayer och ganskat ofta får man meddelandet " High Latency" vilket inte alls är optimalt. Men, innan jag band mig för det här abonnemanget fick jag faktiskt prova ifall den nu fungerade med Online Spel, och jo till min förvåning gick det ovanligt bra då man var mycket skeptisk mot trådlöst bredband över 4G och Xbox Live.
    Nu nästan 2 år efteråt tackar jag Telenor för ett leveranssäkert bredband som hittills saknar motstycke. Alltså bredbandet varit mycket leverans säkert då kan minnas endast en gång på 21 månader som internet gått ned under ett halvt dygn och det är hur bra som helst i jämförelse med vilken leverantör som helst, dessutom har routern inte en enda gång hängt sig motsvarande period.

    Provade bredbandskollen förra året och dagens siffror mer eller mindre matchar.
    30 Juni 2014: Ned 58Mbit / Upp 8 Mbit, svarstid 35ms.

    Eftersom jag har även mobilen via Telenor kan jag ha kvar routern då det går att flytta simkortet från mobilen till routern och ha den som back-up utifall min "kommande leverantör" kraschar vilket jag kallt nog räknar med efter allt jag hittills läst här på prisjakt. Routern kan ju dessutom tas med när man reser ut i landet så där har man en till anledning.

    Varför byta nu om man är så nöjd är att jag vill lyfta upp hastigheten och samtidigt om möjligt sänka svarstiden för att optimera spel upplevelsen än mer.
    29 dagar sedan
  • Usel
    tjänsten fungerar väldigt dåligt och servicen är under all kritik. Nu har vi gått till en annan leverantör som fungerar alldeles utmärkt, men vi betalar fortfarande för Telenors bredband eftersom vi inte fick reklamera trots att tjänsten har fungerar uruselt. Se historien nedan:

    Det största problemen hade vi med telefonen. Medan vi hade hemtelefonen hos Telenor fungerade den inte alls, eller slutade fungera gång på gång vilket har med medfört att vi i praktiken inte hade hemtelefon under ett halvårs tid medan vänner och andra trodde att vi inte svarade i telefonen och vi inte visste att dom sökte oss. Problemen upphörde först när vi bytte leverantör.

    Likaså bredbandet fungerade dåligt eller inte alls när man gärna vill ha det - på helgkvällar. Dessutom behövde routern startas om med jämna mellanrum så att det fungerade överhuvudtaget. Men den nya leverantören fungerar även det här mycket bättre.

    Ovanpå detta är servicen under all kritik. Första dryga halvåret ringde vi i snitt varannan vecka för att lösa de olika problemen vilka ibland inte löstes alls och ibland löstes tillfälligt. Vi var väldigt tålmodiga eftersom dom i vissa samtal gav oss lovande löften. De visade sig dock inte vara vatten värda. Med tiden lärde vi oss att föra en logg över samtalen vilket skulle underlätta samtalen med Telenors kundtjänst och även ge oss ett underlag för en eventuell reklamation. Till slut gav vi upp och bestämde oss för att skicka en reklamation. Efter att ha blivit instruerade av kundtjänst att skicka reklamationen i ett brev till huvudkontoret blev vi ändå hänvisade tillbaks till kundtjänst som bara sa: "Nej ni får inte inte reklamera - nu fungerar det ju", vilket stämde i ett par dagar kring den tiden men inte senare.

    Nu fortsätter vi betala vi 380 kronor i månaden i ett år till fram tills att bindningstiden har gått ut efter sammantaget 2 år...
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Maxgräns er 50GB, inte 100GB.

    "Mobilnätet är en delad resurs, vilket innebär att en enskild användare som använder extremt mycket data kan påverka användarupplevelsen negativt för övriga kunder. För att kunna säkerställa en så hög och jämn användarupplevelse som möjligt för alla kunder måste vi därför ha någon form av "säkerhetsventil". I alla tider har mobiloperatörer därför haft bestämmelser för att kunna reglera extrem användning av våra tjänster. Ett exempel på detta är att vi förbehåller oss rätten att i de fall en användares dataförbrukning är extrem, tillfälligt under tider med hög belastning i nätet ge denne en lägre hastighet, upp till 0,5 Mbit/s. Med extrem användning avses dataförbrukning som överstiger 50 GB under de senaste 30 dagarna."
    1 år sedan